Jump to content
FAS Goran
neshaoct

F1: Kalendar trka

Recommended Posts

F1 opet u Holandiji, Zandvort čeka sezonu 2020

 

zandvoort.jpg

 

Formula 1 je zvanično objavila da će se od naredne sezone ponovo voziti trka za Veliku nagradu Holandije i to na stazi Zandvort. Od naredne sezone Evropa će dobiti još jednu trku u šampionatu Formule 1. Staza kraj holandskog grada Zandvort će ponovo ugostiti najbrži cirkus na svetu posle 35 godina pauze. Staza kraj Zandvorta je poslednji put bila u kalendaru Formule 1 1985. godine kada je slavio Niki Lauda u bolidu Meklarena. Laudi je to bila treća pobeda u Holandiji, dok je isto toliko trijumfa imao i Džeki Stjuart. Pobedu više od njih dvojice je imao Britanac Džim Klark koji je poslednji put slavio 1967. godine. U konkurenciji konstruktora na stazi u Zandvortu je najbolji bio Ferari koji je devet puta slavio.

 

Velika nagrada Holandije se vraća u momentu kada Maks Ferstapen ima sve bitniju ulogu u Formuli 1, a pre njega je vozio njegov otac Jos Ferstapen. U Formuli 1 je relativno skoro bio Robert Dornbos, ali je mladi Maks koji trenutno vozi za Red Bul i sa tako kratkom karijerom najuspešniji Holanđanin u F1. Ovo će biti druga nova staza u šampionatu Formule 1 naredne sezone jer će se takođe od 2020. voziti i u Vijetnamu. Nije međutim još poznato u kom mesecu će se voziti Velika nagrada Holandije. Do 1985. godine se trka u Zandvortu uglavnom vozila krajem avgusta.

 

Maks: Jedva čekam Zandvort, staza je brza kao Suzuka

U utorak je Formula 1 zvanično objavila da će se naredne sezone ponovo, posle 35 godina, trka najbržeg cirkusa na svetu ponovo voziti u Holandiji. Domaćin će biti legendarna staza u priobalnom gradu Zandvortu. Za povratak Formule 1 u Holandiju je možda i najzaslužniji mladi vozač Red Bula Maks Ferstapen. Holanđanin vozi u F1 od 2015. godine i svake sezone ga sve više sunarodnika prati na trkama uglavnom na evropskom tlu. Tu je upravo Formula 1 prepoznala potencijal da vrati trku na holandsko priobalje i to prvi put još od sredine 80-ih. Poslednji put je u Zandvortu pobedio Niki Lauda, a te 1985. je staza izgledala bitno drugačije nego sada. Ona sada ima mnogo više krivina, a jedan od retkih vozača u Formuli 1 koji ima uvid u to kako je voziti u Zandvortu je Maks Ferstapen.

 

''To je istorijska staza. Trkao sam se tamo u Formuli 3 i bilo je zabavno. Staza je slična Suzuki jer je obe dizajnirao isti čovek pa mislim da su karakteristike slične. Brza je traka, a uvek je zanimljivo i uzbudljivo kada imaš nove staze u kalendaru'', rekao je Maks Ferstapen. Holanđanin kaže da će staza u Zandvortu biti prilično izazovna za vozače u modernoj Formuli 1 ''Nekoliko krugova sam uradio u Formuli 1, napravio sam i nekoliko krofni i staza je priličan izazov. Ima nekoliko nakrivljenih krivina, neka mesta su veoma uska i nema prostora za izletanje. Veoma je teško pronaći granicu u takvoj situaciji. Na nekim stazama je to lakše i to čini stvari mnogo uzbudljivijim'', rekao je najuspešniji holandski vozač u Formuli 1.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozači se pribojavanju preticanja na Zandvortu

 

192488-Danijel-Rikardo.jpg

 

Iako još nisu iskusili kako je to voziti trku Formulu 1 na ''Zandvortu'', pojedini vozači su otkrili da se pribojavaju trkanja na Velikoj nagradi Holandije, za koje veruju da će biti u povorci, iako naglašavaju da će sama vožnja na njoj biti sjajna. Vozač Renoa Danijel Rikardo jedan je od onih koji su pozdravili povratak Zandvorta u kalendar Formule 1, ali je istakao da nije uveren da je staza opremljena za moderno trkanje. Australijanac je vozio trke Formule 3 Masters serije pre desetak godina u Holandiji, a takođe je imao priliku da na Zandvortu provoza bolid Red Bula.

