Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Fiat Novi Tipo / Novi Fiat C segmenta

Recommended Posts

11 hours ago, knezevic76 said:

Opet kažem 500X je mlađi i masi ljudi možda atraktivniji

U kom smislu mladji? 500X je kao model stariji dve godine u odnosu na Tipo, ako gledamo start prodaje u Evropi. Ranije je imao i restyle, po vecini parametara je stariji i duze na trzistu? Najveca razlika je sto je 500X pravi evropski model, tj. u startu pravi Crossover (manji B-SUV) dizajniran i razvijan za evropskog kupca, medju prvima dobio FireFly motore... Za razliku od Tipa koji je prvenstveno razvijan kao budget sedan za tursko trziste, sa svim svojim kompromisima. Pa posle, zarad sto manjih troskova, kalemljen kao HB i MW za Evropu. I kao takav, u kombinaciji sa izuzetno povoljnim cenama, postigao lep uspeh za one svoje 2 najbolje godine (2017 & 2018).

To pokazuje i evropska prodaja - jeste da je za toliko duze na trzistu, ali iako skuplji, 500X i dalje ima 100 i kusur hiljada prodatih jedinica vise. I bolje se drzi sa prodajom iako je stariji, a Tipo je jos imao i restyle prosle godine. Mislim da je 500X bio na malo jace od +40% u Evropi u odnosu na Tipo prosle godine, ove godine i jace.

15 hours ago, djole81ar said:

Čudi me da se cross ne prodaje (po mojem mišljenju atraktivan je i konkurentan)? Nije dostupan/generalni pad tražnje/nezainteresovanosta za model?

Pa ne znam, dal je toliko promašen

Daleko od toga da je promasen, nego mozda pogresno pozicioniran. Iskreno sam u Evropi daleko vise ocekivao od MY21 Tipa generalno. Pre svega zbog novijih FireFly motora (doduse na Tipu iskljucivo T3 trocilindras "zasrafljen" na 100 KS i sa 5 brzina) i na 130 KS pojacanih 1.6 MultiJet. Poprilicno tanku opremu za Compact segment su od restyle konacno malo osavremenili sa digitalnom tablom, sistemima prepoznavanja, LED farovima, LED zadnjim stopkama, adaptivnim tempomatom (koji je btw, uz Keyless sistem, imao Stilo pre 2 decenije). Da podsetim da su Fiat prethodnici u svoje vreme imali pre svega jace motore, segmentne panorame, kozne enterijere, modove voznje, dvozonske klime, ksenon farove, itd...). Tako da sam generalno od MY21, zbog ovih izmena, ocekivao znatno bolju prodaju, a ne da 2021. zavrsi sa samo 38.000 komada (uz sve objektivne probleme sa kojima se svi proizvodjaci suocavaju).

Za Cross sam mislio da ce samo upotpuniti i prosiriti ponudu, a ne toliko uticati na prodaju. A sa tolikom razlikom u ceni, banalizujem, povecavanjem klirensa par cm i dodavanjem nekoliko Mat Ice plastika na standardni MY21, svakako se nije moglo ocekivati Bog zna sta. Kao sto su na 500L (koji je originalno porodicni B-MPV) dodali par plastika pa je onda Cross, a stave crne poklopce retrovizora, tamna stakla, crne felne i prosiju sedista crvenim koncem i onda je 500L Sport :D . Sa sve baznim motorom.

