Jump to content
FAS Goran
neshaoct

F1: Kalendar trka

Recommended Posts

Odobreno: Na Silverston može 140.000 navijača

 

800px-Formula_1_Hungarian_Grand_Prix_2011 001.jpg

 

Trka za Veliku nagradu Velike Britanije, koja će se voziti 18. jula, održaće se pred publikom. I to pred punim kapacitetom gledališta na čuvenom Silverstonu. Organizatori su saopštili da je Vlada Velike Britanije dala odobrenje da publika može da prisustvuje trci u punom kapacitetu. To znači da bi na Silverstonu moglo da bude oko 140.000 navijača.

 

''Fantastična je vest da će biti publike na Silverstonu. Biće to fantastičan vikend sa stotinama hiljada navijača. Želim da zahvalim svima u Vladi i organizatorima trke na naporu koji su uložili da se ovako nešto ostvari. Svi vozači i timovi se sigurno raduju dolasku'', poručio je prvi čovek Formule 1 Stefano Domenikali. Od vlasnika ulaznica tražiće se dokaz o negativnom testu na koronavirus, koji neće biti stariji od 48 sati, ili dokaz o vakcinaciji, s tim da druga doza mora biti primljena najmanje 14 dana pre trke. Dodaje se da će organizatori sarađivati sa svim stručnjacima, a pogotovo sa Zavodom za javno zdravlje, kako bi obezbedili sigurno održavanje događaja. Navijači će naknadno biti informisani o dodatnim pravilima ponašanja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Turska menja Singapur u kalendaru F1

 

turska_povratak.jpg

 

Velika nagrada Turske će biti i u ovogodišnjem šampionatu Formule 1. U Istanbulu će se na stazi ''Istanbul park'' voziti 3. oktobra umesto Velike nagrade Singapura. Ovo će biti možda i najlepša vest za Luisa Hamiltona koga za Istanbul vezuju posebno dobra sećanja u 2020. godini. On je upravo u Turskoj overio titulu šampiona sveta koju je proslavio sa svojim psom. Turska će opet biti domaćin najboljim automobilistima sveta i to umesto Velike nagrade Singapura.

 

Trka u Singapuru ne može da se održi, a ranije je čak i Velika nagrada Turske je trebalo da zameni trku u Kanadi ali je ispala iz ovogodišnjeg šampionata zbog restrikcija u putovanju. Ipak promoteri trke su tražili da se ona negde ubaci u kalendar kasnije ukoliko postoji mogućnost. U Istanbul Parku se prvi put vozilo 2005. godine kada je Kimi Raikonen bio prvi, da bi u tri naredne sezone Felipe Masa bio pobednik. Još su prvi kroz cilj prolazili Baton, Hamilton i Fetel, a Luis je drugi put slavio u 2020. godini. Između 2011. i 2020. nije bilo Velike nagrade Turske u Formuli 1.

 

Velika nagrada Rusije se seli u Sankt Peterburg

 

Trka za Veliku nagradu Rusije od 2023. godine neće se voziti u Sočiju, već na stazi kraj Sankt Peterburga, zvanično je potvrdila Formula 1 u subotu. Avtodrom Igora Drajv biće domaćin trkama najbržeg karavana sveta. Biće to tek druga staza na kojoj će se voziti trke Formule 1 u Rusiji. ''Zadovoljstvo mi je da potvrdim da će se od 2023. godine trke voziti na stazi Igora Drajv. Impresioniran sam Sankt Peterburgom i verujem da će Velika nagrada Rusije u budućnosti biti fantastičan događaj'', rekao je prvi čovek Formule 1 Stefano Domenikali. Ove godine trka u Rusiji voziće se u Sočiju, 26. septembra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otkazana Australija

 

aus2021.jpg

 

Trka Formule 1 za Veliku nagradu Australije bila je na rasporedu 19. novembra. Ipak, zbog strogih pravila ulaska u zemlju uvedenih usled pandemije koronavirusa, trka je otkazana. Organizatori trke su uputili izvinjenje i istakli da zbog postojećih restrikcija i logističkih izazova ove godine trke u Australiji nažalost neće biti. U sezoni Formule 1 su se nakon Australije trebale voziti još dve trke i to u Saudijskoj Arabiji i Abu Dabiju. Pravila u Australiji nalažu karantin od 14 dana za posetioce, a te mere će važiti najmanje do kraja godine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Domenicali: Neke tradicionalne trke bi mogle da izgube svoje mesto

 

domenicali_f1_2022.jpg.3b5094aae540fd239e91f59f2601e272.jpg

 

Šef Formule 1 kaže da neke od tradicionalnih staza neće biti na kalendaru u budućnosti ako ne budu išle u korak s vremenom.


