Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Fiat Novi Tipo / Novi Fiat C segmenta

Recommended Posts

Poslovno sam zadnjih 10ak dana bio u Vašavi, Plovdivu i Istanbulu. U Poljskoj i Bugarskoj Fiat je rjedji od Bentley. Čak ni Pandi nema. Nešto sitno 500tki a najčešći ITA auto na ulicama Varšave je Giulia. 

U Turskoj Egea SW nema nikako, po neki 5V model. Cross modela već sada ima solidno na ulicama i naravno njihov 4V model kojeg voze taksisti i razne državne organizacije. U 90% slučajeva Cross i 4V su 1.3 Multijet. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naravno Egea taxi ima Light show na instrument tabli (check engine, tire preasure, ABS...) i jutros me vozi jedan "zemljak" sa korijenima iz Yeni Pazar, ima Egeu 1.3 Multijet 2020g sa check engine lampicom i cca 80.000 KM i kaže problem sa diznama. Prije Egee je imao Lineu 2009g i sa njom je bio zadovoljan. Još ranije je vozio Albeu i obje su bile izdržljive. Na Egei 1.3 Multijet se taksisti žale na dizne (EGR, DPF naravno). 

Renault Symbol 1.5 dCi (Logan) je kaže bio bolji od Egee za potrebe taksista ali više nema dizel motora. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, knezevic76 said:

Evo jedne tabele prodaje , u Stelanstis grupi, Fiat se dobro drži

Sve si sam lepo rekao u prethodnim postovima i potvrdio ovom tabelom. Jeste da svi idu na "drapanje", manju produkciju i vecu zaradu po primerku - ali to podrazumeva i drugacije i savremene automobile... A koliko se dobro drzi, pokazuje da do avgusta ove godine Fiat ima nepunih 250.000 prodatih vozila i pad od -23.6% (uz Jeep, procentualno najveci u okviru celog Stellantisa).

Pri cemu tek dolazimo do poente koju pomenuh ranije... Od tih 250.000, kako stvari stoje - oko 120.000 ima samo mali 500, a oko 90.000 Panda. I to ti je Fiat danas, 85% prodaje imaju dva modela, osnovom iz 2004. i 2008. godine.

Sve ostalo je prd*ulo u cabar i maltene pred gasenjem. Od ostatka najbolje stoji 500X sa 30.000 komada (do avgusta), i to u trenutku kada na trzistu vlada pomama za Crossoverima (da ne pricamo sto Fiat ima samo taj jedan jedini Crossover). Nas 500L ce i na kraju godine, kako stvari stoje, nazalost ostati na cetvorocifrenom broju, trenutno je za 8 meseci na oko 6.000 komada.

Za Tipo smo vec pomenuli, od toga je i krenula diskusija - do jula samo 13.000 komada u Evropi... Compact segment... Iako u padu, itekako i dalje prodavana klasa, modeli iz vrha idu u oko 200.000 komada.

Pomenuto je obnavljanje modela u klasi na 7-8 godina, tacno. Ali je vec posle par godina uveliko razvijan novi projekat (postavljao sam vise puta one price o razvoju i nastanku pojedinih modela). Cega sada nema ni na vidiku. Stilo se npr. pojavio u prodaji 6 godina iza Brava Mk1, Nuova Bravo takodje 6 godina iza Stila... A tu je ujedno i bio kraj pravim Compactima, tj. C klasi kod Fiata.

Godinama imaju samo budget model (za mene je od starta to nova Linea), bez pravog savremenog Compacta (ili trenutno modernog C-Crossovera). Dovoljno je uporediti "naseg" predstavnika u klasi i aktuelni 308 (3008 kao pravi Crossover) ili aktuelnu Astru, i to samo u okviru Stellantisa. Stvar su malo izvukli sa MY21 Tipom, dodajuci ono sto su morali da bi prodali i ovo sto prodaju - digitalna tabla, LED farovi, adaptivni tempomat, prepoznavanje znakova, trake i ostale danasnje vec standardne dzidze...

