Jump to content
FAS Goran
neshaoct

BMW serije 5 (G30) / M5 (F90)

Recommended Posts

Novi BMW M5 sa M xDrive pogonom na sva četiri točka

 

165729-bmw%20m5.jpg

 

Pod haubom je najnovija verzija 4.4 litarskog V8 M TwinPower Turbo motora, snaga iznosi 608KS i 750 Nm.

 

165730-bmw%20m5%2011.jpg

 

 Menjač je osmostepeni M Steptronic, a pogon na sva četiri točka sa nekoliko M xDrive modova (4WD, 4WD Sport, 2WD). Uprkos pogonu na sva četiri točka novi M5 je za oko 35 kg lakši od prethodnika.

 

165731-bmw%20m5%201111.jpg

 

Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 3.3 sekunde, najveća brzina 315 km/h (sa M Drivers Package-om). Kombinovana potrošnja goriva je 10.5 l/100 km, emisija CO2 iznosi 241 gram po km. Prodaja od marta 2018. godine, cena od oko 110.000 evra u Nemačkoj.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Emisija SAT: Proba BMW 530e

 

Najnovija generacija BMW serije 5 je dobila svoju hibridnu verziju. U pitanju je model 530e a reč je o plag-in verziji, koju je SAT redakcija nedavno vozila na međunarodnoj prezentaciji u Nemačkoj i Austriji. Iako je reč o naizgled istoj limuzini, plag-in verzija serije 5 prema fabričkim podacima ima prosečnu potrošnju manju od dva litra na 100 km. To postiže hibridnim pogonom koji čine dvolitarski četvorocilindarski benzinac sa 184 KS, kao i električni motor od 83 kW. Zajednička snaga hibridnog sistema je čak 252 konja, dovoljno da i ova ekološka verzija pokaže da u vožnji može da bude zabavna na sportski način.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW 540i sa M Performance paketom

 

166349-bmw%20540%201.jpg

 

BMW Abu Dhabi predstavlja još jedan doterani BMW-ov model, ovoga puta Seriju 5 sa M Performance elementima.

 

166350-bmw%20540%2011.jpg

 

Konkretnije, u pitanju je BMW 540i sedan, kod koga se između ostalog primećuju Carbon Black eksterijer, M Performance Carbon Kit (prednji spojler, pragovi, zadnji difuzor, spojler na prtljažniku, retrovizori...), crni prednji ''bubrezi'', bočne trake, M Performance izduvni sistem, set Orbit Gray 20-inčnih točkova, koža i drvo u enterijeru...

 

166351-bmw%20540%20111.jpg

 

Pod haubom je motor sa 340KS i 450 Nm, dok ubrzanje od 0-100 km/h traje 5.1 sekundu.

 

bmw%20540%201111.jpg

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

3D Design BMW Serije 5

 

3d%205%201.jpg

 

Nedavno je bilo reči o BMW-u M2 koji je obradio 3D Design, dok sada stižu informacije da ovaj japanski tjuner priprema i paket za doterivanje nove BMW-ove Serije 5. Aero body kit od ugljeničnih vlakana još uvek nije definitivno završen, ali se očekuje da će podrazumevati prednji spojler, komplet pragova, spojler na prtljažniku i zadnji difuzor.

 

3d%205%2011.jpg

 

Takođe, u ponudi će biti i novi elementi za unutrašnjost, ali više detalja tek sledi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozili smo BMW Serije 5 od Minhena do Južnog Tirola i nazad

 

bmw 5 sw01.jpg

 

Ekipa Auto magazina imala je prilike da se detaljno upozna sa najnovijim bezbednosnim sistemima na novoj BMW seriji 5. Osim na poligonu, mogućnosti poluatonomne vožnje isprobali smo i u realnim uslovima, od Minhena do Južnog Tirola i nazad. Prodaja nove BMW serije 5 je uveliko počela u našoj zemlji. Posle euforije oko premijere na beogradskom sajmu, red je bio da se detaljno upoznamo sa najvažnijim novitetima koje petica donosi. A koje je mesto za to bolje od Nemačke? Ekipa Auto magazina je imala privilegiju da informacije dobije iz prve ruke - od inženjera BMW-a. Na petici je sve novo. Uz više nego atraktivan dizajn, luksuzne materijale u kabini i iznova projektovanu mehaniku, čini se da je BMW najviše ponosan na sisteme aktivne bezbednosti. Iz tog razloga je i akcenat novinarske prezentacije bio upravo na ovoj oblasti, po kojoj je, kako se ispostavilo, BMW prilično jedinstven.

