djole81ar 439 Posted October 18, 2022 Morali bi da zaležemo jer su sve plastike u krug različite, tako da negde na patos bi moralo. Quote Share this post Link to post Share on other sites
knezevic76 4657 Posted October 18, 2022 Evo ja sam premerio Rub kod prednjeg točka (uzeti u obzir da je mereno do plastike oko ruba) 70.5Prednji branik 24Zadnji 31Prag iza prednjeg točka gde je najniža tačka (plastika) 23cmnajniža tačka je neka zaštita ispod menjača i ona je čini mi se na oko 16cm Poslato sa VOG-L29 pomoću Tapatoka 1 djole81ar reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 2735 Posted October 18, 2022 3 hours ago, neshaoct said: Na dosta mesta se nalazi taj podatak o dodatnih 40mm klirensa u odnosu na HB verziju, mahom potiče verovatno iz nekog saopštenja za medije. Ali... kad se pogledaju specifikacije za Tipo Cross, svuda piše da mu je klirens 16 cm. Specifikacije za Tipo HB navode 15 cm klirensa za njega, isto kao i za sedan. Kad bi HB Tipo bio 4 cm niži od Crossa, tj. imao klirens od 12 cm - to bi bilo skoro 2 cm niže nego npr. kod Golfa 8, ili 1.5 cm niže od Peugeot 308, ili skoro 1 cm niže od Focusa... al' nešto nisam primetio da je Tipo HB niži od svih njih. U YT testovima pominju 10mm, ponegde 20 mm dodatnog klirensa kod Crossa u odnosu na HB, što nekako i može da pije vodu. To oko deklarisanja klirensa, čovek više ne zna kome da veruje (laže ko stigne ), a i sami proizvodjači to često kriju kao zmija noge i/ili navode podatke koji su neuporedivi. Neko ti navodi klirens samo za prazno vozilo, neko za vozilo sa vozačem, neko za maksimalno opterećeno vozilo. Neko i "ništa" Neko za jedan model odredjenog brenda navede sve ( za svaki paket posebno koliki je klirens za maksimalno opterećen i za samo sa vozačem, ali ne i za neopterećen ), a za drugi model tog brenda ti navede samo za neopterećen. Pa ti budi pametan i znaj unapred šta si kupio ... 1 Woodoo reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
knezevic76 4657 Posted October 20, 2022 E pa imamo na forumu dosta vlasnika raznih Tipo verzija, pa mogu ljudi da premere i da saznamo pravu istinu i rešimo misteriju.Samo da se dogovorimo na kojoj tački da merimo. Ja ću da izmeri od asfalta do pragova, ruba iznad prednjeg točka ( mislim da je to i najmerodavnije jer je karoserija istog oblika) i napred i pozadi do plastike branika. Poslato sa VOG-L29 pomoću Tapatoka Šta je junaci, niko da uzme metar u ruke i potroši dva minuta vremena za dobrobit foruma i rešavanje misterije auto industrije? Poslato sa VOG-L29 pomoću Tapatoka 1 1 Ivan and horvat reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 2735 Posted October 20, 2022 Taj klirens u zoni pragova sigurno može (nekada) biti značajan, ali, kada bih kod 500L gledao klirens tu negde „na pola praga“, čovek bi greškom pomislio da je terenac. A džaba mu klirens na tom mestu, kada je klirens napred u zoni šuspleha na samo oko 14 cm. Gotovo sva kola su baš tu najniža. Znam da za Tipo Cross mnogi pišu da mu je klirens +40 mm u odnosu na običan Tipo. 1 darkman14 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
sasha015 30 Posted October 20, 2022 Svi se hvale,al kad treba da se meri,slaba vajda. Ako se tako meri,onda prakticno tipo cross ima klirens od 16 cm? Koliko onda ima obican12-13? 1 Ivan reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 13309 Posted October 20, 2022 (edited) 11 minutes ago, sasha015 said: Svi se hvale,al kad treba da se meri,slaba vajda. 