Ivan 17435 Posted September 19, 2022 Kod mene kontra konstitucija na istu visinu, bivsi sportista i dugacke noge . Zato npr. pozadi sednem bez problema za glavu, ali nemam gde kolena (da vidis tek cirkus kad mi zena pokaze slike snalazenja, tj. svih polozaja mojih nogu kada putujemo negde duze avionom ). Znaci ipak je sam oblik sedista u pitanju, ako definisu visinu coveka koji u njih moze "da stane", dobro sam pretpostavio. Svasta, iskreno prvi put cujem tako nesto , Fiat i sedista, sacuvaj Boze. 1 moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
djole81ar 514 Posted September 19, 2022 Znači mogao bi neki basket da se oplete, i ja sam na 190 cm, što se tiče trupa 'bem li ga, mislim da pre spadam u krakate, ali u Tipu nemam problem da se udobno smestim (osim ako moram da privučem sedište pa udaram desno u konzolu), možda što su sedišta uska i ja tanji, možda ko je gabaritniji ne stane lepo u profil sedišta. A do plafona nisam merio ima prilično iako mi je podignuto sedište, videću ujutru. Kad smo već kod fiat sedišta, koja su npr na Tipu baš tvrda, kad sam seo u 500x u salonu to je bilo kao fotelja, skoz skroz drugačija i mekša. 1 moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3645 Posted September 19, 2022 Da, 500X ima mekane fotelje Meni, za moj suviše dug trup, smeta izražena profilisanost naslona sedišta Tipa, o gornjem delu, popreko, u zoni ramena. Za mene i moje naopako telo to nije. Sve je lako kada si normalan i u granicama proseka, za koji prosek se sve projektuje Quote Share this post Link to post Share on other sites
knezevic76 6876 Posted September 19, 2022 (edited) Moja su sedišta, kao kod svih Cross modela, ista kao ova sa slike, ovaj sivi deo je taj koji je pretpostavljam problematičan vama nesrazmernima. Inače kad spustim vozačevo sedište do patosa, jedva vidim preko table . Al ajd, jedan vikend kad dođem na okupljanje pa proverite kako to sve izgleda. Edited September 29, 2022 by neshaoct prebacio sliku na FLCS server Quote Share this post Link to post Share on other sites
darkman14 5792 Posted September 20, 2022 Bas sam juce bacio pogled na cenovnik tipa cross i mogu reci da hibrid deluje pristupacno., 1.5 DCT 130KS je 26550 eur (naravno ovo je cena iz kataloga). Tako da, ako se malo obori cena (ili uzme malo vise opreme za iste pare) + subvencija drzave od 2.500 eur, bude to bas konkurtentna cena za gradski suv sa dosta opreme. Otprilike je tu cena i Yaris Cross hibrida, ali tipo cross definitivno pruza vise Opet, za mene veliki minus je da nemaju panoramu u ponudi Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3645 Posted September 20, 2022 @andreja.micovic Nemaš subvenciju na blage hibride, pa ni na taj 1,5 MHEV (samo na HEV, PHEV i EV), a inače negde od jula ove godine nije isplaćena ni jedna subvencija koja jeste prethodno odobrena (jer su za to namenjene pare potrošene ), ali je moguće da nakon formiranja nove Vlade dodje i do rebalansa budžeta za ovu godinu, pa da bude još nekih para ( ali svakako ne za bilo koji MHEV ). @knezevic76 Na onoj fotografiji se na gornjem delu naslona sedišta jasno vidi kakva u gornjem delu naslona poprečna "grba" postoji na spoju dve ravni ( dve boje presvlaka ) sedišta. Ko je one visine i dužine trupa za koju su sedišta projektovana ( a to su sve normalne osobe do one visine iz PR saopštenja Fiata ), taj tu grbu neće ni osetiti, jer će mu biti iznad ramena. Ali, "dugotrupni" će tu grbu da odmah osete gornjim (ramenim) delom ledja . A posle dužeg sedenja (vožnje ) bi im bilo jako neprijatno. No, da su sedišta vizuelno veoma lepa i da su materijali baš super u top varijantama, sve to stoji. 