Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Fiat Novi Tipo / Novi Fiat C segmenta

Recommended Posts

Evo ja sam premerio

 

Rub kod prednjeg točka (uzeti u obzir da je mereno do plastike oko ruba) 70.5

Prednji branik 24

Zadnji 31

Prag iza prednjeg točka gde je najniža tačka (plastika) 23cm

najniža tačka je neka zaštita ispod menjača i ona je čini mi se na oko 16cm

 

Poslato sa VOG-L29 pomoću Tapatoka

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, neshaoct said:

Na dosta mesta se nalazi taj podatak o dodatnih 40mm klirensa u odnosu na HB verziju, mahom potiče verovatno iz nekog saopštenja za medije.

Ali... kad se pogledaju specifikacije za Tipo Cross, svuda piše da mu je klirens 16 cm. Specifikacije za Tipo HB navode 15 cm klirensa za njega, isto kao i za sedan. Kad bi HB Tipo bio 4 cm niži od Crossa, tj. imao klirens od 12 cm - to bi bilo skoro 2 cm niže nego npr. kod Golfa 8, ili 1.5 cm niže od Peugeot 308, ili skoro 1 cm niže od Focusa... al' nešto nisam primetio da je Tipo HB niži od svih njih.

U YT testovima pominju 10mm, ponegde 20 mm dodatnog klirensa kod Crossa u odnosu na HB, što nekako i može da pije vodu.

 

 

 

To oko deklarisanja klirensa, čovek više ne zna kome da veruje (laže ko stigne ), a i sami proizvodjači to često kriju kao zmija noge i/ili navode podatke koji su neuporedivi.

Neko ti navodi klirens samo za prazno vozilo, neko za vozilo sa vozačem, neko za maksimalno opterećeno vozilo. Neko i "ništa" :) 

Neko za jedan model odredjenog brenda navede sve ( za svaki paket posebno koliki je klirens za maksimalno opterećen i za samo sa vozačem, ali ne i za neopterećen ), a za drugi model tog brenda ti navede samo za neopterećen.

Pa ti budi pametan i znaj unapred šta si kupio ...  :)

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
E pa imamo na forumu dosta vlasnika raznih Tipo verzija, pa mogu ljudi da premere i da saznamo pravu istinu i rešimo misteriju.
Samo da se dogovorimo na kojoj tački da merimo.
 
Ja ću da izmeri od asfalta do pragova, ruba iznad prednjeg točka ( mislim da je to i najmerodavnije jer je karoserija istog oblika) i napred i pozadi do plastike branika.
 
 
Poslato sa VOG-L29 pomoću Tapatoka
 
 
 
 
Šta je junaci, niko da uzme metar u ruke i potroši dva minuta vremena za dobrobit foruma i rešavanje misterije auto industrije?

Poslato sa VOG-L29 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taj klirens u zoni pragova sigurno može (nekada) biti značajan, ali, kada bih kod 500L gledao klirens tu negde „na pola praga“, čovek bi greškom pomislio da je terenac. A džaba mu klirens na tom mestu, kada je klirens napred u zoni šuspleha na samo oko 14 cm. Gotovo sva kola su baš tu najniža.
Znam da za Tipo Cross mnogi pišu da mu je klirens +40 mm u odnosu na običan Tipo. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svi se hvale,al kad treba da se meri,slaba vajda.

Ako se tako meri,onda prakticno tipo cross ima klirens od 16 cm?

Koliko onda ima obican12-13?

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minutes ago, sasha015 said:

Svi se hvale,al kad treba da se meri,slaba vajda.

1 hour ago, knezevic76 said:

Šta je junaci, niko da uzme metar u ruke i potroši dva minuta vremena za dobrobit foruma

Davno ti je, druze moj, to zaboravljena kategorija ovde ;) . A pogotovo u poredjenju sa druzenjem pre 10-ak godina...

Tu smo sve vise i vise jedino ako postoji neki problem ili nedoumica, po mogucstvu da se sazvace ili resi dzabe. Tek DIY i pomoc drugima smo i zaboravili sta bese...

Pricam generalno, a evo kako su nekada izgledale "provokacije" :)  i odgovori iz prve ruke... Odma' ga merimo :D :

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/82235-fiat-nuova-bravo-14-tjet-sport-da-li-je-nestabilan-u-vožnji/&do=findComment&comment=1590879

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam merio 500L nakon što je moj klinac malo očešao onaj gumeni deo donjeg spojilera na prednjem braniku, a pravdao mi se da mu nije jasno kako se to desilo kada je 500L onako visok na pragovima. I onda sam ga detaljno izmerio na par mesta, a i svaki deo lepo fotografisao, da bih mu objasnio gde je „zajeb“.

Ali, nije pomoglo. Jer je opet zakačio, a sve opet uz neko detinjasto objašnjenje.

