Jump to content
FAS Goran
Milutinac

Gti vs Gsi vs Crx

Gti vs Gsi vs Crx  

60 members have voted

  1. 1. Koju od ovih nekada vrlo popularnih gradskih trkalica kod nas biste najradije posedovali?

    • Golf II Gti
      20
    • Kadett Gsi
      9
    • Honda Crx
      25
    • Swift Gti
      4


Recommended Posts

Ti sa tim svojim Zanussijem

:rofl:

Ima i rucku, nije ugradni :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre 40 godina počela proizvodnja VW Golfa u Sarajevu

 

159011-vw%20g%201.jpg

 

Sklapanje Volkswagen Golfa u Tvornici automobila Sarajevo (TAS) počelo je 1976. godine. U početku Golf se sklapao od delova koje je Volkswagen dopremao u TAS, a kako je vreme prolazilo i proizvodnja rasla, u proizvodnju ''jugoslovenskog'' Golfa uključile su se i kompanije iz bivše Jugoslavije. Svi delovi za Golfa koji su proizvedeni u Jugoslaviji ispunjavali su najstrožije standarde kvaliteta pa se Golf iz Vogošće po kvalitetu nije razlikovao od nemačkog. Proizvodnja Golfa I već naredne 1977. godine je dohvatila brojku od 5.000 automobila, a svake naredne godine proizvodnja je rasla. Golf I se u TAS-u proizvodio do 1985. godine, dve godine duže nego u Nemačkoj, pa je druga generacija ušla u proizvodnju sa dve godine zakašnjenja.

 

vw%20golf%20tas.jpg

 

U periodu od 1986. godine proizvodnja je porasla na 25.000 automobila, sa perspektivom da se u bliskoj budućnosti poveća na 40.000. O tome govori podatak da je 1988. godine bilo zaposleno 3.109 radnika koji su proizveli 28.341 automobil, od kojih je 15.184 direktno isporučeno Volkswagenu. Volkswagen i TAS su 1989. godine obeležili i mali jubilej proizvodnjom 300.000-tog primerka Golfa, Alpine bele boje. I u narednoj 1989. godini Volkswagen nastavlja sa rastom proizvodnje TAS-ovog Golfa pa na kraju godine dolazi do broja od 37.411 proizvedenih automobila. To je bila rekordna godina u proizvodnji Volkswagen Golfa u TAS-u, kada je u njegovoj proizvodnji bilo uključeno 3.500 radnika.

 

vw%20golf%20tas%2011.jpg

 

Primerci Golfa koji su silazili sa proizvodnih traka TAS-a, u odnosu na one iz Nemačke, imali su posebne oznake koje su asocirale da je proizveden u Jugoslaviji. Tako je Golf proizveden u TAS-u imao oznake J, JL, JX, JD, JLD i JGL. Ipak, u poslednjoj godini proizvodnje Golfa, pred samo izbijanje rata BiH, slovo J iz oznake je izbačeno koje je asociralo na Jugoslaviju. Pored Golfa u TAS-u je bila proizvodnja i Jetta i Golf Caddy modela. Interesantno je pomenuti da je TAS bio jedina evropska fabrika u kojoj se proizvodila teretna verzija Golfa I s oznakom Caddy, a koji je bio namenjen za evropsko tržište. Prvi Golf I Caddy sa TAS-ove proizvodne trake sišao je 1982. godine i do rata 1992. godine proizvedeno je oko 200.000 primeraka. Golf Caddy se osim u Sarajevu proizvodio i u američkoj fabrici u Pensilvaniji (Pennsylvania).

 

vw%20caddy%20tas.jpg

 

Polovina ukupne proizvodnje Golfa odlazila je na slovenačko tržište, po 20% u BiH i Hrvatsku, a 10% proizvedenih Golfova prodavalo se u Srbiji, Crnoj Gori i Makedoniji. Golf II se u TAS-u proizvodio do 1992. godine kada u Bosni i Hercegovini počinju ratna dejstva, a fabrika biva prvo opljačkana, a zatim potpuno uništena. Pre izbijanja ratnih dejstava u TAS-u je napravljeno nekoliko probnih primeraka Golfa III koji nikad nije ušao u serijsku proizvodnju u sarajevskoj fabrici, upravo zbog početka rata.

