Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Neće biti Mazde 3 TCR

 

Mazda-3_TCR 001.jpg

 

Mazda motorsport neće napraviti TCR verziju svog modela Mazda 3 jer je ceo projekat obustavljen. Mazda 3 po TCR standardu prestavljena je u oktobru 2019. Iza njenog stvaranja trebalo je da stoji severnoamerički ogranak kompanije i auto je trebalo da debituje na Dejtoni ovog januara. Međutim, posle kolapsa ekipe koja je trebalo da bude razvojni partner Mazde USA u ovom poduhvatu u decembru prošle godine, razmatrana je saradnja sa drugim timovima i takmičarski debi je pomeren za januar 2021. Ni to nije bilo suđeno: korona pandemija zadala presudni udarac projektu. Mazda USA za kolaps Mazde 3 TCR okrivljuje upravo ekonomsku situaciju izazvanu pandemijom.

 

''S obzirom na uslove izazvane covid-19 pandemijom, Mazda Severna Amerika odlučila je da otkaže program razvoja automobila Mazda 3 TCR'', kazao je portparol kuće. ''Zahvaljujemo svim navijačima i partnerima na stalnoj podršci Mazda motorsportu.'' Mazdin TCR automobil trebalo je da ima 2.0 turbo-motor od Volkswagena koji se nalazi u VAG modelima ove specifikacije. To je trebalo da bude prvi model TCR kategorije koji bi se proizvodio u Americi. Umesto da izađe na tržište, pa i na trkališta, Mazda 3 TCR postojaće u vidu jednog jedinog izrađenog prototipa, kome je muzej verovatno suđeno odredište.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

motortrend.jpg MotorTrend video: 2020. Mazda 3

 

Standard su LED svetla, 18-ce a dostupne su i 19-ce felne, ova na testu ima pogon na svim točkovima, a menjač se može birati:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

alexonautos.jpg AlexOnAutos video: Test 2021. Mazda3 Turbo

 

Mazda je odlučila da ide drugačijim putem od npr. VW-a ili Honde. Oni sa svojim Golfom R ili Civicom Type R žele u potencijalnom kupcu da probude  dečaka željnog brže vožnje u manjem autu, dok je Mazda rešila da pruži sve to, ali da ipak cilja na one malo ''mentalno starije'', finije potencijalne vlasnike:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

AutoservisEmisija.jpg AutoservisEmisija video: Test Mazda 3 G150

 

Trenutno jedan od najlepših automobila u ponudi u okviru C segmenta (kompaktna klasa). Auto na testu pod haubom ima 2.0 benzinac sa 150 konja.

Postoji ista ovakva Mazda3 u limuzina (sedan) varijanti, i zavisno od tržišta obično se prodaje po istoj ceni kao hatchback. Limuzina Vam naročito može biti zanimljiva jer hatchback ima jedan od najmanjih gepeka u segmentu kojem pripada:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

NK Test: Mazda 3 G180

 

mazda 3 skyactivx 025.jpg

 

Mazda nastavlja sa opiranjem modnim trendovima u konstrukciji pogonskih agregata. Novi agregat koji donosi primetno više snage, a da pri tome ne koristi mehaničko ubacivanje vazduha, je bio upakovan u limuzinsku karoseriju nove trojke. Mazdin kompakt hečbek smo već imali prilike da vozimo u kombinaciji sa sada već dobro poznatim 2.0 motorom iz prvobitne SkyActiv-G game motora. Sada, na testu nam je limuzina pod čijom haubom se nalazi SkyActive-X benzinski motor sa daleko većim performanama, a zahvaljujući inovatinom inženjerskom pristupu trebalo bi biti i štedljiviji.

 

mazda 3 skyactivx 022.jpg

 

Novu generaciju modela Mazda3 smo isprobali u najboljoj opremi i u daleko agresivnijoj karoserijskoj izvedbi. No, tako agresivnom izgledu automobila i, pre svega, vrlo agresivno podešenom ogibljenju koje daleko više teži ka neudobnom, najviše je nedostajala argumentacija u vidu podjednako agresivnog pogonskog agregata koji bi i opravdao opšti utisak automobila. Ovog puta na testu nam je limuzinska karoserija, koja već po samom izgledu daleko više poseća na prethodnu generaciju i ima daleko manje agresivne linije nego što je to slučaj kada je u pitanju hečbek verzija.

