Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Fiat Novi Tipo / Novi Fiat C segmenta

Recommended Posts

5 hours ago, Elra said:

Za evropljane moraju ubaciti još jednog benzinca od cca 120 KS.

Sto je jos gore, imaju ga kao grupacija :) . T3 verzija od 120 KS je vec isla npr. u 500X i jos neke modele.

Iako je novi FireFly u T3 verziji (trocilindras) nekih 25 Njutna slabiji sa obrtnim (190 Nm), ocekivao sam da ce upravo taj T3 120 zameniti stari T-Jet 120 sa 215 Nm.

Bio sam prilicno iznenadjen da su dodatno ustinuli T3 na samo 100 KS.

Da ne pricam da Firefly ima i "normalne" T4 varijante (cetvorocilindrase) od 150 KS (cak i 180 KS), koji tek nisu u bilo kakvoj prici u njihovom pristupu modelu od starta.

Snage koje su ranije bile podrazumevane za Fiat modele u Compact klasi. Od benzinaca 140 i 150 KS u Bravu (170 u Giulietti), 165 KS dizelasi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

I za "nove" Evropljane, automatik uz benzinca od 120 KS. 

Ovako su kaznili cross verziju koja je imala najvise potencijala na trzistu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juče u salonu u Kg, nema ni jedan redizajnirani Tipo, dal to još nije stiglo, samo po porudžbini... Jeep-a i ima, al Fiat tanko, samo jedan testni Cross. Juče sam tek provalio da je na Lounge Tipu gornja plastika mekša nego na nižim paketima. Nešto je kao na Stilu što je bila. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, srdjos said:

Ima i toga da neće sad sa Fiatom ugrožavati Peugoet ili neku njihovu bolju marku

Moguće. Jer kako slijedi Fiat će da spadne na dva ili tri modela, 500-e, Panda-e.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To im trenutno jedino i ide. A i uvek su bili majstori za gradske autice.

Vece limuzine odavno nemaju (a i zadnjih godina generalno trzisno zamiru, pa i nije neki gubitak). Pa su onda sa Bravom (Deltom/Giuliettom) sa'ranili stari dobri klasicni Compact segment. Da bi sa stopiranjem proizvodnje Punta ubili i Subcompact klasu kojom su, krajem proslog i pocetkom ovog veka, takodje dominirali.

Ostaje im samo Mini klasa (500 i Panda) koji su neunistivi i beleze godinama sjajne rezultate, po 180-190k komada u Evropi godisnje. Ovo sve ostalo je u zestokom padu, po par desetina hiljada komada godisnje, stari modeli...

A novih modela nema pola decenije, popularnih klasa (citaj Crossovera) sem 500X takodje - videcemo sta ce biti pod kapom Stellantisa. 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Naleteh na Jutjubu na video iz marta meseca, 10 minuta vožnje Krosa u raznim uslovima  bez ikakvog  pričanja. Zanimljiv detalj instrument tabla je analogna, jeftiniji paket?

P.S. Tip je Džo Blek isto koliko sam ja rimski Papa. :D

 

 

Edited by Ivan
Sredjen link

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maj 2021., ukupno 4.104 prodata primerka u Evropi.

Za prvih 5 meseci, ukupno 16.883 vozila. Ovim tempom ce prodaja za pola godine jedva prebaciti 20.000 komada.

Ako MY21 verzije nesto drasticnije ne promene - neka ocekivana projekcija za ovu godinu je cca 45.000 jedinica u Evropi (tj. "standardan" pad od 20% svake godine): 

 

Untitled.thumb.png.c52a6bf13ae8260e4f30b2666bcb0e1b.png Untitled1.thumb.png.71de33447a46a63eba397731b7c4cc9d.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Glavno Tipo tržište, Mediteran, definitivno se okreće B crossoverima, tako da će teško FL verzija uspjeti da popravi prodajne brojke. A vidimo da Fiat sada forsira 500X kako bi mu pobiljšao prodaju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bih rekao da nije do Tipa koliko je ponuda nikad veca. Ne moze nijedan automobil toliko da dominira kao pre 15 godina kada je danas barem 3x vise automobila u toj klasi

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 hours ago, Elra said:
Glavno Tipo tržište, Mediteran, definitivno se okreće B crossoverima, tako da će teško FL verzija uspjeti da popravi prodajne brojke. A vidimo da Fiat sada forsira 500X kako bi mu pobiljšao prodaju.