2 1 darkman14, knezevic76 and Ivan reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17435 Posted September 20, 2022 Fiat voli da pozadi okaci "Hybrid" oznaku, cak i kada su u pitanju samo njihovi MHEV (blagi hibridi). Znaci nemaju nikakav domet na struju, pokrece ih standardni motor sa unutrasnjim sagorevanjem, a elektricni motor samo pomaze glavnom motoru (pri ubrzanju ili preuzima na sebe neke sisteme) i na taj ostvaruje nesto manju potrosnju, tj. CO2 emisiju. Samim tim su i subvencije na cao-zdravo, kao sto vec rece kolega. A kada vec pricamo o "vrhunskim" sedistima, zaboravili smo naslone za glavu na nasim Fiatima - koji uglavnom nemaju funkciju (sem u slucaju, ne daj Boze, cimanja glave unazad). 10 hours ago, knezevic76 said: Al ajd, jedan vikend kad dođem na okupljanje Predvodnik bande koja ovde godinama (da ne kazem decenijski) kucka, pomazemo se, konsultujemo, organizujemo i saljemo delove kada zatreba... - ali tesko da nas udostoje druzenja i zezanja uzivo (cak i na godisnjim rostiljima) je ubedljivo moj drugar @Mijailović P.. Sa manje staza ali prilicno sadrzaja ovde, za vrat mu disete i ti i ovaj @moron (opet izvini kolega), koji nece bar bajsom za 5 min da se provoza do ekipe . A ima i meze, ima cuge, ima balona po kuci (TLN)... 2 Mijailović P. and moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
knezevic76 6876 Posted September 20, 2022 Ne postizavam....... Quote Share this post Link to post Share on other sites
knezevic76 6876 Posted September 22, 2022 (edited) Evo, pošto sam danas bio uzaludan, ja sam visok 180cm, podesio sam sedište kako inače sedim, evo sličica kako izgleda kad se sedi u raznim pozicijama sedišta, da napomenem da je slika sa zadnjeg sedišta, gde se vidi koliko imam mesta kad je vozačevo podešeno za mene. Edited September 29, 2022 by neshaoct prebacio slike na FLCS server / formatiranje 2 neshaoct and Ivan reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
djole81ar 514 Posted September 22, 2022 To je to. Ja sam 190-191cm i na najvišoj poziciji ima ko 2 cm do vrha. A kad se malo spusti dosta više... Što je pristojno. Uostalom Tipo nema neku preteranu visinu, npr mali c3 je viši par cm, uočava se to i na oko na parkingu, uostalom da sam hteo više vozilo koje štrči kupio bih 500l ne Tipa 1 moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17435 Posted September 22, 2022 (edited) 3 hours ago, knezevic76 said: Zašto je moj post o gabaritima prebačen u temu o senzorima? Sve cari postovanja mobilnim telefonima i TT . Iako sve dominantniji nacin - inace sam iz ekipe moderacije poznat kao veliki "ljubitelj" pristupa tim putem , pogotovo sto se sadrzaja tice. Post pre ovog ti je bio upravo o temi o senzorima , a koliko vidim niko nista nije prebacivao do sada. Prebacio sam i tvoj i naredni @djole81ar post u odgovarajucu temu o Tipu, gde smo i poceli caskanje o gabaritima vozila. PS: Jos da sredimo slike, evo kako TT postovi fino izgledaju na bilo kom drugom ekranu : Edited September 22, 2022 by Ivan Quote Share this post Link to post Share on other sites
