Jump to content
FAS Goran
ivan.ik

Volvo XC90 / Volvo EX90

Recommended Posts

2020. Volvo XC90

 

Iako nije najnoviji luksuzni terenac sa 3 reda sedišta na tržištu, Volvo XC90 još uvek predstavlja dobar izbor za kupce koji žele bezbednost, praktičnost, luksuz, i sve to i u hibridnoj varijanti. Sa konstantnim doterivanjem i unapređivanjem proteklih godina, Volvo je produžio život ovom modelu:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autobytel.jpg Autobytel video: Test 2020 Volvo XC90 R-Design

 

2016. godine kada je počeo da se prodaje novi Volvo XC90, on je bio prvi u budućoj seriji novih Volvo automobila, novog dizajna. Potpuno moderni Volvo koji je svake godine po malo unapređivan, tako da sada posle 4 godine nije dobio neke velike izmene, kao što je običaj kroz tzv. ''facelift'', već je samo nastavljeno sa sitnijim doradama kao i svih godina unazad:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carsguide.jpg CarsGuide video: Test 2020. Volvo XC90 T6 R Design

 

Volvo želi da njegov XC90 bude ozbiljna alternativa velikim SUV automobilima sa tri reda sedišta koje prave Land Rover, Mercedes ili Audi:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Volvo XC90 i u električnoj verziji

 

volvo xc90 2021.jpg

 

Najnovije informacije kažu da se nova, treća generacija Volvoa XC90 u prodaji može očekivati tokom 2022. godine (aktuelna generacija je inače predstavljena u avgustu 2014. i obnovljena početkom prošle godine).

 

Novi XC90 u ponudi neće imati dizel motore već će se nuditi u potpuno električnoj i benzinsko-hibridnim verzijama. Električnu verziju XC90 je za britanske medije nedavno potvrdio i šef Volvoa Hakan Samuelsson. Takođe, poznato je i da će novi XC90 koristiti unapređenu verziju platforme Scalable Product Architecture (SPA2), a koja je razvijena za potpunu elektrifikaciju i za benzinsko-hibridni pogon. Što se stajlinga tiče, sledeći XC90 će odlikovati evolutivni pristup pri čemu će električna verzija dobiti neke jedinstvene detalje (poput drugačije prednje maske).

Na kraju, za novi XC90 se najavljuje i sistem autonomne vožnje nivoa 4, dok na više detalja moramo još da sačekamo.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

thesmokingtire.jpg TheSmokingTire video: 2021. Volvo XC90 T8

 

Test auta počinje od 00:42.

Na testu je XC90 u verziji sa top paketom opreme, tj. faktički teško je moguće kupiti Volvo XC90 sa više opreme od ovog na testu:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carexpertyoutubelogo.jpg CarExpert video: Test 2020. Volvo XC90

 

Malo preko 5 godina je na tržištu - na testu je T6 R-Design varijanta. Spolja auto i dalje izgleda aktuelno, ali konkurencija je izbacila dosta novih modela tokom tih godina...pa, može li XC90 sa njima još da se nosi, naročito po pitanju ugrađene tehnologije? Pogledajte:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carsalescom.jpg CarSales video: Test 2020. Volvo XC90 T8 PHEV

 

Najstariji model u trenutnoj Volvo ponudi (tu je od 2015. godine), ali je još kako unapređivan od tada, uključujući i ovaj PHEV koji samo na struju može da pređe 40 kilometara:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

roadshow.jpg RoadShow video: Test 2020. Volvo XC90 T8 eAWD

 

Ovaj Volvo lepo stari - iako je 5 godina na tržištu spolja je još kako atraktivan, a sada je dobio i najnoviju tehnologiju pa samo na struju može da pređe do 29 kilometara:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

alexonautos.jpg AlexOnAutos video: 2020. Volvo XC90 T8

 

Renesansa Volvoa (pod Kinezima) pre oko 5 godina je započela ovim modelom. On je doneo novi dizajn spolja i unutra koji se onda prelio na ostale modele. Nove platforme, nove tehnologije, novi motori, novi menjači, novo oslanjanje....a sve sa ciljem da Volvo konačno bude prihvaćen ne samo kao premium, već donekle i kao proizvođač luksuznih automobila.