 

mazda 3 skyactivx 021.jpg

 

O enterijeru smo već pričali, Mazda sada već uobičajeno ide ka minimalizmu tj. nema ogromnih ekrana, beskonačnog niza podešavanja svega i svačega, tako da će vozač zapravo veliku većinu potrebnih komandi da izdaje sa samog upravljača, dok su mu sve potrebne informacije vidljive ili na pokazivačima ili na vetrobranu (HUD).

 

mazda 3 skyactivx 020.jpg

 

Komande klima uređaja su, na sreću, i dalje analogne i brzo je moguće uraditi šta god da odlučite - što je sve ređa situacija kod drugih brendova. HMI, odnosno kružni kontroler na centralnoj konzoli je i dalje savršeno taktilan i daje odličan osećaj, kao da rukujete vrlo skupim audiofilskim uređajem. Kad smo kod audio dela, za optimalno popunjavanje kabine zvučnim talasima se pobrinuo Bose.

 

mazda 3 skyactivx 019.jpg

 

SkyActiv-X

O novom pristupu rešenja pitanja kako efikasno proizvesti više snage Mazda je javnost obavestila sredinom 2017. kada je najavljeno da će novi motor u SkyActiv gami koristiti kompresiono zapaljivanje smeše, poput principa na kome rade dizel agregati. Na predstavljanju nove generacije Mazda 3 modela najavljeno je da će gama benzinskih agregata sadržati i SkyActiv-X agregat snage 180 konja, koji pored značajno veće snage u odnosu na standardni SkyActiv-G identične zapremine nudi i primetno ekonomičniju vožnju sa do 30% manjom potrošnjom.

 

mazda 3 skyactivx 014.jpg

 

Novi motor nudi oko 10% veći obrtni momenat u odnosu na SkyActiv-G agregat koji nije opremljen sistemom za deaktivaciju cilindara i blagim hibridnim sistemom. Brojke koje SkyActiv-X nudi su prilično zanimljive za atmosferski agregat. Dvolitarski agregat nudi 180 konja pri 6.000 obrtaja, dok se maksimalni obrtni momenat od 224Nm razvija pri 3.000 obrtaja. U zavisnosti od karoserije u kojoj će se ovaj agregat naći, prosečna potrošnja se kreće od 5.4 pa do 6.9 litara na 100km, što se pretvara u 122 do 157g CO2 emisija po pređenom km.

 

mazda 3 skyactivx 013.jpg

 

Kompresioni odnos od 14.7:1 je vrlo neobičan za benzinske agregate, a upravo tako visoka kompresija omogućava da se postigne visoka efikasnost na niskim i srednjim obrtajima. Mazda koristi sistem za kontrolu paljenja smeše svećicom (SPCCI) koji zapravo pokreće detonaciju i u klasičnom režimu rada, kao i u režimu rada visoke kompresije.

 

mazda 3 skyactivx 012.jpg

 

Usled vrlo uskog opsega uslova u kojima bi pravo samozapaljivanje smeše bilo moguće, Mazda je odlučila da napravi ''hibridni'' sistem u kome svećice uvek detoniraju smešu, ali se visokim kompresionim odnosom i specijalnim pred-brizganjem goriva prave idealni uslovi koji dalje omogućavaju da se ostatak goriva uvek na identičan način detonira. Ovakav sistem kontrole detonacije je daleko efikasniji od klasičnog gde svećica iskrom započinje sagorevanje koje se onda nepotpuno širi na ostatak cilindra. Visok kompresioni odnos u kombinaciji sa korišćenjem svećica omogućava idealno sagorevanje smeše skoro istovremeno čime se u praksi i postiže povećanje efikasnosti. Poput ostalih benzinskih agregata u trenutnoj Mazda ponudi, SkyActivX takođe nudi deaktivaciju cilindara kao i mikro-hibrid sistem koji pokušava da umanji troškove koje stvaraju pomoćni agregati u vozilu.

 

mazda 3 skyactivx 011.jpg

 

Iako smo žarko želeli da nam SkyActiv-X bude centralna tačka testa, zapravo je to bilo nešto sasvim drugo. Mazda3 u limuzinskoj karoseriji nudi potpuno drugačije podešeno ogibljenje koje nudi potpuno drugačije ponašanje i neizmeno manje treskanja uprkos tome što, poput hečbeka, koristi pneumatike u dimenziji 215/45 R18.

 

mazda 3 skyactivx 10.jpg

 

Najednom, vožnja je postala daleko manje stresna negoli kada smo vozili hečbek koji je na nas uticao na pogrešan način. Naime, izuzetno neudobno ogibljenje u hečbeku je prosto tražilo da nesvesno krenemo sa izbegavanjem upalih šahtova i drugih neravnina što sada u limuzini naprosto nije bilo potrebno raditi jer su sve te mikro frakture u asfaltu prestale da stižu do naših delova tela (i plombi).

 

mazda 3 skyactivx 09.jpg

 

Uslovi tokom testa nisu bili idealni, čak naprotiv, ali je vožnja uprkos magli i klizavom kolovozu bila vrlo relaksirajuća tako da smo sada imali daleko više da uživamo u sjajnom kvalitetu enterijera umesto da grozničavo izbegavamo ulegnuća. Limuzina ne nudi više prostora na zadnjoj klupi što je postignuto manje spuštenim sedištima, a što dalje daleko olakšava ulaz/izlaz putnika i to smatramo još jednom velikom prednošću u odnosu na primetno lepšu hečbek karoseriju. Prtljažnik je takođe veći - 450l (VDA), a obaranjem sedišta se ta razlika dalje povećava na preko 100 litara zapremine na ukupno 1.138.

 

mazda 3 skyactivx 08.jpg

 

mazda 3 skyactivx 07.jpg

 

Gradska vožnja sa SkyActiv-X motorom je prilično relaksirana jer su menjački odnosi vrlo dugački tako da u praksi možete većinu gradske vožnje da obavljate u trećem stepenu prenosa koji zahvaljujući više obrtnog momenta na niskim obrtajima pokriva opseg od 10 km/h do 70 km/h bez preke potrebe da menjate stepen prenosa, ali i da drastično utičete na potrošnju jer ste i dalje u vrlo ekonomičnom opsegu obrtaja čak i kada ste na 70 km/h zato što treći stepen prenosa ''vuče'' i preko 140 km/h!

 

mazda 3 skyactivx 06.jpg

 

Kao i uvek, magistralni pravci savršeno odgovaraju Mazda benzincima koji na niskim obrtajima imaju sjajnu ekonomiju, tako da se sa lakoćom može dostići deklarisanih 4l potrošnje, mada smo na bord kompjuteru često viđali i niže brojke, pod uslovom da smo menjačem obezbeđivali ekstremno niske obrtaje.

 

mazda 3 skyactivx 05.jpg

 

Autoput je prilično ekonomičan, mada uštede u odnosu na SkyActiv-G motore nisu posebno zanimljive. Potrošnja pri 100 km/h iznosi 5, dok je zahvaljujući jako dugačkim menjačkim odnosima 130 km/h samo za 1 litar ''skuplje'' - 6l. Ono što treba istaći je da vrlo dugački menjački odnosi često rezultuju time da ubrzanje pri višim putnim brzinama zahteva promenu stepena prenosa.

 

mazda 3 skyactivx 04.jpg

 

U odnosu na G122 varijantu, SkyActiv-X ima potpuno drugi zvučni potpis koji nije baš posebno zanimljiv za slušanje, a pri tome je i nešto bučniji od svog konzervativnijeg rođaka, tako da je buka u vozilu za par dB viša nego kada vas pogoni slabija varijanta. Na papiru bi stvari trebalo da budu obrnute, ali eto praksa pokazuje drugačije.

 

Zaključak
Uprkos unapređenjima koje kompresiono paljenje SkyActiv-X nudi, u praksi nam se čini da je G122 bolja opcija. Posebno ukoliko ste kupac limuzinske karoserije gde će G122 biti ekonomičniji u nabavci, tiši u svakodnevnoj vožnji i vrlo sličan po ekonomičnosti G180 verziji.

 

mazda 3 skyactivx 02.jpg

 

Sa druge strane, dugački menjački odnosi nas sprečavaju da kažemo da bi ovo bio dobar izbor za sportskiju hečbek karoseriju. Zamorna zvučna nota na srednjim i visokim obrtajima dodatno otežavaju da se ovaj motor spominje u kontekstu sportskih aspiracija, tako da ostaje da se vidi da li će Mazda u nekoj drugoj karoseriji pokazati SkyActiv-X u boljem svetlu. Limuzinska karoserija, iako dizajnom inferiorna u odnosu na hečbek, je po svim aspektima daleko praktičnija i poželjnija karoserija. Dijametralno suprotno hečbeku ogibljenje je odlično pogođeno i nudi sasvim korektnu upravljivost i jako dobru udobnost što je, po nama, vrlo bitan aspekt automobila koji pretenduje da u većini svog radnog veka prevozi putnike daleko od limita pogona ili ogibljenja.

