Jump to content
FAS Goran
neshaoct

F1: Kalendar trka

Recommended Posts

Organizatori VN Australije žele sprint format trkačkog vikenda

 

australian_gp_2019_start_ground.jpg.9ffa7988b613a5a19e73ad634ead57fe.jpg

 

Izvršni direktor VN Australije je otkrio da će sa čelnicima Formule 1 razgovarati o mogućnosti održavanja sprint trkačkog vikenda.


Ove sezone so već imali dva ovakva vikenda, a poslednji treći nas čeka u Brazilu. Prvi čovek Formule 1 Stefano Domenicali je već najavio da e sledeće godine biti više trka u ovom formatu, ali još nije poznato gde ćemo ih gledati.

VN Australije se zbog koronavirusa nije održavala dve godine zaredom, a sada planiraju da se vrate kao domaćini jednog sprint trkačkog vikenda u 2022.

„Razgovaraćemo o tome sa formulom 1 u toku novembra. Do sada nismo načinjali tu temu. Prioritet je bi da se trka vrati na kalendar. Sada, kada smo to završili, možemo da počnemo da razgovaramo i o drugim stvarima“, izjavio je direktor VN Australije Andrew Westacott.

Novi format je privukao znatno veći broj navijača na stazu petkom, najviše zbog toga što se tada održavaju kvalifikacije. Samim tim su i prihodi domaćina skočili, pa se u Melburnu nadaju da će im novi format pomoći da povrate deo onoga što su izgubili u prethodne dve godine.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Istraživanje pokazalo koje četiri trke su nedodirljive na kalendaru (ANKETA)

 

monza_oval.jpeg.034798b1d088ff03ca020655fe37db9d.jpeg

 

Formula 1 je nedavno sprovela opširno istraživanje, a evo i koje su trke najpopularnije.


Iako se prethodnih godina Formula 1 sve viš seli van Evrope, trke sa ovog kontinenta i dalje ostaju ubedljivo najpopularnije.

 

belgian_gp_1955.jpeg.ab317b880bee1966299e138c2194cede.jpeg

 

Formula 1 je u svom izveštaju četiri staze označila kao nedodirljive i to su Silverston, Monca, Spa i Monako.

„Monako Spa, Silverston i Monca su omiljene trke bez obzira na uzrast ispitanika i to koliko dugo prate Formulu 1“, objasnio je James Allen, predsednik Motorsport Networka, koji je bio uključen u sprovođenje istraživanja.

 

monaco_gp_2019_tabac.jpeg.906578a8f1fd66f067eb578764a5c304.jpeg (1100×472)

 

„Pravili smo istraživanje 2015. i 2017. i sada smo imali dosta istih pitanja kao i tada kako bi smo ispratili kako se interesovanje menja. Međutim, što se omiljenih trka tiče, tu se nije mnogo toga promenilo. Iako se nisu vozili dve godine, Suzuka, Interlagos i Albert Park se nalaze na petom šestom mestu i osmom mestu, a razdvaja ih VN Nemačke, koja već neko vreme nije na kalendaru.

Na dnu liste se nalaze Kina, Rusija, Majami i Saudijska Arabija, mada se na poslednje dve još uvek nije vozilo.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Herez je prva zamena u slučaju da neka trka bude otkazana u budućnosti

 

european_gp__1997_jerez.jpeg.f535f7e11e1e891bfdd437f23c7827ac.jpeg

 

Tokom 2020. i 2021. smo imali priliku da vidimo povratak nekih istorijskih staza na kalendar.


Prošle sezone smo posle dugo vremena gledali trku u Imoli, a vozilo se i u Muđelu i Portugalu.

Vozači i navijači su bili zadovoljni takvim razvojem događaja, a zbog svih dešavanja u svetu bi moglo da se dogodi da timovi putuju u Herez u budućnosti.

 

tuscan_gp_2020_start_2.jpg.626cb6f5be007f7b1493b78b136a3436.jpg

 

Koronavirus je i ove godine remetio kalendar Formule 1, a čelnici staze na jugu Španije smatraju da bi i oni u budućnosti celu situaciju mogli da iskoriste da ponovo budu domaćini najbržeg cirkusa.

Oni su u ovom trenutku spremni da zamene druge staze ukoliko dođe do otkazivanja.

 

jerez_track_air.jpeg.5e25ba12d50d3831a7eadafcad3d583a.jpeg

 

„Mi smo prva rezerva. Čim se dogodi da neka trka ne može da se održi, mi ćemo biti spremni da uskočimo na njeno mesto“, izjavio je španski političar Juan Marin, koji je zadužen za turizam u ovom regionu zemlje.

