Phantom85 1 Posted January 17, 2021 Znači izdržava spojler, to me plašilo uvek da on ne pukne Quote Share this post Link to post Share on other sites
debelizmaj 414 Posted January 17, 2021 Izdrzava bez problema, nisu na njemu najvece sile, rasporedi se. Sent from my Redmi Note 9 Pro using Tapatalk 1 Phantom85 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
polanski 1 Posted January 17, 2021 A je l' oslanjaš nosač, kao ovaj Italijan, ili ga oslanjaš na zadnji branilk? Koliko bicikli si kačio? Quote Share this post Link to post Share on other sites
debelizmaj 414 Posted January 17, 2021 Na zalost, moji bajsevi nisu bas merodavni, jedan 9kg, drugi 7kg.Uf, ubi me ako se secam tacno, mislim da sam naslanjao dole na branik. Sent from my Redmi Note 9 Pro using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zhorz 102 Posted January 19, 2021 moj je dole na branik, kada stavim dva bajsa i zamrdam auto vidi se kako se spojler pomalo savija, uvija....nije za duze putovanje. bar se ne bi usudio. A ovaj italijan mi se cini jos veci pritsak na spojler ima nego meni sto se na branik bar malo naslanja On 1/17/2021 at 3:40 PM, polanski said: umesto na spojler, zakačim na zadnji krovni nosač, a donji deo nosača, oslonim na zadnji branik moze na nosac ako dobace tregeri..meni nisu puno dugacki Quote Share this post Link to post Share on other sites
polanski 1 Posted January 27, 2021 Ideja je da na zadnji nosač stavim dve PVC vezice (ima onih nekih širine 12mm, a dužine 750mm) i da gornje tregere nosača kačim na te vezice. To bi trebalo da može da dohvati i da može da radi. Nosač još uvek nemam, ali razmišaljam o 2 opcije nosača koji imaju oslanjanje na branik: 1. Menabo Main 2. Prtljažnik Za Bicikle 320 (iz velike sportske radnje) Je l' imate nekih komentara, predloga? Da li ovo ima smisla i da li treba da obratim pažnju na nešto posebno? Quote Share this post Link to post Share on other sites
ISV_01 4023 Posted January 27, 2021 40 minutes ago, polanski said: Ideja je da na zadnji nosač stavim dve PVC vezice (ima onih nekih širine 12mm, a dužine 750mm) i da gornje tregere nosača kačim na te vezice. To bi trebalo da može da dohvati i da može da radi. Ako sam dobro razumeo, vezice bi u stvari bile vezane sa jednog kraja za poprečne šine/podužne šine na krovu, a da se na drugi njihov deo okače gornji hvatači nosača ? (defakto su veza -podužne/poprečne šine - vezice - hvatači nosača) ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
polanski 1 Posted January 27, 2021 Tako je! Umesto da gornji tregeri idu na plastični spojler, išli bi na vezice koje bi bile zakačene za poprečni (zadnji) krovni nosač. To mi je ideja. Čitao sam na nekom italijanskom forumu, da su ljudi to rešavali, tako što bi odšrafili (popustili) spojler, pa bi provukli treger između spojlera i gepeka, pa ga onda zakačili na lim. Gledao sam kod sebe na autu i nisam našao kako bih to izveo. Mislim da je moja ideja bolja. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ISV_01 4023 Posted January 27, 2021 Mislim da su morali da skinu tapacir ili plastiku gepeka da bi došli do spojlera (pretpostavljam da se spojler diže sa 5.tim vratima). U slučaju gore pomenutih vezica...meni je to prilično opasno. Mislim da hvatači kod nosača bicikala imaju koliko toliko oštrije ivice (neki imaju i gumirane, ali opet su tanke - videti oblik hvataljki) te da mogu da kroz vreme i trenje pokidaju vezice, posebno ako se natovari neki MTB. Sam nosač će to i podnositi jer nije opterećen ali ovako..... Imaj u vidu da ne vozimo po pistama.... Da li možda ivice hvatača obližiti..ne znam. Drugo, ako je vezan za podužni nosač (znači ne direktno za podužne šine, već jednu poprečnu šinu) treba videti da li će ugao biti ok i da neće vezice ili sam deo nosača za bicikle (zatezač) praviti trenje na spojler, pa onda pozdravi farbu i lak na istom (ofc od trenja). Imaj u vidu da vezice imaju na sebi "plastičnu kočnicu, tj bloker" pa i on može da popusti usled cimatanja....meni je lično tako neko vešanje bez čvrstog oslonca (materijal) veoma upitno možda i opasno. I drugi automobili imaju fabrički ugrađen spojler koji malo osciluje (ulegne) prilikom montaže bicikala, posebno na 5/3 ća vrata. Ako je nosač preporučen od proizvođača da (u ovom slučaju) 500L sa fabričkim spojlerom može nositi takav nosač a na njemu bicikle određene težine (limit po biikli / ukupno opterećenje) onda ne bi trebalo biti bilo kakvih problema, bilo da je Menabo, Saris, Thule ili drugi proizvođač u pitanju. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ISV_01 4023 Posted January 27, 2021 Čisto neki feedback da ostavim: -Thule zvanično nema* nosač za 5ta vrata za 500L/500L living * (iako ih ima na npr e-bay-u, više verujem sajtu proizvođača...jedino što može da bude problem je "nova" paleta proizvoda koju ne podržava) Npr jedan od takvih koje podržava je model pod kodom " TH910XT" Link je ovde Klik TH910XT. -Menabo ima (slika u prilogu) samo za 500L living (500L "običan" nema u listi) -Saris nema takođe Quote Share this post Link to post Share on other sites