1 hour ago, knezevic76 said: Šta je junaci, niko da uzme metar u ruke i potroši dva minuta vremena za dobrobit foruma Davno ti je, druze moj, to zaboravljena kategorija ovde . A pogotovo u poredjenju sa druzenjem pre 10-ak godina... Tu smo sve vise i vise jedino ako postoji neki problem ili nedoumica, po mogucstvu da se sazvace ili resi dzabe. Tek DIY i pomoc drugima smo i zaboravili sta bese... Pricam generalno, a evo kako su nekada izgledale "provokacije" i odgovori iz prve ruke... Odma' ga merimo : https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/82235-fiat-nuova-bravo-14-tjet-sport-da-li-je-nestabilan-u-vožnji/&do=findComment&comment=1590879 Edited October 20, 2022 by Ivan 1 moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 2735 Posted October 20, 2022 Ja sam merio 500L nakon što je moj klinac malo očešao onaj gumeni deo donjeg spojilera na prednjem braniku, a pravdao mi se da mu nije jasno kako se to desilo kada je 500L onako visok na pragovima. I onda sam ga detaljno izmerio na par mesta, a i svaki deo lepo fotografisao, da bih mu objasnio gde je „zajeb“. Ali, nije pomoglo. Jer je opet zakačio, a sve opet uz neko detinjasto objašnjenje. Neki dan perem 500L i vidim da je očešana prednja desna felna. Pitam ga: „Kako se ovo desilo sine?“ A on će: „Znači, to je žuljalo? Čuo sam nešto, ali, ne sećam se ...“ Tek, zašto meriti klirens, kada se on može i "ispipati" Quote Share this post Link to post Share on other sites
knezevic76 4657 Posted October 20, 2022 Taj klirens u zoni pragova sigurno može (nekada) biti značajan, ali, kada bih kod 500L gledao klirens tu negde „na pola praga“, čovek bi greškom pomislio da je terenac. A džaba mu klirens na tom mestu, kada je klirens napred u zoni šuspleha na samo oko 14 cm. Gotovo sva kola su baš tu najniža. Znam da za Tipo Cross mnogi pišu da mu je klirens +40 mm u odnosu na običan Tipo. Konkretno sam mislio na vlasnike Tipa modela, kapiram ako još neko izmeri npr od asfalta do ruba prednjeg točka da ćemo dobiti neko poređenje, jer karoserija bi trebala biti ista, samo da se vidi razlika kolika je, naravno sa gumama koje dolaze fabrički. Ako tu ima odstupanja npr 40mm, onda znamo da je otprilike ta razlika u klirensu.@IvanZnam sve druže, al ajd, valjda neko napiše nešto van teme gde se kuka mesecima kako mu auto nije isporučen a posle tajac Poslato sa VOG-L29 pomoću Tapatoka 1 Ivan reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 13309 Posted October 20, 2022 @knezevic76 Polako, sad ce zimske teme , pa koje felne mogu umesto preskupih OEM novih, pa sta je PCD, CB, ET,... To ti je ono sto je, nazalost, sve prisutnije i u svakodnevnom zivotu - nema me do sledeceg problema. Nevezano konkretno za ovu pricu, najjace mi je kada neko nesto pita oko problema koji ima, ljudi mu pomognu, sazvacu sve... A kada se problem resi, ne udostoje istu tu zajednicu bar neke povratne informacije, trenutne cene necega (usluge, dela) sa cime je reseno, itd. A bar je ovaj forum ranije bio poznat pre svega po entuzijazmu i druzenju clanova, medjusobnoj i prakticnoj i ovoj virtuelnoj pomoci, razmeni gomile korisnih informacija iz prve ruke... On topic - ako budete poredili, ne zaboravite i razliku u visini profila gume, kod Cross je 215/55/17 (vs 205/55/16 ili 225/45/17, ako je u pitanju HB). Tj. teoretski nekih 0.6 cm bisi bok od 16'' i poprilicnih 1.7 cm od 17'' sa 45 profilom. 2 knezevic76 and moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 2735 Posted October 21, 2022 Ali, to je "ljudski", odnosno, svojstveno ljudima i inače ( "A kada se problem resi, ne udostoje istu tu zajednicu bar neke povratne informacije" ) Quote Share this post Link to post Share on other sites
djole81ar 439 Posted October 24, 2022 On 10/18/2022 at 1:39 PM, knezevic76 said: Evo ja sam premerio Rub kod prednjeg točka (uzeti u obzir da je mereno do plastike oko ruba) 70.5 Prednji branik 24 Zadnji 31 Prag iza prednjeg točka gde je najniža tačka (plastika) 23cm najniža tačka je neka zaštita ispod menjača i ona je čini mi se na oko 16cm Evo bacih ga i ja konačno na lenjir Iza predmjeg točka 17 Rub 66 Gume 205x55 E sad meni se najniža tačka na patosu činila iza prednjeg točka ka sredini gde je pričvršćeno rame tu izmerih 16cm 1 knezevic76 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