G122 je i dalje tačan odgovor na pitanje ''koji motor'', a ''X faktor'' će ipak morati da sačeka bolju priliku.

 

mazda 3 skyactivx 01.jpg

 

Autor: Nemanja Šarović

 

preuzeto sa - nacionalnaklasa.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

thestraightpipes.jpg TheStraightPipes video: Test 2021. Mazda 3 Turbo

 

2.5 ali sa 4 cilindra, koji daje 250 konja i 435 Nm:

 

 

 

motormouth.jpg Motormouth video: 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

wheelsaustraliayoutube.jpg Wheels video: Test Mazda 3

 

Od Mazde 323 koja je pojavila krajem sedamdesetih, do njene naslednice današnje Mazde3:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

savagegeese.jpg Savagegeese video: 2021. Mazda3 Turbo

 

Pogledajte u čemu se razlikuje od obične Mazde3, kao i to šta ova jača i skuplja verzija jeste, a šta ipak nije:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

motorweeknoviyoutube.jpg MotorWeek: Proba 2021. Mazda3 2.5 Turbo

 

Najveći problem na tržištu hatchback varijante ovog auta je njegova sedan verzija baš kao na testu, koja ima isti motor sa 250 konja, više mesta, praktičnija je i jeftinija:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

automotovisionHR.jpg Automotovision.hr: Mazda 3 Skyactiv G150

 

Vodeći se idejom da automobil ne treba samo voziti već i osećati, napravljena je potpuno nova Mazda 3:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

osv.jpg OSV: 2021. Mazda3 sedan

 

U pitanju je klasičan auto (limuzina) u vreme kad svi izbacuju SUV modele jedan za drugim. Isto tako, kad svi stavljaju turbomotore ispod haube, Mazda je ovde stavila atmosferski benzinac...i sve po razumnoj ceni:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

chasingcars.jpg ChasingCars: 2021. Mazda 3

 

Mazda 3 u sedan i hatchback varijanti predstavlja dobar izbor u C segmentu. Odlično izgleda spolja, unutra su iznad nje jedino premium modeli, dok je sa ostalima potpuno uporediva.

Ipak, poslednjih godina se prodaje sve manje i manje....kao da joj je najveći problem ustvari jedna druga Mazda: CX-30

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

edmunds.jpg Edmunds: 2021. Mazda 3 Turbo

 

Posle Miate i RX8, najviše poštovana Mazda širom sveta je Mazda Speed 3.

To je bio odličan hatchback...ali njegovog naslednika Mazda zove malo drugačije:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mazda 3 Sedan Skyactiv-X180 GT na testu Auto magazina

 

mzd3 019.jpg

 

Povod za test nove Mazde 3 nije samo njen sedan oblik karoserije, već i tehnika koja se nalazi pod haubom. Revolucionarni benzinac radi po principu dizela, gde se smeša pali kompresijom, dok je svećica samo kontroliše. Ako ste pomislili da atmosferski motori polako tonu u zaborav, moramo da vas podsetimo da je Mazda uporna u njihovom razvoju. Rezultati su takvi da čak i ''neverne Tome'' odaju priznanje niskoj potrošnji i performansama. Međutim, Japanci se na tome nisu zaustavili, već su učinili nešto što je do juče bilo nezamislivo. Atmosferski 2.0 benzinac inženjeri su prepravili tako da radi po principu dizela, odnosno, da se smeša benzina i vazduha pali kompresijom a ne svećicom.

 

mzd3 018.jpg

 

Svećice su i dalje tu a njihova uloga je samo da kontrolišu taj proces. Rezultat svega je još veća snaga uz zadržavanje niske potrošnje, samim tim i emisije izduvnih gasova. Ovaj motor nosi oznaku Skyactiv X180, dok je konvencionalni benzinac sa 122 KS Skyactiv G122. Ugrađuje se u sve oblike karoserije Mazde 3, kao i u novi krosover Mazdu CX-30. Čast da probije led na našem testu pripala je Mazdi 3 sedan. Pre svega, pozabavićemo se oblikom karoserije.