Lepo neko iznad rece - Fiat je nazalost postao strucnjak za "podgrevanje" modela. Najmladji Tipo je usao vec u 8. godinu starosti. Ko se seca kraja zivotnog veka Ritma - u Compact klasi su izbacivali nove modele na otprilike 6 godina - Tipo 1988., Bravo/Brava 1995., Stilo 2001., Nuova Bravo 2007... I umesto da od tada imamo vec 2 potpuno nova modela u klasi i nestrpljivo cekamo rendere za treci - oni su tek posle 8 godina izbacili nov (i to budget) model, koji posle 6 godina dobija restyle. Znaci za 15 godina (a bice i vise), desio se samo jedan model u klasi. Jos gora sudbina kod Compacta je snasla Giuliettu i Deltu koji nikada nisu ni dobili naslednike. Isto vazi za B klasu (Grande Punto ubiVen), isto za A klasu. Gde su imali srecu da su uboli sa malim 500, koji uz zatezanje bora drzi neverovatnu prodaju jos od 2008., u Evropi je konstantno na cca 180.000 komada i ubedljivo je najprodavaniji model van Italije, takodje i Lifestyle model koji drzi cenu. Za mali 500 im stvarno skidam kapu. I tu mozemo dodati jos Pandu. Ovo sve ostalo, Tipo, 500X, 500L - ili je vec u kanalu ili je tu negde. Na moju zalost, kao dugogodisnjeg i vlasnika i ljubitelja istorije/tehnike.

Ali se sada kompletna auto industrija menja, dominiraju druge klase, stize elektrifikacija, nastao je Stellantis... Tako da prethodna prica ostaje za neko proslo vreme, proizvodjaci se ukrupnjavaju, dele platforme i tehniku, smanjuju troskove oko uvodjenja struje, forsira se autonomna voznja, cene se dizu u nebesa, a nekako preskacu jeftiniji modeli i profit trazi u onim skupljim uz manju produkciju i stvaranje listi cekanja... Videcemo na sta ce to sve da izadje, meni se kao entuzijasti apsolutno ne svidja u kom smeru auto-industrija generalno ide.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6/11/2022 at 8:45 AM, djole81ar said:

Čudi me da se cross ne prodaje (po mojem mišljenju atraktivan je i konkurentan)? Nije dostupan/generalni pad tražnje/nezainteresovanosta za model?

Skuplji je od XCeeda npr.

Stelantis je digao ruke od Tofas fabrike, koja će možda raditi još 9 - 12 mjeseci. Tipo je ušao u svojih zadnjih 12 mjeseci proizvodnje. 

Nakon toga biće e500, ePanda, ePunto, eDoblo i to je to od Fiata za Evropu. Od 2027. su najavili samo e vozila, a novi Punto će biti zadnji Fiat sa nekom verzijom SUS motora u trajanju od 2-3 godine. 

Edited by Elra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidim ja da ću voziti ovog mog do penzije.

1 hour ago, Elra said:
Skuplji je od XCeeda npr.
Stelantis je digao ruke od Tofas fabrike, koja će možda raditi još 9 - 12 mjeseci. Tipo je ušao u svojih zadnjih 12 mjeseci proizvodnje. 
Nakon toga biće e500, ePanda, ePunto, eDoblo i to je to od Fiata za Evropu. Od 2027. su najavili samo e vozila, a novi Punto će biti zadnji Fiat sa nekom verzijom SUS motora u trajanju od 2-3 godine. 

Xceed u najnižem paketu opreme 1.0 turbo 24000€ pa do 29000€.
Za te novce ima Jeep Compass....
Tipo cross je oko 21000€ zvanično.

Realno, u klasi Tipa sa najjačim paketom opremom, običan ili Cross, nađite mi , sem Dacie, ekvivalent u klasi i opremi za iste novce.

Sve to drugačije izgleda kad odete od salona do salona i pogledate lično.
Ja sam 100% uveren da ni jedan brend nema nižu cenu novih vozila i veću mrežu servisa od FIATa u Srbiji u svim klasama.
A gledao sam i poredio 500, 500l, 500x, Tipo HB, CROSS, Renegade, Compass sa njihovim ekvivalentima drugih brendova.
Na to sam potrošio prošle godine dosta svog slobodnog vremena. Ne verujem da se do sada mnogo toga promenilo sem što su svima skočile cene.

I da napomenem, uvek se na licu mesta može dobiti popust neki kako kod Fiata tako i kod drugih.