 

''Da budem iskren, staza je sjajna. Brza je, prava stara škola. Sa vozačke strane je sve u redu. Ali, zbog toga koliko je brza i strma na pojedinim delovima, ne znam koliko će biti uzbudljiva za preticanje. To je moj prvi utisak. S obzirom na sadašnje brzine, praćenje drugih bolida će biti izuzetno teško i zbog toga sam rezervisan. Mislim da će to biti trka u povorci, a što se svega ostalog tiče kul je. Malo imam podeljeno mišljenje - biće zabavno voziti na njoj, ali trkati se nisam siguran jer će zbog širine sadašnjih bolida osećaj biti kao na pojedinim uličnim stazama. Biće problematično, ali uzbudljivo. Nisam se trkao na njoj u bolidu Formule 1, ali jesam u Formuli 3 i tera vas da sve vreme držite oči otvorene. Za to su vam potrebna kohones'', rekao je Rikardo, a prenosi ''Motorsport.com''.

 

Drugi vozač Renoa Niko Hilkenberg je saglasan sa svojim timskim kolegom, pošto je već iskusio kako izgleda trkanje na Zandvortu. ''Voleo sam Zandvort u nižim kategorijama. Imam lepe uspomene na sjajnu stazu, na odličnoj lokaciji, a Holanđani su uvek raspoloženi za dobru zabavu. Šajvlak je jedna od krivina u kojima morate da budete izuzetno hrabri, verujem da će biti veoma brza u Formuli 1, ali biće i zabavno i interesantno videti bolide kako prolaze kroz nju. Međutim, čak i u Formuli 3 je preticanje bilo nemoguća misija. Konfiguracija staze nije baš za preticanje i neizvesno trkanje, nažalost'', istakao je Hilkenberg.

 

Slično mišljenje kao dvojac Renoa ima i Danil Kvjat iz Toro Rosa, koji je vozio na Zandvortu u brojnim nižim kategorijama. ''Prva stvar na koju sam pomislio je da će preticanje biti problem jer staza ima sjajne brze krivine, ali je teško pratiti moderne bolide Formule 1. Iskreno, staza je sjajna za vožnju. U Formuli 3 mi je bila omiljena, ali tu je veliki znak pitanja oko samog trkanja u Formuli 1'', naglasio je Kvjat.

 

Vozač Mercedesa Valteri Botas, koji je iskusio kako je to pobediti na pomenutoj stazi, istakao je da uživa u izazovu piste koja kažnjava sve greške. ''To je sjajna staza, stare škole, koju vozači vole. Pravljenje grešaka koje se prave pri velikim brzinama se kažnjava, na takvim stazama rizikujemo više, a to je dobar osećaj. Zaista se radujem, čak i u nižim kategorijama su tribine bile prepune, a atmosfera sjajna'', rekao je Botas.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Old-school staza, po brzim krivinama trunku me podseca i na izbacenu Imolu. Sto se tice opasnosti, zloglasnoj Tamburello krivini (pre usporavanja sikanom) i nesrecnom zidu uz istu, tesko sta da je moglo prici. (Dosta vozaca iz tog doba je pricalo da to tehnicki nije uopste teska krivina, ali da je zadnje mesto na kome biste zeleli da nesto podje naopako sa samim bolidom. Nazalost, upravo to se desilo Senni '94., na istom mestu cistom srecom su neku godinu ranije Bergera spasili iz zapaljenog bolida, itd...)

Tako da mislim da danasnji piloti unose malo vise "drame", jer uopste ne sumnjam da ce Zandvoort bezbedonosno dovesti do perfekcije za trke F1. Sama staza ima izuzetno dugu tradiciju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čelnici Barselone traže pomoć od države kako bi sačuvali trku

 

Luis-Hamilton catalunya.jpg

 

Organizatori Velike nagrade Španije, RACC, uputila je moglbu državi da što hitnije pomogne kako ne bi trka bila izbrisana iz kalendara za narednu sezonu. Katalunja je u kalenadru Formule jedan od 1991. godine, ali je pred 2020. sezonu veliko pitanje da li će ponovo biti tu, pogotovo nakon što se u kalendar vratila Velika nagrada Holandije.