knezevic76 4657 Posted October 24, 2022 Po rubu i pragu se vide tih nekih 40mm razlikePoslato sa VOG-L29 pomoću Tapatoka Quote Share this post Link to post Share on other sites
knezevic76 4657 Posted October 25, 2022 Zanima me, nakon koliko vremena počne da duva toplo na ventilaciji kod vas, vlasnika tipa uopšte?Ja sam merio ovih dana na jutarnjim spoljnim temperaturama od 7-12 stepeni i grejanje krene nakon minut do minut ipo, tj topao vazduh, i to u mestu, bez vožnje. Poslato sa VOG-L29 pomoću Tapatoka Quote Share this post Link to post Share on other sites
nebojsa zvezdara 187 Posted October 25, 2022 Prosle nedelje bilo hladnjikavo rano ujutru, palio grejanje na 23C, nisam merio vreme ali i kod mene tako - posle oko minuta krene topao vazduh (prebacim na rucno na srednju konzolu i rukom proverim da li se vazduh ugrejao). 1 knezevic76 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 2735 Posted October 25, 2022 Ako je baš to imperativ u gradskoj vožnji, a nema se zimi garaža kod kuće i na poslu, onda je nužno i grejanje volana, jer "na minusu" on ostaje dugo veoma hladan ako je bio parkiran napolju. 1 PremieRacing reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
MiloshBg 382 Posted October 25, 2022 Al smo postali razmazeni... Treba vam grejanje i papucica a pozeljno je i rucice menjaca. Ajte molim vas. Quote Share this post Link to post Share on other sites
PremieRacing 3990 Posted October 25, 2022 Ne treba, ali volana treba. Nije baš "nužno" kao što Moron kaže, ali je mnogo dobro pa je poželjno ako je to lakši termin za prihvatiti... Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 2735 Posted October 25, 2022 Ma, ne, ne mislim ja da je grejanje volana „must have“, ali, ako se već insistira na tom maksimalno prijatnom korisničkom iskustvu kada se u uslovima kratkih gradskih vožnji zimi sedne u veoma hladna kola, onda „ne ide“ istovremeno i bez grejanja volana. Prosto, „glupo je“ zbog komšija, da vas ispred zgrade vide da zimi vozite kola sa rukavicama na rukama. Jer, „Bože moj“, danas i Dačija ima grejanje prednjih sedišta, tako da to svakako odavno nije stavka nekog posebnog luksuza. Kao ni ono grejanje volana. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 13309 Posted November 7, 2022 Rezultati prodaje za septembar. Fiat Tipo, Evropa: prodat u 2.759 primeraka. Ukupno za prvih devet meseci ove godine u Evropi: 17.851 prodatih primeraka. 1 dach@ reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
srdjos 1462 Posted November 8, 2022 Mrsava prodaja, Fiat ce se kad tad morati vratiti tamo gde je najbolji i u proizvodnji i u prodaji a to su mali gradski auti Quote Share this post Link to post Share on other sites
djole81ar 439 Posted November 9, 2022 @srdjos pa ovo su podaci o prodaji Tipa, u podacima prodaje malih i jesu najbolji Quote Share this post Link to post Share on other sites
srdjos 1462 Posted November 9, 2022 @djole81ar Tipo nije mali mali su FIat 500 i Panda a ne znam kako tu stoje sa prodajom Quote Share this post Link to post Share on other sites
djole81ar 439 Posted November 9, 2022 @srdjos mislim da dobro, red veličina 300.000 kom godišnje u zbiru oba modela Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 13309 Posted November 9, 2022 Ficko se godinama vrteo i do 190.000 komada, prosle cini mi se 175.000 . Neverovatno kako su uboli sa tim modelom, prodaja ne jenjava deceniju i po. Panda je isla i do 300.000 komada, a zadnjih godina se drzala barabar sa malim 500. Sto se brojki prodaje tice, to su nazalost jedina dva modela vredna pomena kod Fiata. Ovo sve ostalo je ili ubijeno ili pred samim gasenjem. 1 srdjos reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites