Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Fiat Novi Tipo / Novi Fiat C segmenta

Recommended Posts

Ne bih se ja mnogo bunio protiv cari filozofije jedne Kodo Mazde trojcice, kao da sam je sam crtao za sebe :D :

 

5765405935ef8d613d7af0144818834_orig.thumb.jpg.9fcd484a300f5f9e557c1febd2007ff0.jpg mazda3-old-vs-new.thumb.jpg.69d7d4fba5d8f7047c902e5050112728.jpg mazda-3-2019.thumb.jpg.5fa16c6ea1d897fc01fb7891ded28e86.jpg

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uz Japanca uvek moraš da imaš i neki zamenski prevoz ( bicikl, trotinet, rolere ... ). Nešto sa čime ćeš da se prevoziš "mesec-dva" dok čekaš da ti iz dalekog Japana stignu potrebni delovi :) Uh, zaboravio sam - "Japanci se ne kvare" :) Kažu ljudi koji u tome nalaze neki ( uglavnom ekonomski) interes ...  :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan ja se naježim kad god vidim te prozore "tenkovskog tipa", iskreno više mi se sviđala prethodna trojka, a Bogami i šestica. Sad mi je to previše lima, malo prozora!

@moron

Čik to napiši na Toyota forumu! :lol:

3_5.jpg

Edited by bane1321

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidi, ja znam da je tako, takva iskustva sa povremeno veoma dugotrajnim čekanjem delova za Japance ( "koji se uopšte i ne kvare" :) ) su imali mnogi, a šta će na tu temu neko da piše na Toyota forumu, zaista me nije briga.

Uostalom, baš zato, ja sam Hondu spremno dočekao, sa 4 bicikla :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Obzirom da obično iščačka svašta, kod naizgled perfektnih automobila, Tipo Cross je još dobro i prošao!

Zanimljivo je da je testirao 1.0 motor koji će većina potencijalnih kupaca kod nas hteti!

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
33 minutes ago, bane1321 said:

Zanimljivo je da je testirao 1.0 motor koji će većina potencijalnih kupaca kod nas hteti!

Kod nas ga nece bas hteti, nego ce morati :D - alu blok i glava, direktno ubrizgavanje na 200 bar, MultiAir 3. generacije, GPF filter, integrisani Intercooler hladjen vodom, elektricni Westgate, mono-scroll turbo, plivajuci i jos mnogo toga od cega se nas covek plasi vise od promaje :stuart: .

1.0 T3 je u sustini bazna motorizacija za Evropu od MY21, mozemo ga posmatrati kao "novi 1.4" :D .

Rekoh vec da je interesantno da su matori 1.4 FIRE ostavili za Tursku, gde se i dalje prodaje i u svim novim MY21 verzijama Aegee sem SW (sedan, HB i Cross).

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislio sam na činjenicu da će retko ko odvojiti još love za 1.6mjet, ko ima toliko neće gledati Tipa, a 1.3 mi nekako nema smisla, po pojavi ovog mališe!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stizu rezultati i za jul 2021., prodaja Tipa u Evropi je na 3.113 komada.

Ili za 7 meseci ove godine, ukupno 25.316 komada:

 

Untitled.thumb.png.4402d2615a5bd1a10b4a10c8bd6f9846.png Untitled1.thumb.png.ebd0687c90abbfc6024cd479bb31e74d.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pretpostavljam da je cak velika vecina MY21 (ukljucujuci i Cross, naravno).

Vec sam isto konstatovao pre par meseci, daj Boze da ove godine dobace i 50.000 komada u Evropi (za pola godine je prodato samo 22.000). Od najbolje 2017., maltene po pravilu je padao za po -20% svake godine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To će biti teško. Maltene kompletna kompakt klasa je ove godine obnovljena, C4 , i30 i Megane imaju sličnu cijenu kao i Tipo, a moderniji su ili i moderniji i bolji. A tu je i nova Dacia Stepway koja sigurno povuče i nekog potencijalnog kupca Tipa.  ITA tržište se okrenulo B SUV modelima (Captur, 2008, T-Cros tamo kidaju), sve u svemu još dvije godine proizvodnje Tipa su pred nama.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/23/2021 at 10:09 AM, moron said:

