Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Rusija bi mogla zabraniti uvoz vozila iz zapadnih zemalja

Recommended Posts

mercedes%20s%205611.jpg

 

Rusija bi mogla proširiti sankcije protiv zapadnih zemalja zabranom uvoza automobila ako Sjedinjene Države i Evropska unija nametnu dodatne sankcije Moskvi, piše dnevni list Vedomosti. Mnoge inostrane kompanije imaju pogone u Rusiji, što bi moglo ublažiti udarac jer zabrana ne bi trebalo da se odnosi na proizvodnju unutar Rusije. Nasuprot tome, luksuzne marke poput Mercedesovog Daimlera biće izloženije jer moraju uvoziti automobile. U Daimleru nisu odmah bili raspoloženi za komentar na pisanje ruskog lista.

Zapad optužuje Rusiju da naoružava separatističke pobunjenike u Ukrajini, što zvanična Moskva demantuje. Zapadne vlade nametnule su Rusiji sankcije, koje uključuju finansijski i energetski sektor, a Rusija je već uzvratila obustavom uvoza mnogih prehrambenih proizvoda. Vedomosti napominju da zabrana uvoza automobila spada među dodatne predloge iznesene predsedniku Vladimiru Putinu. List ističe da je Putin odbacio taj predlog koji ipak ostaje kao mogućnost, u slučaju da zapadne zemlje uvedu nove sankcije Rusiji.

 

Pozivajući se na neimenovani izvor iz vlade, list prenosi da bi Rusija mogla u celosti ili delimično zabraniti uvoz automobila iz zemalja koje su uvele Moskvi sankcije. Navodi ujedno i izjavu drugog izvora da ruska vlada još nije pokrenula pripreme za uvođenje bilo kakve nove mere. Rusko ministarstvo industrije nije odmah želelo da komentariše pisanje ruskog lista. U članku se ne precizira da li bi predložena zabrana obuhvatila sva uvezena vozila, uključujući - uz putničke automobile - i kamione i autobuse. U prvoj polovini godine na uvezene automobile je otpadalo 27 posto prodatih automobila u Rusiji, kao i 46 odnosno 13 posto prodatih kamiona i autobusa, navode Vedomosti.

 


Share this post


Link to post
Share on other sites

Takođe, evropske marke koje imaju fabrike u Rusiji neće imati problem sa prodajom, a to su Ford, VW, Hyndai i još dve-tri fabrike, ali ne mogu da se setim sad...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Volkswagen neće menjati svoj plan ulaganja u Rusiju

 

51873-vw%20jetta%202.jpg

 

Kako prenosi Tanjug, najveći evropski proizvođač putničkih automobila Folksvagen, neće menjati svoj investicioni plan za Rusiju uprkos krizi koja se produbljuje. To pišu nemački mediji pozivajući se na direktora koncerna Martina Vinterkorna. On je krajem prošle godine, kada je fabriku VW u Kalugi, kod Moskve, posetio premijer nemačke savezne države Donja Saksonija (koja ima 20 odsto udela u koncernu) Stefan Veil, rekao da će kompanija do kraja 2018. godine u Rusiju uložiti 1.2 milijarde evra. Koncern je potvrdio da se u vezi tim planovima ništa ne menja. Njegov portparol je dodao da se situacija u Rusiji pažljivo prati.

Od 2006. godine VW je u izgradnju kapaciteta u Rusiji uložio 1.3 milijarde evra. Od novembra 2007. u Kalugi, gde je zaposleno 5.000 ljudi, proizvode se modeli VW Tiguan i Polo i Škoda Fabia. U 2011. godini, na osnovu dogovora sa ruskim vlasnikom proširio je proizvodnju i u Njižni Novgorod gde u fabrici GAZ sklapa svoj model Jetta. Vinterkorn Rusiju smatra strateškim tržištem u razvoju u Evropi. Prošle godine u Rusiji je prodato 287.264 automobila, što predstavlja pad u odnosu na 2013. Folksvagen i firme u njegovom sastavu su lane u svetu proizveli 9.73 miliona vozila.

