Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Moto GP: KTM stiže u kraljevsku klasu

Recommended Posts

KTM i Zarko se rastaju na kraju sezone

 

195205-Zoan-Zarko.jpg

 

Kako prenosi Sport Klub, Žoan Zarko i KTM okončaće saradnju po završetku ove sezone, saopšteno je na zvaničnom sajtu Moto GP. U nedelju se pojavila informacija da je francuski motociklista u Špilbergu rekao upravi da više ne želi da vozi za austrijski tim. Kako se navodi, Zarko je pokušao da se navikne na novo vozilo ali nije uspeo, pa mu je najbolji rezultat ove sezone deseto mesto na Velikoj nagradi Katalonije.

''Zarko i KTM su odlučili da ne nastave saradnju u 2020. godini, te će se sada fokusirati da ostvare najbolji mogući rezultat na preostalih osam trka ove sezone'', stoji u saopštenju. Dvostruki svetski šampion je, inače, na početku ove sezone stigao u KTM posle dve godine provedene u Teh3 Yamahi. Za sada nema informacija kakve su opcije za francuskog motociklistu što se tiče naredne sezone. Ovogodišnji Moto GP šampionat se nastavlja Velikom nagradom Britanije na stazi Silverston 25. avgusta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mika Kalio menja Zarka u preostalim trkama

 

Mika-Kalio.jpg

 

Kako prenosi Sport Klub, odluka Žoana Zarka da zatraži raskid ugovora sa KTM pre kraja sezone bila je prilično iznenađujuća, ali potez KTM i najava da će Zarka u narednim trkama zameniti Mika Kalio i nije neko iznenađenje. Žoan Zarko zatražio je raskid ugovora sa KTM iako nema pripremljen plan za nastavak karijere. Zvanično je potvrđeno da će se vozač i tim rastati na kraju sezone, jer KTM želi da ga zadrži pod ugovorom.

 

Samo nekoliko dana kasnije, objavljeno je da KTM želi da, pored borbe za bodove, stavi akcenat i na razvoj. U tom smislu je donekle i logična odluka da na narednim trkama Zarka zameni Mika Kalio koji je do sada bio KTM test vozač. Iz ekipe kažu da su u završnoj fazi razvoja novog RC16 motora za šta je ključno Kalijevo iskustvo sa testova. ''Želimo da koristimo svoje resurse na najbolji mogući način. Čvrsto verujemo da Mika može da nam pomogne u ovoj fazi. Najvažnije je da verifikujemo rezultate testiranja u realnim uslovima kako bismo naredne sezone bili u boljoj poziciji. Mika se već dokazao, poseduje znanje i dragoceno iskustvo. Nastavićemo da se borimo za bodove, ali ćemo se fokusirati i na razvoj. Želimo da se zahvalimo Žoanu na njegovom trudu. Ipak, sada moramo da razmišljamo o budućnosti i u skladu sa tim pravimo ovaj korak'', rekao je Pit Beirer direktor KTM u razgovoru za Motorsport.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zarko menja Nakagamija na Hondi

 

197029-Zoan-Zarko.jpg

 

Kako prenosi Sport Klub, Žoan Zarko (koji je raskinuo saradnju sa KTM), će do kraja godine biti vozač Lučio Čekinelo Honde umesto Takakija Nakagamija.

Takaki Nakagami ima sličnu povredu ramena kakvu je prošle sezone imao Mark Markes pa će Japanac propustiti poslednje tri trke u sezoni. Ekipa Lučio Čekinelo je odmah reagovala i na satelitsku Hondu će postaviti francuskog vozača Žoana Zarka koji je nedavno raskinuo saradnju sa KTM. Nakagami će moći da vozi sa povredom na domaćoj trci u Japanu, ali će zatim propustiti trke u Australiji, Maleziji i završnicu u Valensiji. Umesto njega će Hondu voziti Žoan Zarko.