T8 znači da je u pitanju plug-in hibrid:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sledeći XC90 biće poslednji Volvo sa motorima SUS

 

volvo xc90 2022.jpg

 

Direktor Volvoa Håkan Samuelsson je u intervjuu američkom magazinu Car and Driver najavio da bi sledeća generacija XC90 mogla da bude poslednji automobil tog proizvođača sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. Najavio je više električnih modela i platformi koje razvija u saradnji s kineskim vlasnikom Volvoa - Geely-jem. U razgovoru je Samuelsson najavio da će Volvo proizvoditi i manje električne automobile. U Volvou misle da je bolje da se što pre fokusiraju na električne automobile nego da forsiraju konvencionalna vozila čije tržište će se, kažu, smanjivati.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

motormouth.jpg Motormouth video: Test Volvo XC90

 

3 reda sedišta (mada je treći red sedišta za malu decu), za sedmoro, ovaj luksuzni SUV pojavio se još 2015. godine. Prvi je Volvo od kojeg je pokazan novi dizajn koji se onda ''prelio'' i na ostale Volvo automobile. Na testu je ''R Design'', što znači paket opreme na samom vrhu ponude, plus je još i plug-in hibrid (T8 sa ukupnih 400 konja):

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Volvo XC90 stiže sledeće godine

 

215627-volvo xc90 02.jpg

 

Najnovije informacije kažu da se nova, treća generacija Volvoa XC90 u prodaji može očekivati tokom 2022. godine, pri čemu će naslednik imati elektropogon. Takođe, poznato je i da će novi XC90 koristiti SPA2 platformu koja zamenjuje platformu SPA (Scalable Product Architecture) kod aktuelne generacije XC90.

 

215628-volvo xc90 01.jpg

 

Volvo će po svemu sudeći ponuditi i SUV coupe verziju, možda sa nazivom XC100 Recharge. Što se stajlinga tiče, sledeći XC90 će odlikovati evolutivni pristup, uz prostraniji i moderniji enterijer. Za novi XC90 se najavljuju i naprednji sistemi asistencije vozaču, pa Luminar lidar, kao i sistem Highway Pilot koji će omogućiti autonomnu vožnju na autoputevima, dok na više detalja moramo još da sačekamo.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

thestraightpipes.jpg TheStraightPipes: 2021. Volvo XC90 Recharge

 

XC90 Recharge (plug-in hibrid) ima ukupnih 400KS/640Nm iz 2.0 turbo motora. Ljudi koji gledaju ovaj auto razmišljaju i o BMW-u X5 ili Mercedesu GLE: 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

osv.jpg OSV: Volvo XC90 Recharge T8 PHEV

 

Druga generacija XC90 je bio automobil koji su verni kupci ovog brenda nestrpljivo iščekivali, i ono što su dobili bilo je vredno čekanja. Apsolutno sve u vezi sa ovom drugom generacijom bilo je fundamentalno novo i projektovano da postavi nove standarde klase. Nigde ovo nije više očiglednije nego kod Recharge T8 PHEV - hibridne benzinsko/električne varijante - koju ćemo ovde pogledati. Faktiki dobijate veliki SUV koji može da preveze sedmoro ljudi, ali sa potrošnjom malog gradskog automobila. Povrh toga, malo rivala može verodostojno da ponudi ovakav dizajn spolja i unutra, svojevrsna rešenja kao izraz autentičnog skandinavskog šarma kakav nije skoro viđen kod nekog Volvo automobila.

 

Oznaka ''Recharge T8'' primenjena na ovaj automobil označava upotrebljivost njegovog benzinskog/električnog pogona i plug-in hibrida. Ustvari, postoje tri motora ako želite da budete maksimalno precizni kada se priča o pogonu ovog automobila, jer tu onda treba računati i starter/generator od 25 konja, koji se sa vremena na vreme uključuje kako bi ''poravano'' sve praznine u isporuci obrtnog momenta između dva glavna izvora snage. A, ta dva glavna izvora su turbo-benzinac sa 303KS (koji ima i kompresor) i koji je zadužen za pokretanje prednjih točkova, dok je za zadnje točkove ubačen elektromotor od 87 konja kojeg pokreće baterija uredno upakovana u tunel u patosu (gde kod klasičnih automobila sa zadnjom vučom ide kardan).