Neki dan perem 500L i vidim da je očešana prednja desna felna. Pitam ga: „Kako se ovo desilo sine?“ A on će: „Znači, to je žuljalo? Čuo sam nešto, ali, ne sećam se ...“

 

Tek, zašto meriti klirens, kada se on može i "ispipati" :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Taj klirens u zoni pragova sigurno može (nekada) biti značajan, ali, kada bih kod 500L gledao klirens tu negde „na pola praga“, čovek bi greškom pomislio da je terenac. A džaba mu klirens na tom mestu, kada je klirens napred u zoni šuspleha na samo oko 14 cm. Gotovo sva kola su baš tu najniža.
Znam da za Tipo Cross mnogi pišu da mu je klirens +40 mm u odnosu na običan Tipo. 
Konkretno sam mislio na vlasnike Tipa modela, kapiram ako još neko izmeri npr od asfalta do ruba prednjeg točka da ćemo dobiti neko poređenje, jer karoserija bi trebala biti ista, samo da se vidi razlika kolika je, naravno sa gumama koje dolaze fabrički. Ako tu ima odstupanja npr 40mm, onda znamo da je otprilike ta razlika u klirensu.
@Ivan
Znam sve druže, al ajd, valjda neko napiše nešto van teme gde se kuka mesecima kako mu auto nije isporučen a posle tajac ;)

Poslato sa VOG-L29 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites

@knezevic76

Polako, sad ce zimske teme :) , pa koje felne mogu umesto preskupih OEM novih, pa sta je PCD, CB, ET,... To ti je ono sto je, nazalost, sve prisutnije i u svakodnevnom zivotu - nema me do sledeceg problema.

Nevezano konkretno za ovu pricu, najjace mi je kada neko nesto pita oko problema koji ima, ljudi mu pomognu, sazvacu sve... A kada se problem resi, ne udostoje istu tu zajednicu bar neke povratne informacije, trenutne cene necega (usluge, dela) sa cime je reseno, itd.

A bar je ovaj forum ranije bio poznat pre svega po entuzijazmu i druzenju clanova, medjusobnoj i prakticnoj i ovoj virtuelnoj pomoci, razmeni gomile korisnih informacija iz prve ruke...

 

On topic - ako budete poredili, ne zaboravite i razliku u visini profila gume, kod Cross je 215/55/17 (vs 205/55/16 ili 225/45/17, ako je u pitanju HB).

Tj. teoretski nekih 0.6 cm bisi bok od 16'' i poprilicnih 1.7 cm od 17'' sa 45 profilom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ali, to je "ljudski", odnosno, svojstveno ljudima i inače ( "A kada se problem resi, ne udostoje istu tu zajednicu bar neke povratne informacije" )

:)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/18/2022 at 1:39 PM, knezevic76 said:

Evo ja sam premerio

 

Rub kod prednjeg točka (uzeti u obzir da je mereno do plastike oko ruba) 70.5

Prednji branik 24

Zadnji 31

Prag iza prednjeg točka gde je najniža tačka (plastika) 23cm

najniža tačka je neka zaštita ispod menjača i ona je čini mi se na oko 16cm

 

Evo bacih ga i ja konačno na lenjir

Iza predmjeg točka 17
Rub 66 

Gume 205x55
E sad meni se najniža tačka na patosu činila iza prednjeg točka ka sredini gde je pričvršćeno rame tu izmerih 16cm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zanima me, nakon koliko vremena počne da duva toplo na ventilaciji kod vas, vlasnika tipa uopšte?
Ja sam merio ovih dana na jutarnjim spoljnim temperaturama od 7-12 stepeni i grejanje krene nakon minut do minut ipo, tj topao vazduh, i to u mestu, bez vožnje.

Poslato sa VOG-L29 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prosle nedelje bilo hladnjikavo rano ujutru, palio grejanje na 23C, nisam merio vreme ali i kod mene tako - posle oko minuta krene topao vazduh (prebacim na rucno na srednju konzolu i rukom proverim da li se vazduh ugrejao).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako je baš to imperativ u gradskoj vožnji, a nema se zimi garaža kod kuće i na poslu, onda je nužno i grejanje volana, jer "na minusu" on ostaje dugo veoma hladan ako je bio parkiran napolju. :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma, ne, ne mislim ja da je grejanje volana „must have“, ali, ako se već insistira na tom maksimalno prijatnom korisničkom iskustvu kada se u uslovima kratkih gradskih vožnji zimi sedne u veoma hladna kola, onda „ne ide“ istovremeno i bez grejanja volana. Prosto, „glupo je“ zbog komšija, da vas ispred zgrade vide da zimi vozite kola sa rukavicama na rukama. :) Jer, „Bože moj“, danas i Dačija ima grejanje prednjih sedišta, tako da to svakako odavno nije stavka nekog posebnog luksuza. Kao ni ono grejanje volana. :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rezultati prodaje za septembar.

Fiat Tipo, Evropa: prodat u 2.759 primeraka. 

Ukupno za prvih devet meseci ove godine u Evropi: 17.851 prodatih primeraka.

 

Untitled5.thumb.png.fef9af78fb3559dec24bf05fce31a0e1.png Untitled4.png.0c68d50ce9469abf01c837aa0129b9d3.thumb.png.e22b8837285ece4aeabcd5762d0e811b.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ficko se godinama vrteo i do 190.000 komada, prosle cini mi se 175.000 . Neverovatno kako su uboli sa tim modelom, prodaja ne jenjava deceniju i po.

Panda je isla i do 300.000 komada, a zadnjih godina se drzala barabar sa malim 500.

 

Sto se brojki prodaje tice, to su nazalost jedina dva modela vredna pomena kod Fiata. Ovo sve ostalo je ili ubijeno ili pred samim gasenjem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...