Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Fiat 500X / Fiat 600

Recommended Posts

...nema veze sa zivotom

 

Ok je što je tebi odmah u glavi sa jedne strane S klasa ili AMG GT, a sa druge Fiat 500L, i da onda zato kažeš da tehnologija (znanja) iskorišćena da se naprave ti automobili ne može ni da se uporedi, da to nema veze sa životom.

Ali, hajde malo da razmislimo... ;) Evo, jedna mala digresija. Često naletimo na vesti kako je Google kupio tu i tu firmu, i napišu nam da je to zbog patenata sa kojima ta firma raspolaže. Setimo se kupovine Motorole od strane Googla, ili kada je Microsoft kupio Nokiju, ili kad su kinezi kupili Volvo, ili sad skoro kad su kupili Pirelli. Sa takvim kupovinama se kupuje i tehnologija, složićeš se?

 

Da se vratimo sad na Mercedes, evo njihov najjeftiniji auto, A klasu. Je l početna dizel verzija ima motor iz Dacie Logan? Ima, ili nema?

A, gde je Mercedesu njegov CR dizelaš tih kubika, snage, ima li ga? Nije valjda da ga imaju, ali eto neće da ga ugrađuju nego uzimaju Renault dci?

Da uporedimo sa Fiatom. Fiat ima CR dizelaše 1.3, 1.6 i 2.0, ugrađuje ga u sve svoje modele (u okviru grupacije), plus drugi uzimaju od njega, plus je taj 1.3 svojevremeno dobio nagradu kao najbolji dizel motor na svetu u kategoriji malolitražnih dizela. Dakle, sa jedne strane Mercedes koji uzima male dizele od Dacije, i sa druge strane Fiat koji ima svoje takve motore, plus drugi uzimaju od njega. Ko tu ima tehnološku prednost?

Ali, to je samo jedan segment, jedan delić...ne može se na osnovu toga reći da je Mercedes tehnološki iza grupacije Fiat-Chrysler. 

 

Ili...'ajde opet da promislimo još malo.

Kada se kaže Fiat, problem je što ljudi odmah u glavi imaju par malih automobila, plus Stilo... :) i krenu potrebnu tehnologiju (znanja) da se naprave ti automobili, da upoređuju sa Mercedesom i kao...ma, jeeeeeeeste, nema bre veze sa životom da se to poredi. Ali, tu kao da se zaboravi da Fiat nije samo auto koji ima napred znak Fiata.

Pričamo o raspoloživom znanju, o tehnologiji koja je u ovoj sekundi dostupna tamo nekom inženjeru u Fiat-Chrysleru, i tamo nekom inženjeru u Mercedesu? Je l o tome pričamo? ;)

Npr. ima li Mercedes odgovor na tehnologiju, na znanje koje je iskorišćeno da se napravi ''La Ferrari''? Koliko znam rivali tom automobilu su McLaren P1, i Porsche 918. Trenutno nema nijednog Mercedesa tu.

 

Da se vratim na onu digresiju sa početka...zamisli količinu tehnologije i znanja koja se koristi da se naprave Ferrari automobili, Maserati automobili, iskustvo Ferarija iz F1, plus znanja koje su uneli ameri sa svojim modelima, pre svega Jeep. A, onda u tom skupu znanja i tehnologije dolaze i znanja Fiata kada su u pitanju mali motori, mali automobili, od Fiata 500 i Pande, pa dalje. 

Problem je što kada kreneš da porediš Fiat sa ostalima, ti kreneš od Fiata 500 i staneš negde kod 500L, a ustvari treba da nastaviš dalje u okviru grupacije jer čiji je Maserati, čiji je Ferrari, čiji je Jeep?

I Fiat 500, i LaFerrari...znanja za jedan i za drugi auto ima Fiat. A, nije valjda da je to malo tehnologije, ili je to tehnologija koja ne može da se poredi sa tehnologijom koja stoji Mercedesu na raspolaganju?

 

Da sad ne ispadne da su to nekakvi ''samostalci'' u okviru Fiata i da oni ništa ne dele između sebe....da je npr. Ferrari tehnologija samo za njih, za nikoga drugoga.

