Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Fiat Novi Tipo / Novi Fiat C segmenta

Recommended Posts

@dudule1

Ajde sada objasni malo taj crash test. Što znači koja kategorija? Većinu tih kategorija taj gornji test kojega linkaš ne poznaje.

Ona najbitnija kategorija, a to je za odrasle putnike, nije kompromitirana i ako se ne varam ocjena je identična kao za novi Passat. I to je baš ona ocjena koja je vezena uz konstrukciju automobila. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

realno bi ove cene za flotnu ponudu odgovarale i za fizicka lica, inace ovako sa ove 3 zvezdice na kreš testu bi doziveli propast. ocekujem da ce na sledecem sajmu biti ovakve cene za pojedinacne cene za fizicka lica. 

http://auto.blog.rs/blog/auto/domace-trziste/2016/10/25/najbolja-flotna-cena-za-fiat-tipo-sedan

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dudule1

 

Dakuće, apsolutno propast, tvornica zatvara. Ups, tvornica obara rekorde počesto, Tipo se prodaje iznad svih očekivanje.

Inače ne bi bilo zgorega koji put uključiti mozak i razmisliti o metodama na EuroNCAP testu i što znači koji dio te kako se test mijenjao kroz godine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vrele Gume test: Fiat Tipo 1.4 T-Jet/120 Lounge

 

157690-fiat%20tipo%20vg.jpg

 

Sa hedžbek izvedbom, novi Fiat Tipo vraća se u C segment, toliko popularan u Evropi. Jednostavan, prostran i pre svega znatno jeftiniji od konkurenata, ima sve šanse da postane dostojan naslednik prve generacije. Ko se jos seća prvog Tipa sa kraja 80-ih godina? Danas pod debelim velom zaborava, ovaj Fiat bio je po mnogo čemu ispred svog vremena, kako po pitanju koncepcije (vrata su se mogla otvoriti pod uglom od 90°), prostranosti i opreme (ABS), pa ukoliko hoćete i stila. Specijalizovani mediji nisu se prevarili kada su ga proglasili automobilom godine 1989., kao ni kupci. Ovaj Tipo prodao se u preko 2 miliona primeraka.

Nažalost, nakon njega Fiat nije uspeo ostvariti sličan komercijalni uspeh, naslednici Bravo/Brava, Stilo i opet Bravo iz 2007. godine, više-manje neslavno su završili karijeru. Verovatno je da su zbog toga odgovorni dugo razmišljali šta da urade (praktično prošle su 2-3 godine bez predstavnika u segmentu), da bi na kraju novi Tipo iznenadio sve koji su očekivali visoko sofisticirano vozilo. U bokserskom žargonu reklo bi se da su u Fiatu odlučili da bace peškir u ring, pre nego li su se uopšte popeli u njega. Jednostavno stiče se utisak da su konkurentima unapred priznali tehnološku nadmoć, okrenuvši se nekim drugim, tradicionalnim kvalitetima, jer već na prvi pogled jasno je da se ovaj Tipo ne želi (ne može) direktno konfrontirati sa perjanicama tipa Golf 7, Astra, Megan i 308, koji su uglancali svoje ''oklope'' i naoštrili mačeve do perfekcije.

 

fiattipo_rs1.jpg

 

Tipo puca predstavnike u C segmentu koji na evropskom tržištu zauzimaju slabije pozicije, iako im se ne mogu osporiti brojni kvaliteti (Kia cee’d, Nissan Pulsar, Citroen C4...). Uz to, kao bonus, nudi se po ceni inferiornijeg segmenta, bez da su u Fiatu zakinuli na važnim stavkama, kao što su recimo sigurnost i oprema. Lepo, reći će neko, ali gde je dizajn u celoj priči? Ako ćemo iskreno, nema preterano razloga da se postidi u poređenju sa svim navedenim konkurentima, iako u njegovim formama nema ništa posebno ''uzbuđujuće''. Kako smo se sa trovolumenskom karoserijom već imali priliku družiti, recimo da se prednji deo razlikuje u nekoliko detalja (prednja svetlosna grupa integriše dnevna LED svetla i hromirani umeci okolo halogenih farova za maglu), dok je zadnji modifikovan i skraćen za 18 centimetara. Uprkos tome, hedžbek ostaje jedan od impozantnijih u klasi, sa 4.36 metara dužine. Primetili smo i zadnju svetlosnu grupu inspirisanu Alfom Giullettom ili Hyundaiem i30, spojler pri vrhu petih vrata, kao i par ''nervoznih'' reljefnih ispupčenja i udubljenja na poklopcu motora i krovu. Nešto zahvaljujući njima, Tipo ima veoma dobru aetrodinamiku i Cx od svega 0.29. Sve u svemu izgled, koji, ukoliko ne impresionira, uz pomoć lepih aluminijumskih naplataka, prolazi u očima većine, po ugledu na enterijer.

