Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Hvala stefane za sliku, po meni fino uradjeno to farbanje dugmica, i hvala Kuvalja za informaciju. :)

Koristim search na forumu ali ne mogu da nadjem, kako da operem kod mene motor na fiatu a da ne ostetim ili pokvarim nesto kao npr elektroniku. Da li zna neko ili ima neka tema o tome?

Znam da sam negde cuo da stavim krpu preko motornog kompa i to je to onda moze da se opere motor, ali ne znam koliko je to tačna informacija...
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sačekaš da se motor ohladi, skineš minus klemu, zaštitiš komp, osiguračku kutiju krpama, plastičnim kesama i selotejp/izolir trakom sve to osiguraš..  Naprskaš nekim sredstvom za čišćenje motornog prostora, ostaviš malo da odstoji i ispereš vodom. Ja sam koristila Axel i odlično skida sve naslage prljavštine. 

 

Najbolje je da to radiš kada imaš imaš par sati vremena, dok je napolju toplo, da auto odstoji malo i da se osuši. 

 

Ali i pored svega toga, nikad ne možeš biti siguran da će sve biti ok. Voda nađe put svuda. Dok sa druge strane, ja sam to radila na Puntu 2 1.8 i mislila sam da ću imati probleme zbog kompa i ništa se nije desilo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probaću tako kao što si napisala Irena, hvala na detaljnom opisu. Drugar je na istom automobilu i motoru prao komplet motor, s tim što je samo zaštitio motorni računar i eno sija mu cela tabla od grešaka i puko je MAP senzor. :D
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aj da osvežim temu

 

Juce zakazao kod majstora da mi odradi vozačeva vrata, tj prekjuce mi krljao prozor dok se spusta dole i podize gore, i da ne bih još više pokvario,

odem jutros na popravak kod tahografa u bulevaru ili coveka koji radi sajle itd.

 

Evo i par slika sta se radilo ispod teksta.

Okacicu i slike starih zvucnika koji su probili i danas zamenjeni. I slika gde mi je masno u motoru i bas me nervira...

 

Skinuti tapaciri i zamenjena vozaceva strana,

roler, sajla i još neke sitnice,

suvozaceva strana prekontrolisala i sve ok, samo majstor malo dotegao da bude kao pracka.

 

Pre nego sto sam krenuo ka njemu, poneo sam zvucnike da iskoristim priliku da zamenim zvučnike koji su probili,

naravno zamolio sam majstora da li to može da uradi ako ne ja ću sam,

ali jako ljubazni ljudi i odradio čovek sve sam.

 

Sve ukupno kad se sabere,

materijal sa rukama i častio majstora za pomoć oko zvučnika izašlo me 3.000 rsd.

 

Eeeee sad kreću muke po mene

 

Kad sam došao kući rekoh daj da probam da zamenim sam zadnje zvučnike kao što je Ivan(plavi stilo) rekao da nategnem zadnje tapacire i odozgo promenim zvučnike...

 

Tako sam na kraju uradio i hvala Ivane ovim putem na pomoći i savetu!

 

Problem je bio što sam imao dva ista zvučnika za pozadi, ljudi koji rade sa delovima mešaju da stilo sa 3V ima različite zvučnike a stilo sa 5V ima iste zvučnike, one velike napred i pozadi a kod 3V dva velika napred i dva mala pozadi.

 

Drugi problem je taj sto kad nategnem tapacir rizikujem da polomim tapacir,

Iako sam ga ja popustio na par mesta i odvojio od zabica, jako malo mesta ostaje za ruke i najmanji srafciger,

aaaaaa srafovi koji su drzali te stare zvucnike kao da su stegnuti masinom.....

 

Krenuo da tražim odgovarajući zvučnik,

Sve telefone koje sam našao na internetu sa oglasima sa imenom Fiat Stilo Zvucnici ili polovni delovi za region Beograd niko nema zvučnike!

Odem do Kaludjerice kaže čovek da ima kad on ima za 5V stila...

I na kraju nadjem u Leštane starijeg lika za 500 rsd jedan zvučnik kao nov,

Bane se zove i sve preporuke za njega vidim da radi baš sa delovima, čak sam spazio da mu stigao stilo sa sjajnim 16 felnama one GT verzija pa se maloo dogovarali..