Za mene je, od tih ocajnih brojki za vecinu modela, mnogo veci problem sto je Fiat ocigledno pusten niz vodu. Apsolutno se slazem da je na celom trzistu totalni haos i zbog dominacije novih klasa, elektrifikacije, pregrupisavanja... Ali nekako mi tu nigde nema jasnog plana sta dalje sa Fiatovim modelima, pogotovo su mi smesne one najave za Lanciu (koju su prvo ubili, a planiraju nove modele koji se konceptom preklapaju sa DS, koji je takodje u okviru Stellantisa i "ziv" bar sa nekim modelima).

Sto je najtuznije - sve ovo pisemo kao ljubitelji, entuzijasti i dugogodisnji (neki od nas i decenijski) vlasnici istih tih Fiata. Ko se evo od dugogodisnjih clanova ovde uopste interesuje za neki od novijih Fiata (od celog foruma znam mozda samo par primera)? Zarad "visih" interesa i globalne zarade, pukli su na evropskom trzistu koje nas jedino i zanima ako gledamo modele koje cemo voziti.

Sto je najgore, a neko vec iznad pomenu - tesko da ce se ikada i blizu vratiti gde su bili. Jer ce cifre tek ici na dole, nema novih modela, a na trziste su na njihovo mesto istim "narodnim" pristupom vec uleteli drugi - Skoda, Dacia, Korejci... Kao sto je i u klasi odavno ispred Tipa i Scala, Ceed, i30, Octavia tek da ne pricamo, vec godinama u samom vrhu...

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 hours ago, Ivan said:

Onda se, takodje kao i ja, dobro secas i Tipa DGT (sa digitalnom tablom) ili npr. Tipa Sedicivalvole :) . Pa Bravo/Brava kada su izasli, bili su pojam dizajna, Bravo recimo 1.8 GT ili HGT sa 2.0 20v petakom... A svi pomenuti nosili titule automobila godine, siroka paleta motora, dobra prodaja, pokrivenost u svim klasama...

Ko normalan bi zaboravio onaj zvuk HGT-a ...

:) 

A pošto neko pomenu da za manje od 20 hiljada nema novih kola u  klasi Tipa, evo gledam, ima i Megan TCe 140 ks za 19.500 ( uz "isporuka odmah" ).

 

https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/11576216/renault-megane-13-tce-140?attp=p1_pv0_pc1_pl1_plv0

 

Ne kažem da je Megan tržišno mlad model, ali motor ( kao najbitniji deo svakog vozila ) je veoma primeren za tu klasu ( blago rečeno ).

Što se Fiat nije za*e*ao pa za Tipo ponudio konkurentan motor za razumne pare.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja se osvrćem isključivo na naše tržište i našu platežnu moć po pitanju novih automobila.

Pa nema jeftiniji od Fiata, najnapucaniji Tipo ili Tipo Cross Cross iz salona su jeftiniji od ovog Megana koji je u možda i u najnižoj opremi.

Isto je bilo i kad sam ja kupovao moj auto. Isto je bio Megan limuzina (koji sam gledao kao drugi pik) u najnižoj opremi i isto je bio 1000€ skuplji od mog Tipa. Sad kad su digli cene, ista je razlika.

Sa druge strane, kad neko ovde na forumu kupuje auto, polovan ili nov, vazda sugerišete kako treba što više opreme ili kako fali ipak navigacija, automatska klima, multimedija, lepša felna, ALU po mogućstvu......a primetno je da forsirate svi što jači motor, kao, slab je u đulijeti taj od 120ks bolje 140ks itd, ipak si mogao jači, a sad dobar je ovaj Megan skoro pa klotara al motor je ok.

Isto tako, sve manje vidim svrhu motora od 140+ KS u današnje vreme, pored svih ovih zakonskih ograničenja i kamera, sem na NAVAKu i autobanu u Nemačkoj, gde će te to iskoristiti?

