Jump to content
FAS Goran
bolens

Renault Twingo

Recommended Posts

Francusko rešenje za mali gradski auto

 

Osim imena i namene, vozilo „A” klase „tvingo 3” nema previše zajedničkog sa prethodnicima a najviše prepoznatljivog je sa modela „reno 5”
 

Francuski „Reno” je sa „Dajmlerom”, na  platformi „smarta”, napravio „tvingo” treće generacije. Osim imena i namene, malo gradsko vozilo „A” klase, „tvingo 3” nema previše zajedničkog sa prethodnicima. Najviše prepoznatljivog je sa modela „reno 5”. Želi da pobedi dosadašnje favorite: „FIAT 500” i „pandu”, potom „folksvagen ap”, „opel adam”, pa i novu „tojotu ajgo”. Veoma okretan i funkcionalan, biće veliki rival popularnim modelima ove klase, jer ima i prednosti.
Iako kraći za 10 centimetara od „tvinga 2”, ima 12 centimetara veće međuosovinsko rastojanje, a u kabini više prostora – 33 centimetra. Uz pogodnost sa petoro vrata, agregat je smešten pozadi, iznad zadnje osovine, pa se snaga prenosi direktno na zadnje točkove, dok se prtljažnik nalazi iznad motora. Ovim je auto dobio na agilnosti, okretnosti i gradskoj dinamici, što je uz čak 45 stepeni ugla okretanja prednjih točkova („ajnšlaga”) za „reno” velika prednost. Pored retrodizajnerskih elemenata, tu je i moderna prednja maska koju zaokružuju „led” dnevna svetla. Novi, mali „hečbek” ima zadnje svetlosne sklopove koji predstavljaju produžetak poklopca prtljažnika. U unutrašnjosti automobila dominira jednostavan, moderan dizajn kojim će biti oduševljeni mlađi vozači. Jer, kokpitom dominira veliki ekran, poslednje generacije multimedijalnog „ER link” sistema. Francuski proizvođači su uvideli na vreme značaj personalizacije što je „FIAT 500” i „mini” izbacio u vrhove prodaje. Niz pregrada i „budžaka” za sitnice i krupnije stvari iznose čak 52 litre zapremine.

U ponudi su dva agregata, u tri verzije, koji pokreću novi „tvingo”. Trocilindrični turbo benzinac, od 900 kubika, „TC” koji razvija 90 konja, 66 kilovata i 135 Njutn metara maksimalnog obrtnog momenta. Novi, atmosferski jednolitarski benzinac, sa oznakom „esce 70”, agregat koji razvija 70 konjskih snaga (51 kilovata i 91 Njutn metara). Motori su upareni sa petostepenim manuelnim menjačem, a očekuje se, do kraja godine i šestostepni „edc” menjač.
Najave iz „Renoa” o „sport” i „gordini” trkačkim verzijama i 320 konja, izgleda, nisu samo reklamni trik. Bezbednosni sistemi su mnogobrojni: ABS, „ASR, ESC, EVBA. Potom protiv napuštanja vozne trake, koji pomaže vozaču pri bočnom vetru, i još mnogo toga spakovano je u agilnog mališu.
 

 

U unutrašnjosti automobila dominira moderan dizajn

Vozne osobine su pogodne za grad. Izvanredno okretanje „na petoparcu” je najmanje u klasi. Pun krug od 8,6 metara manji je čak i od „smarta” (8,7 metara). ali i malog „fiće” (9,7 metara). To smo se i uverili tokom „Politikinog” testa na Senjaku, gde je „tvingo” i pored parkiranih automobila iz svega dva okretanja „punog” volana nastavio u suprotnom smeru. Impresivna je bila i vožnja kroz čunjeve, na poligonu stare ciglane u Višnjici. Uz stalno uključen sistem protiv proklizavanja, „tvingo” je bezbedan auto. Turbo-benzinski agregat od 90 konja iznenađuje snagom i brzinom.
Sa 8.100 evra početne cene, ovaj auto će, verovatno, postati urbani hit. Barem kod lepšeg pola, ali, kad stignu „sport” i „gordini” verzije, pridružiće im se i muška populacija jer biti u „maloj formuli” nema cenu.

