Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Fiat Novi Tipo / Novi Fiat C segmenta

Recommended Posts

Ja sam isto na Crossu ima gubitak rashladne tečnosti, pao nivo jedno dva prsta ispod minimuma. Kilometraža tu negde oko 15000km.
Otišao u ovlašćeni, proverili dal negde gubi tečnost. Rekoše da nije vidljivo, dolili malo destilovane i rekoše da pratim. Posle sve bilo ok.
Što se guma tiče, dobio sam letnje Bridgstone Potenza gume uz njega.
Što se tiče potrošnje goriva , sličnu sam imao i ja u sličnim uslovima na nekih 500km uzorka. I dalje tvrdim da je taj trocilindraš jedan od štedljivijih benzinaca na tržištu ako se uzmu u obzir i gabariti auta.

Sent from my 2203129G using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Što se tiče potrošnje, ima u mojoj temi, običan 1.4 postiže sličnu potrošnju, prošle godine moj Tipo do CG i nazad 5.3 po bordu. Bez namere da omalovažvam 1.0t naprotiv, sigurno se lakše vozi, ali može i 1.4 da mu parira u dosta segmenata, eto npr u potrošnji do CG što bi značilo magistrala većinom. Po mojem mišljenju čak na 1.0t bi trebalo očekivati nižu potrošnju od datih 5.4

 

On 9/28/2022 at 3:13 PM, djole81ar said:

Da kompletiram u mojoj temi povratak, do CG i nazad, preko Rudnika, obilaznicom oko Čačka, i novim AP u CG, sa veoma malo vožnje po lokalu, 5.3 po bordu, vreme i brzina vožnje standardna, ko po google, bez štednje koliko put zahteva i može, 16h10min tamo i nazad sa kraćim zadržavanjima na granici

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minutes ago, djole81ar said:

Po mojem mišljenju čak na 1.0t bi trebalo očekivati nižu potrošnju od datih 5.4

Upravo je fora u magistrali, gde ce svaki auto najmanje trositi jer se vozi u idealnim uslovima. Plus odlasci na more, auto mozda jeste optereceniji ali se uglavnom lagano ili normalno vozi zbog porodice, ritam je konstantan, vrlo malo kocenja... Ne mogu se u tim rezimima ocekivati neke Bog zna kakve razlike u potrosnji kod motora slicne snage. Iako je razlika u "prehrani" vazduhom, jedan ima vise kubika i cilindar vise, drugi veci obrtni.

Razlika bi bila veca kada bi u pitanju bila ostrija i zahtevnija voznja, vise uspona, vise preticanja... Tu bi atmosferca (zbog malog torque) morao da drzis mnogo duze u visokim obrtajima, a onda znate sta bude sa potrosnjom :) . Druga stvar, sto je vec receno, razlika u obrtnom momentu pogotovo na nizim obrtajima cini da se turbo motor daleko opustenije i lakse vozi, snaga dostupna kroz mnogo veci raspon obrtaja, manje saltanja, itd.

Treca stvar je opet i do vozaca - nacin voznje i poznavanje motora koji ti je u rukama. I sta ti je cilj - uzivanje, manja potrosnja, kombinacija toga, puki prevoz od A do B ili vec nesto peto :) ...

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu su negde sa kombinovanom u pola litra u praksi, sumnjas li da sam vec ranije poredio upravo to ;) .

Deluje mi da ljudi previse ocekuju od malog trocilindrasa sto se potrosnje tice, ipak je to cilindar manje i 999 ccm. I opet je to benzinac koji zna da srkne kada se optereti.

Glavna prednost su mu malo veci obrtni i opustenija voznja. Takodje aluminijumski blok i glava, razmak izmedju cilindara samo 77mm - sto u prevodu znaci samo oko 90 kg tezine za T3. Sto opet doprinosi manjoj masi u nosu, malo boljoj dinamici voznje... Takodje je i ekologija na njegovoj strani, Euro 6d motor... Sto opet nosi i gomilu slozenijih sistema - MultiAir 3. generacije, direktno ubrizgavanje (klasicna problematika kod ovog tipa ubrizgavanja je koksiranje na ventilima), GPF filter (pandan DPF kod dizela), integrisani IC hladjen vodom (a ne izdvojen i hladjen vazduhom kao na T-Jet i MA), elektro Wastegate ventil (umesto ranijeg pneumatskog)...

Sve je to lepo, ali ostaje da se pokaze i u praksi. A oko potrosnje i eko normi, oko cega i jeste najveca halabuka - koliko sam citao u vise testova, u drugim modelima koji nose T4 verziju tog motora (150-180 KS i do 285 Njutna), cesto su se zalili na neocekivano visoku potrosnju te verzije FireFly.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozio sam i 1.4 u 500l i 1.0t u Tipu.
Da, potrošnja je vrlo slična, barem u mom slučaju na svakodnevnim destinacijama, ali..... Uživanje u vožnji i lakoća iste je daleko na strani trocilindričnog turba, pogotovo na malo zahtevnjim putevima, brda, preticanja i ostalo.

A opet, poređenja radi, taj trocilindraš turbak mi je manje trošio od ovog sad 1.4 turbaka, minimum litar i to gledajući svakodnevne rute.

Ovih dana moram do Zlatibora i nazad, identična ruta kojom sam pre pola godine ušao za Tipom. Baš ću da uporedim potrošnju sa Bravom. U najavi će bravo trošiti litar više, normalne vožnje, što u principu i nije neka velika razlika ako se uzme u obzir i pređena kilometraža, godište itd.

Sent from my 2203129G using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...