Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Fiat 500X / Fiat 600

Recommended Posts

BUDITE PRVI KOJI ĆE OTKRITI NOVI FIAT 500X!

IMAĆETE PRILIKU DA UŽIVATE U SPECIJALNOJ PREMIJERI NOVOG 500X I BUDETE PRVI KOJI ĆE PROBATI AUTO NA PUTU. PRIDRUŽITE NAM SE


Ja se prijavio... Baš me zanima da li će me pozvati na premijeru ili probnu vožnju.  :scooter:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Fiat 500X krosover


141110_Fiat_04_Fiat_500_X_Cross.jpg  141110_Fiat_06_Fiat_500_X_Cross.jpg

  • Kratak opis modela
  • Dizajn
  • Motori i sistemi prenosa
  • Pogonski sistemi
  • Šasija, vešanje i upravljanje
  • Bezbednost
  • Uconnect™ info-zabavni sistemi
  • Proizvodnja
  • Linija modela
  • Ekskluzivni Mopar® dodaci
Uvod
Nakon premijere na Salonu automobila u Parizu uz originalno predstavljanje, model 500X je danas, 10. Novembra, predstavljen međunarodnoj štampi u Italiji. Novi kompaktni krosover iz porodice 500 koji obeležava evoluciju brenda, kao dodatni izraz tehnološke zrelosti koja mu je u krvi. 
Lepotan sa karakterom, ovaj novi automobil istražuje potpuno novu dimenziju pripadnosti porodici 500, gde – poput visoke mode –  zreli, elegantni, potpuno italijanski stil „odeva“ suštinu automobila koji je udoban, poseduje visoke performanse i uvek je u kontaktu sa ostatkom sveta: to je X strana lepote, to je duša modela Fiat 500X.
Kao naslednik modela Fiat 500 iz 1957. godine – okrugla svetla i klasični logo sa hromiranim „brkovima“ s prednje strane jasno upućuju na njegov stil – novi Fiat krosover obogaćuje porodicu 500, koja se sastoji od modela 500, 500C, 500L, 500L Trekking i 500L Living: automobili koji imaju različite namene i karaktere, ali dele zajedničke korene: legendarni Fiat 500. Sa proizvodnjom u modernizovanoj fabrici SATA u Melfiju (Potenza) i prodajom u preko 100 zemalja širom sveta, uključujući i SAD, novi Fiat 500X će biti dostupan u dve različite verzije sa dve različite duše – jedna je više „velegradska“, dok je druga idealna za terenske uslove – sa ekonomičnim benzinskim i dizel motorima, tri tipa sistema prenosa – manuelni, 9-stepeni automatski i 6-stepeni automatski sa dvostrukim kvačilom – kao i sa pogonom na prednjim točkovima, na sva četiri točka ili sa prednjim pogonom sa „Traction Plus“ sistemom.
 

141110_Fiat_07_Fiat_500_X_Cross.jpg


Fiat 500X nije krosover samo po svojoj prirodi, već i po tome što je privlačan širokom spektru klijenata, uključujući muškarce i žene, različite generacije, različite potrebe i ukuse. U tom smislu, simbol „X“ predstavlja raskršće između nekoliko veoma važnih segmenata, od kojih svaki nastanjuju i mladi i zreli, i ljubitelji lepote i poznavaoci karaktera. To su dinamični ljudi, sa aktivnim društvenim životom koji gaje različite strasti i interesovanja. Ipak, ono što im je zajedničko jeste to da uživaju u zadovoljavajućem iskustvu vožnje i da svoju ličnost izražavaju na poseban način. Za sve njih, danas postoji jedan jasan, sveobuhvatan odgovor: Fiat 500X.
Model 500X dolazi u dve verzije: prva, u nivoima opreme Pop, Popstar, Lounge poseduje osoben, elegantan stil, sigurno će osvojiti mlade, dinamične i urbane kupce. S druge strane, druga verzija  u Cross, Cross Plus nivoi opreme poseduju izgled i tehnologiju koji su karakterističniji za terenca i idelano je rešenje za one koji slobodno vreme vole da provode na otvorenom, ali ne žele da ostanu uskraćeni za jedinstveni stil modela Fiat 500.  Novi Fiat 500X krosover biće dostupan od 2015. godine.
 
Kratak opis modela
Dizajniran od strane Centro Stile Fiat, novi 500X predstavlja novu dimenziju nepogrešivog modela 500 u kom se sudaraju legendarni stil i moderan koncept krosovera, uz zavidne terenske sposobnosti na verziji koja je savršena za doživljaje na otvorenom.
 
Stil i dimenzije
Kao nedvosmislen izraz dizajna „Made in Fiat“, 500X nudi fleksibilnost, racionalnost i kvalitet, i sve to upakovano u kompaktne dimenzije, sa prostranim enterijerom i izvorom vrhunskih materijala i tkanina, kao i najsofisticiranijom tehnologijom u službi bezbednosti, udobnosti i ugođaja tokom vožnje. Fiat 500X je opušteno, zabavno vozilo koje se može „nositi“ svaki dan, originalni odevni predmet mekih oblika za maksimalnu slobodu kretanja, koji će zasigurno odražavati ličnost svog vozača zahvaljujući mnoštvu dostupnih mogućnosti prilagođavanja.
 
Čvrst i robustan izgled ovog automobila stilski je savršeno izbalansiran skladnim linijama, koje izranjaju iz dimenzija idealnih za kupce koji žele udobnost, prostor i opremu tipične za kompaktne limuzine. Istovremeno, novi 500X je namenjen i onima koji svakog dana moraju da se bore sa gradskim saobraćajem, zahvaljujući svojim skromnim dimenzijama: dug je 4,25 metara (2 cm više na terenskoj verziji), širok 1,8 metara i visok 1,6 metara (ili 1,61 sa krovnim nosačima, odnosno 1,62 metra za verziju sa pogonom na sva četiri točka).
Kompaktan spolja, izdašan iznutra: prostrano, bezbedno okruženje sa širokom upotrebom visoko-kvalitetnih materijala i kvalitetnom obradom, kao i mnoštvom praktičnih odeljaka za skladištenje. Udoban putnički deo je nepogrešivo „Made in Italy“, i dostupan je u najmanje sedam konfiguracija enterijera, koje se sastoje u izboru različitih tkanina, kože, završne obrade i boja. Optimalnu funkcionalnost omogućavaju podesiva sedišta i prostran prtljažni odeljak (350 litara). Na kraju, kupci mogu da izaberu neku od 12 različitih boja kako bi naglasili senzualnu formu modela Fiat 500X, koju dodatno naglašava i neki od osam različitih dizajna za 16, 17 i 18-inčne alu-felne.
 

141110_Fiat_08_Fiat_500_X_Cross.jpg  141110_Fiat_09_Fiat_500_X_Cross.jpg  141110_Fiat_10_Fiat_500_X_Cross.jpg


Verzije motora
Zavisno od tržišta EMEA (Evropa, Bliski istok, Afrika) regiona, 500X je dostupan u različitim kombinacijama motora, menjača i sistema prenosa kako bi zadovoljio sve korisničke potrebe, a svaka od kombinacija pruža zaštitu za životnu sredinu i maksimalnu efikasnost po pitanju performansi, potrošnje i emisija.
U momentu puštanja na tržište biće dostupni 1.4 Turbo MultiAir2 sa 140 KS (pogon na prednje točkove i 6-stepeni manuelni menjač), 1.6 MultiJet II sa 120 KS (pogon na prednje točkove i 6-stepeni manuelni menjač) kao i 2.0 MultiJet II sa 140 KS (9-stepeni automatski menjač i pogon na sva četiri točka).
 
Paleta motora će dobiti pojačanje i u vidu benzinskih motora 1.6 „E-torQ“ sa 110 KS (5-stepeni manuelni menjač i pogon na prednje točkove), 1.4 Turbo MultiAir2 sa 170 KS (9-stepeni automatski menjač i pogon na sva četiri točka), kao i moćnog 2,4-litarskog Tigershark MultiAir2 motora sa 187 KS (9-stepeni automatski prenos i pogon na sva četiri točka).
Motor 140 KS 1.4 Turbo MultiAir II takođe će biti dostupan sa prednjim pogonom i 6-stepenim automatskim prenosom sa dvostrukim kvačilom. Naime, ovaj inovativni automatski i sekvencijalni sistem prenosa sa dvostrukim kvačilom obezbeđuje veću udobnost tokom vožnje i sportskiji osećaj u pogledu brzine menjanja brzina, i pruža veću efikasnost i optimizovanu potrošnju. Što se tiče konstrukcije, sastoji se od dva paralelna sistema prenosa koji omogućavaju izuzetno brzo menjanje brzina, tako što se jedno kvačilo otpušta u momentu kada se drugo aktivira.
Biće dostupne i sledeće turbodizel pogonske jedinice: 1.3 MultiJet II sa 95 KS (5-stepeni manuelni menjač i pogon na sva četiri točka), kao i 2.0 MultiJet II motor sa 140 KS (6-stepeni manuelni menjač i pogon na sva četiri točka).
 
Devetostepeni automatski sistem prenosa
Krosover 500X je prvi Fiatov automobil koji nudi devetostepeni automatski sistem prenosa. Ovaj prenos, koji je dostupan uz benzinski motor 1.4 Turbo MultiAir II sa 170 KS i turbodizel motor 2.0 MultiJet II sa 140 KS poseduje mnoge prednosti, uključujući i odlične mogućnosti ubrzanja i ravnomeran dotok snage. Novi elektronski upravljani devetostepeni sistem automatskog prenosa poseduje posebno mapiranje, uz mogućnost prelaska na manuelno-sekvencijalni režim rada.
 
Pogon na sva četiri točka i sistem isključivanja zadnje osovine
Novi Fiat 500X dostupan je i u konfiguraciji sa pogonom na dva, i na sva četiri točka. Posebna karakteristika pogona na sva četiri točka na novom Fiatovom krosoveru jeste uvođenje sistema za isključivanje zadnje osovine kojim se smanjuje rasipanje energije usled proklizavanja kada pogon na sva četiri točka nije neophodan, što dovodi do manje potrošnje goriva. Kao jedino vozilo u svom segmentu koje poseduje ovu funkciju (izuzev modela Jeep Renegade), 500X pomoću sistema isključivanja zadnje osovine neprimetno prelazi sa pogona na sva četiri točka na pogon na dva točka kako bi obezbedio adekvatno upravljanje obrtnim momentom, i to bez ikakve intervencije od strane vozača.
 
„Mood Selector“ i „Traction Plus“
Novi 500X poseduje „Mood Selector“ – sistem za odabir vrste pogona, koji utiče na motor, kočnice, upravljački sistem i menjač (kod automatskog sistema prenosa), i omogućava tri vrste ponašanja vozila u zavisnosti od stila vožnje koji najviše odgovara situaciji na putu ili površini po kojoj se vozi: režim Auto (za najbolje performanse po pitanju udobnosti, potrošnje i CO2 emisija), režim Sport (za pogon koji je usredsređen na visoke performanse) i All Weather (za maksimalnu bezbednost čak i u uslovima slabog prianjanja za kolovoz).
Na terenskim verzijama, režim „All Weather“ zamenjen je funkcijom „Traction“, koja na verziji sa pogonom na sva četiri točka ubrzava prenos obrtnog momenta na zadnju osovinu. Na verzijama sa pogonom na prednjim točkovima, ova funkcija aktivira kontrolni sistem „Traction Plus“, koji poboljšava prianjanje na teškom, klizavom terenu, za ekonomičniji i čistiji rad u odnosu na konvencionalan pogon na sva četiri točka, i povećava efikasnost pri umerenom svakodnevnom terenskom korišćenju.
 
