Jump to content
FAS Goran
totti

FAS privremeno prekida proizvodnju

Recommended Posts

Fiat će otpustiti 900 od 3.200 radnika

 

Suočen sa smanjenom tražnjom za modelom 500L koji se proizvodi u Srbiji, fiat je odlučio da ukine treću smenu i otpusti čak 900 od ukupno 3.200 radnika koliko ih radi u Kragujevcu, saznaje Danas. Prema informacijama lista, uprava fiata je o ovome sredu obavestila sindikat, koji se ne slaže sa ponuđenom visinom otpremnina, pošto italijanski proizvođač nije voljan da radnicima da više od od minimalnog iznosa određenog Zakonom o radu. Većina zaposlenih u kragujevačkoj fabrici su mladi radnici sa malo godina staža, što znači da i njihove otpremnine ne bi bile velike.

Gradonačelnik Kragujevca Radomir Nikolić je rekao da je ukidanje jedne proizvodne smene u kompaniji fiat Krajsler automobili Srbija bilo očekivano, "imajući u vidu da nema dovoljno potražnje za modelom koji se proizvodi u toj fabrici". On je rekao da će to pogoditi kako radnike i njihove porodice tako i budžet grada, budući da će porez na zarade koje grad prihoduje od zaposlenih u FCA Srbija biti manji za 10 do 15 miliona dinara mesečno.

 

Izvor: N1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otrpuštaju trećinu do Septembra i oni koji imaju za stalno dobijaju 30% od godišnje bruto plate po godini radnog staža,oni koji su dovedeni preko agencije ne dobijaju ništa čak  ni pravo na onu pomoć sa biroa,a dosta je takvih,počeo je da propada biznis veka za Srbiju :rolleyes:

 

A da računaju im samo staž u fiatu,a tamo ima još ljudi koji su spojili staž iz Zastave pa imaju i po 30 i kusur godina staža,propast neviđene razmere očekuje Kragujevac.

Edited by Kaniđa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zar nije propast neviđene razmere bio dolazak Fiata u Kragujevac i gašenje Zastave, pljačka i šta li se već dogodilo sve tada? :D A, eno...pominju čak i neki porez koji Fiat plaća, pa kukaju kako će biti manji...a, ja gled'o TV emisiju u kojoj su rekli da Fiat ne plaća nikome nikakav porez...pih... :D:D 

Inače, Fiat sa državom ima ugovor u kome piše 2.400 zaposlenih, i svode se sada na tu meru (broj). Naravno, ne zbog Ugovora, nego zato što više nema potrebe za 600+ proizvedenih automobila svaki dan. Od jeseni kreće u prodaju 500L ''ristajling'', videćemo koliko će novog vetra u jedra dati. U svakom slučaju, ristajling nekog modela obično ''potraje'' par godina i onda ide novi model.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jadan ti ako veruješ Tominom malom :Dveć sam napisao jedini izvor informacija ti je gugl i snimci na YT,pa još i veruješ Tominom malom da grad gubi :rolleyes: E moj gugl doktore.

 

I ponovo te pozivam da budeš moj gost i da te vodim kod ljdi koji su direktno upoznati sa ceim slučajem i da njima prospeš tu filozofiju koju ovde prosipaš,ali izgleda ne smeš bez gugl argumenata.

Edited by Kaniđa

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Kaniđa

 

Je l ti kontaš da ti se ljudi smeju kada pročitaju nešto kao ovaj tvoj post gore? ;) 

Da, budžet grada KG je tajni dokument, niko u njemu ne može da vidi prihode...pa se eto sve zasniva na tome da li se nekome veruje ili ne. :wallbash:

Umesto argumenata ideš na nekakve bedne pokušaje ličnih napada...gde sam ja kao neki lik koji ustvari veze nema o Fiatu u SRB nego eto ima samo informacije sa interneta, i zato ćeš ti da mi objasniš, pokažeš na istinu. :D:D  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gde si video budžet grada Kragujevca?Ti lično,a ne da si pročitao neku vest?Ja ti nudimmogućnost i to da vidiš uživo ;) 