Za početak, uputili smo se na poligon u mestu Majzah u blizini Minhena, na kome bavarski proizvođač inače vrši ispitivanja svojih modela. Cilj je da se u kontrolisanim uslovima pokažu najnoviji sistemi bezbednosti koji su omogućili poluautonomnu vožnju.

 

bmw 5 sw02.jpg

 

Auto je opremljen radarskim senzorima koji se nalaze napred i pozadi. Princip rada je sličan kao kod prvog nivoa autonomne vožnje, koji se odnosi na automobile sa adaptivnim tempomatom, koji sam održava odstojanje od vozila ispred i sam ubrzava i koči auto. Ovde je primenjen i sistem kamera poslednje generacije koje preuzimaju ulogu upravljanja. Njihov zadatak je da održavaju auto u sredini saobraćajne trake, ne samo na pravcu već i u krivinama. Dakle, potrebno je da vozač aktivira svega dva sistema, kako bi auto preuzeo dobar deo briga za volanom - tempomat i asistenciju održavanja pravca u saobraćajnoj traci.

 

bmw sw 03.jpg

 

Sve se obavlja preko dva tastera na levoj strani volana. Po aktiviranju, između virtuelnog brzinomera i obrtomera javlja se simbol volana, kao i dve linije sa obe strane koje simbolišu horizontalnu signalizaciju. Ako je put dobro obeležen, pomenuti simboli iz sive boje prelaze u zelenu, označavajući da je sistem aktivan. Dovoljno je da podesite tempomat na odgovarajuću brzinu i auto će sam održavati odstojanje od vozila ispred ali će i upravljati.

 

bmwsw 04.jpg

 

Sve dok je put dobro obeležen petica sama upravlja volanom. Ipak, s obzirom da je reč o drugom nivou ''autopilota'' i da je vozač sam odgovoran za vožnju, na simbolu volana na displeju se pojavljuje obaveštenje kojim se preporučuje da drži ruke na volanu. Iznenadili smo se koliko je sve zapravo jednostavno, bez ikakvih posebnih podešavanja. Dovoljno je samo da kliknete ova dva dugmeta, da ih uključite ili isključite. Zanimljiva situacija je usledila kada su uvedeni i saobraćajni znaci sa ograničenjem brzine. Na primer, ukoliko je tempomat podešen na 100 km/h, a naiđete na znak sa ograničenjem od 60 km/h, auto će vas preko displeja pitati da li želite da tempomat podesite na novu brzinu.

 

bmw sw 05.jpg

 

Dovoljno je da selektor brzine tempomata kliknete na dole i auto će zakočiti do novog ograničenja. Ukoliko naiđete na znak sa ograničenjem od, recimo, 80 km/h, dovoljno je da selektor kliknete na gore, s obzirom da je reč o većoj brzini. Interesantno je da je BMW jedini proizvođač koji ''pita'' vozača šta želi da uradi, za razliku od ostalih koji automatski podese brzinu u skladu sa saobraćajnim znakom. Razlog za to leži u činjenici da je moguća greška u ''čitanju'' u deset posto slučajeva. Na primer, vozite se auto-putem, a kamera automobila pročita znak koji se odnosi na vozila koja se isključuju sa auto-puta. Modeli drugih proizvođača će bespotrebno i iznenada usporiti, što bi moglo da izazove neprijatne situacije.

