Jump to content
FAS Goran
Dante Bg

Vozimo polovne krševe

Recommended Posts

Vozimo polovne krševe

 

Kada bi se primenjivali propisi iz 2009, oko 50 odsto vozila ne bi prošlo tehnički pregled.

 

1160733164542fa301c1ce3824966729_640x512

 

Kada bi se u Srbiji kontrola vozila obavljala shodno važećim propisima, skoro polovina od 2.2 miliona registrovanih vozila ne bi mogla da se pojavi na našim drumovima. Rezultati akcije "Ispravno vozilo - bezbedno vozilo“, koju je AMS Srbije sproveo nedavno, u saradnji sa Upravom saobraćajne policije i Udruženjem tehničkih pregleda, na uzorku od 5.000 vozila pokazali su da 34 odsto vozila nije ispravno. U toj strukturi je čak 37 odsto vozila sa neispravnim kočionim sistemom, 17 odsto nema ispravan sistem za upravljanje, a 26 odsto sistem za osvetljenje! Pri tome sadašnji tehnički pregledi se obavljaju po starom Zakonu o bezbednosti saobraćaja iz 1982. Procenat neispravnih vozila, kada bi se tehnički pregledi u Srbiji radili po novom Zakonu o saobraćaju, usvojenom u novembru 2009, bio bi i znatno veći, slažu se stručnjaci.

''Teško je licitirati sa brojem vozila koja ne bi prošla tehnički pregled jer šta bi se desilo kada bi, na primer, strogo kontrolisali emisiju izduvnih gasova vozila'', kaže Damir Okanović, direktor Srpskog komiteta za bezbednost saobraćaja. - Po značaju za bezbednost saobraćaja najvažniji je ljudski faktor, pa kvalitet puteva i tek onda tehnička ispravnost vozila. Sa ovakvim stavom ne slaže se Trifun Stojanović, predsednik Udruženja tehničkih pregleda Srbije.
''Vozač za komandama neispravnog vozila je potencijalni ubica na putu. Nažalost, i dalje je u Srbiji moguće registrovati vozilo samo ''kroz papire'' bez odvoženja na liniju tehničkih pregleda. Vozače privlače i besplatnim tehničkim pregledima, samo da bi se prodala polisa osiguranja'', kaže Stojanović. - Zato je na drumovima mnogo neispavnih vozila, a zbog nelojalne konkurencije ugroženo je poslovanje 1.100 TP u Srbiji i oko 4.000 radnih mesta. Stojanović, za "Novosti“, kaže da su asocijacije tehničkih pregleda nekoliko puta do sada upozoravale nadležne da samo u ovoj oblasti bezbednosti saobraćaja primenjuju odredbe Zakona o bezbednosti saobraćaja iz 1982. godine. Udruženja TP su ministarstvima trgovine, saobraćaja, finansija, MUP Srbije nekoliko puta poslale i zahtev za određivanje najniže cene usluge TP, slično kao što je određena i najniža cena obuke za vozače, da bi se što pre pristupilo uređenju ove oblasti, ali odgovora nema.

 

izvor - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve se vrti oko nekog poskupljenja ... ako poskupi tehnicki, hoce li nam automobili biti ispravniji i bezbedniji ? 

 

I odakle uopste njima ovi podaci i statistike ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mene samo zanima dokle će one prerađene Dijane biti u saobraćaju... Ah, da, to bi bio rasizam da ih isključe...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reprezantetivni uzorak. Koliko se sećam oko 100 ispitanika se već prihvata kao  uzorak za ovakve proračune. Naravno, može mnogo da se manipuliše sa ovim. Npr odeš u neko selo sa 500 ljudi, zaključiš da svi sa sve hitnom pomoći voze 25 godina starog Juga i eto ti 100% neispravnih vozila.

Edited by igor0511

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mene samo zanima dokle će one prerađene Dijane biti u saobraćaju... Ah, da, to bi bio rasizam da ih isključe...