Uz Japanca uvek moraš da imaš i neki zamenski prevoz ( bicikl, trotinet, rolere ... ). Nešto sa čime ćeš da se prevoziš "mesec-dva" dok čekaš da ti iz dalekog Japana stignu potrebni delovi :) Uh, zaboravio sam - "Japanci se ne kvare" :) Kažu ljudi koji u tome nalaze neki ( uglavnom ekonomski) interes ...  :)

 

Baš na osnovu njihove pouzdanosti sam od samog početka posedovanja auta želeo nekog Japanca, ali mi se nisu uklapali u mali kravan, formu, nemaju je u ponudi, tako da je Fabija combi I završavala posao 7 godina.

 

Dešavalo mi se da kod majstora vidim Mazdu 6 na dizalici, jer rade velik servis, ali su poručili neki deo pogrešan, pa čekaju nekoliko dana da im stigne. Mene zezao auto, pa svraćao na par dana zbog dijagnostike.

 

Svakodnevno koristim auto, i nedelju dana bez njega, baš bi mi začinilo život....

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

automotovisionHR.jpg Automotovision.hr: Fiat Tipo 1.0 GSE Opening Edition

 

Četiri godine nakon novog Tipa, Fiat je predstavio i potpuno redizajniranu varijantu:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Test Fiat Tipa SW 1,6 MJ od 130 ks. Perica Rajković i AutoRepublika.

 

Ako je verovati Pekiju, doradjeni 1,6 MJ sada još bolje poteže iz niskih obrtaja, jer maksimalni obrtni moment razvija već na 1.500 rpm:

Topla preporuka da se pročita celi test. Uživaćete...

 

Fiat Tipo SW 1.6 MultiJet/130 Life - Tipo za Peru

 

tipo ar01.jpg

 

Pera je moj drug, mali privrednik koji je nakon silnih muka najzad kupio novi automobil, Fiat Tipo Sedan 1.4/95 ks. Nažalost, ubrzo se ispostavilo da ovaj nije najbolje adaptiran njegovim potrebama, kao kec na desetku legao bi mu ovde predstavljen Tipo karavan, s osveženim 1.6 MJTD od 130 ks...

 

Šta još reći, a ne ponoviti se? O ovom motoru verovatno mnogi već sve znaju, tako vam je izvesno poznato da ukoliko i ne spada medu najdiskretnije, svakako je jedan od najperformantnijih. Toliki obrtni moment nijedan blok u segmentu ne razvija (najbliži je 1.5 BlueHDi sa 300 Nm, dok Renautov 1.5 Blue dCi ima samo 260 Nm). Samim tim, jasno je da je „pun k’o oko“, što se odražava na veoma dobra međuubrzanja..." ), a i dalje "troši kao upaljač" (Ukupan zabeležen prosek nakon nekih 800 pređenih kilometara i nedelju dana prilično zahtevne vožnje (gradske gužve i oko 500 km auto-puta pri „jačim“ brzinama), stabilizovao se na 5,4 litre!...

 

kompletan tekst na - autorepublika.com

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izbaceni su rezultati za avgust, Tipo je u Evropi je prodat u celih 2.959 komada.

Sto se ukupne prodaje u Evropi tice, u 2021. je za 8 meseci to 28.275 jedinica:

 

Untitled.thumb.png.f2cc02d367932a7477e1dedf139165b2.png Untitled1.thumb.png.f5a2b50423eed7b9c710a73901dd4874.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je li to prodato, a nije isporuceno?

Ocekivao sam da ce MY21 nesto malo promeniti, ali se ocigledno trend konstantnog pada nastavlja. Otprilike je to 20-ak % svake godine, ove godine ce prebaciti nesto preko 40.000 komada.