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naslednik Volvoa XC90 stiže sledeće godine

 

volvo r 07.jpg

 

Volvo je još ranije saopštio da će do 2030. godine preći na proizvodnju samo električnih vozila, a najavio je i da će nova, treća generacija SUV-a XC90 stići tokom 2022. godine, uključujući i verziju sa elektropogonom. Ranije ove godine smo inače već videli Volvo Concept Recharge (na slikama), kao najavu (Volvo to naziva ''manifestom'') sledećih generacija njihovih električnih modela. Nova generacija XC90 (koja međutim stiže sa novim imenom) biće dizajnirana po uzoru na Concept Recharge, uz izmene koje se tiču vrata, stubova i svetala. Ako bude tako, oblik karoserije će više ličiti velikom, povišenom karavanu nego klasičnom SUV-u.

 

215804-volvo r 03.jpg

 

Poznato je da će novi model koristiti SPA2 platformu koja zamenjuje platformu SPA (Scalable Product Architecture) kod aktuelne generacije XC90, nudeći prostraniji i moderniji enterijer. Za novi XC90 se najavljuju i naprednji sistemi asistencije vozaču, pa Luminar lidar, kao i sistem Highway Pilot koji će omogućiti autonomnu vožnju na autoputevima. Concept Recharge pokazuje da Volvo može da uvede nove proporcije svojim modelima, kada automobili koji koriste novu potpuno električnu platformu počnu da se proizvode, počev od sledeće generacije XC90.

 

''Naš Concept Recharge predstavlja manifest za potpuno električnu budućnost Volvo automobila, kao i za novi tip vozila'', objašnjava Robin Page, šef dizajna u Volvou. Concept Recharge takođe predstavlja Volvov sledeći dizajnerski jezik, tako da je i pregled vozila koja dolaze, pored sledećeg XC90. Concept Recharge je ujedno i pregled onoga što se može očekivati od enterijera kod Volvo modela sledeće generacije. Šef dizajna Page opisuje enterijer kao ''skandinavsku dnevnu sobu'', oslanjajući se na upotrebu održivih i prirodnih materijala. Što se tiče novog imena za naslednika XC90, ovde treba podsetiti na raniju vest da će Volvo učiniti veliki korak od sopstvene istorije i industrijskih trendova, budući da više neće upotrebljevati alfanumeričke oznake za svoje modele. Kompanija će umesto toga početi da koristi fonetska imena.

 

U razgovoru za medije, izvršni direktor Volvoa Hakan Samuelsson je nedavno rekao da će naslednik XC90 dobiti emotivnije ime od dobro poznate kombinacije brojeva i slova. ''Ako danas pogledate automobile, svi su oni vrlo 'inženjerski' nazvani: XC, T8, AWD - sve su to specifikacije na zadnjem delu mnogih automobila'', rekao je Samuelsson. Volvo upotreba oznake XC za SUV-ove, V za karavane, C za kupe i S za limuzinu datira od 1995. godine. Kako ulazi u novu eru, švedski proizvođač automobila želi da promenu obeleži i novim imenima. ''Govorimo o potpuno novoj arhitekturi, o novoj generaciji potpuno električnih automobila'', rekao je Samuelsson. ''Dobro je i jasno označiti da je ovo novi početak, i zato nećemo imati brojeve i slova, inženjerski tip imena. Daćemo im ime kao što vi dajete ime novorođenom detetu.''

 

Najavljen konceptom ''Recharge'', novi XC90 imaće radikalan dizajn koji eliminiše ''nepotrebne elemente''. Zato nije čudo što Volvo želi da vozilo obeleži novim imenom. Iako će biti predstavljeno 2022. godine, Samuelsson kaže da ime vozila još nije potvrđeno, ali da kompanija vodi ''veoma zanimljivu i kreativnu diskusiju''. Neke glasine međutim kažu da je Volvo već zaštitio ime Embla, iz nordijske mitologije, a koje predstavlja prvu ženu koju su stvorili bogovi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Volvo XC90 na prvim renderima

 

227241-volvo xc90 05.jpg

 

Volvo je još ranije saopštio da će do 2030. godine preći na proizvodnju samo električnih vozila, a najavio je i novu, treću generaciju SUV-a XC90, uključujući i verziju sa elektropogonom. Prošle godine smo inače već videli Volvo Concept Recharge, kao najavu (Volvo to naziva ''manifestom'') sledećih generacija njihovih električnih modela.

 

227242-volvo xc90 04.jpg

 

Nova generacija XC90 (koja međutim stiže sa novim imenom) biće delom dizajnirana po uzoru na Concept Recharge, a ovi prvi patentni renderi pokazuju kako će izgledati.

