Jump to content
FAS Euroauto Goran
neshaoct

Fiat Novi Tipo / Novi Fiat C segmenta

Recommended Posts

GM je Opelu kačio sve moguće minuse (knjigovodstveno), a sada se vidi da je Opel zdrava firma.

 

Tipo mora već ove godine dobiti nove motore i redizajn kako bi se održala prodaja na cca 90k godišnje. U suprotnom mogu da ga ugase. 

 

PS vidim da je prodaja Giulie drastično pala i u februaru i po svemu sudeći na našu žalost prodaju više neće ništa podići. Stelvio je takodje pao, ali se još uvijek održava. Redizajn je pod "must" i to prije svega enterijera (drastično a ne samo kozmetički) kako bi se održao priključak za novim modelima konkurencije.

Edited by Elra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upravo to je i poenta tabele koju sam okacio, konstatujemo da je vreme za modernizaciju i nove motore, jer prodaja evidentno pada (po 5-6.000 komada mesecno, ili 60-70.000 godisnje, a model je u Compact segmentu). Kada se citaju poslednji PR materijali, sve naravno deluje leprsavo sa brojkama i modifikacijama. Favoriti su mi "zahvaljujući predivnim i ekskluzivnim detaljima kao što su: crni bočni retrovizori, prednja maska", "Performanse i bezbednost - Benzin 1.4 16v Fire 95 KS. Prepoznatljiv Fire motor:lol:, itd... Jedino vredno pomena ce biti najavljeni LED farovi i novi turbo benzinci.

A ako se vec poredi (sto mi uopste nije bio cilj), treba naglasiti da su rezultati od 350.000 za Bravo i 625.000 za Stilo samo u Evropi. Tipo je koncepcijski jednostavan model sa proizvodnjom u Tofasu, koji 30% prodaje ostvaruje u Turskoj i nesto preko bare. Ako gledamo Evropu (i koliko je pogodjen ukus kome i mi gravitiramo), ta cifra je trenutno na 290.000. Tako da ce krajem ove godine ocekivano prebaciti Bravo, a Stilu ce ostati da gleda u ledja u Evropi, posto ostvaruje tacno po 50.000 komada manje godisnje. Takodje treba napomenuti da je Stilo imao prodaju od 5 punih godina (kraj 2001. - pocetak 2007.), da je cak i u 4. godini imao prodaju kao Tipo u piku, itd...

Sto se troskova tice, na Stilu su gubili u odnosu na planiranu dobit. Sto je donekle i ocekivano, s obzirom na to koliko je ulozeno u razvoj i koji je tehnoloski odskok bio u odnosu na prethodnika. Pa i tadasnju konkurenciju, koje je sve sisteme imao vec u standardnoj opremi, u to vreme razvijeni Keyless entry ("Easy Go"), adaptivni/radarski tempomat ("ACC"), "ConnectNav" uredjaj, motori od 170 KS, itd. Cak toliko da je njegovu osnovu (platforma, mehanika, elektronika) bez problema ponela i sledeca Nuova Bravo/Delta generacija. Sto se tesko moze reci za trenutnog predstavnika u klasi, koji je vec u proizvodnji krenuo kao jeftini sedan za nezahtevna trzista. Poenta cele price nije nista drugo, nego da kao entuzijasti volimo da vidimo lepe, moderne i snazne zabarske modele, koji mogu da stanu na crtu konkurenciji. S druge strane je generalna dobit grupacije (evropski modeli su vecinom svesno baceni u zapecak), a gledajuci iskljucivo tako prodaji Tipa se ne moze nista zameriti. Ali i da kao takav vapi za modernizacijom - to stoji, sto pokazuju i rezultati.