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6/11/2022 at 11:01 AM, sasha015 said:

Ako gledas zvanicni cenovnik cross sa nekim dodacima izadje skoro 22.000 evra. Za 24.000 ima tuson,a za 25.000 sportage.Ok ,osnovna verzija,nekom avion nekom golja. Meni prolazi,mator sam.

Za 22.000 Suzuki S cross. Svi ovi modeli su 2 klase iznad.Tzv "Suv",sa izuzetkom  suzuki s cross-a,a i on je za broj veci od tipa.

 

Tipo cros je ipak "crosover",podignut c segment.

Cenovnici novih automobila bilo kog brenda, bilo gde na svetu, nisu sveto pismo i odobravaju se popusti. Sada (zbog stanja na svetskom tržištu) ti popusti su manji nego pre (dve-tri godine), ali se i dalje dobijaju.

Popust vam ne odobrava prodavac sa kojim pričate u salonu, on se ne pita za konačnu cenu (iznos na fakturi), njegovo mišljenje za cenu je nebitno.

Posle njega sedate za sto sa likom za finansije. Lik za finansije se ne pita ništa oko auta jer kod njega već dođete sa papirom na kojem je definisana specifikacija željenog auta, al' se on pita sve oko cene. Koliko popusta dobijate zavisi i od spiska opcija koje ste štiklirali... što više opcija želite (bogatije napakujete auto) dobićete veći popust. 

Ako u salonu imate kontakt samo sa prvim likom (a, imaćete ako ste ''samo došli da pogledate'', i on proceni da niste ozbiljan kupac) nećete čuti tu pravu cenu.

 

Usput, pomenuti modeli nisu ''2 klase iznad'':

  • Kia Sportage je C-Crossover.
  • Hyundai Tucson je C-SUV.
  • Suzuki S Cross je C-Crossover i nije ''za broj veći'' od Tipa Cross, nego je S Cross ustvari kraći auto za 9 cm. Tipo Cross je i širi auto od pomenutog Suzukija, a ima i veće međuosovinsko rastojanje.

Sportage i Tucson realno ne mogu u istu rečenicu sa Tipom Cross jer su oni ''punokrvni'' C segment (podignut da bude Crossover, odnosno SUV), predstavljaju ozbiljnije automobile sa isto tako i dosta većom cenom.

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apsolutno se slazem, zato i rekoh da nisam prodajno ocekivao previse od "wanna be SUV" modela koji je inicijalno napravljen kao "wanna be Compact", pa jos sa pojacanom cenom. Mozda bi prodajno bolje prosli da su se drzali inicijalne politike, a ovako su se sa budget konceptom/ulaganjima cenama vec priblizili terenu ozbiljnijih igraca i pravih Crossovera. E sad ide ona prica o profitu i uopste zelji svih da se bave manjim ili manje profitnim modelima. Na nasu zalost, i takav pristup i nabijene cene i struja nas evidentno cekaju ubuduce generalno, kod vecine proizvodjaca.

Ali svakako su sa Tipom Cross bar prosirili ponudu sa nekim minimumom minimuma investicije na HB verziji modela koji polako zavrsava svoj zivotni ciklus. Pri tom, niko ne spori da se za nase uslove dobije solidan paket, jedino mozda "malo manje" best-buy nego sto je to Tipo bio u startu. Evropa je vec malo drugacija prica, sto i cifre pokazuju (nisu za u istu recenicu sa Fiatom, mada vidimo sta Dacia i tamo radi sa svojim pristupom :)).

Za razliku od vecine proizvodjaca koji su ispratili ovo aktuelno pomodarstvo sa klasama svojim brojnim modelima - za sve ove godine Fiat je izbacio jedan jedini pravi, "cistokrvni" Crossover. A to je 500X, doduse u manjoj B-SUV klasi. Sve ostalo se svodi na sminku, minimalno ulaganje i dodavanje nalepnica u nazivu.

5 hours ago, knezevic76 said:

Vidim ja da ću voziti ovog mog do penzije.