Upravljanje i bezbednost
Opremljen „MacPherson“ zadnjim vešanjem na svim verzijama, Fiat 500X omogućava savršenu ravnotežu između dobrog upravljanja i udobnosti. Štaviše, kako bi zagarantovao bezbednost putnika, novi Fiatov krosover kombinuje konstrukciju karoserije prema najmodernijim kriterijumima i aktivne i pasivne bezbednosne sadržaje u cilju pružanja izvanrednih performansi. Mnoštvo sadržaja standardno je dostupno na celoj liniji modela, poput šest vazdušnih jastuka (prednji, na prozorima i sa strane), farova sa funkcijom za dnevnu vožnju i svetlima za skretanje i maglu, kao i ESC sistem (elektronska kontrola stabilnosti). Pored toga, u zavisnosti od verzije i tržišta, standardno ili na zahtev dostupni su i „Lane Assist“ sistem za upozorenje na promenu trake i „Blind Spot Assist“ sistem koji pomaže pri promeni trake tako što prati mrtav ugao iza vozila. Pored toga, 500X može dodatno biti opremljen i zadnjom kamerom „ParkView“ i „Brake Control“ sistemom za pomoć pri kočenju.
 

141110_Fiat_11_Fiat_500_X_Cross.jpg  141110_Fiat_12_Fiat_500_X_Cross.jpg  141110_Fiat_13_Fiat_500_X_Cross.jpg


Uconnect™ info-zabavni sistem
Po pitanju udobnosti i ugodnosti, Fiat 500X nudi najbolji sadržaj u svojoj kategorij, zahvaljujući sofisticiranim sistemima Uconnect™ sa 5 ili 6,5-inčnim ekranima osetljivim na dodir koji omogućavaju pristup radiju, medijima, telefonu i Uconnect™ LIVE uslugama. Obe verzije dolaze u kompletu sa Bluetooth interfejsom, Aux-in i USB ulazima i glasovnom komandom. Pored toga, uređaj Uconnect Radio Nav 5’’ nudi TomTom 2.5D navigaciju, dok 6,5-inčni Uconnect Radio Nav poseduje satelitsku navigaciju sa 3D mapama, postepeno navođenje i „One Shot Voice Destination Entry“ za unošenje adresa putem glasovne komande.
 
Pomoću ekrana u boji osetljivog na dodir, ovaj sistem omogućava pristup svim glavnim funkcijama: od analognog i digitalnog radija (DAB) do svih glavnih multimedijalnih izvora (medija plejer, iPod, iPhone, pametni telefon) koji mogu da se priključe putem USB ili Aux-in ulaza, ili korišćenjem Bluetooth audio prenosa. Svemu ovome može direktno da se pristupi putem tastera na samom upravljaču, tako da ni u jednom momentu ne morate da skidate oči sa puta niti ruke sa upravljača.
Novi sistem Uconnect Live vozačima takođe omogućava – kroz integraciju sa njihovim pametnim telefonima – da koriste mnoštvo aplikacija putem već ugrađenog sistema. Mogu da budu u kontaktu sa svojim prijateljima na Facebook-u i Twitter-u, da slušaju milione pesama na Deezer-u kao i preko 100.000 internet radio stanica pomoću aplikacije TuneIn, da dobijaju najnovije vesti sa Rojtersa u realnom vremenu kao i informacije o saobraćaju, lokacijama radara i vremenskoj prognozi zahvaljujući TomTom Live uslugama.
 
Pored svega toga, Fiat 500X nudi eco:Drive™, koji omogućava uštedu goriva od 16% uz smanjenje CO2 emisija, kao i uslugu my:Car™ sa interaktivnim uputstvom za upotrebu koje pomaže kod održavanja vozila i u vanrednim situacijama. Što se tiče zvuka, ekskluzivni Hi-Fi Beats Audio sistem dostupan je na zahtev – razvijen je u saradnji sa „Beats by Dr. Dre“ i prvi put se pojavio na modelu 500L – i pružiće revolucionarno muzičko iskustvo na novom modelu Fiat 500X.
 
Linija modela (EMEA region)
U momentu pojavljivanja na tržištu biće dostupne 2 verzije jedna urbanija a druga za opušteniju vožnju, 5 nivoa opreme  Pop, Popstar, Lounge, Cross i Cross Plus. 3 motora (1.4 Turbo MultiAir II sa 140 KS, 1.6 MultiJet II sa 160 KS i 2.0 MultiJet II sa 140 KS), 3 pogonska sistema (prednji, prednji sa sistemom „Traction Plus“ i pogon na sva četiri točka), 2 menjača (manuelni sa šest brzina i automatski sa devet brzina), 12 boja karoserije, 8 vrsta dizajna za alu-felne (16, 17 i 18-inča) i 7 različitih konfiguracija enterijera. U zavisnosti od datog tržišta, modele linije Fiat 500X odlikovaće određene razlike u sadržaju (i standardnom i dodatnom) kako bi se najbolje izašlo u susret potrebama različitih zemalja.
 
Dizajn
Lepotan sa karakterom, ovaj novi automobil istražuje potpuno novu dimenziju pripadnosti porodici 500, gde – poput visoke mode –  zreli, elegantni, potpuno italijanski stil „odeva“ suštinu automobila koje je udoban, poseduje visoke performanse i uvek je kontaktu sa ostatkom sveta: to je X strana lepote, to je duša modela Fiat 500X.
Dizajniran od strane Centro Stile Fiat, ovaj novi krosover predstavlja nastavak porodice 500, koja se sastoji od modela 500, 500C, 500L, 500L Trekking i 500L Living – automobila različitih namena i karatkera, ali zajedničkih korena: legendarni Fiat 500 iz 1957. Model 500X predstavlja novu dimenziju nepogrešivog modela 500 u kom se sudaraju legendarni stil i moderan koncept krosovera, uz zavidne terenske sposobnosti na verziji koja je savršena za doživljaje na otvorenom.
Kao nedvosmislen izraz dizajna „Made in Fiat“, 500X nudi fleksibilnost, racionalnost i kvalitet, i sve to upakovano u kompaktne dimenzije, sa prostranim enterijerom i izborom inovativnih materijala i tkanina, kao i najsofisticiranijom tehnologijom u službi bezbednosti, udobnosti i ugođaja tokom vožnje. Kraće rečeno, Fiat 500X je opušteno, zabavno vozilo koje se može „nositi“ svaki dan, originalni odevni predmet mekih oblika za maksimalnu slobodu kretanja, koji će odražavati ličnost svog vozača zahvaljujući mnoštvu dostupnih mogućnosti prilagođavanja.
 
Eksterijer
Na prvi pogled je jasno da su stilski koreni modela 500 u ovom automobilu naišli na novu interpretaciju, dosta „muževniju“ bez preteranog razmetanja mišićavom formom. Zapravo, uprkos povećanim dimenzijama i solidnom međuosovinskom rastojanju, Fiat 500X poseduje tečne linije koje mu daju šarm i dinamičnost. 
Drugačije rečeno, stil eksterijera novog Fiatovog krosovera predstavlja izraz prepoznatljivih elemenata i sa trenutne porodice 500 i sa legendarnog modela 500 iz pedesetih. Najočiglednija veza sa prethodnikom ovog modela vidi se u kombinaciji gornjih farova, koji su, iako okrugli, usečeni pod agresivnijim uglom što stvara „namršteniji“ izgled, i sa donjim, „kratkim“ svetlima i dizajnom „logo sa brkovima“. Zavijena hauba sa stranama povijenim nadole je takođe karakteristika stila modela 500, kao i čitav prednji deo, sa izuzetnom stilskom harmonijom, klasičnom trapezoidnom maskom i, u njenom centru, elegantnim hromiranim „brkovima“. Nešto niže naći ćete crnu donju rešetku – stilska odlika uvedena na model 500 još 2007. godine – koja vozilu daje „prijateljski“ igled, i u isto vreme mu daje robusnost i snažniji karakter.
 
Čvrsti i robustan izgled ovog automobila stilski je savršeno izbalansiran skladnim linijama sadržanim u skromnim dimenzijama: automobil je dug 4,25 metara (2 cm više na terenskoj verziji), širok 1,8 metara i visok 1,6 metara (ili 1,61 sa krovnim nosačima, odnosno 1,62 metra za verziju sa pogonom na sva četiri točka).
Sa strane, linija u visini struka na ovom vozilu blago se spušta ka prednjem delu, što naglašava robusnost i pojačava dinamičnost dizajna. Preciznije rečeno, bočna strana predstavlja modernu verziju istorijskog izgleda modela 500, ali sa čitstijim, modernijim površinama, prekinutim naglašenim blatobranima i robusnim vratima. Sve to je dalje poboljšano klirensom od 162 mm za verzije sa prednjim pogonom, odnosno 179 mm na konfiguracijama 4x4 (vrednosti merene po A standardu) – i povećanim točkovima.
Štaviše, zahvaljujući usvajanju izvanrednih terenskih karakteristika kao što su posebni branici i zaštitne donje ploče, Cross i Cross Plus verzija 500X omogućava izvanredne uglove tipične za terensku vožnju: prilazni ugao od 21,3°, silazni ugao od 30,1° i ugao savladavanja prepreke od 22,3° (vrednosti merene prema A standardu).
Karakteristike zadnjeg dela modela 500X uključuju karakteristično oblikovanu hromiranu ručku koja podseća na osvetljenje tablice u obliku „sedišta bicikla“ sa njegovog prethodnika. Svetlosne sekcije su smeštene pored usečenih zadnjih vrata, a način na koji svetle čini da ne mogu ostati neprimetne noću, zahvaljujući tečnom obliku stop svetala i pozicije. Zadnji prozor „zaseca“ vrata prtljažnika sa strana, i stvara pojednostavljen, moderan izgled stakla, dok mu spojler na vrhu vrata daje savremen izgled i odlično doprinosi sveukupnoj vrednosti aerodinamičnosti (0,34 CX).Stilizovani italijanski dizajn vidljiv je i na detaljima koji 500X čine zaista jedinstvenim, kao što je elegantni hromirani ukras – od ručki prednjih vrata sa njihovim amblemom sa „brkovima“ do okvira svetlosnih sekcija i ručke na vratima prtljažnika – ili staklenog krova „Sky Dome“ koji, spajajući se sa vetrobranskim staklom, stvara linearni, osunčani krov, koji naglašava dva potporna luka.
 
Širok spektar silikatnih i pastelnih boja upotpunjuje eksterijerni stil novog vozila, uz čitav niz pop-inspirisanih mogućnosti prilagođavanja, tipičnih za DNK modela 500, uz jarke, žive nijanse i osnovne boje koje kao što su crvena, žuta i plava, pored onih hladnijih, sofisticiranijih boja puput bež sive, pa čak i terenskih tonova poput mat bronzane, dostupne na opuštenijoj .. verziji. Svaki odabir boje dolazi sa izborom komplementarnih tkanina i kože, a naravno da možete računati i na instrument tablu koja će biti unutrašnji odraz boje eksterijera. Ukupno 12 kombinacija boja naglašavaju senzualnu formu modela Fiat 500X, koju još više ističe osam vrsta dizajna za 16, 17 i 18-inčne alu-felne.
 
Enterijer
Kompaktan spolja, izdašan iznutra: prostrano, bezbedno okruženje sa širokom upotrebom visoko-kvalitetnih materijala i kvalitetnom obradom, kao i mnoštvom praktičnih odeljaka za skladištenje. Putnički deo modela Fiat 500X karakteriše kompletna, moderna i ergonomična postavka, u dizajnu inspirisanom slavnim izgledom modela 500.
Automobil sa karakterom poput Fiat-a 500X jednu od vrlina krije i u sedištu vozača. Čim se smestite za upravljač, odmah ćete primetiti izvanredan raspored insrumenata, lakoću i udobnost korišćenja kontrola, usmerenih ka vozaču i grupisanih po funkcijama. Iskustvo vožnje je još potpunije zahvaljujući vertikalno podesivom upravljaču, visini H tačke od samo 669 mm od zemlje (697 mm na 4x4 verziji), ergonomskim sedištima i prostranom prostoru za noge.
 