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
Quote

Si volta pagina. “Nel piano industriale precedente, quello 2014-2018, la priorità era stata data all’obiettivo di massimizzare l’Ebit del gruppo, i profitti. Operazione giusta, ma noi in Europa abbiamo patito, perché avere quell’obiettivo significava prima dedicarsi a sistemare i truck in America, che hanno i margini di redditività più alti, e quindi Ram e poi la Jeep Wrangler e via dicendo”, racconta il manager, e prosegue: “Dirottando i fondi verso quella destinazione si sono dovute sacrificare le berline in Usa, cioè 200 e Dart, che, per via di un quadro eccessivamente competitivo, finivano a dover essere sostenute da forti campagne sui prezzi, e Marchionne diceva: non voglio mettere le limitate risorse di cui disponiamo su prodotti che sono a forte rischio di sconto. Ugualmente in Europa ha chiamato persone che riteneva capaci di gestire l’esistente senza perdere terreno. Luca Napolitano e il sottoscritto hanno cercato di tenere i volumi e di non mollare sui margini, spostando il mix del venduto verso versioni più redditizie. Ora, però, si apre un nuovo periodo, e con esso scenari interessanti per il marchio Fiat”.

 

https://www.quattroruote.it/news/industria-finanza/2019/03/08/parla_il_capo_del_brand_olivier_francois_ecco_perche_il_futuro_del_marchio_fiat_e_elettrico.html

 

Vidjećemo da li će Francois podići Fiat na mjesto gdje je bio do 2007/2008.

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, Elra said:

GM je Opelu kačio sve moguće minuse (knjigovodstveno), a sada se vidi da je Opel zdrava firma.

 

Tipo mora već ove godine dobiti nove motore i redizajn kako bi se održala prodaja na cca 90k godišnje. U suprotnom mogu da ga ugase. 

 

PS vidim da je prodaja Giulie drastično pala i u februaru i po svemu sudeći na našu žalost prodaju više neće ništa podići. Stelvio je takodje pao, ali se još uvijek održava. Redizajn je pod "must" i to prije svega enterijera (drastično a ne samo kozmetički) kako bi se održao priključak za novim modelima konkurencije.

 

Vidim da nisi proučio dobro Opel.

GM je na sebe uzeo neke R&D centre kak onaj za dizel u Torinu. Isto tako je na sebe uzeo trošak određenih mirovinskih fondova.

PSA ništa od toga nije uzeo u dotu.

Da ne govorim koliko je i bez toga Opel zadužen za dosta manje razvoja nego li je vodio pod GM-om.

6 hours ago, Elra said:

 

Naglasak u Europi će biti na Alfi i Jeepu. Ja bih rekao sa razlogom.

Fiat će doći sa električnim 500. Hoće li vam se svidjeti? Sumnjam. Pa ovdje od Talijana svi očekuju jeftino i povoljno. Ne ide to baš tako.

 

@Ivan

 

Što se pada prodaje tiče. Tipo -17% na tržištu koje je palo -9%. Naravno loše je ali ne baš toliko koliko se čini na prvu. Dobra godina za i30 i Cedd koji su rasli svaki 5%. Mislim da tu možemo tražiti razlog većeg pada prodaje Fiat Tipa. Veći YOY pad od Tipa su imali Astra sa -27% i Megane sa -18%.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat je 2007/08 pušten niz vodu i njegove pozicije su zauzezi Škoda, Seat, Hyundai, Kia, Dacia. Sada naravno nije lako vratiti izgubljenu poziciju. Nas većinu ovdje ne zanima Jeep niti ostali američki proizvodi. Modeli za LGBT populaciju i žene većinu ovdje ne zanimaju.

 

Tipo mora da dobije nove motore i redizajn. 

 

Takodje, FCA mora da pod hitno još ove godine uradi redizajn Stelvia (pa i Giulie uzgred, mada je to sada već pitanje svrsishodnosti obzirom na prodajne brojke i perspektivu) kako bi održao korak sa modernijom i tehnološki naprednijom konkurencijom. 

 

GM je godinama sve svoje loše bilanse svaljivao na Opel, tako da to što su uzeli nestabilne projekte u Torinu i penzione fondove je mali dio. 

Opel je već duže vremena pravio kvalitetne modele koji su se odlično prodavali u Evropi i pod drugim brendovima širom svijeta (Astra J, Insignia, Moka, Zafira, Corsa...). Za minus Opela odgovoran je GM i kreativno knjigovodstvo.

 

Edited by Elra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozda nije za ovu temu, ali zar nije PSA na kraju pootpustao neki broj radnika i tako doveo Opel u pozitivu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

- PSA je pokrenuo program dobrovoljnog odlaska iz Opel-a nakon što ga je preuzeo. Javilo mu se nešto preko 1.000 ljudi koji su svi otišli. Ali, onda je PSA zaustavio taj program jer su mu na taj način odlazili oni najvredniji kadrovi, stručnjaci u svojim oblastima a ne radnici sa trake, tj. pokupovali su ih drugi proizvođači.