Kako je krenulo, vidim i ja da cemo mi entuzijasti kupovati nesto "normalno", dok klasika jos uvek postoji - i terati dok se ne raspadne :) .

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6/12/2022 at 11:06 AM, knezevic76 said:

Xceed u najnižem paketu opreme 1.0 turbo 24000€ pa do 29000€.
Za te novce ima Jeep Compass....
Tipo cross je oko 21000€ zvanično.

 

Npr cijene sa SK tržište

 

elr01.jpg elr 02.jpg

 

 

Edited by neshaoct
postavio slike na FLCS server

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minutes ago, Elra said:

Npr cijene sa SK tržište

Pa, gde baš kao primer cene sa (za XCeed) domaćeg tržišta... :D 

Ovde je bila priča za cene u SRB, evo cenovnika koji važi od 01.06.2022. Kod nas je najjeftiniji XCeed 24k evra:

 

xceed srbija01.jpg kia xceed srb02.jpg

kia xceed srb 03.jpg kia xceed srb04.jpg

kia xceed srb 05.jpg kia xceed srb 06.jpg kia xceed srb 08.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izbacise "u paketu" prodaju za maj i jun 2022.

Fiat Tipo, Evropa:

- maj: 1.234 prodata primerka

- jun: 3.129 primeraka

 

Ukupno u prvoj polovini ove godine: 9.422 primeraka.

Proslu godinu je model zavrsio sa 38.600 prodatih jedinica u Evropi.

Do sada je pad bio konstantnih -20% svake godine. A ako se nastavi ovako, to ce biti pad od blizu -50% u odnosu na proslu godinu.

 

Untitled.thumb.png.1b93a067e124b6f2a3190c58c88744cf.png Untitled1.thumb.png.49cf9a698770fe5a6de17adc0dce6307.png

 

Izbacena je i uporedna statistika za Compact klasu, pa cu dodati i to u nekom od narednih postova.

Cisto da uporedimo sa ostalima, kakva je situacija kod njih i generalno u klasi.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobro, vec je i mator model, 8. godina od kako je predstavljen u Istanbulu 2015. Prodaja sedana je krenula tokom te godine u Turskoj, pa su posle za Evropu samo "nakalemili" HB i SW.

Uveliko je vreme za zamenu bar sto se Evrope tice, ali model jos uvek dobro gura u Turskoj. Kacio sam vec par puta svoje slike, koja ih je poplava tamo :) . Najava je bila da prestaje sa proizvodnjom iduce godine, ali videcemo sta ce na kraju biti konacno resenje. Bilo je par prica vezano za Stellantis i investicije Turske za modele u Bursi.

Cisto poredjenja radi, sa prethodnicima u klasi u Evropi - Stilo se za 6 godina prodao u oko 625.000 komada, sa pikom od 175.500 jedinica.

Nuova Bravo u Evropi oko 350.000 (za 7 godina), tako da se Tipo sa 463.000 komada (do sada za 6 godina, pik 123.000) pozicionirao izmedju. Prodaja na maticnom trzistu u Turskoj je bila odlicna, tako da su summa summarum, s obzirom na minimum ulaganja i primenjenih tehnologija (plus ulaganje same Turske) lepo prosli sa tim modelom.

 

Puno se promenilo zadnjih godina, cela Compact klasa konstantno pada zbog navale B i C Crossovera, pa onda ova poslednja desavanja poput pandemije i ratnog sukoba... Dodacu kasnije kako stoje ostali u klasi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao sto rekoh, da malo odmerimo Tipa sa ostatkom konkurencije u Compact klasi. Evropa 2022, H1 (prvo polugodiste).

U odnosu na ukupno trziste koje je na -15%, Compact segment i dalje nastavlja da pada, ovog puta -26% u odnosu na prvo polugodiste 2021. Sa nesto preko 1.000.000 primeraka, pad na oko 750.000 (za pola godine). Tako da kompakti sada cine 13.7% prodaje na evropskom trzistu. Od ranije ubedljive dominacije medju segmentima, sada im se "klima" i trenutno 4. mesto.