Staza Katalunja je već na kalendaru za sledeću sezonu, a eventualni povratak Hereza bi značio da bi smo imali dve trke u Španiji.

To bi bila sjajna vest za Fernanda Alonsa i Carlosa Sainza, pošto bi u tom slučaju imali dve domaće trke.

 

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kina potpisala novi ugovor sa F1 i pored tri sezone bez trke

 

f1_chinese_flags.jpg.9bb7dcf39aba07e1b1d33849bfb6d902.jpg

 

Novi ugovor važi do kraja 2025, a ovu stazu nećemo gledati ni sledeće sezone.


VN Kine je bila prva koja je otpala sa prošlogodišnjeg kalendara, pošto je zemlja bila epicentar pandemije koronavirusa.

Ove godine je trka otkazana iz istih razloga, a organizatori su iz predostrožnosti odlučili da se povuku i sa kalendara za 2022.

Ipak, formula 1 će se vratiti u Šangaj 2023. i bar još dve sezone nakon toga.

 

 

„Ovo su sjajne vesti za sve fanove u Kini i drago nam je što možemo da objavimo da smo postigli dogovor sa kojim ćemo biti u Šangaju do 2025. Naše partnerstvo sa organizatorom Juss Sports je odlično i radujemo se nastavku saradnje. Svakako smo razočarani što nismo mogli da uključimo Kinu na kalendar za 2022. ali oni će se vratiti čim se steknu uslovi za to“, izjavio je prvi čovek Formule 1 Stefano Domenicali.

Staza u Šangaju je debitovala na kalendaru 2004. godine i do sada je održano 16 trka. Ipak, u nedavno sprovedenom istraživanju ona se našla na dnu liste omiljenih staza.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Radovi na stazi u Džedi napreduju velikom brzinom

 

jeddah_track_night_test.jpeg.6d2e6fbdd091a4fec34986156d14aaa5.jpeg (1100×700)

 

VN Saudijske Arabije će ipak proteći po planu nakon što se na gradilištu radilo dan i noć.


Formula 1 je u nekoliko navrata govorila da nema razloga za zabrinutost kada je u pitanju završetak radova na stazi u Džedi.

Novinari su u nekoliko navrata tokom prethodnih meseci imali priliku da obiđu ovu stazu i njihovi komentari nisu ulivali optimizam.

Ipak, najnovije slike pokazuju da je napravljen ogroman napredak na stazi dugoj 6.1km i koja će imati 27 krivina.

 

 

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Organizatori VN Španije blizu potpisivanja novog ugovora sa Formulom 1

 

spanija_ugovor.jpg.4021dc29c478bcd7d6ae4ff62cf8598a.jpg (1100×700)

 

Izgleda da će staza Katalunja još nekoliko godina ostati u kalnedaru.

 

Vlada Katalonije odlučila je da da zeleno svetlo produženju ugovora sa organizatorima Formule 1 na još šest godina. Za sada još uvek nema zvanične potvrde ove informacije ali izgleda da sve ide u ovom smeru. Pre ovoga ugovor sa FOM-om bio je samo produžen na godinu dana ali sada novi ugovor trebao bi da bude znatno duži.

Inače, staza Katalunja bila je na meti kritika zbog nezanimljivih trka koje su se desile u poslednjih nekoliko godina. Tokom ove godine urađene su prepravke na stazi, pre svega na desetoj krivini sa namerom da se poboljša sama akcija odnosno trkanje. Takođe, postoji i mogućnost da sa na VN Španije održi i sprint vikend.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Formula 1 ostaje na Katalunji do 2026. godine

 

Luis-Hamilton catalunya.jpg

 

Staza Katalunja biće domaćin Formula 1 šampionata i u narednih pet godina, pošto je ozvaničen ugovori do 2026.

Na Katalunji se vozi trka za Veliku nagradu Španije. Zadovoljstvo zbog potpisanog sporazuma ne krije ni Stefano Domenikali, predsednik F1. ''Oduševljeni smo! Želim da zahavalim promoterima i vlastima na pokazanom entuzijazmu i posvećenosti da zadrže Formulu 1 u Barseloni, uz napredak koji će biti napravljen na stazi za nastavak duge istorije. Timovi i vozači uvek se raduju trci u Barseloni, a španski navijači će i dalje moći da na licu mesta da gledaju nacionalne heroje - Fernanda Alonsa i Karlosa Sainsa'', istakao je Deomenikali.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Abu Dabi ostaje u F1 kalendaru sve do 2030. godine

 

ad_produezak_ugovora.jpg.9c8f38c6209bb3f229eea5321ddd3485.jpg (1100×700)

 

Formula 1 i organizatori staze rešili su do produže saradnju.