 

Ja ti nudim argzument da dođeš i da to što filozofiraš kažeš ljudima koji su nekada bili u samom vrhu gradske vlasti i ljduima koji su zaposleni u Fiatu na visokim pozicijama,ali tvoj mozgić vidi nekakv lični napad :lol: I uporno ne možeš da shavtiš da novinski članci nisu argument,evo pošto si upuććen ja te pitam koliko radnika otpušta recimo PCM to se već zna i samo se završava papirologija,za nekog ko je upućen u dešavanja u Fiatu to bi trebao da znaš :mellow: dakle da te vidim tu informaciju enmaš na guglu već moraš direktno od viših kadrova da saznaš,pa da vidim dal filozofiraš u prazno milsim već znam ali da potpuno dokažeš :D Čuj čovek koji postuje novinske članke i snimke sa YT smatra da ima argumente :D

 

Dakle ako si toliki stručnjak zašto en smeš da se pojaviš?

Edited by Kaniđa

Share this post


Link to post
Share on other sites
55 minutes ago, Kaniđa said:

Čuj čovek koji postuje novinske članke i snimke sa YT smatra da ima argumente :D

 

Dakle ako si toliki stručnjak zašto en smeš da se pojaviš?

 

Gde da se pojavim? U KG? Bio sam jedno 10 puta u poslednjih par godina, što sa ostalim ljudima sa foruma, što sam. Ti mi nisi važan, nisam ti se javio kad sam bio...možeš li mi oprostiti... ;)

Znaju ljudi da ja ustvari veze nemam o Fiatu u SRB, niti FLCS komunicira sa bilo kim iz Fiata u SRB...nego eto...lupetamo malo po forumu. :D:D Čitaj malo više forum...

 

Ti i ja smo završili priču o ovome.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao što sam i mislio,argumenti se svode na gugl :lol: Komuniciraš ti sa montažerima na traci :lol: i ovim Ruskim nadničarima ;) Ja te pitah gde si vidoe budžet grada Kragujevca,ti en odgovori,pitah te koji je plan za otpuštanje pošto je već donet i krenuo je da se primenjuje i znaju se tačne kvote za otpuštanja ti ni to en odgovir,čak se zanju i kriterijumi ko će da bude otpušten.

 

Dakle ni na jedno pitanje koje ne možeš da izguglaš nemaš odgovor i onda kao poturaš priču završili smo razgovor i slično :lol: ti si kao upućen al nećeš da pričaš :D

 

Ovakve priče možeš da prosipaš nadničarima koji te smatraju za doktora,ali vidim da ne smeš da se pojaviš i da svoje znanje pokažeš pred ljduima koji su upućeni u tematiku,bez interneta i pristupa guglu.Čim ostaneš bez gugl informacija ideš na priču nemam ja šta tebi da odgovaram znaš ti šta je sve znam,eto ako imaš kontak sa Fiatom napiši ovde kolika je kvota za otpuštanje jer se već zna,ne znaju ovi sa montaže koji su ti izvor informacije,ali pošto glumiš opansog znalca verovatno poznaješ i nekoga ko nije KV radnik.

 

10 puta bio u Kragujevcu,pročitao par novinskih članak,slušao obraćanje Tominog malog i postao stručnjak za Fiat i Kragujevac,nije strašno što si neupućen nego je staršno što prodaješ demagogiju i što se tvoj diletantizam uzima kao neki parametar (pošto znam da ćeš odmah da poletiš da izbrišeš ovo,diletant nije uvreda ;))

 

 

Edited by Kaniđa

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Kaniđa

 

A, lepo sam ti rekao da čitaš forum. Tako bi video sve...video bi npr. kako se dešavalo da ljudi ovde saznaju informacije čak i pre nego stignu do ovlašćenih servisa, oko servisnih akcija. Ali, te informacije sam ustvari dobio iz pasulja. Ja tako bacim pasulj i op...dobijem info. Kao i info o npr. ceni one saglasnosti proizvođača. Dok su svi mediji pisali da košta 80 evra, jedino je na FLCS forumu pisano da ne košta toliko, i prvo je ovde napisano zvanično koliko košta. Ali, i to je iz pasulja dobijen info. Ne zbog toga što se sve saznaje iz prve ruke, nego eto...iz pasulja i iz drugih medija. I, čitav podforum postoji u kome piše da se tu postavljaju informacije zvanično dobijene od ''FCA Srbija'', ali je i to ustvari iz pasulja...lažem ja da je od ''FCA Srbija''. Čitav taj podforum je ustvari lažan.

