Jump to content
Goran
neshaoct

Fiat 500X / Fiat 600

Recommended Posts

@moron

 

Uf, odakle da krenem.

 

CMP kao platforma je došla iz suradnje sa Kinezima i zamišljena je kao low cost platforma C segmenta a ne kao mass market pa nekad i premium platforma B. segmenta.

 

Samim tim automobili na njoj su najtješnji u klasi. Mjesta za koljena straga nepostojeća.

 

Sama auta na njoj su i jako uska za današnje standarde. Pogledaj samo gornji dio kod šoferšajbe kad stoji neki parkiran pored konkurencije.

 

A ima toga još. Napišem kad uvatim vremena.

Neke mane su odluke PSA, kasnije Stellantisa, prije svega ex-PSA i nikog drugog.

Uzmi još u obzir da su Poljske trojke razvijane zbrda zdola sa jedinim ciljem da budu što jeftinije u proizvodnji.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/14/2024 at 2:26 PM, N.N. said:

Imaš P0/BSG blage hibride

To je bio stari 500 i stara Panda?

 

Kako stoji sa pouzdanošću MHEV sistem koji je išao u Compasa, Tonale, Tipo (1.5 + 48V baterija)?

Edited by Elra

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/14/2024 at 2:26 PM, N.N. said:

@moron

 

Imaš P0/BSG blage hibride a imaš i P2.5 blage hibride kao u 500X ili 600.

Velika je razlika. Radom su P2.5 sličniji full hibridima.

 

Što se 1.2 od PSA tiče, u mild hybrid formi koristi isključivo lanac za distribuciju umjesto remena u ulju koji je sporan.

 

Inače ja osobno imam mali milijun zamjerki na ex-FCA trojke na PSA platformi.

 

Tek je ova Grande Panda izvedena kako spada.

https://www.instagram.com/reel/C9oxSsFNtpW/?igsh=MW00eTJkYjI1bGJyeA==

 

Avenger je baš jeftino urađen. 25000 eura za ovo, ne ide.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, enterijer plastike kod Avengera kao da je od "mermera". Ali, to je odavno postala uobičajena osobina čak i duplo skupljih savremenih automobila. Na žalost.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/15/2024 at 12:07 PM, moron said:

Možeš li malo da pojasniš ?

Sad sam uhvatio malo vremena.

 

Pa odakle krenuti?

 

Prvo od svega je da CMP nije idealna tehnička osnova.

Za ova moderna vremena su auta na njoj najtješnja u klasi, što sa mjestom za koljena straga što širinom.

 

Ajde OK, odabrali su CMP. Kad su već odabrali CMP zašto su ostali na osnovnom međuosovinskom  razmaku za crossover modele na toj platformi, zašto nisu uzeli 5cm dulje kako ima 2008 II.

Puno je tu pitanja i pitanje jesu li uopće radilo kakav benchmark protiv konkurencije ili je bilo sve zbrda zdola.

I nije istina da ex FCA nije imao spremnu platformu. Imali su i to onu od novog Fiata 500 koja nudi dosta efikasnije pakiranje.

 

No mantra rezanja troškova pod svaku cijenu je jedina nit vodilja ex PSA.

 

I dobro, uzeli su CMP. No onda su na toj istoj CMP stavili problematične PSA motore i recimo isto tako PSA infotainment sustav koji je lošiji od onoga kojeg nudi FCA sa UConnect 5.

 

Sad će neki reći da je dobar 1.2 i da što ima veze. No taj 1.2 staje na 130 ili 136 KS i prije ove mild hybrid verzije je imao i ima silne probleme sa remenom u ulju koji pušta strugotine i stvara depozite što dugoročno dovede do katastrofalnih kvarova u dosta slučajeva.

 

Ali ajmo sad reći da je taj 1.2 bulletproof, da je savršen.

Opet FCA 1.5 ima 4 cilindra i ide do 160 KS i uparena je sa superiornijim, doduše skuljim, pravim DCT-om kakvog koriste i Renault i BMW i Mercedes.