 

volvo xc90 03.jpg

 

Poznato je da će novi model koristiti SPA2 platformu koja zamenjuje platformu SPA (Scalable Product Architecture) kod aktuelne generacije XC90, nudeći prostraniji i moderniji enterijer. Za novi XC90 se najavljuju i naprednji sistemi asistencije vozaču, pa Luminar lidar, kao i sistem Highway Pilot koji će omogućiti autonomnu vožnju na autoputevima.

 

227243-volvo xc90 02.jpg

 

Concept Recharge pokazuje da Volvo može da uvede nove proporcije svojim modelima, kada automobili koji koriste novu potpuno električnu platformu počnu da se proizvode, počev od sledeće generacije XC90. Concept je ujedno i pregled onoga što se može očekivati od enterijera kod Volvo modela sledeće generacije. Šef dizajna opisuje enterijer kao ''skandinavsku dnevnu sobu'', oslanjajući se na upotrebu održivih i prirodnih materijala.

 

227244-volvo xc90 01.jpg

 

Što se tiče novog imena za naslednika XC90, ovde treba podsetiti na raniju vest da će Volvo učiniti veliki korak od sopstvene istorije i industrijskih trendova, budući da više neće upotrebljevati alfanumeričke oznake za svoje modele. Kompanija će umesto toga početi da koristi fonetska imena. Tako je Volvo još ranije potvrdio da će naslednik XC90 dobiti emotivnije ime od dobro poznate kombinacije brojeva i slova. Volvo upotreba oznake XC za SUV-ove, V za karavane, C za kupe i S za limuzinu datira od 1995. godine. Kako ulazi u novu eru, švedski proizvođač automobila želi da promenu obeleži i novim imenima.

 

''Govorimo o potpuno novoj arhitekturi, o novoj generaciji potpuno električnih automobila'', mavode u Volvou. ''Dobro je i jasno označiti da je ovo novi početak, i zato nećemo imati brojeve i slova, inženjerski tip imena. Daćemo im ime kao što vi dajete ime novorođenom detetu.'' Najavljen konceptom ''Recharge'', novi XC90 imaće izmenjeni dizajn koji eliminiše ''nepotrebne elemente''. Zato nije čudo što Volvo želi da vozilo obeleži novim imenom. Neke glasine kažu da je Volvo već zaštitio ime Embla, iz nordijske mitologije, a koje predstavlja prvu ženu koju su stvorili bogovi. Međutim, neki mediji pominju i oznaku EXC90. Novi modeli znače i da će Volvo morati značajno da poveća proizvodnju u svojoj fabrici u u Južnoj Karolini, koja će biti proizvodna lokacija za XC90 i Polestar 3.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

autoexpress.jpg AutoExpress: Volvo XC90

 

Skoro duplo jeftiniji od nekih drugih velikih, luksuznih SUV-ova (npr. Range Rover) koji mogu imati 7 sedišta:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

chasingcars.jpg ChasingCars: 2022. Volvo XC90 Hybrid

 

Najveći rivali ovom autu su Audi Q7, Volkswagen Touareg, BMW X5, Mercedes GLE, Land Rover Discovery...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Volvo XC90 do kraja godine

 

227241-volvo xc90 3.jpg

 

Volvo je još ranije saopštio da će do 2030. godine preći na proizvodnju samo električnih vozila, a najavio je i novu, treću generaciju SUV-a XC90, uključujući i verziju sa elektropogonom. Prošle godine smo inače već videli Volvo Concept Recharge, kao najavu (Volvo to naziva ''manifestom'') sledećih generacija njihovih električnih modela. Nova generacija XC90 (koja međutim stiže sa novim imenom) biće delom dizajnirana po uzoru na Concept Recharge, a ovi prvi patentni renderi pokazuju kako će izgledati.

 

227242-volvo xc90 2.jpg

 

Izvršni direktor Volvoa Jim Rovan je nedavno za britanski Autocar potvrdio da će električni naslednik XC90 imati debi tokom poslednjeg kvartala ove godine. ''Ovo je veoma uzbudljivo vreme za nas jer nas vodi u drugu sferu - to je još jedan gradivni blok za budućnost'', rekao je Rovan za Autocar. ''Taj model je sam po sebi izuzetno važno vozilo za nas.''

