Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Fiat Novi Tipo / Novi Fiat C segmenta

Recommended Posts

Zapazio sam ovo odavno i zato i okacih kada ljudi vec diskutuju na tu temu ;) . Bar meni je bilo interesantno da uporedim 1.0 120 (190 Njutna) koji sam vozio (pretpostavljao sam da ce to ubuduce biti osnovni motor i za Compact klasu). Sa tada osnovnim turbo 1.4 T-Jet 120 (iste snage i malo visih 215 Njutna) i sa baznim 1.4 atmo.

Jesu turbaci (benzin/dizel) dominantni na nizim obrtajima - ali u praksi im je kriva obrtnog obicno pomerena malo vise "u desno", tj. u vise obrtaje u odnosu na ono sto tvrdi fabrika. Koliko god pricali da kubikaza nema uticaja, licno mislim da ima. Na 60 km/h ili tek na 80 km/h u 4. brzini vec nisi toliko u bunaru sa obrtajima (gde su turbaci dominantni). "Rastegnutiji" prenosni odnosi zbog brzine manje... Nesto sto meni pada na pamet da moze da ima uticaja, npr.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
50 minutes ago, moron said:

Pa, gde u praksi nestade onolika teorijska razlika snage i momenta u nižim obrtajima?

Pa, nije nestala nigde...samo treba bolje gledati. :thumbup: 

Kada bilo koji auto na svetu ide 100 km/h, on ustvari ide 27.8 metara u sekundi. Na 80 km/h to je 22.2 m/s, odnosno na 120 km/h to je 33.3 metara u sekundi.

 

Kada prevedete tako, onda npr. ova razlika:

60-100 je 12.2 vs 10.6 sekundi, u praksi to znači da će onaj sa 1.0 T3 motorom od 100 konja kad uhvati ''stotku'' biti jedno 30-40 metara ispred (zbog razlike od 1.6 sekundi) u odnosu na Tipo sa 1.4 16v atmosfercem.

80-120 je 12.9 vs 12.2, u praksi je to jedno 20-30 metara ispred će biti onaj sa T3 motorom zbog tih 0.7 sekundi razlike...jer se na tim brzinama za 0.7 sekundi pređe 20-30 metara.

Verujem da odgovarajućom matematičkom formulom može da se dođe u cm udaljenosti, ali cenim da je i ovako grubo dovoljno slikovito. Tipo T3 odvaljuje Tipa 1.4 16v u bilo kom režimu vožnje, osim u startu iz mesta. U međuubrzanju ga pojede sa nekoliko dužina razlike (to je tih 20-30 metara), iako se eto učini da je to tek neka sekunda ovde ili onde, pa kao gde nestade razlika... :D

 

Drugim rečima, kada se prevede ta ''pišljiva'' sekunda (malo preko nje, ili malo manje od nje), u realnosti se dobiju desetine metara razlike.

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako se gleda elasticnost, generalno svaki turbo neosporno ima prilicnu prednost u lakoci voznje i medjuubrzanjima. Dok je sa saltanjem, bar meni bila neocekivano mala razlika (pogotovo tih 0.3 sec 80-120 km/h).

 

PS: Samo da dodam apropo 1.4 FIRE motorizacije u Cross verziji Aegee u Turskoj. Da ne ostane moja "suplja" prica.

Imaju verzije Crossa Lounge, Urban i Street - svaki sa mogucim 1.4 FIRE i T3 100, ako se gleda Benzinli :). I klasika MultiJet-2, 1.3 i "novi" 1.6 sa 130 KS.

Sa dizelasima tamo razbijaju, benzince na prste da nabrojis:

 

Untitled5.png.7f2d3f4fdda64f76c03850719ee4040f.png (1561×837)

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, neshaoct said:

Kada prevedete tako, onda npr. ova razlika:

60-100 je 12.2 vs 10.6 sekundi, u praksi to znači da će onaj sa 1.0 T3 motorom od 100 konja kad uhvati ''stotku'' biti jedno 30-40 metara ispred (zbog razlike od 1.6 sekundi) u odnosu na Tipo sa 1.4 16v atmosfercem.

80-120 je 12.9 vs 12.2, u praksi je to jedno 20-30 metara ispred će biti onaj sa T3 motorom zbog tih 0.7 sekundi razlike...jer se na tim brzinama za 0.7 sekundi pređe 20-30 metara.