 

mzd3 017.jpg

 

Sedani su oduvek prisutni u gami trojke, počevši još od čuvene Mazde 323. Kao i do sada, cena hečbeka i limuzine je identična, tako da birate između prtljažnika zapremine 358 i 450 litara. Za razliku od nekih konkurenata, ova dva oblika karoserije imaju isto međuosovinsko rastojanje. Čak je identičan i prostor za glavu na zadnjim sedištima, a ne samo za kolena.

 

mzd3 016.jpg

 

Nama se učinilo da u sedanu ipak ima više mesta pozadi; na primer, između glave osobe prosečne visine i krova ima šest-sedam centimetara prostora, dok je kod hečbeka bilo četiri-pet. Otprilike, tu prestaju sve razlike. Inače, sedan je vrlo atraktivno dizajniran, što nije tako često. Obično se na hečbek doda nezgrapan zadnji deo, pa limuzina nema lepe proporcije kao verzija sa petora vrata.

 

mzd3 015.jpg

 

Kod Mazde to nije slučaj. Posebno su nam se dopala zadnja svetla, sa duplim okruglim pozicijama. Sve je u LED tehnologiji, uključujući i migavce. Ovaj put testiramo primerak sa nešto manje opreme u odnosu na najbogatiju verziju. Nema kožna sedišta, nema četiri kamere već samo jednu i nema neke od vrhunskih sistema bezbednosti, među kojima je upozorenje na bočni saobraćaj sa automatskim kočenjem u cilju izbegavanja bočnog sudara.

 

mzd3 014.jpg

 

Zato sve drugo ima. Inače, Skyactiv X180 motor u samom startu ima bogatiju opremu od G122, što govori i prefiks ''GT''. Naš primerak ima ''GT plus'' opremu, pa se može reći da je ovo drugi po redu paket, bar kada je u pitanju Skyactiv X motor. Oprema je vrlo bogata; standard su grejači sedišta i volana, odleđivač brisača, beskontaktno otključavanje i startovanje motora, prednji i zadnji parking senzori, kamera za vožnju unazad HD rezolucije...

 

mzd3 013.jpg

 

Sve ove navedene stavke su tačno 1.200 evra skuplje u odnosu na bazni ''GT'' paket. On sadrži alu-felne prečnika 18 inča, LED Matrix farove čiji snop ''preskače'' vozila ispred, hed-ap displej, dodatno zatamnjena zadnja stakla, senzore za kišu i svetla, automatsko aktiviranje dugih svetala, kontrolu mrtvog ugla, upozorenje na nadolazeći saobraćaj prilikom isparkiravanja unazad, radarski tempomat, automatsko kočenje sa prepoznavanjem pešaka, prepoznavanje saobraćajnih znakova, navigaciju, zadnje parking senzore.

 

mzd3 012.jpg

 

Nije samo oprema ta koja Mazdu 3 izdvaja od konkurencije. Dizajn najčešće ne komentarišemo, ali za rad Mazdinih dizajnera moramo da priznamo da je pravo umetničko delo. Najlepše od svega je što kvalitet prati izgled. Površine presvučene eko-kožom su svuda. Na primer, u vratima gotovo da i ne možete da pronađete komad tvrde plastike. Slično je na centralnoj konzoli, komandnu tablu da i ne pominjemo.

 

mzd3 011.jpg

 

U pogledu sofisticiranosti izrade staje rame uz rame sa najboljim Nemcima. Sve komande su precizne, meke i ništa ne zapinje. Uslovno rečeno mana je pregrada za mobilni telefon, koja je smeštena iza držača za čaše. Nema opcije za bežično punjenje a i sam telefon nije položen, već je pod uglom od 45 stepeni. Za volanom se sedi (za ovu klasu) prilično sportski. Sedište može nisko da se spusti, s tim što nižim osobama u tom slučaju može da bude zaklonjen donji levi ugao multimedijalnog displeja. Volan se lako podešava po meri manje i više korpulentnih vozača. Ručica menjača je na podignutoj poziciji, ali je kratka i ima kratke hodove, sa onim finim osećajem mehaničke veze čoveka i zupčanika.

 

mzd3 010.jpg

 

Za razliku od najnovijih evropskih modela, kod Mazde morate da budete vezani kako bi se ručna automatski otpustila. Zvuk benzinca na ''steroidima'' se ne razlikuje od standardnog. Ima dosta veću kompresiju od 16.3:1, dok standardni ima 13.0:1, što je takođe dosta viša vrednost u odnosu na konvencionalne. Primera radi, Mazdin 1.8 dizelaš od 116 KS koji se takođe ugrađuje u novu trojku ima kompresioni odnos od 14.8:1.