Ne branim mi Fiat ni Tipo, al shvatite, Fiat je tako pozicioniran i sa Tipom i sa Renegadeom i sa Compasom i sa 500 da pliva u toj nekoj zoni gde cenovno nema konkurenciju.
Ne ulazim u to zašto nisu uradili ovo ili ono na tržištu sa svojim modelima.

Da, ovih dana sam igrom slučaja išao po salonima nekih drugih brendova, sve, ali sve što smo gledali al da ima malo jaču opremu daleko prevazilazi po ceni bilo koji auto iz grupacije Fiat, Jeep.
A gledali smo Suzukije, Škode, neke VW, i koreance. Većina modela u nižim paketima opreme je žali Bože materijala, škripanja , plastike, neki imaju dugmiće komandi još iz pre deceniju ipo, sedišta tanka....a opet su svi dobrano skuplji od Fiata i Jeepa u jačim paketima opreme.
A ako slučajno stavite najjaču opremu sa nekim jačim motorom, cifre su daleko od bilo kog Fiata u segmentu.

PS da Bog poživi Fiat i da ovaj napaćeni narod u zemlji Srbiji gde je od 2230000 registrovanih vozila, 30000 (24000 putničkih u ovu cifru spadaju i flotna vozila) novih, ljudi i dalje voze većinom automobile starije od 15 godina. Da ne zaboravim i Daciu uz Fiat.

Broj prodatih novih putničkih automobila u Srbiji za januar-jun 2021. po markama.

1.Škoda 2.610

2.Fiat 1.569

3.Toyota 777

4.Kia 748

5.Renault 736

6.Hyundai 682

7.Volkswagen 591

8.Dacia 556

9.Opel 525

10.Citroen 495

Fiat najtraženiji u LKV segmentu

Od ukupnog broja prodatih vozila (19.256), prema podacima Srpske asocijacija uvoznika vozila i delova, LKV segmentu pripada 2.737 primeraka, a u prvoj polovini godine najviše su se kupovali one marke Fiat (611), Dacia (388), Škoda, (340), Volkswagen (296) i Citroen (201).

Najprodavanijih 10 modela novih vozila u Srbiji su: Fiat 500L, Škoda Fabia, Škoda Octavia, Fiat Tipo, Kia Sportage, Škoda Superb, Dacia Sandero, Hyundai Tucson, Toyota Corolla i Renault Clio.

Inače, konkretno modeli iz Turske fabrike, Tipo, nije nikad bio namenjen napadu na evropsko tržište, ali zato modeli iz Torina jesu, zato su i takve cifre prodaje, kakve i jesu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, moron said:

 

:) A pošto neko pomenu da za manje od 20 hiljada nema novih kola u  klasi Tipa, evo gledam, ima i Megan TCe 140 ks za 19.500 ( uz "isporuka odmah" ).

 

https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/11576216/renault-megane-13-tce-140?attp=p1_pv0_pc1_pl1_plv0

 

Ne kažem da je Megan tržišno mlad model, ali motor ( kao najbitniji deo svakog vozila ) je veoma primeren za tu klasu ( blago rečeno ).

Što se Fiat nije za*e*ao pa za Tipo ponudio konkurentan motor za razumne pare.

 

Tipo limuzina sa 1.0t je 18.000eur

https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/20365648/fiat-tipo-10t-100hp-led?attp=p1_pv0_pc1_pl1_plv0

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, knezevic76 said:

Inače, konkretno modeli iz Turske fabrike, Tipo, nije nikad bio namenjen napadu na evropsko tržište, ali zato modeli iz Torina jesu, zato su i takve cifre prodaje, kakve i jesu.