Tehničke karakteristike
Motor: benzin, turbo 3 cilindra, 12 ventila, multipoint
Zapremina: 898 kubnih centimetara
Tip: EU 6
Snaga: 66 kw/90 ks / 5.500 obrt/min.
Momenta: 135 Nm pri 2.500 obrt/min.
Maksimalna brzina: 165 km/čas
Ubrzanje (od 0 do 100): 10,8 sekundi
Potrošnja: grad 4,9 lit. / 3,9 lit. van grada – fabrika/test 4 lit.
Menjač: petostepeni manuelni
Masa automobila/maks. težina: 943/1.382 kg
Točkovi: 15–16 inča
Rezervoar (maks): 35 litara
Zapremina prtljažnika: 219 litara
Dužina: 3.595 milimetara
Širina: 1.646 milimetara
Visina: 1.554 milimetara
Emisija ugljen-dioksida: 99 gr/km
 
Ištvan Dekanj
objavljeno: 22.09.2014.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi, da li ste primetili pojavljivanje ovog autića? Ja sam ga danas probao u sklopu akcije "kupimo ženi novi gradski auto posle 10 godine vožnje Juga" i oduševio se kompletno! Nikad nisam voleo Renoe (osim modela Espace) ali ovaj zvrk je savršenstvo. Žena je stalno ponavljala "pa ovo je Fića, jao što je sladak"... pa ga zato na ovom forumu i pominjem.

 

Motor pozadi, pogon pozadi, napred nema poluosovina pa ima zapanjujući prečnik okretanja od 8.6 m. Neverovatno kako iskosi točkove kod parkiranja, kao stari mercedesi :)

 

Doduše i jeste na neki način mercedes jer zapravo deli platformu i 70% delova sa Smartom ForFour. Oba se prave u Novom Mestu u Sloveniji.

 

Ako je neko vozio Smarta, slične je koncepcije, čak su mu i točkovi različiti. Nazad 185x15 napred 165x15. Još samo da je automatski menjač kao u smartu bio bi kao skuter. Doduše nije onako "nippy" kao Smart Fortwo ali sličan je osećaj. Neosporno podseća na originalnog Fiću ali i na moj stari kombi 435K (Fićin kombi). Pretpostavljam da će biti dobar i za sneg.

 

Naslon prednjeg sedišta se obara takođe i napred tako da kad spustite i zadnje naslone za leđa dobijate krevet! Doduše, samo za jednoga :(

 

I ta sedišta (naslon za glavu i naslon za leđa integrisani) mi se nisu svidela, previše su kabasta. Dizajn takođe iz Smarta.

 

Sve u svemu ozbiljan konkurent novoj Fiatovoj Pandi koja nam je takođe u užem izboru. Čak je i visina sedenja sasvim zadovoljavajuća, kao u mikro MPV-u.

 

http://www.renault.rs/cars/novi-twingo/home.html?utm_source=google_search&utm_medium=cpc&utm_campaign=Renault_Twingo&gclid=CLqR7tj998ACFVDKtAodPxwAtQ

 

Da, da dodam ogromno međuosovinsko rastojanje za ovako mali auto, veoma komforan i pozadi... čeljusti prednjih diskova sa leve strane točka, ne mogu svega ni da se setim, prednja hauba se veoma zaguljeno otvara, prostora za stvari tamo "0" !

Edited by Bolens

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, to kaže i Lapo Elkan, unuk Đanija Anjelija: http://www.autoblog.com/2014/03/21/lapo-elkann-renault-twingo-copy-fiat-500-poll/

 

Ali meni je ipak dizajn Fiata 500 mnogo čistiji i privlačniji. Iako su ova mala led dnevna svetla stvarno zgodna. Naravno postoji i opcija platnenog krova isto kao kod svih urban automobila te klase.

 

Posebno su mi gadne one bočne nalepnice kojima hoće da naglase sportski dizajn. Test vozilo koje smo probali to nije imalo i meni je dizajn mnogo privlačniji bez njih. Posebno je lep od pozadi, onako širokih bokova i sa rešetkama (koje tu nisu naravno samo kao šminka). Po meni derivat onog sportskog Renoa 5 sa motorom u kabini i Smarta!