+1000

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bas to ... nekad davno meni napisase kaznu za pojas, a u tom trenutku prolaze 3 pripadnika zasticene vrste na trokolici, kod nas diane nema :D

 

jedan mlatara nogama napred, drugi sedi na stranici iznad tocka, a treci kao vozi ... ja pitam policajca kako to oni mogu, a ja ne mogu bez pojasa, a on mi objasni da to nije do njega, vec da je to stvar nekih drugih stvari i zivo me zanima kako ce onu natovarenu trokolicu da zaustavi nizbrdo sa zadnjom kocnicom od apenca ... ustvari mozda je i ugradio prednje kocnice i atestirao u AMSS ili ABS ... ali to nikad necemo saznati :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kljucna recenica je :

 

 

sadašnji tehnički pregledi se obavljaju po starom Zakonu o bezbednosti saobraćaja iz 1982.

 

:wallbash:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slazem se,ali ipak se radi o automobilima i mnogo toga se promenilo za protekle skoro 33 god.

Mislim da je sadasnji tehnicki minimum minimuma,kada se govori o ispravnosti i bezbednosti pa cak i takav mnoga vozila prolaze bez odlaska na pregled...

 

Upravo sam nasao sta podrazumeva nas tehnicki pregled:

 

Tehnički pregled obuhvata pregled:

1. uređaja za upravljanje
2. uređaja za zaustavljanje
3. uređaja za osvetljavanje puta,  za davanje svetlosnih znakova i za označavanje vozila
4. uređaja koji omogućavaju normalnu vidljivost
5.  uređaja za davanje zvučnih znakova
6.  uređaja za kontrolu i davanje znakova
7. uređaja za odvođenje i regulisanje izduvnih gasova
8.  uređaja za spajanje vučnog i priključnog vozila
9. uređaja za kretanje vozila unazad
10. uređaja za oslanjanje
11. uređaja za kretanje i osovina
12. elektrouređaja i instalacija
13. pogonskog uređaja
14. uređaja za prenos snage
15. ostalih uređaja i delova vozila
16. opreme vozila

Ukoliko je pri pregledu vozilo okarakterisano kao ispravno stranci se izdaje overen i popunjen registracioni list.

 

http://registracija-vozila-online.rs/tehnicki-pregledi/sta-obuhvata-tehniki-pregled-vozila.html

 

Meni ni pola od ovoga nisu gledali :question:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čuj nisu ti gledali. Mom starom se svake godine javi čovek iz neke kuce koja radi registraciju, dodke uzme pare i papire i donese nalepnicu. Ni ne vidi auto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znaci, kad nekom padne na pamet da uredi neku privrednu oblast, odma se 'vataju na NAJNIZU CENU. I to uglavnom oni koji vec rade u toj oblasti po metodama od pre vise desetina godina koji nisu nikakvu inovaciju ili ulaganje sproveli.

Da li covek treba da bude nobelovac pa da bude jasno:

1. Ako uvedemo najnizu cenu necega, ne obezbedjujemo kvalitet. Ko mi garantuje da ce iko da se trudi kad ima sigurnu cenu. Da, neko ce reci, privuci ce te kvalitetom usluge, ali u konkretnom slucaju za TP i dalje ce moci da privuku one koji inace ne mogu da ga prodju a oni ce ih pustiti.

2. Ako uvedemo najnizu necu necega, sprecavamo inovacije u oblasti. Ako ja smislim nacin da neku uslugu pruzam jeftinije i da mi to bude biznis plan (uz veci broj klijenata), ja to ne mogu da sprovedem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kljucna recenica je :

sadašnji tehnički pregledi se obavljaju po starom Zakonu o bezbednosti saobraćaja iz 1982.

:wallbash:

Spreman je novi pravilnik o tehnickim pregledima, jos uz novi zakon je napravljen. Verovatno ga ovih dana doteruju i ne bi me iznenadilo da ga pocnu primenjevat od nove godine.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mislim da se tehnički pregledi rade po novom zakonu kao i po novim pravilnicima. 

 

Zbunjujuće , razlika u sili kočenja i neujednačenost sile kočenja. 

 

Najveća dozvoljena razlika sila kočenja za radno kočenje, na točkovima iste osovine, u bilo kom trenutku od kada prva sila kočenja dostigne jednu trećinu svoje maksimalne vrednosti, do trenutka kada su na oba točka postignute najveće sile kočenja, iznosi 30%. Za osnovicu izračunavanja procenta razlike sile kočenja na točkovima iste osovine, u svakom trenutku, uzima se veća sila kočenja u tom trenutku.