Zarko je ranije vozio satelitsku Yamahu kada je bio član ekipe Teh3, a Honda ga je pre prelaska u KTM videla kao potencijalnog timskog kolegu Marka Markesa. Zarko je ipak odlučio da prihvati ulogu fabričkog vozača u KTM, ali je ta saradnja bila veoma loša i Francuz je morao da ode. Inače ovo rešenje je samo kratkotrajno jer će se na LCR Hondu verovatno vratiti Nakagami za koga se očekuje da produži ugovor.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zarko zvanično u LCR

 

Zoan-Zarko 001.jpg

 

Žoan Zarko će u poslednje tri trke u MotoGP šampionatu voziti umesto Takakija Nakagamija na motoru LCR Honde. U ekipi Lučio Čekinelo Rejsing su veoma zadovoljni Japancem Takakijem Nakagamijem i zato su produžili ugovor sa tim vozačem. Ipak Takaki ima povredu ramena, sličnu onoj koju je imao Mark Markes prošle zime pa će voziti još samo Veliku nagradu Japana u aktuelnom šampionatu. U Australiji, Maleziji i Valensiji će ga zameniti Žoan Zarko.

 

''Kakva šansa da vozim poslednjih nekoliko trka na LCR Hondi. Zahvalan sam zbog ove prilike i probaću da ostvarim dobre rezultate jer bi to mogle da budu poslednje tri trke za mene na neko vreme. Hvala i KTM jer su me oslobodili kako bih mogao da vozim na drugom motociklu. Hajde da vidimo šta mogu. Znam da ću uživati na ostrvu Filip, brza je staza i mislim da mogu da budem dobar. Cilj je da vozim u dobrom ritmu i da opet pronađem dobar osećaj koji sam imao ranije'', rekao je Žoan Zarko koji je posle razočaravajućeg početka sezone raskinuo saradnju sa austrijiskim KTM. ''Žao nam je što je Nakagami prisiljen da propusti poslednje tri trke ali sa druge strane znamo da su povrede deo ovog sporta. Predložio sam da Žoan Zarko bude zamena. Kada sam ga kontaktirao odmah je bio zainteresovan i zajedno smo radili na detaljima projekta koji će se završiti u Valensiji. Uložićemo trud da podržimo Žoana, vozača koji je pokazao talenat i profesionalizam u karijeri'', rekao je šef LCR Honde Lučio Čekinelo. Zarko bi zaista mogao da ima problem da naredne godine nađe angažman jer su sve ekipe već potpisale ugovore sa svojim vozačima, a jedino fabrički KTM ne zna ko će biti u garaži te ekipe uz Pola Espargara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bred Binder uz Pola Espargara u KTM sledeće sezone

 

brad ktm.jpg

 

KTM je potvrdio koji će vozači braniti boje njegovog tima u sezoni 2020. godini.

Uz Pola Espargara, za Red Bul KTM u sezoni 2020. voziće i Bred Binder. Iker Lekona voziće u KTM Teh 3 timu sledeće godine. KTM je tako pokazao da ima mnogo poverenja u mlade vozače i da će na njima biti dalji razvoj RC16. Impresivni napredak u Moto 3 i Moto 2 klasi Binderu je obezbedio mesto u prvom timu uz Pola Espargara. Pozicije na podijumu u 2018. i 2019. godini u Moto 2 klasi donele su devetnaestogodišnjem Lekoni mesto u GP karavanu u kome će u Teh 3 voziti uz Migela Oliveiru. Četiri vozača, tri nacionalnosti i svi mlađi od 25 godina. Pred KTM je nova uzbudljiva sezona u kraljevskoj klasi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

KTM i Teh3 zajednički predstavili motore za novu sezonu

 

ktm 2020.jpg

 

KTM i Teh3 zajednički su predstavili motore za ovogodišnji Moto GP šampionat, a za razliku od prethodnih sezona austrijska kompanija se odlučila da to učini zanimljivim filmom.

