Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Fiat Novi Tipo / Novi Fiat C segmenta

Recommended Posts

Jes' da je nazalost sa slabasnim motorizacijama, najobicnijim vesanjem, bez Sport moda, sa obicnim sedistima bez ikakve bocne potpore...

Ali eto bar vizuelno, meni ubedljivo najatraktivnija i najlepsa verzija Tipa - Sport varijanta (mada je od "sporta" tu samo optika spolja i 18'' felne).

Lepa fotka generalno, a i najbolji ugao za slikanje HB verzije:

 

276160600_10159966970099583_7857967626249255197_n.jpg.614efcb56982229eccc0f3f8991d8112.jpg

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozio Tipa/Egeu sedan 1.3 Mjet 3 dana u Istanbulu. Neki dibidus Easy paket opreme ali sa klimom. U poredjenju sa prethodnim Tipom 1.6 DCT kojeg sam takodje vozio na rentacaru prije 2 god, ovaj je dibidus low cost. Motor mrtav ispod 2500 obrtaja, dovuče se nekako do 110 km/h. Preko nisam probao, ali je mrtva konj. Mjenjač je srećom kratak i precizan pa 3-4-5 fino idu. Sjedišta tvrda kao kamen. Volan, mada je električni, daje dobar osjećaj u vožnji. Preglednost je dobra, mjesta naprijed i pozadi ima sasvim dovoljno za C segment. U gepeku je bila neka tečnost i pitam radnika iz rentacara šta je, kaže urea, to je normalno. A tečnosti je bilo bar par mm u kad za rezervnu gumu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/20/2021 at 3:02 PM, neshaoct said:

Razlika je dosta veća od 20% između njih.

Pogledaj kolike su razlike u procentima (za KS i Nm) u onom opsegu broja obrtaja gde svako od nas najviše vozi svoj auto.

U opsegu od 1.800 do 3.400 obrtaja vozač Fiata Tipo sa 1.3 T3 sa 100 konja ima pod nogom od 94% do 45% više snage i obrtnog momenta u bilo kom trenutku kada stisne gas, od vozača Fiata Tipo sa 1.4 16v atmosfercem. To ti je ono što @knezevic76 kaže da se lakše vozi Tipo sa tim 1.0 T3 motorom.

 

Evo, sa grafikona na istom sajtu sa kojeg si već postavio gore:

 

Tipo 1.4 16v 95KS/127Nm na:

- 1.800 obrtaja raspolaže sa: 24.7 KS/97.7 Nm

- 2.000 obrtaja: 28.8 KS/102.6 Nm

- 2.200 obrtaja: 32.9 KS/106.6 Nm

- 2.400 obrtaja: 37 KS/109.9 Nm

- 2.800 obrtaja: 45.2 KS/115.1 Nm

- 3.000 obrtaja: 49.3 KS/117.2 Nm

- 3.400 obrtaja: 57.6 KS/120.7 Nm

- 3.800 obrtaja: 65.8 KS/123.4 Nm

- 4.000 obrtaja: 69.9 KS/124.6 Nm

- 4.200 obrtaja: 74 KS/125.6 Nm

- 4.400 obrtaja: 78.2 KS/126.6 Nm

- 4.600 obrtaja: 81.9 KS/126.9 Nm

- 5.000 obrtaja: 87.9 KS/125.3 Nm

- 5.500 obrtaja: 92.7 KS/120.1 Nm

 

Tipo 1.0 T3 100KS/190Nm na:

- 1.800 obrtaja raspolaže sa: 47.9 KS/189.6 Nm +93.9% KS / +94% Nm

- 2.000 obrtaja: 53 KS/189 Nm +84% KS /+84.2% Nm

- 2.200 obrtaja: 58 KS/188 Nm +76.3% KS / +76.4% Nm

- 2.400 obrtaja: 62.9 KS/186.7 Nm +70% KS / +69.9% Nm

- 2.800 obrtaja: 72 KS/183.2 Nm +59.3% KS / +59.2% Nm

- 3.000 obrtaja: 76.2 KS/180.9 Nm +54.6% KS / +54.4% Nm

- 3.400 obrtaja: 83.7 KS/175.4 Nm +45.3% KS / +45.3% Nm

- 3.800 obrtaja: 89.9 KS/168.6 Nm +36.6% KS / +36.6% Nm

- 4.000 obrtaja: 92.4 KS/164.7 Nm +32.2% KS / +32.2% Nm

- 4.200 obrtaja: 94.6 KS/160.5 Nm +27.8% KS / +27.8% Nm

- 4.400 obrtaja: 96.3 KS/155.9 Nm +23.1% KS / +23.1% Nm

- 4.600 obrtaja: 97.5 KS/151.1 Nm +19% KS / +19% Nm

- 5.000 obrtaja: 98.5 KS/140.4 Nm +12.1% KS / +12% Nm 

- 5.500 obrtaja: 98.5 KS/127.6 Nm +6.3% KS / +6.2% Nm

O, fina je to razlika u obrtnom momentu. Baš gledam, on u području od 3500 do 4500 obrtaja ima obrtni moment u rangu 1.6 atmo benzinca. A glavna mu je fora što je sa takvom krivom obrtnog momenta praktično cijelo radno područje u stabilnom području obrtnog momenta. Mora to biti jako elastičan motor sa takvom karakteristikom. Ja ga jedino ne bih prečesto vozio pod većim opterećenjem na niskim obrtajima, bez obzira što on to može da "izvuče", ali tu mu kompresor baš duva i kontam da je u tom području motor jako termički opterećen, ja bih ga radije vozio kao da je 1.6 atmo, a taj veliki obrtni moment na niskim obrtajima koristio tek u nepredviđenim situacijama...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne možeš da ga voziš kao atmosferca već kao dizelaša, ustvari ,tako se i ponaša a i manje troši od atmosferca jer nemaš potrebe za visokim obrtajima a uvek imaš dovoljno Nm na nižim obrtajima samo je pitanje koliko ti je teška noga.
Ja trenutno vozim Tipa 1.3 dizela i kad uporedimo sa mojim 1.0, slično se voze, šaltaju.
Jedina prednost dizela je potrošnja.
Što se ubrzanja tiče, tu su negde do stoke, ali međuubrzanja i ubrzanje nakon stoke idu u korist mog benzinca.
Najveća primetna razlika je što 1.0 se praktično ne čuje i imaš utisak da je motor mnogo elastičniji i lakše se vrti od dizela.

Sent from my DN2103 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma razumijem ja druže šta ti govoriš, ali taj obrtni moment od 190 Nm na cca 2000 obrta na 1.0 benzincu znači da mu u tom području turbo tuče iz sve snage i to mora jako da opterećuje motor, bez obzira što djeluje da ga štediš na niskim obrtajima. Kažem, ja bih ga ipak radije, ako je brdo, ili je auto pod iole većim opterećenjem, potjerao u malo više obrtaje, gdje motor isporučuje manje obrtnog momenta, čisto da rasteretim motor, mada možda i nisam u pravu. Ima li podataka koliko ti motori u praksi prelaze do otvaranja?

 

Edited by Ivan
Ne citiraj prethodni post

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro svi turbo benzincu imaju takvu ili vrlo sličnu obrtnu krivu a ne vidim da se nešto otvaraju ti motori. Za ovaj 1.0 u fiatu teško da ćeš naći taj podatak jer se proizvodi tek malo jače od godinu dana.
Na kraju krajeva, onda bi se i dizelaši raspadali jerr i kod njih turbina najviše puni u najnižim obrtajima a razlika je samo u pogonskom gorivu.
Ustvari od 1800-3500 obrtaja se isporučuje najveći obrtni moment, mene sad zanima kako bi ti preskočio ovaj opseg, tako što bi vozio od 2000 obrtaja u četvrtoj i petoj brzini?
Inače, turbina stalno radi i u leru se vrti na nekih 10000o/min a najefektivnija je od 150-200000o/min (otprilike).
Realno, sem ako ne uleti neko strano telo u turbinu ili se ulje ne menja na vreme ili sipa lošeg kvaliteta ili pogrešne gradacije, nema šta da se brineš o turbini.

Da ne spominjemo 1.4 turbo motore koji idu i do 180ks, šta tek reći za te turbine!

Sent from my DN2103 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 4/26/2022 at 12:11 PM, Skundra said:

a taj veliki obrtni moment na niskim obrtajima koristio tek u nepredviđenim situacijama

Upravo suprotno, za zahtevne situacije, brdo, kratka i efektna preticanja - bilo da je turbo benzinac ili dizel u pitanju, motor treba da bude u opsegu maksimalne snage. To je na MultiAir motorima (ukljucujuci i FireFly koji je 3. iteracija te tehnologije) dostupno vec na 5000 rpm. A salta se tako da obrtaji iza toga padnu u gornji opseg maksimalnog obrtnog momenta i ponovo se teraju u obrtaje maksimalne snage.