 

cxcb140069.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gađa isto tržište kao "naš" Fića, jeftiniji je i ima dvoje vrata više(ako nekog i briga za to na Fići..) + turbo motor ima. Ako se pokaže iole dobrim cenim da će lako osvojiti tržište.

Share this post


Link to post
Share on other sites
 


Gađa isto tržište kao "naš" Fića, jeftiniji je i ima dvoje vrata više(ako nekog i briga za to na Fići..) + turbo motor ima. Ako se pokaže iole dobrim cenim da će lako osvojiti tržište.

Ne gađa isto. 500 košta kao Megane ili 500L, a Twingo košta kao Twingo.

 

Dizajn podseća na novi F500, ali to je čista slučajnost. Renault nije tražio inspiraciju u njemu, nego u prvoj generaciji R5 Turbo (Reno je odavno izjavio da želi da oživi R5, čak su i renderi objavljivani, ali od toga neće biti ništa jer će za to delimično da posluži novi Twingo). Kosina prtljažnih vrata je kao kod R5. Prednji farovi imaju "pravougaoni" oblik kao R5. Pozadi su bokovi istaknuti kao kod R5 Turbo i zadnji farovi imaju oblik otvora za vazduh na zadnjem delu R5 Turbo.

 

http://www.gtplanet.net/forum/attachments/renault5turbo4-jpg.115790/

 

 

I snalažljiviji je na poligonu od F500.  :)

 

 

Meni se automobil jako dopada. Nadam se da ću ga sutra probati na Renault rendez vous.

Za sada mi se ne sviđa samo ono debilno otvaranje prednje haube koje je čisto smartovsko rešenje. Zaista bih voleo da Reno bar kod redizajna za par godina to ispravi.

Takođe mi se ne sviđa što uopšte nisu predviđeni vazdušni jastuci za putnike pozadi. Ista stvar je i sa ForFour. Mada nisu jedini u klasi.

Edited by kvaka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mala digresija, ali sve je tako i počelo sa Twingom... Pazarili smo Renault ali ne Twingo već Modus! I ne nov već polovan. I tako je završen projekat koji je bio veoma zamršen i trajao skoro godinu dana! A moja draga je prezadovoljna jer sad ima auto koji je za broj manji od Multiple ali isto tako pregledan, povišenog sedenja, veoma siguran(5*) i veoma lako se vozi. Ukratko: redizajnirani Modus, 2009. godina, 1.5 dCi najslabiji motor, dosta opreme.

 

http://www.suttonparkgroup.co.uk/newmodels/modusbrochure.pdf

 

A ono što je mene obradovalo je da nam je auto pregledao izuzetan tip koji je radio u Renoovom servisu a sad radi u Fiatinu! Taman da mi reši problem sa termostatom/termodavačem...

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi, malopre sam bio u Hit Autu na probi. Gledao sam naravno 0.9 turbaka, ne 1.0 atmo. Pod gledao, mislim vozio.

Ja sam potpuno odusevljen autom. Fenomenalan je za voznju, nevidjeno okretan, hitar, startan, ma sjajan. Cak sam ga par puta malo jace bacao u krivinu da vidim kako se ponasa. Kod ekstremnih brzina u krivini hoce malo da mu bezi nos ali ni blizu koliko sam mislio da ce da bezi. ESP je prilicno dobro ustelovan tako da se auto ponasa fenomenalno. Stavise, mislim da je to minimalno bezanje nosa primetno samo zbog cinjenice da auto ima zimske gume a na asfaltu je bilo nekih kamecica pa se gubio grip.

Takodje mi je simpatican i zvuk motora. U prvi mah se auto ni ne cuje jer je motor pozadi, a kada se zgazi ima onako rezak zvuk. Meni je novi twingo super, mnogo mi se dopao. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

E, u leru se ne cuje uopste. Mnogo je gotivan auto. Cak i pri niskim obrtajima motor gotovo da ne cujes posto je ususkan pozadi. Tek kad krenes u obrtaje onda krene da "rezi". 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ali kada stojis pored njega napolju, cuje se kao peglica, imali smo ga mi u redakciji na testu, mnogo simpatican i gotivan autic, poprilicno prostran u odnosu na gabarite. Jedino je malo komplikovano doci do motora (sto zenama nije ni bitno) i do cantri za tecnosti, antifriz i tecnost za soferku koje se nalaze ispod haube. Otvara se spolja, skidaju se dva cepa, pa kljuc, pa dve bravice i na kraju se svuce hauba taman toliko da otvori cantre.