Predstojeća sezona biće četvrta za tim iz Matinghofena, ujedno četvrta za Pola Espargara u ekipi, u kojoj mu se pridružio debitant Bred Binder. Espargarov timski kolega je prvobitno trebalo da bude Žoan Zarko, koji je imao ugovor za ovu sezonu, ali je još tokom leta tražio da on bude raskinut posle jedne godine. Umesto toga, Francuzu je ranije uručen otkaz, a Binder, koji je trebalo da vozi za Teh3 dobio je priliku da debituje u kraljevskoj klasi kao fabrički vozač.

 

Boje francuskog tima braniće Migel Oliveira i Iker Lekuona. Za Portugalca će to biti druga sezona, dok je Lekuona priliku da debituje imao na poslednjoj trci prošle godine, Velikoj nagradi Valensije, kada je menjao povređenog Oliveiru. Svi vozači će voziti ovogodišnji model – KTM RC16s, koji su već testirali šest dana u Maleziji, a naredna testiranja čekaju ih na stazi „Losail“ počevši od 22. februara. Pored njih, na novom modelu radili su i test vozači tima: Dani Pedrosa i Mika Kalio. I dok je farbanje fabričkog tima ostalo relativno isto, Teh3 je promenio boje za ovu sezonu pošto će reklamirati organske napitke Red Bull-a:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2/19/2020 at 8:17 PM, neshaoct said:

Boje francuskog tima braniće Migel Oliveira i Iker Lekuona. Za Portugalca će to biti druga sezona, dok je Lekuona priliku da debituje imao na poslednjoj trci prošle godine, Velikoj nagradi Valensije, kada je menjao povređenog Oliveiru. Svi vozači će voziti ovogodišnji model – KTM RC16s, koji su već testirali šest dana u Maleziji, a naredna testiranja čekaju ih na stazi „Losail“ počevši od 22. februara. Pored njih, na novom modelu radili su i test vozači tima: Dani Pedrosa i Mika Kalio.

Pedrosa se predomislio, hteo bi specijalnu pozivnicu

 

187891-Dani-Pedrosa.jpg

 

Španski motociklista Dani Pedrosa rekao je da bi razmotrio povratak u MotoGP šampionat uz specijalnu pozivnicu ukoliko bi KTM od njega tražio da testira motor u uslovima trke. Pedrosa se povukao na kraju sezone 2018. posle 13 godina u Repsol Hondi, a u tom periodu je upisao 31 pobedu i tri puta bio vicešampion. U međuvremenu je preuzeo ulogu test vozača austrijskog tima i imao je ključnu ulogu u razvoju ovogodišnjeg motora. Međutim, iako je više puta negirao da bi želeo da dobije specijalnu pozivnicu, a čak odbio da se vrati kada je Žoanu Zarku prošle godine uručen otkaz, izgleda da se predomislio, ali naglašava da su male šanse za to.

 

''U ovom trenutku ne razmišljam o tome'', rekao je Pedrosa za španski DAZN. ''Potrebno je raditi na motoru, testiramo pojedinačne delove, a u trci još nismo to uspeli. Osim ako koristite motor za sledeću godinu koji bi imao koristi od testiranja u uslovima koje možete da dobijete samo u trci, onda da''. Sezona u MotoGP šampionatu je trenutno zbog pandemije koronavirusa na čekanju, a da je sve bilo kako treba Horhe Lorenco, koji se povukao na kraju prošle sezone, pojavio bi se na Velikoj nagradi Katalonije na Yamahi uz specijalnu pozivnicu. Odlaganje te trke dovelo je do mogućnosti da se Lorenco i Pedrosa nađu ponovo na istoj stazi u trci. ''Ne znam koji su njegovi motivi, da li želi to da bi isprobao neke stvari ili je to lična želja da se trka ili oba. Ali, jasno je da je drugačije izaći na stazu na motoru koji već funkcioniše i samo morate da naučite stazu. Međutim, za šampionat i navijače je dobro videti Lorenca ponovo na motoru. To da se naše specijalne pozivnice podudare će biti teško. U principu, ja se ne bih vratio, to nije u skladu sa projektom KTM, ali ako se veruje da bi to moglo da bude od koristi za razvoj motora razgovaraćemo o tome'', istakao je Pedrosa.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Petrući bio u KTM, dogovor blizu