I 1.000 drugih situacija...

 

1 hour ago, Kaniđa said:

Kao što sam i mislio,argumenti se svode na gugl

 

Evo, ovako ćemo. Niko ovde ništa ne zna, niti poznaje ljude. Ti treba da nam kažeš sve.

Ali, to ćeš nam reći kasnije jer...pre nekog vremena sam te već upozorio za to ''diletant''. Sad si opet ponovio to. Dakle, ne vredi upozoravati.

Zato onda odmaraš od foruma na 30 dana. Možeš da čitaš, možeš da se uloguješ, ne možeš da pišeš, ne možeš da primaš ili šalješ privatne poruke.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije postignut dogovor sa poslovodstvom kragujevačke fabrike, sindikat poziva Aleksandra Vučića da se uključi u pregovore .

Država ne brine o svom udelu u Fiatu

 

  • Sindikati najavljuju protesne šetnje ukoliko se ne postigne dogovor o stimulativnim otpremninama
  • Ministartsvo privrede tvrdi da je o problemima u Fiatu saznalo iz medija, ali nema odgovor na pitanje da li je imenovan predstavnik srpskog državnog kapitala u toj kompaniji
  • Očekuje se da će na spisku prekobrojnih biti oko 900 radnika fiata, ali i lančano, oko 1.500 zaposlenih u kragujevačkim fabrikama- dobavljačima

 

Kragujevac - U jučerašnjim pregovorima sindikata i menadžmenta fiat Krajsler automobila o socijalnom programu za prekobrojne radnike, postignut je određeni napredak, ali ne i dogovor, te će razgovori o stimulativnim otpremninama, na kojima insistiraju sindikalci, biti nastavljeni narednih dana. Sindikat FCA Srbija ponovo je juče pozvao premijera Aleksandra Vučića da odmah dođe u Kragujevac i uključi se u rešavanje problema nastalog zbog smanjenja proizvodnje i najavljenog masovnog otpuštanja oko 900 zaposlenih. Problem je tim veći što se očekuje lančana reakcija i kod dobavljača koji su otvorili fabrike u Kragujevcu, u firmama Manjeti Mareli, Džonson kontrol, Sidžit i drugim, u kojima bi ukupno bez posla moglo da ostane i do 1.500 radnika.

Sindikalci najavljuju da će ukoliko Vučić opet bude ignorisao njihov poziv, kaošto je to činio mnogo puta do sada, i ako u međuvremenu ne bude ispunjen njihov zahtev o stimulativnim otpremninama za radnike koji žele da odu iz fabrike, u ponedeljak započeti protestne šetnje u fabrici i na kragujevačkim ulicama. Inače, u pregovorima sa menadžmentom fiata, koji su započeli prekjuče, sindikati su nezadovoljni ponudom da se radnicima daju otpremnine prema aktuelnom Zakonu o radu, što podrazumeva trećinu bruto plate po godini radnog staža, plus određeni iznos. Sindikalci tvrde da su u kragujevačkoj fabrici zaposleni mahom mladi radnici sa malo godina staža, te bi im i otpremnine obračunate prema Zakonu o radu, bile male. Povodom odluke Grupacije fiat Krajsler o smanjenju proizvodnje i masovnom otpuštanju radnika u FCA Srbija, juče se oglasilo i Ministarstvo privrede Srbije, koje je poručilo da će "učiniti sve u okviru svojih nadležnosti i zakona da Fijatova fabrika u Kragujevcu nastavi da radi u dosadašnjem kapacitetu".

