Jump to content
FAS Goran
Vladica94

Fiat Grande Punto 1.3 MJet - dimi / beli dim

Recommended Posts

Imam Grande Punto 2007 1.3 Mjet 75 CV, i u zadnje vreme MNOGO dimi bas :thumbdown: .To je cudo jer je Evro 4 motor, znam pre kad su bili one zime minusi on neispusti dim nimalo a sad na ovu vrucinu 36 stepeni on dimi na startu jedno 30 sec, uvek sam sipao od kad sam ga uzeo Evro dizel sa aditivima na pumpi ulje sam mu menjao 3 puta godisnje onako :D 5w30 sta bi moglo da bude. :whip:  :horse:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cao Vladice, verovatno ce ti svi reci da moze da bude vise stvari i da treba dijagnostika i sigurno da su u pravu :)
Ono sto bi ti mogao da probas je da probas da iskljucis protokomer(MAF senzor), upalice ti gresku na instrument tabli, ali videces da li i dalje ima dima ili nema. Druga stvar zbog koje moze da dimi je i EGR ventil, njega ne mozes da testiras sam, ali bi mogao da se ocisti.

To je to sto mi je ovo jutro palo na pamet. Javljaj obavezno sta se desava


DjoleKG je takodje postavio dobro pitanje, to je isto jako bitno pre nego sto uradis nesto od ovoga sto sam ja napisao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

koje je boje dim? crn, plav, beo?

 

Dim je crno bele boje malo vise crn nego beo

 

@Baccara

 

Imam neku dijagnostiku ELM 327 i softwere FiatEcuScan (neprijavljuje nijednu gresku) kako se iskljucije taj MAF senzor mada bi mi smetala lampica ali da probam ?

A cuo sam da je EGR ventil na nepristupacnom mestu na GP tako da ga nebi dirao ?

ELM 327ELM 327 ELM 327ELM 327 ELM 327

Share this post


Link to post
Share on other sites

iz kucista filtera vazduha izlazi jedno siroko crevo na kome ima jedan dzek slican ovome:

 
cxcb102509.jpg
 
Ceo protokomer izgleda ovako, samo sto je vecim delom u tom crevu:
 
cxcb102510.jpg

 

 

P.S. Check engine indikator(greska) na instrument tabli ce da ti svetli dok god je otkacen protokomer, kad ga vratis, posle nekoliko paljenja i gasenja auta ce da nestane greska. Ti ces da raskacis protokomer samo da bi utvrdio da li je bez njega bolje :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baccara, ako mogu da pitam i da vas ne ometam, na kucistu filtera imam neki slican dzek, jel i moj auto ima protokomer? U pitanju je Punto mk2 1.9 D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad sam nasao kako izgleda na 1.3mjet, malo cudno mesto, ali evo ga:

 

fiat500reviewengine.jpg

 

@beli_punto
Nisam siguran ni da ga imas :D
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baccara, ako mogu da pitam i da vas ne ometam, na kucistu filtera imam neki slican dzek, jel i moj auto ima protokomer? U pitanju je Punto mk2 1.9 D

Ako ti kazem da ortak ima na Ford Eskortu iz '88 nesto sto lici na protokomer. Imas sigurno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Offtopic

@beli_punto
 

Ovo bi trebalo da je protokomer za taj 1.9D motor:
http://www.autopartoo.com/oem/fiat/46770963c78.html

 

Ugradjuje se u doblo, ali sa istim motorom. Ovo su OEM brojevi(jedinstveni broj proizvodjaca za taj deo):
46770963 / 46799858 / 46841547
Ako te jos nesto interesuje, mozes i na pp slobodno

Share this post


Link to post
Share on other sites

crni dim je najcesce posledica nedovoljnog sagorevanja, teraj ti to kod majstora pa neka on pogleda šta je

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Dim je crno bele boje malo vise crn nego beo

 

Imam neku dijagnostiku ELM 327 i softwere FiatEcuScan (neprijavljuje nijednu gresku) kako se iskljucije taj MAF senzor mada bi mi smetala lampica ali da probam ?