Šampionat je od svog nastanka 1950. formirao mnoge tradicionalne koncepte koji i danas čine deo spektakla. Tu spadaju i neke staze koje su postale sinonim za Formulu 1. VN Velike Britanije je recimo svake godine od nastanka šampionata bila domaćin, dok su Monako, Spa-Frankoršamp i Monca među drugim stazama koje su formirale istoriju ovog sporta.

Međutim, čini se da bi neke od evropskih trka ponovo mogle da budu u opasnosti, pošto šampiona planira dalje širenje u Aziju, Sjedinjene Države i na Bliski Istok.

Šef Formule 1 Stefano Domenicali je u intervjuu za GQ komentarisao mogućnost održavanja 25 trka tokom sezone.

 

italiann_gp_2020_start.jpg.5e2a841d9c10175f0e2acfc0b5105167.jpg

 

Mislim da je 23 stabilna brojka, iako prema konkord dogovoru imamo pravo da proširimo kalendar. Postavlja se pitanje koliko trka želimo na kojoj strani sveta i mogu da vidim smanjenje u Evropi, a povećanje u Aziji, Americi i na Bliskom Istoku“, izjavio je Domenicali.

On se ne plaši ljutnje velikog broja fanova zbog napuštanja nekih tradicionalnih staza i kaže da ako Formula 1 neće dugo preživeti ako nastavi da živi po tradiciji.

„To je sve deo evolucije biznisa, a Formula 1 priređuje veliku zabavu. Svesni smo naravno koliko je tradicija bitna i ona vam daje osnovu za budućnost“, dodao je Domenicali.

Ipak, Italijan kaže da njegove reči ne bi trebalo shvatiti kao pretnju, već bi trebale da budu motivacija za neke staze budu u koraku sa vremenom i zaštite svoje mesto na kalendaru.

„Svi oni dobro razumeju da se svet menja. Evo da vam dam primer. Monca je jedinstvena, ali oni moraju da ulože u budućnost. Ljudi koji posećuju tu stazu zaslužuju to. Morate da rastete i da reagujete. Pozitivan pritisak koji nove staze unose u sistem je odličan“, rekao je Domenicali.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otkazana trka u Japanu

 

japan trka.jpg

 

Formula 1 je saopštila da je trka za Veliku nagradu Japana otkazana.

Trka na stazi Suzuka je otkazana drugu godinu zaredom, a razlog je isti - pandemija koronavirusa. Trkački vikend u Japanu je planiran za polovinu oktobra nakon trka u Rusiji i Turskoj, međutim, sada je zvanično saopšteno da od toga neće biti ništa.

''Nakon razgovora sa promoterom i vlastima u Japanu, japanska vlada je donela odluku da otkaže ovosezonsku trku zbog kompleksne situacije i pandemije koronavirusa. Formula 1 sada radi na detaljima promenjenog kalendara i u narednim nedeljama će saopštiti sve detalje. Prošle i ove godine smo dokazali da se možemo prilagoditi i pronaći rešenja, zadovoljni smo interesom lokacija koje žele ugostiti Formulu 1 ove godine i u budućnosti'', navodi se u saopštenju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Katar menja Australiju a Bahrein ponovo uskače umesto Japana?

 

bahrein_sakir.jpg.3d10539648f85124d46e19ffd11033ea.jpg

 

Izvesno je da nas čekaju još neke izmene u ovogodišnjem kalendaru.

 

Formula 1 uveliko radi kako bi pronašla adekvatne zamene za otkazane trke u Japanu i Australiji kako bi mogla da kompletira kalendar od 23 planiranih vikenda. Prema navodima pojedinih izvora postoje određeni pregovori a to je da staza Losail u Kataru bude domaćin ovogodišnjeg karavana. Trka bi se održala 21. novembra u terminu kada je bila prezakazana VN Australije koje je pre toga pomerena za kraj ove godine. Ova staza je u prošlosti bila i domaćin trka GP2 šampionata.