 

Ministarstvo u saopštenju navodi da je o nevoljama kragujevačke fabrike i planovima za otpuštanje radnika saznalo iz medija i da očekuju zvanične podatke o tome od poslovodstva kompanije. Međutim, Ministarstvo privrede juče nije odgovorilo na pitanje našeg lista da li je Vlada imenovala predstavnika državnog kapitala u Nadzorni odbor fiat automobila Srbije, i ako jeste, da li je on imao informacije o najavljenim otpuštanjima. Prema dostupnim informacijama, tu obavezu Ministarstvo i Vlada nisu ispunili, zbog čega fabrika mesecima unazad funkcioniše bez organa upravljanja, na šta su ukazivali i sindikati, a po nezvaničnim informacijama i menadžment fiata. Uz to, sindikat i zaposleni u kompaniji FCA Srbija u prethodne dve godine mnogo puta su pozivali premijera Vučića i nadležne u Vladi Srbije, pre svega u Ministarstvu privrede, da kao najviši funkcioneri države koja je suvlasnik sa trećinom udela u FCA Srbija, dođu u Kragujevac i uključe se u rešavanje sve ozbiljnijih problema u toj fabrici. Otuda se jučerašnje oglašavanje Ministarstva privrede ovde uglavnom tumači kao "pranje ruku" zbog zanemarivanja najveće industrijske investicije u Srbiji u poslednjih nekoliko decenija. Što se drugog modela tiče, o kojem ministar Sertić, kako sam tvrdi, pregovara sa Fijatom, odluka o otpuštanju čak 900 radnika siguran je signal da njegova proizvodnja skorije neće da počne. Neinformisano Ministarstvo Tvrdnja Ministarstva privrede da je o nevoljama u kompaniji fiat Krajsler automobili Srbija saznalo iz medija, tačna je koliko i nedavne izjave ministra Željka Sertića da sa Fijatom pregovara o proizvodnji novog modela u Kragujevcu, i najave premijera Aleksandra Vučića da će auto-put od centra Šumadije do koridora 10 (ugovorna obaveza države prema Fiatu) biti završene što pre - kažu u sindikatu kragujevačke fabrike.

 

Izvor: Danas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zašto je put do Prištine prioritet a do KG čeka?

 

Ekonomista Stojan Stamenković kaže da ga vest o gašenju treće smene i otkazu za 900 radnika u fiat automobilima Srbija nije iznenadila, ali ga je zapanjila.

 

1857167357577b86d4a8304360816595_w640.jp

 

Stamenković je na predstavljanju biltena Makroekonomske prognoze i trendovi, čiji je jedan od autora, izjavio da je će ukoliko ne bude ulaganja u infrastrukturu, fiat biti primoran da sužava proizvodnju i izvoz.

“Premijer nas je obavestio da će se fiat zadržati i sada je najavljeno da će autoput do Kragujevca biti završen do 2018. godine. Zašto je autoput do Prištine prioritet, a autoput do Kragujevca i povezivanje sa Koridorom 10 čeka”, upitao je Stamenković. Investiranje u novi model zavisi i od povezivanja Kragujevaca i investiranje u železničku i drumsku infrastrukturu, upozorio je on. “Ako ne bude ulaganja u infrastrukturu fiat će biti primoran da sužava izvoz i proizvodnju. Nije na nama da nagađamo, ali da li to znači da za dve godine može doći do zatvaranja još jedne smene”, zapitao se Stamenković. 
Podaci pokazuju da je proizvodnja fiata sada 25 do 30 odsto niža nego kada je bila na vrhuncu, kazao je on,dodajući da se krenulo sa prozvodnjom od 120.000 vozila a sada je na nekih 80.000 vozila. “Mi u MAT-u početkom septembra 2014. smo konstatovali da se proizvodnja u oblasti motornih vozila i prikolica stabilizovala na nivou 15 odsto nižem u odnosu na prethodnu godinu i 27 procenata niže u odnosu na 2013. godinu”, podsetio je Stamenković.  Izvoz te oblasti i dalje je najveći, ali doživljava pad. Preostali izvoz će zavisiti od novog modela i modifikacije postojećeg. Bescarinski izvoz malo rešava problem, ali ne skroz, kaže on.

