Jump to content

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

FAS Euroauto Goran Vlada

Recommended Posts

Italijani imaju bogatu tradiciju kada je kreiranje gradskih automobila u pitanju.

 

Knjige o automobilskoj istoriji su još bogatije italijanskim brendovima kad je reč o sportskim automobilima. Pogledajte kako je nekada izgledalo kada se te dve strasti spoje...

 

TOP0928.jpg

 

Ime Abarth nosi veliko nasleđe. Kroz istoriju, ono je predstavljalo sinonim za uspehe na trkalištima, a uvek je bilo blisko povezano sa Fiatom. Pred kraj prošlog veka, Abarth je na neki način bio zaboravljen, a o njemu su mladi zaljubljenici u automobilizam mogli da saznaju nešto uglavnom u knjigama o automobilskoj istoriji. Srećom, Fiat je prepoznao vrednost ovog brenda i tokom 2007. godine ga je oživeo.

 

TOP0954.jpg

 

Zahvaljujući ovoj odluci, i neki novi klinci mogu da uživaju u savremenoj interpretaciji italijanskih gradskih “zujalica”. Aktuelni model 500 u Abarth izdanju smo nedavno testirali, a to je bilo više nego dovoljno da nam zagolica maštu – kako li je sve to izgledalo nekada. Zahvaljujući prijatelju i saradniku naše redakcije, gospodinu Borku Gajinoviću, bili smo u prilici da se vratimo pedesetak godina u prošlost i testiramo Abarth 695!

 

TOP0627.jpg

 

Baš kao i savremeni Abarth 500, i njegova preteča je nastala na osnovi Fiata 500, s tim što kod testiranog modela oznaka 695 upućuje na radnu zapreminu motora, koja je uvećana sa standardnih 500 “kubika” izvornog Fiatovog modela, po čemu je on svojevremeno i dobio ime. Ipak, ovaj put se nećemo preterano baviti tehničkim detaljima, jer je ta tema veoma kompleksna, sa puno varijacija po pitanju motora, snage, oslanjanja, stilskih detalja…

 

DSC_0162.jpg

 

Cilj nam je da pokušamo da shvatimo kako je to nekada izgledalo voziti sportski automobil sa dva cilindra i tek nešto više od pola litra radne zapremine. Takve automobile ljudi nekada nisu vozili samo po gradu, kao “drugi automobil”. U posleratnoj Italiji, Evropi, pa i Jugoslaviji, automobili kao što je Fiat 500 bili su prvi i jedini automobil u kući, koji je služio za sve, pa i da se otputuje na letovanje.

 

TOP0616.jpg

 

Kako god, pred nama se nalazio prelepi crveni Abarth 695. Moj prvi utisak su svakako bile dimenzije. Pre samog testa sam dobro znao da je u pitanju mali automobil, a starog Fiata 500, koji ima identičnu karoseriju, već sam ranije imao priliku da vozim. Ipak, prvi utisak je opet bio zbunjujući. Kada čovek stane pored automobila, prosto se zapita kako u njega mogu da se smeste dve osobe. To je nešto što fotografije ne mogu tako lako da dočaraju, a možda će biti dovoljno ako kažem da savremeni Fiat 500 u poređenju sa starim, izgleda kao Golijat pored Davida!

 

TOP0580.jpg

 

Ono što sam zaključio je i to da je pre pedesetak godina, bar mi se tako čini, bilo mnogo zanimljivije biti automobilski dizajner. Originalnog Fiata 500 je dizajnirao čuveni Dante Giacosa, čovek koji je, između ostalog, modelom Fiat 128 u masovnu proizvodnju uveo konstrukciju napred poprečno postavljenog motora i prednjeg pogona, što se danas podrazumeva za standard. On je modelu 500 podario jedinstven izgled, a koji su Abarthovi dizajneri unapredili samo koliko je bilo neophodno, jer su se očigledno više bavili tehničkim detaljima.