Što se tiče zamene za VN Japana u ovoj situaciji postoji određeni problem sa putovanjima, jer je ova trka deo trostrukog vikenda. Naime, timovi će ovu turneju započeti u Rusiji 26. septembra posle čega se za samo nedelju dana, odnosno 3. oktobra sele u Tursku. Pošto je Turska već na crvnoj listi Velike Britanije zbog situacije sa korona virusom to bi značilo da bi timovi iz ove zemlje biti suočeni sa obaveznim karatnimom, Formula 1 želi da karavan odmah posle toga pošalje u Bahrein gde bi se kao i prošle godine održala nova trka ali na ovalnoj stazi.
Za sada sve su ovo nepotvrđene informacije, ali je jasno da se možda situacija okreće u ovom smeru.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

F1 debituje u Kataru, potpisan i desetogodišnji ugovor

 

staza nocu 02.jpg

Fotografija od Karol D sa Pexels

 

Formula 1 će ove sezone debitovati u Kataru, pošto su organizatori odlučili da se trka 21. novembra vozi na stazi ''Losail''.

Kako prenosi Sport Klub, u četvrtak je zvanično potvrđeno da će domaćin trke 21. novembra biti Katar, te je na taj način popunjeno jedino upražnjeno mesto u kalendaru za ovu sezonu. Kako se navodi u saopštenju, Velike nagrade Katara neće biti 2022. godine zbog održavanja Svetskog prvenstva u fudbalu, ali je potpisan desetogodišnji ugovor o partnerstvu, koji počinje da važi od 2023.

 

''Postojala je snažna volja Katara da pomogne Formuli 1, a tokom ovog procesa razgovaralo se o dugoročnom partnerstvu, koje je dogovoreno za narednih deset godina. Kao deo dugoročnog plana, nastaviće se razgovori o lokaciji trke od 2023, a dodatni detalji biće objavljeni kasnije'', navodi se u saopštenju. Prema pisanju BBC, plan je da se trka od 2023. godine održava na ulicama Dohe.

Šampionat Formule 1 nastavlja se 10. oktobra Velikom nagradom Turske. Potom slede trke u Sjedinjenim Državama (24. oktobar), Meksiku (7. novembar), Brazilu (14. novembar), Kataru (21. novembar), Saudijskoj Arabiji (5. decembar) i Abu Dabiju (12. decembar). Vodeći u generalnom plasmanu je vozač Mercedesa Luis Hamilton sa 246.5 bodova, dok je drugi Maks Ferstapen iz Red Bula sa 244.5 bodova.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 hours ago, neshaoct said:

Prema pisanju BBC, plan je da se trka od 2023. godine održava na ulicama Dohe.

Znaci, jos jedna u nizu "lepih" i "zanimljivih" novih, gradskih staza u rangu Socija, Bakua, Yas Marine, Dzede, Marine Bay :sleeping: i sl.

Para vrti gde burgija nece. Sa druge strane legendarne i neprevazidjene Spa Francorchamps, Monza, Imola, Silverstone, Interlagos, Suzuka, Hermanos Rodriguez...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ukida se tradicionalni četvrtak u Monaku

 

194548-monaco.jpg

 

Velika nagrada Monaka ubuduće će imati isti format takmičenja kao i sve ostale trke u kalendaru Formule 1. Stefano Domenikali, prvi čovek najbržeg karavana, saopštio je da se od sledeće godine ukida tradicionalni četvrtak, kojim je decenijama unazad počinjao trkački vikend u Kneževini. Petak je bio slobodan, a onda se sve nastavljalo u subotu i nedelju. U kalendaru za 2022. godinu i u Monte Karlu će biti identičan raspored kao i na svim ostalim trkama.

 

''Petak, subota i nedelja, umesto četvrtka, pauze u petak, pa nastavka u subotu i nedelju. Tako će biti od sledeće godine'', izjavio je Domenikali. Što se tiče broja trka za narednu sezonu, Italijan je istakao da očekuje da će biti ukupno 23 u 2022. godini. ''To je plan. Zvaničan kalendar ćemo objaviti na sastanku Saveta 15. oktobra. Pokušaćemo da kraj sezone bude ranije nego što je to slučaj ove godine'', istakao je Domenikali.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, Ivan said:

Znaci, jos jedna u nizu "lepih" i "zanimljivih" novih, gradskih staza u rangu Socija, Bakua, Yas Marine, Dzede, Marine Bay :sleeping: i sl.