 

194211-Danilo-Petruci.jpg

 

Danilo Petrući naredne sezone nema još uvek motor u MotoGP kategoriji jer mu ističe ugovor sa Dukatijem. U tom timu će ga zameniti Džek Miler.
Kako prenosi Sport Klub, u društvu svog menadžera Alberta Verganija, Danilo Petrući je posetio austrijsku fabriku i deluje da je blizu da bude vozač fabričkog tima KTM. U toj ekipi je trenutno Pol Espargaro koji je po nekim spekulacijama blizu prelaska u Repsol Hondu u 2021. godini. KTM će zato tražiti iskusnog vozača, a Petrući bi mogao da bude rešenje i on će mnogo značiti mladima koji su trenutno u ekipi. To su Bred Binder, Iker Lekuona i Migel Oliveira.

 

U slučaju da se dolazak Petrućija zaista desi, KTM će imati po prvi put vozača koji zna kako se pobeđje na MotoGP trci. Petrući je inače 2019. godine imao jednogodišnji ugovor sa Dukatijem, a sebi je produžetak saradnje obezbedio kada je slavio u Muđelu. ''Videli smo sve u KTM. Uslovi su impresivni, očekivanja su ispunjena i mirno čekamo sledeće korake KTM. Danilo je bio srećan jer je KTM velika firma i moćna firma. Imaju potencijal da ostvare svoj cilj. Ako budemo deo ovog projekta u budućnosti ovo bi bilo pravo vreme da počnemo da radimo sa KTM'', rekao je menadžer Vergani.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fantastična godina za KTM

 

ktm-motogp.jpg

 

Tek završena MotoGP sezone je bila puna izazova, a dosta timova i vozača je pokazalo značajan napredak u rezultatima. Tu pogotovo mislimo na KTM, koji je imao najbolju sezonu do sada. Austrijanci su uzeli dve pobede, jednu za fabrički i dve za satelitski tim (Brad Binder i Migel Oliveira), uz pet podijuma Pola Espargara. Uz to, Iker Lekuona je pokazao dosta napretka u svojoj debitantskoj sezoni. Bred Binder je prvi vozač koji je u sve tri GP kategorija pobeđivao na KTM mašineriji. Oliveira je dvaput pobedio, što je bio neverovatan uspeh za Tech3 satelitski tim. Drugi trijumf sezone je ostvario na finalu sezone, na svom domaćem terenu u Portugalu.

 

KTM nastavlja s radom, pa se u 2021. očekuju još bolji rezultati. Nakon 14 rundi tek završene sezone, ovo je učinak KTM-a:

  • 3 pobede (1: Binder i 2: Oliveira)
  • 8 podijuma (1: Binder, 5: Espargaro, 2: Oliveira)
  • 3 pol pozicije (2: Espargaro, 1: Oliveira)
  • 4 najbrža kruga (2: Binder, 1: Espargaro, 1: Oliveira)
  • 27 plasmana među deset najboljih (5: Binder, 10: Espargaro, 3: Lekuona, 9: Oliveira)
  • 5. mesto u konkurenciji vozača: Espargaro (najbolji rezultat za KTM)
  • 4. mesto u konkurenciji proizvođača (takođe najbolji rezultat dosad)
  • 3. mesto u konkurenciji timova: Red Bull KTM Factory Racing
  • 7. mesto u konkurenciji timova: Red Bull KTM Tech3

Debitant godine: Brad Binder.