 

Ovo znači da će VN Abu Dabija ostati u najbržem cirkusu do 2030. godine i ujedno ostaće poslednja trka na kalendaru.

“Presrećni smo što možemo da objavimo da će Abu Dabi ostati u kalnedaru sve do 2030. sa novim ugovorom.” kazao je šef šampionata Stefano Domenicali. “Promoter ADMM nam je uvek omugućavao nezaboravno finale sezone a ove godine imamo i izmenjenu konfoguraciju staze Jas Marina koji bi svakako trebala da poboljša trkanje.”

 

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po meni bi bilo odlicno :) , licno su mi sprint trke apsolutni promasaj.

 

Možda u 2022. ostanemo bez sprint trka?

 

f1_sprint_brown.jpg.a0f7aebd54747e284cbb5d12468d1c00.jpg

 

Za novu sezonu planirana su čak šest ovakvih događaja.


Formula 1 najavila je u 2022. zacrtala da se organizuju šest sprint trka, odnosno trkačkih vikenda a prvi je već planiran na otvaranju sezone u Bahreinu. Ipak po izjavama šefa McLarena možda je ovaj plan na tankom ledu.

Da bi se ovaj format sprint vikenda održao potrebno je da F1 dobije dozvolu osam od deset timova što treutno nije slučaj. Zak Brown je u izjavi za BBC kazao da veći timovi pokušavaju da izvuku dodatnu korist jer se ne moglu složiti o odobravanju dodatnog budžeta za potrebe ovog formata.

“Neki timovi, odnosno jedan tim posebno, želi dodatnih 5 miliona dolara povećanje budžeta što je smešno. Oni nemaju realne osnove za ovaj predlog. Kada ih pitate zašto to traže oni imaju razloge koji nisu prihvatljivi. To je prava besmislica.” kazao je prvi čovek McLarena za BBC.

I ako on nije rekao koji su ovo timovi u koš velikih spadaju Mercedes, Red Bull i Ferrari. Pošto Mercedes i McLaren sarađuju na polju agregata teško je poverovati da je Brown podigao glas protiv njih pa tako ostale su u pitanju ekipe iz Austrije i Italije. Šta je tačno ostajemo da vidimo …

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neverujem da će gasiti jer je više staza tražilo da se baš kod njih održava takav format. Prošle godine dva puta dosadne a treća super za gledanje. Treba samo izabrati pravu stazu i da se dodeljuju bodovi za više pozicija a ne samo prva trojica

Share this post


Link to post
Share on other sites

VN Australije će sprečiti dramu kakva se desila sa Novakom

 

Formula-1.jpg

 

Velika nagrada Australije u Formuli 1 ove sezone neće biti prva na programu. U Albert parku će se voziti tek 10. aprila posle Bahreina i Saudijske Arabije, i to će biti sasvim dovoljno vremena da se spreme sve formalnosti oko ove trke. Čovek koji je glavni za organziaciju Velike nagrade Australije Endrju Vestakot kaže da će se izbeći drama kakva se desila sa Novakom Đokovićem. On najavljuje da će sve zainteresovane strane sarađivati daleko bolje nego što je to bio slučaj sa Australian Open. Državna, federalna vlast i Formula 1 će biti u daleko boljoj komunikaciji kaže on. Tako će pravila o dobijanju vize za ulazak u Australiju biti jasnija, a Formuli 1 je već sada jasno da će na ovom događaju moći da prisustvuju samo vakcinisani. ''Pravila za ulazak u zemlju su jasna i lako ih je primeniti na Formuli 1. Kako bi došao moraš da budeš vakcinisan i nema izuzeća za bilo koga. Formula 1 je shvatila da mora da poštuje pravila koja se tiču ulaska u neku državu. Vozilo se na 41 lokaciji od 2020. godine i početka pandemije i sada ćemo ih ugostiti. Znaju pravila i slažu se sa njima'', kaže Vestakot. Inače, u Formuli 1 većina vozača podržava vakcinaciju. Pred kraj sezone su svi učestvovali u promotivnom video klipu u kom su pozivali ljude da prime vakcinu. Jedini koji je imao mali izlet sa pričom o vakcinama je bio Luis Hamilton koji je na leto 2020. na društvenim mrežama pisao teorije zavere koje su pominjale Bila Gejtsa i vakcine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

FIA potvrdila da Masi može da izgubi mesto direktora trka

 

michael_masi_peter_bayer.jpg.e1db656e26bc6c299cd7a7373be29695.jpg (1100×700)

 

Još nije sigurna pozicija ovog Australijanca.