djole81ar 514 Posted September 29, 2022 Aerodinamika Tipa i 500l-a 2 1 knezevic76, dach@ and neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted September 29, 2022 (edited) Fiat Tipo: 0.31 (u to vreme je to bilo najbolje u segmentu). Fiat Nuova Tipo sedan: 0.29 Fiat Nuova Tipo hatchback: 0.30 (mada negde piše i 0.29 kao za sedan) Fiat 500L: 0.30 Fiat Stilo 3 vrata: 0.30 Fiat Stilo 5 vrata: 0.315 Fiat Stilo karavan: 0.32 Namerno poređenje sa Stilom da se vidi da je 500L sasvim, sasvim pristojne aerodinamike iako spada u MPV automobile. Ovo gore su vrednosti aerodinamičkog otpora (što manji broj to je bolje). Skoro se Mercedes hvalio da je njegov EQS trenutno najbolji auto na svetu po pitanju aerodinamike jer mu je koeficijent 0.20. Edited September 29, 2022 by neshaoct dopuna 3 dach@, darkman14 and knezevic76 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3645 Posted September 29, 2022 Toyotin Yaris Cross ima Cw 0,35 za 2WD i 0,36 za 4WD. A u pitanju je nov tržišni model. Tako da nema 500L uopšte loš Cw. Ono što "kolje" 500L u smislu "aerodinamike" ( a prednost je Tipa ), jeste velika čeona površina kod 500L, koja sledi iz velike visine vozila ( 165-166 ), jer je bitan proizvod Cw i čeone površine. To je razlog zašto 500L ima ( značajno) manju maksimalnu brzinu ( posebno sa 1,4 od 95 ), a i zašto pri većim brzinama "loče gorivo" u odnosu na Tipa (pa i kao dizel). 4 neshaoct, knezevic76, dach@ and 1 other reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
djole81ar 514 Posted September 30, 2022 Izvinjavam se onda 500l-u nisam očekivao, nisam nikad gledao te koeficijente, nego juče parkirah pored pa mi baš upalo u oči koliko je vetroban na 500l-u pod većim uglom 1 moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshtry 14500 Posted September 30, 2022 Kada pomisliš da je vw t1 kombi zapravo izuzetno aerodinamičan Quote Share this post Link to post Share on other sites
ISV_01 3996 Posted September 30, 2022 Isto kao i Niva. Tolika je aerodinamika dobra da nizbrdo koči šoferšajbnom dok je u leru bez povećanja brzine. Legende pričaju da njena šoferka južni vetar razbija na istočni i zapadni 4 moron, Grafit, Woodoo and 1 other reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshtry 14500 Posted September 30, 2022 Šta će Nivi,G seriji i sl aerodinamika kada su pravljeni za blato i sneg… 2 darkman14 and moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted September 30, 2022 Fiat Tipo Cross 1.0 T3 na testu Auto magazina Redizajn Fiata Tipo doneo je novi motor, mnogo bezbednosne opreme ali i verziju sa ofroud izgledom i povišenim odstojanjem od tla. Postao je ozbiljan konkurent gradskim krosoverima. Aktuelni trendovi su naveli mnoge kupce novih automobila da se okrenu SUV i krosover vozilima, što zbog dizajna, što zbog atraktivnog izgleda. Naravno, tu je i bitan faktor čvrstine i izdržljivosti, a SUV modeli baš takav utisak ostavljaju. Koliko je takav utisak opravdan, bavićemo se nekom drugom prilikom, tek najnovije Cross izdanje Fiata Tipo itekako ima šta da pokaže, pogotovo kada se u obzir uzme odnos cene i onoga što se dobija. Osim povišenog odstojanja od tla, Fiat Tipo Cross je ozbiljno ulepšan sitnim intervencijama na estetici. Odmah smo primtili novi-stari logo Fiata, u pravom retro izdanju. Cross verzija sada ima off-road branike i rubove blatobrana, ali i pragove sa izgledom aluminijuma. Svetla su takođe promenjena. LED tehnologija farova i zadnjih svetala je standard. Zanimljivo je da je Tipo i dalje jedan od svega nekolicine automobila kod kojih svetle i zadnja svetla po danu, odnosno zajedno sa dnevnim svetlima. Ubačena je kamera nove generacije iza unutrašnjeg retrovizora čiji je zadatak da u kombinaciji sa radarskim senzorom automatski aktivira kočnicu u cilju izbegavanja sudara ili ublažavanja njegovih posledica. Ona još čita saobraćajne