Apsolutno se slazem, zato i kazem da je (da me neko ne razume pogresno), Tipo za mene od starta bio nova Linea (Tofas, sedan, platforma, startna tehnologija i oprema...). Upravo zbog toga, za mene je model cak postigao i neocekivano dobre cifre prodaje u Evropi, u one prve dve cele godine (123.000 i 102.000 komada), iza toga je krenulo nizbrdo. Sa minimumom ulaganja, od sedana za domace trziste gde se i pravi, za Evropu su poturili HB i MW. A obicno ide obrnuto - u Compact klasi se prvo dizajnira i pravi HB, pa se pred kraj produkcije kalemi gepek i pravi jeftini sedan za treca trzista (poput ovog Megane iznad). A ovako je uradjeno zbog ogromnog ulaganja iz Turske i sedana koji se tamo dominantno voze. Gde su apsolutno ispunili cilj i prodaja Tipa je svo vreme odlicna, tako da se sam model debelo isplatio. Slicnu taktiku za Evropu su pokusali i sa Cross modelom - opet sa minimumom ulaganja, uz malo veci klirens, par estetskih izmena i modernih dzidza, bar pokusati da se nesto proturi kao Crossover (iako u eri pomame za istim, imaju samo taj jedan pravi, u vidu 500X).

1 hour ago, knezevic76 said:

al shvatite, Fiat je tako pozicioniran da pliva u toj nekoj zoni gde cenovno nema konkurenciju

Uz Fiat, neki specifican pristup trzistu imaju i Dacia i Skoda. Dacia sa jeftinim modelima, malo tanjim kvalitetom i opremom (mada i oni u zadnje vreme "pustaju" novije platforme i tehnologiju), tako da je zadnji Sandero mesecima unazad jedan od najprodavanijih modela u Evropi, Duster takodje vrlo dobar. Dok Skoda, uz nesto vise cene, odlicno gadja "medjuklase" - od starta sa Octaviom (koja je na C platformi), Superbom, a od skoro i sa Scalom (na B platformi kao Tipo).

1 hour ago, knezevic76 said:

Ja se osvrćem isključivo na naše tržište i našu platežnu moć po pitanju novih automobila

Ne ulazim u to zašto nisu uradili ovo ili ono na tržištu sa svojim modelima

PS: Ova tema je zamisljena da bude generalno o Tipu kao modelu (kao i ceo podforum) - gde pisemo o nastanku modela, razvoju, primenjenoj tehnici i unapredjenjima, ukupnim prodajnim rezultatima u Evropi/svetu, poredjenju sa konkurencijom, ostavljamo klipove i tekstove... Mada se naravno uvek podvuce nekog off-a :) ...

Za teme o konkretnoj kupovini kod nas i poredjenju sa cenama sa drugim modelima na nasem trzistu, takodje imamo odgovarajuci podforum i temu za kupovinu Tipa. A prodaja na nasem trzistu je statisticka greska za generalnu prodaju modela i pocetnu pricu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 9/19/2022 at 10:26 AM, djole81ar said:

Eto, čim se stavi moderniji motor vidi se koja je cena, sa 1.4 bi bi poprilično jeftiniji, plus ako se dobro sećam, ovaj model sa oglasa čak i nema sve od opreme, nema adaptivni, limitator brzine i još neke stvari, dakle, može još skuplje, taman tu negde do 20000€.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po mojem skromnom mišljenju Tipo 5V je mnogo lepši od Stila 5V, karavan da ne pričam, tako da po meni ne mogu porediti nikako 5v Tipa i Stila kupe. Da su ga šarali mnogo jesu, tako da se više ne zna šta je šta, i šta može da se očekuje od kojeg modela... Ritmo, Tipo, Bravo/a, Stilo, Bravo, Tipo....  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zabari su cuveni po tome, nikakve konzistentnosti, cime samo prave zabunu... Kod Svaba je Golf Golf jos od 1974. godine - njihov predstavnik u C klasi skoro pola veka. Koliko god nisam ljubitelj njihovog shvatanja vozila i dizajna - toliko im za gomilu drugih stvari skidam kapu.