Ako gledamo "narodne" modele pojedinacno - Golf se i dalje drzi na 1. mestu. Ali od ranije dominacije, sada je na samo cca 20.000 komada ispred drugoplasiranog. "Osmica" se pokazala kao delimicni promasaj i dozivljava pad od -31% u odnosu na proslu godinu.

Za mene je najprijatnije iznenadjenje Toyota Corolla, koja se popela na 2. mesto, ostavivsi iza sebe poznate evropske modele. Po prvi put se i meni svidja njihov dizajn eksterijera. Pad u odnosu na proslu godinu je samo -9%. I verovali ili ne, duva za vrat cak i lideru klase.

Veliki pad zabelezila je Octavia, -51%, ali uspeva da zadrzi 3. mesto medju Compact "narodnjacima". Sto je jos gore, u Q2 (drugo tromesecje) taj pad je cak -62%.

Prijatno iznenadjenje i skok na listi imaju Ceed, 308, pa i C4 i i30 koji su svi u plusu. Najveci napredak do kraja godine ce izgleda ostvariti 308, zahvaljujuci novom modelu.

Slicno kao i Octavia, pad od preko -50% ima i brat iz iste kuce Leon, a slicno prolazi i Megane, Astra, ID.3 ...

 

I na kraju dolazimo do junaka nase teme - Tipo nazalost ima najveci pad u Evropi od cak -58%, od prvih 30 modela. U konkurenciji "narodnih" Compacta je pao na cak 16. mesto, a generalno na 22. u Compact klasi. Ocigledno je model u Evropi odavno zreo za zamenu, sa samo 9.422 prodatih komada u prvoj polovini tekuce godine. Udeo u prodaji klase u 2022. je samo 1.3% .

Evo i tabelarno svega onoga o cemu sam pisao:

 

Untitled.thumb.png.78181bc4031e45b4085facad293a9176.png Untitled1.thumb.png.8b53f75c8ea50f159a1093f7b0369c13.png Untitled2.thumb.png.25c323bbf93e200121a0410855534838.png

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onda dolazimo do konstatacije da nemaju svi proizvodjaci problema sa "cipovima".

Da je rast cena  inputa vestacki pretvoren u gramzivost i "kontrolisanu proizvodnju" zarad opet vestacki stvaranja traznje.

Tipo za Evropu isporuci 1550 komada mesecno  ove godine ili 50 dnevno ove godine.

Tu nema sta da se ceka,sem transport iz Turske.

Mozda je to razlog i sto su se oglasi popunili novim Tipom zadnjih mesec dana.

Pa po prvi put imamo i 3-4 obica crossa na PA.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat Tipo, Evropa, jul 2022.: prodata 3723 primerka. 

Ukupno za prvih sedam meseci ove godine u Evropi: 13.145 primeraka:

 

Untitled.thumb.png.6a3c5421d84d0057e46168975dcfae23.png Untitled1.png.844f4f4201ae05845365bb5ea4ab8bc7.thumb.png.e7cbf1c36a4ed3c27dc9c591220baa80.png

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gledam sada oglase na PA, u ovom trenutku ima čak 16 dilerskih oglasa za Tipo vozila iz 2022. Neobično u vreme kada je generalno nestašica novih vozila.

A oni gore navedeni veoma mršavi rezultati prodaje kao da kažu da je Tipo skoro "ugasio karijeru". 

Ako je Dačija čak i za Sandera mogla da ponudi 1,0 Tce 110 ( ( za 700 evra više nego TCE 90 6MT ) i tako ga učini konkurentnijim, možda je i Fiat mogao nešto da poboljša u benzinskoj ponudi za Tipo.