 

izvor - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uspeo program dobrovoljnog odlaska, bez otpuštanja u Fiatu

 

fiat%20500l%20bar.jpg

 

Direktorka Fiata u Srbiji Silvija Verneti rekla je u razgovoru sa premijerom Aleksandrom Vučićem da je program dobrovoljnog odlaska radnika uspeo u potpunosti i da neće biti otpuštanja, prenosi danas RTS. Predsednik Samostalnog sindikata u Kragujevcu Zoran Marković rekao je juče da se direktorka kompanije sastala sa predstavnicima tog sindikata, a da je tema razgovora bila aktuelna situacija u fabrici. Očekuje se da bude saopšten broj radnika koji je prihvatio ponuđeni socijalni program. Radnici Fiata su za socijalni program počeli da se izjašnjavaju 27. juna i prijavljivanje je trajalo do 8. jula. U Fiatu je zaposleno oko 3.200 radnika, a sredinom juna, najavljeno je gašenje jedne smene u Kragujevcu. Sindikati su potom upozorili da bi usled toga bez posla moglo da ostane i do 900 radnika u fabrici automobila i još oko 600 zaposlenih kod kooperanata. 

Ponuđen im je program iz četiri dela. Prvi je zakonska otpremnina u slučaju proglašenja tehnološkog viška, drugi su primanja koja bi radnik ostvario u Nacionalnoj službi za zapošljavanje, treći je fiksna isplata od 3.000 evra po radniku i četvrti su neisplaćene naknade za godišnji odmor i regres. Na primer, radnici koji su proveli u fabrici tri godine mogu da računaju na otpremnine u iznosu od oko 4.800 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Počela isplata otpremnina radnicima fiata u Kragujevcu

 

Radnicima koji su se izjasnili za odlazak iz fabrike fiat Krajsler automobili (FCA) u Kragujevcu danas je počela isplata otpremina i drugih naknada.

 

47c571bef71b3a67a920c5363033676d.jpeg

 

Predsednik Samostalnog sindikata FCA Zoran Marković rekao je agenciji Beta da je fiat uplatio novac bankama koji će u toku dana biti na računima radnika. Kako je ranije rečeno, za isplatu otpremnina i odlazak iz fabrike izjasnilo oko 700 radnika, odnosno od 3.200 radnika ostalo je njih 2.500. Otpremine iznose od 4.800 do 14.000 evra. Prijavljivanje radnika FCA za dobrovoljni odlazak uz socijalni program počelo je 27. juna i trajalo do 8. jula. Kompanija FCA Srbija najavila je sredinom juna da će krajem avgusta biti ukinuta jedna od tri smene, tako da će višak biti od 700 do 900 radnika. Otpremnina za one koji napuste fabriku iznosi 3.000 evra po radniku i jedna trećina njegove bruto prosečne zarade za poslednja tri meseca pomnožena sa godinama radnog staža.

Fiat, koji je sa Vladom Srbije suvlasnik fabrike u Kragujevcu, obećava i isplatu naknade u iznosu koji je do sada isplaćivan tehnološkim viškovima preko Nacionalne službe za zapošljavanje, a radnicima koji odlaze iz fabrike pripada i naknada za godišnji odmor i regres za 2016. godinu. Radnik koji ima, na primer, tri godine radnog staža u FCA dobiće otpreminu od oko 4.700 evra, a zaposleni sa 30 godina staža dobiće oko 300 evra po godini staža. Bivšim radnicima fabrike automobila Zastava koji su radni vek nastavili u FCA biće uračunat i staž proveden u Zastavi.

 

izvor - blic.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Procitah ove dve stranice i sada mi nije jasno nesto

Kazete ne mogu da uvedu novi model u proizvodnju zbog problema sa dopremanjem delova, a vamo se otpustaju radnici jer interesovanje za sadasnjim modelom ne postoji.

