Jump to content
FAS Goran
neshaoct

BMW serije 5 (G30) / M5 (F90)

Recommended Posts

Kome god da sam pomenuo novu seriju 5, uglavnom su mi odgovarali da misle da je samo restajling model u pitanju, da im tako izgleda...iako bi trebalo da je potpuno novi model u pitanju.

 

Auto Express video: novi BMW Serije 5

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve generacije BMW-a Serije 5

 

156429-bmw%205%20series.jpg

 

Nakon što je predstavio najnoviju, sedmu generaciju Serije 5 (oznake G30), BMW je objavio i nekoliko video priloga kojima nas podseća na njegove prethodnike. Dakle, tu su Serija 5 generacije E12 (predstavljen 1972. godine), E28 (promovisan 1981. godine), E34 (predstavljen početkom 1988. godine), E39 (promocija 1995. godine), E60 (predstavljen 2003. godine) i F10 (promocija 2010. godine).

 

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li je ovo novi BMW M5?

 

156490-bmw%20m5%209.jpg

 

BMW je prošle nedelje predstavio sedmu generaciju Serije 5 (fabričke oznake G30), čije tržišno lansiranje je predviđeno za februar 2017., dok su neki mediji sada objavili kompjuterske rendere na kojima je navodno novi M5 koji bi mogao da ima proimociju tokom 2017. godine. Za sada nema zvaničnih detalja, ali novi M5 će verovatno imati 4.4 litarski V8 twin-turbo motor koji bi trebalo da raspolaže sa oko 600KS, i to ovog puta bez manuelnog menjača (opciono će novi M5 biti dostupan i sa 4x4 pogonom).

 

bmw%20m5%2099.jpg

 

Budući da novi BMW M550i xDrive sa 4.4 litarskim V8 Biturbo agregatom (koji razvija 462KS i 650 Nm) od 0-100 km/h ubrzava za tačno 4 sekunde, očekuje se da će novi M5 do stotke stizati za oko 3.5 sekunde. Na sve ovo treba dodati i upadljivi aero body paket, M točkove, sportsko oslanjanje, sportski izduvni sistem, jače kočnice, izmenjeni enterijer sa novim sedištima i sportskim volanom...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW serije 5 Touring

 

bmw%205%20touring%204.jpg

 

Nakon predstavljanja serije 5 sedana, BMW se priprema da isto uradi i sa karavan verzijom. Kamuflaža sada i ne skriva mnogo, mada je ono što je otkriveno bilo poznato i ranije. Kao i sedan, tako je i praktičniji model duži, širi i viši u odnosu na automobil kojeg zamenjuje. Kada je reč o karavanima, akcenat je na praktičnosti. Veće dimenzije donose dividende u vidu većeg prtljažnika, koji je izdašniji za 10 litara (ukupno 530 litara) kod sedan verzije. Odlazeći karavan ima prtljažnik zapremine 560 litara, tako da treba očekivati da ga novajlija po ovom pitanju glatko nadmaši. Ipak, novi karavan iz Bavarske će biti lakši za oko 100 kilograma zahvaljujući CLAR platformi, koja podrazumeva proširenu upotrebu lakih materijala. Paleta motora će biti identična kao kod sedana, a premijera se očekuje početkom sledeće godine, najverovatnije u Ženevi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW M Performance Parts ponuda za novi BMW Serije 5

 

158419-bmw%20m%201.jpg

 

Nedavno predstavljeni BMW Serije 5 nove generacije (G30) će biti dostupan i sa širokom M Performance Parts ponudom, koja pored elemenata za eksterijer i enterijer podrazumeva i poboljšanje performansi. Nova Serija 5 će se na tržištu naći od februara sledeće godine, dok će M Performance Parts ponuda biti na raspolaganju nekoliko nedelja kasnije.

 

158420-bmw%20m%2011.jpg

 

Što se eksterijera tiče, pripremljene su BMW M Performance aerodinamičke komponente od ugljeničnih vlakana (prednji spojler, zadnji difuzor, spojler na prtljažniku...), pa BMW M Performance kućišta retrovizora, crni prednji ''bubrezi'', pragovi sa M Performance natpisom, kao i BMW M Performance bočne trake. Ovde treba pomenuti i BMW M Performance točkove od 20 inča u Orbit Grey boji ili u Bi-Color finišu, sa gumama 245/35 R20 i 275/30 R20.