Npr. pre neki dan si imao vest na forumu da je donešena odluka o fabrici gde će se praviti novi motori za nove Alfe:

 

Fiat-Chrysler Automobile (FCA) je saopštio planove o proizvodnji dva nova motora za buduće Alfa Romeo modele, uključujući tu i snažni četvorocilindraš i V6 za koji će se pobrinuti Ferrari.

 

Eto tipičnog primera kako se tehnologija u okviru grupacije Fiat-Chrysler deli međusobno. Šta misliš, hoće li taj motor koji će Ferrari da pravi za Alfu biti neki krš? ;)

Ili, odakle Fiatu ideja da pravi SUV/crossover? Je l nema nikakve veze što jedan za drugim izlaze Jeep Renegade i Fiat 500X? Naravno da ima veze jer kao što znamo, Fiat 500X ispod lima je Jeep. Eto opet primer kako se tehnologija deli unutar grupacije. Jedan Fiat-Chrysler, ili VW imaju više raspoložive tehnologije (znanja) nego jedan Mercedes. 

pa jel ima nesto od ferarijeve tehnologije u fiatu 500x :-)

 

Nisam je video...ali, nešto ne verujem da bilo koji crossover/najmanji SUV uopšte i treba da ima takva tehnološka rešenja.

Ali, kakve to veze ima sa tvojom pričom kako eto tehnologija sa kojom raspolaže Fiat-Chrysler ne može ni da se uporedi sa onom koja stoji na raspolaganju Mercedesu?

Tamo gde auto iz grupacije Fiat-Chrysler treba da ima npr. malo potentniji benzinac (kao jedna od verzija buduće Giulie, naslednice 159-ke), eto...obratili su se Ferariju da im naprave motor.

Tamo gde auto iz grupacije Fiat-Chrysler treba da bude mali SUV/crossover, obratili su se Jeep-u, tj. uzeli njegovu platformu. Tako da bi pravo pitanje bilo ustvari ima li Fiat 500X tehnologiju jednog Jeep-a? Da, ima.

A, tamo gde auto iz grupacije Fiat-Chrysler treba da bude mali gradski auto, sa malim motorom, sa dosta opreme, lepog izgleda - pogledaće one sa znakom Fiata na haubi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

5 reasons why the new Fiat 500X will be a success

 

fiat_500x_3.jpg

 

Finally the new Fiat 500X is here. After more than 2 years of its quick appearance during the 500L official presentation, Fiat is back in the small SUV segment (the Sedici was one of the first B-SUV) with a very competitive product. It was presented at Paris motor show during a very nice conference press held by Fiat brand chief, Olivier François. Even if the new Italian born wasn’t playing as local in the French auto show, it was considered by many car magazines as one of the most important launches of the event. And is true. The 500X is at the end the car, along with the Jeep Renegade, that will have the role of helping Fiat to stop losing market share and gain more visibility in European markets. It is the nameplate that will demonstrate that it is possible to invest in Italy and produce upscale cars for export markets. If Fiat fails this time, it is going to be hard to keep its European business unit as it is now. Chrysler wouldn’t be able to maintain the whole Fiat operations as Brazilian results continue to slow down and China is still too small. However that scenario seems to be unrealistic, and the new Fiat was born to be success, in and outside Italy. This is why.

 

fiat_500x_fiat_500.jpg

 

1. 500 soul. Unlike the 500L, the new 500X respects the basics of the popular Fiat 500. The car doesn’t only look as the small city-car but it focuses on the details such as the 500 does. The Fiat 500X is full of design and useful details that make the difference when a customer decides. Based on the success of the Cinquecento, which at its 7th year is the absolute king of European and USA A-Segment, a bigger and more powerful version, along with the increasing demand for small SUVs, would have an important role in the B-SUV segment. Of course the demand would depend somehow on the price. Yet again the 500 is another example of how the brand can ask more money for a semi-premium car. And that could be the case of the new SUV, which based on its stylish, cool and dynamic values, Fiat could position it above the French and German competitors and even in that case it will have an important role in this segment.