''RACC traži pomoć administracije i poslovnog sveta i jedinstvo u akcijama kako bi došlo do obnove ugovora sa Formulom jedan'', navedeno je u saopštenju. ''Trka ima veliki uticaj na uslugu, automobile, turizam, prevoz, i direktno obezbeđuje bar 2.700 poslova, te predstavlja jedan od najvažnijih događaja u Kataloniji. Potrebna nam je pomoć od strane države kako bismo nastavili da pišemo istoriju Formule jedan'', dodali su iz RACC. Još uvek nema indicija kada bi trebalo da bude doneta odluka.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dve trke otpadaju sa kalendara za 2020. godinu

 

staza zalazak sunca.jpg

 

Chase Carey kazao je da ćemo i naredne godine imati 21. trku. Od naredne sezone u kalendaru Formule 1 polako se priključuju VN Vijatnama i VN Holandije, što znači da za dve ovogodišnje trke neće biti prostora. Zbog toga u problemu se nalaze organizatori u Španiji, Velikoj Britaniji, Nemačkoj i Meksiku, što znači da najbrži cirkus naredne godine neće posetiti neke dve od ovih lokacija.

''Mislimo da trebamo da uvedemo nove lokalitete u naš kalendar, ali ne želimo to stalno da radimo'', kazao je Carey. ''Ponosni smo na to što imamo dobru vezu sa svim promoterima i cilj nam je da ostavrimo dugorošnu saradnju. Što se tiče broja trka, biće potrebno još neko vreme pre nego što još više obogatimo kalendar. Imaćemo dve nove trke naredne godine ali broj trka se neće povećavati.''

 

Autor: Nikola Nedeljković

 

preuzeto sa - pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Australija otvara jubilarnu sezonu Formule 1

 

hamilton aus.jpg

 

Naredna sezona Formule 1 startovaće 15. marta Velikom nagradom Australije na stazi ''Albert park'', prenosi Sport Klub. Biće to 25. trka u Melburnu, koji je prvi put ugostio šampionat 1996. godine, a označiće početak jubilarne, 70. sezone šampionata. ''Albert park je jedna od najpopularnijih staza u kalendaru. Ne postoji bolje mesto za start sezone 2020. godine'', rekao je prvi čovek Formule Čejs Keri.

 

Potvrda početka sledeće sezone došla je bez objavljivanja ikakvih drugih detalja u kalendaru. Još ranije je, ipak, objavljeno da će dve nove trke biti uvrštene - povratak Holandije na ''Zandvortu'' i prva Velika nagrada Vijetnama. Trenutno su četiri trke pod znakom pitanja, pošto ugovori ističu Velikoj Britaniji, Nemačkoj, Meksiku i Španiji. Očekuje se da će barem dve trke izgubiti svoje mesto, ali da će kalendar brojati 21. Čini su da su Španija i Nemačka najviše pod znakom pitanja, dok je Vlada Meksika izrazila zabrinutost oko daljeg održavanja trke. Dogovor oko produžetka saradnje između Formule 1 i ''Silverstona'' je bio blizu, međutim, do zastoja je došlo pošto su se pojavile informacije da čelnici šampionata žele trku u Londonu. Ugovor ističe i Velikoj nagradi Italije, ali je Formula 1 u aprilu objavila da je dogovor postignut oko produžetka saradnje do 2024. godine. Postoji i konfuzija oko trke u Brazilu, pošto je predsednik te države Žair Bolsonaro najavio da će ona dogodine biti premeštena u Rio de Žaneiro, iako ''Interlagos'' ima ugovor i za 2020. godinu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Formula 1 ostaje na Silverstonu

 

silverstone staza.jpg

 

Budućnost Velike nagrade Britanije Formule 1 osigurana je pošto je potvrđeno da je postignut dogovor da staza Silverston ostane njen domaćin u narednih pet godina. Ugovor te staze sa Formulom 1 trebalo je da istekne posle ovonedeljne trke, pošto su čelnici Silverstona procenili da je njeno održavanje postalo previše skupo. Međutim, posle dvogodišnjih pregovora ugovor koji će trajati do 2024. godine je potpisan u utorak u Londonu. Tom prilikom, prvi čovek Formule 1 Čejs Keri je Silverston okarakterisao važnim delom budućnosti sporta.