 

bmw sw 06.jpg

 

Na poligonu nam je prezentovan novi inteligentni sistem za automatsko parkiranje, kao i čuveno parkiranje vozila preko daljinskog, koje smo već imali prilike da isprobamo na novoj seriji 7. Ako je parking mesto ili garaža tesna, auto možete da uparkirate iako niste u njemu i to koristeći komande na tač-displeju ključa. Senzori se brinu da auto bude parkiran po sredini garaže, uključujući i korekcije upravljačem.

 

bmw sw07.jpg

 

Imali smo prilike da se uverimo da automatsko kočenje u cilju izbegavanja sudara funkcioniše na najbolji mogući način. Koliko je BMW siguran u svoju tehnologiju govori i činjenica da se prezentacija vrši na pravim automobilima. Na primer, postave jedan auto koji ''gumi'' vozilo na semaforu, a drugim se otpozadi zalete u njega. Ne samo što auto koji se zaleteo automatski ukoči ako vozač sam ne odreaguje na vreme, već i auto koji stoji, uz pomoć zadnjih radarskih senzora, pripremi se na potencijalni sudar; aktiviraju se sva četiri migavca i kočnica i zategnu se sigurnosni pojasevi.

 

bmw sw 08.jpg

 

Isto tako, zadnji radarski senzor je od velike pomoći prilikom parkiranja unazad, kada često dolazi do malih oštećenja ali veoma skupih za popravku. Ako ne zakočite na vreme unazad, auto će to sam učiniti za vas. Sve je to lepo na poligonu u kontrolisanim uslovima, a još lepše u praksi. Iznenadili smo se sa kojom lakoćom se koristi autopilot. BMW nam je pripremio više nego zanimljivu rutu test vožnje, od Minhena do Južnog Tirola u Severnoj Italiji.

 

bmw sw 09.jpg

 

Cilj je bilo mesto Nova Levante, jugoistočno od Bolcana. Na raspolaganju su nam bile četiri verzije serije 5, a mi smo se opredelili za one koje su najzanimljivije našim kupcima zbog kubikaže - 530i i 520d. Oba imaju dva litra radne zapremine i dostupna su i u kombinaciji sa xDrive pogonom na sva četiri točka. Na deonici auto-puta od Minhena do Garmišpartenkirhena uglavnom nema ograničenja brzine a to je pravi zadatak za 530i xDrive, koji sa svojih 252 KS apsolutno dominira autobanom.

 

bmw sw 010.jpg

 

Neverovatno je sa kojom lakoćom dostiže 200 km/h, a još više fascinira međuubrzanje od 200 do 250 km/h. Jer, ipak je u pitanju četvorocilindrična 2.0 mašina i preko tone i po težak auto. Promene brzina se ne osećaju, kao ni šum vazduha. Sve do 200 km/h opušteno možete da šapućete sa saputnicima, ukoliko niste ''odvrnuli'' zaista fenomenalno projektovano Harman-Kardon ozvučenje. Zanimljivo je da se u ''sport'' modu prilikom promene brzina, naprimer iz druge u treću, začuje i ''groktanje'' specifično za visokoperformansne turbo-benzince.

 

bmw sw 011.jpg

 

Nailazimo na gužvu na putu i vožnju u koloni. Adaptivni tempomat u potpunosti zaustavlja auto, motor se ''gasi'' dok stojimo a kako se kolona pomera, tako se i naš BMW automatski drži u grupi. Dakle, sam koči, kreće iz stanja mirovanja i sam skreće, odnosno prati put! Suvišno je pominjati koliko to znači vozaču posle sati i sati vožnje, kada pažnja lako može da popusti. Još jednom, ovo je za sada samo pomoć, a ne i sistem kome se vožnja u potpunosti može prepustiti. Ulazak u planinske predele znači i mnogo krivina. Petica se i ovde pokazala, ne samo zbog pogona na sva četiri točka koji obezbeđuje bolje prenošenje snage na podlogu, već i zbog sistema upravljanja na sva četiri točka.