Ovo je sve naravno ako se ubrazva u istoj brzini, a naravno da će svako da šalta ako je oseti da je potrebno, a uz to smatram da nije uporedivo merenje ubrznja u jednoj brzini za turbo motor sa 5 brzina, i atmo sa 6...  Tako da sa promenom brzine navedene razlike su niže i razlika u metrima. Ako se ne varam to e vidim na ovom grafiku, teško je tačno proceniti ali razlika za nekih 10 sec voženje je oko 10m.

 

Uz to, niko ne spori da su perfomranse nešto bolje, ali da je nebo zemlja nije. 

 

image.thumb.png.a99d0090209044adda57f6ccf0901196.png

Edited by djole81ar

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, djole81ar said:

Ovo je sve naravno ako se ubrazva u istoj brzini, a naravno da će svako da šalta ako je oseti da je potrebno, a uz to smatram da nije uporedivo merenje ubrznja u jednoj brzini za turbo motor sa 5 brzina, i atmo sa 6...  Tako da sa promenom brzine navedene razlike su niže i razlika u metrima.

Pa, i taj sa 1.0 T3 motorom može da šalta takođe. :thumbup: 

Ona ubrzanja koja su navedena su bila u najvećem stepenu prenosa za oba auta. Kao što bi atmosfercu više odgovaralo da je mereno iz pete ili četvrte brzine od 60 do 100, tako bi i onom 1.0 T3 više odgovaralo iz četvrte ili treće za to isto ubrzanje, a ne iz pete kao što mu je mereno.

 

Podaci su neumoljivi. U startu iz mesta su dva Tipa sa tim različitim motorima veoma uporediva.

Ali, u svim ostalim uslovima vožnje, atmosferac 1.4 16v ostaje uvek i u svim uslovima (sa ili bez šaltanja) dosta iza onog sa 1.0 T3 motorom sa 100 konja.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ovo je sve naravno ako se ubrazva u istoj brzini, a naravno da će svako da šalta ako je oseti da je potrebno, a uz to smatram da nije uporedivo merenje ubrznja u jednoj brzini za turbo motor sa 5 brzina, i atmo sa 6...  Tako da sa promenom brzine navedene razlike su niže i razlika u metrima. Ako se ne varam to e vidim na ovom grafiku, teško je tačno proceniti ali razlika za nekih 10 sec voženje je oko 10m.
 
Uz to, niko ne spori da su perfomranse nešto bolje, ali da je nebo zemlja nije. 
 
image.thumb.png.a99d0090209044adda57f6ccf0901196.png
Dobro bre Đole , majka mu stara, ova dva motora u praksi nisu za poređenje, mislim, možemo mi ovako da naglabamo I upoređujemo grafikone, ali to su fabrički podaci I merenja na pravcu i na ravnom da kažemo u idealnim uslovima.
Evo napisaću koju ja vidim razliku između ova dva motora u istoj karoseriji iz prakse


-Više snage u nižim obrtajima
-Veći obrtni moment svim režimima što rezultuje sledećim ponašanjem:
Bolje podnosi opterećenja u smislu tovara
Bolje savladava uzbrdice
- 90 % vremena se vozi u opsegu 2-2500 obrtaja a preko toga je već žustrija vožnja
- što opet rezultuje nižom potrošnjom goriva I manjim habanjem motora
- nije potrebno vraćati u niži prenos radi naglog ubrzavanja (od nekih 1600-1700 obrtaja lepo povlači) a retki su momenti kad je to potrebno I zbog preticanja, ja sam jednom vratio iz 5 u 4 kad sam preticao na uzbrdici.

Moj utisak je da ovaj 1.0 motor apsolutno zadovoljava potrebe normalnog vozača isto kao I 1.4 u svakodnevnoj vožnji uz male benefite u korist trocilindraškog turba s tom razlikom da neka oprema ne postoji u verzijama gde ide 1.4 motor što je I logično.

Ono što je mene začudilo je da 1.0 ima adaptivni tempomat uz manuelni petostepeni menjač, jer sam smatrao da je on rezervisan za automatike, što je I logično zbog ubrzavanja I usporavanja I prilagođavanja brzina situaciji. S tim u vezi sam ga testirao u 5oj brzini, postavio adaptivni na 130 I naleteo a kamion koji je išao 80, rekoh da vidim kako ce se ponasati kad padne brzina u najvisem stepenu prenosa. Bez problema je pratio kamion oborio na 80, kad sam dao migavac, krenuo je da ubrzava lepo. Nije to neko ludačko ubrzanje al nisam ni usporio saobraćaj. Da ima 6 brzina, tesko da bi u 6oj potegao od 80, ipak ona služi najviše za odrzavanje brzine.
Moram još da probam dal prekida adaptivni ako šaltam brzine.

