Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Fiat Novi Tipo / Novi Fiat C segmenta

Recommended Posts

3 minutes ago, srdjos said:

Focus nudi ubedljivo najmanje mesta, sto gepek, sto zadnja klupa od svih

308 je tijesan, Megane je tijesan... Pričam o stražnjoj klupi za hatchback izdanje. Čak je Auris tijesan. I A-klasa je isto tijesna

Srednji rang su Mazda 3, Golf, Astra, Leon...

I onda top po prostoru za noge straga Civic, Corolla, Octavia i Tipo su TOP.

 

Ali kao što @Elra reče. On je mislio na prodaju. A 2018. ide skroz novi Focus sa dosta više prostora.

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minutes ago, N.N. said:

I onda top po prostoru za noge straga Civic, Corolla, Octavia i Tipo su TOP.

 

Corolla nije hatchback

 

16 minutes ago, Elra said:

Ja sam mislio po prodaji. Focus je vec stari model.

pardon, nisam dobro ispratio

12 minutes ago, N.N. said:

A 2018. ide skroz novi Focus sa dosta više prostora.

Video sam neke slike, ne deluje da ce biti puno veci

Edited by srdjos

Share this post


Link to post
Share on other sites

@srdjos

 

Sljedeći Auris će se bazirati na aktualnoj Corolli. ;)

Focus će baš dosta narasti. A i mora kada Mondea više biti neće.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zato Midsize Crossover ili MPV idu jos malo pa opusteno preko njihovih cifara.

1 hour ago, N.N. said:

Tipo + Egea YTD 10/2017 - 149.367

Bas sam bacio pogled i za Evropu, za ovaj tvoj dodatak - u oktobru je prodato oko 7000 Tipa. Sto na onih 102 000 iz prvih 9 meseci izlazi na oko 109 000 komada. Prva polovina godine je bila odlicna, par meseci i sa preko 15 000 vozila, od jula je ocekivano malo ufitiljilo. A i otprilike ce biti tu negde kao sto smo pisali:

On 17/11/2017 at 4:39 PM, Ivan said:

Sasvim je realno da Tipo zavrsi godinu sa oko 130.000 prodatih vozila u Evropi, a verovatno ce mu ova (nategnuto sledeca) godina biti pik prodaje.

Mozda nekome interesantan podatak, a na osnovu ovih cifara za 2017. - oko 73% prodaje modela je u Evropi. Tj. koliko je i npr. Turska bitno trziste za ovaj model.

Nismo kacili, a vidim da je izbaceno u medjuvremenu - poredjenje prodaje u Compact klasi, Evropa Q3:

s.thumb.jpg.5d224439a1f13693aa9f90f28779bb14.jpg

Svakako je lepo konacno videti neke normalne cifre, za ovako popularan segment (a ne 320 u 2015.).

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad se sjetim da je bilo dvojbi u FCA menadzmetu da li ci ici HB i karavan ili ne... A mozda su i pritiskali Turke da daju pare.  

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, N.N. said:

I onda top po prostoru za noge straga Civic, Corolla, Octavia i Tipo su TOP.

Jeste za noge al u tipu ubih glavom o plafon pozadi.

Ima prostora, stvarno, sednem i napred i pozadi kad namestim napred, al nisko za glavu pozadi :) ali trazimo dlaku u jajetu.

Zameram samo sto je tvrd i sto su mogli malo manje plasticnije da naprave tablu, rukohvate... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat Tipo: Funkcionalnost, jednostavnost i osobenost pune trideset godina

 

rsz_fiat_tipo.jpg

 

  • Fiat Tipo - inovativni koncept koji je nastavio tradiciju Fiata u tržišnom segmentu koji je danas ključan - javnosti je prvi put prikazan 26. januara 1988.
  • Tipo porodica danas slavi svojih prvih 30 godina funkcionalnosti, jednostavnosti i osobenosti.  Automobil je kreirao međunarodni tim od više od 2.000 stručnjaka tokom perioda od tri godine.
  • U 2017. Fiat Tipo je proglašen liderom C segmenta u Italiji sa tržišnim udelom od 20.7% i preko 180.000 modela prodatih u EMEA regiji.
  • Već drugu godinu za redom, Fiat Tipo je automobil sa najvećim rastom u Evropi u C segmentu.