Zasnovana na strukturi kokpita, vozačeva strana sadrži instrument tablu podeljenu na tri kružne sekcije, od kojih je središnja veća oivičena metalnim ukrasom – što jasno podseća na slavni Fiat 500 -  idealna kombinacija retro estetike i moderne tehnologije. Sa svake strane, nalaze se jednaki krugovi koji sadrže merač brzine i merač obrtaja, a u centru se nalazi 3,5-inčni prilagodljivi TCT ekran koji vozaču brzo i jednostavno saopštava potrebne informacije, pored toga što nudi i brojne mogućnosti prilagođavanja.
Na upravljačkom stubu nalazi se novi sportski oblikovan upravljač, koji omogućava bolje pozicioniranje ruku i savršen hvat, sa stilizovanim hromiranim ukrasima i integrisanim audio kontrolama koje omogućavaju preciznu i opuštenu vožnju u svakoj situaciji. Sve to dopunjava i optimalna pozicija ručice menjača na centralnom delu između sedišta uz udoban naslon za ruku. Centralni deo konzole sadrži tri najčešće korišćena dugmeta koji podsećaju na male poluge sa starog modela 500, dok ćete odmah iznad naći 5-inčni ekran Uconnect sistema (dostupan takođe i u 6,5-inčnoj varijanti sa integrisanim navigacionim sistemom). Na dnu se nalaze otvori za ventilaciju i kontrola klime.
 
Još jedna karakteristika stila 500 dolazi sa instrument tablom ovog novog krosovera, koja na „urbanijoj“ verziji iznutra odražava boju spoljašnjosti. U zavisnosti od paketa opreme, dostupne su dve završne obrade dela između prednjih sedišta i tapacirunga vrata: geometrijska šara rođena iz redizajniranog igleda „Carboon Look“ ili neprekidni brušeni čelik. Iste ekskluzivne karakteristike poseduju i ručke na vratima u klasičnom obliku kuke, koje podsećaju na najnezaboravniji element vrata sa starog modela 500.
Kao vrhunski izraz italijanske izrade, novi Fiat 500X nudi maksimalnu funkcionalnost, što potvrđuju i brojne pregrade raznih veličina raspoređene širom putničkog prostora. Iako je gornji deo konzole zadužen za elegantni stil, sa mekim, tapaciranim površinama, donji deo sadrži niz prostranih otvorenih pregrada, kao i srednje i male kutije u kojima vaše dragocenosti mogu biti skrivene od neželjenih pogleda.
 
Velik prostor za skladištenje na modelu 500X uključuje četiri prostrane pregrade u vratima, veliku kutiju sa poklopcem pri dnu konzole i kasetu smeštenu ispred sedišta suvozača, ukrašenu hromiranom oznakom modela, kao i dva držača za šolje između prednjih sedišta koji predstavljaju bezbedno mesto za držanje posuda različitih veličina. U zavisnosti od paketa opreme, centralni naslon za ruku takođe može biti opremljen zgodnim spremištem, kao i mogućnošću podešavanja po dužini za veću udobnost.
Korisnog prostora ima i ispred ručice menjača, gde možete pronaći posebnu pregradu za odlaganje malih predmeta, koja takođe služi i kao mesto za držanje Vaših uređaja (pametnih telefona, MP3 plejera i dr.) koji zahvaljujući USB i Aux-in ulazima mogu da se pune ili povežu sa Uconnect sistemom. I prednja sedišta takođe poseduju zgodne mrežaste džepove sa zadnje strane, dok naslon suvozačevog sedišta može da se obori: spuštanje naslona pomoću Fold&Tumble funkcije stvara ravnu površinu za odlaganje prtljaga celom dužinom putničke kabine, za optimalno iskorišćavanje prostora u vozilu.
 
Istu prilagodljivost poseduju i zadnja sedišta sa preklapajućim naslonom koji se razdvaja u odnosu 60/40 kao i prostrani prtljažnik (kapacitet od 350 litara postaje 1000 litara sa potpuno spuštenim zadnjim sedištima). Štavište, Vaš 500X po zahtevu može biti opremljen montažnom teretnom platformom koja se sklapa i podešava po visini.
Putnički prostor je veoma prijatno mesto za boravak, i nudi se u ne manje od sedam konfiguracija enterijera, stvorenih kombinovanjem različitih vrsta tkanine, kože, završne obrade i boja, a iznenađenja se kriju u detaljima. Enterijer modela Fiat 500X Pop  je crn, sa tapacirungom od sivog „Scuba“ materijala, novog sportskog materijala sličnog neoprenu, u tehničkom stilu, a instrument tabla je dostupna u pet boja karoserije. Okviri tapacirunga vrata i gornji deo prostora između prednjih sedišta imaju karbonski izgled.
Drugi paket opreme Popstar dostupan je u dve varijacije: crna boja sa sivim „Scuba“ detaljima, ili crna boja sa crvenim „Scuba“ detaljima, i jedna i druga sa karbonskim prostorom između prednjih sedišta i sa instrument tablom u boji karoserije. Na modelu Fiat 500X Lounge kupci mogu da izaberu između „Moka“ i „Light Dove“ enterijera, ukrašenih stilizovanim porubima, uz efekat brušenog čelika na gornjem delu prostora između prednjih sedišta (sa instrument tablama u boji karoserije).
 
Fiat 500X Cross poseduje visoko-tehnološki enterijer sa kompleksnijom teksturom ukrasnih elemenata instrument table, koja podseća na spoj livenog gvožđa, za trodimenzionalni mat efekat i brušenog čelika na gornjoj strani prostora između sedišta i okvirima tapacirunga na vratima. Iste karakteristike poseduje i Fiat 500X Cross Plus.
Još dve verzije kompletiraju liniju modela, dostupne na zahtev, sa visoko-kvalitetnim kožnim tapacirungom: i jednu i drugu karakteriše efekat brušenog gvožđa na prostoru između prednjih sedišta i okviru tapacirunga vrata, dok jedna nudi crni ambijent sa suptilnim crvenim detaljima koji naglašavaju dinamičnu prirodu vozila, a druga nudi detalje u boji duvana, za tradicionalniji, retro izgled.
Neosporno italijanski putnički prostor nudi svu udobnost tipičnu za vozila viših segmenata. Enterijer je poboljšan širokom upotrebom zvučno izolujućih materijala – sa instrument tablom tapaciranom finim materijalom na svim verzijama – kao i mnoštvom tehničkih karakteristika kao što su, na primer, PVB sloj unutar vetrobranskog stakla koji poboljšava indeks artikulacije, i sa akustičkim deflektorima na stubovima – najnovija karakteristika u ovom segmentu vozila – izrađenim u potpunosti od apsorbujuće pene.
 
Još nešto što doprinosi neprevaziđenoj udobnosti jesu ergonomska sedišta napravljena najvećim delom od pene različite gustine, za strane, sedište i naslon. Vozačevo sedište standardno može da se podešava po daljini i visini, uz podesiv ugao naslona. Podešavanja za lumbalni predeo i grejači sedišta su takođe dostupni na zahtev. Zadnje sedište – deljivo u odnosu 60/40 – pruža odličnu udobnost za tri putnika i na svim verzijama pokazuje jednak kvalitet izrade kao i dva prednja sedišta.
U zavisnosti od paketa opreme, moguće je izabrati vrstu materijala tapacirunga i boje, uz klasičnu hromatsku kombinaciju porodice 500 – jednobojna tkanina sa donje strane, sa gornjim delom i naslonima za glavu u boji instrument table i tapacirunga vrata.
 
Fiat 500X Pop  nudi kvalitetne tkanine crne boje sa crnim ukrasima, dok su nasloni za glavu i gornji deo sedišta izrađeni u sivoj „Scuba“ boji i imaju logo modela 500. A kupci verzije  Popstar  mogu da se odluče za jednu od dve mogućnosti: crna tkanina sa crnim ukrasima uz naslone za glavu i gornji deo sedišta u sivoj „Scuba“ boji, ili crna sedišta sa sivim ukrasima uz crvene gornje delove i naslone za glavu. I na kraju, Lounge  nudi dva rešenja: tamno braon sa elektronski spojenom ukrasnom tkaninom uz srebrni logo modela 500, ili bež tapacirung sa elektronski spojenim delovima i antracitnim logom modela 500.
 
Liniju modela kompletiraju Cross i Cross Plus nivoi opreme na  modelu 500X, i jedna i druga sa tapacirungom od crne tkanine sa sivim ukrasima i srebrnim logom modela 500. I na kraju, po zahtevu, Vaš 500X može biti opremljen visoko-kvalitetnom kožom crno-crvene kombinacije ili boje duvana, uz srebrni logo modela 500.
Kako bismo prikazali neverovatnu pažnju koju su dizajneri posvetili svom poslu, čak su i patosnice na modelu 500X unikatne i ekskluzivne: na njima je odštampana mapa fabrike u Melfiju, kao originalan izraz ponosa italijanskih proizvođača zbog stvaranja visoko-kvalitetnog proizvoda koji poseduje neverovatan šaram.
 

141110_Fiat_14_Fiat_500_X_Cross.jpg  141110_Fiat_15_Fiat_500_X_Cross.jpg  141110_Fiat_16_Fiat_500_X_Cross.jpg


Motori i sistemi prenosa
U zavisnosti od tržišta EMEA regiona, novi Fiat 500X je dostupan u različitim kombinacijama motora, menjača i sistema prenosa kako bi zadovoljio sve korisničke potrebe, a svaka od kombinacija pruža zaštitu za životnu sredinu i maksimalnu efikasnost po pitanju performansi, potrošnje i emisija.
U momentu puštanja na tržište biće dostupni motori 1.4 Turbo MultiAir2 sa 140 KS (pogon na prednje točkove i 6-stepeni manuelni menjač), 1.6 MultiJet II sa 120 KS (pogon na prednje točkove i 6-stepeni manuelni menjač) kao i 2.0 MultiJet II sa 140 KS (9-stepeni automatski menjač i pogon na sva četiri točka).
 
Paleta motora će dobiti pojačanje i u vidu benzinskih motora 1.6 „E-torQ“ sa 110 KS (5-stepeni manuelni menjač i pogon na prednje točkove), 1.4 Turbo MultiAir2 sa 170 KS (9-stepeni automatski menjač i pogon na sva četiri točka), kao i moćnog 2,4-litarskog Tigershark MultiAir2 motora sa 187 KS (9-stepeni automatski prenos i pogon na sva četiri točka).
Motor 140 KS 1.4 Turbo MultiAir II takođe će biti dostupan sa prednjim pogonom i 6-stepenim automatskim prenosom sa dvostrukim kvačilom. Naime, ovaj inovativni automatski i sekvencijalni sistem prenosa sa dvostrukim kvačilom obezbeđuje veću udobnost tokom vožnje i sportskiji osećaj u pogledu brzine menjanja brzina, i pruža veću efikasnost i optimizovanu potrošnju. Što se tiče konstrukcije, sastoji se od dva paralelna sistema prenosa koji omogućavaju izuzetno brzo menjanje brzina, tako što se jedno kvačilo otpušta u momentu kada se drugo aktivira.
Biće dostupne i sledeće turbodizel pogonske jedinice: 1.3 MultiJet II sa 95 KS (5-stepeni manuelni menjač i pogon na sva četiri točka), kao i 2.0 MultiJet II motor sa 140 KS (6-stepeni manuelni menjač i pogon na sva četiri točka).
 
1.4 Turbo MultiAir2  sa 140 KS
Motor 1.4 Turbo MultiAir2 je jedan od najsavremenijih benzinskih pogonskih agregata. Dostupan je sa pogonom na prednjim točkovima i dolazi uparen sa šestostepenim manuelnim menjačem. MultiAir2 proizvodi maksimalno 140 konjskih snaga na 5.500 rpm i obrtni momenat od 230 Nm pri 1.750 rpm. Ove vrednosti su znak elastičnosti i blistavih performansi, što i dokazuje maksimalna brzina od 190 km/h i ubrzanje od 0 do 100 za 9,8 sekundi. Izvanredne performanse upotpunjene su i malom potrošnjom i emisijama: dovoljno je reći da je prosečna potrošnja 6 l/100 km uz emisije CO2 od 139 g/km.
 