Kad smo već kod Mediterana

 

25031e006e26aea194bf30a7788e0c8e.thumb.jpg.1d6f569c4bb1d664161e21057bd51a58.jpg fbe62ddc80086f450ddfe440413c39be.thumb.jpg.6a613f800cd5960a9ee21343bcfce36c.jpg 0fdb5d2b1761b4e603d09c5124509135.thumb.jpg.bd6c5863370588abf1595c323b94ca2e.jpg 5b4cfa72c78ced0a217123cdec254370.thumb.jpg.10cf73f4f000c1ec7bded5ddd9404e05.jpg

 

Edited by Ivan
Sredjene slike

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, igor0511 said:

Ne moze nijedan automobil toliko da dominira kao pre 15 godina kada je danas barem 3x vise automobila u toj klasi

Sto se narodne Compact klase tice, stalno se tu vrti 10-15 znacajnijih modela u Evropi i to je to... Ne bih rekao da je tu problem, vec u okretanju trzista ka ovim grdobama od Crossovera, pre svega C-SUV ili B-SUV. Kojih ima kao pleve i koji su polako preuzeli primat od decenijama vodece C klase.

A sto se dominacije tice, opet se ne bih slozio - jedan je tatko na mafiju :) , kacio sam bas nedavno Q1 za 2021. Kao i cela Vagen grupacija koja je u ovoj klasi, sa 141.500 komada osurila kompletnu Zabarsku ponudu sa svojih celih 10.500 prodatih primeraka (samo Tipo + ubiVena Giulietta):

 

q1.png.6a805216542a7f5eb85df64a02c7d178.thumb.png.f6883d3d6a4f1130fa0a4ecc3493ebec.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izbaceni su rezultati prodaje za Evropu i za jun mesec 2021. Tipo je prodat u 5.320 primeraka, a ukupno za pola godine u 22.203 komada:

 

Untitled1.thumb.png.4570564db3e04afc403f94bd444fee22.png Untitled2.thumb.png.48da9d3e6a7d344359b11ed656d2756d.png

 

Na H1 se standardno uporedjuju (polugodisnji) rezultati prodaje za tekucu godinu, tako da mozemo da odmerimo Tipa sa konkurencijom i po tom pitanju.

Generalno, ceo segment nema smisla porediti sa prethodnom godinom (jer ce uglavnom sve biti u drasticnom plusu). Ali ako poredimo npr. sa H1 2019., celokupno trziste je na -22%, dok je Compact segment i dalje u padu, sa -30%. Prica iz prethodnih postova - evropsko trziste se polako, od ranije najprodavanije i najpopularnije C klase - polako okrece ka malim B i C Crossoverima.

Bez obzira na to, Golf se sa 8. generacijom vratio na 1. mesto najprodavanijih modela u Evropi, za pola godine prodat je u nesto preko 128.000 primeraka. "Konkurencija" smanjuje zaostatak, ali jos uvek kaska za liderom klase. Stavio sam pod znake navoda, jer je na 2. mestu Octavia, a na odlicnom 4. mestu Leon. Tako da VW grupacija apsolutno dominira klasom sa 3 predstavnika u Top 4 (a ima jos i ID.3 i Scalu u vrhu).

Od "ostatka sveta" odlican rezultat i sve bolju prodaju ima Corolla na 3. mestu, a najveci "gubitnik" je Focus, koji je sa proslogodisnjeg 2. zglajznuo na 5. mesto. Takodje ima najveci pad od svih, sa prilicnih -39% i to cak u odnosu na proslu, losu Corona godinu. Padaju i 308 i Astra, tako da je sada KIA sa Ceed-om na odlicnom 7. mestu.

Sto se Tipa tice, skliznuo je na 14. mesto (najbolji plasman je bilo 8.), sa 22.000 komada prodatih ove godine, bez obzira na MY21 izvedbe. U medjuvremenu su ga sa novim modelima preskocili C4, ID.3, i30 i Scala.