 

158421-bmw%20m%20111.jpg

 

Za enterijer su predviđeni BMW M Performance sportski volan sa alkantarom i crvenim markerom na 12 sati, sivo-srebrni šavovi, sportske pedale...

 

158422-bmw%20m%201111.jpg

 

Slede BMW M Performance kočioni sistem i sportski izduvni sistem, kao i paketi za pojačanje motora.

 

158423-bmw%20m%2011111.jpg

 

Tako je za verzije BMW 540i i BMW 540i xDrive pripremljen BMW M Performance Power & Sound Kit, zaslužan za pojačanje šestocilindričnog benzinskog motora za 25 kW/34KS i 50 Nm, na ukupno 265 kW/360KS i 500 Nm. M Performance Power Kit je namenjen BMW-u 530d i 530d xDrive, čiji šestocilindrični dizel motor sada razvija 20 kW/27KS i 30 Nm više (215 kW/292KS i 650 Nm).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW 530e iPerformance i BMW M550i xDrive

 

159271-bmw%205%2021.jpg

 

Od proleća će se i na tržištu SAD-a u prodaji naći hibridna verzija nove BMW-ove Serije 5, nazvana BMW 530e iPerformance plug-in hybrid.

 

159270-bmw%205%202.jpg

 

Automobil kombinuje 2.0 litarski turbo benzinac sa 180KS, elektromotor sa 95KS, baterije od 9.2 kWh i osmostepeni automatski menjač, pri čemu prosečna potrošnja goriva po fabričkim podacima iznosi samo 2.0 l/100 km.

 

159272-bmw%205%2022.jpg 

 

159273-bmw%205%20222.jpg 159274-bmw%205%202222.jpg

 

BMW 530e iPerformance od 0 do 60 milja na sat ubrzava za 6.1 sekundu, a moguća je i vožnja samo na elektro pogon kada automobil prelazi do 28 milja (45 km). Takođe, još jedna zanimljiva verzija nove ''petice'' je i BMW M550i xDrive. Radi se o automobilu koji pod haubom ima 4.4 litarski V8 motor sa 340 kW/462KS pri 5500 o/min. i 650 Nm pri samo 1800 o/min.

 

bmw%20550%20111.jpg

 

Motor je uparen sa osmostepenim Sport Steptronic automatskim menjačem, dok je pogon na sva četiri točka.

 

bmw%20550%2011.jpg

 

Fabrika navodi da ubrzanje do 100 km/h traje okruglo 4 sekunde, najveća brzina je el. ograničena na 250 km/h, prosečna potrošnja goriva je 8.9 l/100 km, a emisija CO2 iznosi 204 grama po km.

 

bmw%20550%201.jpg

 

Deo paketa čine i adaptivno M oslanjanje (auto je i niži za 10 mm), pa 19-inčni M alu točkovi (opciono i od 20 inča), plava kočiona klešta, aerodnimački kit, black chrome izduvne cevi, Cerium Grey detalji, sportska sedišta u Dakota koži i sa kontrastnim šavovima, M-Sport volan i aluminijumske pedale...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi BMW M5 sa pogonom na zadnje i na sva četiri točka

 

159647-bmw%20m5%2011.jpg

 

Sledeći M5 F90 bi svojim kupcima, poput Mercedes AMG-a E63, trebalo da ponudi izbor između pogona na zadnje i na sva četiri točka jednostavnim pritiskom prekidača. Tako bi ovaj model ponudio najbolje od oba sveta i umirio one puriste koji su smatrali da će ugradnja pogona na sva četiri točka oduzeti deo čari ovom automobilu. BMW se za sada još uvek zvanično oglasio o sledećem M5, ali veruje se da će ovaj model pokretati 4.4 litarski V8 bi-turbo čija će snaga kretati oko 635KS, a koji će biti uparen samo sa automatskim menjačem. Opcija ručnog menjača je već ranije odbačena od strane šefa M odeljenja, Franka van Meela, s obzirom na premalu potražnju za njima.