Izvor ovakvih zapanjujućih performansi leži u MultiAir tehnologiji, koja predstavlja iskorak od standardne konstrukcije benzinskih motora, generacijski skok napred koji bi se mogao porediti sa uvođenjem MultiJet tehnologije za dizel motore. Treba samo uzeti u obzir činjenicu da, u poređenju sa konvencionalnim benzinskim motorima jednake zapremine, MultiAir razvija više snage (do 10% više) i obrtnog momenta (do 15%), dok je potrošnja goriva znatno manja (do 10%), uz manje emisije CO2 i čestica (do 10%) i manje emisije NOx (do 30%).
U srcu MultiAir motora je sistem za elektro-hidrauličnu kontrolu ventila, koji smanjuje potrošnju goriva tako što kontroliše vazduh direktno preko usisnih ventila (bez korišćenja leptira gasa) i takođe smanjuje emisije štetnih gasova (putem kontrole sagorevanja). Kao što i dolikuje lideru u konceptu „redukovanja“ veličine, MultiAir predstavlja prilagodljivu tehnologiju koja se lako primenjuje na svim benzinskim motorima.
Uz usaglašenost sa Euro 6 standardom i Start&Stop sistemom kojim je standardno opremljen u cilju smanjenja potrošnje i CO2 emisija, 1.4 Turbo MultiAir2 sa 140 KS poseduje niz komponenti posebno dizajniranih za smanjenje trenja i poboljšanje performansi i ekonomičnosti. Motor je standardno opremljen i inteligentnim alternatorom za maksimalnu efikasnost.
 
1.6 Multijet II  sa 120 KS  i 2.0 Multijet II sa 140 KS
Novi Fiat 500X nudi izbor između dva turbodizel motora – 1,6-litarski ili 2,0-litarski – opremljena drugom generacijom MultiJet tehnologije koja garantuje ugodnu vožnju, veliku autonomiju i male troškove održavanja.
Uparen sa šestostepenim manuelnim menjačem, motor 1.6 Multijet II razvija 120 KS pri 3750 rpm, i omogućava novom Fiatovom krosoveru da dostigne maksimalnu brzinu od 186 km/h uz ubrzanje od 0 do 100 km/h za 10,5 sekundi. Korišćenje varijabilne geometrije turbopunjača omogućava velik obrtni momenat pri malom broju obrtaja (320 Nm na 1750 rpm) za maksimalno fleksibilan rad. I sve to uz optimalno poštovanje životne sredine – ova pogonska jedinica je u skladu sa Euro 6 standardom – i sa maksimalnom pažnjom usmerenom na potrošnju goriva i smanjenje emisija: u proseku, Fiat 500X sa 1.6 MultiJet II motorom od 120 KS beleži potrošnju od 4,1 litara/100 km i 109 g/km emisija CO2.
 
Veću snagu i još bolje performanse omogućava i motor 2.0 Multijet II koji, opremljen elektronskim turbopunjačem varijabilne geometrije, razvija maksimalnu snagu od 140 KS pri 4000 rpm i maksimalni obrtni momenat od 350 Nm pri 1750 rpm. Uparen sa inovativnim devetostepenim automatskim menjačem, ovaj pogonski agregat omogućava da 500X dostigne brzinu od 190 km/h i da ubrza od 0 do 100 km/h za samo 9,8 sekundi, uz usklađenost sa ograničenjima Euro6 standarda.
Treća generacija sistema ubrizgavanja sa zajedničkim kanalom prisutna je na oba turbodizel motora na modelu Fiat 500X, i predstavlja tehnološki najnaprednije rešenje za kontrolu ubrizgavanja pod visokim pritiskom (1600 bara) nezavisno od broja obrtaja i količine ubrizganog goriva.
 
Preciznije rečeno, upravljanje motorom omogućava ubacivanje malih količina goriva (pred-ubrizgavanje) kako bi se smanjila buka i emisije, i regulisanje glavne količine ubrizganog goriva kako bi se ostvarile performanse koje vozač traži i kako bi se omogućio naročito „gladak“ rad motora u svim situacijama.
Detaljnije, ove inovativne brizgaljke omogućavaju do osam ubrizgavanja po radnom ciklusu motora i omogućavaju korišćenje veoma naprednih strategija optimizacije sagorevanja, kao što je „Injection Rate Shaping“ (IRS) – sistem kontrole brzine ubrizgavanja koji podrazumeva dva uzastopna ubrizgavanja sa tako malim vremenskim razmakom da se ostvaruje neprekidan i kontrolisan dotok goriva u cilindre. Ova metoda poboljšava proces sagorevanja, a sve u cilju tišeg rada i manjih emisija čestica i azotnog oksida (NOx). Pored toga, novi sistem ubrizgavanja je još prostiji i pouzdaniji jer brizgaljke imaju jednostavniju strukturu.
 
Motori 1.6 MultiJet II sa 120 KS i 2.0 MultiJet II sa 140 KS takođe poseduju niz karakteristika koje smanjuju potrošnju goriva i emitovanje štetnih gasova. Među njima su i inteligentni alternator koji kontroliše raspodelu energije u zavisnosti od stvarnih potreba vozila i nivoa napunjenosti akumulatora,  kolo za optimizaciju hlađenja motora koje skraćuje vreme zagrevanja i uljna pumpa promenljive zapremine koja pravilno podešava pritisak ulja, i time smanjuje potrošnju energije na pumpi.
Naravno, Start&Stop sistem se podrazumeva, a motor i sistem prenosa koriste ulje male viskoznosti kako bi se maksimalno smanjilo trenje. Sistem za tretiranje izduvnih gasova koristi čvrsto spregnutu DPF tehnologiju, u kojoj su efikasno integrisani oksidirajući katalizator i filter čestica (CCDPF). Ova komponenta je kompaktna kako bi se smanjio kontra-pritisak uz prednost po pitanju smanjenja potrošnje goriva i emisija CO2. Hvatač čestica je smešten blizu izlaza turbopunjača kako bi se dobile veće temperature gasa kod filtera čestica. To smanjuje količinu dizela neophodnog za regeneraciju što opet dovodi do smanjenja potrošnje goriva. 
 
Oksidirajući katalizator je integrisan u novu NSC (NOx Storage Catalyst) tehnologiju koja je, zahvaljujući posebnoj hemijskoj formuli u kombinaciji sa sofisticiranim softverskim strategijama upravljanja ubrizgavanjem, sposobna da smanji emisije NOx za 60%, što igra odlučujuću ulogu u zadržavanju emisija ovog vozila u granicama Euro 6 standarda.
Integracijom ove dve komponente smanjuje se težina izduvnog sistema i poboljšava se sveukupna efikasnost. CCDPF sistem se kombinuje sa naprednim dvostepenim sistemom recirkulacije izduvnih gasova (EGR) u kom je, pored vrlo malog EGT elementa koji je već bio prisutan na prethodnim verzijama, dodat drugi stepen koji hvata izduvne gasove nizvodno od DPF filtera čestica i hladi ih posebnim hladnjakom, što omogućava preciznu kontrolu procesa sagorevanja, uz redukovane emisije NOx i manju potrošnju goriva.
 
Novi devetostepeni automatski sistem prenosa
Krosover 500X je jedini Fiatov automobil – i jedino vozilo u svom segmentu, izuzev modela Jeep Renegade – koji nudi najnoviji devetostepeni automatski menjač. Ovaj inovativni sistem prenosa koji će u momentu pojave modela biti dostupan samo uz turbodizel motor 2.0 MultiJet II od 140 KS, omogućava ovom vozilu da optimizuje snagu koju motor razvija, istovremeno pružajući agresivno ubrzanje uz ravnomeran i efikasan dotok snage.
Elektronski kontrolisani devetostepeni automatski sistem prenosa poseduje posebno mapiranje, uz opciju prebacivanja na sekvencijalni manuelni režim. Ovaj inovativni sistem prenosa takođe omogućava bolji odziv, uz veće ubrzanje i tečnije menjanje brzina. Širok raspon prenosnih odnosa ovog menjača osigurava da motor uvek radi u optimalnom brzinskom opsegu, što povećava udobnost, uživanje u vožnji i efikasnost. Detaljnije rečeno, napredni softver za upravljanje menjačem uzima u obzir na desetine promenljivih koje dobija sa raznih senzora, kako bi odabrao idealan režim rada za sve uslove vožnje i okruženja. Na primer, postoje sistemi koji prate obrtni momenat, uzdužno i poprečno ubrzanje, ESP akcije, nagib kolovoza i temperaturu. I koji je rezultat? Optimalna udobnost vožnje i maksimalna efikasnost.
 
6-stepeni manuelni menjač
Fiat 500X u verzijama opremljenim motorima 1.4 Turbo MultiAir2 od 140 KS i 1.6 MultiJet II od 120 KS poseduje šestostepeni manuelni menjač i pogon na prednje točkove.
Kao deo nove porodice poprečnih, troosovinskih sistema prenosa, manuelni šestostepeni menjač na modelu 500X sinhronizovan je u svim prenosnim odnosima za glatko menjanje brzina. Sajle menjača poseduju mehanizam za samoregulaciju koji omogućava kvalitetnije menjanja brzina i upravljanje Start&Stop sistemom.
I na kraju, kvačilo je opremljeno zamajcem sa dvostrukom masom koji smanjuje vibracije pri manjim brzinama. Kvačilo je hidraulično, što smanjuje upotrebu sile i vibracije papučice.
 
Pogonski sistemi
Novi Fiat 500X je dostupan i u konfiguraciji sa pogonom na dva točka i na sva četiri točka. Posebna karakteristika novog Fiatovog krosovera jeste pogon na sva četiri točka sa sistemom isključivanja zadnje osovine – zapravo, sa izuzetkom modela Jeep Renegade, 500X je jedino vozilo u svom segmentu koji nudi tu mogućnost. Novi Fiatov krosover takođe nudi i „Mood Selector“ sistem koji omogućava izbor između tri režima vožnje – „Auto”, „Sport” i „All Weather” – dok je na terenskoj verziji modela treća opcija zamenjena režimom „Traction“.
 
4x4 i sistem isključivanja zadnje osovine
Novi Fiat 500X je dostupan i u konfiguraciji sa pogonom na dva točka i na sva četiri točka. Prva konfiguracija je rešenje koje se najčešće sreće na modelima marke Fiat, dok je druga varijanta nova za ovaj brend ali i za segment: zapravo, jedna od posebnih karakteristika pogona na sva četiri točka na modelu 500X je uvođenje sistema za isključivanje zadnje osovine koji omogućava smanjenje rasipanja energije kada pogon na sva četiri točka nije neophodan, što omogućava veću ekonomičnost. Kao jedino vozilo izuzev modela Jeep Renegade koje u svom segmentu nudi ovu funkciju, Fiat 500X može da isključuje i uključuje zadnju osovinu i tako prebacuje pogon sa jednoosovinskog na dvoosovinski – neprimetno i pri bilo kojoj brzini – omogućavajući prenošenje obrtnog momenta bez ikakve intervencije vozača. Štaviše, u sprezi sa elektronskom kontrolom stabilnosti (ESC), ovaj sistem preduzima neophodne korekcije u cilju održavanja stabilnosti vozila, poboljšavajući upravljivost u slučaju preupravljanja i podupravljanja. Pogon na sva četiri točka sa modela 500X može da prenese do 2000 Nm obrtnog momenta na zadnje točkove, omogućavajući time optimalnu vuču čak i u uslovima lošeg prianjanja.
I na kraju, vlažno kvačilo, smešteno u zadnjem diferencijalu, koristi posebne patentirane algoritme da obezbedi odgovarajući nivo obrtnog momenta za svaku situaciju, čak i na površinama sa lošim prianjanjem i prilikom agresivnih startova i sportske vožnje.
 
Mood Selector i Traction Plus
Novi 500X nudi „Mood Selector", sistem izbora pogona, koji utiče na motor, kočnice, sistem upravljanja, automatski sistem prenosa i pogon na sva četiri točka, pružajući tri vrste ponašanja vozila u zavisnosti od stila vožnje koja najbolje odgovaraju situaciji i uslovima na putu. Aktivira se pomoću komande sa tri pozicije na centralnom prostoru između prednjih sedišta, dostupan je na novom Fiatovom krosoveru, izuzev verzije Fiat 500X Pop , i nudi određene funkcije u zavisnosti od tipa vuče na datom vozilu.
Režim „Auto” je kalibrisan za svakodnevnu vožnju i pruža maksimalnu udobnost uz minimalnu potrošnju goriva i emisije CO2. To se postiže boljom kalibracijom motora i poboljšanim elektronskim upravljanjem, kao i otpimizovanim tačkama promene brzine u cilju smanjenja emisija CO2 (ovo poslednje se odnosi samo na automatske menjače). Režim „Sport" je savršen za vožnju kada su vam neophodne visoke performanse. Sistem prelazi na posebnu kalibraciju motora, ESC sistema i upravljačkog sistema, što omogućava direktniji i sportskiji odziv. Na verzijama sa pogonom na sva četiri točka, sistem aktivira posebna podešavanja kako bi poboljšao dinamičnost vozila.
 