 

''Oduvek smo govorili da ukoliko želimo dugoročnu budućnost naš sport mora da zadrži istorijske staze, a Silverston i Velika Britanija predstavljaju njegovu kolevku jer je sve počelo ovde još 1950. godine'', rekao je Keri. Silverston je bio na korak od potpisivanja novog ugovora prošlog meseca, ali je do zastoja došlo kada je njegovim čelnicima poručeno da postoje planovi za trku u Londonu u narednih nekoliko godina. U Britanskom klubu trkačkih vozača (BRDC), u čijem posedu je staza, bili su zabrinuti da bi još jedna trka u Britaniji dovela do manjeg interesovanja i da bi zato ona koju oni organizuju bila manje finansijski isplativa. Kompanija ''Liberti medija'', u čijem posedu je Formula 1, najavila je još pre dve godine da planira da zadrži istorijske staze. Budućnost Silverstona je bila pod znakom pitanja i dok je Berni Eklston bio na čelu sporta, ali je staza 2017. iskoristila klauzulu u ugovoru koji je trajao 2026. godine da ga raskine već dve godine kasnije jer bi svake naredne sezone morala da plaća za pet odsto veću cenu. Uprkos tome, obe strane su naglašavale da žele da Velika nagrada Britanije ostane u kalendaru, ali su im dve godine bile potrebne za rešenje.

Ovogodišnja Velika nagrada Britanije vozi se u nedelju, a kompletnu akciju na stazi Silverston možete da pratite od petka na kanalima Sport Kluba.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hamilton i Botas: Staze u F1 se biraju politički

 

LEwis-Hamilton-Valteri-Bottas.jpg

 

Kako prenosi Sport Klub, vozači Mercedesovog tima u Formuli 1 Lusi Hamitlon i Valteri Botas kritikovali su organizaciju, tj. njen izbor staza na kojima se vozi šampionat izjavivši da neke staze nisu toliko interesantne gledaocima, ali se iz političkih razloga nalaze na kalendaru. Veliku nagradu Francuske mnogi kritikuju već godinama, ali nakon nje su usledile uzbudljive trke na Red Bul Ringu i Silverstonu, pa je to opet aktuelizovalo priču o tome koje sve staze treba da se nađu na kalendaru šampionata Formule 1.

 

''Mi, vozači znamo bolje od bilo koga drugog na kojim stazama možemo da se pretičemo, a na kojima ne. Ne znam ko obavlja selekciju, ali u mnogim zemljama ima dobrih staza na kojima bi mogle da se voze velike nagrade šampionata Formule 1, ali one na kojima mi vozimo nisu baš dobre za trkanje. One koje su na zvaničnom kalendaru nisu baš toliko sjajne'', rekao je Luis Hamilton, koji je veliki ljubitelj staze u Ostinu i Silverstona jer na njima vozači ''mogu da prate, ali mogu i da razviju spektakularne brzine. Šta bi navijači više želeli? Trke u nekim zemljama koje se voze samo da bi se u toj državi održala trka Formule 1 ili trke koje su zapravo veoma uzbudljive'', pitao se Hamilton. ''Siguran sam da su mnoge trke na kalendaru isključivo iz političkih razloga i novca, a ne izabrane po kriterijumima koji se dirketno tiču uzbudljivosti vožnje'', izjavio je njegov timski kolega, Valteri Botas. ''Nama se to ne sviđa, mi volimo da se trkamo, prema tome trke treba da se biraju. Voleli bismo da organizacija konsultuje vozače, mislim da bismo mogli da unapredimo sport'', rekao je Finac.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Formula 1 voziće se u Australiji bar do 2025. godine

 

190444-Valteri-Botas.jpg

 

Trke Formule 1 voziće se u Melburnu najmanje do 2025. godine, prenosi Sport Klub. Potvrđeno je da će se trke za Veliku nagradu Australije voziti u Melburnu najmanje do 2025. godine. Ugovor je potpisan u Londonu. Australija je zemlja sa velikom tradicijom kada su u pitanju automoto sportovi, a domaćin je trkama Formule 1 još od 1985. godine. Adeleid je bio domaćin do 1995. kada se četvorotočkaši sele u Melburn. Osim 2006. i 2010. trka u Melburnu uvek je od tada do danas otvarala sezonu u Formuli 1.