Moj najveći problem je bio kako preći iz 160ks I 320Nm u 100ks I 190Nm.
Sad realno imam samo nedostajanje jaceg motora kad hocu da se izdivljam a opet to je jednom u mesec dana, ovako za nekoga ko je non stop po gradu, magistrali, ogranicenja, radari, jači motor jednostavno ne dolazi preterano do izražaja I ovi slabiji završavaju posao više nego dobro.



Послато са SM-A715F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, knezevic76 said:

Moram još da probam dal prekida adaptivni ako šaltam brzine

Trebalo bi kao i klasican tempomat, menjanjem brzine, kocenjem ili iskljucivanjem. Ipak mu ti 'prekidas' prenos tj ubrzanje promenom. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije naročito informativno porediti ubrzanja u najvišem prenosu, tj. onako korisno je imati tu informaciju, ali mnogo važnija su ubrzanja u optimalnom prenosu u bilo kom režimu. Neće atmo i turbak imati iste menjače, i to im baš omogućava da ako imaju približno KS, približno i ubrzavaju u optimalnim prenosima (zapravo turbaka zakolju dužim menjačem, zbog ekologije i komfora na otvorenom). Ali, turbak će bolje da ubrzava u svim režimima van optimalnog za najveće ubrzanje, i mnogo je lakši za vožnju. Na stazi će takođe turbak biti brži, sem ako nije previše kompenzovan dužinom menjača, pa ga atmosferac sašije većom redukcijom.

 

@ISV_01, ne gase tempomat sva kola, moj auto ne gasi, a posle sam ukapirao zašto - baš zbog unifikacije sa adaptivnim tempomatom. Dok se nisam navikao bilo mi je čudno, ali sad mi je potpuno svejedno. Vozio sam pre 2 godine na dužem putu Atecu sa ACC, i to super radi u paru sa manuelnim menjačem, drži put kad pustiš volan, drži odstojanje, maltene do stajanja radi, i krene sam. Naravno, sa automatikom tek dobija pun smisao, ali ni uz šaltung nije bez smisla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, pišemo, pričamo, i mene interesuje da li je taj 1.0 100ks dovoljan i drastične razlike ili je samo mali pomak, jer ima i snažniji od 130ks. Kad bi se pojavio Cross kod nas sa 1.4 a značajnije razlike u ceni dal bih se dvoumio ili ne koji :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@nidza Aaaa, dobrooo, da i ja nesto naucim novo, a kad cu to novo proba't eeeee

 

mislim imam i ja adaptivni u Bravu, doduse radi drugacije. Moram staviti dodatnu opremu u vidu istrosenih pneumatika na prednji branik.. Ne mogu da popravljam zabice od udara non stop :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, neshaoct said:

Ona ubrzanja koja su navedena su bila u najvećem stepenu prenosa za oba auta. Kao što bi atmosfercu više odgovaralo da je mereno iz pete ili četvrte brzine od 60 do 100, tako bi i onom 1.0 T3 više odgovaralo iz četvrte ili treće za to isto ubrzanje, a ne iz pete kao što mu je mereno.

4 hours ago, nidza said:

Nije naročito informativno porediti ubrzanja u najvišem prenosu, tj. onako korisno je imati tu informaciju, ali mnogo važnija su ubrzanja u optimalnom prenosu u bilo kom režimu.

Ako ste pazljivije gledali merenja i tabele, upravo zato i "saraju" sa opsegom obrtaja ;) , kako bi imali raznovrsniju i realniju sliku. Pricam generalno, za sam sajt i njihove podatke i bilo koje vozilo.