Za maksimalnu bezbednost, čak i u uslovima slabog prianjanja, vozač može da odabere režim „All Weather" – dostupan samo na urbanijoj verziji – koji pomoću posebne kalibracije motora i specifičnih ESC kontrola poboljšava performanse na klizavim i neravnim površinama.
Na terenskim verzijama, režim „All Weather" zamenjen je funkcijom „Traction”, koja na verzijama sa pogonom na sva četiri točka ubrzava prenos obrtnog momenta na zadnju osovinu.
Na verzijama sa prednjim pogonom, ova funkcija aktivira kontrolni sistem „Traction Plus” koji poboljšava prianjanje na problematičnom, klizavom terenu, za ekonomičniji, ekološki čistiji rad nego kod konvencionalnog pogona na sva četiri točka, uz povećanje efikasnosti tokom umerene, svakodnevne terenske vožnje.
Sistem „Traction Plus” aktivira ESC hardver, koristeći algoritme namenjene za kontrolu i upravljanje kočionim sistemom, tako što elektronski simulira ponašanje samo-blokirajućeg diferencijala. Optimizovan softver i činjenica da se sila primenjuje putem običnog električnog kola kočionog sistema omogučava postepeniju akciju nego kod konvencionalnih sistema. Iako su perfomanse slične, ovaj sistem ima dodatnu prednost jer je mnogo lakši.
 
U uslovima lošeg ili nikakvog prianjanja na pogonskim točkovima, kontrolna jedinica registruje proklizavanje pogonskog točka i naređuje hidrauličnom sistemu da primeni kočenje na točak sa slabijim prianjanjem, čime se snaga usmerava na točak koji je u kontaktu sa površinom i omogućava se bolje prianjanje. To poboljšava upravljanje, omogućava održavanje pravca i kontrole, i osigurava najbolju moguću vuču na veoma grubom terenu ili terenu sa lošim prianjanjem.
 
Šasija, vešanje i upravljanje
Dizajniran i proizveden da pruži optimalnu bezbednost, udobnost i dinamičnu vožnju, Fiat 500X koristi inovativnu „malu široku“ modularnu arhitekturu kako bi se obezbedio bolji kvalitet i veća pouzdanost, uz brži razvoj i sklapanje modela.
Arhitektura modela Fiat 500X omogućava izvanrednu izdržljivost torzije, za optimalnu kontrolu geometrije karoserije. Štaviše, zahvaljujući nezavisnom MacPherson vešanju, 500X u svom segmentu postavlja nove standarde bezbedne, dinamične vožnje. Fiat 500X takođe nudi veću preciznost i ugodniju vožnju zahvaljujući električnom servo upravljanju i DST (Dynamic Steering Torque) sistemu koji poboljšava upravljivost.
 
Kruta struktura karoserije
Novi Fiat 500X odlikuju najbolje NVH (buka, vibracije, gruboća) karakteristike u svom segmentu, zahvaljujući prirodno visokoj frekvenciji karoserije i širokom upotrebom zvučne izolacije.
Kruta struktura karoserije Fiata 500x postignuta je zahvaljujući širokoj upotrebi čelika visoke čvrstoće (ukupno oko 70%) i strukturalnih adheziva kojima se smanjuje ukupna težina vozila, produžava radni vek i povećava otpornost u slučaju sudara. Sa istim ciljem na umu, 500X je opremljen i prednjim unakrsnim ojačanjem i hibridnom zadnjom kutijom za prigušivanje udarca (plastika/čelik).
Spojevi karoserije sa mehaničkim i pogonskim elementima konstruisani su tako da budu naročito kruti, čime se smanjuje buka unutar kabine.
 
Nezavisno vešanje MacPherson
Novi 500X je automobil stvoren za uživanje u opuštajućim momentima i udobnom putovanju, delom zahvaljujući rasporedu nezavisnog MacPherson vešanja – i na zadnjim i na prednjim točkovima. Na prednjoj osovini, Fiat 500X ima posebno unakrsno ojačanje dvostruke funkcije: ono omogućava veću krutost koja je neophodna za postizanje boljih akustičkih karakteristika, ali i integrisanje treće linije opterećenja kako bi se poboljšao kapacitet apsorbovanja energije u slučaju sudara. Novo vozilo takođe poseduje „razdeljenu“ montažu amortizera koja vibracije sa kolovoza prenosi na karoseriju kroz dve različite putanje, čime se postiže efikansija amortizacija i zvučna izolacija.
 

141110_Fiat_17_Fiat_500_X_Cross.jpg  141110_Fiat_18_Fiat_500_X_Cross.jpg  141110_Fiat_19_Fiat_500_X_Cross.jpg


Napredni električni servo upravljački sistem
Fiat 500X pruža veću preciznost upravljanja zahvaljujući električnom servo upravljačkom sistemu i DST (Dynamic Steering Torque) sistemu koji poboljšava upravljivost i dinamiku, ali i smanjuje potrošnju goriva za do 3% u poređenju sa običnim hidrauličnim sistemom.
DST sistem na 500X unapređuje i bezbednost vožnje i upravljivost tako što aktivno koriguje preupravljanje i podupravljanje. DST sistem je potpuno integrisan u sistem elektronske kontrole stabilnosti (ESC) i interveniše u slučaju kada je potrebno regovati u potencijalno opasnim situacijama poput prevelikog ugla nagiba ili na primer, nestabilnosti izazvane slabim prianjanjem točkova.
 
Bezbednost
Kako bi pružio zaštitu svim putnicima, novi Fiat 500X nudi najbolje trenutno dostupne aktivne i pasivne bezbednosne sisteme. Cela linija modela standardno poseduje 6 vazdušnih jastuka (prednji, na prozorima i sa strane), ESC – Elektronska kontrola stabilnosti i svetla za maglu sa funkcijom za skretanje.  Pored toga, u zavisnosti od verzije i tržišta, dostupni su, standardno ili na zahtev, napredni Lane Assist sistem za upozorenje na promenu trake i Blind Spot Assist sistem koji pomaže pri promeni trake tako što prati mrtve uglove. Na zahtev, Vaš 500X takođe može biti opremljen i ParkView zadnjom kamerom i „Brake Control“ sistemom za pomoć pri kočenju.
 
Kočioni sistem
Hidraulični, elektronski upravljani kočioni sistem modela Fiat 500X sastoji se od dva nezavisna unakrsna električna kola koja su se pokazala naročito efikasnim u omogućavanju momentalnog, postepenog kočenja, kao i u skraćivanju zaustavnog puta. Naravno, ovaj sistem se razlikuje od jedne verzije motora do druge (zbog težine i snage): automobili sa 1.4 Turbo MultiAir i 1.6 Multijet motorima opremljeni su, na prednjim točkovima, 281-milimetarskim samoventilirajućim kočionim diskovima, dok  500X sa 2.0 Multijet motorom poseduje 305-milimetarske samoventilirajuće diskove. Za sve verzije motora, zadnji diskovi su prečnika 278 mm.
 
ABS u kompletu sa EBD (Electronic Brakeforce Distribution) sistemom raspodele sile kočenja
Pored kočionog sistema visokih performansi, Fiat 500x je opremljen i ABS sistemom sa EBD elektronskim sistemom, koji silu kočenja ravnomerno raspoređuje na sva četiri točka kako bi sprečio blokiranje točkova i omogućio potpunu kontrolu nad vozilom u svim uslovima. Ovaj sistem prilagođava svoj rad uslovima prianjanja točkova i efikasnosti kočionih pločica, a takođe i smanjuje pregrevanje pločica.
 
Brake Control – Kontrola kočenja
Jedna od najinovativnijih karakteristika dostupnih na novom Fiatu 500X jeste „Brake Control“ sistem pomoći pri kočenju, koji koristi radarske senzore kako bi detektovao da li se automobil prebrzo približava drugom vozilu ili nekoj prepreci, i upozorava vozača ili mu pomaže u izbegavanju sudara ili ublažavanju posledica. 
„Brake Control“ sistem radi pri brzinama od 7 km/h do 200 km/h, daje zvučna i vizuelna upozorenja, ali i nakratko smanjuje brzinu kako bi upozorio vozača. Ukoliko vozač ne reaguje, sistem će aktivirati kočnice kako bi izbegao ili ublažio sudar.
Kada radi sam, ovaj sistem je sposoban da spreči sudare sa nepomičnim objektima pri brzinama do 30 km/h i sa objektima koji se kreću u istom pravcu ukoliko je relativna brzina manja od 50 km/h. U ostalim slučajevima, sistem će ublažiti sudar, ali će i upozoriti vozača, koji onda ima mogućnost da sam reaguje i izbegne sudar.
Vozač može da podesi osetljivost sistema na tri nivoa, ili da isključi upozorenja ukuliko to želi. Ovaj sistem je u skladu i sa kriterijumima američke agencije NHTSA i evropskog EuroNCAP.
 
Lane Assist - sistem za upozorenje na promenu trake
Ovaj sistem za upozorenje kameru sa optičkim senzorom kako bi ustanovio poziciju Fiata 500X u odnosu na horizontalne oznake na kolovozu. U slučaju neplaniranog skretanja sa trake, koju određuje promena putanje bez uključivanja pokazivača pravca, EPS sistem daje vizuelno i  taktilno upozorenje. Ukoliko se neplanirano skretanje sa trake nastavi, sistem daje još jedno vizuelno upozorenje. Ovaj sistem može da prenese obrtni momenat na upravljač kako bi neutralisao nenamernu promenu trake. Lane Assist radi pri brzinama od 60 do 180 km/h i može ga aktivirati vozač.
 
Blind Spot Assist and Rear Cross Path (RCP) detection – Sistem nadzora mrtvog ugla i detekcija zadnjeg bočnog kretanja
Blind Spot Assist je sistem za nadzor mrtvog ugla koji koristi širokopojasne radarske senzore kako bi pomogao vozaču prilikom promene trake i u momentima kada je vozilo preticano ili ono pretiče drugo vozilo koje je van vidnog polja. Ovaj sistem obaveštava vozača o vozilima koja se nalaze u mrtvom uglu svetlosnim upozorenjem na bočnim retrovizorima i zvučnim
upozorenjem po izboru vozača. Prilikom isparkiravanja unazad, ovaj sistem takođe obaveštava vozača u slučaju da detektuje vozilo koje prilazi sa strane.
 
Adaptive Cruise Control – prilagodljivo ograničenje brzine (biće dostupno nakon lansiranja modela)
Kada se aktivira, prilagodljivo ograničenje brzine (Adaptive Cruise Control) smanjuje zadatu brzinu vozila kada se ono približava drugom vozilu u istoj traci, ili kada drugo vozilo uđe u istu traku. ACC se vraća na prethodno zadatu kada vozilo spreda ubrza ili se pomeri u drugu traku. Sistem takođe održava prilagođeno odstojanje između Vašeg vozila i vozila koje se nalazi ispred. Naročito je od koristi kod vožnje u nepovoljnim vremenskim uslovima ili uslovima smanjene vidljivosti.
 
ParkView zadnja kamera
Prikazuje sliku na ekranu uređaja Uconnect™ 5.0” ili Uconnect™ 6.5”, i pruža širok ugao pregleda područja neposredno iza vozila, te tako vozaču olakšava kretanje unazad. Sadrži dinamičnu mrežu linija kako bi vozaču bilo lakše da manevriše prilikom parkiranja u uskom prostoru. Ova kamera pomaže i u poravnavanju prilikom kačenja prikolice.   
 
Keyless Entry & Keyless Go – Ulazak i pokretanje bez ključa
Kada se približite vozilu i povučete bravu, elektronska kontrola sistema „Keyless Entry & Keyless Go" proverava da li je ključ u blizini, i nakon prepoznavanja tajnog koda odaslanog radio frekvencijom, otključava vrata. A kada se vrata otključaju, sve što treba da uradite jeste da sednete za upravljač i pokrenete motor pritiskom na dugme na kontrolnoj tabli.
 