- Pored toga, PSA je otpustio još 3.700 Opelovih radnika u Nemačkoj.

- Još 2.000 radnih mesta je iz Riselshajma (Nemačka) ''prebačeno'' u Francusku, odnosno i to je otpušteno.

- PSA je onda najavio ukidanje nekoliko Opel modela, tj. prestanak njihove proizvodnje (Adam, Karl, Cascada).

- PSA odustaje od svih Opel/GM platformi, tj. prestaje potreba za Opelovim razvojnim kapacitetima. Poslednji modeli koji će još neko vreme koristiti platforme koje nisu PSA su Astra i Insignia.

- PSA je prestao sa razvojem Opel motora, tj. svi Opeli će koristiti jedino i samo pogonske jedinice koje budu i u PSA modelima. Tako je malo preko 200 miliona evra uloženo u istraživački centar (dok je GM još bio gazda Opela) u Riselshajmu faktički bačeno.

- PSA je oborio cene i rasprodao skoro sve što je imalo na lageru od Opel automobila. Time je ostvario veći prihod od realnog jer je time prodao i staru proizvodnju, tj. prihode mu posle preuzimanja nije činila samo tekuća proizvodnja, nego i ono proizvedeno iz vremena GM-a.

- PSA je saopštio da je po preuzimanju konstatovao da je Opel gubio 2.5 miliona evra....dnevno. Dakle, to nije bilo GM saopštenje, nisu bile njihove knjige, nego PSA.

- U prvih 5 meseci vlasništva nad Opelom (poslednjih 5 meseci 2017. godine), PSA je saopštio da je Opel imao gubitak od oko 180 miliona evra. Opet PSA podatak, ne GM.

- PSA je posle sprovedenog svega ovoga, saopštio da je u toku cele 2018. godine Opel imao zaradu od oko 850 miliona evra.

 

Dakle, iz PSA su ''sekli'' zaposlene, modele, proizvodne pogone, centar za istraživanje i razvoj (jer on više Opelu ne treba pošto će i motore i platforme uzimati od PSA). Sutra da puste Opel, on faktički više ne postoji...jer niti više može samostalno da napravi motor, niti može samostalno da razvije platformu. Nema više ni ljude za to, ni infrastrukturu.

Sve je ovo @Elra nekako propustio da se dogodilo. :D Ima o tome i na Forumu:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/73648-psa-grupa-razmatra-potencijalnu-kupovinu-opela-psa-kupio-opel/

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/75133-psa-gasi-proizvodnju-opelovih-motora-modela-automobila/

 

4 hours ago, Elra said:

Za minus Opela odgovoran je GM i kreativno knjigovodstvo.

Ali, taj se minus nastavio i u preostalih 5 meseci 2017. godine (nakon što je PSA postao gazda). Od preuzimanja Opela, ovaj je nastavio da pravi minus i u okviru PSA. Kao što gore vidiš, PSA je saopštio da je na Opelu u preostalih (nakon preuzimanja) 5 meseci 2017. godine, izgubio oko 180 miliona evra. Ne može biti dalje od istine da je GM takoreći veštački gurao Opel u minus. Opel je možda i najbolji primer kako prodajne cifre modela ne znače ništa ako se samo one gledaju. Proizveo je Opel pod GM-om more Astri, Corsi, Insignia...i što ih je više pravio - više para je gubio.

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala na detaljnom postu. To samo znaci da je GM imao katastrofalnu poslovnu strategiju i menadzment. Imali su u Opelu vrhunske njemacke inzinjere, radnu snagu a da to nisu uspjeli da materijalizuju. 

Uzgred, unistili su SAAB, Holden, Pontiac, Saturn, Oldsmobile...

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, Ivan said:

A ako se vec poredi (sto mi uopste nije bio cilj), treba naglasiti da su rezultati od 350.000 za Bravo i 625.000 za Stilo samo u Evropi. Tipo je koncepcijski jednostavan model sa proizvodnjom u Tofasu, koji 30% prodaje ostvaruje u Turskoj i nesto preko bare. Ako gledamo Evropu (i koliko je pogodjen ukus kome i mi gravitiramo), ta cifra je trenutno na 290.000...