A cuo sam da je EGR ventil na nepristupacnom mestu na GP tako da ga nebi dirao ?

 

 

 

Partizan.

 

Vidi na dijagnostici parametre za korekcije dizni , otvorenost EGR-a kao i na podatke o traženom i izmerenoj masi zraka (vazduha), overboost pritiscima kao i pritiscima dizela.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo uradio sam samo nisam pre obracao paznju kakve je boje dim pa sam napamet ali sam sad video kad sam radio ovo dim je ''Bele'' boje i bas dimi kao oblak od nogu pa do glave je dim ali samo dok se upal posle 1 min nedimi, videcu da vam postavim snimak kad budem ga palio, evo diagrami kad je ugasen i kad je upaljen 

 

Ugasen:ugasen.jpg

 

 

Upaljen:upaljen.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako je dim bele boje, to znaci da rashladna tecnost motora ulazi u komore za sagorevanje. Koliko ja znam, to moze da znaci da je dihtung glave motora oslabio :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Možda imaš veliku kondenzaciju u zadnjem loncu, isteraj na auto put i poteraj ga malo žustrije.

 

On 8/12/2014 at 5:30 PM, ivan.ik said:

Vidi na dijagnostici parametre za korekcije dizni , otvorenost EGR-a kao i na podatke o traženom i izmerenoj masi zraka (vazduha), overboost pritiscima kao i pritiscima dizela.

 

Sledeći put štikliraj i ove podatke i to  hladan motor , zagrejan kao i u toku vožnje. Fes pravi logove kada se diskonektuješ pa tamo možeš da ispratiš sve nema potrebe za screen shot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Moj cale pricao sa jednim covekom , ispricao mu ovaj problem i pita ga covek dokle si sipao ulje ? cale kaze do maximuma covek mu kaze to ti je od toga ispusti malo ulje i bice u redu i mi malo ispustili ulje i nakon jednog dana posle nema nikakvog dima  :guitar:  kaze onaj covek mnogo si sipao ulje i ulazilo je negde i zato je dimio  :turned:  sad cak i ide bolje  :whip: tako da ko ima ovaj slican problem da zna.

 

Mozda izgleda sasavo ali autu je bolje  :cheers:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nama je jednom nas 1.3 dimio bjelo, nije trosio ulje, otisli kod mehanicara, on sve pregledao i nije nista nasao, sam je rekao da vozimo do kraja spremnika jer je moguce da je bilo malo vode u dizelu. To nam je cak i imalo smisla jer inace uvijek sipamo na jednoj benzinskoj, a tad je nesto igrom slucaja nasipan na drugoj koja ima reputaciju da razvodnjavaju. Cim smo se vratili na staro prestao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko je onda sipao više ulja ? Iber je koliko se sećam na vrhu glave.

 

Screenshot_2014_09_24_18_36_40.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uvek je bilo na maksimum ona Sipka za pokazivanje ulja, imao sam i problema pre kad mi se ukljucio check engine lampica i ukljucivao safe mod na dijagnostici je pisalo nesto turbo punjac odneo sam ga kod majstora i sa kompresorom je izduvao i izvukao 200 grama ulja.Znaci nikako max ulje da se sipa.


Share this post


Link to post
Share on other sites

Sipas ravno 3 l i bice par mm ispod max i to je to. 4 nacnu u servisu i naliju malo cisto da i nju naplate ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nov filter ulja i 3 limenke Selenije i to je malo manje od maksimuma.Po dokumentaciji bi trebalo 3,2 litra kada se menja filter ali mislim da bi onda bilo malo preko maks. nivoa. 

Kakav dim zbog malo viska ulja? Nesto je tu drugo razlog!

Edited by Zvezdo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...