''Ovo je sjajna stvar za Formulu 1 koja će se voziti u Melburnu bar do 2025. godine. Mislim da smo najbolji domaćini na svetu i veoma sam zadovoljan što je Formula 1 odlučila da produži ugovor sa nama'', rekao je između ostalog ministar turizma i sporta Martin Pakula. ''Veoma smo zadovoljni zbog obnavljanja ugovora sa Melburnom. Nadamo se da će narednih godina trke u Melburnu biti još spektakularnije i jedva čekamo da se ponovo ovde vratimo 12. marta sledeće godine i da proslavimo 25. godišnjicu trke u Australiji'', poručio je izvršni direktor Formule 1 Čejs Keri.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luda trka ne spašava Veliku nagradu Nemačke

 

vn nemacka.jpg

 

Kako prenosi Sport Klub, trka za Veliku nagradu Nemačke vrlo verovatno će izgubiti mesto u kalendaru Formule 1, uprkos tome što je drugu godinu zaredom pružila mnogo uzbuđenja. Staza Hokenhajm je ranije imao ugovor po kojem se svake godine menjala sa Nirburgringom kao domaćin trke, a on je istekao posle prošlogodišnje trke. U poslednjem trenutku je osigurano da se nemački Gran Pri ipak vozi ove sezone, pošto je Mercedes odlučio da bude glavni sponzor trke, ali za sada nema informacija o potencijalnom novom dogovoru.

 

''Mnogo napora se ulaže, kao i strasti ljudi žele da trka bude vožena ovde'', rekao je vozač Ferarija Sebastijan Fetel, koji je odrastao u Hepenhajmu koji se nalazi 45 minuta od Hokenhajma. ''Sjajan se šou pravi, ne mislim da mogu da zarade više novca, čak su verovatno izgubili prošle godine, a zahvaljujući Mercedesu dobili smo priliku da se trkamo ovde. Problem je što Nemačka nije voljna da plati išta. Zbog toga su nam potrebni ljudi spolja, investitori. Vlada ne želi da pomogne''. U vreme dominacije Mihaela Šumahera, Nemačka je imala dve trke u kalendaru pošto je Nirburgring bio domaćin Velike nagrade Evrope. Broj gledalaca je u padu poslednjih desetak godina otkako se Šumaher prvi put povukao, uprkos tome što je Fetel bio nezaustavljiv od 2010. do 2013, a Mercedes vlada od uvođenja hibridne turbo ere. Prošle godine 165.000 ljudi je posetilo Hokenhajm tokom trkačkog vikenda, a ove sezone za 12.000 manje. Samu trku je u nedelju pratila 61.000 gledalaca.

 

Problem za Nemačku je to što postoji veliki broj kandidata za mesto u kalendaru, a neki su voljni da plate više da bi dobili tu priliku. Naredne sezone nas čeka povratak Velike nagrade Holandije prvi put od 1985. godine na stazi Zandvort, sve zahvaljujući popularnosti Maksa Ferstapena, a ugovor je potpisan i za uličnu trku u glavnom gradu Vijetnama Hanoju. Šef ekipe Mercedesa Toto Volf, čiji tim je tokom vikenda proslavio 125 godina u auto-moto sportu, ali je imao trku za zaborav, istakao je da nemačka kompanija nije u poziciji da bude sponzor Velike nagrade Nemačke svake godine. ''Smatram da vlasnici imaju veliki problem što je veća potražnja, nego potreba, što je dobro kako za njih, tako i timove jer mi delimo veliki deo nagradnog fonda. Ohrabrujemo ih da obrate pažnju na Veliku nagradu Nemačke, ali je odluka na njima'', istakao je Volf.

 

Ovogodišnja trka u Nemačkoj praktično ne može da se prepriča, a na njoj je slavio Ferstapen, ispred Fetela i vozača ekipe Toro Roso Danila Kvjata. Šampionat se nastavlja već u nedelju Velikom nagradom Mađarske na Hungaroringu, a kompletna akcija čeka vas od petka na kanalima Sport Kluba.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U narednoj sezoni 22 trke u Formuli 1

 

Botas-Toto-Volf-i-Hamilton.jpg

 

