Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Fiat Novi Tipo / Novi Fiat C segmenta

Recommended Posts

18 hours ago, knezevic76 said:

Vidi se da je već na toj brzini tražio da prebacim u četvrtu

Takodje imam tu glupost od "savetodavca" :D - cilj mu je da samo udavi auto na sto nizim obrtajima, radi manje potrosnje.

Eventualno se zaje*e, pa ako povuces iz nizih obrtaja, trazi saltanje u nizu, tu ubode :thumbup: .

Teska glupost generalno, na svakom vozilu koje ga ima cisto bacim pogled par puta u pocetku. Zali Boze samo mesta koje mi zauzima na tabli :D .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jes' da su retki, ali rekoh da ima trenutaka i kada sra*e zablista :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Trebalo bi kao i klasican tempomat, menjanjem brzine, kocenjem ili iskljucivanjem. Ipak mu ti 'prekidas' prenos tj ubrzanje promenom. 
Da podelim iskustvo, adaptivni tempomat se ne gasi kad menjam brzine.

Послато са SM-A715F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svezi rezultati, novembar 2021. - Tipo je u Evropi prodat u 2.507 primeraka.

Za 11 meseci ove godine - ukupno 36.469 komada.

Cekamo jos podatke za decembar, pa da kompletiramo 2021. godinu i uporedimo sa konkurencijom (na H1 2021 je sa 22.203 prodate jedinice bio na 14. mestu u klasi, sa udelom od 2.2%):

 

t1.thumb.png.a886737244b610973e524c5a752d63ce.png t2.thumb.png.4d96db4ac5ca704571469f0fe312b8a4.png

 

Licno, za bilo koji model pratim najvise prodaju u Evropi, tj. kako je nesto "pogodjeno" za nas evropski ukus. Bilo bi lepo, ako neko natrci na podatke za prodaju u Turskoj, da okaci ovde.

Da uporedimo kako se i na domacem trzistu, na kome se najbolje prodaje, odrazava trenutna situacija.

Share this post


Link to post
Share on other sites

automarkethr.jpg AutoMarket.hr: Fiat Nuova Tipo

 

Fiat Tipo je još 80-tih godina prošlog veka imao digitalnu tablu, a ima je i nova generacija koju je testirao Branimir Tomurad. Na testu je varijanta sa 1.0 T3 turbo-benzincem sa 100 konja:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat predstavio hibridni Tipo

 

tipo hibrid.jpg

 

Fiat je za kupce u Evropi pripremio blago elektrifikovani Tipo kojeg pokreće 1.5 četvorocilindrični benzinski motor potpomognut elektromotorom.

Nakon prošlogodišnjeg predstavljanja elektrifikovanih modela Panda i 500, čijim 1.0 trocilindričnim benzinskim motorima asistira blaga hibridna tehnologija, Fiat je za evropske kupce pripremio i hibridne verzije modela Tipo i 500X.

Blago elektrifikovanog Tipa pokreće 1.5 turbo-benzinski motor sa 130KS/240Nm obrtnog momenta, kojem asistira 48V elektromotor sa 20 konja. Za prenos snage na prednju osovinu zadužen je novi 7-stepeni automatski menjač sa dva kvačila, a u Torinu obećavaju 11% manju prosečnu potrošnju goriva i nižu emisiju izduvnih gasova. Paketi opreme za blago elektrifikovan Tipo kriju se iza naziva Tipo, City Life i Cross.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izbaceni su rezultati prodaje za decembar, samim tim i za kompletnu proslu godinu.

Sto se Tipa tice, 2021. godinu zavrsava sa prodatih 38.763 primeraka u Evropi, u decembru 2.294 jedinice.

Ukupan pad u odnosu na 2020. godinu je -28% (sa 53.452), a udeo u prodaji Compact klase pada na 2.3% .

Poslednji kvartal 2021. doneo je prodaju od 7.025 komada - pad od -52% u odnosu na Q4 2020. (14.696 jedinica).

 

Ako pogledamo kako potraznja i globalni problemi sa isporukama uticu i na ostale modele u klasi - videcemo da je Compact segment na -13% u odnosu na 2020., ukupno na oko 1.7 miliona prodatih vozila. Tj. segment pada na 4. mesto po prodaji, preticu ga i B i C Crossoveri.

Sto se prvih 20-ak modela tice, najveci pad imaju Focus (-42%), 308 (-41%), upravo Tipo (-28%) i Golf (-25%).