Nema sumnje da smo dobili novog konkurentnog igrača na stazi. Jedva čekamo novu sezonu i nove uspehe KTM-a.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

KTM predstavio motor za ''sledeći nivo''

 

KTM-RC16.jpg

 

KTM Racing predstavio je izgled svog motora za predstojeći Moto GP šampionat, a tom prilikom otkriveno je i novo farbanje koje će se naći na motociklima satelitskog tima austrijske kompanije Teh3. Sezona koja počinje krajem marta u Kataru biće peta za KTM u kraljevskoj klasi, a treća od početka saradnje sa Teh3. Prošlogodišnji šampionat bio je i te kako uspešan za KTM pošto je Bred Binder u Brnu timu doneo prvu pobedu u istoriji, a potom je Migel Oliveira braneći boje Teh3 još dva puta stigao do najvišeg stepenika pobedničkog postolja. Zbog toga je austrijski proizvođač ostao bez koncesija, ali će biti jedini tim bez njih koji će sezonu započeti sa potpuno novim motorom, pošto mu je bilo dozvoljeno da ga razvija, za razliku od ostalih u koje spadaju Honda, Yamaha, Dukati i Suzuki.

 

Binder je zadržao svoje mesto u timu, dok je na mesto Pola Espargara, koji je prešao u Repsol Hondu, stigao Oliveira. Boje Teh3 braniće Iker Lekuona i Danilo Petruči.

''Celokupno putovanje do sada je bilo san, ali je i sam projekat bio da postanemo pobednici u kraljevskoj klasi i sjajno je pogledati unazad i shvatiti da imamo te trijumfe. Ali, definitivno ne želim da kažem da smo već kandidati za titulu. Smatram da taj pritisak treba da bude na ostalima u šampionatu, ali smo presrećni što nam se san ostvario, te pobede su činjenica, stoje na papiru, i definitivno želimo još'', rekao je prvi čovek KTM Racinga Pit Bajrer.

 

 

I dok je fabrički tim zadržao sada već tradicionalno farbanje, Teh3 je promenio boje zbog rastanka sa dosadašnjim glavnim sponzorom Red Bulom. Francuski tim će sada imati motor u bojama koje su karakteristične za KTM brend - narandžastoj i crnoj. ''Kada pogledate taj motor tera vas da se smešite i to je veoma jasna poruka: KTM je stigao u Moto GP. Ne mogu da dočekam da ga vidim u trci jer svi motori izgledaju sjajno kada se bore za dobre pozicije. Mi smo se već zaljubili u ovaj dizajn, a on ima jasnu poruku'', naglasio je Bajrer.

Po sadašnjem planu nova Moto GP sezona bi trebalo da počne 28. marta trkom za Veliku nagradu Katara, a moći ćete da je pratite na kanalima Sport Kluba.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prezentacija KTM: ''Potraga za savršenstvom počinje ovde''

 

222103-ktm 2022 02.jpg

 

KTM je predstavio RC16 motocikle, koje će u narednoj sezoni Moto GP šampionata voziti vozači Red Bul KTM faktori rejsinga i Teh3 KTM. Prezentacija vozila održana je pod nazivom ''Potraga za savršenstvom počinje ovde''.

 

222104-ktm 2022 01.jpg

 

Bred Binder i Migel Oliveira predstavljaće Red Bul KTM Factory Racing, čiji će novi tim menadžer biti Fančesko Gvidoti. ''Naučio sam mnogo tokom protekle dve sezone. Svaka je donela nove izazove - tokom prve sam morao da uskladim svoja očekivanja sa stvarnošću, često sam želeo previše, zbog čega sam pravio greške. Prošle sezone sam morao da prihvatim našu poziciju, da naučim kako da upravljam tokom trke. Sada ulazim u svoju treću sezonu i shvatam šta treba da uradim da bih išao brže. Spremniji sam nego što ću ikada biti'', rekao je Binder. ''Prošle godine smo napravili veliki korak napred, imao sam tri podijuma i jednu pobedu, to je bilo lepo. U drugoj polovini sezone je bilo zaista teško. Nisam bio dosledan i voleo bih da to promenim sada. Treba da iskoristimo maksimum potencijala sebe, motocikla i celog tima'', dodao je Oliveira.