Mene su sedista odusevila, jako dopadljiva.

 

E i jos jedna stvar koja je zanimljiva mladima, povezuje se sa pametnim telefonom, ima svoju aplikaciju preko koje dobijate bord komp, obrtaljku i slicno...

Edited by milan-jtd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault Twingo Hipanema

 

146335-renault%20t%2011.jpg

 

Renault je u saradnji sa juvelirnicom Hipanema pripremio novo specijalno izdanje svog gradskog modela Twingo.

 

146334-renault%20t%201.jpg

 

Ovo je Twingo Hipanema special edition, sa Hipanema grafikom, Coral retrovizorima sa el. podešavanjem, dvobojnim točkovima i pokretnim krovom.

 

146337-renault%20t%2011111.jpg

 

Takođe, automobil odlikuju i Hipanema oznake u unutrašnjosti (na pragovima i novim patosnicama), Gloss Coral detalji (na volanu, otvorima za ventilaciju i prstenu oko ručice menjača), kao i kožni volan, el. podesiva prednja stakla, Connect R&Go radio, R&Go multimedia aplikacija...

 

146336-renault%20t%20111.jpg

 

U ponudi je nekoliko boja karoserije (Dragee Blue, Éclair Yellow, Cristal White i Etoile Black), kao i dva motora (SCe 70 i Energy TCe 90), pri čemu cene za Twingo Hipanema u Francuskoj počinju od 13.700 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Emisija SAT: Test Renault Twingo

 

Sa vremena na vreme dolaze nam automobili koju su spremni da izazovu uvrežene standarde i ponude nešto novo i drugačije, a jedan od takvih je Renaul Twingo treće generacije. Za razliku od svog prethodnika, ali i rivala dolazi sa svojevrsnim ''kecom'' u rukavu - originalnim rešenjem koje podrazumeva motor postavljen pozadi i pogon na zadnjim točkovima. Zahvaljujući ovom konceptu kabina je prostranija, prednji točkovi su oslobođeni obaveze da pokreću vozilo, pa imaju veći ugao zaokreta, čime je ceo automobil postao okretniji, pa se može parkirati i u sobi.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izgleda dobro, dobra mu i cena. Ali onakvo otvaranje ''haube'', stvaaarno ne vidim razlog za takvo tehničko rešenje... :) 

 

1 hour ago, milan-jtd said:

Ma vr' izmontiran prilog! :whistle:

 

Amater neki... :D:D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problemi za Revoz iz Novog Mesta: Prodaja Renault Twinga u značajnom padu

 

renault%20twingo%202014.jpg

 

Prodaja modela Tvingo, koji se proizvodi u Renoovoj fabrici Revoz, u prva četiri meseca doživeo je značajan pad prodaje od 20 odsto. Nevolja je veća jer pad beleži klasa automobila u kojoj konkurencija raste. Hoće li se to osetiti u firmama u lancu dobavljača jedne od najvećih proizvodnih kompanija u Sloveniji, pita se tamošnji list Finance. Tvingo uprkos uspešnoj prodaji u Francuskoj (43 odsto ide na to tržište) ne može nadomestiti gubitak na drugim tržištima. Zato je na listi deset najprodavanijih malih automobila u odnosu na prošlu godinu pao sa četvrtog na peto mesto. Revoz je prošle godine povećao proizvodnju za deset odsto, na 129.400 vozila, što je samo 61 odsto proizvodnje vozila u tom preduzeću u odnosu na 2009. godinu. Gotovo sve prihode, 99 odsto, ostvaruju na inostranim tržištima, a prošle godine su povećani 38 odsto. Da li je ovogodišnji pad prodaje Tvinga, uprkos tome što se u Novom Mestu proizvodi i skuplji model Smart, ali u daleko manjem broju, ugrozio ovogodišnje prihode Revoza, pita slovenački poslovni list.