 

DSC_0145.jpg

 

Prednji deo, umesto Fiatovog logoa, krasi prepoznatljivi amblem sa škorpijom na žuto-crvenoj podlozi. Takođe, gledano sa prednje strane, primetno je da je Abarth verzija niža od klasičnog modela 500, zbog čega on izgleda još manji. Sa strane primećujemo da se na automobilu nalaze originalne Pirelli gume, ali potpuno nove, dok je zadnji deo karakterističan po poluotvorenom poklopcu motorskog prostora. Kako je u pitanju dvocilindraš sa vazdušnim hlađenjem, kome je pritom još ozbiljno povećana snaga, konstruktori su posle testiranja odlučili da i na taj način poboljšaju odvođenje toplote. Koliko je to rešenje efikasno ne znamo, ali da izgleda atraktivno, potpuno je jasno.

 

TOP0555.jpg

 

Za pogon ovog automobila je namenjen motor kojem bi mogli da posvetimo čitav specijal, a ne samo deo jednog teksta. U pitanju je vazdušno hlađeni dvocilindraš kome je zapremina sa standardnih pola litra uvećana za oko 200 kubika. Kako je snaga značajno povećana, izvršene su i brojne druge modifikacije. Ugrađeni su kovani klipovi, usisni i izduvni kanali su polirani, a u “glavu” motora su ugrađena i nova sedišta ventila koja mogu da rade i sa bezolovnim benzinom.

 

TOP0553.jpg

 

Naime, kod starijih automobila je olovo iz goriva, pored povećanja oktanskog broja, imalo i ulogu podmazivanja mesta kontakta “pečurke” ventila i njenog sedišta, a kod testiranog Abartha, to je prilagođeno današnjim uslovima i bezolovnom gorivu. Zamajac je olakšan za jedan kilogram, tako da motor mnogo bolje “prima gas”, a kolenasto vratilo je dodatno obrađeno, a svi oštri prelazi su zaobljeni, kako se opterećenja ne bi koncentrisala na pojedinim mestima, odnosno kako ne bi došlo do loma “radilice”.

 

TOP0565.jpg

 

U pitanju je zastarela konstrukcija motora kod kojeg je bregasto vratilo smešteno u bloku motora, ne u “glavi”, tako da ono na ventile deluje preko podizača i “klackalica”. Nosači osovine klackalica su kod standardnog modela 500 izrađeni od aluminijuma, dok su kod testiranog Abartha obrađeni od čelika. Da skratimo priču, sve ove izmene su bile dovoljne da se od standardnih 13 konjskih snaga kod modela 500, stigne do oko 40 “konja” sa koliko raspolaže testirani Abarth 695.

 

TOP0576.jpg

 

Motor je savršeno “naštelovan”, tako da startuje, što bi majstori rekli, “na pola ključa”. Iako ima samo dva cilindra, zvuk je prilično interesantan. Nimalo ne podseća na “peglicu”, kao što sam očekivao, a kada se zagreje i malo više “zavrti”, pomalo podseća na sportske motocikle. Za to je zaslužan i sportski izduvni sistem, a buka je jednako prisutna i kada se u automobil uđe.

 

TOP0864.jpg

 

Tokom vožnje iznenadile su me dve stvari – ubrzanja i upravljivost. Doduše, odnos snage motora i mase automobila je takav da nagoveštava dobra ubrzanja, ali sigurnost kojom maleni Abarth prolazi kroz sporije i srednje brze krivine je za svaku pohvalu. Naravno, u pitanju je pre svega oldtajmer, a ne sportski automobil, tako da jurnjava nije trajala dugo, ali sasvim dovoljno da mi bude potpuno jasno šta je nekada značilo posedovati sportski, gradski automobil. Nešto potpuno drugačije nego danas!

 

TOP0806.jpg

 

Ne mogu da kažem bolje, jer definitivno bih se na dužu vožnju pre zaputio novim Abarthom 500, ali uživanje koje sam iskusio testirajući Abarth 695 nije lako opisati. Kako je ovaj automobil nastao mnogo pre mog rođenja, ne mogu čak ni da kažem da sam nostalgičan. Nisam… Jednostavno mi je žao što se danas automobili toliko ne razlikuju između sebe. Svi se, manje-više, isto voze, a i ono malo različitosti guše savremeni elektronski sistemi.