Michael Masi mogao bi da bude zamenjen na mestu direktora trka u Formuli 1, ali i ako ostane na ovoj poziciji najverovatnije biće urađene dodatne izmene u strukturnoj organizaciji FIA-e. Ovu informaciju potvrdio je direktor odelenja za jednosede ovog vladajućeg tela Peter Bayer.

FIA još uvek radi i na analizi završnice trke na VN Abu Dabija za koju je pre svega Masi žestoko kritikovan zbog izbacivanja sigurnosnog automobila na stazu posle čega je Max Verstappen dobio priliku da obiđe Lewisa Hamilton i osvoji svoju prvu titulu šampiona.

“Michael je odradio odličan posao na više načina.” kazao je Bayer za austrijski list Voralberger Nachrichten. “Mi svakako ne želimo da ga izgubimo. Mi smo to njemu i rekli, ali postoji i mogućnost da možda imamo i novog direktora trka. Ja to mogu da predložim Svetskom savetu, ali će oni definitivno ponovo da uključe i Masija.”

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kompletna ta postava što vodi trke i kažnjava napravili su karmbol prošle godine. Svaka kazna za Maxa imala je posledice za trku i bodove dok je Hamilton posle kazni profitirao. Jednostavno dugo je Mercedes sam vladao pa realno trka nije ni bilo puno za prvu poziciju, tako da nisu ni imali kome da sude

Share this post


Link to post
Share on other sites

Caskali smo vec, greske su pocele bukvalno od prve trke u Bahreinu prosle godine. Kada je Hamiltonu tolerisano (bese) 29 narusavanja limita staze na istom mestu. Da bi Maxu oduzeli pobedu, kada je uradio isto to, na istom mestu, pri preticanju.

Posle su se sudijske greske i neodlucnosti samo gomilale - Silverstone, Monza, Interlagos (Maxovo divljanje tokom odbrane pozicije), Jeddah... Da bi sve kulminiralo onim cirkusom od zavrsnice u Abu Dhabiju. Gde su realno svi bili na neki nacin osteceni, u pokusaju FIA da se ipak dodje do "holivudske" zavrsnice F1 sampionata. I to ne samo u poslednjoj trci sezone, nego u poslednjem krugu iste. Uspeli su, ali kako - upravo Masiju na obraz.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Formula 1 u Singapuru do 2028.

 

f1 singapur 1.jpg

 

Čelnici Formule 1 potpisali su produžetak ugovora sa Velikom nagradom Singapura, koja će u kalendaru ostati do 2028. godine, saopšteno je na sajtu takmičenja. Velika nagrada Singapura vozi se pod reflektorima na stazi Marina bej i jedna je od najpopularnijih u kalendaru Formule 1. Zbog pandemije koronavirusa, trka u Singapuru nije održana u prethodne dve godine, a ovogodišnji gran pri zakazan je za 2. oktobar. U kalendaru Formule 1 ove sezone su 23 trke.

 

Predsezonska testiranja u Barseloni i Bahreinu

 

Predsezonska testiranja u Formuli 1 održaće se u Barseloni i Bahreinu, saopštilo je takmičenje. Staza Katalunja biće domaćin testiranja bolida od 23. do 25. februara, dok su u Sakiru zakazana za 10-12. mart. U Barseloni neće biti televizijskog prenosa, već se rezultati saopštavaju na kraju dana. Sa Bahreinom to nije slučaj. Gledaoci pored TV ekrana će imati priliku da prate vožnje, a dozvoljeno je i prisustvo publike na licu mesta. Nova sezona Formule 1 počinje 20. marta trkom za Veliku nagradu Bahreina.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam gde da postavim ovu vest, ali Majkl Masi više nije direktor trka F1.

Vest na formula1.com od pre 35 minuta.

Menjaju ga trojica koja će se menjati od trke do trke. Takođe, zabranjuje se direktna radio komunikacija sa direktorom trke. Moći će da se obrate direktoru, ali će biti procedura za to i neće biti javna.

Poslato sa YAL-L21 pomoću Tapatoka

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Formula 1 i VN SAD produžili ugovor na još 5 godina

 

COTA_Produzenje_ugovora.jpg.webp (1100×700)

 

Najbrži cirkus i dalje će svraćati na stazu u Ostinu.


Kako se moglo i očekivati, VN SAD je osim u uslovima pandemije imala sve veću posetu publike a Formula 1 na ovo mesto svraća još od 2012. Na stazi COTA pobeđivali su Lewis Hamilton, Sebastian Vettel, na oduševljenje mnogih i Kimi Raikkonen pa i Valtteri Bottas dok se prošle sezone na najveći stepenik podijuma popeo Max Verstappen.

Tako će publika u SAD i u Teksasu moći da uživa u trkama Formule 1 i u narednih pet godina, pošto su FOM i organizatori produžili ugovor.

 

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...