 

bmw sw 012.jpg

 

Auto se ponaša kao zmija, za njega nema previše oštrih krivina i ne morate da pravite luk kao da vozite autobus. Zadnji točkovi jednostavno nameštaju zadnji kraj na idealnu putanju, ne samo prilikom spore već i u veoma brzoj vožnji, kada se okreću na suprotnu stranu. S obzirom da je na lokalnim putevima ograničenje 100 km/h, saobraćaja nema a krivine su veoma oštre, petica je kroz krivine prolazila kao reli auto, sa vrlo malo naginjanja, uz maksimalnu kontrolu situacije. S obzirom da smo autobanom vozili uglavnom punim gasom, prijatno nas je iznenadio prosek potrošnje BMW-a 530i xDrive po dolasku na odredište u mesto Nova Levante na 1182 metra nadmorske visine. Bord kompjuter je pokazivao 8.9 l/100 km.

 

bmw sw 013.jpg

 

U povratku vozimo 520d sa opcionim osmostepenim automatskim menjačem, koji je inače standard kod svih drugih verzija motora. Nedostatak snage se oseća na strmim i brzim planinskim usponima, kada treba da pratimo 530d, 530i i 540i. Ipak, za naše uslove vožnje ovo je idealna verzija koju odlikuju veoma niska potrošnja i sjajna ubrzanja sve do 200 km/h. Na autobanu smo lako dostigli maksimalnih 235 km/h a takva vožnja je digla potrošnju na 7.8 l/100 km.

 

bmw sw 014.jpg

 

BMW serije 5 nas je fascinirao ne samo luksuzom i kvalitetom izrade, već i dinamičkim karakteristikama generalno. Auto uliva ogromno poverenje vozaču, što zbog bezbednosnih sistema, što zbog sjajno projektovane mehanike. Izuzetno je stabilan a nema zanošenja niti najmanje neprijatnosti čak ni prilikom vrlo naglog kočenja sa maksimalne brzine. Sve ovo se odnosi čak i na bazne verzije, tako da je u ovom trenutku petica jedan od najkompletnijih i tehnički najsavršenijih limuzina na svetu. Odmah da kažemo da je BMW na seriji 5 primenio drugi od pet nivoa autonomne vožnje. U ovom trenutku, ni jedan drugi proizvođač automobila nije ponudio viši nivo, uključujući i Teslu. Pri tome, mislimo na serijske modele koji regularno mogu da se kupe. Inače, razlika između drugog i trećeg nivoa je u tome što je kod drugog vozač u potpunosti odgovoran za upravljanje vozilom, dok je kod trećeg odgovoran automobil, odnosno proizvođač. Jasno je da će proći još vremena dok ne budemo u prilici da sedimo za volanom i čitamo novine tokom vožnje. Međutim, ovo što smo videli i isprobali na seriji 5 je vrlo blizu tome.

 

bmw sw 015.jpg

 

Limuzina i karavan verzija serije 5 od jula meseca će moći da se kupe sa proširenom gamom motora. Baznu verziju predstavlja 520i sa dvolitarskim benzincem od 184 konjske snage, dok je gama dizelaša unapređena za modele 525d i 540d. Prvi je zapremine 2.0 litra sa 231 KS, a drugi je 3.0 sa 320 konja. Naravno, tu je i najsnažniji šestocilindrični dizelaš na svetu u modelu M550d xDrive. Iz 3.0 litra razvija okruglo 400 konja i čak 760 njutn-metara! Do stotke stiže za 4.4 sekunde.

 

bmw sw 016.jpg

 

preuzeto sa - magazinauto.com

 

 

Edited by neshaoct
update slika

Share this post


Link to post
Share on other sites

TopSpeed uporedni test: BMW 520d vs Mercedes E220d

 

Foto: Aleksandar Savin

 

Duel poslovnih limuzina, Mercedesove E-klase i BMW-ove Serije 5 mnogi posmatraju u svetlu ''večitog derbija'', a mi smo kroz uporedni test suprotstavili najpopularnije verzije na našem tržištu, modele sa snažnim i štedljivim dvolitarskim dizel agregatima.

