Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Fiat 500X / Fiat 600

Recommended Posts

@moron

 

Na brzinu nađoh ovo:

 

Ovo je prvi Fiat hibrid koji može koristiti samo električni motor za pokretanje, tj. tako što potpuno isključuje benzinski motor. Benzinac može biti isključen do 47% vremena prema ukupnom WLTP ciklusu. Samo u urbanom ciklusu taj procenat raste na 62%. Kao rezultat toga, novi 1.5 benzinac uz 48V hibrid troši u gradskom ciklusu (WLTP) manje od dizela:

4.7/100 km u poređenju sa 5.0/100 km za 1.6 dizel motor u Tipu;
5.1/100 km u poređenju sa 5.4 L/100 km za 1.6 dizel motor u 500X.
Prednosti novog 48-voltnog 1.5 T4 Hibrid motora su čak veće od prethodnog 1.3 T4 (500X): u novoj verziji, emisija CO2 je do 11% niža (WLTP ciklus). Performanse se nikada ne žrtvuju, a automobil je veoma udoban za vožnju zahvaljujući praktično neprimetnim promenama između elektromotora i motora sa unutrašnjim sagorevanjem.

 

Ubrzanje do 100 km/h je 9 sekundi (Tipo) i 9.4 sekunde (500X). Performanse motora sa unutrašnjim sagorevanjem se brzo podržavaju prilikom ponovnog pokretanja i performanse se optimizuju, ublažavajući ''turbo rupu'' i obezbeđujući brži odziv pedale gasa. Slično, ako se pokreće u čisto električnom režimu, motor sa unutrašnjim sagorevanjem se može brzo startovati da bi pomogao ako se želi maksimalna snaga auta. Hibridno napajanje ima višestruke prednosti u oba nova modela, ne samo u pokretanju u 100% električnom režimu: glatko, tiho i bez trošenja benzina. Isto tako, automobil može nastaviti da se vozi u potpuno električnom režimu, u skladu sa snagom i nivoom napunjenosti baterije (e-launch). Električno napajanje takođe može da se koristi za funkciju ''puzanja'' (e-creeping), odnosno da se napravi niz kratkih pomeranja napred bez pritiska na papučicu gasa, naprimer u saobraćajnoj gužvi (e-queueing). Automobil se takođe može parkirati u 100% električnom režimu, bilo u prvoj brzini ili u rikvercu (e-parking). Pored toga, hibridno napajanje je dizajnirano da povrati energiju tokom kočenja i usporavanja.

 

 

Edited by neshaoct

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesantan je taj deo PR saopštenja koji kaže da "Benzinac može biti isključen do 47% vremena prema ukupnom WLTP ciklusu", odnosno, da "Samo u urbanom ciklusu taj procenat raste na 62%", a da istovremeno, kao rezultat svega toga, imamo manju deklarisanu emisiju CO2 ( i potrošnju ) po WLTP-u za samo 11% ( u mešovitom ciklusu ).

 

To ( ta disproprcija, faktička ušteda goriva od samo 11% u odnosu na "nerad" SUS motora u vremenskom smislu od 47% ili 62% od celog vremena trajanja testa ) je po mom mišljenju zato jer tokom WLTP testa ( kroz sve četiri faze ) ima dosta forsiranih ubrzanja. I za uštedu goriva ima relativno malo uticaja to što će da ti se gasi SUS motor svaki put kada je "oduzet gas" ( npr. tih 62% vremena vožnje "u gradu" u smislu WLTP-a ) i/ili što ćeš uz relativno mali kapacitet baterije imati ograničenu ispomoć elektromotora pri forsiranim ubrzanja ili samoj vožnji konstantnom brzinom.

 

No, ta mogućost da se maksimalno do brzina koje SUS postiže na ler gasu, može vozilo kretati samo na EM ( parkiranje, manevrisanje, kreni-stani i sl. ), to je za mene veliki plus. I to što im je menjač napokon dobio sedmi stepen prenosa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad se ocekuje zvanicno predstavljanje tog novog 500X MHEV 48V u Srbiji?

zanimljivo sve zvuci, samo je pitanje cene u Sport opremi npr.

Edited by GiDrA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa, na sajtu "Stojanova" imaš vest sa naslovom "Jeep Compass 1.5 e-HYBRID stiže u martu po ceni od 29.500 €", tako da verujem da i 500X sa tim motorom stiže u isto vreme.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Steta sto nece biti izmene enterijera, tacnije instrument clustera i samog infotainment-a… bilo bi lepo videti nesto kao u 500e , lepa promena.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma, motor i menjač su najbitniji ( i najvredniji ) deo automobila, tako da bih uz dobar motor, uparen sa dobrim menjačem, bio spreman oprostiti i dosta nekih mogućih "falinki" automobila. Bez obzira na brend.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sta predstavljaju ove dve tabele i brojke?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@GiDrA

Samo da dodam - prodaja u Evropi.

S vremena na vreme okacim za FCA modele, a redovno za Compact klasu koju detaljnije pratim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

autosocialukyoutubelogo.jpg AutoSocialUK: Fiat 500X

 

Prepun je ovaj segment modela za biranje, ali samo jedan od njih ima manjeg brata koji je automobilska ikona - Fiat 500 - tako da se 500X ''prirodno'' nameće kao logičan izbor svim tim ljudima kada požele veći auto.

