Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Fiat Novi Tipo / Novi Fiat C segmenta

Recommended Posts

Polako krecu detaljniji podaci i za Tipo MY21, tj. za novije verzije motorizacija.

Mada su novi GSE turbo motori predstavljeni jos pre neku godinu, novina u ponudi Tipa je buduci baznjak u vidu T3 FireFly od 999 ccm, 100 KS, 190 Njutna na samo 1500 rpm. Nije predvidjen za sada, ali nadam se da ce se vremenom u ponudi naci i T4 GSE (cetvorocilindras).

Sto se dizelasa tice, tu su vec cuveni 1.3 MultiJet, kao i 1.6 koji je u ovoj iteraciji pojacan na 130 KS, uz odavno standardnih 320 Njutna.

Downsized 1.0 turbo benzinac se sa svojih 12.4 kg/KS, performansama smestio izmedju dva dizelasa (tezih cca 50 i 100 kg). Sto se potrosnje tice, fabrika za njega deklarise 5.3l kombinovane, iz naseg iskustva znaci na to komotno dodati oko 1.5l . Tako da pretpostavljam da ce mu se potrosnja vrteti na realnih 6.5-7l generalno, zavisno od uslova voznje. 

Ispod su detaljni tehnicki podaci za MY21 Hatch verziju (sve tri motorizacije), koja ce, uz Cross, pretpostavljam biti najzastupljenija u Evropi:

 

t1.thumb.png.280986422406db21e765468fa4452c4b.png t2.thumb.png.09a0ad65f868c14c6ccb7136892b7908.png t3.thumb.png.e96d28f1b3ef6a657f1cd1c69450fb2d.png t4.thumb.png.b92ee0c15e23f6b2d6b203624183cf88.png

 

Uporedni power/torque, kao i graf ubrzanja:

 

 t5.thumb.png.31a29bcd44ea507275ea5a738eee4467.png t6.thumb.png.1a47940d7db83e3745fc7aa9771340dd.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Ivan said:

fabrika za njega deklarise 5.3l kombinovane,

Ne mogu da verujem da su oni tamo naveli samo NEDC, a ne i WLTP deklaraciju potrošnje. U 2021. godini ?

Po mom iskustvu, WLTP je lako ostvariv u praksi (van grada).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeste da više nije u ponudi atmo 1.4 ali meni je smisleno i poređenje aktuelnih agregata sa nekadašnjim, naravno poređenje sa 1,6 je bespredmento, ali sa 1.0 i 1.3 je i te kako smisleno, 1.3 je svakako iza, a ovaj 1.0 verujem da ako je neki svileniji vozač da ga brije :) Šalu na stranu dobro je da se to postiže sa manjim utroškom energije, i ja bih voleo da moj troši manje, tako da ostaje samo pitanje cene.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, djole81ar said:

ali meni je smisleno i poređenje aktuelnih agregata sa nekadašnjim

Kao ljubitelj tehnike, kacio sam naravno i to davno. Komentarisali smo i poredili detalje, jos od kada je predstavljen GSE. Performansama, neki pandan ranijem T-Jet Euro5 je sada 1.0 T3 FireFly, a pandan MultiAir Turbo je 1.3 T4 FireFly. Novi motori su sa direktnim ubrizgavanjem (za razliku od indirektnog na prethodnim), sa alu blokom i glavom, cilindrima od 333 ccm, MultiAir sistemom 3. generacije...

Sto se novih turbo benzinaca tice - poenta nije samo u potrosnji. Takvi motori se daleko lepse voze, pogotovo na manjim obrtajima i po gradu. A napredak je vec i na starom 1368 ccm bloku bio primetan u svakoj generaciji koju sam probao. Od Euro4 T-Jet (206 Nm), Euro5 T-Jet (215 Nm), MultiAir koga licno imam i MultiAir II (250Nm)... FireFly ide jos korak dalje.