 

Brazil ili Argentina, Zvezda ili Partizan, iOS ili Android… Danas, ali i kroz istoriju, postoji mnogo primera o velikom rivalitetu, a jedan od njih svakako predstavlja ''odnos'' nemačkih premijum marki Mercedesa i BMW. Naravno, ne treba zaboraviti ni Audi kao deo ''svetog trojstva'', nešto slično poput onoga što nam je tenis podario poslednjih desetak godina sa Federerom, Nadalom i Đokovićem… Uprkos tome, izbor smo ovoga puta sveli na odmeravanje snaga Serije 5 i E-klase, jer su to dva noviteta u premijum E segmentu. Za razliku od njih, još uvek aktuelni Audi A6 je zašao u pozne godine, ima ''run out'' status i predstavlja odlazeći model koji će uskoro dobiti svog naslednika. Baš kao što su u Štutgartu na početku, a u Minhenu krajem prošle godine lansirali naslednike popularnih limuzina. Oba modela su sa novim generacijama krenula u istom pravcu.

 

Foto: Aleksandar Savin

 

To i ne kriju, štaviše, ponosni su na činjenicu da odražavaju snažnu vizuelnu i tehnološku povezanost većim i ekskluzivnijm rođacima. Kada govorimo o dodirnim tačkama u vizuelnom smislu, E-klasa je u većoj meri bliska S-klasi nego što je slučaj sa Serijom 5 i ''sedmicom''. Inače, oba brenda u poslednjih nekoliko godina nastupaju sa strogo kontrolisanim, prilično uniformisanim dizajnom gde modeli dosta liče jedan na drugi, a po tom pitanju prednjači Mercedes.

 

Foto: Aleksandar Savin

 

Što se tiče prikazanih modela, E220d je na test stigao u Avantgard opremi (2.300 evra), dok nam se BMW 520d predstavio u M Sport paketu (5.321 evro). Doplata kod BMW-a je dosta skuplja, ali i sveobuhvatnija. Pored aerodinamičkog paketa, sadrži i M sportsko oslanjanje, sportska sedišta za vozača i suvozača, antracit unutrašnju oblogu krova, sportski volan, hromirane lajsne i LED svetla za maglu, dok se za aluminujumske felne 19-ice doplaćuje 1.558 evra.

 

Foto: Aleksandar Savin

 

Što se tiče E-klase, Avantgard paket donosi drugačije detalje na karoseriji, dok su promene u unutrašnjosti izraženije - dominiraju sedišta u kombinaciji kože i štofa, osvetljenje je ambijentalno LED, a tu je i multifunkcionalni volan presvučen ''napa'' kožom. Aluminijumski točkovi od 18 inča takođe se svrstavaju u opcionale i za njih je potrebno izdvojiti 1.260 evra.

 

Foto: Aleksandar Savin

 

Naravno, spisak dodatne opreme se ovde ne završava, jer su oba automobila stigla na test prilično nakrcana, tako da je sa početnih 45.000 evra, BMW odskočio na čak 60.000! Mercedes je sa gotovo identične polazne tačke završio na 57.000 evra, čemu su posebno doprineli tzv. multibeam LED farovi od 2.568 evra i kamera za vožnju unazad od 1.128 evra, koliko otprilike košta i iridijum srebrna metalik boja.

 

Foto: Aleksandar Savin

 

Kod BMW-a se alpin bela ne doplaćuje, ali se među skupljim opcionalima izdavaju navigacioni uređaj Professional (2.785 evra) parking asistencija od 1.279 evra, kao i adaptivna LED svetla od 1.600 evra. Dakle, sve to dosta košta, ali zato podiže kvalitet vožnje na jedan sasvim drugi, značajno viši nivo. Zbog toga će se retko koji kupac ovakvih automobila odlučiti za štednju na konto opreme, ali verujte da hoće pri izboru pogonskih agregata.