''Već u oktobru prošle godine, nakon što je bilo očigledno da prodaja neće ispuniti očekivanja i planove, prilagodili smo obim proizvodnje sa 42 vozila na sat na 38 vozila. Uz te mere, osigurali smo normalno funkcionisanje fabrike i zadovoljili potražnju na tržištu. Procenjujemo da će na kraju godine broj proizvedenih Tvinga biti na sličnom nivou kao i godinu ranije. Smanjenje obima proizvodnje trenutno nije u planu. Kako poslovni rezultati u velikoj meri zavise od proizvedenih količina vozila, procenjujemo da će oni ove godine biti na sličnom nivou kao i prošle godine, ili malo bolji. Sledeće godine, kada će fabrika raditi u najmanje dve i po smene očekujemo rast'', kažu iz Revoza, koji je treći najveći slovenački izvoznik. ''Porudžbine su takve kakve su bile najavljene. Ne osećam pad prodaje u prvih nekoliko meseci ove godine'', rekao je jedan od dobavljača Revoza. Na početku proizvodnje Tvinga i Smarta 2014. godine očekivana je toliko visoka prodaja da je u oktobru iste godine uvedeno pola treće noćne smene, ali to je u martu 2015. godine otkazano.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault Twingo bez RS verzije

 

renault%20gt%201111.jpg

 

Jedna kratka vest iz Renault Sporta, čiji šef Patrice Ratti je potvrdio da aktuelni Twingo ipak neće dobiti sportsku RS varijantu. Ratti navodi da bi eventualni Twingo RS morao da ima oko 150KS, ali bi to predstavljalo izazov. U automobilu naime i nema baš dovoljno mesta za ugradnju četvorocilindričnog motora, što bi bilo najjeftinije rešenje da se dobije tih 150KS. S druge strane, ako bi želeli da izvuku 150 konja iz trocilindraša, bilo bi potrebno redizajniranje motora, a tu projekat postaje preskup, i to previše za hot hatch iz A segmenta. To znači da nema ništa od Twinga RS, ali kupcima na raspolaganju ostaje Renault Twingo GT (na slici), koji pokreće pojačana verzija trocilindričnog turbo-benzinca od 898 kubika (ima 110KS i 170 Nm).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vrele Gume test: Renault Twingo GT

 

163105-renault%20t%20gt.jpg

 

Motor pozadi, pogon na zadnje točkove, 110 ks za 1000 kg težine, oznake ''GT by Renault Sport'' na sve strane, na papiru novi Twingo GT obećava. Finalno, ništa posebno, iako je bez sumnje najbolji izdanak treće generacije. Uprkos respektivnih 110 KS, Twingo 3 GT daleko je od najsnažnijih automobilskih ''buva''. Sa 150 KS, Opel Adam debelo ga je nadmašio, dok o Abartu 595 Competizione/180, bolje da ni ne pričamo. No Twingo GT ipak poseduje argumente koje ovi nemaju, arhitektura ''sve pozadi'', koja evidentno ima određenih prednosti i mana! Zapravo, sa 110 KS, ovaj Twingo pre bi se mogao porediti sa slabijom verzijom Adama 1.0 Turbo/115 i Fiata 500 0.9 TwinAir/105, ali kako je u celu priču prste umešao Renault Sport, poverovali smo da imamo posla sa nekadašnjim Twingo 2 RS/133 KS.

Nažalost, realnost je drugačija, što zbog aktuelne koncepcije i ograničene zapremine trocilindarskog agregata od nepunih 0.9 lit. Izvesni Matthieu Métivier, glavni inženjer za razvoj Twina GT, upravo je to i potvrdio, rekavši kako je u tehničkom i praktičnom smislu nemoguće izvući više snage iz ovog trocilindarskog agregata, a da se ne ugrozi njegova pouzdanost i polivalentnost. Prema njegovim rečima, sve je izvodljivo, čak i izbaciti trocilindarski agregat i zadnju klupu, te napraviti rasnog sportistu po ugledu na izvesni R5 i Clio V6, ali po koju cenu?