Park Assist ­– sistem za pomoć pri parkiranju unazad
Ovaj sistem koristi ultrazvučne senzore pri kretanju u rikverc pri malim brzinama kako bi detektovao nepokretne predmete. Ako se utvrdi da je sudar neizbežan, sistem će vozača upoziriti znakom na isntrument tabli i zvučnim signalom.
 
Hill Start Assist – sistem za pomoć pri pokretanju na uzbrdici
Pomaže vozaču da pokrene vozilo na uzbrdici tako što održava izvestan nivo kočne sile u kratkom periodu i nakon što je noga vozača sišla sa papučice kočnice. Ukoliko se gas ne doda ubrzo nakon što je noga vozača dignuta sa kočnice, pritisak na kočnicu će biti oslobođen;
 
ASR (Anti Slip Regulation) – Kontrola proklizavanja
Sistem protiv proklizavanja optimizuje prianjanje pri svim brzinama, pomoću kočnica i kontrole rada motora, i omogućava da Fiat 500X sa lakoćom savlada površine sa lošim prianjanjem.
 
MSR (Motor Schleppmoment Regelung)
Kada dođe do nagle promene brzine u uslovima slabog prianjanja, aktivira se funkcija MSR, koja povećava obrtni momenat i sprečava blokadu točkova, koja bi mogla da dovede do gubitka kontrole nad vozilom.  
 
DST (Driving Steering Torque) – DST sistem
Ovaj sistem poboljšava kako bezbednost u vožnji tako i upravljivost vozila. Tačnije, u bilo kakvim uslovima vožnje, „aktivno elektronsko upravljanje“ automatski vrši neophodne korekcije i kontroliše preupravljanje na površinama sa slabim prianjanjem.
 
Electronic Rollover Mitigation (ERM) ­­ - elektronski sistem za ublažavanje naginjanja
ERM interveniše kada se jedan od točkova odvoji od kolovoza: tačnije, kada god detektuje ekstremno kretanje, ERM pomaže u stabilizovanju vozila i vraćanju kontrole vozača nad vozilom.
 
Electronic Park Brake – Elektronska kočnica za parkiranje
Sistem se sastoji iz prekidača parkirne kočnice koji se nalazi na centralnoj konzoli, kočione čeljusti sa elektromotorom na oba zadnja točka, kao i električnog upravljačkog modula. Postoje četiri režima rada: statičan pritisak i otpuštanje, dinamičan pritisak, set-off (otpuštanje radi pokretanja) i SafeHold (sigurnosni režim).
 
Tyre Pressure Monitoring System (TPMS) – Sistem za praćenje pritiska u gumama
TPMS obaveštava vozača kada je pritisak u gumama prenizak. Ovaj sistem koristi senzore i ESC kontrolnu jedinicu kako bi utvrdio da li su jedna ili više guma probušene, manipulišući ugaonim ubrzanjem točkova.
 
Automatic Demisting – Automatsko odmagljivanje
Omogućava automatskom sistemu kontrole temperature (ATC) modela Fiat 500X da izmeri vlažnost unutar vozila, i odmagljuje vetrobransko staklo bez intervencije vozača
 
Automatic headlights – Automatski farovi
Farovi se automatski uključuju ili isključuju, u zavisnosti od količine spoljne svetlosti, a u kombinaciji sa paketom sistema aktivne bezbednosti, nudi i funkciju „Auto High Beam“ koja automatski uključuje oborena svetla kada drugo vozilo naiđe u susret.
 
Novi Uconnect™ LIVE info-zabavni sistem
Fiat je uvek bio sinonim za inovativne automobile koji nude sofisticirana ali jednostavna tehnološka rešenja i sadržaje koji ispunjavaju želju za vrhunskom povezanošću i info-zabavnim sistemom.
Model 500X krosover svakako nije izuzetak, jer se izdvaja u svojoj kategoriji zahvaljujući najnovijoj generaciji Uconnect™ sistema i ekskluzivnom BeatsAudioTM sistemu, koji pružaju revolucionarno muzičko iskustvo u automobilu. Štaviše, 500X takođe ima i instrument tablu sa podesivim TFT ekranom od 3,5 inča, koji omogućava vozaču da prilagodi informacije koje se prikazuju na ekranu.
 
Uconnect Radio LIVE 5’’
Uz sistem sa ekranom osetljivim na dodir, Uconnect Radio LIVE 5" pruža širok niz funkcija, počevši od Uconnect™ LIVE usluga, koje dolaze u standardnoj verziji, kao i niz muzičkih opcija pored FM/AM radija. Vozač može da poveže svoje multimedijalne uređaje preko USB priključka ili 3,5-milimetraskog pomoćnog priključka, kao i da uz pomoć Bluetooth tehnologije pušta muziku sa pametnih telefona koji to omogućavaju. Digitalni radio (DAB) je takođe dostupan na zahtev.Možete i da pozivate i primate pozive bez korišćenja ruku ukoliko povežete Vaš pametni telefon na Uconnect sistem putem Bluetooth tehnologije. Ovaj sistem takođe može da čita SMS poruke na kompatibilnim pametnim telefonima.
I na kraju, navigacioni sistem Uconnect RadioNav LIVE 5’’ sa TomTom 2.5D navigatorom, glasovnim komandama i besplatnim TMC obaveštenjima o saobraćaju takođe su dostupni na zahtev. Zahvaljujući izvanrednim funkcijama poput naprednog indikatora traka, vozači mogu sa lakoćom da se kreću i najsloženijim raskrsnicama. Funkcija TomTom Routes je najlakši način da se odredi najbrža putanja na osnovu trenutnih podataka o brzini korisnika i dozvoljenih ograničenja. Poslednje, ali ne i najmanje važno, vozači mogu da putuju potpuno bezbedno, primajući uputstva za svako skretanje na instrument tabli kada su na radiju aktivne druge funkcije.
 
Uconnect Radio Nav LIVE 6.5’’
Uconnect Radio Nav LIVE 6.5" se sastoji iz ekrana od 6,5 inča osetljivog na dodir, sa velikim ikonicama koje su lake za korišćenje. Uconnect sistem sa ekranom osetljivim na dodir nudi niz funkcija, poput radija, muzike sa multimedijalnih uređaja, navigacije, srodnih usluga i telefonskih funkcija. Dostupne funkcije i usluge uključuju Uconnect LIVE usluge u standardnoj verziji, FM/AM radio i opciju povezivanja multimedijalnih plejera preko USB priključka ili 3,5-milimetarskog pomoćnog priključka. Štaviše, vozač može da sluša muziku sa memorijske kartice ili pametnog telefona uz pomoć Bluetooth tehnologije. Digitalni radio (DAB) je takođe dostupan na zahtev.Navigacioni sistem sa 3D mapama podrazumeva navigaciju od skretanja do skretanja i 'One Shot Voice Destination Entry' za glasovno unošenje odredišta. Vozač takođe može da poziva i prima telefonske pozive bez upotrebe ruku nakon povezivanja pametnog telefona sa Uconnect sistemom putem Bluetooth tehnologije. Takođe, ovaj sistem može da čita SMS poruke i odgovara na njih (putem glasovnih kontrola ili ekrana osetljivog na dodir) jednom od 18 unapred pripremljenih poruka.
 
Uconnect LIVE: Paket povezanih usluga
Po prvi put, Uconnect Radio LIVE 5’’, Radio Nav LIVE 5’’ i Radio Nav LIVE 6.5’’ svi nude Uconnect LIVE usluge. Klijenti mogu preuzeti Uconnect LIVE aplikaciju iz prodavnica Apple Store ili Google Play Store na svoj pametni telefon. Jednostavno povežite Vaš pametni telefon sa 500X kako biste prikazali i koristili niz aplikacija na Uconnect ekranu osetljivom na dodir. Aplikacije su dizajnirane i prilagođene za upotrebu tokom vožnje kako vozači ne bi gubili koncentraciju, dok se pametni telefoni mogu odložiti u džep ili posebnu pregradu. Uconnect LIVE će biti izdat postepeno u nekoliko evropskih država.
 
Sa sistemom Uconnect LIVE, korisnik može direktno sa ekrana osetljivog na dodir u modelu 500X da pristupi aplikaciji „TuneIn Internet“, onlajn radiju sa peko 100.000 stanica širom sveta, 'Deezer Internet music' sa preko 20 miliona pesama, Rojtersu, Takođe, korisnik može da sluša najnovije vesti iz celog sveta, kao i da pristupi Facebook-u i Twitter-u kako bi ostao u kontaktu sa prijateljima. Pored svega ovoga, tu je i „eco: Drive“, prva aplikacija za vožnju koja Vam omogućava da smanjite potrošnju goriva do 16% i da smanjite emisiju CO2 prateći uputstva u realnom vremenu. Mobilna aplikacija „eco: Drive“ u modelu Fiat 500X je povezana i na „oblak“ za automatski prenos podataka.
A pored navedenog, Uconnect LIVE omogućava vozačima direktan pristup aplikaciji „my:Car“, koja nudi obaveštenja u realnom vremenu, servisne podsetnike i interaktivno uputstvo koje pomaže vozačima oko održavanja vozila. Kada se pametni telefon poveže putem Bluetooth tehnologije, najbitnija obaveštenja se automatski prosleđuju na korisnikov lični Uconnect™ LIVE nalog, što čini održavanje vozila lakšim nego ikad.
 
Uconnect LIVE sa TomTom LIVE uslugama
Uconnect Radio Nav LIVE 5’’ i Uconnect Radio Nav LIVE 6.5’’ uključuju TomTom Live usluge sa glasovnim komandama i pouzdane informacije o saobraćaju kako bi svako putovanje bilo efikasnije zahvaljujući aplikaciji Uconnect LIVE. Vozači modela Fiat 500X sada mogu da iskuse navigaciju putem TomTom sistema, koja uključuje najobimniji izvor informacija o saobraćaju na svetu, sa preko 100 miliona kilometara merenja saobraćaja prikupljenih na dnevnom nivou. Navigacioni sistemi se ažuriraju svaka dva minuta najnovijim podacima o saobraćajnim uslovima. Uz upotrebu naprednog procesora, Uconnect pruža najbrže putanje i najtačniju procenu vremena dolaska. Pored novih informacija o saobraćajnim uslovima u realnom vremenu, korisnici takođe imaju korist od informacija sa fiksnih i mobilnih saobraćajnih kamera tamo gde su dostupne, lokalnom servisu za pretragu TomTom Search&Go, kao i vremenske prognoze u realnom vremenu.TomTom Live usluge uključuju: saobraćaj (uz pomoć vesti o saobraćaju u realnom vremenu, sistem pomaže vozaču da brže stigne na željeno odredište); saobraćajne kamere (prikazuje fiksne i mobilne saobraćajne kamere, pomaže vozačima da ostanu bezbedni i opušteni za volanom); servis za pretragu TomTom Search & Go (korisnici mogu da pretražuju po kategoriji ili imenu kompanija, od benzinskih pumpi do supermarketa, i da dođu do svoje destinacije); i naravno, vreme (korisnici primaju informacije o vremenskim uslovima za datu lokaciju i vremensku prognozu za do 5 dana, što im omogućava da planiraju putovanja sa ažurnom vremenskom prognozom).
 
Uconnect LIVE usluge su uvek ažurirane
Vlasnici novog modela 500X mogu biti mirni: njihovo vozilo je dizajnirano da se prilagodi budućnosti i nudi slobodu ažuriranja Uconnect LIVE usluga bez potrebe zamene već instaliranog Uconnect sistema. Uconnect LIVE usluge se mogu ažurirati „bežično“ kada se kompatibilan pametni telefon poveže sa radiom uz pomoć Bluetooth tehnologije. Ažuriranja se mogu preuzeti direktno na Uconnect sistem, održavajući usluge ažuriranim i omogućavajući klijentima da kontinuirano unapređuju svoju povezanost u autu.
 
Niz načina da kontrolišete Vaš sadržaj
Uconnect system je predusretljiv zahvaljujući nizu korisničkih interfejsa koji su dizajnirani tako da omogućavaju korisnicima da izaberu onaj koji im se najviše sviđa. Na primer, za kontrolisanje funkcija komunikacije, info-zabavnog sistema i navigacije, ili za Uconnect LIVE usluge, korisnici mogu da koriste kontrole na upravljaču, ekran osetljiv na dodir, glasovne komande, tradicionalne ručice i dugmad ili bežičnu tehnologiju kao što je Bluetooth. Uz toliko opcija, korisnici mogu da prilagode tehnologiju onako kako im najviše odgovara.
 