 

jeep_e_fiat.jpg

 

2. Jeep expertise. The Fiat 500X is the Italian stylish version of the Jeep Renegade, the bad boy. This means that it is not a mere SUV experiment but it makes use of the world’s most famous and best SUV maker: Jeep. The car offers 3 kind of transmissions, the ultimate 9-speed automatic gearbox and many other features that none of its rivals can even think about it. Yes, both SUVs use the 500L platform and share a lot of parts. But the 500X isn’t a ‘SUV wanna be’. It is a crossover with real SUV capabilities, which at the end will count specially in markets such as USA.

 

fffff.jpg

 

Even if it was presented in Paris, where Renault and PSA play as locals, the new 500X was one of the main characters of that auto show.

 

3. First impressions. The car is extremely popular on the web. It was even considered the car of the motor show by some Italian and non-Italian web car magazines. Sites such as Automotive News Europe, positioned the 500X presentation as the main article during Thursday and Friday. Besides, right after the first official pictures were revealed, the general opinion of public is very positive. Comments all over the web, including social networks, blogs, forums and mainstream news, were quite good and this time it seems that a big part of the audience really like the car. This is quite unusual when a new car is presented as most of the times people’s opinion gets divided by those who love or hate it. And believe me, internet is now a very good indicator of what’s really happening in the off-line world.

 

b_suv_market_usa_and_italy.jpg

 

Italy and USA will become the new Fiat 500X’s most important markets. There, the small SUVs are becoming popular but in the States are still far from leading the SUV segment. A lot of opportunities to come. Source: Good Car Bad Car, UNRAE, ANFIA

 

4. More room for more small SUVs. The boom hasn’t stopped yet. After the arrival of the French and Germans and their success, the market is still in a shift from regular segments (B and C) to the entry SUVs. It is happening in a massive way in France and somehow in Germany, Spain and Britain. Consumers are considering the B-SUVs as a serious alternative to the usual Fiestas, Corsas, Clios and so on, while others aren’t even considering the small MPVs, just as it is happening to the Opel Meriva and Ford B-Max. Italy is one of the remaining big European markets where the small SUV market hasn’t taken off at all. Last year the B-SUV segment counted for 5,6% of Italian car sales, with the Renault-Nissan leading the segment (41,5% share), and followed by GM with 17,90% and BMW with 17,82%. Fiat has a room for a successful mini-SUV.

 

5. A step forward in terms of quality.  Based on the press comments and people who saw the car (thanks Daniele), Fiat made a huge improvement in terms of quality. The interior doesn’t only look nice but it is made of high quality materials that haven’t been used before. This means that the company finally got the message and now is ready to offer not only cool but high quality cars for all levels. European and American consumer will appreciate this and of course it will be another key element for the decision-making.

 

 

izvor - fiatgroupworld.com

 

 

b_suv_sales_europe_january_2015.jpg bsuv11.jpg jeep_renegade_and_fiat_500x_sales_europe jeep_renegade_and_fiat_500x_sales_januar

jeep_renegade_price_positioning.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovaj peti razlog sam odmah primetio na sajmu... Mada, bilo je ovde nekih komentara da im se materijali čine loši. Meni deluju bolje od mnogih.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Nesu

umes lepo da odgovoris

Tako lepo srocen odgovor me tera da samo potvrdno klimnem glavom i kazem u pravu si.

ali

Ja i dalje mislim da fiat kao fiat a ne ferari ili maserati ne moze da pridje premium proizvodjacima, kao ni sa modelom 500x

I ja i ti vozimo isti auto i znamo kako mu je nesrecan enterijer , pri tome mislim i na plastiku i na tapacire dok je recimo u ford fokusu situacija drasticno bolja

Verovatno se pitas zasto onda nisam kupio fokusa umesto stila kad sam pre ovog stila vozio mondea.