 

Ali isto tako imaju problem sa proizvodnjom novog 1.2 EB3 sa lancem u dovoljnim količinama. Za posljedicu ne to imalo da Poljska trojka sa motorima na unutrašnje sagorijevanje dodatno kasni ma tržište.

Zar nisu mogli staviti FireFly? Bill koji. Uostalom FireFly ide na CMP automobilima i Južnoj Americi.

 

I za kraj. Barem za sada a imam joj masu toga tipkati o ex PSA strategiji i nedostatku vizije. Pa za njih je Marchionne svetac.

 

Na verzijama koje su AWD sa malim elektromotorom, isto mild hybrid.

Bivši FCA je za CMP razvio mulitlink, projekt se zove eRAD.

Zašto barem Junior nema stražnji multilink na svim verzijama?

 

A ovo o unutrašnjosti i štednji je posebna priča.

 

@Elra

P0 ili BSG je isto, može biti 12, 24 ili 48 V.

Stvarno ne pomaže puno.

P2 je na ulazu u mjenjač, najčešće kak P2.5 što znači danje integriran u mjenjač.

P3 je na izlazu iz mjenjača, ne znam jel to ima novi Audi A5 ili je P2.5.

I P4 je elektromotor na prednjoj ili stražnjoj osovini neovisan od ostatka pogona.

 

Recimo Alfa Junior eQ4, ili koja je oznaka, je kombinacija P2.5 i P4 mild hybrida.

Ostale verzije bilo 1.2 PureDreck ili 1.5 GSE si P2.5 sa tim da 1.2 PureDreck iako je uparena po njima sa DCT-om to nije nego ima jedno kvačilo za promjenu brzina a drugo je dog clutch. Taj mjenjač ne sporiji i nema preselektirane brzine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

1 hour ago, N.N. said:

Za posljedicu ne to imalo da Poljska trojka sa motorima na unutrašnje sagorijevanje dodatno kasni ma tržište.

Nova Frontera će dolaziti iz Poljske ili Trnave?

Da li će se u Kragujevcu praviti samo eGrande Panda ili i MHEV Grande Panda?

 

Da li znaš kako se u praksi pokazao Tonale 1.5 MHEV sa aspekta pouzdanosti hibridnog sistema?

Edited by Elra

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Elra

 

Pojma ti nemam. To je Smart Car platforma. Logika je onda Kragujevac, Trnava ili Kenitra u Maroku. Osim ako neće biti četvrti pogon za nju za europsko tržište.

Ide 6 modela za Europu na njoj koliko znam, 1 Opel, 2 Citroena i 3 Fiata. Globalno još koji model.

 

 

Ali što reći o kompaniji kao Setallantis di je CTO softveraš Nedžad Curić.

 

Sa druge strane imamo Renault grupaciju gdje je prošli tjedan CTO postao Phillipe Krief.

Za manje upoznate sa tematikom to je onaj tuniški Židov iz Francuske koji je vodio razvoj Giulie i Stelvia te je za nagradu dobio mjesto šefa razvoja u Ferrariu.

Već neko vrijeme je u Renault grupi, od ranije kao CEO branda Alpina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Navodno će se Fiat Fastback proizvoditi u Bursi. Negdje sam našao taj podatak. Iskopam.

Hvala @N.N.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Elra

 

Ne znam ti za 1.5 i ne znam ti garanciju na litijsku bateriju. Recimo kod 1.2 ti je ona 8 godina.

 

Ono što znam o 1.5 je da svi više hvale novije verzije, da je ECU ispeglan, da manje troši u Real life situacijama i da boje brže mijenja brzine.

 

Što se tiče imena Fiat modela. Ako sam dobro razumio. Iako modeli jesu globalni imena modela nisu. Neka je priča da će ti u nas biti Freemont, jedan od dvojca, ili da će čak možda ostati ime Tipo.