Jer, nekome je za Tipo ipak malo 1,0 T od 100 ks sa 5MT (danas kada i u malecnom Fiatu 500 imate 6MT uz 1,0 MHEV ), a kod Tipa ogroman je cenovni korak do 1,5 MHEV ( čak 5.000 evra )  ), pri čemu nema ništa izmedju u ponudi benzinaca.

Zašto u Tipu ne ponude i 1,0T od 120 ks sa 6MT ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stelantis je namontiran tako da samo Peugeot i Citroën napreduju normalno,sve ostalo je kod Stelantisa je gurnuto u stranu,pogledaj samo onaj nonsens sa Alfa Rome Tonale i Dodge u USA

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, moron said:

Zašto u Tipu ne ponude i 1,0T od 120 ks sa 6MT ?

Gde kod Fiata zadnjih generacija vidis logiku :D ? Sto je najsmesnije, upravo ta motorizacija je godinama ranije bila u 500X - to je originalni T3 FireFly, sa 6 brzina, dok je na Tipu taj isti T3 "zavrnut" na (za Compact klasu vrlo skromnih) 100 KS i sa petrobrzinskim je menjacem. Takodje, iz Tipa su vec izbacili i T-Jet 120...

Skoro svi modeli u Evropi su im nazalost ili kanalu sa prodajom ili pred gasenjem. Da im nije Pande na domacem trzistu i malog 500 koji je opet fenomen svoje vrste i lifestyle gradski autic - verujem da bi ovakvom politikom i neizbacivanjem novih modela, ceo brend brzo oterali tamo gde su i legendu poput Lancie odavno. Najmladji model im je usao u 8. godinu na trzistu.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, cela aktuelna evropska Fiat gama je veoma vremešna.

U osnovi, sve metuzalem do metuzalema ( sa izuzetkom modela 500 kao EV ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kakva gama, takva i prodaja, nazalost.

Ti se takodje sigurno secas, kakve su modele imali, u ovoj Compact klasi pogotovo... Originalni Tipo (Type 160) auto godine 1989,. pa naslednik Bravo/Brava auto godine 1996., Stilo treci u izboru 2002...

Pa Uno auto godine 1984., Punto Mk1 1995., Panda auto godine 2004., mali 500 auto godine 2008. I od tada kola krecu nizbrdo sa prodajom i ponudom, tuga na sta su danas (sem Pande i malog 500) spali.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iz ove pozicije sada, za nas kupce polovnih automobila starih 5+ godina, stvarno je to bilo dobro vreme za posedovati Fiata.

Ako hoćeš pristupačniji, uzmeš Fiata, hoćeš sportskiji uzmeš Alfu, hoćeš malo luksuzniji imaš Lanciu. 

Mada, koliko sam upoznat u brojke, takva proizvodnja je dovodila do ozbiljnog minusa a nije cilj poslovati tako. 

 

Kad se setim kako sam svaki dan zagledao mareu ispred Gak Narodni front koja je bila parkirana tamo. Pa onda Lancia Kapa koja je ludilo od auta ali je nisam smeo uzeti kao prvi auto... Ujak vozio alfu 33 druge serije...

 

I onda odem da probam novog tipa i zaključim da je bolje uzeti polovnog Brava ili deltu nego novog tipa. Em ostanu pare u džepu em kompletniji automobili sa boljim motorima

Edited by andreja.micovic

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 minutes ago, Ivan said:

Ti se takodje sigurno secas, kakve su modele imali, u ovoj Compact klasi pogotovo...

Kamo sreće da se ne sećam, jer sam za mnogim od tih vozila u njihovo vreme iskreno "slinio" :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onda se, takodje kao i ja, dobro secas i Tipa DGT (sa digitalnom tablom) ili npr. Tipa Sedicivalvole :) . Pa Bravo/Brava kada su izasli, bili su pojam dizajna, Bravo recimo 1.8 GT ili HGT sa 2.0 20v petakom... A svi pomenuti nosili titule automobila godine, siroka paleta motora, dobra prodaja, pokrivenost u svim klasama...