Jos smesnija situacija mi je bila sa Fiatovim (ubijenim) modelom u B klasi - isti auto, uz malo sminke i 13 godina "podgrevanja" im je bio: Grande Punto, pa Punto Evo, pa Punto :blink: .

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
29 minutes ago, djole81ar said:

Po mojem skromnom mišljenju Tipo 5V je mnogo lepši od Stila 5V, karavan da ne pričam, tako da po meni ne mogu porediti nikako 5v Tipa i Stila kupe. Da su ga šarali mnogo jesu, tako da se više ne zna šta je šta, i šta može da se očekuje od kojeg modela... Ritmo, Tipo, Bravo/a, Stilo, Bravo, Tipo....  

Za mene je velika razlika izmedju Stila i Tipa. Stilo je bio pojam bogate ponude prostora u unutrašnjosti, a Tipo je meni pojam teskobe (za moju visinu i proporcije tela i moju porodicu, sa tri osobe visinom iznad proseka).

Kada se tek pojavio Tipo SW, odmah sam otrčao u AK Kole, da ga uživo vidim i u njega sednem. Kao da sada gledam. Ispred mene je bio prelepi Lounue ... I kada sam pokušao da sednem na mesto suvozača, dodirnuo sam glavom nebo. Jedino mesto u kolima na koje sam mogao sesti je bilo vozačka pozicija, jer se to sedište podešavalo po visini, ali je i ono sedište suvozača, a bilo je fiksirano „na pola visine“ u odnosu na vozačko.

Tada sam iz glave trajno izbacio ideju kupovine sadašnjeg Tipa SW. Džaba mu bio i motor sa kojim sam ga gadjao (tada je 1,6 bio sa 120 ks) i dobra cena za tu klasu karavana (Lounge je bio oko 18,5k).

A Stilo ... Stilo je bio neka druga pesma. Sećam se, jer sam i njega merkao, davne 2004. godine. Bio mi je komforniji od tadašnjeg pežoa 307 ( koji je bio visok 151, a na mestu vozača je imao „Headroom“ od čak 103,5 cm ). Ali, te davne 2004. mi je Stilo (mada poželjniji) bio preskup (bar u odnosu na tadašnji 307).

Čak i danas kada vidim nekog još zaostalog prastarog Stila ( posebno „sandučara“ ) ja malo uzdahnem, jer je za mene to bilo vozilo za poželeti.

Edited by moron

Share this post


Link to post
Share on other sites

@moron

Stildza je bio potpuno drugaciji koncept i pristup. Pravi Compact od starta, sa novom, pravom platformom za klasu, koja je razvijana zajedno sa Magna-Steyr, po prvi put koristeci alate virtuelnog razvoja (identicnu platformu su koristili i naslednici Nuova Bravo/Delta). Sa gomilom nove generacije opreme i elektronike, koja je isla cak i u serijskoj opremi. Pre 21 godinu, model je imao Keyless sistem sa tokenom, adaptivni tempomat (sa radarom), ksenonske farove, ConnectNav+, segmentnu panoramu, dvozonsku klimu, Selespeed menjace, 2.4 benzinske petake... Za sebe sam ga gledao (i kupio) kada je bio 4 godine star model i polovan oko petocifrene cene - za to vreme je 3 Porte sa onakvim agresivnim dizajnom, sa nekom GT ili Abarth optikom i felnama bio avion za svoju klasu (Golf IV, Astra G, Xsara, Megane kacket)... Uz Peugeot 307 i Alfu 147, za mene ubedljivo najlepsi Compacti tog doba. Odlicni i (za to vreme) savremeni, pouzdani JTD i MultiJet motori sa lepim performansama i niskom potrosnjom...

Uglavnom, projektovan da se takmici sa najzescom konkurencijom u klasi, sprc*ne silne pare u razvoj, i iako je u najboljoj godini imao 175.000 komada, pisali smo negde na forumu koliko su tacno (zbog tolikog inicijalnog ulaganja i gomile opreme cak i u seriji) gubili po svakom prodatom primerku.