 Pa izgled tj. dizajn je u pitanju, stilo mi je prelep automobil,ubedjivo najlepsi u klasi a kome je bitna plastika , tu dolazimo i do naseg neslaganja oko nove vitare.Meni je ona prelepa i u drugom paketu opreme ima sve sto mi treba pa i vise od toga , a to sto ti kazes da je plastika losija nego u loganu meni nije bitno , bitno je da je mnogo lepse dizajnirana.Znas koliko fiat bije los glas po pitanju elektronike , pouzdanosti i koriscenja materijala slabijeg kvaliteta.Ljudi su puni predrasuda i po meni fiat je trebao da ponudi 500x sa nizim cenama i da pokusa da dodje do sto vise kupaca koji ce biti zadovoljni sa svojim autom i tako da sire pozitivne informacije i da ga hvale , a sa ovim cenama oni zaobilaze i veliki broj kupaca iz evrope gurajuci se u ekskluzivu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

5. A step forward in terms of quality.  Based on the press comments and people who saw the car (thanks Daniele), Fiat made a huge improvement in terms of quality. The interior doesn’t only look nice but it is made of high quality materials that haven’t been used before. This means that the company finally got the message and now is ready to offer not only cool but high quality cars for all levels. European and American consumer will appreciate this and of course it will be another key element for the decision-making.

 

Ovaj peti razlog sam odmah primetio na sajmu... Mada, bilo je ovde nekih komentara da im se materijali čine loši. Meni deluju bolje od mnogih.

 

Jeste kvalitet dobar...čini mi se da su ipak ostavili maaaaalo slobodnog mesta da se to još poboljša zbog ovoga:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/46288-alfa-romeo-suv/?p=1079711

 

Alfini auti treba da budu još skuplji, a treba da budu još kvalitetniji unutra.

Ustvari, skok u kvalitetu će se još više videti kada nove Alfe izađu na svetlo dana, ne samo njeni SUV modeli. Videćemo najavu tog novog kvaliteta Alfe već za oko dva meseca kada predstave naslednicu 159-ke.

@ Nesu

umes lepo da odgovoris

Tako lepo srocen odgovor me tera da samo potvrdno klimnem glavom i kazem u pravu si.

ali

Ja i dalje mislim da fiat kao fiat a ne ferari ili maserati ne moze da pridje premium proizvodjacima, kao ni sa modelom 500x

 

Pričali smo to već...Fiat 500X više igra na kartu ''lifestyle'' automobila, nego premium modela. Ako bi mogli to da pojednostavimo, da uprostimo, moglo bi se reći da je jedno npr. 80:20 igranja na kartu lifestyle modela. Premium je onako ''usput'' jer to dolazi samo po sebi za one ''najnapucanije'' verzije. Ne izgleda unutrašnjost isto na Fiatu 500X od 17k evra i od 33k evra. Ovaj prvi ne može da se gura u premijum, ali ovaj drugi može. Nije samo unutrašnjost, nego onaj drugi ima i DSG automatski menjač sa 9 brzina (konkurencija to nema u tom segmentu, ni oni modeli sa znakom BMW ili Audi)...

 

EDIT: Ako već smatraš da ne može Fiat u premijum, čini mi se da to misliš pre sega zbog samog imena Fiat, a ne zbog tehnologije sa kojom raspolaže, koju je iskoristio i koju će koristiti za svoje buduće modele u okviru grupacije. Ima istine u tome da prosto to ime se ne povezuje sa nekim ''velikim'' parama koje izbrojiš za auto, već se povezuje sa malim automobilima koji su jeftini. To je isto kao što VW pokušava Phaeton modelom da se ''ugura'' u premijum, pa mu za sada ne ide posebno dobro...ali će i dalje da prave taj model, i kad prođe još jedno 10 godina postaće normlano dati za VW značku 80.000 evra. Sada se za te pare plaća BMW ili Audi, ili Mercedes značka, ali ne i VW znak na haubi.

Isto tako, ustvari još brže jer će biti više modela kojima će biti posao da ostvare taj efekat, će biti i sa Fiatom...modeli će izlaziti, i ako se na tržištu pokažu ok po pitanju kvaliteta, tamo iza 2020. godine postaće sasvim ''društveno prihvatljivo'', ''svariće'' tržište da je potpuno ok za Fiat platiti jedno 25.000 evra, ili 30.000. Sada tržište još nije imalo prilike da to ''svari'', nije bilo takvih auta...eto ih.

Fiat 500X će biti prvi koji probija tu barijeru, za njim će i ostali.