U duhu mladolikog 30-godišnjaka kakav je Fiat Tipo je da traži nove izazove, ojačan svojim uspehom u ključnom C segmentu u kome je Fiat oduvek bio lider. Fiat Tipo je debitovao 26. januara 1988. Ovaj model bio je naslednik automobila Fiat Ritmo, koji je prethodno zamenio Fiat 128. Još od modela 1100, Fiat automobili prevozili su ne samo italijanske porodice na putevima socijalnog, ekonomskog i tehnološkog razvoja po Italiji, već i po Evropi. Od samog početka, postali su savršen izbor za mnoge mlade profesionalce i porodice koje traže praktičan, moderan i elegantan proizvod. Pre trideset godina, originalni Fiat Tipo bio je zaista inovativan koncept. Inženjeri Fiata napravili su automobil koji omogućava odlično rukovanje, sa odličnim performansama, komforom i bezbednošću bez kompromisa na drugim elementima, sa fokusom na ergonomičnost kao nikada pre. Tipo se isticao zbog svoje precizne građe koristeći inovativne proizvodne tehnologije i materijale visokog kvaliteta kako bi garantovao pouzdanost i kvalitet. Ovaj automobil je cenjen zbog svoje funkcionalnosti, jednostavnosti i osobenosti.

Te osobine nasledio je današnji Fiat Tipo, koji je u duhu svog prethodnika. U pitanju je jedinstvena mešavina tehnologije, robustnosti i upotrebljivosti, koja je osvojila C segment sa svojom praktičnošću. Tipo je rangiran među tri najprodavanija automobila u Italiji i bio je lider u C segmentu sa tržišnim udelom od 20.7% na godišnjem nivou. Ovaj automobil izbor je 180.000 vozača širom EMEA regije. Nadalje, već drugu godinu  za redom, ovaj automobil ima najveći rast u Evropi.

 

Funkcionalnost i inovacija
Na njegov 30. rođendan, osmotrićemo osobine Fiata Tipo iz 1988. koje se mogu pronaći i u današnjem modelu. Nije slučajnost, Tipo ponosno nosi ime svog prethodnika sa kojim deli isti duh i istu DNK. U pogledu dizajna na primer, Tipo ima jasne linije dizajna, inovativan je i poseban. Najbolji je u svojoj klasi u pogledu prostranosti, pružajući prijatan ''déjà vu'' u pogledu komfora i funkcionalnosti. Izgled modela Fiata Tipo izražava izvanrednu sadržajnost i upečatljiv je na putu. Prednji deo je razvijen horizontalno, izražavajući posebnu dinamičnost u sve tri verzije. Nezaobilazni, izražajni i aerodinamični bokovi su osobina koju dele originalni i današnji model. Ono što treba naglasiti za verziju sa petora vrata - koja odmah budi uspomene na Tipo iz 1988 - jesu velika peta vrata, koja pružaju slobodan pristup gepeku kapaciteta 440 litara koji je među najvećima u kategoriji (550 litara za Station Wagon verziju). Peta vrata bila su inovativna na ovom automobilu i pre 30. godina i napravljena su od posebne, lake plastike otporne na koroziju. Nekada i sada, atraktivni dizajn karoserije uparen je sa enterijerom koji je u potpunosti u skladu sa principima projekta, kako bi se izrazili praktičnost, jednostavnost i funkcionalnost. Ova formula je oduvek karakterisala Fiat automobile u C segmentu i duboko je ukorenjena u samom DNK brenda. 