znakove sa ograničenjem brzine a vodi i računa o automatskom prebacivanju dugih i oborenih farova kada vozite noću na putevima bez ulične rasvete. Sve to je sada standard na Cross opremi, koja uključuje adaptivni tempomat i kontrolu nenamernog napuštanja saobraćajne trake. Bezbednosna oprema je zaista na najvišem nivou, ali to je dovelo i do povećanja cene, pa tako Tipo Cross može da se nabavi od 21.550 evra sa PDV-om. Toliko košta najslabija verzija sa 1.0 turbo-benzincem od 100 KS, kakav je i na test primerku. Reč je o mašini sa tri cilindra koja pripada najnovijoj FireFly generaciji. U nekim modelima postiže 120 konja, dok je za Tipo rezervisana slabija od 100 konjskih snaga. S obzirom na relativno malu masu od 1.260 kilograma bez uračunatih 75 kg vozača, pokazalo se da ima više nego dovoljno snage za prilično žustru vožnju. Pre svega, moramo da kažemo da je motor izuzetno uglađen u pogledu buke i vibracija. Turbo-rupa je praktično neprimetna, tako da bez problema možete da ga stisnete i na vrlo niskim obrtajima i on će bez razmišljanja odreagovati. Menjač ima pet brzina, ali to nekako ne vidimo kao manu. Pre svega, zbog toga što vozač ima manje posla, a opet, prenosni odnosi su dugi. Na primer, pri 130 km/h se vrti na skoro istim obrtajima kao neki konkurenti sa sličnim motorom u šestoj brzini. Tačnije, tada je na oko 3.000 obrtaja i troši oko 7.2 l/100 km. Ono što nas je zaista iznenadilo je koliko su dizajneri vodili računa o aerodinamici ali i zvučnoj izolaciji, pa je na auto-putu tiši od većine konkurenata. Obično slabiji motori imaju problem sa međuubrzanjem pri većim putnim brzinama, međutim, Tipo Cross nas je i u ovom slučaju prijatno iznenadio; vrlo lako ubrzava sa 130 na 160 km/h, pa su preticanja apsolutno bezbedna. Sve u svemu, razlika u odnosu na odlazeći atmosferski 1.4 motor je velika. Iako ima svega pet konja više, jednolitarska mašina deluje dosta snažnije. Za to je, pre svega, zaslužan turbo, koji ga čini daleko elastičnijim, bez potrebe za vraćanjem u niži stepen prenosa kako bi snažnije ubrzao. Po gradu je posebno startan i relativno štedljiv; putni računar je zabeležio prosek od 8.2 l/100km. Lako se vozi, sve komande su lagane i precizne, pogotovo volan. Tradicija Fiata je da ima city servo dugme koje dodatno olakšava upravljanje. Mi ga nismo previše koristili s obzirom da je razlika mala. Preglednost unazad nije baš sjajna zbog relativno malog zadnjeg stakla, ali zato su tu parking senzori koji olakšavaju parkiranje. Prednji je, baš kao i zadnji, standard. Novi Tipo je u vožnji relativno mek. Sa njim možete bez problema i po makadamu, čime u potpunosti opravdava svoj krosover karakter. Nije neudoban ni preko rupa, pa se može reći da je ovo pravi auto za naše puteve i ulice. Lako se penje na ivičnjake zbog povišenog odstojanja od tla, mada ipak treba pripaziti na felne, s obzirom da su 17-ce nešto nižeg profila. Na pravcu je stabilan, dok u krivinama naginjanje nije izraženo uprkos nešto povišenoj karoseriji. Efekti redizajna su primetni i u unutrašnjosti. Doduše, ne toliko u smislu estetike, već tehnike. Prvo se primeti dizajnerski štof na sedištima; to je kombinacija izdržljive tkanine i vinila, sa natpisom Cross. Standard je i elektro-podesiva lumbalna podrška za vozača. Materijali na komandnoj tabli i u tapacirungu vrata nisu menjani. To je, mahom, tvrda plastika, sa delimičnom oblogom od skaja u predelu lakta. Takođe, štedelo se i na automatici podizača prozora, pa je prisutna samo na vozačevom. Cross je dobio i