Tipo ima značajnu prodaju u Turskoj, ali je i to jednako prodaja kao i da je ostvarena u Nemačkoj. Isto u evrima vredi, isto su prihodi išli u kasu. Nije on poklanjan u Turskoj, pa da možemo da odbacimo te cifre kao nerealne ili nebitne.

Tipo je prešao 500.000 prodatih. To je činjenica koja se bilo kakvom ''gimnastikom'' ne može promeniti. Kamo lepe sreće da postoji i verzija Tipa za Kinu...ali je nema. Ili, da postoji verzija za Brazil (kao što je bio slučaj sa Stilom/Bravom). Ali, to bi već značilo da Fiat ima globalni model, a ta uloga mu nije bila namenjena u FCA pod Markioneom.

 

Kao što je već rečeno, kontinuitet i opet dobro odmeriti (naročito kad se smanjuje volumen prodaje u segmentu kompaktnih automobila u Evropi jer i oni trpe ''udar'' SUV/crossover modela), na koji deo tržišta se gađa sa budućim modelom Fiata u C segmentu, i praviti za to. Niti svi mogu, niti svi treba da ''pucaju'' sa svojim modelom na vrh C segmenta. Ima tu kupaca koji traže auto C segmenta koji nije Golf, Focus ili Megan.

Čini mi se da bi za Fiat bolje bilo, i mnogo više realnije za uspeh, da puca na vrh ali u B segmentu (nekada je tu bio Grande Punto).

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ili mali i/ili kompaktni crossoveri, trziste je poludelo za njima :) . Pisali smo na par mesta, a i citirah davno sa "Left lane" da je po prvi put klasicni Compact skinut sa vrha prodaje po klasama i da je to sada kompaktni crossover. Apropo pisanija iznad, nikako ne umanjujem rezultate Tipa - nego samo ako poredimo (sto mi nije ni bio cilj, niti sam poceo tu pricu - vec je poenta bila pad prodaje u zadnjem periodu), treba biti fer do kraja i napisati gde su koji rezultati ostvareni.

Sto rece @Elra ovo je pre svega Fiat-Lancia forum koji okuplja ljubitelje i vlasnike tih marki, naravno uz postovanje kompletne italijanske i ostale auto-industrije. Logicno nas najvise zanima ono sto i sami vozimo ili sto cemo potencijalno kupovati. Jedino iz tog razloga je cela prica oko toga sto su oba brenda zadnjih godina bacena u zapecak, a Lancia maltene zakatancena.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, ili mali SUV/crossover model.

Znamo da su po zvaničnom FCA planu to i najavili, odnosno Jeep Low B-SUV. U gornjem delu imaju blizance 500X/Renegade, pa ima logike da isti recept blizanaca naprave i u donjem delu tog segmenta (koji se eto deli na dva imajući u vidu kolika je potražnja, pa se ponuda podelila na skuplju i jeftiniju gamu modela). Ali, ostaje da se vidi hoće li i Fiat imati svoj B-SUV, ili će ostati sve na Jeep-u. Ako Fiat ne bude imao B-SUV, onda rastu šanse da Fiat dobije standardni B segment.

Treba videti hoće li biti nešto oko saradnje Fiata i Peugeot-a, jer ako je bude, onda je čini mi se skroz izvestan kontinuitet u C segmentu za Fiat u Evropi posle Tipa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tipo samo da ima nizu cenu od konkurencije ,sto vazi i za Srbiju,kao i dobru propagandu i reklamu,pa one bre sve skode grdje i bezlicnije cak i od starog Tipa,a prodaju se odlicno

Sad na sajmu,Fiat treba svim modelima da napravi neku akciju

Share this post


Link to post
Share on other sites

Saradnja Fiata i PSA bi bila prava stvar. PSA je pokazao kako se prave uspješni modeli, podigao je kvalitet i rezultati se vide. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Očekivano. Sa tim će doći hrpa ADAS-a, naravno sigurno novi benzinci ako ne i prije, a i novi 10.25" infotainment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Boraveci par dana na odmoru u Istanbulu, vec na prvi pogled sam video odakle 30% prodaje Tipa u Turskoj (u kojoj se i sklapa). Relativno cesto se moze videti na ulicama, najcesce u zutoj ili beloj boji (uglavnom kao taksi ili sluzbena vozila). U pitanju su dominantno sedani u nizoj/srednjoj opremi (video sam mozda samo par HB za svo vreme) i dominantno dizeli (nafta je kod njih bagatela, 6.4 Lire ili 0.95 EUR). Motorizacija se lako prepoznaje i iz daljine, posto na gepeku imaju oznaku modela (Aegea) sa leve i dodatnu oznaku motorizacije (MultiJet 2) sa desne strane.