 

159648-bmw%20m5%20111.jpg

 

Upotreba nove platforme CLAR bi trebalo da rezultira manjom masom, ali s obzirom na pogon, opremu i sl. tek mora da se vidi da li će i koliko novitet biti lakši. Na bazi ranijih insajderskih navoda izgleda da će M5 dizajnom biti prilično uzdržan kada se u obzir uzmu njegove vozne sposobnosti. Ipak, trebalo bi da se radi o vozilu koji će dizajnom biti nešto agresivniji od svog prethodnika.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW 520d Efficient Dynamics

 

bmw%20520d.jpg

 

U gami nove generacije BMW-ove Serije 5 se nalazi i verzija 520d Efficient Dynamics koja se odlikuje prosečnom potrošnjom goriva od 3.9 l/100 km i emisijom CO2 od 102 grama po km. Za pogon ove ''petice'' se brine 2.0 litarski dizelaš sa 190KS i 400 Nm pri 1750-2500 o/min., uparen sa osmostepenim automatskim menjačem. Deo paketa čine i elementi za poboljšanje aerodinamike, a treba reći i da ubrzanje ove ''petice'' od 0 do 100 km/h traje 7.5 sekundi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi BMW M5 će do 100 km/h ubrzavati za 3.5-3.6 sekundi

 

159647-bmw%20m5%2011.jpg

 

Pojedini mediji su objavili inforamaciju da će novi BMW M5 (F90) od 0 do 100 km/h ubrzavati za 3.5 ili 3.6 sekundi. U poređenju sa 4.2 sekunde kod sadašnjeg F10 M5 modela to je svakako značajno poboljšanje, ali je i očekivano imajući u vidu da već i standarni BMW M550i xDrive do 100 km/h stiže za tačno 4 sekunde.

 

159648-bmw%20m5%20111.jpg

 

U svakom slučaju, Novi M5 će pod haubom imati 4.4 litarski V8 biturbo motor sa više od 600KS, ali će se kasnije pojaviti i verzije sa još više snage. Takođe, glasine kažu da vozač kod novog M5 moći da po želji putem prekidača izabere pogon na zadnje ili sva četiri točka. Premijera BMW-a M5 (F90) se očekuje krajem ove godine, a prodaja početkom 2018.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi BMW Serije 5 u Srbiji od 45.500 evra

 

bmw%205%20444444444.jpg

 

Novi BMW Serije 5 premijerno je predstavljen domaćim medijima čime je zvanično otpočela prodaja sedme generacije ovog modela u Srbiji. Uz novi model Serije 5 BMW Srbija kao standard obezbeđuje BMW Service Inclusive, paket besplatnog redovnog održavanja u trajanju od 5 godina ili do pređenih 100.000 kilometara. Poslednja generacija Serije 5 ima sve predispozicije da nastavi slavu i uspeh svojih prethodnika. U prethodnih šest generacija prodato je skoro 8 miliona automobila ove serije koja predstavlja jedan od najvažnijih modela u BMW gami.

 

bmw%205%204444444.jpg

 

Dodatno naglašena dinamičnost, do sada najveći izbor sistema za asistenciju u vožnji, izvanredan stepen povezanosti vozača i samog automobila i novi, inovativni korisnički interfejs predstavljaju najvažnije novine koje sa sobom donosi novi model. Snažni agregati BMW TwinPower Turbo, inteligentna laka konstrukcija, integralno aktivno upravljanje za prvoklasnu vožnju i agilnost kao i prilagodljiv režim rada obezbeđuju vrhunski doživljaj sportske vožnje.

 

bmw%205%204444444444444.jpg

 

Svi agregati iz BMW Serije 5 pripadaju novoj, modularnoj BMW liniji agregata. BMW TwinPower Turbo tehnologija prisutna je u svim agregatima radi izvanrednih performansi i vrhunske efikasnosti. Dva dizel i dva benzinska agregata dostupni su u kombinaciji sa pogonom na zadnjim točkovima ili BMW xDrive pogonom na svim točkovima.