 

Foto: Aleksandar Savin

 

Naime, na domaćem tržištu su u premijum E segmentu najprodavaniiji modeli koje pokreću dvolitarski dizel motori. Za to postoji i dobar razlog, zapravo, ima ih više. Iako će se nekima na prvi pogled učiniti pomalo neubedljivim to što testirani automobili za pogon koriste četvorocilindarske dizele, nikako ne treba smetnuti sa uma da ''daunsajzing'' iz godine u godinu pomera granice. Tako BMW-ov dizel raspolaže sa 190 KS, a Mercedesov sa 194 KS, a oba dostižu maksimalni obrtni moment od 400 Nm!

 

Foto: Aleksandar Savin

 

Zato i ne iznenađuje podatak da pružaju gotovo jednake performanse kao što su, recimo, pre dve generacije to činili šestocilindarski dizeli sa preko 230 konja. Pritom troše i do 50 odsto manje goriva od snažnijih predaka. Jedan od razloga je i taj što već izvesno vreme automobili sa svakom narednom generacijom postaju lakši, a ne treba zaboraviti ni to da su automatski menjači značajno napredovali. BMW nudi osam stepeni prenosa, Mercedes jedan više! Sve pomenuto omogućava da petica odnosno E-klasa iskažu zavidan balans između performansi i ekonomičnosti, uprkos pozamašnim dimenzijama.

 

Foto: Aleksandar Savin

 

A da su im gabariti veliki, jesu. U dužinu dosežu skoro pet metara, uz međusosovinska odstojanja od gotovo tri metra, tako da je komfor za četiri odrasla putnika zagarantovan. Kod oba modela se posebno izdvajaju pozicije u prvom redu tj. prednja sedišta podesiva pomoću elektromotora, koja, uz ''bezbroj'' podešavanja nude i mogućnost produženja sedalnog dela. Inače, sedi se dosta nisko, što je tipično za nemačke premijum marke.

 

Foto: Aleksandar Savin

 

Zadnja vrata se, poput prednjih, otvaraju široko te omogućavaju lak ulazak i izlazak iz vozila, s tim da se na zadnjoj klupi BMW-a sedi primetno više, ali i udobnije. Sa druge strane, E-klasa nudi nešto više prostora za glave putnika pozadi. Ocenjujući estetski aspekat enterijera, primetili smo da trokraka zvezda sa talasastim i zaobljenim površinama nekako stremi eleganciji, dok Bavarac svojim kokpitom koji je orijentisan prema vozaču više naginje ka sportskoj noti te time, zapravo, na eklatantan način sugerišu svoj karakter.

 

Foto: Aleksandar Savin

 

Oba automobila su odlično zvučno izolovana, baš kako dolikuje uzornim premijum igračima. Doduše, Mercedesovo ''srce'' nešto glasnije kuca, odnosno njegov zvuk za nijansu više dopire do kabine nego što je slučaj kod BMW-a. To, ipak, ne umanjuje ugođaj u vožnji, bilo da se ona odvija u gradu ili na otvorenom. Inače, tokom višednevnog testa, trokraka zvezda je na displeju u gradskom režimu očitavala prosek od 6 litara, dok je kod BMW-a bord kompjuter pokazivao litar više. Na otvorenom, razlika u korist Mercedesa je bila nešto manja - 4.5 naspram 5 litara.

 

Foto: Aleksandar Savin

 

Kada je reč o udobnosti, i tu se limuzina iz Štutgarta pokazala u nešto boljem svetlu, mada daleko od toga da je BMW neudoban. Sa druge strane, u domenu vozne dinamike, BMW odnosi prednost. Preciznije upravljanje i za nijansu bolji odziv na gas serviraju onaj prepoznatljiv vozački ugođaj, nešto po čemu je BMW bio i ostao neprikosnoven. Zahvaljujući velikom obrtnom momentu, kod oba modela je primetna rezerva snage, a tečnim i glatkim ubrzavanjima doprinose odlični automatski menjači sa funkcijom manuelnog šaltanja preko poluga iza upravljača.