 

Normativi iz st. 3. i 5. ovog člana primjenjuju se, prilikom ispitivanja uređajem za merenje kočnih sila, pri čemu se kočni koeficijent računa kao odnos zbira najvećih sila kočenja (izmerenih, odnosno izmerenih i korigovanim odnosom trenutnog i najvećeg pritiska u sistemu kočenja pojedinačnih osovina i pripadajućih izmerenih sila) po obimu svakog od točkova i ukupne mase vozila, i izražava se u procentima.

 

Neujednačenost sile kočenja po obrtu točka ne sme biti veća od 20%. Procenat neujednačenosti sile kočenja izračunava se na približno polovini najveće sile kočenja. Za osnovicu izračunavanja procenta neujednačenosti sile kočenja uzima se najveća sila kočenja izmerena pri tome.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Realno gledajuci sta god da uvedu krsevi ce ostat na nasim cestama jer na balkanu ce uvijek bit neka veza ili daš malo para pa ce zazmiriti.

Kolega mi uredno registrira auto na kojem je pokvareno doslovce sve sto moze biti pokvareno. Od motora, kocnica, ovjesa, elektronike, nista ne radi kako treba, a nama su kao sve poostrili. Zato ja ne mogu proci tehnicki s gewindama koje su kupljene nove pa moram pol auta vratit u serijsko stanje, a takvi koji imaju sve serijsko ali trulo, e to moze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dok nam je ovakvih puteva vozicemo krseve i puniti drzavni budzet. Sve je ovo neko lepo smislio kako da odere narod. Kada bi drzava jednog dana napravila puteve (sto joj je inace obaveza) kao sto pricaju ministri u TV dnevniku RTS-a onda bismo i mi mogli voziti ispravne automobile. Sta bi onda ta drzava? Nema priliva novca u budzet od globe, kako da plati skupu i nepotrebnu administraciju? S' druge strane ljudi bi lepo ziveli jer bi imali drasticno manje troskove, sto za popravku automobila, sto za globu... a covek kome nije ugrozena egzistencija razmislja i o drugim stvarima osim o problemima. E, takvi ljudi nisu podobni za ovu nasu drzavu jer je njima tesko manipulisati pa drzava preventivno radi to sto radi i kako to radi. :thumbdown:  :thumbdown:  :thumbdown:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krševima nije mesto na putevima

 

Novosti istražuju: Zašto se ne primenjuju propisi iz 2009. godine o ispravnosti vozila? Nemaština ne sme biti opravdanje za propuste i ugrožavanje ljudskih života

 

eko-krss_620x0.jpg

 

RAZLOG zašto se u Srbiji još primenjuju odredbe starog Zakona o saobraćaju iz 1982. godine u oblasti tehničkih pregleda, iako je „novi“ Zakon o saobraćaju stupio na snagu još 2009. godine, po mnogima je namera države da sačuva socijalni mir jer naši vozači ionako, kroz razne poreze, akcize, kojekakve namete i dažbine već duboko zavlače ruku u sve plići džep! Novi automobili su za ogromnu većinu samo san.

 

Stručnjaci ukazuju da nemaština ne može biti opravdanje da se neispravna vozila uključuju u saobraćaj.

- Socijalni mir se ne čuva tako što automobil „iz nepoznatih razloga“, iznenada pređe na levu stranu i pobije celu porodicu - kaže dr Miloš Petrović, predsednik Srpske asocijacije uvoznika automobila. - Pukla osovina, balans štangla jer je auto dotrajao, pušten na drum neispravan, bez popravke.

Problem nije samo u tome što oblast tehničkih pregleda nije uređena pa i dalje možete da registrujete automobil i bez odlaska na kontrolnu liniju TP, objašnjava za „Novosti“ Petrović, ni kod uvoza polovnih vozila stvari nisu dovedene u red kakav bi trebalo.

- Niko normalan nije protiv uvoza polovnih automobila, jer nažalost malo ljudi u Srbiji može sebi da priušti novo vozilo, ali reda bi moralo da bude - kaže prvi čovek Srpske asocijacije uvoznika automobila.