 

bmw%205%203333.jpg

 

Kao najtraženiji agregati izdvajaju se 520d sa 190KS, 530d xDrive sa 265KS, 540i xDrive sa 340KS, dok će u martu sportski predstavnik nove Serije 5 postati BMW M550i xDrive. Njegov V8 motor proizvodi snagu od 462KS.

 

bmw%205%2033333333.jpg

 

U poređenju sa prethodnim modelom, nova Serija 5 duža je za 36 milimetara i lakša 100 kilograma. Novi model pruža maksimalnu udobnost pri putovanju donoseći više mesta za putnike na zadnjoj klupi, a zapremina prtljažnika povećana je za 10 litara što sada iznosi 530 litara. Novi dizajn šasije, nizak centar gravitacije, idealna raspodela težine i lagana karoserija sa izvanrednom čvrstinom savršeno se kombinuju u cilju postizanja vožnje sa udobnošću prilikom dugih putovanja, po kojoj je BMW Serija 5 poznata. Koeficijent otpora novog modela BMW Serije 5, Cd=0.22 postavlja nove standarde dinamičnosti u svojoj klasi.

Početna cena nove Serije 5 iznosi 45.500 evra i to za verziju 520d.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi BMW Serije 5 Touring

 

bmw%205%20111111.jpg

 

Nakon što je nedavno na sajmu u Detroitu predstavio novu, sedmu generaciju Serije 5 sedan (fabričke oznake G30), BMW se priprema da predstojeći sajam automobila u Ženevi iskoristi za promociju nove Serije 5 Touring (G31).

 

161059-bmw%205%2011.jpg

 

Zvanične slike su upravo objavljene, uz najavu da će automobil biti dostupan od juna. Ponuda će na početku obuhvatati dizel varijante BMW 520d i BMW 530d, kao i benzinske verzije BMW 530i i BMW 540i xDrive. BMW 520d će raspolagati sa 2.0 litarskim dizelašem sa 190KS i 400 Nm, sledi BMW 530d sa 265KS i 620 Nm, pa BMW 530i sa 252KS i 350 Nm, kao i BMW 540i xDrive sa 340KS i 450 Nm.

 

161057-bmw%205%201.jpg

 

Svi, sa izuzetkom BMW-a 520d koji standardno dolazi sa šestostepenim manuelnim menjačem, imaju osmostepeni automatik. Takođe, u ponudi je i xDrive pogon na sva četiri točka (pored 540i xDrive kao opcija je dostupan kod verzije 530d). Kao i kod nove Serije 5 sedan, uz evoluciju dizajna, i ovaj Touring odlikuju CLAR (Cluster Architecture) platforma, kao i manja težina zahvaljujući uporebi aluminijuma.

 

161061-bmw%205%20111.jpg

 

Što se dimenzija tiče, nova ''petica'' karavan je dugačka 4943 mm, široka 1868 mm, visoka 1498 mm, dok međuosovinsko rastojanje iznosi 2975 mm. Ovde i podatak da je zapremina prtljažnika 570 litara, odnosno 1700 litara sa oborenim zadnjim sedištima.

 

bmw%205%2011111111.jpg

 

BMW je za novu peticu pripremio i sistem nazvan ''Steering and Lane Control Assistant'' (u kratkom periodu omogućava autonomnu vožnju), kao i ''Crossroads Warning'' sistem koji vozača upozorava na vozila koja se približavaju raskrsnici. U slučaju da sistem proceni da može doći do sudara, aktiviraće se automatsko kočenje kako bi se vozilo zaustavilo.

 

bmw%205%20111111111.jpg

 

Tu su i opcioni Integral Active Steering (upravljanje zadnjim točkoivima) i 3D Remote View, pogled na automobil dok se vlasnik nalazi negde drugde, i to uz pomoć BMW Connected aplikacije. Tačnije, u pitanju tehnologija koja omoguća vozačima da se putem sistema kamera uvere u stanje i okruženje svog vozila dok se nalaze u kancelariji ili na sastanku. Takođe, treba pomenuti i novi 10.25-inčni ekran osetljiv na dodir, Apple CarPlay konekciju, najnoviju generaciju full-color Head-Up Displeja, četvorozonski klima uređaj, standardna LED svetla, opciona Adaptive LED prednja svetla... Pominje se i opciona kontrola gestovima, kao i to da će automobil biti dostupan i sa M Sport paketom (aero body kit, M Sport oslanjanje, M Sport alu točkovi, sportska sedišta i volan, nove pedale i patosnice...).