polanski 1 Posted January 27, 2021 U tome i jeste problem, što nijedan proizvođač nema nosač za peta vrata na Fiatu 500L, koji je zvanično kompatibilan. Na primer, ovaj Menabo Main je nekada bio kompatibilan, pa su to izmenili, baš zbog tog plastičnog spojlera koji se oštetio. Svestan sam da je kopča na vezicama plastična i zato sam i napisao da bih stavio najšire koje sam pronašao u maloprodaji. Naravno, ne bih ih koristio više od par puta, menjao bih te vezice. Ne pada mi na pamet ništa bolje što bih mogao da stavim između krovnog nosača i tregera nosača za gepek vrata. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ISV_01 4023 Posted January 27, 2021 (edited) 9 minutes ago, polanski said: što nijedan proizvođač nema nosač za peta vrata na Fiatu 500L Da se i ja ispravim. Thule ima jedino ako se podesi za USA tržište (čudno, jel da). Proveriti da li i koliko se razlikuje verzija za USA/EU tržište po pitanju zadnjeg dela 500L Slika u prilogu I link prema vodiču za nosače bicikla sa odabirom auta: Thule Edited January 27, 2021 by ISV_01 Quote Share this post Link to post Share on other sites
polanski 1 Posted January 27, 2021 Pisao sam već distributeru za Thule u Srbiji i zvanično su mi odgovorili da za 500L-a može samo opcija "na krov", ili "na kuku". Meni ne odgovara ni jedna od ovih opcija, pa ću ići na ovu moju prilagođenu, na gepek vrata, uz pomoć krovnih nosača. Samo da nađem najbolje rešenje za vezu između krovnih nosača i tregera (nešto bolje od PVC vezica). Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zhorz 102 Posted February 5, 2021 ja sam gledao da izmedju spojlera i kuka za kacenje napravim neki U il V oblik celom duzinom spojlera kako bi pritisak rasporedio na vecu povrsinu...ali veoma malo mesta ima da bi se tako nesto uradilo a da ima efekta...za sada stavljam bajseve tako da vecina tezine ide na branik. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Salee 26 Posted February 26, 2023 Taman sam juče hteo da poručim Menabo Mistral i rekoh daj da izguglam 500L i nosače. Srećom naleteo sam na ovu temu, iako nisam dugo svraćao. Da li je neko našao neko pametno rešenje, a da ne ide na krov ili kuku, a da ne košta kao još jedan bicikl? Da li možda onaj 320 radi ok posao, pošto mi je delovao da može skroz unutra gornji kaiš da ide, pa možda bar bude upotrebljiv. Dva bajsa, oko 15kg bi trebao da nosi, mada je bila ideja i za treći u nekom trenutku. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ISV_01 4023 Posted March 4, 2023 On 2/26/2023 at 11:02 PM, Salee said: Da li je neko našao neko pametno rešenje, a da ne ide na krov ili kuku, a da ne košta kao još jedan bicikl? Novi ti tako i koštaju, mene je Saris GranFondo 2 koštao za Brava ~30K. Vidi na KP, možda ima jeftinijih kod ljudi koji prodaju nosače. On 2/26/2023 at 11:02 PM, Salee said: Dva bajsa, oko 15kg bi trebao da nosi, mada je bila ideja i za treći u nekom trenutku. TH911XT (910 je za 2 bajsa) Lista podržanih vozila, među kojima i 500L Thule compatibility list Ovaj model može na 500L, ne na Living. Dodatno proveri koji dodaci trebaju, ako trebaju. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Salee 26 Posted March 4, 2023 (edited) Hvala, istina video sam da si ovo pisao par postova iznad. Nisam ga primetio na našim sajtovima. Gledao sam kako može da se kači i ne vidim razliku u odnosu na Menabo rešenja koje su kolege pominjale gde se proturi malo puniji adapter unutar vrata i ide na branik, kao što mi deluje da je i ovde rešenje. Thule košta dosta, da bih rizikovao da ne funkcioniše ili pravi problem. Voleo bih da čujem neko iskustvo iz prve ruke. Menabo kaže da takvo rešenje može za 500L Living. U čemu je razlika ne znam, nisam nikad zagledao Living. Edited March 4, 2023 by Ivan Ne citiraj prethodni post Quote Share this post Link to post Share on other sites
ISV_01 4023 Posted March 4, 2023 duzina zadnjeg dela kod Livinga, moguce da je i opterecenje manje na gepeku usled toga. mozda nije zgoreg pitati u ovlascenim prodajnim mestima fiata koji bi nosac za 5.ta vrata mogla biti kad bi se kupovala kod njih, kao da je deo dodatne opreme. ne garantujem da imaju tu informaciju, ali znam da pojedini proizvodjaci nude takvu mogucnost i onda vidis taj model kod nas. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ISV_01 4023 Posted March 4, 2023 Btw, menabo ima samo nosce za 500L Living, ne vidim opcije za obican 500L. Za proveriti ovde: Menabo Quote Share this post Link to post Share on other sites
Salee 26 Posted March 4, 2023 (edited) Da, to je ovo što sam pominjao, a i kolege sa nekim ranijim modelima Menaba. Sve sam već to pretresao. Znam da je Living duži, ali 5-ta vrata su mi delovala isto, mada nisam detaljno gledao. Kada sam video da može Living bio sam u fazonu verovatno je samo zastupljeniji, pa je pokriven, dok nisam našao neki veći dokument za sve Menabo nosače gde nema opcije za 500L, a Living stvarno ima. Kod ovlašćenih krov ili kuka samo, nažalost. Očito spojler pravi muku. Inače sad sam video da sam napisao da ispada 15kg za oba, a ne 15kg po biciklu. Edited March 4, 2023 by Ivan Ne citiraj prethodni post Quote Share this post Link to post Share on other sites