Kako prenosi Sport Klub, Mercedesov šef Toto Volf izjavio je kako su svi timovi Formule 1 dali podršku oko kalendara za sezonu 2020. godine, u kojoj bi se vozile 22 trke, uz to da broj dopuštenih motora ostane isti kao i ove sezone. Nedavno je izašlo u javnost kako je VN Španije blizu novog jednogodišnjeg ugovora, te da vlasnici F1, ''Liberty Media'', teže ka tome da povećaju ukupan broj trka na 22. Povećanje broja trka iznad 21, zahteva odobrenje timova, a o tome se raspravljalo na sastanku u subotu ujutro na Hungaroringu, kojem su prisustvovali šefovi svih ekipa i direktor F1, Čejs Keri. Toto Volf je nakon sastanka potvrdio kako su se timovi složili s ovim predlogom, te da su odlučili kako bi maksimalan broj motora za sezonu i dalje ostao tri.

 

''Ukratko, saglasili smo se sa dodavanjem 22. trke u kalendaru. Moramo pustiti Liberty da obavlja svoj posao, koji je promocija Formule 1. Zato ne bi trebalo da menjamo tehnički pravilnik zbog dodatne trke odnosno ona ne sme da bude povod za povećanjem broja dozvoljenih komponenti'', izjavio je šef Mercedesa. Sa ovim dogovorom, Liberty mora osmisliti način na koji će organizovati kalendar. Kao rešenje se spominje veći broj uzastopnih trka, a jedan od predloga je da sezona krene trkom u Australiji, 15. marta, te da nedelju dana kasnije usledi VN Bahreina. Između VN Bahreina i VN Kine bi usledio razmak od dve nedelje, te bi nova trka u Vijetnamu usledila odmah nakon VN Kine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lepo, mogli su još koju da dodaju.Broj motora da smanje na 2 možda bi i ostali bili konkurentni i ovako Reno promeni 5-6 motora pa opet ništa 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meksiko još tri godine u kalendaru F1

 

189669-Sebastijan-Fetel.jpg

 

Meksiko će ostati u kalendaru Formule 1 još tri godine pošto je postignut dogovor o rekordne 22 trke naredne sezone. Naziv će biti promenjen u ''Mexico City Grand Prix'', a Meksiko se vratio u raspored 2015. godine posle 23 godine odsustva - ipak, budućnost trke bila je neizvesna s obzirom na to su vlasti nagoveštavale da bi novac mogle da upotrebe drugde. Međutim, postignut je trogodišnji dogovor baziran na finansijskom modelu bez upotrebe javnih resursa. ''Vlada Meksiko Sitija biće posrednik i stvoriće fond u kojem će privatni investitori davati novac potreban za održavanje događaja'', rekla je gradonačelnica Meksiko Sitija Klaudija Šejnbaum.

Nove trke od 2020. godine održavaće se u Vijetnamu i Holandiji, Nemačka bi trebalo da otpadne, a trka u Meksiko Sitiju održaće se u oktobru.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Španija ostaje u kalendaru Formule 1

 

vn spanije.jpg

 

Kako prenosi Sport Klub, Velika nagrada Španije zadržaće svoje mesto u kalendaru Formule 1 za narednu sezonu. Poslednjih meseci je bilo mnogo spekulacija o trci koja se vozi na stazi Katalunja zbog finansijskih problema, ali je lokalna vlast uspela da pronađe sredstva i obezbedi njenu budućnost. Potvrda ostanka Španije u kalendaru bi mogla da znači da će on sledeće godine brojati rekordne 22 trke, pošto su potvrđene dve nove - u Holandiji i Vijetnamu. Od ovogodišnjih trka samo Nemačka će ostati bez mesta, pošto je Velika nagrada Meksika nedavno potvrđena do 2022. godine. Svetska automobilska federacija bi tek trebalo da objavi prvi nacrt kalendara za naredni šampionat, koji će biti teško ''uglaviti'' 22 trke u razmaku od devet meseci. Već se zna da će sezona startovati u Australiji 15. marta, a da će tradicionalno biti završena u Abu Dabiju krajem novembra ili početkom decembra. Naredna Velika nagrada Španije će biti 30. uzastopna na stazi koja se nalazi severno od Barselone, a na kojoj se održavaju i predsezonska testiranja. Iz Formule 1 su objavili da se trenutno radi na dogovoru sa Katalunjom o njenom ostanku u kalendaru i posle 2020. godine.