 


 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Volkswagen ponovo privremeno zaustavio proizvodnju u Rusiji

 

vw%20polo%20sedan%2011.jpg

 

Nemački automobilski div ponovo je u ponedeljak zaustavio proizvodnju u Rusiji, po drugi put za dva meseca, pritisnut slabom potražnjom na tom tržištu koje guše zapadne sankcije i slaba rublja. Najveći proizvođač automobila u Evropi je zaustavio proizvodnju u pogonu u Kalugi, na zapadu Rusije, na pet radnih dana, do 7. novembra, kako bi se prilagodio ''opštoj ekonomskoj i tržišnoj situaciji u Rusiji'', izjavio je u ponedeljak portparol VW-a. Prošli put je proizvodnja u toj fabrici, koja proizvodi VW-ove modele Polo i Tiguan, kao i Škodine modele Fabia i Octavia, obustavljena 8. septembra, i to na 10 dana.

 


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes sve bliže ostvarenju plana o izgradnji fabrike blizu Moskve

 

146787-mercedes%20gc%20111.jpg

 

Nemački auto-gigant Dajmler sve je bliže ostvarenju plana da počne gradnju fabrike za automobile Mercedes blizu Moskve. Tu informaciju je sada potvrdilo i rusko ministarstvo trgovine i industrije. ''Proizvodnja bi mogla da počne tri godine od početka gradnje, a prvi korak očekuje se dogodine'', rekao je ruski ministar privrede Denis Manturov. Prema njegovim rečima, uskoro se očekuje i potpisivanje ugovora koji će omogućiti početak gradnje pogona. Manturov je rekao novinarima da se može očekivati da Dajmler uloži oko 300 miliona evra u tu fabriku. Fabrika u predgrađu Moskve proizvodila bi automobile premijum SUV i to od 25.000 do 30.000 vozila godišnje. ''Treba nam partner koji ima ugovor i mogućnosti za industrijsku montažu, kao i postrojenje, a Kamaz ga ima'', rekao je prošle godine direktor Mercedesa za Rusiju Nov Madeja. Dajmler i ruski proizvođać kamiona već imaju zajedničko preduzeće koje proizvodi teretne automobile Dajlmer Kamaz koji ima podršku države za uvoz auto-delova u zamenu za povećanje kapacitetra i proizvodnju na lokalu u Rusiji.

Inače, u svetlu sankcija Dajlmer je jedan od retkih stranih auto-giganata koji želi da nastavi da ulaže na ruskom tržištu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Putin spreman da pomogne Volkswagenu da razvija poslovanje u Rusiji

 

vw%20tiguan%20rus.jpg

 

Kako prenosi Tanjug, ruski predsednik Vladimir Putin je rekao da je spreman da pomogne nemačkom automobilskom divu da razvija poslovanje u Rusiji. Putin je, glavnom izvršnom direktoru Folksvagena Matijasu Mileru, s kojim se sastao u Moskvi, rekao da je spreman da pomogne u vreme kada prodaja i tražnja za automobilima slabi. Putin je rekao da razume izazove s kojima se suočava taj proizvođač automobila u Rusiji, zemlji u kojoj je, kako izveštava agencija Rojters, nekadašnje dinamično automobilsko tržište ''palo kao žrtva kontinuiranog usporavanja privrede''.

''Vrlo nam je drago da je vaše poslovanje u celini dobro, mada znamo da postoje određene poteškoće'', rekao je Putin posle sastanka, jednog od retkih održanih u ''četiri oka'' između lidera Rusije i jednog od glavnih evropskih industrijalaca nakon uvođenja zapadnih sankcija Moskvi 2014, navodi britanska agencija. ''Uvek smo spremni da razmotrimo bilo koje od pitanja koja imate kako bismo pomogli vaš dalji razvoj u našoj zemlji'', poručio je šef ruske države. Jedan izvor iz automobilske industrije rekao je da je Milerov sastanak s Putinom upriličen kako bi razgovarao o ''posebnim pogodnostima'' za nemačku kompaniju. Volkswagen je u saopštenju naveo da je posvećen ruskom tržištu, gde, kako kaže, obezbeđuje 6.800 direktnih i 50.000 indirektnih radnih mesta, a planira i dalji razvoj u toj zemlji.