 

Cela porodica u jednostavnoj ponudi
Fiat Tipo iz 1988. bio je jedan od prvih modela na kome je primenjena modularna platforma koja je pokrenula porodični koncept koji danas predstavljaju Tipo i njegove tri varijante. Njegova šasija bila je osnova za druge Fiat modele, kao što su na primer Fiat Tempra, sa tradicionalnom salonskom i station wagon verzijom. Trideset godina kasnije, Fiat Tipo 4-Doors, Fiat Tipo 5-Doors i Fiat Tipo Station Wagon su Fiatovi odgovori vozačima sa novim potrebama i potrošačkim navikama izgrađenim na dobroj obaveštenosti i pragmatičnom izboru. Sve varijante Fiata Tipo pružaju izvanrednu vrednost i usmerene su na porodice, parove i mlade profesionalce. Što se tiče ličnosti, Fiat Tipo projektuje dinamičan stil i snažan karakter u svim verzijama. Jednostavnost izbora za mušterije ogleda se u ponudi verzija motora i opreme koji ciljaju na samo srce tržišta - jednostavnu i linearnu logiku slobode izbora, što je još jedna sličnost sa Fiatom Tipo koji je pušten u promet pre 30 godina. Originalni Tipo debitovao je 1988. sa pet verzija sa benzin i dizel motorima, sposobnih da zadovolje tadašnje potrebe tržišta, i dva nivoa opreme. Namerno je doneta odluka da se ostali upečatljivi elementi izostave i da se inovativnost i zrelost modela oliče u njegovom jednostavnom imenu ''Tipo''.


Od Fiat Tipo ''Digit'' do UconnectTM 7 
U najboljem maniru Fiata, sve varijante Tipo porodice opremljene su brojnim rešenjima koja čine lakšim život svih u automobilu. Ponuda obuhvata vrlo bogatu standardnu opremu i sadrži inovativni UconnectTM 7" HD LIVE sistem, koji je opremljen sa sedmoinčnim displejem visoke revolucije osetljivim na dodir (touchscreen), sa ekranom po kome korisnik može da pritiska i povlači baš kao na tabletu. Takođe je dostupan i Uconnect Link koji se može priključiti na Apple CarPlayTM i kompatibilan je sa Android AutoTM, što omogućava lakšu upotrebu smartfona vozačima. Davne 1988. Tipo je privukao pažnju zbog svojih posebno modernih i funkcionalnih tehnoloških inovacija: elektronski digitalni instrumenti u okviru ''Digit'' konfiguracije bili su integrisani u posebno dizajniranu tablu sa instrumentima. Digitalni instrumenti u ovoj konfiguraciji bili su vrhunske izrade u pogledu funkcionalnosti i ergonomičnosti i pružali su odličnu vidljivost.

Ukratko, Fiat Tipo slavi svoju upečatljivu prošlost i spreman je da se suoči sa budućim izazovima sa iskustvom i zrelošću iz svojih prvih 30 godina. Model je kreirao posvećeni međunarodni tim od više od 2.000 stručnjaka tokom perioda od tri godine, tokom kojih je prešao više od 8.7 miliona kilometara na testiranju u najekstremnijim uslovima u pogledu klime, puteva i nadmorske visine, kako bi se proizvela porodica automobila spremna za plasiranje u preko 50 zemalja EMEA regije. Ove napore prepoznalo je tržište, što pokazuju izvrsni rezultati prodaje ovog modela. 

 

Torino, 26. januar 2018.

potpis.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat Tipo Sport na sajmu u Ženevi?