Ali, 500X je na tržištu od 2015. godine, i iako je imao nekoliko unapređenja od tada, može li se danas boriti sa ostalima?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Fiat 600 bez maske

 

fiat 600 2024 01.jpg

 

Pojavila se prva slika novog Fiata 600, SUV modela u B segmentu koji će biti dostupan i u električnoj verziji, a pojaviće se još tokom ove godine. Na fotografiji koju je objavila ANSA je Fiat 600 bez kamuflaže, snimljen negde u Nemačkoj. Novi B-SUV će zameniti sadašnji Fiat 500X, pri čemu je Fiat 600 baziran na istoj platformi koju koristi i Jeep Avenger sa kojim će takođe deliti i fabriku Tychy u Poljskoj.

 

Kao i u slučaju pomenutog Avengera, i novi Fiat 600 će imati potpuno električnu verziju što znači da će iskoristiti prednosti platforme CMP i e-CMP. Zahvaljujući ovoj prvoj slici, dodatno se potvrđuje činjenica da će novi Fiat 600 primeniti prilično blisku stilsku vezu sa novim Fiatom 500 EV odnosno da će novi B-SUV pratiti nove stilske kanone koje je uveo proizvođač iz Torina sa svojim električnim automobilom. Što se tiče veličine, novi Fiat 600 bi trebalo da ima dimenzije slične Avengeru koji ima 408 cm i međuosovinsko rastojanje od 256 cm. Električni pogon će podrazumevati elektromotor sa 156KS i 260 Nm, litijum-jonske baterije od 54 kWh, domet od oko 400 km i najveću brzinu od 150 km/h. Takođe, na nekim tržištima (Italija, Španija) nudiće se i benzinski motor 1.2 GSE T3 sa 100 KS, a razmišlja se i uvođenju 1.2 Puretech 48V Mild-Hibrid verzije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

"1.2 GSE T3" sa samo 100ks je neki novi motor ili treba da stoji 1.0?

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/6/2023 at 12:26 PM, italiano said:

"1.2 GSE T3" sa samo 100ks je neki novi motor ili treba da stoji 1.0?

PSA 1.2 THP.

U Evropi više neće biti Fiatovih motora, sve ide na PSA (motori, mjenjači, platforme).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onda ne treba da stoji oznaka GSE T3 ( tj.Global small engine) sto je oznaka za Fiatove motore nego 1.2 Pure Tech.

Bezveze je da ugradjuju motor od 100ks kad aktuelni pocinje od 120...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ali u aktelni 500X ide 120ks

U Tipo od 100ks.

Iskreno se nadam da je to samo "patka" posto bih bio zainteresovan za novi 500X.

Samo se nadam da i kompletan Fiat nece nestati preko noci...

Edited by italiano

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čitao sam nečije utiske o Avengeru ( a ovaj Fiat bi trebalo da mu buke klon ). Bili su veoma, veoma negativni po pitanju ponude prostora. Neće to izgleda biti ni bleda senka Fiata 500X ( pri čemu ni sam 500X nije blisato ).

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, italiano said:

Da ali u aktelni 500X ide 120ks

U Tipo od 100ks.

Tako je. Originalni T3 je imao 120 KS i sestobrzinski menjac.

A na MY21 Tipu su ubacili "ustinutu" verziju na 100 KS, sa petobrzinskim menjacem.

1 hour ago, italiano said:

Samo se nadam da i kompletan Fiat nece nestati preko noci

Sem malog 500, otprilike se polako ali sigurno krecu u tom smeru. Uprkos raznoraznim pompeznim (da ne kazem smesnim) PR najavama i procentima, meni u praksi deluje da pod Stellantisom jedino pokusavaju da se koprcaju sa Alfom (a i tu je prodaja vrlo mrsava i pored novih modela).

Lancia odavno, a polako i Fiat su u kanalu sa modelima koji su interesantni evropskim kupcima. Iskreno bih voleo da gresim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^

 

Ponovo snimljen novi Fiat 600

 

fiat 600 003.jpg

 

Ponovo je uhvaćen novi Fiat 600, SUV model u B segmentu koji će biti dostupan i u električnoj verziji, a pojaviće se još tokom ove godine. Nakon prve slike na kojoj je novi ''600'' snimljen negde u Nemačkoj, sada su se pojavile nove fotografije koje su nastale tokom snimanja promotivnog materijala.

 

fiat 600 002.jpg

 

Kako bilo, novi B-SUV će zameniti sadašnji Fiat 500X, pri čemu je Fiat 600 baziran na istoj platformi koju koristi i Jeep Avenger sa kojim će takođe deliti i fabriku Tychy u Poljskoj.

 

fiat 600 001.jpg

 

Kao i u slučaju pomenutog Avengera, i novi Fiat 600 će imati potpuno električnu verziju što znači da će iskoristiti prednosti platforme CMP i e-CMP. I nove slike potvrđuju da će ''600'' primeniti prilično blisku stilsku vezu sa novim Fiatom 500 EV odnosno da će novi B-SUV pratiti nove stilske kanone koje je uveo proizvođač iz Torina sa svojim električnim automobilom. Za unutrašnjost su predviđeni digitalna instrument tabla i 10.25-inčni ekran osetljiv na dodir. Što se tiče veličine, novi Fiat 600 bi trebalo da ima dimenzije slične Avengeru koji ima 408 cm i međuosovinsko rastojanje od 256 cm.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...