 

''Razmišljamo unapred o budućnosti i tražimo načine za sprovođenje naše globalne strategije na ruskom tržištu'', saopštila je kompanija. Putin je rekao novinarima da su poreske olaklšice koje nudi ruska vlada već pomogle u podsticanju Volkswagenove prodaje u toj zemlji. Volkswagen grupa, koji proizvodi modele VW, Audi, Seat i Škodu, najveći je strani proizvođač automobila u Rusiji po prodaji i prihodima. Međutim, prodaja Volkswagenovih automobila u toj zemlji je opala prošle godine za pet posto, prema podacima lobi Udruženja evropskih preduzeća (AEB), dok je šire posmatrano rusko automobilsko tržište ukupno splasnulo za 11 procenata na godišnjem nivou. Volkswagen proizvodi automobile u fabrici u Kalugi, 170 kilometara jugozapadno od Moskve, a započeo je i proizvodnju u novoj fabrici motora u tom gradu 2015. godine. Kompanija takođe ima još dve proizvodne lokacije u Rusiji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daimler će Mercedese proizvoditi u Rusiji

 

mercedes%20e%20211111.jpg

 

Do pre tri godine je izgledalo da će Rusija prestići Nemačku kao najveće tržište automobila u Evropi. Međutim, 2014. počeo je sukob u Ukrajini i Rusiji su nametnute sankcije. Automobilsko tržište se prepolovilo i plan Rusije da postane najveće tržište je propalo. Uprkos sankcijama autoindustrija se ipak polako oporavlja u Putinovu carstvu. Ford je prošle godine postao prvi veliki inostrani automobilski proizvođač čija je prodaja porasla, a sada i Daimler kreće u ofanzivu. Daimler će 40 kilometara od Moskve izgraditi fabriku u kojoj će se proizvoditi Mercedesovi SUV-ovi i limuzine E klase. Prvi automobili će iz fabrike izaći 2019. Mercedes je u 2016. inače bio najprodavaniji premium automobilski brend u Rusiji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes u Rusiji gradi fabriku na 85 hektara

 

mercedes%20rusija.jpg

 

Kompanija Daimler, u čijem vlasništvu je brend Mercedes, započela je izgradnju proizvodnog pogona vrednog 250 miliona evra u kome će biti zaposleno 1.000 radnika. Polaganjem kamena temeljca na lokaciji u blizini Moskve označen je početak radova na fabrici koja je nazvana ''Moskovja'', a čitav kompleks će se prostirati na površini od oko 85 hektara. Ulaganja nemačkog proizvođača automobila iznosiće četvrt milijarde evra, a prva vozila sa proizvodnih traka sići će 2019. godine. U novoj fabrici najpre će se izrađivati Mercedes E klase, da bi mu se kasnije pridružili SUV modeli GLC, GLE i GLS. Sva vozila su namenjena prodaji na lokalnom, ruskom tržištu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dve trećine vozila u Rusiji je proizvedeno u toj zemlji

 

142179-lada xray 111.jpg

 

Poslednja istraživanja pokazala su da je 61% od 42 miliona automobila u Rusiji proizvedeno u ovoj zemlji. Oko 16.5 miliona vozila je od domaćih proizvođača, dok je 9.3 miliona jedinica stranih modela, ali koji su sklapani u Rusiji. Rusi najviše automobila uveze iz Japana (6.8 miliona), a potom iz Nemačke (3.5 miliona) i Južne Koreje (1.2 miliona). Slede vozila proizvedena u Engleskoj (1.1 miliona), Uzbekistanu, Francuskoj, Ukrajini, SAD i Češkoj, koji čine tek oko po 1% udela.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...