Ovogodišnji šampionat Formule 1 nastavlja se predstojećeg vikenda Velikom nagradom Belgije, a kompletna akcija vas od petka čeka na kanalima Sport Kluba.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Formula 1 ostaje u Monci barem do 2024. godine

 

monza ITA.jpg

 

Organizatori Velike nagrade Italije potpisali su novi ugovor sa vlasnicima Formule 1 po kojem će ta trka biti u kalendaru šampionata barem do 2024. godine. Budućnost trke na legendarnoj Monci je osigurana pred ovogodišnje izdanje, na kojem će biti proslavljena njena 90. godišnjica. Do sada, 68 trka je voženo u Monci, više nego na bilo kojoj drugoj stazi. Samo Italija i Velika Britanija su bile domaćini svake godine od prvog šampionata Formule 1 1950. godine. Od tada, jedino 1980. godine Velika nagrada Italije nije vožena na legendarnoj stazi, a tada je domaćin bila staza ''Enco i Dino Ferari'' u Imoli. Prva Velika nagrada Italije vožena je još 1921. godine.

 

''Istorija, brzina i strast su reči koje ljubitelji automobilizma povezuju sa Moncom. Osećaj koji svako dobija na ovoj trci je zaista jedinstven'', rekao je Čejs Keri, izvršni direktor Formule 1. Kompanija ''Liberti medija'' u čijem posedu je Formula 1, obećali su da će zaštiti istorijske trke u Formuli 1, a da će u isto vreme proširiti kalendar na nove teritorije. Kalendar za narednu godinu brojače 22 runde, pošto se Velika nagrada Holandije vraća prvi put od 1985. godine, a prvi put će Formula 1 posetiti Vijetnam na uličnoj stazi u prestonici Hanoju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Velika nagrada Majamija kod stadiona Majami Dolfinsa

 

proposed-track-layout-for-miami.jpg

 

Hard rok stadion je poprište mečeva Majami Dolfinsa i Majami Marlinsa. Osim bejzbol i utakmica američkog fudbala ovaj stadion je ugostio i tenisere na Mastersu u Majamiju, a oko istog će se verovatno uskoro voziti i trka Formule 1. Želja Formule 1, čiji su vlasnici od nedavno Amerikanci, je već neko vreme da se jedna Velika nagrada održi u Majamiju. Od početka je ideja da to bude nova gradska staza, a sada su po prvi put otrkiveni detalji dogovora između Formule 1 i Hard Rok stadiona.

 

''Oduševljeni smo što možemo da objavimo da Formula 1 i Hard Rok Stadion imaju dogovor da ugoste prvu Veliku nagradu Majamija. Sa godišnjim prihodom od 400 miliona dolara i 35 hiljada noćenja, Velika nagrada Majamija će biti svake godine velika ekonomska injekcija za Južnu Floridu. Zahvalni smo navijačima, zvaničnicima i lokalnoj turističkoj industriji na stpljenju i podršci u ovom procesu'', navodi se u saopštenju Formule 1. U Americi se inače već vozi jedna trka i to u Ostinu u Teksasu, a očekuje se da Majami bude u kalendaru Formule 1 2021. godine. Naredne godine će šampionat Formule 1 imati prvi put 22 trke jer se najbržem cirkusu na svetu pridružuje Velika nagrada Holandije u Zandvortu kao i Velika nagrada Vijetnama u Hanoju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Formula 1 od 2021. godine u Saudijskoj Arabiji

 

190444-Valteri-Botas.jpg

 

Saudijska Arabija uskoro dobija trku Formule 1, prenose svetski mediji. Pregovori između budućih organizatora i FIA ulaze u završnu fazu i očekuje se da ova arapska zemlja od 2021. godine dobije trku u najbržem cirkusu na svetu. Posle Velike nagrade Bahreina i Ujedinjenih Arapskih Emirata, Saudijska Arabija bi postala treća zemlja iz tog dela sveta, u kojoj se vozi trka Formule 1. Saudijci planiraju da naprave stazu u blizini grada Džede, a samo licenca za održavanje trke koštaće ih oko 50 miliona dolara godišnje! Sve troškove oko izgradnje staze i organizacije takmičenja, obezbediće najveća naftna kompanija u Persijskom zalivu, Aramko.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobro je ako rade stazu - a ne da bude samo jos jedna u nizu novododatih, dosadnih, ulicnih trka. Bez ikakvih cari neizvesnosti, trkanja i preticanja, koje ubijaju svaku volju za gledanjem F1. Da ih ne nabrajam opet, a ima nekoliko takvih staza u kalendaru.