Edited by neshaoct

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ocekujem da ce fiat u narednim godinama izdvojiti modele 500 iz game svojih vozila kao sto je citroen uradio sa ds modelima, mislim da imaju resurse, znanja i imidza da ih pozicioniraju kao luksuzne lifestyle automobile.

Evo recimo jedan mini cooper je (meni subjektivno) izuzetno nekvalitetan imajuci u vidu svoju cenu, pa je opet skup i pozeljan.

Neshaoct +1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Razmisljam o tome koliko su sve te cene automobila realne, i koliko tu zapravo ima udela materijal i ostali proizvodni troskovi, a koliko sve ostalo (razvoj, reklama, podrska...) kada bi se cena svela samo na troskove proizvodnje- na koliko bi se spustila?

Sta su kola? Gomila plastike i metala niske tehnologije... Jedan far na 500 seriji je isti za skoro sve modele, tehnologija je ista, pa se cena svih sledecih posle prvog svode na cenu materijala i rada... Koji ne bi trebao biti skuplji od 20-tak eura, a prodaju ga za 200 eura.

Jedna lajsna prozvodne cene od par eura prodaje se za 30 eura... Odakle stizu do cene 20-30.000 eura? Verovatno materijal i rad nisu vise od par hiljada... Kome ide ostatak?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zasto? Pa kad jednom naprave tehnologiju kojom prave neki deo troskovi proizvodnje pojedinacnog komada su veoma mali. To je kao kad jednom napravite windows, a posle ga samo kopirate. Cak sta vise, za proizvodnju jednog novog automobila ulozeno je manje ljudskog rada nego za proizvodnju yuga. Sve vise rade roboti, ciji je rad mnogo jeftiniji nego ljudski nekada... A kola sve skuplja i skuplja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imaju oni i drugih troskova osim proizvodnje, troskovi plata (radnici u proizvodnji, radnici u administraciji), troskovi administracije, najvažnije - troskovi investicija i ulaganja u razvoj novih tehnologija, troskovi odrzavanje proizvodnje, ostali neproizvodni troškovi i ko zna sta jos... Sve to trebas ukljuciti u cenu kostanja auta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tako je. Razvoj je najbitiniji. Hiljade ljudi u koje se ulagalo nekoliko godina dok se razvijao automobil. Novi alati u koje se ulagalo tokom razvoja. Konstantno održavanje alata i pogona... Za to sve idu milioni. Gde je tu logistika i ostalo što je srdjos nabrojao...

Što kaže Dante, opisao si Yuga :) . E to je gomila materijala dobijenog tehnologijom koju čak ni mi nismo razvili, nego smo je preuzeli kada je već bila na kraju svog tehnološkog veka, i onda smo bez ikakvog ulaganja u bilo kakav razvoj i ljude koji su mogli da doprinesu nečemu proizvodili isti automobil 40 godina. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa napisao sam u zagradi gore (razvoj, reklama, podrska...) jer i sam znam da je razvoj najskuplji. Ali bi mi bilo interesantno da znam koliko je SAMO cena proizvodnje automobila bez ostalih troskova? Npr. kada neko ne bi odvajao za amortizaciju masina, razvoj... Dobro znam da bi taj prosao kao zastava... Pretpostavljam da bi cena proizvodnje jednog savremenog autobila bila svega nekoliko hiljada eura.

Naravno, sve troskove proizvodnje treba uracunati... I radnike, energiju, logistiku... Sve osim amortizacije, razvoja, reklame, dilerske provizije... Sto bi rekli koliko seljaka kosta proizvodnja kila mesa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ali bi mi bilo interesantno da znam koliko je SAMO cena proizvodnje automobila bez ostalih troskova?

 

Neko objavi te cene pa krene treći svetski rat  :smoke:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mnogo drastičniji primer je industrija mobilnih telefona i generalno elektronike.

Share this post


Link to post
Share on other sites

500L i X nisu vozila koja produkcijom vade proizvođača iz problema ili ga vuku na dno. Naslednik Punta je mnogo bitniji.