 

Na kraju zamenjeni zvučnici i posle dužeg vremena probijanja zvuka u kabini sad je milina slušati neku dobru pesmu.

 

Jedno pitanje za sve:

 

Jedan od razloga zasto bih oprao motor je da ispratim da li mi jos negde slini ulje ili nesto drugo,

posle remonta pumpe visokog pritiska vise mi ne curi nista na dnu motora ali zato videcete na slici,

gore kod plastike ona pecurkica sliniiiii

bas me nervira,

kaze mi covek da je ona problem i da dodjem da je zamene jer su ovoj otisle neke gumice ako sam ga razumeo.

 

Ako neko zna ili misli da je nesto drugo neka, kaže bio bih mu zahvalan na pomoci.

 

376105b86e8704701b693c7a4011c42c.jpg985dd0b844ac27e219810853fdf5f4c4.jpgb4a01c4a4ad56aafa25cc8c834dc3c12.jpg

00ec5ae560a48cc9b3e3080bf31ee4e5.jpg29a04cf24041b1c49efc547dbf7a6109.jpg8b7e74a796d40045c5070d9a5eb26150.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije ti ovo nista, vidis da se cak ni ne sliva na creva ispod. Ja to ne bih dirao. Ako oces da se zezas sa tim , prebrisi ga, operi pa vidi da li slini na sastavu creva i motora ili na osovini klapne za gasenje, onda ces znati sta da menjas :) Svaki jtd je mastan tu, nekome vise, nekom manje , jedino je Ivan menjao taj deo pa da kazemo da je mozda njegov suv :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto rece Mica, to nije nista i svaki JTD je tu musav, nista ja tu ne bih dirao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sliva se na creva ispod, ne znam koliko se vidi na slici, sve je dole masno kao i ovo veliko crevo sa desne strane....
Znam da je svaki JTD mastan tu na istom mestu. :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

I koje je rešenje da ne budem musav, majstor mi kaze da je problem pecurka kad je pogledao, da je skine i stavi drugu sa rukama 2.000 rsd.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minutes ago, @bane@ said:

Nije svaki JTD mastan  tu:D

DSC_0226.JPG

Nije da se hvalim, ali ni moja bivsa Lybra JTD tu nije bila masna, suva i cista 100%, Stilo JTD posle nje jeste (u granicama normalnog), ali zato kod burazera je masno za sve pare, curi dole po crevima.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 26/08/2017 at 2:11 PM, Lazoramix said:

Tako sam na kraju uradio i hvala Ivane ovim putem na pomoći i savetu! emoji4.png

Problem je bio što sam imao dva ista zvučnika za pozadi, ljudi koji rade sa delovima mešaju da stilo sa 3V ima različite zvučnike

Nema na cemu, mnogo je manje mucenje nategnuti gornji deo tapacira, nego kupusati sve pozadi. Imao si sve kod mene na temi, a i u temi o zvucnicima u Stilu. Najbolje da ti neko pomogne i drzi nategnut tapacir, a da se sto kracim krstakom sa neistrosenim vrhom skida zvucnik. Takodje da su levi i desni zvucnik RAZLICITI, po onom plasticnom klinu za obe strane.

On 26/08/2017 at 6:41 PM, @bane@ said:

Nije svaki JTD mastan  tu:D

Samo dodaj da je ovaj koji nije svaki :) od 80 KS, bez interkulera i raz'ladjenog vazduha. I sto je bitnije, sa metalnom cevkom, za razliku od onog plasticnog sra*a na 115, koje sam izvitoperio dotezuci i zezajuci se praveci novi dihtung, a na kraju pazario novo crevo.

I j se slazem sa ostalima da nikako ne peres motor, lepo to pedantno ocisti i odmasti pa prati gde pusta uljne pare. Imaj u vidu da nagrizaju gumena creva, kod sebe sam preventivno zamenio to malo "S" crevce termostata da ne razmisljam. Skoro je kolegi puklo crevo hidraulike kvacila, koje se natapalo uljem.