Imate ubrzanje u istom stepenu (elasticnost):

- u 4. brzini, 60-100 km/h

- u 4. brzini, 80-120 km/h

- u 5. brzini, 80-120 km/h

- u 6. brzini, 80-120 km/h

 

Naravno da tu dosta zavisi u kom opsegu obrtaja se atmo ili turbo motor nalaze. Pa to ide od naravno primetnijih razlika ako je atmosferac udavljen u bunaru sa obrtajima, a koje polako padaju kako se obrtaji atmosferca podizu. Ali to i jeste poenta tog dela - da se pokaze koliko je koji motor, u kojim opsezima obrtaja responzivan, samo na potapanje gasa. A ne da li neko ume/ne ume, hoce/nece da salta.

 

S druge strane, imate upravo i najefektnija ubrzanja (sa saltanjem), i to:

- 60-100 km/h

- 80-120 km/h

- 100-180 km/h

 

Pa sta je kome vec bitno, to ce i gledati - nije mi apsolutno namera da ulazim u takve price, cisto caskamo o brojkama.

Apropo toga, recimo u pomenutim medjuubrzanjima bez saltanja, 1.0 T3 100 je maltene identican kao 1.3 MultiJet 95. Skoro pa identicni rezultati.

Na strani T3 su ubrzanja sa saltanjem, i to primetno, po 1-1.5 sec razlike. Kao i sprint do 100 km/h (koji ne verujem da nekoga preterano zanima).

Dok je otprilike u istom odnosu primetno na strani MultiJet manja potrosnja. Pa opet, ko sta preferira.

 

8 hours ago, Elra said:

U Turskoj još ide 77HP Fire za Fiaorana :) . Znači Fire još aktivno živi.

To neke zalihe :) ? Koliko se secam, 8v FIRE verzija je prestala sa proizvodnjom jos u maju prosle godine u Termoliju? Bese svecano obelezeno preko 23.000.000 komada od 1985.

16v FIRE jos uvek ide, navedoh primer bas i za Cross (doduse u Turskoj).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemam neki snimak ozbiljnije vožnje, pa večeras se setih napravih jedan kratak, kako uz moje brdo, iz krivine pod 90' ide 1.4 trećom na 2.000obrtaja bez davljenja

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@totti :))) pre neki dan kad zaladi i kad sam ga rnjao po onoj snežni pisnu... . Moraću da se nakanim da proverim, nego to mora nešto da se izađe na pravac konstantna brzina pa da se resetuje.......... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po fabrici idealno 20 min pravolinijske voznje od 80 km/h. Da se to ceka, niko ne bi resetovao :D .

Naravno, potrebno je pre toga podesiti ispravan pritisak na hladnim pneumaticima i onda odraditi reset. Sistem je jednostavni indirektni TPMS ( iTPMS, preko senzora ABS), tako da npr. nece indikovati promenu pritiska u svim pneumaticima. Sto se desava na ove promene temperature (po 0.1 Bar na svakih 7C, pisali smo na drugim temama). Tako da takodje standardno i sa manometrom treba s vremena na vreme proveriti da li je pritisak u svim gumama ispravan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ipak mislim da je veliki greh ( zločin) Fiata što je ovaj T3 od 100 ks upario sa 5MT umesto sa 6MT. Kao što je 1,0 TSI 95 u kombinaciji sa 5MT (meni lično) mnogo lošiji u odnosu na 1,0 TSI 110 u kombinaciji sa 6MT (jer 5MT ima "veće korake" izmedju susednih stepeni prenosa, pa se lakše nadjete u zoni loših/niskih obrtaja), tako taj isti problem ima i T3 u varijanti sa 5MT.

TSI 95 ima maksimalni obrtni moment u rasponu od 1.500 do 3.500 rpm, ali, faktički, on je "mrtav" ispod oko 1.800 rpm, a istinski se budi ("eksplodira") na oko 2.000 rpm i onda "nekontrolisano divlja" do oko 3.500 rpm.

Ali, prenosni odnosi su takvi da on "u maksimalnim zelenim obrtajima" u drugoj ide i 95, a u trećoj preko 145.

Posledica svega toga je da ako ideš po gradu 40-45 ti "ne znaš" da li da ideš drugom ili trećom.

Ako ideš drugom, motor je već u zoni veoma nervoznih obrtaja (ono kada već divlja) i na najmanje dodavanje gasa, imaš neprijatno trzanje.

Ali, ako prebaciš u treću, pri istoj brzini kretanja, još uvek je mrtav i guši se maltene.

A, ako pri tim istim brzinama kretanja probaš da voziš verziju TSI 110 sa 6MT, uopšte nemaš te probleme, jer je "korak" izmedju susednih stepeni prenosa manji. I manja je šansa da se pri željenoj brzini kretanja motor nadje u neadektavnim obrtajima.