Kao neko ko je odavno vozio i turbo dizele i turbo benzince (i privatno i sluzbeno) primecujem da je ovo sto navodis postala navika zadnjih 20 godina, sa masovnijom pojavom turbo dizela. Kada vecina gleda samo neosporno ubedljiv obrtni (zaboravljajuci na snagu), "kidajuci" automobile iz niskih obrtaja i diveci se kako "zakucavaju" u sediste :) . Pri cemu takvim stilom voznje stradaju najpre plivajuci zamajci, a da nije njih na udaru bi bili menjaci (mada se ni sa njima ne preporucuje, takodje zbog menjaca). Na kraju krajeva, cak i moderni turbo benzinci zadnjih 15 godina, sa povecanjem obrtnog momenta downsized motora, odavno imaju plivajuce zamajce. Tako da vazi ista prica.

Dodatno, ako bi gledali brojke (a ne umetnicki dojam :) i subjektivni utisak "zakucavanja" u sediste) - isti ti zaboravljaju, da gledajuci merena medjubrzanja (60-100 km/h, 80-120 km/h) zna da bude drasticna razlika kada se to radi "na potapanje" iz nizih obrtaja i kada je to sa saltanjem, koristeci pomenute opsege maksimalne snage.

5 hours ago, Skundra said:

Ma razumijem ja druže šta ti govoriš, ali taj obrtni moment od 190 Nm na cca 2000 obrta na 1.0 benzincu znači da mu u tom području turbo tuče iz sve snage i to mora jako da opterećuje motor

Ako patosiras, ne opterecuje motor koliko sam turbo, nabijajuci mu maksimalni pritisak. Licno mi takav obrtni (230 Nm i 260 Nm u Sport modu) najvise sluzi za laganu voznju po gradu, motor je izuzetno elastican, bez potrebe za cestim saltanjem, potrosnja je manja... Sto kaze kolega, bukvalno moze da se vozi kao dizel, a opet ima snage kroz pun raspon obrtaja i ne "crkava" na 3500-4000 rpm kao mali 1.3 dizel. Dosta je zanimljiviji za voznju, lepse se vrti, tisi, prijatniji... Dok je na strani dizela uvek manja potrosnja, benzinac moze koliko-toliko da parira jedino na magistrali, nogom na vrh gasa. Takodje je benzinac potrosnjom osetljiviji na dinamicnu voznju (preticanja, brdo, itd). Pa ko sta vec preferira, po slozenosti su takodje sustigli jedni druge, benzinci odavno imaju GPF filtere (pandan DPF kod dizela), direktno ubrizgavanje pod visokim pritiscima, plivajuce zamajce... Konkretno FireFly ima i integrisan Intercooler hladjen vodom, elektricni Wategate (za razliku od klasicnog pneumatskog), itd... Alu blok i glava, sa razmakom izmedju cilindara od samo 77mm, Mono-scroll turbo, itd...

2 hours ago, knezevic76 said:

Realno, sem ako ne uleti neko strano telo u turbinu ili se ulje ne menja na vreme ili sipa lošeg kvaliteta ili pogrešne gradacije, nema šta da se brineš o turbini.
Da ne spominjemo 1.4 turbo motore koji idu i do 180ks, šta tek reći za te turbine!

Na kraju krajeva, onda bi se i dizelaši raspadali jerr i kod njih turbina najviše puni u najnižim obrtajima a razlika je samo u pogonskom gorivu

Zaboravljas na veliku razliku u toploti izduva ;) . Kod benzinaca je drasticna razlika, u nekim prvim serijama turbina, pojedini proizvodjaci su imali problema cak i sa pucanjem kucista (poznato na IHI na prvim T-Jet, pogotovo na manjim VL turbinama), zaglavljivanjem Wastegate ventila na izduvnom delu (i to Garrett, koja je projektovana za jace motore i veca naprezanja). Kod benzinaca je zato uobicajeno dodatno vodeno hladjenje turbine, itd...

2 hours ago, knezevic76 said:

Za ovaj 1.0 u fiatu teško da ćeš naći taj podatak jer se proizvodi tek malo jače od godinu dana.

FireFly jos malo ulazi vec u 7. godinu na trzistu, T3 1.0 sa inicijalnih 120 KS, isti obrtni od 190 Njutna. Kao i T4 od 150 i 180 KS, do 285 Njutna.