A poredeci npr. taj low-budget pristup, deluje da je Skoda definitivno zakasnila sa takvim vozilom. Prosle godine su imali 53.000 prodatih Scala (Tipo je u najboljoj godini uspeo da se dobaci do skoro 124.000), a ni ove godine to ne deluje nista bolje. Maltene isti rezultati kao i Tipo, tu su maltene u 1.000 komada razlike, generalno oba modela bas tanko.

Evo kako to sve izgleda i tabelarno, doduse ovde su sumarno prikazane "narodna" Compact i Premium Compact klasa zajedno:

 

Untitled3.thumb.png.61d825e4e912bb54e72fd036b4aeca25.png

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vid' Corole, to se nikad nije tako nesto posebno dobro prodavalo u Evropi, a sad bas solidno :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da Corolla trenutni prodajni uspeh u Evropi duguje maniji za hibridima. Ko u tom segmentu još nudi HEV? Niko.

PHEV imaš ( Megane, cela VW grupa ... ), ali, ne i HEV, sem Corolle. Bar ja sada ne mogu da se setim nekog drugog osim nje :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, moron said:

Mislim da Corolla trenutni prodajni uspeh u Evropi duguje maniji za hibridima.

Meni i odlicno izgleda spolja. Bez obzira na gomilu drugih neosporno pozitivnih stvari, nikada nisam bio ljubitelj dizajna Toyote. Em mi je to neki totalno drugaciji i strani (da ne kazem cudan) dizajnerski jezik, em generalno nikada nisam voleo modele koji su morali da budu dizajnirani za ceo svet... "Najevropskije", atraktivno i izuzetno dopadljivo mi od Japanaca izgledaju jedino Mazde, od pocetka Kodo dizajna naovamo.

A ova zadnja Corolla je jedna od bas retkih Toyota koja mi je zapala za oko i drzi mi paznju kad god je vidim u saobracaju. Za razliku od prethodnih neupadljivih generacija, ovog puta izuzetno smelo i atraktivno nacrtan auto u svim verzijama :respect: (HB, Sedan, Touring), zadnji deo pogotovo. Ocigledno im se takav pristup u Evropi isplatio, prodajni rezultati nikad bolji. Doduse, enterijer je standardno danasnji copy-paste "tabletovski", to je jedino sto mi se ne svidja. Cisto licno vidjenje...

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pricao mi covek u Cacku (godisnji, na parkingu Alijanse) vozi aktuelan model, ispao mu telefon pravo na prag zadnjih vrata i ulubio ga. Kaze on, spolja fensi, ovako plehan skroz. 

 

Da nisam video, ne bi verovao. Njegova vrata lagana kao u Sandera, moja od Brava ko tucak. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je sad nova moda, što manja težina.

Sjećam se prije 20ak i više godina, stariji vozači su hvalili teška auta. Baš za francuske i japanske proizvođače se govorilo ne valjaju, tanak lim, mala masa. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyotin lim je izuzetno tanak, ali ne baš toliko... Dizajn eksterijera je baš napredak u odnosu na prethodnu Corollu/Auris, ali mi je prethodna generacija bila mnogo logičnije uređena unutra...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan

Ja se sećam, moja Vitara mk1, klasična šasija, 4WD, a imala je samo 980 kg. Dešavalo mi se na tehničkom da budu u neverici pri testu kočnica da je tako lagano vozilo. Zato je lim bio po sistemu "Gledaj me, ne diraj me". Kao skrivena kamera. Gde god ju je neko prstom dotakao, tu je udubljenje ostalo :) 

A i moja današnja Honda. Duža je 43 cm od 500L, a od njega teža samo 111 kg. Smešno.

Slićne osobine "krase" i poslovnu Toyotu koju vozim. Zvuk zadnjih vrata kao prazna konzerva EVA sardine (kao i kod Honde). A tek zvučna izolacija. Pa, za plakanje je ... Za sve njih 500L je uradjen kao RR :) 

Generalno, nije lako nama Evropljanima razumeti sve čari japanske filozofije ... 

 

Edited by Ivan
Skinut nepotreban citat, dodat tag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...