Sa novim modelima su ga u medjuvremenu u klasi pretrcali Corolla, Leon, Ceed, i30, ID.3, C4, Scala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

km77youtubelogo.jpg km77: 2021. Fiat Tipo

 

Na testu ''severnog jelena'' najveća brzina kojom je uspešno uspeo da prođe između čunjeva je bila 70 km/h. Gume na autu su Continental EcoContact6 u dimenziji 225/45 R17, u pitanju je Tipo sa 1.0T3 motorom sa 100 konja. Generalno, kažu da je ovo jednostavan auto koji dinamički daje dobre rezultate, nema nepredviđenih reakcija od automobila, niti skakuće prilikom manevra. Smatraju da bi rezultat bio još malo bolji da su neke bolje gume na autu, kao i da je ESP još bolje kalibrisan:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa na svakom autu bi rezultat bio bolji da ima jos bolje gume i dalje ESP jos bolje kalibrisan. Jos se fiat odlicno i otvorio za premium gume za prvu ugradnju, mogli su da stavljaju neke gume iz nize ili srednje klase.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gledao sam kako je izgledao test, kao i test još nekih automobila iz slične ili više cenovne kategorije i mislim da rezultat uopšte nije loš. 

Auto se ni u jednom slučaju nije zateturao ili se kretao nekontrolisano. 

Jedino problematično je bilo proklizavanje prednjeg točka zbog aktivacije ESP, što je jedan apsurd. 

Ispada da ESP i ABS pomažu koliko i odmažu, 50-50%.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na snimku se (npr. na 0:48 ) lepo vidi da ESP evidentno koci tocak sa najboljim prianjanjem (prednji levi u tom trenutku) i auto otklizava.

Apropo guma, jeste u pitanju premium brand, ali opet EcoContact serija, uz sve sto to nosi. Za malu razliku u ceni, od samog Contija bolje performanse imaju vec njihove (stepenik iznad) PremiumContact serije, SportContact tek... Cesto od premiuma tih Saver/Eco serija, zna bolje da se pokaze neki jeftiniji mid-range brand, ali sa svojom vodecom serijom guma (tipa Hankook Ventus Prime i sl.). Na mokrom cak i primetno bolje, jer je kod Savera vecina toga podredjena trajnosti i stednji goriva, a ne nekim performansama.

Da se vratim na temu - rezultat od 70 km/h ulazne brzine realno nije sjajan za Compact klasu, ali je to generalni trend i pokazuje u sta se nova vozila pretvaraju (sto iz zezanja kazem, tableti na tockovima). Generalno ovu klasu najvise pratim, a poredjenja radi, slicna prica vazi i za zadnje verzije Compacta na MQB Evo platformi. Koja se prilicno muce sa podupravljanjem na Moose testu. Etalon klase, Golf 8, na identicnim 225/45/17 ostvario je cak nizu ulaznu brzinu od 69 km/h (moram da napomenem da su se i tu kao i kod Tipa zalili na gume, konkretno Turanze 005). A Leon Mk4, uspeo je da "navuce" 75 km/h sa sve 225/40/18 Potenzama S005 - i to tek sa ukljucenim Sport modom koji podrazumeva i ucvrscivanje amortizera. Oba su takodje bili turbo benzinci, samo sa vecom snagom, kod oba izrazito podupravljanje.

Da ne bude da "navijam" za bilo koga - sta je dinamika, svima je po obicaju objasnio tata po tom pitanju, jos od svoje 1. generacije. Poslednji Focus je na Moose testu opusteno imao ulaznu brzinu od 83 km/h (ili 20% bolje nego Tipo i Golf), praceno sjajno predvidivim ponasanjem. Takodje benzinjara kao i svi iznad pomenuti, cini mi se 1.0 EB 125, na 18''. U klasi se sjajno pokazao i 308, takodje sitno preko 80 km/h. E sad, Focus jeste sa MultiLinkom pozadi, G8 ne znam kako stoji po tom pitanju u zavisnosti od motorizacija (G5 i G6 su imali u seriji, od G7 se to menja), dok je Tipo uvek sa najobicnijom gredom. Svi ti testovi se mogu pogledati na istom ovom kanalu, pricam cisto iz glave, po secanju.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto je produžio pravo, gde je trebao da skrene - šta je tu dobro? 

Jedva prošao i sa 71 km/h. Sa gredom na zadnjoj osovini ne može bolje. Pa čak i da je ESP iskalibrisaniji.

 

Bacite pogled na Scalu - 1.5 tsi ima multilink pozadi. Prođe test sa 80 km/h.

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minutes ago, Martin said:

Auto je produžio pravo, gde je trebao da skrene - šta je tu dobro? 

Sve što je napisano iznad klipa je samo prevod onoga što su Španci rekli...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...