Dodatni tip o kome mozes da razmislis, kod mene je to slinjenje bukvalno zanemarivo (primeti se jedva posle neke dobre turaze magistralom ili autoputem) otkada sam Selenia WR zamenio sa Shell Helix Ultra (oba 5-40), u normalnoj voznji suvo kao barut.

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 minutes ago, Ivan said:

Samo dodaj da je ovaj najbolji  :) od 80 KS,a ne ovi naši krševi od 115 KS

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa to i ja kazem, pravi tehnicar :D .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probacu prvo da odmastim Ivane kao sto kazes, i posle toga da zamenim tu crnu pecurku koju mi kaze majstor da pravi problem jer su otisle na njoj gumice.
Do sad sam sve sipao Seleniu u motor ali sto vise citam forumu vidim da svi prelaze sa nje na druge proizvodjace ulja, naravno nastavio bih i dalje sa ful sintetikom ne bih mesao i sipao polu sintetiku itd.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam to odmastio sa vapovkom prošlog vikenda i odmah izduvao kompresorom, #nekideukrcgledamgakakoslinivećosamgodina. Čak sam danas usisao onaj tepih ili tapacirung koji se nalazi kod PK kaiša. :D

Za sad obavlja svoju funkciju i nema problema, osim što slini. 

 

Kako sam kupio auto, a naročito poslednje 2-3 godine - bar dva puta godišnje očistim te delove koji budu "nauljeni" - baš iz razloga koje je Ivan naveo, a da ne nagrizaju ostala crevca koja u nekim trenucima mogu biti od vitalnog značaja. 

Edited by Martin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ocistio i ja danas, oprao samo taj deo i malo sa strane, sad pratim dalje sta se desava.

 

Odradio sve za svaki slucaj kao sto je Irena napisala, da ne bih pobrljavio elektroniku i ostavio da se suši pola dana na parkingu ispred kuce.

Hvala na savetima kako oprati motor ili deo motora.

 

Inace stigao jos jedan Fiat u familiji, ovaj put 1.3 multijet ali zivahan je mali.

 

Bice tema i za njega, ali pre toga jurim da mu nabavim i promenim, instrument tabla sa obrtajima,

sporting volan jer mi se ne svidjaaaa njegov fabricki, zvucnici su i ovde probili pa cu verovatno isto fabricke a mozda cak i neki zvucnik u policu.

 

Dobio dva seta guma uz njega, oba seta su r14, pa trazim i neke alu felne, da nabacim na njih letnje gume a ove zimske na celicne felne koje su na njemu.

Iii mnogo mi se svidjaju Blade felne r15 na njemu ili neke sa vise kraka, ako neko ima nesto ili zna gde mogu da nadjem moze da mi posalje u inbox. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, Lazoramix said:

Inace stigao jos jedan Fiat u familiji, ovaj put 1.3 multijet ali zivahan je mali. emoji6.png

Punto? :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel moze neka preporuka za nosac motora kod akumulatora, drugar je za isti model auta i motor uzeo nosac i platio 5.000 rsd i zviznuo mu posle dva meseca...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

+1, kod mene jos uvek lepo sluzi original iz tadasnje Delte (ne auta, nego firme :) ) . Imas na vise mesta na forumu o izboru nosaca i bas dosta iskustava.

Takodje se slazem sa Markom oko kotaca :) - GP ima Opelovske dimenzije, CB 56.6mm i PCD 4x100, dok Fiat ima klasicnih 58.1mm i 4x98. Za mene su obavezni prstenovi, kako bi se felna oslanjala na centralnu rupu, a ne samo na srafove. Neko vozi 4x98 na 4x100, ali bi ja opet i tu stavio plivajuce srafove.

Baci pogled i na razliku u offsetu felni (kod Blade je to 41mm), a njena sirina je 7''. Koliko se secam, na GP ide par mm veci offset (uvucenija felna) i njegova 17'' je siroka 6.5'''.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Djomla taj nosac je uzeo i zviznuo mu posle dva meseca, a menjao je i ostale nosace...
Hvala obojici na informacija za felne, ni sam nisam znao to sto si napisao Ivane. :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iz Bogunovica? Meni šljaka taj isti nosač već par meseci na Stilu, bez problema. Svaki dan koristimo auto. Da ne bude kako radi mesecima a stoji
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...