 

mzd3 009.jpg

 

Gradska vožnja ne otkriva skoro 60 konja razlike u odnosu na G122. Vrlo je elastičan kada su u pitanju umerena ubrzanja; to znači da već pri 50 km/h možete da ubacite u šesti stepen prenosa i da opušteno vozite čak i ako brzina padne na 40 km/h. Promena brzina naniže je potrebna tek ako zahtevate snažnija ubrzanja, pa u šali kažemo da se vozi ili drugom ili šestom. Kriva isporuka snage i obrtnog momenta je toliko ravna da pri punom gasu nemate onaj osećaj zakucavanja za sedište, ali je svakako fascinantno to što crveno područje na obrtomeru počinje tek pri 6.500 obrtaja.

 

mzd3 008.jpg

 

Voli da se zavrti, pa smo sa zadovoljstvom uživali u naglim ubrzanjima i punom gasu, pogotovo prilikom uključenja na auto-put. Pravo je uživanje posmatrati kazaljku obrtomera koja pokriva skoro duplo veći opseg u odnosu na dizelaše. Mazde su sada među poslednjim automobilima koje pružaju magiju i bez turba. Najlepše od svega što vas uživanje u vrtenju motora neće koštati mnogo. Test smo završili sa prosekom od 7.7 l/100 km, iako auto nismo štedeli.

 

mzd3 007.jpg

 

Ako ste umereni sa ubrzanjima lako možete da dostignete i pola litre manji prosek. U ekstremnim uslovima gradske vožnje ne prelazi 8.5 l/100 km, dok pri 130 km/h (oko 2.800 obrtaja) troši okruglo 6 litara. Auto-put je mesto gde 180 konja dolaze do punog izražaja. Tačnije, prilikom međuubrzanja na visokim brzinama. Doduše, potrebno je iz šeste prešaltovati i nekoliko stepeni naniže kako biste omogući pune performanse.

 

mzd3 006.jpg

 

Sve u svemu, itekako se oseti 58 KS razlike u odnosu na ''G122'' motor kada treba da ubrzate, na primer, od 130 do 160 km/h. Mazda se je odlučila da stabilnost bude na listi prioriteta, pa ne treba očekivati mekano ali ni previše tvrdo ogibljenje. Sve je podešeno baš kako i dolikuje jednoj limuzini, sa kojom bez problema možete da izvedete nagli manevar pri većim brzinama i da ne ugrozite bezbednost.

 

mzd3 005.jpg

 

Za one koji preferiraju automatske menjače, u ponudi je šestostepeni automatik, kao i pogon na sva četiri točka, koji je takođe dostupan samo kod hečbeka. Cena Mazde 3 sedan, pa i hečbeka, počinje od 19.900 evra. Toliko košta 2.0 benzinac sa 122 KS i izuzetno bogatom opremom.

 

mzd3 004.jpg

 

U hladnim zimskim danima dočekaće vas lep znak pažnje iz Mazde. U meniju možete da podesite automatsko aktiviranje grejača volana i sedišta u skladu sa temperaturom. Automatika će postepeno smanjivati intenzitet grejanja do potpunog isključivanja.

 

mzd3 003.jpg

 

Danas je prava retkost da u automobilu C segmenta naiđete na podešavanje nagiba donjeg dela sedišta. Obično ovu mogućnost srećemo kod premijum proizvođača, i to na sedištima koja se doplaćuju. Ovde je to standard.

 

mzd3 002.jpg

 

Sound dodatak na opremu košta 500 evra i obuhvata Bose ozvučenje sa 12 zvučnika uključujući i sabvufer. Zahteva nešto kvalitetnije fajlove kako bi pune mogućnosti sistema došle do izražaja.