Kad se to uzme u obzir, sada imaju prostora da uvedu novi model, od onih 600 dnevno da se radi 400 kom 500L, a ostalih 200 da bude novi model.

Ocigledno je da ne postoji inicijativa, dobra volja, a ni interes da se uvede proizvodnja novog modela u Srbiji.

 

Jos kad ispadne da sve ove otpremnine placa Srbija, bice veselo. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi model od 200 komada dnevno zasigurno nije isplativ. Bar ne na platformi koja je u Kragujevcu jer to su vozila maksimum 20 000 eura početne cijene na zapadnim tržištima. Najskuplje vozilo na SUSW će biti budući Jeep Compass. Sumnjam da će on u Europu. Na automobile iz Meksika je carina koliko znam 0%. On će se tamo proizvoditi. Recimo iz SAD-a je carina 10% za uvoz automobila u EU.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Bingodalton said:

Jos kad ispadne da sve ove otpremnine placa Srbija, bice veselo. 

 

Ovakve otpremnine se u Srbiji isplacuju samo kad drzava placa :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To pretpostavljam, nisam znao. No njima je valjda glavno tržište EU, a tu carine nema. Kragujevac ima svoje probleme, Melfi je prezauzet sa 500X i Renegadeom, a Bursa sa Tipom... Tako da ima logike. Naravno možda u budućnosti bude proizvodnja negdje u Europi.

No ovo isti govori zašto npr. Mercedesovi SUV-ovi, BMW-ovi ili npr. Jeep Cherokee ne mogu biti cjenovno konkurentniji u EU. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/28/2016 at 3:31 PM, Bingodalton said:

a vamo se otpustaju radnici jer interesovanje za sadasnjim modelom ne postoji.

 

Prodaja Fiata 500L u 2016. godini, zbirno na tržištima Austrije, Belgije, Kipra, Češke, Danske, Estonije, Finske, Francuske, Nemačke, Grčke, Mađarske, Islanda, Irske, Italije, Letonije, Litvanije, Luksemburga, Holandije, Norveške, Poljske, Portugalije, Rumunije, Slovačke, Slovenije, Španije, Švedske, Švajcarske, Ujedinjenog Kraljevstva:

 

Januar > 6.177
Februar > 7.927
Mart > 8.701
April > 6.651
Maj > 10.363
Jun > 9.382

 

Prva polovina 2016. godine: 49.199 komada

 

Na to treba dodati prodaju u državama koje nisu pomenute, a to je okvirno još nekoliko hiljada komada. Dakle, u prvoj polovini 2016. godine prodato je malo preko 50.000 automobila Fiat 500L širom Evrope. Radi poređenja, u celoj 2015. godini prodato je 85.357 Fiata 500L na pomenutim tržištima. Po tome se vidi da se ove godine 500L bolje prodaje. 

Ono što ohrabruje je prodaja u poslednja dva meseca, tj. zbirno maj i jun 2016. godine koja je iznosila 19.745 komada. Opet, poređenja radi, evo zbirno ta dva meseca kada se uporedi sa ranijim godinama:

 

Maj i Jun 2016. godine > 19.745

Maj i Jun 2015. godine > 14.858

Maj i Jun 2014. godine > 19.819

Maj i Jun 2013. godine > 13.537

 

Maj 2016. godine sa 10.363 komada je jedan od najboljih meseci od kada se Fiat 500L prodaje u Evropi, tj. ovo su mesečni rekordi prodaje do sada:

 

Mart 2014. > 12.608

Mart 2015. > 11.736

Maj 2016. > 10.363

Jun 2014. > 9.976

April 2014. > 9.968

Maj 2014. > 9.843

Jun 2016. > 9.382

.

.

.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa naučili za ovih par godina i Mića i Ljuba i Draganče da rade više različitih poslova pa im fabrika izašla u susret da se upraksaju dobro!

A uz to im i dali da to rade za džabe, ne moraju ništa da plate!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...