 

Jedan je naravno veličina novog C3 Aircrossa/Frontere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

image_2024-06-09_085724494.png

 

Završna obrada ovog L lima kao iz kućne radinosti :rant:

Novi Fiat modeli

 

 https://www.instagram.com/p/C7CTDJXpMap/?igsh=MTN5bjNjczRkYmNuOQ==

 

F2X će dolaziti iz Brazila i Turske.

 

Zašto će blizanca C3 Aircross/Frontera nazvati Multipla? Odmah je automobil dobio teret za uspjeh na tržištu.

Edited by Elra

Share this post


Link to post
Share on other sites

...

1 hour ago, N.N. said:

Sa druge strane imamo Renault grupaciju gdje je prošli tjedan CTO postao Phillipe Krief.

Za manje upoznate sa tematikom to je onaj tuniški Židov iz Francuske koji je vodio razvoj Giulie i Stelvia te je za nagradu dobio mjesto šefa razvoja u Ferrariu.

Već neko vrijeme je u Renault grupi, od ranije kao CEO branda Alpina.

https://www.instagram.com/p/C7CTDJXpMap/?igsh=MTN5bjNjczRkYmNuOQ==

 

F2X će dolaziti iz Brazila i Turske.

 

Renault ima katastrofalnu ponudu motora, bar trenutno. Samo 1.0 i 1.2 + elektro motori.

Edited by Elra

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Elra

 

Otišli smo malo van teme.

 

No što se tiče Renaulta originalan plan je bio 1.2 turbo I3 i 1.5 turbo I4 koji mijenjaju one 1.0 i 1.33. Izgleda da su odustali od 1.5 barem za sada mada oni ti imaju neke druge opcije za veće motore ako im i kada bude trebalo.

 

No Renault je takav da nema potrebe puno, ajde ako taj 1.5 bi im čak bio i maksimum što im treba.

 

1.0 ti ide u povijest, dogodine čak i 1.2 dolazi kao LPG.

 

Inače Krief je novi u Renaultu na CTO poziciji. Mijenja također Francuza koji je došao iz PSA. Taj je u PSA bio zadužen za razvoj EMP2 platforme.

 

Još bi neke stvari mogao napisati o Stellantisu i razvoju ali za sad stajem. Bit će vremena, možda i kasnije danas.

 

Sad ću samo o 600 i 500x i malo o poljskim trojkama, skoro petorkama.

 

600 nije zamjena za 500x, nikad bio i nikad neće biti sa ovom izvedbom.

To je u stvari blago povišena hatchback, 500 sa 5 vrata koji je na eMini platformi trebao biti nekih 10-15 cm kraći.

Da bude zamjena za 500x em treba mulitlink straga, jače motore, biti veći... Ajde ne nužno i viši.

Fiat je planirao nasljednika 500x na boljoj/većoj platformi kao čistokrvnog predstavnika C segmenta, znači neka 4.5 metra i to na Small Wide ili kasnije na EMP2 ili STLA Medium platformi.

 

A Poljske petorke.

Pa to su trebala biti ova 3 plus Lancia model plus Pandina.

Na kraju smo to u neku ruku i dobili, barem za sada.

Prva 3 su uvijek bila sigurna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@N.N.Aktuelni 500X je institucija za aktuelni 600. Valjalo bi vidjeti pravog nasljednika 500X i Tipa Cross u C segmentu sa eto neka ide 1.2 eDTC MHEV, BEV i nekim jačim 1.5/1.6 MHEV/PHEV pogonom. Naravno, ispod buduće Delte, DS 4... Ali da postoji.

Od svih modela, širokorasprostranjenih, ispade da će se u ITA od Fiata praviti samo Pandina i 500. Ostalo dolazi iz Poljske, Srbije, Maroka i Turske (Fastback ili kako će se već zvati).

Btw, mi u BiH i SCG, bez carine nećemo moći kupiti buduću Fiatovu verziju C3 Aircrossa/Frontere koja će dolaziti iz Maroka (Multiplu).