 

twingogt_501.jpg

 

Cilj je ovde bio posve drugačiji, GT ima za zadatak da se dopadne mlađoj, urbanoj klijenteli, koja za vikend poželi malo više snage i uzbuđenja od svog Twinga. Odatle i odluka da se ponudi isključivo sa ručnim menjačem, pre nego li robotizovanim, kako bi se dobilo na uživanju u ''pilotiranju''. Sa 20 KS više i agresivnijim izgledom, očekuje se da će GT privući znatno više pripadnika jačega pola... Možda, no po mom mišljenju, najbolji Twingo svih vremena i dalje je prethodni 1.6 RS (izgled na stranu), bez obzira što GT ima nekoliko interesantnih atributa. 

 

Twingo GT ili Twingo RS?
Za upravljačem, ovo je prvo pitanje koje mi pada na pamet! Već sa prvim kilometrima po gradu, razlika u poređenju sa TCe od 90 KS je frapantna. Gotovo neprepoznatljiv, po paljenju zelenog svetla motor u GT pogura nos Twinga kao raketa, uz gromoglasan hrapav zvuk. Vauuu, dobro ubrazava ovaj mali naduvenko, kratki prenosni odnosi za čas ga poguraju na 70-80 km/h. Jedno je sigurno, u nižim obrtajima turbo rupa izražena kod slabijeg motora, ovde je izbrisana, upravo kao i vibracije. Motor kod GT je znatno ''puniji'', sa obrtnim momentom od 170 Nm, što je za 35 Nm više od TCe/90. Dobro, u ciframa ovo i nije toliko izraženo, ubrzanje do stotke je recimo bolje za samo 1.2 sekundi, i iznosi 9.6 sekundi (prethodni RS ubrzava za 9.2 sec).

 

twingogt_502.jpg

 

E sad, u poređenju sa bivšim RS, koji nema turbo punjač, GT nije neophodno navlačiti u najviši režim rada, već sa 2.000 obrtaja postigao je svoj maksimum, što je i te kako prijatno u svakodnevnoj vožnji. Problem je što se ovi nigde ne mogu očitati, bez obrtometra, vozač se mora ''po starinski'' osloniti na uvo! Inženjerima u Renault Sport ipak se mora priznati da su odlično obavili posao, naravno uzevši u obzir date okolnosti. Jer iako mali, da bi stao u za to predviđen prostor, morali su se poslužiti kašikom za cipele, pa uz to i zaokrenuti ga za 49 stepeni. A da bi se izvuklo 20 konja više, turbo kompresor ''duva'' za 23% jače, što je nametnulo bolje vazdušno hlađenje za 12% (prorez na karoseriji sa leve strane), uz snažniju pumpu za vodu i ulje. Kao što se to da odmah primetiti, tu je i dupla izduvna grana, ne samo šminke radi. Sve u svemu, ukoliko ste nostalgični za jednim R8 Gordini, bićete oduševljeni ovim Twingom, u protivnom bolje je izabrati neki od mališana sa prednjom vučom.

 

twingogt_3.jpg


Stavivši svoj potpis na karoseriju, Renault Sport nije se mogao zadovoljiti samo pojačanim agregatom. Poradilo se bogami i na šasiji, tako što je ogibljenje ukrućeno za čak 40%, uz pojačani zadnji poprečni stabilizator. GT je niži za 2 cm od ostale braće, sa znatno perfomantnijim gumama od 17 cola. Sve dok nisam počeo da slikam prelepe naplatke (uzgred rečeno izuzetno osetljive na kontakte sa ivičnjakom), nisam ni znao da su prednje gume znatno uže (185/45) od zadnjih (205/40). Čak je i ESP podešen na znatno više tolerancije, što će reči da u određenim okolnostima daje zadnjem delu više ''slobode''. Prilikom snažnog ubrzanja u klizavoj krivini, zna se lako zaneti i postaviti u željenom pravcu. Nema brige, na kraju ''elektronska štaka'' ipak proradi, i spreči zadnji kraj da prestigne prednji. Nažalost, ESP se ne može totalno isključiti, što ne priliči jednom vozilu koje je prošlo kroz ruke toliko renomiranog sportskog odeljenja.