 

volvo xc90 1.jpg

 

Portparol Volvoa je izjavio da je ''definisan softverom'', električni SUV ''demonstracija naše budućnosti i označava početak nove ere za bezbednost i kompaniju''. Poznato je da će novi model koristiti SPA2 platformu koja zamenjuje platformu SPA (Scalable Product Architecture) kod aktuelne generacije XC90, nudeći prostraniji i moderniji enterijer. Za novi XC90 se najavljuju i naprednji sistemi asistencije vozaču, pa Luminar lidar, kao i sistem Highway Pilot koji će omogućiti autonomnu vožnju na autoputevima. Concept Recharge pokazuje da Volvo može da uvede nove proporcije svojim modelima, kada automobili koji koriste novu potpuno električnu platformu počnu da se proizvode, počev od sledeće generacije XC90. Concept Recharge je ujedno i pregled onoga što se može očekivati od enterijera kod Volvo modela sledeće generacije. Šef dizajna opisuje enterijer kao ''skandinavsku dnevnu sobu'', oslanjajući se na upotrebu održivih i prirodnih materijala.

 

Što se tiče novog imena za naslednika XC90, postoje određene nedoumice. Neke informacije kažu da će naslednik XC90 dobiti emotivnije ime od dobro poznate kombinacije brojeva i slova. Upotreba oznaka XC za SUV-ove, V za karavane, C za kupe i S za limuzinu datira od 1995. godine. Kako ulazi u novu eru, švedski proizvođač automobila želi da promenu obeleži i novim imenima. Pojedine glasine kažu da je Volvo već zaštitio ime Embla, iz nordijske mitologije, a koje predstavlja prvu ženu koju su stvorili bogovi. Međutim, neki mediji pominju i oznaku EXC90. Novi modeli znače i da će Volvo morati značajno da poveća proizvodnju u svojoj fabrici u u Južnoj Karolini, koja će biti proizvodna lokacija za XC90 i Polestar 3.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo EX90 najavljen za 9. novembar

 

227241-volvo xc90 3.jpg

 

Volvo je još ranije saopštio da će do 2030. godine preći na proizvodnju samo električnih vozila, a najavio je i naslednika za SUV XC90. Prošle godine smo inače već videli Volvo Concept Recharge, kao najavu (Volvo to naziva ''manifestom'') sledećih generacija njihovih električnih modela.

Naslednik XC90 (stiže sa novim imenom EX90) biće delom dizajnirana po uzoru na Concept Recharge, a ovi prvi patentni renderi pokazuju kako će izgledati. EX90 će takođe igrati osnovnu ulogu u cilju da Volvo prodaje 600.000 čisto električnih automobila godišnje od 2025. godine.

 

volvo xc90 1.jpg

 

Izvršni direktor Volvoa Jim Rovan je nedavno za britanski Autocar potvrdio da će naslednik XC90 imati debi tokom poslednjeg kvartala ove godine, a sada je otkriveno da će električni Volvo EX90 premijeru imati 9. novembra. ''Ovo je veoma uzbudljivo vreme za nas jer nas vodi u drugu sferu - to je još jedan gradivni blok za budućnost'', rekao je Rovan za Autocar. ''Taj model je sam po sebi izuzetno važno vozilo za nas.'' Portparol Volvoa je izjavio da je ''definisan softverom'', električni SUV ''demonstracija naše budućnosti i označava početak nove ere za bezbednost i kompaniju''.

 

227242-volvo xc90 04.jpg

 

Poznato je da će novi model koristiti SPA2 platformu koja zamenjuje platformu SPA (Scalable Product Architecture) kod aktuelne generacije XC90, nudeći prostraniji i moderniji enterijer. Za novi EX90 se najavljuju i naprednji sistemi asistencije vozaču, pa Luminar lidar, pet radara, osam kamera i 16 ultrazvučnih senzora, kao i sistem polu-autonomne vožnje. U skladu sa fokusom Volvoa na bezbednost, novi EX90 će imati obilje napredne opreme za zaštitu putnika, pešaka, biciklista i drugih učesnika u saobraćaju. Najsavremeniji bezbednosni sistemi će biti osnova novog EX90, navodi Volvo. Ugrađena kao standard i pregled onoga što će biti dostupno za druge buduće Volvo modele, tehnologija uključuje ''zaštitni štit'', koristeći radar i kamere za pomoć vozaču kada je ili ometen ili umoran.