Para vrti gde burgija nece. Sa druge strane legendarne i neprevazidjene Spa Francorchamps, Monza, Imola, Silverstone, Interlagos, Suzuka, Hermanos Rodriguez...

sve gore od goreg,sve miki maus staze

Share this post


Link to post
Share on other sites

VN Amerike pod znakom pitanja ali ne zbog korone

 

cota_tower.jpeg.f01751c304e77f618f10ce0370ee3002.jpeg

 

Trka je zakazana za 24. oktobar, ali postoji određena šansa da se ona neće održati.


Mnogi bi u prvi mah pomislili da je razlog koronavirus, ali to nije slučaj. Problem je u asfaltu koji je u katastrofalnom stanju.

Ove nedelje se na stazi u Ostinu vozi MotoGP, a vozači se žale na podlogu od trenutka kada su došli na stazu.

 

usp_formula_one_friday.jpeg.2765e90817f273b074685b1b7c30cf30.jpeg

 

Fabio Quartararo je reka da je situacija smešna, dok je Aleix Espargaro rekao da na takvoj podlozi nije bezbedno voziti trku u nedelju.

Francesco Bagnaia, koji se sa Quartararom bori za titulu ove godine je rekao da je situacija čak gora nego u Britaniji 2018. Te godine je trka potpuno otkazana zato što asfalt nije bio bezbedan za vozače.

 

us_gp_2017_start.jpg.626135d6866e64d34f20d289891f9c6a.jpg

 

Prema njegovim rečima, vozači više ne mogu da voze na limitu u Ostinu, pošto su  u ovakvim uslovima već preko limita u svakom krugu. Vozači će sada imati sastanak sa bezbednosnim komitetom kako bi videli da li može da se pronađe rešenje.

Formula 1 dolazi na ovu stazu krajem meseca i još nije poznato da li će loša podloga imati uticaja i na tu trku.

 

Preueto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Staza nije dirana od zadnje F1 trke,a tada je kod Ferarija stradalo ogibljenje koliko je bilo vibracija. Ove godine biće još gore sa vibracijama

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bez Šangaja, 23 trke u 35 nedelja

 

china.jpg

 

Otkad je počela pandemija virusa korona, trke u Šangaju nije bilo, a restrikcije u Kini su takve da takvu manifestaciju čine nemogućom. Umesto Šangaja, 24. aprila gledaćemo trku na stazi Imola u Emilija-Romanji. Biće to jedna od rekordne 23 trke za 2022. godinu, a trebalo bi da se na plan vrate trke u Australiji, Kanadi, Singapuru i Japanu, kojih nije bilo u prethodne dve godine. Sezona će početi 20. marta u Bahreinu, a završiće se 20. novembra u Abu Dabiju. Dakle, 23 trke za 35 nedelja, a kraj šampionata biće tri nedelje ranije nego inače kako ne bi došlo do sudaranja sa Svetskim prvenstvom u fudbalu u Kataru. Sledeće godine prvi put ćemo gledati trku u Majamiju, uz tradicionalnu trku u Americi koja se održava u Ostinu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Legendarna staza i lepa vest:

 

Imola sve bliže četvorogodišnjem ugovoru sa Formulom 1

 

emilia_romagna_gp_2021_pre-race.jpg.27fb7ebc2c840c1b6299323f175bc14e.jpg

 

Vlasti regije Emilija Romanja su objavile da su dobile neophodne finansije i dozvolu da održavaju trku Formule 1 u Imoli do 2025.


Legendarna staza Enzo e Dino Ferrari se prošle godine vratila na kalendar Formule 1 kao jedna od zamena za trke koje su morale da otkažu domaćinstvo zbog pandemije koronavirusa.

Trke Formule 1 u Imoli su se pre toga održavale od 1980 do 2006. Događaj je jednom poneo ime VN Italije u izostanku Monce, dok je kasnije bila poznata kao VN San Marina.