 

Foto: Aleksandar Savin

 

Do stotke ubrzavaju za oko 7.5 sekundi, što je veoma dobar rezultat. Koliko je to brzo, podsetićemo da jedan Golf GTI pete generacije sa 200 KS i DSG menjačem to obavlja za 6.9 sekundi. Ipak, kada bi domet testirane Serije 5 i E-klase upoređivali sa snažnijim šestocilindarskim dizel verzijama, jasno je da slabiji modeli u dobroj meri uskraćuju vozača za onaj, uzbudljiv snažan potisak pri ubrzavanjima sa punim gasom. No, to je ''nedostatak'' koji postaje izražen tek pri brzinama iznad 100 kilometara na čas. Ako se zna da je širom Evrope, sa izuzetkom Nemačke, maksimalna dozvoljena brzina na auto-putevima mahom 130 km/h, snažni dvolitarski dizeli sasvim se dobro snalaze u ulozi pokretača velikih limuzina.

 

Foto: Aleksandar Savin

 

Inače, i jedan i drugi su standardno opremljeni promenljivim režimima vožnje, pa su vozaču na dohvat ruke ekološki mod, komforni i sportski. Mercedes kroz Dynamic Select nudi i Sport Plus, dok BMW dodatnu sportsku opciju podešavanja ESP sistema nudi kada elektronska kontrola stabilnosti kasnije reaguje. Dodatno uzbuđenje prilikom promene voznih režima u BMW-u izaziva digitalna instrument tabla koja menja grafiku. I Mercedes nudi ovu opciju, ali testirani primerak nije imao digitalnu tablu.

 

Foto: Aleksandar Savin

 

Kada već pravimo osvrt na tehnološke ''gedžete'', moramo da spomenemo BMW-ov ključ, preuzet iz Serije 7 koji omogućava uvid u status vozila (da li je zaključan, kolika je putna autonomija, kada je naredni servis, itd.), kao i programiranje rada klima uređaja kako bi vas automobil sačekao zagrejan ili ohlađen pre nego što sednete u njega. Tu je i tzv. kontrola gestovima koja u BMW-u omogućava javljanje na telefon i stišavanje odnosno pojačavanje muzike bez dodirivanja ekrana. Sa druge strane, Mercedes se i dalje drži ''touchpada'' koji funkcioniše po principu miša na lap-topu i predstavlja alternativu ekranu osetljivom na dodir.

 

Foto: Aleksandar Savin

 

A dodir ovih limuzina odnosno bliski susret koji smo organizovali, potvrdio nam je koliko su  njihove nove generacije podigle nivo igre na još viši nivo. Sa druge strane, kada smo sumirali utiske nakon testa, iskristalisala nam se slika kakvu smo i očekivali - BMW je uzbudljiviji za vožnju, i kao takav više će se dopasti mlađoj publici i sportski nastrojenim vozačima, dok je Mercedes mirniji, svedeniji i udobniji. U najkraćem, bilo koji od ova dva modela da izaberete nećete pogrešiti.

 

Fotografije: Aleksandar Savin

Tekst: Uroš Dedić/TopSpeed

 

preuzeto sa - topspeed.telegraf.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dahler BMW Serije 5 Touring

 

168548-dahler%201.jpg

 

Nova BMW-ova Serija 5 Touring (G31) je očigledno dovoljno zanimljiva i tjunerima, pa je tako Dahler ponudio svoj paket za verziju 540i sa benzinskim motorom od 340KS. Ovaj švajcarski tjuner u stvari nudi dva paketa za BMW 540i Touring, i to Stage 1 koji podrazumeva pojačanje na 380KS i 560 Nm, kao i Stage 2 kit sa 400KS i 580 Nm obrtnog momenta.

 

168549-dahler%2011.jpg

 

Treba pomenuti da Dahler priprema i pakete za dizel verzije, pa će uskoro predstaviti i svoju ponudu za verzije od 520d do 540d. Takođe, u planu su i aerodinamičke komponente za eksterijer.