 

Teh3 KTM Factory Racing predstavljaće mlade nade Remi Gardner, koji je prošle sezone osvojio šampionski naslov u Moto2, i Raul Fernandes. ''Radujem se svojoj prvoj sezoni u Moto GP šampionatu. Biće to velika prilika za mene. Pre samo tri godine sam bio u Moto3, a sad sam ovde. Ove zime sam se pripremao drugačije nego prethodnih godina, kako bih dobio mišićnu masu i postao jači. Motocikli u MotoGP su mnogo, mnogo jači. Sve zahteva veću fizičku spremu, tako da sam vozio motokro, bavio sam se malo biciklizmom, trčao sam. Osećam da sam spreman. Moj glavni cilj ove sezone biće da napredujem iz trke u trku i da uživam u svakoj od njih'', istakao je Fernandes. ''Oduševljeno čekam početak moje prve sezone u Moto GP. To je san svakako motocikliste i jedva čekam da počne. Bio sam na nekoliko testiranja u 2021. godini i to je ohrabrujuće. Uzbuđen sam zbog prilike da napredujem i da učim. Radujem se i saradnji sa Teh3 titmom. Biće ovo duga, ali zanimljiva godina. Znam da neće uvek biti lako, ali ću nastojati da uvek dam svoj maksimum. Idemo korak po korak'', istakao je Gardner.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Džek Miler potpisao za fabrički tim KTM a. Voziće umesto Oliveire. Oliveiri je ponudjeno da se vrati u Teh3  što je malo verovatno da će prihvatiti. Pominje se Gresini tim umesto Bastianinia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mark Markes bi mogao da pređe u KTM

 

repsol-honda-2023 01.jpg

 

Mark Markes bi usled uticaja Red Bulla mogao da pređe u KTM, smatra nekadašnji šef Honde, Oskar Aro. Šestostruki šampion MotoGP-a ušao je u 2023. posvećen Hondi, timu za koji je sinonim, ali je u svom Amazon Prime dokumentarcu zapretio da će pronaći druge puteve do šampionata ako njegov motocikl ne isporuči potrebne performanse. Markes je potpisao unosan ugovor do kraja 2024. sa Hondom, ali su se čule glasine da bi mogao da pređe na KTM.

 

''U Španiji se priča da je Markes ljut na Hondu'', tvrdi Aro, bivši sportski direktor LCR Honde. ''I Red Bull ulaže napore da ga dovede u svoje redove, istovremeno praveći mesta za Pedra Akostu u MotoGP šampionatu.'' Markesov novi menadžer, Haime Martines, koji je zamenio Emilija Alzamoru, ima ključne veze sa Red Bulom. Pedro Akosta, Moto2 starleta, mogao bi da zameni Markesa u Repsol Hondi, tvrdi Aro. ''Bila bi to dobra priča'', rekao je.

 

KTM je ove sezone upario Džeka Milera sa Bredom Binderom i očekuje se da će obojica imati ugovore i za narednu sezonu. Aro je nastavio: ''Mark je veoma ljubomoran na svoj tim i njegove delove, mislim da nije srećan što je Aleks Rins isprobao njegovu šasiju. U stvari, ovaj novi okvir koji je napravio Kalex bio je spreman od prošle godine i Markes nije znao ništa, veoma mu je žao zbog toga.'' Nije potvrđeno da li je Markes dovoljno spreman da se takmiči na MotoGP Grand Prix-u Amerike sledećeg vikenda. On se oporavlja od povrede ruke, prouzrokovane sudarom s Migelom Oliveirom u Portugalu. Španac je nakon incidenta dobio i kaznu. Honda je u procesu žalbe na nju. Tim tvrdi da je onda istekla prošlog vikenda u Argentini. Ako izgube žalbu, Markes će je odslužiti na Ostinu.

 

''Prošle godine u Ostinu je i dalje imao povredu ruke, startovao je sa poslednje pozicije i vratio se sa Hondom lošijom od sadašnje'', rekao je Aro. ''Njegova namera je da se vrati u Ameriku i izvrši pritisak na Banjaju, Kvartarara i Bezekija.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...