Vrhunski audio sistemi i BeatsAudioTM
U zavisnosti od nivoa opreme modela Fiat 500X, dostupna su dva audio sistema: prvi je opremljen sa četiri zvučnika (120 vati), dok drugi ima šest zvučnika (180 vati). Novi Fiat 500X 2015 takođe nudi najnovije audio iskustvo u vidu „Beats by Dr. Dre“, sistema koji je dizajniran da potpuno izmeni Vaše muzičko iskustvo u vozilu.
Po zahtevu, klijenti mogu da svoje vozilo opreme ekskluzivnim sistemom BeatsAudioTM – razvijenim u saradnji sa „Beats by Dr. Dre“. Konkretno, BeatsAudioTM sistem ima ukupnu snagu od 560 vati i digitalno pojačalo sa 8 kanala sa integrisanim naprednim algoritmom za ujednačavanje dizajniranim da rekonstruiše celokupni spektar zvuka koji pevač iskusi prilikom snimanja u studiju.
BeatsAudio sistem uključuje pojačalo sa 8 kanala i snage od 560 vati, dva visokotonca u instrument tabli, dva srednja vufera od 165 mm u prednjim vratima, dva visokotonca u zadnjim vratima, dva srednja vufera od 165 mm u zadnjim sedištima i sabvufer od 20 mm - 15l na sredini prtljažnika.

141110_Fiat_20_Fiat_500_X_Cross.jpg

 
Proizvodnja
Novi Fiat 500X je proizveden u obnovljenoj fabrici SATA (Società Automobilistica Tecnologie Avanzate) u Melfiju, u kojoj se već nalaze proizvodne linije za novi Jeep Renegade, prvi Jeep koji se proizvodi van Sjedinjenih Američkih Država, u Italiji, za svetsko tržište.
Kao priprema za proizvodnju novog modela 500X i kao garancija da će nova vozila od samog početka biti najboljeg kvaliteta, fabrika SATA je primenila i uskladila svu tehnologiju i najbolje prakse drugih fabrika iz grupe Fiat Chrysler Automobiles. Danas, njen kompleks uključuje odeljenja za livenje, oblaganje, farbanje i sklapanje, i zapošljava skoro 6.000 radnika.
Na površini od oko 1,9 miliona kvadratnih metara, ova fabrika je sagrađena 1991. godine, a prvo vozilo izašlo je sa proizvodne trake u oktobru 1993. godine. U proteklih 20 godina, ova fabrika je bila mesto proizvodnje nekoliko Fiat i Lancia modela, poput modela Fiat Punto (1994), Lancia Ypsilon (1995), novi Ypsilon (2003), Grande Punto (2005) i Punto Evo (2009) i proizvela je ukupno 5.645.275 vozila u 2013. godini.
 
Linija modela (EMEA)
Svaki vozač može pronaći Fiat 500X koji najviše odgovara njegovim potrebama i ukusima. Na početku prodaje biće dostupne 2 verzije, urbana i jedna za opušteniju vožnju, 5 paketa opreme Pop, Popstar, Lounge, Cross i Cross Plus, 3 verzije motora (1.4 Turbo MultiAir II od 140 KS, 1.6 MultiJet II od 120 KS i 2.0 MultiJet II od 140 KS), 3 pogonska sistema (prednji, prednji sa sistemom „Traction Plus“ i pogon na sva četiri točka), 2 menjača (manuelni sa šest brzina i automatski sa devet brzina), 12 boja karoserije, 8 vrsta dizajna za alu-felne (16, 17 i 18-inča) i 7 različitih konfiguracija enterijera.
 
U nastavku ćete naći opis linije modela namenjene za ceo EMEA region koja, u zavisnosti od konkretnog tržišta, može da ima određene razlike u sadržaju (bilo standardnom ili dodatnom) kako bi se na najbolji način zadovoljile potrebe pojedinih zemalja.
Linija modela 500X počinje verzijom Pop Trim nivoom opreme koju spolja karakterišu čelične felne od 16 inča sa metalik srebrnim ratkapnama (16-inčne alu-felne sa efektom tamnog hroma dostupne su na zahtev) kao i prednji i zadnji branici u boji karoserije. Prednja rešetka, blatobrani i pragovi su crne boje, kao i nosači električnih retrovizora sa grejenjem. Dostupna u pet kombinacija boja, ova verzija ima još i hromirane „brkove“ sa logom, okvire svetlosnih sekcija i ručke vrata. Verzija poseduje i čitav niz zanimljivih sadržaja kao deo standardne opreme. Na primer, što se tiče bezbednosti, tu su dva prednja vazdušna jastuka, dva vazdušna jastuka na prozorima i dva bočna vazdušna jastuka, pored ABS i EBD sistema, farova sa dnevnim svetlima i ESC sistema koji uključuje ASR, Hill Holder, MSR, DST i ERM funkcije. Isto tako, i sledeći delovi standardne opreme su tu da pruže maksimalnu udobnost: Tempomat sa prilagodljivom kontrolom brzine, električni podizači prednjih i zadnjih prozora, sedište vozača podesivo po visini i električna ručna kočnica.
 
Drugi paket opreme  Popstar  uključuje 17-inčne alu-felne u srebrnoj boji (17-inčne felne u dve nijanse crne ili 18-inčne felne metalik srebrne boje su takođe dostupne na zahtev), svetla za maglu i nosače retrovizora u boji karoserije. Štaviše, pored ionako bogatog sadržaja osnovnog paketa opreme, 500X  Popstar  dobija još i klimu, Uconnect 5” radio sistem, sistem izbora pogonskog režima „Mood Selector" i upravljač sa „tenho kožom“ i radio kontrolama. Kupci takođe mogu da izaberu neku od 12 boja kraoserije i dve verzije enterijera.
 
Još ekskluzivnija verzija 500X Lounge , koja pored sadržaja prethodne verzije nudi i 18-inčne alu-felne u metalik srebrnoj boji, zatamnjena stakla i hromirane delove na eksterijeru. Konstruisan da zadovolji kupce kojima je stalo do komfora i tehnologije, 500X Lounge kao standardnu opremu poseduje ksenonske farove, Uconnect 5” radio sa navigacijom, klimu sa dve zone, instrument tablu sa 3,5-inčnim TFT ekranom u boji, zatamnjena stakla, unutrašnje osvetljenje i sistem za otključavanje i pokretanje bez ključa. Sve to, uz ekskluzivne tkanine i enterijer od eko-kože. „Ofroad“  verzija  500X Cross je jasan, i očituje se u posebnim branicima i zaštitnojploči sa donje strane koji povećavaju ugao savladavanja prepreka. Ova verzija standardno dolazi sa pogonom na prednjim točkovima i sistemom „Traction+" (4x4 pogon je dostupan na zahtev). Verziju  Cross takođe karakterišu i posebna obrada krovnih nosača, 18-inčne alu-felne, hromirana izduvna cev i ekskluzivna satenski hromirana obrada ručki na vratima, okvira svetlosnih sekcija, prednjih „brkova“ i ručke na prtljažniku. Deo standardne opreme su i manuelna kontrola klime, Uconnect 5” radio sistem, sistem za izbor pogonskog režima „Mood Selector", svetla za maglu, nosači električnih retrovizora u boji karoserije, zatamnjena stakla i upravljač sa „tehno kožom“ i radio kontrolama.
 
Za one koji žele maksimum po pitanju stila i sadržaja, tu je 500X Cross Plus vrhunska verzija ove linije, koja pored specifičnih terenskih karakteristika sa prethodne verzije poseduje i 18-inčne alu-felne u dve nijanse (na zahtev su dostupne i felne od 18-inča sa specijalnim dizajnom), ksenonski farovi, Uconnect 5” radio sistem sa navigacijom, klima sa dve zone, instrument tabla sa 3,5-inčnim TCT ekranom u boji, unutrašnje osvetljenje i sistem za otključavanje i pokretanje vozila bez ključa.
I  na kraju, u zavisnosti od tržišta i paketa opreme, dostupni su i brojni drugi dodaci. A radi jednostavnosti i uštede, klijenti ove dodatke takođe mogu kopiti u sklopu određenih paketa dodatne opreme.
 
Ekskluzivna serija „Opening Edition”
Novi Fiat 500X trebalo bi da se pojavi u prodajnim salonima početkom 2015. godine, a kao svaki kultni proizvod, na početku može imati problema da zadovolji potražnju. Zbog toga je brend stvorio ekskluzivnu, ograničenu seriju vrhunskog kvaliteta - Fiat 500X „Opening Edition” – kako bismo bili sigurni da će prvih 2000 srećnih mušterija imati priliku da voze uzbudljivi novi krosover iz porodice 500. Dva eksterijera – kao dve duše novog 500X: jedan urbaniji, sa „Art Grey“ sivom bojom, i drugi sa troslojnom crvenom, savršen za rekreativnu namenu. Kako biste saznali nešto više o modelu Fiat 500X „Opening Edition”, možete posetiti www.500X.fiat500.com  i otkriti šta to novi Fiatov krosover čini zaista jedinstvenim, pomoću navigacionog sistema koji vam omogućava da istražite ovaj automobil iz svih mogućih uglova. Na pomenutom sajtu takođe možete i rezervisati Vaš Fiat 500X iz ograničene serije putem Vašeg prodajnog salona i biti jedan od prvih 2000 vozača ovog automobila.
 
Na tržištima na kojima će biti u maloprodaji – Italija, Nemačka, Francuska, Španija i Švajcarska - Fiat 500X „Opening Edition“ biće dostupan u tri različite konfiguracije: dve varijante 4x2 sa motorima 1.4 Turbo MultiAir II od 140 KS ili 1.6 MultiJet II 120 KS, kao i jedna verzija sa 4x4 pogonom i motorom 2.0 MultiJet II od 140 KS.
 
Model 500X „Opening Edition" sa pogonom 4x2 – opremljen motorima 1.6 MultiJet II od 120 KS ili 1.4 Turbo MultiAir II 140 KS – poseduje pastelnu „Art Grey“ kombinaciju boja, uz ekskluzivan izbor opreme koji uključuje automatsku kontrolu klime, 18-inčne alu-felne, „Safety Pack" bezbednosni paket koji uključuje niz aktivnih bezbednosnih sistema (za izbegavanje sudara, za pomoć pri promeni trake, zadnja kamera za isparkiravanje), kao i „Comfort Pack“ paket za udobnost koji pruža otpimalni komfor u kabini (naslon za ruku i podešavanje sedišta za lumbalni deo kičme), uz sistem za otključavanje i pokretanje vozila bez ključa, zatamnjena zadnja stakla i ekskluzivni amblem „Opening Edition“.Druga verzija dolazi u ekskluzivnoj troslojnoj „Amore“ crvenoj boj, uz 4x4 pogon i motor 2.0 MultiJet II od 140 KS i 9-stepeni automatski sistem prenosa. Vrhunski izbor opreme na ovom modelu bez sumnje će privući pažnju. Pored niza standardnih karakteristika, osnovna cena takođe uključuje i mnoštvo ekskluzivnih sadržaja, od posebne troslojne „Amore“ crvene boje, do paketa „Navi Pack“ (Uconnect 3D Nav 6.5" sa dodatnim USB ulazom na prednjoj strani naslona za ruku), uz kožne enterijere u dve nijanse crvene ili crne, elektronski sklopive retrovizore, elektrohromatski retrovizor, menjač ugrađen u upravljač i ekskluzivni „Opening Edition“ amblem.
 
Ekskluzivni Mopar® dodaci i usluge
Transformacija vašeg automobila u jedinstven, Vama prilagođen predmet: to je cilj iza ekskluzivne kolekcije namenskih dodataka i usluga za Fiat 500X od firme Mopar®, referentnog brenda za usluge, korisnički servis, originalne rezervne delove i dodatke za brendove grupe Fiat-Chrysler.
 