 

mzd3 001.jpg

 

Autor: Aleksandar Bursać

 

preuzeto sa - magazinauto.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

carsireland.jpg CarsIreland: Mazda 3 100th Anniversary Edition

 

U 2020. godini Mazda je napunila 100 godina, pa je u čast obeležavanja tog jubileja izbacila i specijalnu ediciju Mazde3:
 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

pitstop.jpg PitStop: 2021. Mazda 3

 

Restajling koji nije odrađen spolja, nije ni unutra ništa promenjeno, ali jeste ispod haube - tu je sada novi Skyactiv X motor koji daje više konja i troši manje:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mazda 3 sa 1.200 konja na Pikes Peaku

 

mazda pikes.jpg

 

Mazda će sledeće godine na trci Pikes Peak Hill Climb učestvovati sa trkačkom Mazdom 3 koja će imati rotacioni motor, više od 1.200 konja i zadnji pogon. Po sadašnjim informacijama, u pitanju je Wankel motor sa četiri rotora i 1.217KS, uz već pomenuti zadnji pogon. Pored toga, najavljuju se i aero body kit (prednji spojler, pragovi, zadnji difuzor, veliki zadnji spojler), nova hauba sa otvorima za vazduh, komplet novih točkova i guma, moodifikovano oslanjanje i kočioni sistem, kao i Red Bull grafika.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

chasingcars.jpg ChasingCars: 2022. Mazda 3

 

Mazda 3 deli platformu sa SUV modelom CX-30, ali zbog opšte popularnosti SUV-ova možete je kupiti u boljem paketu opreme za isto, ili nešto manje novca nego CX-30:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Restilizovana Mazda3 predstavljena u Japanu

 

mazda 3 2023 2.jpg

 

Četvrta generacija Mazde3 je debitovala krajem 2018. tako da je pravi čas za restilizaciju. Za razliku od velike većine rivala, ''Zoom-Zoom'' kompanija obično ne primenjuje neke drastične promene tokom redovnog osvežavanja svojih modela. Kao što može da se vidi iz zvaničnih fotografija, ni ažurirana Mazda3 nije izuzetak.

Predstavljen ove nedelje u Japanu, kompaktni tandem hečbeka i sedana dobija novi kolor finiš karoserije i neke tehnološke revizije unutar kabine. Mazda3 za 2024. sa japanskim specifikacijama se od sada može naručiti u ''keramičko-metalik'' boji i 10.25-inčnim displejem info-zabavnog sistema. Naime, ekran je nešto veći od stare 8.2-inčne jedinice i dolazi uz osveteljene USB-C priključke. Pored toga, kabal smartfona možete ostaviti kod kuće, jer automobil dobija platformu za induktivno punjenje. Takođe, japanska marka unapređuje bezbednosne sisteme dodavanjem Inattentive Warning funkcije, kadre da detektuje trenutke kada je pažnja vozača odvraćena s puta. Ukoliko se to desi, pokreće se zvučni alarm, kao i upozoravajuća poruka na displeju. To nije sve, jer Mazda3 od sada može detektovati prepreke na drumu, uključujući pešake.

 

mazda 3 2023 1.jpg

 

Jedna interesantna stvar prenesena sa CX-60 je mogućnost daljinskog startovanja motora preko MyMazda aplikacije, ali isključivo kod modela opremljenih automatskim menjačem. Softver mobilnog telefona takođe može da se iskoristi za alarmiranje u slučaju da neki drugi vozač u Mazdi izađe iz okvira prethodno zadate brzine, vremena vožnje i oblasti u kojoj se vozi. Takođe iz Mazde CX-60, dolazi Mazda My Car Care funkcija, korisna ako dođe do neželjnog događaja krađe vozila. Ova opcija je standardna širom ponude, sem kod SkyActive-G 1.5 modela.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

20 godina Mazde 3

 

mazda 3 07.jpg

 

Mazda3, takođe poznata pod imenom Axela na nekim tržištima tokom prve tri generacije, bila je popularan izbor u segmentu kompaktnih automobil

Godine 1999. Mazda je započela projekat zamene starih modela Familia/323/Protegé novim dizajnom hečbeka i limuzine. Ovaj projekat je vodio glavni dizajner Hideki Suzuki, a uključivao je saradnju između Mazdinih dizajnerskih centara u SAD-u, Nemačkoj i Japanu. Godine 2001. odabran je dizajn Hasipa Girgena, koji je proveo šest meseci usavršavajući ga u Hirošimi pre odobrenja za proizvodnju. Konačni proizvod otkriven je 2003. godine na 60. salonu automobila u Frankfurtu, a prva generacija Mazde3 predstavljena je u Japanu mesec dana kasnije. Brzo je stekla popularnost jer je bila automobil koji je pristupačan, zabavan za vožnju i kvalitetno napravljen.