Naime, od 1. januara 2014. za uvoz novih autobusa, kamiona, automobila traži se „evro 6“ norma a za uvoz polovnih je ostala „evro 3“ regulativa. Svuda u svetu je razlika između ova dva standarda samo jedan stepen. Jasno je da kada na tržištu ima vozila sa „evro 4“ stadardom starih više od 10 godina da će na se na naše drumove sliti sav mogući evropski krš. I dalje je moguće kupiti u Evropi vozila za par hiljada evra, ali pitanje je koliko su takvi automobili bezbedni.

Prošle godine je prodato manje od 20.000 novih, a uvezeno je oko 120.000 polovnih vozila. I ove godine se očekuje sličan „odnos snaga“, iako je država uvela nešto strožu kontrolu uvoza polovnih vozila.

- Radi se čisto o papirološkoj kontroli, a ne o tehničkoj ispravnosti - objašnjava Damir Okanović, direktor Srpskog komiteta za bezbednost saobraćaja. - Ipak je bitno da se razmišlja u tom pravcu i verujem da će ubrzo i ova oblast biti bolje uređena.

 

VIDEO-NADZOR

UdruŽenja TP Srbije su u više dopisa upućenih na adrese nadležnih ministarstava, ali i MUP Srbije tražila da se pod hitno uvede snimanje vozila na linijama TP i video-nadzor, ali za sada nema nikakvog odgovora nadležnih.

 

izvor - novosti.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opasnost na putu: Polovina vozila nije ispravna

 

amss%2011.jpg

 

Skoro polovina od 2,2 miliona registrovanih vozila ne bi mogla da se pojavi na našim drumovima ukoliko bi se u Srbiji kontrola vozila obavljala shodno važećim propisima. Rezultati akcije "Ispravno vozilo - bezbedno vozilo", koju je Auto-moto savez Srbije sproveo nedavno u saradnji sa Upravom saobraćajne policije i Udruženjem tehničkih pregleda, na uzorku od 5.000 vozila pokazali su da 34 odsto vozila nije ispravno! U toj struturi čak 37 odsto vozila sa neispravnim kočionim sistemom, 17 odsto nema ispravan sistem za upravljanje, a 26 odsto sistem za osvetljenje. Pri tome, sadašnji tehnički pregledi se obavljaju po starom Zakonu o bezbednosti saobraćaja iz 1982. godine. Procenat neispravnih vozila, kada bi se tehnički pregledi u Srbiji radili po novom Zakonu o saobraćaju, usvojenom u novembru 2009. godine, bio bi i znatno veći, slažu se stručnjaci.

"Teško je licitirati sa brojem vozila koja ne bi prošla tehnički pregled, jer šta bi se desilo kada bi, na primer, strogo kontrolisali emisiju izduvnih gasova vozila", rekao je za "Blic" direktor Srpskog komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović. Po značaju za bezbednost saobraćaja najvažniji je ljudski faktor, pa kvalitet puteva i tek onda tehnička ispravnost vozila.

Sa ovakvim stavom ne slaže se Trifun Stojanović, predsednik Udruženja tehničkih pregleda Srbije. "Vozač za komandama neispravnog vozila je potencijalni ubica na putu. Nažalost, i dalje je u Srbiji moguće registrovati vozila samo 'kroz papire', bez odvoženja na liniju tehničkih pregleda. Vozače privlače i besplatnim tehničkim pregledima, samo da bi se prodala polisa osiguranja", rekao je Stojanović.

 

Preuzeto sa AutoBlog.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako seru, pa to vise nije normalno. Ovo se narocito odnosi na emisiju izduvnih gasova. Letos kada sam registrovao Pandu (koja ima pravih 130000 na satu, sve ispravno na sistemu ubrizgavanja, katalizator nije diran,svi filteri redovno se menjaju) batica na tehnickom mi rece da je mnogo velika koncetracija co2 i da ne bih mogao da prodjem tehnicki. Kada sam mu predocio da je auto u potpunosti ispravan lik je okrenuo plocu kako nafta ne valja. I kako sad ispravan auto sa djubrem od goriva moze da prodje taj isti tehnicki koji propisuje ova raspala drzava, a kvalitet goriva koja isti kontrolise nije ni u rangu Zanzibara? Ko bre tu vise koga jebe u zdrav mozak....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...