Evo i relativno sveze vesti - celnici trke u Vijetnamu objavili su konacan izgled staze. Kako sami navode, bilo im je tesko da ispune sve uslove Formule 1 i FIA, a da istovremeno obezbede konfiguraciju koja omogucava dinamicnu trku.

Staza je u Hanoju, imace 23 krivine, a uz nekoliko duzih pravaca imace i onaj od 1.6 km koji ce biti jedan od najduzih u kalendaru. Ocekivane brzine u tom delu bice cca 335km/h.

Licno mi interesantno deluju krivine 1 i 2 koje su uradjene po ugledu na Nirbugring. Krivine 12-15 podsecaju na deo staze u Monaku (startno-ciljni pravac, pa uzbrdo ka Massenet). Dok serija zadnjih krivina 16-21 podsecan na cuvene "S" krivine u Suzuki. Takodje u sporom delu kroz atrijum u krivinama 2 i 3, mogao bi da se napravi spektakl za publiku, slicno kao u Mexicu. Sa neobicnim krivinama 6-9 i prilicnim pravcima, ostaje nam da vidimo koliko ce uspeti u namerama da ulicnu trku ucine interesantnom. Da ne zaboravim - vozi se levi krug:

 

formula-1-reveals-2020-vietnam-grand-prix-track-final-shape-139712_1.jpg.3aebb4d09ffd901e9c2404c6c558c8e1.jpg

 

4be68709aa51a692e76346b4c532a581.jpg.d75d69b6178f960e45935ec68c505c43.jpg

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tod: 25 trka? Biti u F1 je privilegija, nije za kukanje

 

f1 zan tod 2020.jpg

 

Prvi čovek Svetske automobilske federacije Žan Tod rekao je da ljudi koji rade u Formuli 1 ne treba da se žale zbog sve većeg broja trka, već da shvate da negde u svetu ima ljudi koji nemaju šta da jedu. Ovogodišnji šampionat će brojati rekordne 22 trke, a propisi dozvoljavaju da kalendar bude proširen do 25. To je dovelo do zabrinutosti kako će to uticati na one članove timova koji putuju na sve trke, zbog čega se razmatra opcija rotiranja osoblja. Izvršni direktor Formule 1 Čejs Keri priznao je da bi potencijalno širenje kalendara dovelo do problema, ali se razmatra skraćivanje trkačkih vikenda i manje aktivnosti četvrtkom pre početka akcije u petak. Međutim, Tod je pokušao da umanji značaj tih promena.

 

''Smatram da će biti dug proces pre nego što dođemo do 25 trka. Verovatno se previše značaja daje tim spekulacijama pošto bi u ovom trenutku trebalo da se koncentrišemo na 22, takva je situacija trenutno. Što se tiče toga šta bi ta promena mogla da predstavlja, ovo je moj stav - osećam da svi, uključujući mene, treba da se osećamo privilegovano što smo u svetu koji volimo i u kojem radimo. Osećamo strast, a ko god da je u Formuli 1 privilegovan je. Naravno, to donosi određene obaveze. Kada sam bio na drugim funkcijama radio sam po 18 sati dnevno, šest ili sedam dana nedeljno, pošto sam osećao strast i želeo sam rezultat. Naravno, tu je i porodica, ona će razumeti, ali to ne radite celog života'', naglasio je Tod.

 

Tod je nagovestio da su njegove posete zemljama u razvoju u okviru uloge predsednika FIA, ali i one koju obavlja za Ujedinjene nacije dovele do takvog stava. ''Verujte mi, radim mnogo toga u životu i srećem ljude koji ako imaju sreće zarađuju 30 dolara mesečno u određenim zemljama. Ne bi trebalo to da zaboravimo. Imamo populaciju od osam milijardi ljudi, a od toga 800 miliona nemaju šta da jedu, piju ili dobiju potrebne vakcine. Mi smo tu da bismo pričali o Formuli 1, ali ne treba da zatvaramo oči i zaboravimo šta se dešava drugim ljudima. Osećam da smo mi privilegovani, svi koji su u Formuli 1 imaju mnogo veće plate nego u drugim poslovima. To ne znači da ne rade vredno, već je to jednostavno takva pozicija'', istakao je Tod.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...