Na kraju i cene u Nemačkoj: 520d Touring startuje od 47.700 evra, 530d košta 56.800 evra, 530i ima cenu od 52.300 evra, a 540i xDrive treba da se plati 62.800 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

TopSpeed test: BMW 540i

 

bmw%20540i.jpg

 

Nova Serija 5 spremna je da krene u globalni pohod na tržištu, a pre toga, odabrani novinari iz raznih krajeva sveta dobili su priliku da u okolini Lisabona isprobaju i ocene novitet iz Minhena. Među njima, i redakcija TopSpeed magazina, kao jedina iz Srbije! Sedma generacija Serije 5, sa internom oznakom G30, ispod lepo skrojenog ''odela'' krije čitav spektar tehnoloških inovacija, što je dovodi na pola koraka od prestižne Serije 7. Koliko komfora i razonode BMW-ov novitet pruža u vožnji, proverili smo na svetskoj dinamičkoj prezentaciji, organizovanoj za specijalizovane novinare u Portugaliji, a za test smo odabrali verziju 540i sa novim motorom i sportskim M paketom opreme. Iako nije najprodavaniji model BMW-a, za Seriju 5 bi moglo da se kaže da je za kompaniju možda i najznačajniji. ''Petica'' u izvesnom smislu predstavlja oličenje bavarskog brenda jer čak 58 odsto ispitanika baš nju vidi kao sinonim za BMW. Sa druge strane, daleko od toga da iza sebe nema zavidan prodajni saldo - prethodnih šest generacija prodato je u 7 miliona i 900 hiljada primeraka! Sve su to činjenice zbog kojih ovaj ''vruć'' novitet još više dobija na težini.

 

Foto: Wolfgang Groeger-Meier

 

Susret sa novom ''Peticom'' potvrdio nam je ono što su pre izvesnog vremena nagovestile prve zvanične fotografije - automobil je, pre svega, moderno i dopadljivo skrojen. Ipak, ne može se reći da pleni autentičnim izgledom, iz prostog razloga što je neke od najupečatljivijih stilskih elemenata nasledio od Serije 7. Naravno, to nije sve što je preuzeo od većeg i luksuznijeg ''rođaka'', ali o tom, potom, vratimo se dizajnu.

 

Foto: Wolfgang Groeger-Meier

 

Aerodinamična karoserija duga je gotovo pet metara i koncipirana po klasičnom bavarskom receptu, što podrazumeva izrazito dugačko međuosovinsko rastojanje (blizu tri metra) i kratke prepuste. Upečatljiv izgled prednjem delu daju tradicionalni BMW-ovi ''bubrezi'' koji su porasli u poređenju sa odlazećim modelom. Do njih se protežu tanje, odnosno izdužene svetlosne LED grupe, koje su deo standardne opreme, a ovakvo rešenje je dovelo do toga da čitav prednji deo vizuelno dobije na širini.

 

Foto: Wolfgang Groeger-Meier

 

Treba još napomenuti da je automobil koji smo odabrali opremljen M sportskim paketom, dakle ima drugačije oblikovane odbojnike, kako napred, tako i pozadi, kao i aluminijumske točkove od 19 inča, iza kojih se naziru kočiona klješta karakteristično plave boje. Moramo da kažemo kako aerodinamički paket sada deluje dosta skladnije, pogotovo na prednjem delu, koji nije više toliko ispupčen. Što se izgleda tiče, nova ''Petica'' je napravila pomak, sasvim dovoljan da se jasno distancira od prethodne serije F10. No, još veći otklon pokazuje na polju tehnoloških inovacija.

 

Foto: Wolfgang Groeger-Meier

 

Nova šasija, izrađena od ultralakih i čvrstih materijala, omogućila je da ovaj model postane za gotovo 100 kilograma lakši u odnosu na prethodnu generaciju. Veliki pomak je napravljen i u domenu aerodinamike (Cd 0.22) čemu doprinosi i aktivna rešetka hladnjaka koja u mirnoj vožnji ostaje zatvorena, zarad optimalnog strujanja vazduha odnosno smanjenja otpora, dok se prorezi automatski otvaraju čim motor oseti potrebu za većom količinom vazduha. Sve to je omogućilo da 540i dosegne 10 procenata bolje performanse, ali i da istovremeno postane za 11 odsto ekonomičniji od prethodnika.