 

twingogt_504.jpg

 

Ovakvo ponašanje čini ga idealnim za slalom kroz oštre zavoje, odnosno prilikom ''jurcanja'' po urbanoj sredini. Posebno ukoliko se zna da je Twingo GT zadržao prednje točkove sposobne da se zaokrenu više nego li kod bilo kojeg drugog mališana. Verovali ili ne, njegov poluprečnik okretanja iznosi samo 4.3 m, što znači da se može izvesti ''iz cuga'', a ne, kao što ste obično navikli, iz dva puta. Time mu se može oprostiti znatno teže upravljanje (smanjena električna asistencija), koje je ujedno preciznije nego li kod standardne verzije. Drugačije rečeno, vožnja po gradu Twingom GT pruža veliko zadovoljstvo, jedini konkurent koji se na ovom polju može nadmetati sa njim je Smart Fortwo, odnosno brat blizanac Forfour. Senzori i kamera pozadi omogućuju da se parkira u milimetar, na prostoru gde mnogi automobili moraju produžiti dalje, tražeći veće mesto. Druga strana medalje, narušena je udobnost, kada se prelazi preko ležećih policajaca i neravnina, GT preterano ''suvo'' prenosi udarce na kičmeni stub vozača i putnika, posebno pozadi. Srećom ne u tolikoj meri kao jedan 500 Abarth, koji bukvalno odvaljuje bubrege.

 

twingogt_505.jpg

 

Naravno da smo ga isterali i na auto put, logično razmišljajući sredini koja mu najmanje odgovara. Pri većim brzinama malo teže drži pravac, korekcije upravljačem su često neophodne. Motor donekle izgubi na elanu, iz prostog razloga jer su dva poslednja stepena veoma duga. Posebno peti, kada je primetan veliki pad režima motora nakon prelaska iz četvrtog. Da su i šumovi vetra prilično prisutni, verovatno nije neophodno posebno naglasiti, no uprkos svemu, ova mala ''buva'' ne plaši se velikih brzina i distanci. U ovakvim okolnostima ogibljenje se umiri, i potpuno je na nivou očekivanja. Šteta što nije ubačena i šesta brzina, koja bi sasvim sigurno poboljšala perfomanse i ujedno smanjila buku od motora, kao i potrošnju. Ovako, GT troši u proseku 7.7 litara, no ukoliko od njega želite da izvučete i poslednjeg konjića, brzo će prebaciti 10 lit. Minimum koji sam zabeležio iznosi 5.5 litara, sa uključenim modom Eco. Ovaj ima svoj smisao, jer kada je aktiviran i dalje ostaje dovoljno snage (recimo kao kod 0.9/90 KS), a vožnja u gužvama postaje tečnija.

 

twingogt_6.jpg

 

O izgledu Twinga neću trošiti reči, takav je kakav je. GT je dodao par sportskih atributa, kao što je specifična narandžasta boja (postoji u još tri: sivoj, crnoj i beloj), sa brojnim crnim stikerima na karoseriji. Kako će stariti pod dejstvom sunca i snega, ostaje da se vidi...  Tu su i spomenute felne, dupla izduvna grana, spojler na gornjem delu petih vrata i snažno zatamljena zadnja stakla, no sve to nije uspelo da privuće uzvike oduševljenja. Grupice mladih, koje se skupljaju u kvartu, i koji se često napaljeno okreću za mojim test vozilima, ovoga puta su nezainteresovano nastavili da kuckaju po smartfonima.

 

twingogt_7.jpg

 

Po ugledu na spoljašnjost, personalizovan je i enterijer, a da se nismo sreli sa školjkastim sedištima, kakva bi se mogla očekivati u jednom Renault Sport. Finalno, ostala su ista kao u standardnoj verziji, stim da su ukrašena kožnim detaljima po obodu i narandžastim štraftama. Daleko je lepši sportski upravljač, uz aluminijumsku ručicu menjača i nožne komande, mada sam iste već imao prilike videti i kod najskuplje standardne verzije. Centralna armatura je naravno identična, kao i intrument tabla, samo joj je promenjena grafika. Na beloj podlozi, sa crnim podeocima, izgravirana je do 210 km/h. Sve u svemu dopadljiv ambijent, ali uz ni malo sportsku poziciju za upravljačem. U prvom kontaktu iznenađuje visina samog poda, pomislilo bi se da ima duplo dno, kao kod električnog Zoe. Ergonomija komandi je korektna, izuzmemo li električne prekidače za prednje prozore. Smešteni su preterano unazad, gotovo ispod lakta.