 

500 i 500X su npr. vozila koja te vuku gore ako imaju ikakvu prođu. Naime ako prodaš istih kombinirano kakvih 250-300k godišnje to je kao da si onih jeftilen na koje imaš malu zaradu, a i Panda i Punto su bili tu, prodaš u 4-5 x većem broju primjeraka.

 

Da sad ne ispadne da su to nekakvi ''samostalci'' u okviru Fiata i da oni ništa ne dele između sebe....da je npr. Ferrari tehnologija samo za njih, za nikoga drugoga.

Npr. pre neki dan si imao vest na forumu da je donešena odluka o fabrici gde će se praviti novi motori za nove Alfe:

 

Fiat-Chrysler Automobile (FCA) je saopštio planove o proizvodnji dva nova motora za buduće Alfa Romeo modele, uključujući tu i snažni četvorocilindraš i V6 za koji će se pobrinuti Ferrari.

 

Eto tipičnog primera kako se tehnologija u okviru grupacije Fiat-Chrysler deli međusobno. Šta misliš, hoće li taj motor koji će Ferrari da pravi za Alfu biti neki krš? ;)

 

 

 

Ma to možda neće ni biti Ferrari motor mada je super marketinški vidjeti engineered by Ferrari, isto kao u slučajeu Maserovog V6 60o. Doduše moguće da će to biti Ferrari V8-2 tj. V6 90o no to ništa nije sigurno ali što je sigurno je da ga neće raditi Ferrari za razliku od Maserovog V6.

 

Ili, odakle Fiatu ideja da pravi SUV/crossover? Je l nema nikakve veze što jedan za drugim izlaze Jeep Renegade i Fiat 500X? Naravno da ima veze jer kao što znamo, Fiat 500X ispod lima je Jeep. Eto opet primer kako se tehnologija deli unutar grupacije. Jedan Fiat-Chrysler, ili VW imaju više raspoložive tehnologije (znanja) nego jedan Mercedes.

 Ispod lima je FIAT jer je platforme u osnovi FIAT-ova. No Jeep je tu igrao ulogu da platformu prilagodi određenim terenskim uvjetima, a AWD pogon je ZF-ov.

 

I ja i ti vozimo isti auto i znamo kako mu je nesrecan enterijer , pri tome mislim i na plastiku i na tapacire dok je recimo u ford fokusu situacija drasticno bolja

Verovatno se pitas zasto onda nisam kupio fokusa umesto stila kad sam pre ovog stila vozio mondea.

 Pa izgled tj. dizajn je u pitanju, stilo mi je prelep automobil,ubedjivo najlepsi u klasi a kome je bitna plastika 

 

Pa taj Stilo je za jedan FIAT bio gabor. A što se tiče plastike pa u nekim pogledima je to bilo gore od Brava/Brave. Doduše to je doba FIAT-ove bezglave štednje pa milijun problema sa elektronikom i slično. Tako da je jedan novi Bravo kasnije prije izlaska na tržište već bio na lošem glasu mada je u boljim izvedbama recimo imao jako dobru plastiku.

 

Jeste kvalitet dobar...čini mi se da su ipak ostavili maaaaalo slobodnog mesta da se to još poboljša zbog ovoga:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/46288-alfa-romeo-suv/?p=1079711

 

Alfini auti treba da budu još skuplji, a treba da budu još kvalitetniji unutra.

Ustvari, skok u kvalitetu će se još više videti kada nove Alfe izađu na svetlo dana, ne samo njeni SUV modeli. Videćemo najavu tog novog kvaliteta Alfe već za oko dva meseca kada predstave naslednicu 159-ke.

 

 Ma uopće se ne ostavlja mjesta za to kada je Alfin segment totalno drugačiji. Što se tiče kvalitete unutrašnjosti teško da može dalje od onoga što je 500X osim varijacija na temu.

Stvar je u tome da u branda kao što je Alfa mora biti veća mogućnost individualizacije, znači više kombinacija boja(mislim na kombiniranje odvojeno skoro da najsitnijeg detalja), opreme i slično. Onda Alfa mora imati više sigurnosnih elemenata. Doduše ovo zadnje nema sada ni Maser ali se sprema za MY2016. Ali povrh svega je Alfa test tehnologija. Ako si gledao kako je 4C izrađen to je to, a pri tome ne mislim na školjku od karbona. Znači plastični i ostali hibridni materijali te naravno veliki udio aluminija.