 

TOP0514.jpg

 

A Abarth 695? Sasvim je dovoljno reći da je u pitanju gradski sportista sa motorom tri puta snažnijim od izvorne verzije, koji je u svoje vreme predstavljao primer tjuniranja i dorade automobila. A mnogi bi na njega i danas mogli da se ugledaju

 

DSC_0203.jpg

 

Preuzeto sa TopSpeed.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Abarth 695 70° Anniversario - istražite ga pomoću virtuelne realnosti

 

Abarth App 695.jpg

 

Povodom rođendana osnivača Karla Abarta (Carlo Abarth), brend Abarth je na tržište lansirao novu aplikaciju - Abarth AR 695 - koja oživljava novi model Abarth 695 70° Anniversario u VR. Aplikacija koja poziva korisnike da se dive 3D modelu ekskluzivne, ograničene serije u visokoj rezoluciji i u razmeri 1:1.

 

Na dan rođendana njegovog osnivača Karla Abarta brend sa značkom škorpiona obelodanio je novu aplikaciju ''Abarth AR 695''. Putem tehnologije virtuelne realnosti aplikacija omogućava korisnicima da se udube u razgledanje ovog ekskluzivnog automobila ograničene serije, spolja i iznutra, kojim se obeležava proslava Abartove godišnjice, otkrivajući novi spojler - ''Assetto Variabile''. Aplikacija je dostupna na tržištima EMEA regiona i može se skinuti direktno na uređaje sa Google Play Store ili Apple Store što je još jedna novina koja potvrđuje povezanost brenda Abarth sa današnjim tehnološkim trendovima. ''Abarth AR'' predstavlja evoluciju proizvodnih kataloga iz prošlosti, omogućavajući lakši pregled i trenutno ažuriranje i nudi neverovatno digitalno iskustvo unutar novog modela Abarth 695 70° Anniversario.

 

Razmera 1:1

Pogledajmo je detaljnije: nova aplikacija ''Abarth AR 695'' pruža korisnicima prikaz verzije automobila u prirodnoj veličini bilo gde. Sve što treba da urade jeste da oiviče veći prostor kamerom uređaja kako bi pozicionirali 3D model u razmeri 1:1, u nekom kontekstu i u proporcionalno okruženju. Korisnici će imati priliku da se kreću oko automobila posmatrajući ga u 360°. Moći će da otvore vrata automobila i istraže unutrašnjost, pokreću novi zadnji spojler ''Assetto Variabile'', zatrube i ubrzaju kako bi čuli urlik najmoćnijeg motora u ponudi: 1.4 l turbo motora sa 180 ks i 250 Nm obrtnog momenta.

 

Neverovatni detalji i kvalitet slike su toliko ubedljivi da korisnici veruju da stoje pored modela Abarth 695 70° Anniversario, izvanrednog i posebnog automobila koji slavi 70. godišnjicu brenda Abarth. Ovo je omaž inventivnosti osnivača Karla Abarta koji je prvi shvatio potencijal unapređenja tehnike na običnim komercijalnim automobilima. Pored ovog magičnog efekta, aplikacija ''Abarth AR 695'' takođe omogućava korisnicima da naprave personalizovane fotografije postavljene pored virtuelnog automobila koji je postavljen gde oni to žele i da ih dele sa prijateljima preko svojih profila na društvenim mrežama. Ne treba zaboraviti da nova aplikacija ''Abarth AR 695'' nastavlja put koji je ovaj brend započeo 2017. godine, pri čemu je AR aplikacija namenjena modelu ''Abarth 124 spider''. Abarth je bio prvi FCA brend koji je predložio takvu digitalnu novinu, čiji je uspeh demonstriran sa preko 4.000 preuzimanja i više od 150.000 interakcija u Apple Store prodavnici.

 

''Pratite Škorpiona''

Novi animirani logo biće dodat kolekciji u okviru sprovođenja komunikacionog projekta ''Pratite Škorpiona''. Ovaj prikaz izuzetne kreativnosti proslaviće jedan od najvažnijih događaja u kalendaru brenda Abarth: rođenje njegovog osnivača Karla Abarta. Za ovu priliku, izrađen je animirani prikaz sa stilizovanim horoskopskim znakom škorpiona, istorijskog simbola brenda. Spoljni okvir logoa oživljava na pozadinskoj zvezdanoj noći koja se pojavljuje kako bi osvetlila štit, dok snažan zvučni efekat naglašava njegovo formiranje naglašavajući dinamični i inovativni duh brenda.

 

potpis.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


 

 



×