100 ekskluzivnih dodataka
Preko 100 dodataka dizajnirano je specijalno za ovaj Fiatov krosover, sve su to proizvodi vrhunskog kvaliteta koji se savršeno uklapaju u tehničke i stilske karakteristike ovog novog automobila i omogućavaju potpunu prilagodljivost. Neki od primera su 18-inčne alu-felne sa posebnim dizajnom, nizom boja i estetskim dodacima, nosači bočnih retrovizora u 9 boja, originalne nalepnice za krov, haubu i bočne strane, i ukrasi za unutrašnju stranu vrata u četiri boje ili sa hromiranom završnom obradom. A za još malo boje, tu su četiri paketa (bela, crvena, bronzana i bež siva) koji se odnose na nosače retrovizora, ukrase za unutrašnju stranu vrata i nalepnice za krov/haubu koji se savršeno uklapaju sa felnama. Ili, za one koji preferiraju nešto malo elegantnije, tu je čitav niz hromiranih elemenata koje možete odabrati – kako pojedinačno tako i u izuzetno pristupačnom paketu Hrom – uključujući nosače retrovizora, ukrase za unutrašnju stranu vrata, okvir za svetla za maglu i hromiranu prednju ivicu haube. Funkcionalnost modela 500X povećava i širok spektar krovnih kutija i sistema za transport zimske opreme i opreme za vodene sportove (bicikli, daske za surfovanje, skije, snoubordovi, itd.). Ponudu upotpunjuje i izbor dodataka za zaštitu i maksimalno iskorišćavanje prtljažnog prostora (štitnici, mreže i organizatori) ili za veću udobnost unutar vozila (kao što su držači za tablet uređaje i vešalice za kapute).
 
Novi paket za zaštitu vozila „Xtra Care” od Mopar-a
„Mopar zaštita vozila" nudi kompletan portfolio ugovora o uslugama za koje garantuje kompanija Fiat Chrysler Automobiles, a koji svojim korisnicima omogućavaju potpunu bezbrižnost zahvaljujući širokom spektru osiguranja koja pokrivaju elektronske i mehaničke komponente, namenske uslužne programe usmerene na zadovoljavanje posebnih potreba korisnika, kao i usluge pomoći i servisiranja od strane visokokvalifikovanih tehničara koji koriste isključivo originalne delove.
Trenutno dostupna u više od 30 zemalja EMEA regiona, sa portfoliom od više od 50 proizvoda, „Mopar zaštita vozila“ razvila je specifičan izbor usluga pomoći i održavanja pod nazivom „Xtra Care“ – kako bi se zadovoljile potrebe novih korisnika modela Fiat 500X. Ponuđena rešenja čvrsto se baziraju na pokrivanju svih mehaničkih i elektronskih nedostataka – uz produženje fabričke garancije na do pet godina / 75.000 km – i uključuju, za isti period, pokrivanje troškova planiranog održavanja kako biste bili sigurni da je vozilo uvek u savršenom stanju.
Program „Moparove zaštite vozila“ uključuje i sveobuhvatnu paletu opcija po pitanju trajanja i kilometraže, namanjenu da korisnicima pruži bolju zaštitu njihovih vozila, pružajući im sigurnost da će bez obzira na sve uvek moći da računaju na široku mrežu uslužnih servisa koji imaju originalne delove i visokokvalifikovane tehničare. Pored toga, bezbrižnost Vam omogućava i usluga pomoći na putu širom Evrope i vrednosti programa koji, i ako vozilo bude prodato, može da nastavi da koristi novi vlasnik.
 
Korisnički priručnik i tehnologija proširene stvarnosti
Korisnici modela 500X imaće pristup novom Korisničkom priručniku koji sadrži sveobuhvatne podatke o vozilu na samo 200 strana. Odštampan u punoj boji i organizovan tako da je brz i lak za upotrebu, ovaj priručnik upotpunjuju i dodatne informacije dostupne na internetu ili putem mobilne aplikacije „Ciao Fiat Mobile” koja se besplatno može preuzeti sa Apple Store i Google Play u 15 zemalja Evrope i na 5 jezika, i koja je od septembra 2014. godine preuzeta više od 125.000 puta. Novi Korisnički priručnik za model 500X takođe će nuditi i funkciju Proširene stvarnosti (Augmented Reality): jednostavno skenirajte simbol „AR+“ i usmerite kameru Vašeg pametnog telefona na željeni deo automobila kako biste pristupili dodatnom interaktivnom sadržaju.
 
Tehničke usluge
Lansiranjem novog modela 500X, aktivnosti Tehničkih usluga – koje Mopar pruža putem Uslužne mreže prodajnih salona i ovlašćenih servisa – takođe su ažurirane kako bi mogle da pruže usluge koje su stalno u koraku sa tehničkim inovacijama. Na primer, početak prodaje modela 500X desiće se istovremeno sa uvođenjem microPOD-a u servisnim centrima. To je nova, potpuno bežična elektronska alatka za dijagnostiku. I na kraju, Mopar tehničke usluge organizuju i namenske kurseve za sve uloge u svojoj mreži, ocenjujući i sertifikujući različite veštine. Sveobuhvatan i raznovrstan zadatak, koji je takođe ažuriran u susret početku prodaje novog modela 500X u pogledu procesa i procedura, koji će od obuke napraviti još jednu stvar po kojoj će brend Mopar biti poznat.
 
Od FAS-a za FLCS

Share this post


Link to post
Share on other sites

A meni kažu da preterujem sa gifovima.

Nešo daj neki pročišćen tekst ili neku kraću radnu verziju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

idi bre.....pa ovo ne bi procitao i da je........a da li pise kako mu je resen volan u odnosu na 500L?

Edited by Zhorz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Malo su preterali sa pohvlama, tako da je tekst je veoma pristrasan.

 

Preteruju u hvaljenju uobicajenih stvari  - npr. "Vozačevo sedište standardno može da se podešava po daljini i visini, uz podesiv ugao naslona." Samo je nedostajalo jos da se hvale time da ima i klimu pa da...   :sick:   

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mrzi me sve da pišem, sami ću staviti zamerke: nepregledan, kratki sedalni deo na sedištima, na testu im je trošio preko 11 litara. Nije sjajan, ali je dovoljan. I najzanimljivije - dobar je za žene kojima je Evoque preskup

Share this post


Link to post
Share on other sites

na testu im je trošio preko 11 litara.

 

Ne znaju da voze.Kad se "razradi" posle 10 godina i dodje u Srbiju,trosice 6,5 a kad se bas "cepa" onda do 7l :laughing:

Share this post


Link to post
Share on other sites

kratki sedalni deo na sedištima

Ma gde ovo na Fiatu... Znaci i dalje nece da naprave normalno sediste :thumbdown: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

I njemački

Imenjak poliglota :) .

Iako su razllicite klase u pitanju, 500X mi je svetlosnu godinu dizajnerski bolje uradjen od 500L, a opet zadrzavajuci korporativni izgled (500 familije) prednjeg kraja. Ceo auto mi, bar ovako sa slika, deluje mnogo ozbiljnije i vise vozacki, pisao sam vec. Kompaktniji, skladniji, svidja mi se sto su odbacili Miki Maus dizajn, tako da i enterijer, pogotovo tabla i volan, deluju mnogo ozbiljnije.

A na poredjenje me asocirao test koji je moj prijatelj okacio 2 posta iznad - ranije mi je Mini Countryman bio pojam lepote za 500L u svakom smislu. A sada mi deluje obrnuto, 500X opet ima prepoznatljivi italijanski smek odakle god da se pogleda (kao i mali 500 koji me je odusevio svojom pojavom 2007.), tako da mi je Countryman mnogo manje ubedljiv pored njega. U kombinaciji sa proverenim Fiatovim dizelasima i benzincima, mislim da moze da bude pun pogodak. Jos samo da produze taj cuveni sedalni deo sedista :) i ovaj auto jedva cekam da vidim uzivo.

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

2014_fiat_500l_fd.jpg  images.jpg

6a00d83451b3c669e201901d6320b1970b_800wi  2015_Fiat_500_L_Urbana_Trekking_Interior

 

2015_Fiat_500_X_8.jpg  Fiat_500_X_Crossover_fiat500usa_com_2.jp

images_1.jpg  images_2.jpg

 

Slazem se sa Ivanom da je 500X dizajnerski lepse uradjen, ali daleko je to od svetlosne godine. Cak mislim da su i vise nego slicni i sto se spoljnog izgleda tice, a i sto se tice enterijera. Ne vidim ja sta je to MIKIMAUSTICNO uradjeno kod NASEG  500L, a sto nije skoro identicno kod NJIHOVOG 500X. Mozda ima razlike u materijalima, ali to jos nismo imali prilike da osetimo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za moj ukus (a lepota je opet u oku posmatraca, tj. individualna) razlika izmedju X i L je ogromna. Ne zelim da me iko shvati pogresno ili ne daj Boze licno, drago mi je da se proizvod kao sto je L radi kod nas, uz sve benefite koji uz to idu. I svuda sam pisao da mu od srca zelim sto bolju prodaju - ali jednostavno, cim se pojavio nije mi legao dizajnom, a ni kasnije uzivo. Vozim cak i jedan sluzbeni 1.4, uvek naglasavam njegovu prakticnost i prostor, cak je i odlicno sklopljen, nema nekih fantomskih zvukova o kojima citam ovde na forumu. Ali koliko god se trudio, ne svidja mi se nikako jer deluje pomalo nezgrapno, pogotovo enterijer koji za moj ukus ima deciji dizajn (instrument tabla, oblik i komande volana, kroj koze na njemu, cuvena sedista...).

Da ne idem u off, 500X je totalno druga prica, uzimajuci u obzir i cenovni rang i klasu koja gadja (npr. BMW X1). Rekoh vec da je neuporedivo kompaktniji i agresivniji vec i na slikama, narocito se odnosi na bocnu liniju, nos i zadnji kraj. Deluje mnogo ozbiljnije i kao "vozacki" auto.

Enterijer mi je takodje dosta ozbiljniji, meni su slicne jedino komande ventilacije. Sama instrument tabla je mnogo lepse i sportskije upakovana, sa 3 nezavisne duboke "cukice", ovako sa strane se mnogo bolje vidi:

 

image.jpg  Fiat_500_X_2016_Abarth_interior.jpg

 

Volan takodje - mnogo lepsi oblik, raspored komandi, sa prosirenim rukohvatima i sportski zasecen sa donje strane. Dalje, sedista i obloge vrata deluju "bogatije", cini mi se da ima i centralni taster za multimediju... To su sve detalji koji znatno uticu na dozivljaj enterijera, a tako i treba da bude s obzirom na klasu. Verujem i da ce materijali biti kvalitetniji i pratiti sve to. Vidim da su centralni deo table kao i deo izpred suvozaca "izvukli" bas retro, slicno kao na malom 500.

Kao sto rekoh, nadam se uz poboljsan kvalitet koji najavljuju na sva zvona i uz proverene Fiatove dizelase i benzince - na prvu loptu veoma primamljiv i obecavajuci paket, zaista mi se svidja...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok. O ukusima necemo raspravljati. Ajd jos malo u off, pa posle izbrisite ovo. Kazes da vozis sluzbeni 500L bez fantomskih zvukova iz svih vrata, cvrkutanja iz kutije sa osiguracima i svim drugim lupkanjima iz gepeka. Kako je to moguce, pogotovo kod auta koji je vec ko zna koliko presao. Jesi li uopste silazio sa njim na neke sporedne, kamenite puteve, makadame, gde sve ovo dolazi do izrazaja?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvi ja ne bih trebao da off-ujem, ali evo najkrace moguce da odgovorim. L se vozi najvise po gradu i magistrali, naravno predje se preko makadama, losijeg puta, lezeceg... Veruj mi da u takvom slucaju nema nikakvih cudnih zvukova, deluje vrlo lepo sklopljen. Po sporednim i kamenitim putevima se ne zalazi :) . Pazi jos vece iznenadjenje za mene - isto to mogu da kazem i za sluzbeni Punto Classic. Mozda se zalomilo tako, ne znam. Imali smo Peugeote (206 do 407), koji se nisu pokazali u eksploataciji, pa se preslo na Fikus. Vozim i Mazdu CX-5 kad se ide dalje, e to je auto :thumbsup: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

...i ovaj auto jedva cekam da vidim uzivo.

 

Za praznike stiže par komada, statički primerci, i....svašta nešto atraktivno. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...