 

vw%20golf%203.jpg

 

Po završetku rata u BiH, krajem 90-ih godina pokušalo se sa obnovom starog proizvodnog pogona, pa je na temeljima stare fabrike pokrenuta SKD montaža Golfa i nekih drugih modela iz Volkswagen grupacije. Zbog malog broja sklopljenih automobila i neisplativosti od daljnje obnove proizvodnje se odustalo. Golf II postao je svojevrsni fenomen u Sarajevu, ali i celoj Bosni i Hercegovini. Danas Golf II čini značajan procenat registrovanih automobila u BiH i odoleva zubu vremena. Pojava ovakvog fenomena još uvek nije tačno objašnjena, jer za njegovu pojavu može biti više razloga. Golf II je pre rata bio jedan od simbola uspešnog jugoslovenskog stanovnika, a za čiju kupovinu nije bio potreban samo novac već i dug vremenski period čekanja na isporuku zbog velike potražnje. S druge strane Golf II se dokazao kao izdžljiv i rentabilan automobil.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gsi debitovao '86??? Ili ja nisam razumeo šta je hteo da kaže, ili ovaj priča gluposti.
Moj je bio '84

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

''Suza'' do 300 na sat za manje od 14 s!

 

opel 1257.jpg

 

Jedan od omiljenih automobila sa kraja osamdesetih godina bio je Opel Kadet, u narodu poznatiji kao ''suza''. Ovaj hečbek je proglašen 1985. godine Evropskim automobilom godine i uspešno se ''tukao'' sa najljućim rivalima, Golf ''dvojkom'' i Ford Eskortom četvrte generacije. Na ovim prostorima bio je naročito popularan jer je bio jedan od ''domaćih'' modela - sastavljao se u Kikindi. ''Suza'' je i poslednji Kadet jer ga je 1991. godine nasledila Astra. Međutim, njegov život je nastavljen i tokom prve polovine devedesetih. Naročito je bila popularna verzija sa oznakom GSi. Fanovi ovog modela su i dalje prisutni, a posebno ga vole u nemačkoj tjuning kući WKT. Oni su nedavno izbacili verziju čiji su originalni 1.6-litarski model zamenili dvolitarskim 16v benzincem kojem su dodali turbo-punjač koji rad pod pritiskom od čak 3.1 bara (pritisak turbina kod običnih putničkih modela iznosi 0.5-0.6 bara). Zahvaljujući ovome, motor isporučuje na sva četiri točka 1.257 konjskih snaga! Performanse su neverovatne: od 0-100 km/h za 4 sekunde, od 100-200 km/h za 3.6 sekunde, a od 200-300 km/h za 6.3 sekunde. Dakle, do trista na sat za manje od 14 sekundi!

 

Kao što kaže naslov ovog videa, reč je o ''ultimativnom spavaču'' (The Ultimate Sleeper). Izraz ''spavač'' se odnosi na modele koji na prvi pogled ne izgledaju kao moćne sportske mašine. Jedan od odličnih primera je i Lancia Thema 8.32 o kojoj smo nedavno pisali.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

AN66SAxb0X0-2qGRTs8LiBItZ4rmJSo-5gNjzM2h KrbuljaStil video: Peugeot 206 GTI

 

Nakon slave koju je stekao 1987.-1994. godine 205 GTi, postavlja se pitanje da li je 206 GTI adekvatan naslednik 205-ce? Po našem mišljenju, 206 je malčice ukroćenija zver u poređenju sa 205, ali i tek kako adekvatna mašina da nasledi pomalo legendarnog 205 GTI.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ikone 80-ih , ubrzanja od 0-100km/h , neki i preko 200km/h :D



Послато са SM-J330F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...