 

Foto: Wolfgang Groeger-Meier

 

Prilikom preuzimanja automobila, dobili smo ključ koji je zapravo sve, samo ne klasičan ključ. Radi se o sofisticiranom mini-uređaju koji pored otključavanja i zaključavanja, omogućuje vlasniku da programira klimatizaciju, prati status vozila prikazivanjem podataka o tome da li je ono zaključano, da li su prozori zatvoreni, itd. I to nije sve, može poslužiti kao daljinski upravljač za uparkiravanje i isparkiravanje vozila - jedna od revolucionarnih stvari koja je iz Serije 7 implementirana i kod nove Serije 5. Izvesna povezanost između ova dva modela prepoznaje se i po high-tech unutrašnjosti. Otvaramo vrata i odmah registrujemo da su izrazito lagana. I po tome se vidi koliko rigoroznu dijetu je morala da prođe nova ''Petica''. Srećom, zvuk koji prati zatvaranje vrata nije postao ''tanak'', tako da je i tu zadržan onaj prepoznatljiv osećaj kvaliteta.

 

Foto: Wolfgang Groeger-Meier

 

Nema nikakve dileme da je ''Petica'' automobil u kome se generalno provodi dosta vremena i često putuje. To je, uz klasnu pripadnost i premijum orijentaciju, jedan od glavnih razloga zbog čega je toliko toga podređeno vrhunskom komforu. Zato i ne čudi da upravo kvalitet i komfor, po tradiciji, predstavljaju dominantno obeležje u unutrašnjosti Serije 5. Naravno, u tome ne odstupa ni najnoviji model, naprotiv.

 

Foto: Wolfgang Groeger-Meier

 

Enterijer je, što bi se reklo, kao saliven. Možda će se nekome na prvi pogled učiniti da kokpit nije pretrpeo epohalne izmene kada je arhitektura u pitanju, ali je on itekako unapređen modernim tehnološkim rešenjima. Najpre, instrument tabla je digitalna i menja grafiku u odnosu na izabrani režim vožnje. Tu je i novi, za 70 procenata veći head-up displej, koji je samim tim i čitljiviji.

 

Foto: Wolfgang Groeger-Meier

 

Dalje, na centralnoj konzoli pronalazimo novi ekran, osetljiv na dodir, veličine 10.25 inča, koji dolazi u okviru Professional paketa. Novost je i BMW Connected sistem povezanosti sa WiFi hotspot pristupom i online sadržajem, koji objedinjuje brojne korisne informacije u realnom vremenu, kao što su, recimo, podaci o raspoloživom parking prostoru.

 

Foto: Wolfgang Groeger-Meier

 

Pre nego što smo krenuli sa parkinga na aerodromu u Lisabonu, smestili smo se u velika i komforna prednja sedišta. Veoma su udobna delom i zbog toga što nude mogućnost podešavanja električnim putem u svim mogućim pravcima, uključujući produžavanje sedalnog dela. Pored svega, nude i osam programa masaže. Jednostavno, tu omaške nema i sasvim je sigurno da će svaki vozač lako pronaći optimalan položaj za upravljačem. I zadnja sedišta su na visokom nivou. Preoblikovana su tako da poboljšaju poziciju sedenja, a komoditetu putnika na zadnjoj klupi doprinosi i duže međuosovinsko rastojanje (+7 mm). Osim toga, sada je pozadi obezbeđeno nešto više prostora i za putnika u sredini.

 

Foto: Wolfgang Groeger-Meier

 

No, kao u gotovo svakom BMW modelu, i u ovom se najbolje sedi na vozačkoj poziciji. Naš primerak sa ovog testa pokreće redni benzinski motor sa šest cilindara, zapremine 3,0 litara, koji uz pomoć turbo punjača oslobađa 340 konjskih snaga i 450 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Reč je o sDrive verziji koja snagu preko osmostepenog automatskog Steptronic menjača prenosi na zadnje točkove.