 

Naravno, zna Fiat zašto je u Tipo Cross sa T3 upario 5MT, a ne 6MT. Da kupce sa većim željama (sa željom za T3 sa 6MT) prebaci na skuplje modele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma i 5b je dobar, rasterecen. Voleo bi i da je 8V kod mene bio sa 6b, kao u Cromi sto je ili u 159...prava mera za kruziranje jer mi je 5b kratka za AP...mislim ide on ali i pije pri 130km/h..

 

Stavise, volim i manje brzina ali da su fino rasporedjene, mislim da u Tipu 1.0T jesu, posebno sto je knezevic rekao od prilike da se vrti na 2200-2400 rpm na APu.. Meni je to veoma ugodna voznja, a ne Sandera 1.5dci kad poteram jadan se dere ko da su mu rekli da ce na presu da ide :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veruj mi, kod fabije sa 5MT, duža je peta nego šesta kod mene na Hondi 1,5T (fabija se vrti na manje obrtaja pri 130).

Da bi postigli ekonomičnost pri većim brzinama, kod tih 5MT peta je dosta duga, u smislu finalnog prenosa. 

Uvek će za optimalniji rad i bolju iskorišćenost motora biti bolji menjač sa više stepeni prenosa, nema tu dileme, inače ne bi danas imao automatike i sa 10 stepeni.

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minutes ago, moron said:

Kao što je 1,0 TSI 95 u kombinaciji sa 5MT (meni lično) mnogo lošiji u odnosu na 1,0 TSI 110 u kombinaciji sa 6MT (jer 5MT ima "veće korake" izmedju susednih stepeni prenosa, pa se lakše nadjete u zoni loših/niskih obrtaja), tako taj isti problem ima i T3 u varijanti sa 5MT.

Ne zaboravi da je pored menjaca, kod Skode ne mala razlika u obrtnom kod ta 2 motora. Imamo i mi te sluzbene kosacice (zvuce bolje nego sto idu :D), cini mi se 160 vs 200 Njutna.

Za razliku od Fice, gde je originalni 1.0 T3 motor od 120 KS i 190 Njutna, za Tipa zavrnut snagom (-20 KS), dok je obrtni ostao isti ;)

I naravno brzina manje. 500X koji sam vozio ima u 6. stepenu klasicni Fiatov prenos od 0.767. Toliko je imao i FPT C635 menjac na T-Jet i MultiAir (kod mene se 140 KS MultiAir verzija vrti na oko 2700 rpm na 130 km/h i trunku ispod 3000 rpm na 140 km/h).

A pogledajte isto to, kao i prenosne odnose za T3 - opet verujem da ce neki biti iznenadjeni kako je to optimizovano na trocilindrasu ;) .

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Posledica svega toga je da ako ideš po gradu 40-45 ti "ne znaš" da li da ideš drugom ili trećom.
Ako ideš drugom, motor je već u zoni veoma nervoznih obrtaja (ono kada već divlja) i na najmanje dodavanje gasa, imaš neprijatno trzanje.
Ali, ako prebaciš u treću, pri istoj brzini kretanja, još uvek je mrtav i guši se maltene."


Ovo nije slučaj kod 1.0 t3 motora za treću brzinu jer , jednostavno pri toj brzini može četvrtom a da se ne guši, naravno da je u četvrtoj odziv na naglo dodavanje gasa slabiji .

Evo snimka gde krećem u preticanje trećom UZBRDO, krenuo sam baš negde od 45km/h, oko 2000 obrtaja. Vidi se da je već na toj brzini tražio da prebacim u četvrtu, naravno nisam,, dao sam gas do poda, na snimku se čuje da motor kreće da reži tek na oko 80 a išao sam do 100.
Da sam krenuo iz druge pri 45 tu bi već bio na 3500 obrtaja I šaltanjem u treću bi bilo još brže.

https://youtube.com/shorts/bzLYVxvPQYI?feature=share

Послато са SM-A715F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites



Meni je to veoma ugodna voznja, a ne Sandera 1.5dci kad poteram jadan se dere ko da su mu rekli da ce na presu da ide


A vidiš, Clio 4 1.5 dci u petoj na 130 km/h je nešto oko 2300 obrtaja.

Sent from my SM-G770F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...