 

Elkan i ekipa iz Italije su sve konce u Stellantisu prepustili PSA ekipi, čak se zapostavlja i FCA Brazil tim, jer će novi modeli dolaziti sa PSA platformi samo sa dijelom FCA motorima.

Edited by Elra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pojavio se novi Fiat 600 u oglasima na polovniautomobili.com.

Cena nesto veca u odnosu na Avenger ali mi enterijer deluje kvalitetnije i svezije, bar na fotkama...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taman pomislih da već sutra "skočim" do salona da ga pogledam, kad ono na oglasu piše " prve isporuke već krajem oktobra 2024 .god."

:) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, moron said:

Taman pomislih da već sutra "skočim" do salona da ga pogledam, kad ono na oglasu piše " prve isporuke već krajem oktobra 2024 .god."

:) 

Izdrzi brate. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@moron

Novi 600 uveliko stigao u salone!

Ako si dovoljno dokon, zamolio bih te ga testiras na svoj nacin, unutrasnji prostor itd.

Ne moras kuckati plastiku ali pitaj u salonu da li ima zloglasni remen u uljanoj marinadi ili spasonosni lanac...:santa:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nešto sam u gužvi ovih dana ( došla "zla vremena", pa mora nekada i da se radi :) ), ali, čim uzmognem, otići ću da ga pogledam. Jer me zaista interesuje "gde je on" u odnosu na ostatak ( slične) FCA ponude.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/17/2024 at 10:08 PM, italiano said:

@moron

Novi 600 uveliko stigao u salone!

Ako si dovoljno dokon, zamolio bih te ga testiras na svoj nacin, unutrasnji prostor itd.

Ne moras kuckati plastiku ali pitaj u salonu da li ima zloglasni remen u uljanoj marinadi ili spasonosni lanac...:santa:

Ispunih želju, Tebi i meni :)

 

Pogledah danas po prvi put uživo Fiat 600 ( u AK Kompersor ) i prijatno sam iznenadjen ponudom prostora u enterijeru u svetlu dimenzija ( dug je samo 417 cm, kao "naš" stari 500L pre fejslifta, a Wb mu je 2,562 mm, što je manje nego što su Wb imali raniji 500X/Renegade, kao i manje nego kod 500L ( koji je od pomenutih imao i najveći Wb )).

 

Ne znam kako, ali, on je unutra značajno komforniji nego Tipo i 500X. Na mesto vozača u 600 može, čini mi se, da sedne čovek i od 210-220 cm ( ja sam se "izgubio" napred sa svojih 193 cm i dužim trupom kao u "psa jazavičara", imam iznad glave barem četiri prsta ). Veoma prijatno se napred sedi. Neuporedivo prijatnije nego nekada u 500L ( stub volana mi je najbliže udaljen barem na 5 cm ), a mislim prijatnije i nego u Renegade-u.

Čak je i na mestu suvozača veoma komformo ( mada se sedište ne podešava po visini ). I tu može iznad glave da mi stane dlan. Ja npr, ne mogu ( lepo ) sesti u Tipo na mestu suvozača ( nisko mi je, baš zato jer se to sedište ne podešava po visini, a fiksirali su ga dosta visoko ).

 

Pozadi je korektan sa prostorom. Mesta za glavu pozadi svakako nema kao u Renegade-u ( pa u 600 udaram glavom u nebo, ali, neznatno, za razliku od Renegade, gde imam viška prostora ), ali, ima mnogo više nego u 500X ( realno, 500X je pozadi "šamar razumu" ), a i više je sigurno nego u Tipu ili nekada u 500L.

 

Za kolena je pozadi korektno, prosečno. Nije sigurno manje nego gore pomenutih.

 

Gepek je "na oko" sasvim ok. Ima dole rupa za rezervni točak ( može da se uzme kao opcija ).

 

Fiat 600 i Jeep Avenger su na istoj platformi, ali, Avenger je unutra kao "španska čizma" za Fiat 600 ( doduše, Avenger je i kraći oko 7 cm ).