S druge strane, jedini "u plusu" su VW ID.3 (+32%, ali kao nov model), Kia Ceed (+11%) i odlicna Toyota Corolla koja je stigla do 3. mesta (+4%).

Golf je i dalje lider klase, ali ocigledno prezivljava najzesci udarac do sada sa svojom (prilicno promasenom) 8. generacijom, tako da se konkurencija vec prilicno priblizila.

Tipo je zglajznuo na 13. mesto medju "narodnim" Compactima (17. ukupno), evo i detaljnije liste prodaje Compact klase za 2021. godinu:

 

Untitled.thumb.png.12412e5a26f0ddf2919ef86308222bbd.png Untitled1.thumb.png.4966a65b66569ad1750574784ffa6d6c.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gledah u SLO cene Tipo Cross-a sa novim 1,5 MHEV DC7.

 

Razlika "redovne cene" od T3 sa 100 ks do 1,5 MHE DCT7 iznosi oko 4.500 evra.

Čak je taj MHEV ( u smislu „redovnih cena“ ) skuplji oko 2.500e od 1,6 MJ (mada kod FCA uvek postoje i „promotivne cene“, pa će ta razlika u praksi biti manja)

 

rt01.jpg

rt02.jpg rt03.jpg rt04.jpg rt05.jpg

https://www.fiat.si/wp-content/uploads/2022/03/Fiat-Tipo-5v-in-SW-MY22-cenik-marec-2022-.pdf

 

 

Edited by neshaoct
dodao printscreen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ogromna razlika, taman da ih ne prodaju...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada bi se gledale "promotivne cene" za "novi" Compass MY 2022 ( koje su od "redovnih", zavisno od paketa i motora, niže za oko 7.500 - 9.500 evra ), Compass sa 1,5 MHEV DCT 7 je skuplji "samo" 3.000 evra od 1,6 MJ sa 6 MT :)

 

Ali, da su u FCA "zacepili" sa cenom za 1,5 MHEV, jesu, to nema dileme.

 

Edited by moron
Bila greška u jednoj cifri :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

I opet greška oko razlike "redovnih" i "promotivnih cena" :) Skoro da ne vredi više da ispravljam, ali, ipak, umesto  "niže za oko 7.500 - 9.500 evra", treba da piše "niže za oko 7.500 - 11.500 evra"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rezultati za januar - Tipo u Evropi, 1446 komada:

 

Untitled.thumb.png.265f231b0a8bcc2560c1a119c932d084.png Untitled1.thumb.png.5bffc6acb1d2df13e501d7f403eb3615.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Elra @ISV_01

 

Cene automobila u Turskoj nisu merodavne za poređenja.

Oni imaju neverovatno visoke poreze na automobile, a još neverovatnije namete za modele koji se ne prave u Turskoj. Pre nekoliko godina cene kod njih su se formirale tako što se krene od nabavne cene, pa onda plus troškovi distribucije, plus 45% ako je motor do 1.6, odnosno +90% ako je od 1.6 do 2.0, a ako je preko 2.0 onda ide +145%...pa onda na sve to plus njihov PDV...pa plus još neki sitniji troškovi, i još plus ako je auto iz inostranstva. :D

 

Npr. evo aktuelnog cenovnika za BMW Serije 3, u kojem je najjeftinija Serija 3 (320i Sport Line) čak 75.000 evra:

 

bmw serija 3 tu01.jpg

 

Kod nas, takođe po aktuelnom BMW cenovniku, traži se skoro 30.000 evra manje (47k) za 330i (jači benzinac) i sa pogonom na svim točkovima:

 

srb bmw 01.jpg

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

@neshaoct

Da, Ivan je spominjao negde da su nameti ogromni, zato se Tipo sedan kod njih prodaje kao alva i generalno sve što se proizvodi :) 

 

23K eura deluje ok za hibrid (posebno ako nije blagi hibrid). 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Sloveniji je Tipo Cross sa 1,5 MHEV skuplji oko 2.300 evra od 1,6 MJ

 

tipo slo01.jpg

https://www.fiat.si/wp-content/uploads/2022/04/Fiat-Tipo-MY22-cenik-april-2022.pdf

 

Ali, sličan vam je odnos cena i da pogledate npr. Jeep Compass sa ta dva motora.

 

 

Edited by neshaoct
dodao printscreen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tipo koji se pravi u Turskoj, ako se uvozi u Srbiju kao polovnjak,  ''trpi'' 12% carine, nazalost. Tako da , ako se to ne ukine, sumnjam da ce postici neku veliku popularnost kao polovnjak kod nas. Cisto da spomenem svoje razocaranje....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...