Dok je Tipisa u startu bio totalna kontra - iskoriscena postojeca manja platforma, manje savremene opreme, skromne ili starije motorizacije... Zbog cega su na modelu lepo i zaradili, pogotovo zbog onakve traznje za 1.3 sedanima u Turskoj. Sa izmenama od MY21, LED farovima i novim DRL, novim bojama, sa nekim lepim 17''-18'' felnama i tamnim staklima, meni je HB spolja simpatican autic. Ono sto me od samog starta odbilo i zbog cega mi nikada nije bio interesantan je enterijer - sam koncept i kvalitet enterijera, pogotovo one prve verzije sa "grbavim" tablama, neugledni prvobitni cajgeri, losija sedista, tapaciri, delom ergonomija... Iste one stvari gde je i Stilo bio najtanji i za koje sam ubedjen da Zabari i dan danas namerno rade kako bi diferencirali svoje brandove. Tipican primer su Fiatova sedista u gomili njihovih modela - sa kratkim sedalnim delom, losom bocnom potporom, losim naslonima za glavu, itd. A daleko od toga da ne umeju da ih naprave - ranije udobna u Lanciji, profilisana i sportska u Alfi ili ne daj Boze u nekim skupocenijim brendovima.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada sam kao već realizovani vlasnik 307 HDI 90 prvi put provozao Stila 1,9 JTD 115 imao sam osećaj da Fiatov dizel trese kao da motor radi na 3 cilindra, ali i da ide tako dobro kao da ima 6 cilindara :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

HDI su uvek imali bolju kulturu rada i trosili su manje, a Zabari su se malo lepse przili :) (bar za moj ukus).

U to vreme je matori imao bas taj 2.0 HDi 90 u Xsari sa kraja produkcije (2003.), a ja 1.9 8v u Stilu.

Secam se i da je taj 2.0 90 motor sasvim korektno isao s obzirom na snagu, a mali potrosac. Doduse i Xsara je bila auto prethodne generacije i laganija.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja se sećam da je u to vreme jedan moj klijent imao paralelno taj nov Stilo JTD i nov Avensis 2,0 dizel, valjda su oba bila 115-116 ks. I on je uvek govorio da su bili neuporedivi temperamentom. Da je Stilo išao kao nenormalan :) Ali, kad god bih seo u taj Stilo i stanemo na nekom semaforu, pa motor za to vreme radi na leru, imao sam utisak da su sedišta sa masažom koja je upravo uključena :) Bilo mi je nepojmljivo da to može onako da trese  :)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo mera pa da uporedimo, sasvim komotna kabina, mere za Cross, a pretpostavljam da su i kod klasičnog novog Tipa iste


Ja sa 180cm kad sednem na suvozačevo mesto 14cm od moje glave do plafona, naslon je normalno podešen, nije zavaljen da se leži.

97cm od suvozačebog sedišta, koje nije podesivo) do plafona

93cm zadnja klupa visina do plafona

47cm prednje sedište širina sa bokovima

50cm sedalni deo prednjih sedišta dužina

15 razmak između prednjih sedišta

130cm od B stuba do B stuba koji je najistureniji zbog plastike, od vrata do vrata još koji cm više

Širina zadnjih sedišta 130cm

48cm sedalni deo dužina zadnjih sedišta


Eto, da vidimo kakva je situacija kod drugih u C klasi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da bi u smislu samih deklaracija poredio to što želiš, bile bi ti nužne ovakve "slike", ali, istog autora, odnosno, mereno istim metodom.

 

https://www.netcarshow.com/peugeot/2012-308/1024x768/wallpaper_0d.htm

 

Ali, subjektivno, za mene ( sa 192 cm i nešto dužim trupom, pa recimo da sam "nenormalan" ) , sadašnji Tipo je jedan od najteskobnijih automobila C segmenta, pri čemu postoje i neka druga aktuelna vozila C segmenta u koja makar na oba prednja sedišta sednem neverovatno komotno ( npr. Focus je meni sušta suprotnost, a ima ih još dosta  ).