potpuno nove instrumente. Može se reći da je ovo specifična varijanta digitalne tehnologije, sa velikim displejem u sredini i obrtomerom i pokazivačem preostale količine goriva koji imaju analogni izgled. Umesto kazaljki, imaju podeoke koji izgledaju atraktivno ali ne omogućavaju precizno očitavanje. Konkretno, obrtomer ima podeoke od po 500 obrtaja, što je prilično veliki korak za ovu vrstu instrumenta. Brzinomer je u vidu brojki ili grafičkog prikaza sa izgledom analognog instrumenta. Dakle, i kod Tipa može da se menja sadržaj na displeju, uz već poznate pokazivače među kojima su voltmetar i temperatura motornog ulja. Displej multimedije sada ima dve varijante. Na test primerku je standardna, dijagonale 7 inča. Navigacija se doplaćuje, ali to ne treba da vas brine. Od sada je Android Auto i Apple CarPlay standard, pa možete da koristite navigaciju sa mobilnog telefona. Jedna od rertkih doplata je za Convenience Plus, koja košta 650 evra. Ona obuhvata beskontaktno otključavanje i startovanje motora, bežično punjenje telefona, lumbalnu podršku za vozača, zadnji naslon za ruke, sedište suvozača podesivo po visini i USB priključak pozadi. Fiat Tipo Cross je tipičan predstavnik C segmenta u pogledu veličine, pa je ponuda prostora u skladu sa klasom. Napred se sedi zavaljeno, mada je najniža pozicija vozačevog sedišta relativno visoka, baš kako i dolikuje krosoveru. Zadnja sedišta su prostrana, sa 5-6 centimetara slobodnog prostora iznad glave putnika prosečne visine. Prtljažnik zapremine 440 litara je takođe u proseku klase. Test auto ima i rezervni točak pune veličine koji se doplaćuje 110 evra i stiže sa gumom premium brenda. Na žalost, nema više jeftinog Tipa za 12.000 evra. Atmosferski motori su otišli u istoriju, a kao zamena stižu turbo mašine uključujući i novi 1.5 hibrid od 130 KS. Sa ovim motorom i DCT automatizovanim menjačem sa dve lamele, Tipo košta 26.550 evra po cenovniku. Najjeftiniji je 1.0 turbo-benzinac u standardnoj varijanti bez krosover detalja ali sa dosta bezbednosne opreme, koja košta 18.050 evra. Velika novina u redizajnu Fiata Tipo su LED farovi i zadnja svetla. Kod verzije Cross su standard. U ovoj tehnologiji su ne samo dnevna i srednja svetla, već i duga, što nije slučaj kod nekih konkurenata. Dnevna svetla dele iste svetleće elemente sa migavcima. Deo opreme je i kamera za automatsko uključivanje i isključivanje dugih svetala. Za zadnja svetla je i dalje specifično to da su uključena uporedo sa dnevnim svetlima, što je i dalje vrlo retko u auto-industriji. Za Fiat Tipo Cross su rezervisane i specijalne presvlake. Kao što se i očekuje od Italijana, štof je apsolutno dizajnerski, sa Cross ispisom na naslonima. Vozačevo sedište je opremljeno lumbalnom podrškom i to elektro-podesivom. Možda najvažnija stavka prilikom kupovine automobila bi trebalo da bude bezbednost. Fiat Tipo, pa i Cross verzija, može da se pohvali činjenicom da je standardno opremljen sistemom za autonomno kočenje u cilju izbegavanja sudara, adaptivnim tempomatom, kao i kamerom za prepoznavanje saobraćajnih znakova. Ovde se krije još jedna retkost među automobilima uopšte. Imate dve mogućnosti da aktivirate tempomat - na jedno dugme se pali adaptivni, a na drugo klasični, bez automatskog održavanja odstojanja od vozila ispred. Autor: Aleksandar Bursać preuzeto sa - magazinauto.com 2 Mijailović P. and knezevic76 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