 

fiattipo_rs5.jpg

 

Staro sa novim
Ko je bio u prilici da se smesti za minijaturni upravljač Peugeota 308, nesvakidašnjeg enterijera, ili u Megane 4, gde dominira ogromni tablet od 8.7 inča, sigurno će biti razočaran jednostavnom unutrašnjošću Tipa. Komandna tabla dizajnirana je u nekom prošlom vremenu, no nakačen tablet od 7 inča daje joj izvesnu dozu modernizma, za razliku od one kod Sedan verzije (ekran od 5 inča ovde je ugrađen u konzolu). Integriše sistem za navigaciju TomTom 3D, sa kartografijom Evrope, kao i CarPlay i Android Auto. Osim toga, mat ekran apsolutno je neosetljiv na sunce i odbljesak, što znači da je savršeno čitljiv bez obzira na količinu svetlosti u kabini.

 

fiattipo_502.jpg

 

Mnogi drugi elementi su već viđeni kod ostalih modela proizvođača, što ne znači da ne zaslužuju pohvalu. Točkići za podešavanje klima uređaja i pregledni analogni instrumenti, svakao spadaju u njih. Upravljač je lep na oko i još prijatniji u rukama (isti kao kod 500X), bez obzira što je na njemu previše raznih dugmića. Smešten u relativno tvrdo sedište, sa dovoljno snažnim osloncima i električnim podešavanjem lumbalnog dela, vozač lako pronalazi željenu poziciju. Amplituda podešavanja sedišta po visini je impresivna, Tipo se savršeno adaptira različitim gabaritima. Lično, imao sam malih problema sa desnim kolenom, koje je neprijatno ''češalo'' donji deo konzole, no verujem da je ovo individualna stvar. Ergonomiji se dakle ne može mnogo toga prebaciti, sve komande postavljene su kako treba, računajuci i one za električne podizače prozora (često smeštene preterano unazad). Slično je i sa udubljenjima i boksovima za odlaganje sitnica; pored standardnih, navedimo i jedan poveći u naslonu za laktove (podešava se po horizontali). U B molu je izbor plastike, posebno one na vratima i donjem delu centralne armature, računajući i konzolu koja deli vozača od suvozača. Na gornjem delu armature ipak je sunđerasta, no i dalje smo daleko od standarda koje su nametnuli tenori u segmentu.

 

fiattipo_rs6.jpg

 

Uprkos tome, izbegnut je ''efekat Logan'', enterijer ne deluje preterano ''low cost''. Ovo se odnosi i na kvalitet izrade, greše oni koji sa prezirom spominju tursku fabriku u Bursi, jer ova spada među najmodernije. Ni raspoloživ prostor u našem Tipu nije za potcenjivanje, štaviše, može se reći da spada u izdašnije. Na zadnjem sedištu dve odrasle osobe putuju posve komotno, čak se i treća može smestiti u sredinu, bez da mora neprijatno raširiri noge (nizak tunel). Zadnja stakla silaze kompletno u vrata, dok su za sve putnike, računajući i vozača, predviđene ručice na plafonu. Pristup im je olakšan širokim otvaranjem vrata, sada sa maksimalnim uglom od 80°. Verujte mi na reč, da bi se zatvorila nije neophodno zalupiti ih kao manijak, uz to, zvuk je pun i prijatan. Ko bi to očekivao od jednog Fiata... Sam prtljažnik je logično skromniji nego li kod Sedana (520 litara), no sa 440 litara i pravilnim formama, praktičniji je, i zadovoljava četvoročlanu porodicu. Nažalost, obaranjem naslona ne dobija se ravna površina (razlika u nivou iznosi desetak santimetara), dok je u dnu samo pribor za opravku guma i kompresor.

 

fiattipo_rs8.jpgfiattipo_rs7.jpg

 

Motor po meri
Za početak, Fiat je predvideo samo dva benzinska i isto toliko dizel agregata. U predhodnom druženju sa Sedanom vozili smo slabiji 1.3 MJet od 95 ks, dok smo se sa snažnijim 1.6 MJet, imali priliku sresti više puta u ostalim modelima grupacije Fiat. Bez sumnje odličan blok, idealan za vozače koji prelaze desetine hiljada kilometara godišnje, no za one koji imaju izvesnu averziju prema dizelima, pa uz to i ne prelaze značajnije distance, 1.4 T-Jet je prava stvar. Na zaokret ključa (nema dugme Start) javlja se diskretnim, blago promuklim zvukom. Takav ostaje i u najvišim obrtajima, njegova diskrecija nikada nije dovedena u pitanje. To ne znači da turbo ne duva snažno, naprotiv, 215 Nm razvija pri skromnih 2.500 o/min, no i sa znatno manje obrtaja posve ''lepo'' ubrzava. Zapravo svi mu prijaju, niski i visoki, pitanje je samo kakvog ste raspoloženja kada sednete za upravljač.