 

A da ne kažem da imaš i aktuelnih kola čak i u B segmentu koja na prednjoj klupi nude veći "Headroom" nego sadašnji Tipo. Ja kada sednem na mesto vozača ( ili suvozača) u novu Fabiju (ili u onu prethodnu ), iznad glave mogu da stavim moju stisnutu pesnicu. Kod Tipa na mesto vozača jedva da tesno uvučem i dlan.

 

No, siguran sam da je za ljude prosečne visine ( i normalnih proporcija) Tipo sasvim OK.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta merenja sa linka sam i ja uradio, identično, možda se razlikuje koji mm, al to su te mere.
Moj brat ima 192cm i kad sedne na moje mesto ima do plafona 2cm, ja imam 14cm, ali kad spusti vozačevo sedište onda ima dosta više, nisam merio. U svakom slučaju nije Tipo najiizdašniji i segmentu ali nije baš ni loš. A baš ću da uporedim da Stilom, samo da navatam drugara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je stari forumski duh, merimo ga, pa neka su i ove Moronove (izvinite kolega) dimenzije u pitanju :D .

Jedino sto su se ovakvi eksperimenti ranije izvodili na druzenjima i uz zafrkanciju :thumbup:. Posto je u prici i Stilo - znaci vaze se i ove nase matore sklopocije, ne samo novi?

1 hour ago, moron said:

Da bi u smislu samih deklaracija poredio to što želiš, bile bi ti nužne ovakve "slike", ali, istog autora, odnosno, mereno istim metodom

Vidi ga ovaj, sto sad vrda :P , a covek ti sve lepo premeri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa, znaš i sam, rezultat uvek zavisi od metoda i da bi bilo uporedivo, metod mora biti isti. 
I npr. oko merenja „Headroom“-a jako ti je bitno u kom položaju je sam sedalni deo sedišta ( koliko napred-nazad ), iz koje tačno tačke na sedištu sedišta meriš i pod kojim tačno uglom meriš ( npr. promeniš ugao za samo par stepeni i ode rezultat tamo ili ovamo dosta ).
Zato sam rekao da je bitno sa istog sajta skinuti izmerene dimenzije ( zbog istog metoda ) i to je razlog zašto ćeš ti na različitim sajtovima ( zbog primene različitih metoda, uglova i onih tačaka ) za „Headroom“ da nadješ za dva slična vozila medjusobno totalno drogirane podatke. Neupoerdive maltene.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11/27/2015 at 8:25 PM, neshaoct said:

u modelu Tipo (prednja sedišta dizajnirana su za putnike visine do 1,88 metara, dok su zadnja za putnike visine do 1,80 metara).

 

To je to. Znao sam da sam negde čitao ovo PR saopštenje kada se pojavio Tipo. ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo iznad mi je totalno nelogicno ako misle na prostor? Visina do krova je identicna, a pozadi sa 192 cm opusteno sednem i ima jos 2 prsta "fore". Tek mi je to besmisleno, ali se mozda mislilo na sama sedista Tipa i ono "udubljenje" u gornjem delu, koje recimo bar meni ne prija (a skoro prosecno sam visok)?

 

Nego, odvojih 3 min posle posla, cisto kad se vec zezamo zajedno ;) .

Fiatova Compact platforma druge generacije (C2), Nuova Bravo je u pitanju.

3 hours ago, knezevic76 said:

130cm od B stuba do B stuba koji je najistureniji zbog plastike, od vrata do vrata još koji cm više

Eto, da vidimo kakva je situacija kod drugih u C klasi?