Ako mislis iskljucivo na Tipo, onda je to tih godinu dana, od kada su od MY21 poceli da guraju identican T3 1.0. Samo osakacen na 100 konja i sa petobrzinskim menjacem (a ne sestobrzinskim kao u T3 120, npr. u 500X).

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, knezevic76 said:

mene sad zanima kako bi ti preskočio ovaj opseg, tako što bi vozio od 2000 obrtaja u četvrtoj i petoj brzini?
 

Nisi ti mene druže očito razumio, ja sam upravo htio da kažem da ga ne bih forsirao na 2000 obrtaja, nego bih sišao u niži stepen prenosa na veći broj obrtaja. A, po obliku krive obrtnog momenta, ja bih rekao da taj motor ima varijabilnu geometriju turbine... I ne mislim da možeš da ga porediš sa turbodizelima, jer to je ipak mali 1.0 benzinski motor, kom ako svježu radnu materiju nabijaš kompresorom, spalićeš ga k'o šibicu... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, ok, kad ga budeš vozio, probao, sve će ti se reći samo. Ovaj T3 komotno možeš da šaltaš na 2000 obrtaja u više stepene , smanjuješ obrtni moment, tj kruziras ali samo na ravnom i blagim nagibim, a ako ideš u niže stepene i povećavao obrtaje onda imaš daleko veću potrošnju, viši radnu temperaturu, opterećenje samog motora, degradira je ulja.........
Po mom mišljenju, ne treba se opterećivati nego voziti onako za šta je namenjen a to nisu trke. Normalno, ekonomično u opsegu obrtaja sa najviše Nm.

Sent from my DN2103 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
30 minutes ago, knezevic76 said:

Ok, ok, kad ga budeš vozio, probao, sve će ti se reći samo. Ovaj T3 komotno možeš da šaltaš na 2000 obrtaja u više stepene , smanjuješ obrtni moment, tj kruziras ali samo na ravnom i blagim nagibim, a ako ideš u niže stepene i povećavao obrtaje onda imaš daleko veću potrošnju, viši radnu temperaturu, opterećenje samog motora, degradira je ulja.........
Po mom mišljenju, ne treba se opterećivati nego voziti onako za šta je namenjen a to nisu trke. Normalno, ekonomično u opsegu obrtaja sa najviše Nm.

Sent from my DN2103 using Tapatalk
 

I dalje me nisi razumio, al' nema veze. Uživaj u lijepom novom autu i živ bio ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
I dalje me nisi razumio, al' nema veze. Uživaj u lijepom novom autu i živ bio


Nisi ti mene druže očito razumio, ja sam upravo htio da kažem da ga ne bih forsirao na 2000 obrtaja, nego bih sišao u niži stepen prenosa na veći broj obrtaja.


Kapiram ja tebe, vrlo dobro, nego mi reci, kad ga voziš na npr 2500 obrtaja u četvrtoj, laganica i hoćeš da ga forsiraš, ti vratiš u treću, šta misliš, na koliko će obrtaja biti?
Da bi izašao iz tih obrtaja koji daju visoki obrtni momenat, što ti kažeš kad opterećuje turbinu, trebaš preći 3500 obrtaja da bi bilo manje Nm, barem kod ovog modela, to sa 2500 ili 2000 obrtaja i šaltanjem u treću nećeš dobiti.

Ovo što sam ti kvotovao je ono što fabrika ne preporučuje kod turbo motora, naći ćeš u mnogim uputstvima. Ja za godinu dana sam , ako izuzmemo kočenje motorom, samo jednom prebacio iz više u nizu brzinu i to iz pete u četvrtu na nekom većem usponu gde mi je trebao upravo obrtni moment.

Ono što je kolega već pisao, a ja ću da se osvrnem, ovaj mali motor je vrlo osetljiv na naglo dodavanje gasa vrlo lako se vrti u obrtaje i poteže već od nekih 1800 obrtaja, to je ono što mu ne treba raditi već apsolutno linearno ubrzavanje mu je sasvim dovoljno za svakodnevnu vožnju.
Vrlo često se vozi u četvrtoj na 2000-2200 obrtaja a opet dovoljno snage i za (normalno) preticanje na otvorenom bez šaltanja u niži prenos za razliku od atmo 1.4 gde može da se vozi na 2000 obrtaja al na preticanje se može zaboraviti dok se ne nabiju obrtaji.