 

alonso_schumacher_san_marino_gp_imola_2005.jpg.ae0573c23f0f7a86a12ba77f1decdf7b.jpg

 

Prošle i ove godine se trka zvala VN „Emilija Romanja“ a nije tajna da su vlasti ove italijanske regije želeli da njihova staza ponovo bude redovna na kalendaru.

Sada je regionalna vlada dobila odobrenje Italijanske vlade, ali i finansijski paket koji treba da pomogne u povratku Imole na kalendar Formule 1.

 

emilia_romagna_gp_2021_start_6.jpg.a09ad157ea2eada12c7d10d17086f11e.jpg

 

Od neophodnih 20 miliona evra, 12 miliona će dati Italijanska vlada, 5 miliona regionalna vlada, 2 miliona jedna privatna kompanija, milion Auto-moto klub Italije.

To znači da organizatori sada imaju dozvolu da uvedu pregovore sa Formulom 1 u završnu fazu i dogovore četvorogodišnji ugovor.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potvrđen kalendar za 2022.

 

australian_gp_2019_start.jpg.1785f48d4bff8c5645326206b73e6f71.jpg

 

Formula 1 je danas i zvanično potvrdila kalendar za sledeću sezonu.


Kao što je i ranije nagovešteno, ponovo ćemo krenuti noćnom trkom iz Bahreina i to 20. marta, dok će se sezona još jednom završiti u Abu Dabiju, ali već 20. novembra.

VN Singapura, Australije, Japana i Kanade su ponovo uvrštene na kalendar, nakon što su bile otkazivane dve odine zaredom. VN Kine se i definitivno neće voziti treću godinu zaredom, a očekivano je menja VN „Emilija Romanja“.

U maju ćemo gledati debi VN Majamija, druge trke na tlu SAD, a za VN Monaka je potvrđeno da će se slobodni treninzi umesto četvrtkom od sada voziti standardno petkom.

Predsezonska testiranja kreću petodnevnim testom u Barseloni od 21. do 25. februara, nakon čega sledi put u Bahrein i trodnevni test od 10. o 12. marta. Plan je da se u 2022. vozi i šest sprint trka, ali još uvek nije odlučeno gde ćemo ih gledati.

 

Untitled.png.86a77bd39152936ef338a7d4ebeba04d.png

 

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fetel: F1 da se zapita da li je profit važniji od morala

 

Sebastian-Vettel-Aston-Martin.jpg

 

Sebastijan Fetel smatra da čelni ljudi Formule 1 ne treba da razmišljaju samo o profitu kada odlučuju gde će se voziti trke, već da treba da ''sagledaju širu sliku''. U kalendaru Formule 1 našle su se trke u Saudijskoj Arabiji i Kataru, što je ponovo pokrenulo pitanje koliko profesionalne sportske organizacije treba da vode računa o poštovanju ljudskih prava u pomenutim državama. Šefovi FIA i F1 tvrde da sport treba da ostane neutralan, i da održavanje trka u tim mestima može imati pozitivan uticaj.

 

Ipak, Fetel ističe da profit ne bi trebalo da bude jedini faktor koji se uzima u obzir prilikom odlučivanja o domaćinima trka.

''Mislim da je nevolja u tome što sportom, kao i državama, rukovode pojedinci. Oni imaju svoja mišljenja. Ali, moramo pronaći savršene osobe koje će voditi naš sport, koji će krenuti pravim putem. Očigledno je da postoji veliki finansijski interes. Ali, mislim da u nekom momentu morate da se zapitate da li ste moralni? Da li zbog toga određenim stvarima možete da kažete i ''ne''. Ili ćete samo govoriti ''da'' svakom velikom ugovoru, ali iz pogrešnih razloga. Postoji šira slika, koju rukovodeći ljudi moraju da sagledaju''.