- 137 cm od plastike do plastike B stuba;

- 149 cm najsiri deo na vratima, kao na @moron semi;

 

Sedista su Sport varijanta, citaj najmanje zlo koje je Fiat stavljao u Nuova Bravo :D. Standardno zabarski kratak sedalni deo (doduse duzi nego na obicnim sedistima), ali su bar odlicno profilisana i telo ne mrda po krivinama cak ni u ostroj voznji. Du*e i glava u odnosu na bivsi Stilo (gde sam znao da se kontra odgurujem kolenom i drzim za volan) ili obicna sedista na Bravu:

3 hours ago, knezevic76 said:

50cm sedalni deo prednjih sedišta dužina

47cm prednje sedište širina sa bokovima

- 54 cm sedalni deo prednjih sedista;

- 53 cm sirina u naslonu, 52 cm u sedalnom delu;

3 hours ago, knezevic76 said:

15 razmak između prednjih sedišta

- 20 cm razmak u sedalnom delu, 16 cm u delu naslona;

3 hours ago, knezevic76 said:

48cm sedalni deo dužina zadnjih sedišta

Širina zadnjih sedišta 130cm

- 51 cm sedalni deo zadnjih sedista;

- 134 cm sirina zadnje klupe u sedalnom delu

 

3 hours ago, knezevic76 said:

93cm zadnja klupa visina do plafona

97cm od suvozačebog sedišta, koje nije podesivo) do plafona

- zadnja klupa u cm ista visina, 93 cm

- i vozacko i suvozacko sediste sa podesavanjem visine, uvek sto blize asfaltu, tj. na podu u najnizem polozaju - u tom slucaju do krova je okruglo 100 cm.

 

Meni sve ovo i nije toliko bitno, pun pogodak mi je samo da su sedista dobra i profilisana, jer cak vise volim ususkan enterijer koji "obgrli" vozaca, tablu zakrenutu ka vozacu i sl...

Ono gde je npr. Bravo tanak zbog dizajna i padajuce linije krova je prostor za noge na zadnjoj klupi. Davno smo se zezali na skupovima i poredili (Bravo, Golf V i GP), secam se da je od sredine odmorista za nogu do sredine zadnjeg sedista samo 195 cm. Bilo bi interesantno i to uporediti, deluje mi da je tu Tipo dobar.

Tipo takodje ima kraci prednji prepust, zdepastiji je napred, tj. vise duzine je u zadnjem delu. Samim tim ima i odlican gepek za klasu od 440l (HB varijanta), dok je Bravo na okruglo 400l.

 

Bice mi interesantno da kao bivsi vlasnik ovo uporedim sa Stilom ako @knezevic76 doda kao sto rece (ili se neko od vlasnika ukljuci u diskusiju). Nije mi iskreno padalo na pamet da se sa tim zezam ranije :D, a voleo bih nakon ove price da uporedim. Posto je u pitanju ista C2 platforma, isti WheelBase od 260 cm, Stilo je takodje bio vrlo komotan po sirini ali i kraci od Brava (3 Porte cak 16 cm).

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, ono što sam gore "citirao" iz FCA PR saopštenja ( "u modelu Tipo (prednja sedišta dizajnirana su za putnike visine do 1,88 metara, dok su zadnja za putnike visine do 1,80 metara).) je stvar same anatomija sedišta Tipa ( ne Headroom ), odnosno, sedišta su dimenzijama i oblikom prilagodjena osobama DO te visine.

 

I kada sednem u Tipa na mesto vozača ja imam isti problem koji i ti kažeš ( "ali se mozda mislilo na sama sedista Tipa i ono "udubljenje" u gornjem delu, koje recimo bar meni ne prija (a skoro prosecno sam visok)?"), tj. naslon sedišta me pogrbi i baš mi je neprijatno. Jer, mada sam i ja 192 cm, trup mi je malo duži, a noge za toliko kraće ( no je zir svakako 192 cm :)  ).

Ali, zbog ta možda najviše 1-2-3 cm dužeg trupa, ne samo da su mi sedišta još neudobnija (jer mi trup kao da sam visok npr. 196 cm), već nemam prostor za glavu. Mali mi Headroom :) 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...