 

fiattipo_8.jpg fiattipo_506.jpg

 

Perfomanse nisu za podsmeh, štaviše, kako isti blok postoji i u verziji sa 140 ks, moglo bi se posumnjati da je Fiat bio velikodušniji od navedenih 120 konja... Obećanih 200 km/h reklo bi se da lako dostiže (pogurali smo ga bez imalo muke na ''samo'' 180 km/h), no o ubrzanju do stotke ama baš nigde nismo pronašli zvanični podatak!? Uz pomoc štoperice na smartfonu, utvrdili smo da je ispod 10 sekundi. Motoru pomaže šestostepeni manuelni menjač (najavljen je ubrzo i automatski), dobro odmerenih prenosnih odnosa, i sa, pazite sad, precizno vođenom ručicom! No šta sve to vredi ukoliko je Tipo na ''klimavim nogama''. Srećom, ni na ovom polju se nije škrtarilo, moderna platforma preuzeta je iz 500X, dok ogibljenje ima veoma dobar odnos udobnost/efikasnost. Dobro, ne očekujte ovde prefinjenost jednog Peugeota 308, no u suštini radi se o nijansama, koje se mogu zanemariti u svakodnevnim uslovima eksploatacije.

 

fiattipo_507.jpg

 

Jedina realna mana vožene verzije odnosi se na potrošnju, posebno u jednoj zahtevnoj urbanoj sredini, kao što je Pariz. Ukoliko je na putu posve izvodljivo sići na 6.5-7 litara (na autoputu jedno pola litre više), po gradu podatak je uvek dvocifren. Čak i u rano jutro, na pustim ulicama francuske pretonice (ali sa nebrojeno mnogo semafora), putni računar pokazivao je između 10 i 11 litara, da bi se na kraju test vožnje prosek stabilizavao na visokih 9.6 litara. Podatak bi sigurno bio još veći da nije veoma efikasnog Stop&Start sistema, koji po svakom zaustavljanju gasi motor. Po gradu i prilikom parkiranja neophodnu pomoć pružali su nam senzori i kamera, kao i dobro poznat mod City (pojačava električnu asistenciju upravljača). Ovo je samo uvod u bogatu opremu (serijsku ili uz doplatu), gde se između ostalog može pronaći auto adaptivni regulator brzine (funkcioniše između 30 i 150 km/h).

 

fiattipo_508.jpg  

 

Sve u svemu Tipo kupcima nudi možda jedan od najboljih odnosa uloženo/dobijeno u segmentu, sa početnom cenom od nepunih 12.400 evra (promotivna cena). Naravno radi se slabijem benzincu 1.4/95 ks Easy, dok za najskuplji 1.6 MJet Lounge treba 17.490 evra. Nažalost, na nažem tržistu za sada nije dostupan voženi blok, no tek orijentacije radi, u Francuskoj je jeftiniji za 2.500 evra od snažnijeg dizela. Po toj logici 1.4 T-Jet Lounge (najviši završni nivo, bogato je opremljen) mogao bi da košta oko 15.000 evra, što samo dokazuje da mu titula AutoBest nije dodeljena na lepe oči. Za neupućene, žiri od 26 specijalizovanih evropskih novinara, dodeljuje svake godine ovu titulu, na osnovu 13 kriterijuma, kao što su koncepcija, udobnost, odnos kvalitet/cena, vozna dinamika, cena rezervnih delova, polivalentnost, preprodajna vrednost...

Sve u svemu, Tipo se na kraju pokazao kao automobil znatno interesantniji nego što bi se to reklo na prvi pogled. Dobar ili vrlo dobar na svim poljima, vratio se osnovnim vrednostima proizvođača, na opšte zadovoljstvo budućih kupaca. Još da su odlučili da ga proizvode u Zastavi, mogli bismo reči veliko ''grazie Fiat''!

 

preuzeto sa - vrelegume.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites
37 minutes ago, Skorpion said:

Video neko ovo? Prodaje samo modele od zalihe...

 

Tipo Sedan Easy 10.990EUR, pretpostavljam za 1.4 95KS.

 

http://www.fiatakcija.com/big-deal/

 

Klik na:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/73034-nedelja-neverovatnih-ponuda-je-pred-vama-the-big-deal/

 

Dobili ste svi i Email o tome. :thumbup: 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U GER Fiat do sada prodao 5200 Tipa. Po meni, odlican rezultat jer su 5V i SW dosli prije mjesec dana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Negdje u 3. ili 4. mjesec sljedeće godine možemo očekivati službenu objavu kako će rebrandirani Tipo biti ponuđen u SAD-u, vjerojatno kao Chrysler.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Večeras bio u Stojanovu, kolega hoće da pazari Tipa pa išli zajedno. Mene lično interesovao karavan, ali imaju samo jedan jedini 1.6 mjet Lounge oprema sa parking senzorima i rikverc kamerom, cena 17500 evra. Kažu do sajma automobila će biti vozila. 

 

Ja sam mislio da svaki HB i SW imaju ovakvu tablu:

uconnect.jpg

 

Međutim prodavac mi je rekao da u zavisnosti od nivoa opreme dolazi takva tabla (konkretno Lounge paket opreme), a za Easy i Pop paket dolazi ona kao u limuzini:

maxresdefault.jpg

 

 

Meni nije jasno da se cela tabla menja u zavisnosti od nivoa opreme. Razumem facelift i restyle nakon par godina kako bi se osvežio aktuelni model i kako bi i dalje bio konkurentan ali ovo mi nema logike. Mislio sam da sa izlaskom HB i SW modela ide i ova nova tabla u ova 2 modela.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...