 

mazda 3 popust 06.jpg

 

Godine 2006. Mazda je na Ženevskom sajmu automobila predstavila Mazdu3 MPS (Mazdina serija Performance) sa naglaskom na performanse. Bila je opremljena diferencijalom sa ograničenjem proklizavanja i snažnim 2.3 motorom sa turbopunjačem, istim onim koji se koristi u Mazdi6 MPS. Automobil je dobio pozitivne recenzije i od medija i od kupaca.

Druga generacija Mazde3 predstavljena je 2008. godine i premijerno prikazana na salonima automobila u Los Anđelesu i Bolonji. Iako je još uvek koristila arhitekturu ''C1'' koju su zajednički razvili Ford, Mazda i Volvo, ovaj model je bio ažuriran tokom svog životnog veka i uveo je tehnologiju Skyactiv i razne verzije performansi u liniju Mazde3.

 

mazda3 mirai 05.jpg

 

Model performansi MPS vratio se u drugoj generaciji i to sa poboljšanjima poput podešavanja ECU-a, podešavanja odnosa prenosa, poboljšanih kočnica, poboljšanja vešanja, poboljšanja klipova, poboljšanja sistema upravljanja i nekih kozmetičkih promena. Još jednom MPS je postao popularan izbor i za medije i za klijente.

 

mazda3 mps 04.jpg

 

Sredinom 2013. godine stigla je treća generacija Mazde3 sa potpunijim skupom tehnologija Skyactiv i odmakom od zajedničke platforme ''C1''. Te nove tehnologije su sada bile smeštene na novorazvijenom Mazdinom Skyactiv podvozju koje Mazda3 deli sa prvom generacijom CX-5.

 

mazda3 03.jpg

 

Mazda3 je takođe prva usvojila dizajnerski jezik Kodo i uvela inovacije poput GVC-a i Skyactiv menjača i motora.

 

mazda3 02.jpg

 

Simbolizujući Mazdinu predanost održivom Zoom Zoomu i pristupu sa više rešenja, treća generacija Mazde3 bila je osnova za koncept ''Skyactiv-CNG'' koji se pokreće na komprimovani prirodni gas i demonstrira svestranost Skyactiv-G motora. Pogonski sklop ''Skyacitv-Hybrid'', koji je delio tehnologiju sa Toyota Hybrid Synergy Drive sistemom, takođe se proizvodio i prodavao kupcima u Japanu, pokazujući Mazdinu predanost elektrifikaciji svoje linije modela.

 

Koristeći konceptni automobil Kai kao osnovu dizajna, četvrta i sadašnja generacija Mazde3 predstavljena je u novembru 2018. godine na sajmu automobila u Los Anđelesu i bila je prvo Mazdino vozilo koje predstavlja ambiciju ''puta prema premiumu''. Ova generacija je takođe bila prva Mazda3 koja uvodi značajnu vizuelnu razliku između hečbek i sedan verzija. Upečatljiv dizajn osvojio je brojne nagrade u industriji - uključujući za najbolji dizajn godine na sajmu Svetskog automobilskog dizajna 2020. godine - kao i novopredstavljeni motor Skyactiv-X (Spark Controlled Compression Ignition) sa kompresionim paljenjem kontrolisanim svećicom (sada ažuriran na e-Skyactiv X), koji u kombinaciji sa novim 24V blagim hibridnim sistemom nudi poželjnu mešavinu karakteristika performansi dizela i benzinca. Četvrta generacija Mazde3 ima ugrađeno više čelika visoke čvrstoće u svoju strukturu, što je rezultiralo vrhunskom sigurnošću tokom međunarodnih regulatornih testiranja. Takođe je predstavila GVC Plus, poboljšanje u odnosu na GVC sistem u trećoj generaciji.

 

189281-mazda 3 01.jpg

 

Posebno izdanje povodom 100. godišnjice

Povodom proslave 100. godišnjice Mazde Motor Corporation 2020. godine izdato je posebno izdanje Mazde3. Ovo izdanje se zasnivalo na vrhunskoj opremi i uključivalo je elemente dizajna inspirisane Mazdinim prvim putničkim automobilom, R360 Coupe. Sa svojom sedefastom bojom Snowflake White, bogatom bordo unutrašnjošću i karakterističnom oznakom, ovaj model ograničene serije se zaista izdvajao iz gomile. Mazda3 je odigrala značajnu ulogu u oblikovanju imidža Mazdine marke od svog predstavljanja, i sa kumulativnom globalnom prodajom od preko 6 miliona, ona je jedan od Mazdinih najprodavanijih modela.

 

PR saopštenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...