 

To pominjem zato jer ( ako sam ja dobro video ) Fiat 600 sa 1,2 MHEV od 136 ks ( "plus" 28 ks iz EM ) u svom top paketu opreme, košta oko 2.000 evra manje od Avengera 1,2 MHEV od 100 ks ( "plus" 28 ks iz EM ) u njegovom top paketu opreme. Znači, za manje para dobiješ jači motor i više mesta.

 

Doduše, Fiat 600 ni u top opremi nema naslon za ruke izmedju prednjih sedišta ( a u ovoj opremi koju sam ja gledao ima i klasičnu ručku parkirne kočnice ). 

 

Onaj Fiat 600 koji sam ja danas razgledao je bio 23.490 ( oprema "Base" + "Style pack" ).

 

Materijali enterijera su ( za moj ukus ) sasvim OK. Dopada mi se štof sedišta, na dodir i na oko, a i deluje kao da je kvalitetan.

 

Nasmejah se kada mu videh seleketor automatskog menjača, napred na konzoli, sa tasterima. Kao da je Maserati :)

 

Tako da, što se tiče Tvog pitanja ( remen ili lanac ), lanac je kod 600. Ali je i kod Avengera, sigurno ako je MHEV, a na Auto Republici pročitah nedavno neki tekst iz koga je sledilo da je Stelantis počeo još prošle godine da u neke klasične 1,2T od 100 ks (kod raznih modela ) da ubacuje i lanac ( ali, nisam razumeo da je to obavezno tako kod baš svakog klasičnog 1,2T od 100 ks ).

 

Eto ti izveštaja od mene :) I "zahvali Bogu" da sam danas baš nešto bolestan, pa nisam otišao u šetnju šumom po Fruškaću, već sam seo na el. bajs i otišao samo do salona ...

viber_image_2024-10-19_12-40-28-754.jpg

viber_image_2024-10-19_12-39-32-396.jpg

viber_image_2024-10-19_12-39-32-686.jpg

viber_image_2024-10-19_12-39-31-782.jpg

viber_image_2024-10-19_13-04-04-337.jpg

viber_image_2024-10-19_13-02-19-088.jpg

viber_image_2024-10-19_13-02-16-980.jpg

viber_image_2024-10-19_13-02-17-212.jpg

viber_image_2024-10-19_13-02-15-495.jpg

viber_image_2024-10-19_13-02-16-888.jpg

viber_image_2024-10-19_13-02-15-473.jpg

viber_image_2024-10-19_13-00-45-139.jpg

viber_image_2024-10-19_13-00-45-108.jpg

viber_image_2024-10-19_13-10-20-297.jpg

viber_image_2024-10-19_13-10-20-322.jpg

viber_image_2024-10-19_13-10-21-039.jpg

viber_image_2024-10-19_13-10-21-071.jpg

viber_image_2024-10-19_13-10-20-237.jpg

viber_image_2024-10-19_13-10-20-269.jpg

viber_image_2024-10-19_13-10-20-354.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@moron

Hvala na iscrpnom izvestaju al juce i ja skoknuo do salona kad ono isti ovakav zeleni! :thumbup:

Uglavnom delim tvoje utiske, osim sto se prostorno ne moze porediti sa 500L ni u jednoj dimenziji, posebno po visini!

Sedista lepa i udobna, materijali deluju kvalitetno, enterijer nije sumorno crn kao Avenger ili Tipo...

Ta tirkizna boja "Verde Mare" je nestvarno lepa, posebno na suncu.

Automatski menjac neobicnog rasporeda u vidu prekidaca kao za sva 4 migavca ili ventilaciju plus rucice kod upravljaca.

 

Da li si pitao za plan/cenu odrzavanja?

Automatik, 2 kvacila, elektromotor... malo me to sve plasi...:rtfm:

 

P.S. istu ponudu sam dobio, vrlo korektno s obzirom da je potpuno novi model, te paket opreme, hibridni pogon a u odnosu na konkurenciju!

Edited by italiano

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...