 

Nemački vozač se ove godine aktivno bavio pitanjem ljudskih prava, LGBT zajedince i zaštite životne sredine. ''Neke teme su prevelike da bismo ih zanemarili. Mislim da smo svi saglasni oko toga da je jedino pošteno tretirati ljude jednako. Očigledno je da postoje zemlje koje imaju drugačija pravila. Idemo na neka od tih mesta, razvučemo transparent sa lepo porukom. Ali, potrebno je više od toga, moramo preduzeti akcije. Osećam da bi naš sport mogao da izvrši veliki pritisak i da bi mogao biti od pomoći da se određene vrednosti prošire po celom svetu. Mislim da je svaki oblik razdvajanja pogrešan. Da smo svi identični, ne bismo napredovali. Mislim, zamislite da svi imamo iste bolide u FOrmuli. Bilo bi dosadno. Isto važi i za ljude. Treba da slavimo razlike koje imamo, ne da ih se plašimo'', istakao je Fetel.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rigorozna pravila oblačenja na VN Saudijske Arabije

 

jeddah_city.jpeg.f5cbf72fdac36b34a5f9999db2264283.jpeg

 

Trka u Saudijskoj Arabiji je već sada meta dosta kritika zbog ljudskih prava u ovoj zemlji, ali je Formula 1 zaključila da je to dobra nova lokacija za trke.


Pored toga, Saudijska Arabija je sada utvrdila i pravila oblačenja tokom trkačkog vikenda i ona se ne razlikuju ništa više od onoga što je inače na snazi u ovoj zemlji.

Formula 1 je kao i drugi sportski događaji koristila izgovor da dolazi kako bi podstakla promene u pogledu ljudskih prava i sloboda, ali to čini se neće biti tako jednostavno.

Organizatori su sada pripremili stroga pravila oblačenja za trku koja podrazumevaju da niko ne nosi otvorenu odeću i to na temperaturama koje će biti preko 30 stepeni.

 

women_saudi_arabian_gp_clothing.jpeg.2f76cadca65bd7ff858113dad1154d9a.jpeg

 

Zabranjene su suknje, kraće haljine, bikiniji, šortsevi, majice sa kratkim rukavima i papuče.

Najteže će biti mehaničarima, posebno tokom pit-stopova, pošto će šortseve i majice sa kratkim rukavima morati da zamene pantalone i dukserice.

Pravila za žene su još stroža, pa njima nije dozvoljeno ni da se previše šminkaju.

 

men_saudi_arabian_gp_clothing.png.12a5fa34209940a251868439acd91d9c.png

 

Osim ovoga, ljudima, pre svega vozačima, je zabranjeno da gestikuliraju na način koji će da podiže uzbuđenje u publici kao i upotreba ružnih reči.

Svi posetioci moraju da se pridržavaju lokalnih običaja i propisa i to važi za sve one koji dolaze u Sadijsku Arabiju.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alonso: Nemam ništa protiv da u Americi vozimo i 3 trke

 

183131-alonso f1.jpg

 

Dvostruki svetski šampion u Formuli 1, Španac Fernando Alonso kaže da ne bi imao ništa protiv da se tri trke u okviru SP voze na teritoriji Sjedinjenih Američkih Država. Naredne sezone, Amerika će videti dva starta, pošto je u kalendar dodata i trka za Veliku nagradu Majamija koja će se voziti u maju 2022. Pored toga, u planu je i redovna trka na ''Stazi Amerika'' u Ostinu (Teksas) za tradicionalnu Veliku nagradu SAD, i to u završnici sezone. Nakon što je Formulu kupila ''Liberti medija'', nema sumnje da je ovaj sport postao još popularniji sa ''druge strane bare'', što je doprinelo i većoj želji organizatora da uđu u kalendar Svetskog prvenstva. Jedan od kandidata je i ''grad kocke'', Las Vegas, koji bi mogao da bude domaćin jedne gradske trke. Osim toga, novi vlasnik ovala u Indijanapolisu, Rodžers Penske, vodio je razgovor sa Stefanom Domenikalijem oko povratka Formule 1 na ovu stazu, prvi put od 2007. godine.

 

''Ne vidim nikakav problem u tome. SAD je sada najveća meta Formule 1, pošto je sport kupio ''Liberti''. Postoje glasine da bi se treća trka mogla održati na nekoliko mesta, u Las Vegasu, Indijanapolisu, ili negde drugde. Ne treba da žurimo, ajde prvo da uživamo u lepoj trci u Majamiju dogodine'', rekao je Španac, pred novinarima na Floridi. ''Jako sam uzbuđen što sam ovde. Siguran sam da će to biti jedno od najboljih takmičenja naredne sezone. Biće jedan potpuno novi događaj, novi grad, mislim da će Majami otkriti puno toga dobrog za Formulu'', dodao je pilot Alpine.