Sent from my DN2103 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat Tipo Carabinieri

 

fiat tipo caabinieri.jpg

 

L'Arma dei Carabinieri obnavlja svoju flotu, a izbor je pao na Fiat.

 

Karabinjeri dobijaju osveženje u vidu od oko 1.300 primeraka Fiat Tipa. Isporuka je bazirana na ugovoru o najmu. Tipo će tako dobiti karakterističnu Blu Arma boju sa belim krovom, a u pogonskom smislu izbor je pao na 1.6 Multijet motor od 130KS. Opremanje automobila je odrađeno prema načelima ove sigurnosne institucije. Većina komponenti koje pretvaraju Tipo u sigurnosno vozilo se proizvodi u fabrici Mirafiori, te se takođe sklapaju u Mirafioriju. Među specifičnostima se ističu par trepćećih svetala na krovu u kombinaciji sa zakretnim prednjim svetlom; LED diode na rešetki, unutrašnjem otvoru i bočnim stranama držača registarskih pločica i dvotonskoj sireni.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tipo i Panda Garmin edition. Lepa boja :) porsche reteo zelena

Kako li ovab Tipo, koji je cross izgleda, sa starim led svetlima :) šou

 

fiat-tipo-and-panda-garmin-special-editions.jpg

 

Edited by Ivan
Prebaceno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ranije smo pratili prodaju na mesecnom nivou. Od kako je ova suluda situacija uzrokovana svim i svacim, nisam ni bacio pogled od pocetka godine.

Nakon pada na 38.000 komada prosle godine - u aprilu je u Evropi prodato samo 800 primeraka Tipa:

 

Untitled.thumb.png.7438cfb00ca5ff154f1ff6b603aa8df2.png Untitled1.thumb.png.77434b77f1d2f09f1eb70ef7513e3d01.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čudi me da se cross ne prodaje (po mojem mišljenju atraktivan je i konkurentan)? Nije dostupan/generalni pad tražnje/nezainteresovanosta za model?

Edited by djole81ar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ne znam, dal je toliko promašen.... Kolika li je prodaja pomenuta dva modela, ostalih proizvodjača... meni opet dobriim delom to smrdi na neka globalna dešavanja, pad tražnje, rokovi isporuke...mada ako je on izašao na 20.000 (lupam) ko će opet odličiti u današnjem ludilu...Ds li kod nas uopšte može da se  poruči, koja je cena? Pošto koliko sam ukapirao sada je ''normalno'' da su ovi obični 15-16.000

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako gledas zvanicni cenovnik cross sa nekim dodacima izadje skoro 22.000 evra. Za 24.000 ima tuson,a za 25.000 sportage.Ok ,osnovna verzija,nekom avion nekom golja. Meni prolazi,mator sam.

Za 22.000 Suzuki S cross. Svi ovi modeli su 2 klase iznad.Tzv "Suv",sa izuzetkom  suzuki s cross-a,a i on je za broj veci od tipa.

 

Tipo cros je ipak "crosover",podignut c segment.

Konkurencija...Skoda Kamig u stajl opremi je tu negde. Citrone c4. Opel Moka. Reno kaptur. Sve modeli stari 2-3 godine max.

 

I glavni fejl.Tipo je star vec 7 godina.Da je pravde,bio bi vec predstavljen nov model.Narucis,stigne 2023,imas novi auto, model star 8 godina.Za 22000 po zvanicnom cenovniku.Suludo.

 

Nezvanicni cenovnik,ne znam.Odustao sam od crosa,bas zbog navedenih cinjenca sto su nabili  zvanicnu cenu na 21000 evra i "zastarelosti".

Sajtovi distributera su neazurni,drze neke akcije od pre nove ere i modele sa 1.4 motorom.Vidi samo sajt ak kole i kompresor.

 

Cini mi se da je fiat brend pusten niz vodu.Da ce ostati 2-3 elektricna modela. Realno svi modeli su stari 7+ godina. Naravno  jedino 500 ima vanvremenski dizajn,ali ga sisaju do maksimuma.

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prevashodno sam mislio na činjenicu da će ljudi pre dati par hiljada evra manje za klasični Tipo nego Cross varijantu.
A to oko konkurencije u tom cenovnom rangu, ne bih komentarisao previše. Znam prošle godine kad sam kupovao šta je (nije) moglo da se uzme za te pare koliko je Cross koštao. Ista je razlika i sad.
Opet kažem 500X je mlađi i masi ljudi možda atraktivniji, Renegade redizajniran......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...