 

twingogt_8.jpg

 

Kad smo kod mana, spomenimo i ''nečujni'' pokazivač pravca/warning, zbok čega sam ih redovno zaboravljao isključiti. Inače, prednja sedišta su dovoljno udobna, ali kako su iz jednog dela, sa integrisanim naslonima za glave, deci pozadi potpuno zaklanjaju pogled ka napred. Osobe srednje visine (1.7-1.8 m), nekako će se i skrasiti na zadnjoj klupi (samo dve, Twingo je registrovan za 4 osobe), ali u nedostatku ručica na plafonu, očajno se u krivinama hvataju za gornji deo prednjih sedišta, posebno kada vozač želi da se pohvali kapacitetima svog GT. I ukoliko nakon toga moraju da isprazne sadržinu svog želuca, pažnja, prozori se ne mogu otvoriti. Razumljivo kod mališana sa samo dvoje vrata, ali ovde ih ima četiri, plus jedno poveće staklo/vrata od prtljažnika. Njegova zapremina varira od 188 do 219 litara, u zavisnosti od nagiba zadnjih naslona. Sedišta pozadi nisu kao nekada na klizačima, za uzvrat, obara se naslon suvozačevog, kako bi se omogućio transport dužih predmeta.

 

twingogt_508.jpg

 

A ukoliko ste pomislili kako se zbog motora pozadi nešto stvari može odložiti i ispod prednje haube, pogrešili ste! Dužine jedva pola metra, ne može da primi čak ni rezervni točak, tako da je prostor iskorišćen za razne tečnost (kočiona, za hlađenje i pranje vetrobranskog stakla) i akumulator. E sad, pristup ovima je posebna priča, prvo se skinu zaštitne plastike na prednjoj masci, a zatim se kontakt ključem spolja odblokira mehanizam (pogledajte sliku), kako bi plastična hauba skliznula za nekih tridesetak centimetara ka napred. Ne može se podići ili odložiti sa strane, sve dok se ne odvrnu matice na kaiševima iznutra, koje je blokiraju. Iskreno rečeno, Renault nas je navikao na jednostavnija rešenja, iako se njime i nema potrebe često bakćati.

 

twingogt_510.jpg

 

A kad smo spomenuli agregat, do njega se stiže tako što se odvrne zaštitna polica sa 6 šrafova. Ni tu nema bog zna šta da proveravate, osim eventualno nivoa ulja.  

Dobro, i koliko na kraju košta ovo GT zadovoljstvo, upitaćete me? U Srbiji ne znam, jer još uvek nije u ponudi, dok je u Francuskoj skuplji za nešto više od 2.000 evra, od najbolje opremljene verzije 0.9 TCe/90 KS. Ukoliko se zna da cena ovog kod nas iznosi bezmalo 11.000 evra, GT bi po toj logici mogao da košta između 13 i 13.500 evra! Mnogo ili ne, procenite sami, moje je da zaključim kako bolji Twingo nećete pronaći! Dinamičan i siguran, pruža izvesno zadovoljstvo u vožnji, iako se i dalje ne može govoriti o izuzetnim perfomansama. Rekao bih sport na kašikicu, tek da se okusi.

 

twingogt_511.jpg

 

Tekst i slike: Renault, Perica Rajković

 

preuzeto sa - vrelegume.rs

 

---------------------------------

 

@francuz69 :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Procitao sam ovo vec. I stranci su komentarisali da su ocekivali vise GTa od ovog GTa.

U principu nista oni nisu bitno promenili u odnosu na Tce 90 sto jedan remap ne moze da resi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedino sto ubija sportskiji osecaj u tom autu je ono sto sam vec pominjao u mojoj temi. ESP. Bez ESP-a bi bio nevidjeno zabavan za voznju, doduse i dosta opasniji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...