 

Nešto slično je izjavio i šef Aston Martina, Otmar Šafnauer, koji je rekao da su SAD dovoljno veliko tržište da bi imale i tri trke u sezoni. To se već jednom dogodilo, 1982. godine, kada je voženo u Long Biču, Detroitu i Las Vegasu. Od tada je još samo jedna zemlja bila domaćin tri takmičenja u sezoni, Italija, i to u korona 2020. godini.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postoji ozbiljna bojazan da staza u Džedi neće biti spremna na vreme

 

saudi_arabian_gp_track_construction_1-1.jpeg.339143dbd3af48964a2d8582f1c1274e.jpeg

 

Da li vama ovo izgleda kao mesto koje će biti spremno da organizuje trku Formule 1 za pet nedelja?


Radnici rade punom parom kako bi ispoštovali rokove, ali čini se da staza neće biti potpuno završena do početka trkačkog vikenda koji je na programu od 3. do 5. decembra.

 

saudi_arabian_gp_track_construction_3-593x1024.thumb.jpeg.a6541a4ee490ec27ee50c9db523171fb.jpeg  saudi_arabian_gp_track_construction_2-1-593x1024.thumb.jpeg.89d0e9a0b69f1ed99bfa73ee80671c43.jpeg

 

Novinarka Rosanna Tennant je bila u poseti stazi i na svoj Instagram je postavila slike koje pokazuju da je ostalo još mnogo posla do završetka radova.

„Biće trka sa vremenom kako bi se staza završila na vreme. Radnici su na gradilištu dan i noć“, izjavio je jedan zvaničnik iz Saudijske Arabije.

Staza u Džedi će biti druga najduža na kalendaru posle Spa Frankoršampa, a ujedno će biti i ubedljivo najbrža ulična staza.

FIA radi inspekciju svake staze 90 dana pre trke, ali je do prvog treninga u Saudijskoj Arabiji ostalo svega 36 dana. Oni će zato u narednom periodu morati da donesu bitne odluke koje se tiču VN Saudijske Arabije. Sezona se bliži kraju, a Formula 1 ne može u ovom trenutku sebi da dozvoli još jedno otkazivanje.

 

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krugovi na stazi Jas Marina će ove godine biti i do 10 sekundi brži

 

yas_marina_hotel_abu_dhabi.jpeg.e7ccb8097e68b8957100764573d63222.jpeg (1100×700)

 

Čelnici staze su napravili velike promene na konfiguraciji, pa bi ova staza sada trebalo pruži bolje trkanje.
Mnogi su se godinama žalili na to da su trke u Abu Dabiju dosadne, a odličan primer smo imali prošle sezone kada je Verstappen lagano vodio od starta do cilja.

Zato su za ovu godinu pripremljene ozbiljne promene na tri mesta na stazi. Spore sekcije su sada zamenjene bržim, pa je broj krivina na stazi pao sa 21 na 16.

 

abu_dhabi_track_map_old.png.67125f9f9555947c81c5f7ce346805fc.png (1100×700)

 

Dužina staze je skraćena za 273 metra, zbog čega će se voziti 58 krugova, što je tri više nego ranije.

Tako imamo promene u krivini 5 i 6 ispred severne tribine gde je uklonjena spora šikana i sada će bolidi dostizati brzine od preko 300km/č na prilasku ukosnici.

Od krivine 11 je uklonjena sekcija u kojoj je bilo nekoliko sporih krivina i sada je na tom mestu duga, široka i brza ukosnica.

Treća promena se tiče sekcije kod hotela, gde su krivine sada više otvorene, što će omogućiti vozačima da brže i agresivnije prolaze kroz njih.

 

Untitled.png.88e55dacb0057c482a0c9d58743e763d.png (737×511)

 

Jedan od komentatora Sky Sportsa i bivši vozač Formule 1 Martin Brundje je u svojoj kolumni rekao da se očekuje da će staza postati brža za oko deset sekundi.

Sa promenama se u potpunosti slažu u rukovodstvu Formule 1, a izmene je prokomentarisao Ross Brawn: „Potpuno podržavamo odluku organizatora da napravi izmene na stazi, koje će poboljšati ukupni doživljaj kako za vozače, tako i za publiku.“

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...