 

fiat tipo 22.jpg

 

U godini u kojoj obeležava 30. rođendan modela Tipo, Fiat bi po nekim izvorima trebalo da predstavi i Sport varijantu aktuelnog Tipa. Ipak, ne treba očekivati neki jači motor u ponudi jer će se najverovatnije ovde raditi samo o vizuelnom doterivanju, bez izmena na mehanici. To znači da će Tipo Sport dobiti aero body kit (sportskiji branici, prednji spojler, set pragova i slično), veće alu točkove i modifikovani enterijer. Više informacija bi trebalo da bude poznato uskoro, budući da se premijera ovakvog Tipa očekuje već na predstojećem sajmu automobila u Ženevi. Do tada samo još podsećanje da najjače verzije Tipa imaju 120KS, sa koliko raspolažu 1.4 litarski turbo benzinac i 1.6 litarski dizelaš.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Konacno su objavljeni rezultati prodaje u Evropi (bez Turske), za Compact klasu koju najvise pratim i koja me interesuje, za celu 2017. godinu.

Koliko vidim, jedini obrt u odnosu na Q1-Q3 2017. je sto je Octavia "dala gas" i sa skoro prosecno 20 000 prodatih komada mesecno u zadnjem kvartalu pretekla Astru i zauzela poziciju broj 2 na kraju godine, iza neprikosnovenog Golfa. Tako da Top 10 poredak u Evropi za 2017. izgleda ovako:

 

1. Golf, 482 177

2. Octavia, 227 213

3. Astra, 216 515

4. Focus, 212 353

5. Megane, 167 836

6. 308, 157 422

7. Leon 144 951

8. Tipo, 123 762

9. Auris, 114 105

10. I30, 75 802

 

Bar meni je interesantno je da se u Top 12 "ugurao" i nizebudzetni Rapid sa 66 500 komada, tako da Skoda u tom opsegu Compact klase jedina ima svoja 2 modela sa skoro 300 000 vozila.

Kao sto lista pokazuje - Tipo je komotno zadrzao 8. mesto, 20 000 komada ispred Aurisa i isto toliko iza Leona. Posle odlicnog prvog dela godine i par meseci u kojima je prodaja bila konstantno preko 15 000 primeraka mesecno - u drugom delu godine se taj trend prepolovio i ustalio se na nesto preko 7000 komada mesecno. Tako da se ispostavilo da sam prilicno precizno gadjao max 130 000 komada za Evropu za ovu godinu. A kao sto tada takodje rekoh - verovatno ce mu 2017. biti i pik prodaje, jer je vec u 3. godini na trzistu. Sto je svakako odlican rezultat, u odnosu na ocekivanja kada je predstavljen i pogotovo u odnosu na prodaju Fiata u C klasi u zadnjih 10-15 godina. Prodaja po mesecima:

t1.thumb.jpg.94b8e04e934086c137e674a3983888d6.jpg

 

Ako neko ima rezultate prodaje u Turskoj za 2017. neka doda, jer je to za Tipo vrlo znacajno trziste sa oko 25% udela u prodaji. Sem generalne cifre, nisam nesto pratio detaljnije rezultate tamo - interesantnija mi je prodaja u Evropi, jer se tu najbolje vidi kako je auto pogodjen za evropski ukus, kome i mi sami naginjemo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2/4/2018 at 10:01 AM, Ivan said:

A kao sto tada takodje rekoh - verovatno ce mu 2017. biti i pik prodaje, jer je vec u 3. godini na trzistu.

Tipo sedan je pune 2 godine na tržištu (2016. i 2017. godina), dok su verzije sa 5 vrata i karavan prvi put pokazane tek na salonu automobila u Ženevi 2016. godine. A dok su stigli na najvažnija (najveća) evropska tržišta stiglo se do poslednjih meseci 2016. godine, tako da su verzije sa 5 vrata i karavan faktički tek malo preko godinu dana prisutne na najvažnijim tržištima. Na ona druga manje bitna tržištia su stizali i još kasnije tek u toku 2017. godine....evo npr. dole kažu da je Tipo karavan stigao u Hrvatsku tek od leta 2017. godine. 

 

photo.jpg AutoservisEmisija video: Test Fiat Tipo SW 1.6 MultiJet

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fabricka Tipova 17” felna na udarnoj rupi od 10cm dubine. Na slici se vidi da pise Mopar, zemlja porekla ne.