I ove stvari za SUV sa linkova što su testirali. Završilo je kao Jeep i to Cherokee.

 

 

 

Nije samo unutrašnjost, nego onaj drugi ima i DSG automatski menjač sa 9 brzina (konkurencija to nema u tom segmentu, ni oni modeli sa znakom BMW ili Audi)...

 

To nije DCT nego klasičan HD automatik, finije i gospodskije rješenje. :)

 

Ocekujem da ce fiat u narednim godinama izdvojiti modele 500 iz game svojih vozila kao sto je citroen uradio sa ds modelima, mislim da imaju resurse, znanja i imidza da ih pozicioniraju kao luksuzne lifestyle automobile.

 Teško da će FIAT to odovojiti kao brand, nema potrebe. Ali da će to biti brand unutar branda koji više naginje luksuzu(makar neko to nazivali lifestylom) to je jasno.

 

Fiat ce u narednim godinama samo i imati 500 modele, osim na latinoamerickom i azijskom trzistu. Nece vise biti punta, brava i ostalih naziva...

 Biti će Brava i sličnih, kao i Pande, no što točno ne znamo. Evo ni CUV veći od 500X nebi trebao biti iz 500 familije.

 

Razmisljam o tome koliko su sve te cene automobila realne, i koliko tu zapravo ima udela materijal i ostali proizvodni troskovi, a koliko sve ostalo (razvoj, reklama, podrska...) kada bi se cena svela samo na troskove proizvodnje- na koliko bi se spustila?

Sve bi to bilo super da razvoj modela na novoj par platformi nije oko milijarde dolara, a onoga na postojećoj par stotina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

500L i X nisu vozila koja produkcijom vade proizvođača iz problema ili ga vuku na dno. Naslednik Punta je mnogo bitniji.

 

500 i 500X su npr. vozila koja te vuku gore ako imaju ikakvu prođu. Naime ako prodaš istih kombinirano kakvih 250-300k godišnje to je kao da si onih jeftilen na koje imaš malu zaradu, a i Panda i Punto su bili tu, prodaš u 4-5 x većem broju primjeraka.

Ne mora da zači. Jako je važno koliko je cena realno odmerena i koliko je plan prodaje ostvariv.

 

Cena razvoja je značajan deo cene vozila i kalkuliše se prema očekivanoj prodaji. Ako prodaja ne ide očekivanim ritmom eto problema. S druge strane cena vozila je uslovljena i cenom konkurencije. Ako je tvoje vozilo suviše skuplje od konkurenata neće se prodavati.

 

Dakle postoji realna cena koju vozilo može da postigne na tržištu i koja nije previše promenjiva i postoje troškovi razvoja. Ako prodaja nije na nivou dovoljnom da pokrije troškove razvoja eto cirkusa iako na papiru lepo piše da se model prodaje u lepih xy komada godišnje.

 

Upravo je relativno mala planirana prodaja SUV/MPV vozila iz B segmenta razlog zašto 500L i konkurencija koštaju koliko koštaju. S druge strane proizvođači se upiru da na sve načine smanje troškove razvoja pa se desi da Fiat i GM zajedno razviju platformu za Grande Punta i Corsu, 500L i Merivu, Alfu 159 i Insigniu... ili upravo je deljenje komponenti između više članova grupacije razlog zašto je WV tako uspešan; ili Dacia je jeftina jer koristi tehnologiju prethodne generacije Renoa, pa razvoj jedva da košta išta. 

 

Suviše je bilo primera da su proizvođaći gubili na svakom prodatom primerku. Čak mi se čini da sam negde pročitao da je Stilo bio jedan od takvih modela.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I Seat Axeo koristi platformu za proslu generaciju Audija A4 pa nije jeftin

 

Što bi Nele rekao, "para vrti tamo gde burgija ne može"

Edited by srdjos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stilo je zavio Fiat debelo. 2297 funti je u proseku bio gubitak na svakom prodatom automobilu. Verovatno debeo uticaj na to ima skromna prodaja. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...