 

Foto: Wolfgang Groeger-Meier

 

Dok nam se sportski profilisan i zadebljan upravljač savršeno stapa sa rukama, primećujemo da je motor vrlo tih i uglađen. Odmah otkriva veliku zalihu snage jer vuče snažno od samog početka, što potvrđuje i podatak da maksimalni obrtni moment ostvaruje od veoma niskih 1.380, pa sve do povisokih 5.800 o/min. U vožnji na auto-putu, u Comfort režimu, krstarimo u skladu sa ograničenjem od 120 km/h i motor se tada vrti na 1.800 0/min dok putni računar očitava trenutnu potrošnju od 8 litara. Malo ili mnogo? Procenite sami…

 

Foto: Wolfgang Groeger-Meier

 

Odmah nakon toga, odlučujemo da isprobamo neke od asistencija u vožnji. Uključujemo adaptivni tempomat i asistenciju upravljanja, a automobil pomoću radara i kamere sam održava odstojanje od vozila ispred, a čak i kada sklonite ruke s upravljača, ostaćete u svojoj traci, bilo da ste na pravcu ili u krivini. Ipak, posle 10-ak sekundi, prvo daje svetlosni signal na instrument tabli da se latite volana, potom se javlja zvučno upozorenje, da bi, ukoliko se i nakon toga oglušite, automobil počeo da usporava. U BMW-u insistiraju na tome da ovo nije auto-pilot već zapravo kopilot koji vas u izuzetnim prilikama može nakratko odmeniti. Inače, kada je uključena asistencija upravljanja, svaki pokušaj promene kolovozne trake bez pokazivača pravca dovodi do otpora i na taj način sprečava eventualno neželjeno napuštanje trake. Toliko o asistencijama, a sada nešto više o onome što je zaštitni znak BMW-a…

 

Foto: Wolfgang Groeger-Meier

 

Prelazak na regionalni put sa nešto više krivina pokazao se kao idelan ''poligon'' da osetimo voznu dinamiku. Inače, dok smo uživali u udobnosti Comfort moda, iznenadilo nas je što je upravljač iznenađujuće lagan, i za BMW standarde daje nešto manje povratnih informacija. Ipak, to se menja prelaskom na Dynamic mod koji nudi opcije Sport i Sport+. Poželjno je da se i ručica menjača nađe u Sport režimu ili da se posegne za ručnom promenom preko polugica iza upravljača. Motor tada žustrije reaguje na gas, a performansama zaista nema šta da se zameri. Do 100 km/h stiže za oko 5 sekundi, što je odličan rezultat.

 

Foto: Wolfgang Groeger-Meier

 

Ipak, jedna stvar nam nekako nije legla, a to je način na koji se oseća priliv snage. Sve se to dešava intenzivno, ali nekako isuviše ravnomerno od početka do kraja, a i čini nam se da bi zvuk tada mogao da bude malo ubedljiviji, s obzirom da je ipak reč o rednom ''šestaku''. Zato je, sa druge strane, upravljanje perfektno, a vrhunsku stabilnost u krivinama obezbedjuje i sistem upravljanja na sva četiri točka. Naime, pri manjim brzinama, zadnji točkovi se zakreću u kontrasmeru prednjih, a pri većim, zakreću se u smeru u kojim i prednji. Veliku novost predstavlja to što je ovaj sistem sada prvi put dostupan i kod verzija sa xDrive 4×4 pogonom.

 

Foto: Wolfgang Groeger-Meier

 

Za kraj, nakon dvodnevnog testa, možemo da zaključimo kako nam se Serija 5 predstavila u odličnom svetlu, kao pravi biznis sedan sa izraženim vozačkim aspiracijama. Jednako je podoban za duga i komforna putovanja, gde do izražaja dolazi udobnost i odlična zvučna izolacija, kao i prilikom oštrije, dinamične vožnje, kada u prvi plan stavlja sportski karakter.

 

Foto: Wolfgang Groeger-Meier

Tekst: Uroš Dedić/TopSpeed

 

preuzeto sa - topspeed.telegraf.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...