Ovo je sramotno kako je felna napravljena.

f99cf95c299493d71282b8da37610f14.jpgc855fa69fff4d481850a703c02c83848.jpgbba1dec45af475470c3e5dbe34b1f2a6.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naravoučenije,kupiti sa čeličnim pa aftermarket alu felne dokupiti...
Ovaj nema Opelov razmak rupa?
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo potvrde evropskih prodajnih rezultata u Compact klasi za 2017., o kojima sam pisao pocetkom februara, uz malo dodatne grafike.

Ceo segment je na 2.34 miliona vozila. Iako je u laganom padu u odnosu na 2016. i dalje drzi poziciju i drugi je segment po zastupljenosti sa 15.1% (u odnosu na 15.8% u 2016.).

Golf je i dalje suvereni vladar sa nesto preko 482 000 vozila i 20% prodaje u segmentu, a sa vise nego duplo manje prodatih jedinica ga prate Octavia, Astra i Focus koji su u relativnom egalu.

Sto se Fiata tice, Tipo je kao sto smo vec pisali, zabelezio vrlo lep rezultat, na 8. je poziciji sa 123 762 prodata vozila u Evropi. Ono sto je vrlo bitno je da je prodaja Tipa na maticnom trzistu Italije "samo" 45,3% (oko 56 000 vozila), sto pokazuje prodju i na ostalim evropskim trzistima sa oko 68 000 vozila. Tacnije, posle neprikosnovenog malog 500, postao je model sa najmanjim procentom prodaje na maticnom trzistu.

Pominjali smo i koliko je Turska bitno trziste za ovaj model, rezultati prodaje za 2017. su konacno dostupni, a to je 47 700 jedinica. Sto prodaju na maticnom trzistu Italije svodi ispod trecine ukupne produkcije od oko 171 400 komada (Evropa+Turska).

Posto smo caskali i prognozirali dokle ce se Tipo "dobaciti" u poredjenju sa svojim prethodnicima i njihovom maksimalnom godisnjom prodajom u Evropi - sa 123 700 jedinica, Tipo se pozicionirao iza Stila sa 175 600 u 2002. godini. I ocekivano ispred Nuova Bravo direktnog prethodnika, koji je zabelezio oko 93 400 modela u 2008.

Evo kako izgledaju pomenuta poredjenja aktuelnih modela u Compact klasi medjusobno i u poredjenju sa 2016. godinom, kao i tabelarno:

c1.thumb.jpg.e1833b3b9d5df0e2ff698b897dc79de4.jpg c2.thumb.jpg.ed1cd39ff357380f53c3afc0dab05468.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zašto FCA ne napravi Fiat Tipo Abarth?

 

176656-fiat tipo abarth.jpg

 

Nekad su njihove sportske verzije izazivale respekt, pa se sasvim logičnim postavlja pitanje zašto FCA ne da zeleno svetlo za Fiat Tipo Abarth. Postojeći turbo benzinac 1.4 T-Jet sa 120KS neće nikoga uzbuditi ubrzanjem do stotke za 9.6 sekundi. Tehnologiju imaju. Ako već ne svoju, onda se uvek mogu poslužiti znanjima Alfa Romea. Render koji potpisuje ''V Design'' na dobar način ilustruje kako bi Fiat Tipo Abarth mogao da izgleda. Da nas pitaju mi bi izabrali 2.0 litarskog turbo benzinca iz Alfa Romeo Gulije Veloce. Sa 280KS Fiat Tipo Abarth bi nametnuo kao ozbiljan konkurent u klasi sportista C segmenta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahahha. Koji su ovo eksperti. Sami nadožuntaju dio koji im paše. Nije Sergio nigdje spominjao Tipo. Samo da se moraju fokusirati na obitelj 500 i da Fiat neće imati potpunu ponudu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...