knezevic76 6876 Posted October 1, 2022 Lepo opisano, kao da sam ja pisao Što se žustrine u vožnji tiče, ima on svojih ograničenja, ali, niko ko se sa mnom vozio nije znao da su u njemu tri cilindra, jer lepo reaguje na gas, lepo ubrzava i ono što je vrlo bitno, a u tekstu piše, i ako je izdignut i ima tih nekih CROSS detalja, nije bučan pri većim brzinama i vrlo je stabilan i u krivinama, šta više , mnogo je stabilniji nego što sam očekivao, a naginjanja nema ništa više od klasične HB varijante, verovatno je nešto malo modifikovano vešanje. Na kraju krajeva 40mm višeg klirensa nije bauk i ne pravi od njega autobus.Sa druge strane, jeste mek za vožnju, tj upravljanje, al mu je vešanje poprilično tvrdo i čvrsto , verovatno je zato i stabilan u vožnji, čak mislim da je tvrđi i od Tipo limuzine koju sam skoro vozio, pored HB.Ja ga vozim kao da nije crossover, jer tako se i ponaša, al sam apsolutno zaboravio na izdignute šahte, ivičnjake, nestandardne ležeće policajce itd. 1 Mijailović P. reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17435 Posted October 17, 2022 (edited) Izbaceni su rezultati i za avgust. Fiat Tipo, Evropa: prodata 1947 primerka. Ukupno za prvih osam meseci ove godine u Evropi: 15.092 prodatih primeraka. Zahvaljujuci nesto vecoj prodaji u julu i avgustu, deluje da ce ipak uspeti da prebace 20.000 komada ove godine: Edited October 17, 2022 by Ivan 1 dach@ reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3645 Posted October 18, 2022 Ako i prebace tih 20.000 komada ove godine, biće to i dalje dosta dramatičan pad u odnosu na 2021. godinu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
djole81ar 514 Posted October 18, 2022 12 minutes ago, moron said: Ako i prebace tih 20.000 komada ove godine, biće to i dalje dosta dramatičan pad u odnosu na 2021. godinu. Al opet sa druge strane ne zna se koliko je restilizovanih modela isporučeno u turskoj i da li su te isporuke bile prioritet pa se čekalo u evropi... pri onim čekanjima od godinu dana na isporuke dobro je i 20.000 komada izašlo... 1 knezevic76 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted October 18, 2022 (edited) On 10/1/2022 at 1:18 PM, knezevic76 said: ...a naginjanja nema ništa više od klasične HB varijante, verovatno je nešto malo modifikovano vešanje. Na kraju krajeva 40mm višeg klirensa nije bauk i ne pravi od njega autobus. Na dosta mesta se nalazi taj podatak o dodatnih 40mm klirensa u odnosu na HB verziju, mahom potiče verovatno iz nekog saopštenja za medije. Ali... kad se pogledaju specifikacije za Tipo Cross, svuda piše da mu je klirens 16 cm. Specifikacije za Tipo HB navode 15 cm klirensa za njega, isto kao i za sedan. Kad bi HB Tipo bio 4 cm niži od Crossa, tj. imao klirens od 12 cm - to bi bilo skoro 2 cm niže nego npr. kod Golfa 8, ili 1.5 cm niže od Peugeot 308, ili skoro 1 cm niže od Focusa... al' nešto nisam primetio da je Tipo HB niži od svih njih. U YT testovima pominju 10mm, ponegde 20 mm dodatnog klirensa kod Crossa u odnosu na HB, što nekako i može da pije vodu. Edited October 18, 2022 by neshaoct Quote Share this post Link to post Share on other sites
knezevic76 6876 Posted October 18, 2022 E pa imamo na forumu dosta vlasnika raznih Tipo verzija, pa mogu ljudi da premere i da saznamo pravu istinu i rešimo misteriju.Samo da se dogovorimo na kojoj tački da merimo. Ja ću da izmeri od asfalta do pragova, ruba iznad prednjeg točka ( mislim da je to i najmerodavnije jer je karoserija istog oblika) i napred i pozadi do plastike branika. Poslato sa VOG-L29 pomoću Tapatoka Quote Share this post Link to post Share on other sites