 

Ranije pomenuti Concept Recharge pokazuje da Volvo može da uvede nove proporcije svojim modelima, kada automobili koji koriste novu potpuno električnu platformu počnu da se proizvode. Concept Recharge je ujedno i pregled onoga što se može očekivati od enterijera kod Volvo modela sledeće generacije. Šef dizajna opisuje enterijer kao ''skandinavsku dnevnu sobu'', oslanjajući se na upotrebu održivih i prirodnih materijala.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo EX90 na novim najavnim slikama

 

volvo ex90 3.jpg

 

Volvo nas sa nekoliko novih najavnih slika podseća da će sledeće nedelje i zvanično prikazati svoj novi model EX90.

 

volvo ex90 2.jpg

 

Električni Volvo EX90 će premijeru imati 9. novembra u Stokholmu...

 

volvo ex90 1.jpg

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni Volvo EX90

 

volvo ex90 08.jpg

 

Volvo je još ranije saopštio da će do 2030. godine preći na proizvodnju samo električnih vozila, pri čemu će novi EX90 će igrati značajnu ulogu u cilju da kompanija prodaje 600.000 čisto električnih automobila godišnje od 2025. Prošle godine smo inače već videli Volvo Concept Recharge, kao najavu (Volvo to naziva ''manifestom'') sledećih generacija njihovih električnih modela. Tako je i EX90 velikim delom dizajnirana po uzoru na Concept Recharge.

 

volvo ex90 07.jpg

 

''Ovo je veoma uzbudljivo vreme za nas jer nas vodi u drugu sferu - to je još jedan gradivni blok za budućnost'', rekao je izvršni direktor Jim Rovan. ''Ovaj model je sam po sebi izuzetno važno vozilo za nas.''

 

volvo ex90 06.jpg

 

Volvo ističe da je EX90 ''definisan softverom'', električni SUV kao ''demonstracija naše budućnosti i označava početak nove ere za bezbednost i kompaniju''.

 

volvo ex 05.jpg

 

Novi model koristiti SPA2 platformu, nudeći prostraniji i moderniji enterijer. Ovde treba reći i da koeficijent otpora vazduhu iznosi 0.29.


volvo ex 041.jpg

 

U skladu sa fokusom Volvoa na bezbednost, novi EX90 ima obilje napredne opreme za zaštitu putnika, pešaka, biciklista i drugih učesnika u saobraćaju.


volvo ex 03.jpg

 

Najsavremeniji bezbednosni sistemi su osnova novog EX90, navodi Volvo. Ugrađena kao standard i pregled onoga što će biti dostupno za druge buduće Volvo modele, tehnologija uključuje ''zaštitni štit'', koristeći radar i kamere za pomoć vozaču kada je ili ometen ili umoran.

 

volvo ex 02.jpg

 

Ovo vozilo sa sedam sedišta dolazi sa Lidar tehnologijom koja je standardno ugrađena u čitav asortiman za otkrivanje pešaka udaljenih do 250 metara i pruža autonomnu sposobnost Nivoa 3. EX90 takođe brine o ljudima iznutra i ima unutrašnji radarski sistem koji sprečava da deca i psi budu ostavljeni u vrućim automobilima.

 

volvo ex 01.jpg

 

Ističe se i veliki ekran osetljiv na dodir od 14,5 inča na centralnoj konzoli, koji se koristi za upravljanje skoro svim funkcijama jer postoji vrlo malo fizičkih dugmadi. Ima Google Android Automotive OS, što bi trebalo da znači da dobro reaguje na glasovne komande i može da prihvati over-air ažuriranja. Kabina je delimično izrađena od održivih materijala, uključujući reciklirane plastične boce, tkanine za sedišta od vune i drvo. EX90 pokreću dva elektromotora, pogon je na sva četiri točka, dok domet iznosi do 600 km. Dve verzije će biti na raspolaganju prilikom lansiranja, obe opremljene baterijom od 107 kWh koja može da koristi 250 kW DC punjenje za punjenje od 10%-80% procenata za 30 minuta. Standardni EX90 isporučuje 414KS i 770Nm obrtnog momenta, a Performance verzija raspolaže sa 517KS i 910Nm, pa 2.818 kg teški automboil do 100 km/h stiže za 4.9 sekundi. Na kraju treba napomenuti i da će aktuelni Volvo XC90 biti osvežen i da će ostati u prodaji još neko vreme kao PHEV.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...