Prilicno belih, sluzbenih sam vidjao i po autoputu (sa ili bez oznaka firme), komercijalisti ih evidentno ne stede. Sto se taksista tice, sa Tipom menjaju vec zastarele, takodje Fiate (Albeu i Lineu) kojih jos uvek ima poprilicno po ulicama. Od ostalih modela u sluzbi, po brojnosti se izdvajaju oni koji se tamo sklapaju. Uglavnom takodje budzet varijante, kao sto su Hyundai Elantra ili Renault Symbol (koji sam prvi put video tamo, neka kombinacija Logana/Thalie, sta li vec). Tipicna slika najcescih taksi modela (Aegea/Linea/Elantra/Symbol) na ulicama Istanbula:

 

010520196538.thumb.jpg.4d8c7fba8fb1567ad1e027c6d6344dfb.jpg 010520196539.thumb.jpg.ac568f747fe76b90a74674441181c229.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/9/2019 at 8:25 AM, Elra said:

Turci ulažu 200 miliona evra u redizajn Fiat Tipa

 

fiat aegea 1111.jpg

 

Turska kompanija Tofaš, koja predstavlja zajednički poduhvat lokalnog Koč Holdinga i Fiat-Chrysler Automobila (FCA), odlučila je da investira u redizajn modela Tipo.

Tipo se proizvodi upravo u pogonu fabrike Tofaš u gradu Bursa, a na lokalnom tržištu se prodaje pod nazivom Egea u čiji je prvobitni razvoj turska kompanija uložila milijardu dolara. Zadovoljni prodajom 530.000 jedinica od početka proizvodnje 2015. godine, što je skoro polovina predviđenog plana od 1.3 miliona u periodu 2015-2023, u Tofašu su odlučili da ulože 200 miliona evra u osveženje modela koji čini 70% izvoza u inostranstvo ove kompanije. Novi plan je da se do 2024. godine proizvede ukupno 1.45 miliona jedinica Fiat Egea/Tipo, a proizvodnja osveženog modela će početi krajem 2020.

 

fiat aegea 11111.jpg

 

Tipo, koji dolazi u hečbek, sedan i karavan verziji, dobiće unapređene pogonske jedinice koje ispunjavaju Euro6D emisione standarde, novu UConnect 10.25-inčni multimedijalni sistem, novu centralnu konzolu i enterijer. Očekuje se čak i hibridna varijanta sa FireFly benzinskim agregatom u osnovi, a premijeri bi trebalo da ima na sledećem sajmu u Ženevi gde će u centru pažnje svakako biti električni Fiat 500. Fiat Egea/Tipo je već tri godine u nizu najprodavaniji automobil u Turskoj, prošle godine je prodato 34.000 jedinica, uglavnom u sedan varijanti. Ukoliko budete imali priliku da posetite Istanbul, nećete moći da ne primetite dominaciju ovog automobila na gradskim ulicama, posebno u vidu taksi i službenih vozila. Međutim, Tofaš najviše profitira od izvoza, jer je od 301.750 proizvedenih automobila u 2018. (uključujući ostale automobile i laka komercijalna vozila), izvezao 243.832. Tofaš zapošljava oko 9.000 radnika i četvrta je najveća kompanija u Turskoj.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozda sa ovim restyle, novim enterijerom i novim motorima bude ipak nesto iz Fiata i za nas entuzijaste ;) .

9 minutes ago, neshaoct said:

Ukoliko budete imali priliku da posetite Istanbul, nećete moći da ne primetite dominaciju ovog automobila na gradskim ulicama, posebno u vidu taksi i službenih vozila.

Ovi prepisuju od mene :lol: ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...