 

168550-dahler%201111.jpg

 

Sem pojačanja motora, Dahler je za ''peticu'' karavan predvideo i sportski podešeno oslanjanje, set alu točkova od 20 i 21 inča, izduvni sistem od nerđajućeg čelika, kao i par izmena u unutrašnjosti (uz novi brzinomer koji pokazuje do 330 km/h).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi BMW M5 u februaru 2018.

 

165729-bmw%20m5.jpg

 

Uslikan pored staze Nirburgring u Nemačkoj, novi super sedan izgleda skoro spreman da odbaci kamuflažu i da se pokaže u svom punom sjaju. Karoserija sa velikim branicima, velikim usisnicima za vazduh i druge sitnice su svakako nešto što bi jedan ovakav automobil trebao da ima. Iako i dalje nosi kamuflažu, sada je već jasno šta možemo očekivati od produkcijskog modela. U principu on dosta podseća na M550i xDrive, samo sa nešto agresivnijim dizajnom. I dok će zvanično predstavljanje uslediti najverovatnije za nekoliko nedelja, pre sajma automobila u Frankfurtu u septembru, proizvodnja neće početi sve do februara 2018. godine. Ova informacija je potekla od jednog od korisnika Bimmer Post foruma koji je već naručio svoj automobil i koji će morati da čeka sce do aprila kako bi isti preuzeo. Mnoge tehničke specifikacije su već poznate jer je BMW najavio da će to biti prvi M5 koji će imati xDrive sistem koji će omogućiti pogon samo na zadnjim točkovima. Takođe je otkriveno da će ovaj model imati V8 biturbo motor zapremine 4.4 litara i koji će proizvoditi 600 konjskih snaga i 700 Nm obrtnog momenta, sa osmobrzinkom automatskom transmisijom. To će mu omogućiti da od 0 do 100 km/h ubrzava za manje od 3.5 sekundi. Nećemo morati još puno da čekamo da vidimo novi model, jer je predstavljanje zakazano za ovaj mesec. Sledećeg meseca će biti predstavljen i koncept koji će zameniti Z4 model.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teaser video: Novi BMW M5

 

Dok čekamo 21. avgust i prve zvanične slike, BMW je objavio kratak teaser video kojim najavljuje novu generaciju sportskog sedana M5 (interne oznake F90). Nakon onlajn promocije, šira javnost će novi M5 moći upozna u septembru na tradicionalnom sajmu automobila u Frankfurtu. Podsećanja radi, pod njegovom haubom će biti najnovija verzija 4,4 litarskog V8 M TwinPower Turbo motora, i to sa snagom od ''oko 600KS i 700 Nm'' (nemački Auto Bild je pre nekoliko meseci pisao da se radi o 608KS i 750 Nm). Menjač je osmostepeni M Steptronic, a pogon na sva četiri točka sa nekoliko M xDrive modova (4WD, 4WD Sport, 2WD). Ubrzanje od 0 do 100 km/h će trajati manje od 3.5 sekundi (nezvanično 3.3 sekunde), dok će najveća brzina najveća brzina sa M Drivers Package-om biti 315 km/h. Fabrika navodi da je kombinovana potrošnja goriva 10.5 l/100 km, pri čemu emisija CO2 iznosi 241 gram po km. Što se cene tiče, ona će u Nemačkoj biti oko 110.000 evra, a više detalja tek sledi.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

AC Schnitzer ACS5

 

ac%20schnitzer%205.jpg

 

U paketu su između ostalog aerodinamički elementi (prednji spojler, pragovi, zadnji difuzor, spojler na prtljažniku), modifikovano oslanjanje (auto je niži za 30-35 mm), točkovi od 18 i 19 inča, doterani izduvni sistem sa crnim izduvnim cevima i patosnice od velura.

 

ac%20schnitzer%2055.jpg

 

Posebno se ističu paketi za pojačanje motora, pa tako BMW 540i umesto 340KS sada ima 400KS, a BMW 530d raspolaže sa 315KS (umesto 265KS). U najavi je i paket za pojačanje 2,0 litarskih benzinskih i dizel motora, ali i za BMW M550i koji fabrički ima 462KS.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...