33 minutes ago, andreja.micovic said:

I onda odem da probam novog tipa i zaključim da je bolje uzeti polovnog Brava ili deltu nego novog tipa.

Zato nas je ovde sve manje vlasnika Fiata i prelazaka na modele iz drugih grupacija. Maltene niko od decenijskih i zagrizenih Fiatista se vise i ne interesuje za njihove "aktuelne" modele.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, moron said:

Gledam sada oglase na PA, u ovom trenutku ima čak 16 dilerskih oglasa za Tipo vozila iz 2022. Neobično u vreme kada je generalno nestašica novih vozila.

A oni gore navedeni veoma mršavi rezultati prodaje kao da kažu da je Tipo skoro "ugasio karijeru". 

Ako je Dačija čak i za Sandera mogla da ponudi 1,0 Tce 110 ( ( za 700 evra više nego TCE 90 6MT ) i tako ga učini konkurentnijim, možda je i Fiat mogao nešto da poboljša u benzinskoj ponudi za Tipo.

Jer, nekome je za Tipo ipak malo 1,0 T od 100 ks sa 5MT (danas kada i u malecnom Fiatu 500 imate 6MT uz 1,0 MHEV ), a kod Tipa ogroman je cenovni korak do 1,5 MHEV ( čak 5.000 evra )  ), pri čemu nema ništa izmedju u ponudi benzinaca.

Zašto u Tipu ne ponude i 1,0T od 120 ks sa 6MT ?

Sad je kasno.Proizvodnja jos sledecu godinu.

Kod mene je jos u opticaju u cross varijanti,ali sam odlucio da cekam sledecu godinu.

Da vidimo kamiq facelift i najave za novi duster.

Realno za 20.000 nema krossovera sem fiata tipa,u tim dimenzijama.

Kamiq,yaris cross,kaptur...Sve je skuplje od 20.000 i manje za 10-15 cm.Tj b klasa malih gradskih 

Tipo cross je taman.

Mana mu je dizajn star vec 8+ godina.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedno pitanje za sve, šta NOVO u C segmentu trenutno možete da kupite a da je u istoj motorizaciji, opremi i cenovnom ranga FIATa Tipa?

Isto pitanje i za Alfi Giuliu, pošto i ona gura već evo šestu godinu prodaje nakon zatišja posle 159ke i pauze od 5 godina proizvodnje?


Što se "zastarelosti" modela tiče, ja kapiram FIAT, imaju modele koji se prodaju i dalje lepo, panda, 500, 500X čak i Tipo na turskom tržištu gde im je i fabrika, tu i tamo svi su uz neki redizajn , al se prodaju, definitivno Fiat nije u minusu. Ako na to dodamo i Alfe i Jeep, prodaja ukupno nije loša. Sa druge strane trka oko EV i hibrida je u zaletu, evo mali EV 500 ima lepu budućnost, sudeći po potražnji.
I sad u celoj toj gužvi, kad se još uvek ne zna da sigurnošću u kom će pravcu ići auto industrija, a o recesiji poslednjih godina da ne govorim, Fiat treba da izbaci neke nove modele? Zašto bi rizikovali?

Drugi brendovi ništa bolji nisu, nema tu štancanja novih modela, sve je to reciklaža prethodnih, svi liče jedni na druge. Ubace različitu svetlosnu grupu i po tome ih razlikujemo a motorizacija ista.
Od kad postoji Tipo, nikad nije imao neku ludački prodaju, pogotovo ne više kvartala za redom, Alfa takođe. Uvek su ih šišale Švabe, sve i kad su žabari bili automobili godine. Ne vidim da će se to ikad promeniti.

PS prvi Tipo se proizvodio 7 godina, Uno 8 godina, Marea 11 godina, Bravo II u Italiji 7 godina pa u Brazilu još 2......
Alfa giulietta 9 godina, 159 7 godina
......
Dakle, slična filozofija za Fiat decenijama u nazad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...