Jedino me kod benzinaca cudi da u Tipo nisu ubacili i T4, kada ga vec imaju u razlicitim rasponima snage. Po meni, najveci napredak nije toliko u snazi (150-180 KS), Fiat je i ranije imao benzince tog ranga iz maltene iste kubikaze. Ali recimo T4 lagano izvlaci 285 Nm, sto u normalnim okolnostima znaci opustenu voznju na vr' gasa. Obrtni moment veci od 1.9 8v dizela ranijih generacija.

Sto se cene tice, licno ocekujem sigurno somic - somic i po razlike, za baznu verziju. Koja se ovde mozda malo istopi.

Takodje, T3 postoji i u verziji 120 KS, koja (kao ni T4) za sada ne ide na Tipo MY21. Malo zavrnut T3 100 je za sada jedini benzinac.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Videćemo, daj bože da ne bude i skuplje... a videćemo kako se i vozi, ovako na papiru ovaj 1.0 sa 5 brzina mi ne deluje da pruža nešto komforniju vožnju od 1.4 6 brzina, možda u startu malo bolje trzne, duža mu je i prva brzina... videćemo verujem da će ga neko pazariti pošto neće biti 1.4 pa da vidimo, jačim verzijama svaka čast, kome treba, ko može da priušti... a ovo mi deluje na istoj donjoj granici za normalnu vožnju, izmerili su na kašičicu sve, ali malo trendova malih turbo kosačica, malo potrošnja niža i eto bolje cene, čime će se svakako dobiti tržište ko više putuje. Ako baš neko bude tvrdio da kida, a verujem da će biti hvaljenja jer čim je nešto skuplje mora da je i bolje, moraćemo na crtu da odbranimo čast konzervativnog 1.4 :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja već vidim da će da vape na AP-u za 6b zbog buke i ekonomičnosti, baš kao i ja.

Share this post


Link to post
Share on other sites
31 minutes ago, djole81ar said:

a videćemo kako se i vozi, ovako na papiru ovaj 1.0 sa 5 brzina

Ne mogu da verujem da će T3 da upare sa 5MT (a vidim iz specifikacija da hoće). Pa, fiat 500 sa 1,0 motorom sa 70 ks ima 6MT  :) !!!

Nemam reči, ali, "majke mi"... Fiat ostaje fiat ... Sve im ...  :)

Kad oni neće da stave 6MT uz T3, o kom T4 motoru u Tipu neki sanjaju ... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, ova verzija T3 zavrnuta na 100 KS, ide sa petostepenim menjacem. Prenosni odnos u 5. brzini je 0.76, pa uporedite sa cim vec hocete.

Imajte u vidu da je bazna, trocilindricna i snagom zavrnuta motorizacija u pitanju. Tj. sam start ponude FireFly, u budget modelu (doduse, za Juznu Ameriku postoje N3 i N4). Nece ici i jare i pare, nista sto ne rade i drugi proizvodjaci, vidite i sami u kom smeru idu cene novih modela generalno. Ne bi me iznenadilo da je ovo samo startna ponuda, koju ce kasnije izmeniti uz zvaku o napretku, a vec imaju pomenute i T3 120 i T4. S druge strane, postoje najave da ce se sa zavrsetkom produkcije Tipa, potpuno ubiti klasicni Compact segment (sto je vec uradjeno sa Lanciom i Alfom), takodje spojeni su sa PSA - videcemo da li ce se i sta to sve menjati u pozicioniranju i ponudi modela.

 

PS: Kompletnu diskusiju oko starog atmosferca u Tipu smo s razlogom vec izvukli u posebnu temu. Gde se do detalja pricalo o svemu, izvlacila poredjenja upravo sa FireFly, 1.3 i 1.6 MultiJet, kacili grafikoni, pisali licni utisci i gde ima lepih, tehnicki potkovanih postova kolega: https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/81159-fiat-nuova-tipo-14-16v-performanse-način-vožnje/ 

Pisalo se i na temi o kupovini, pa da ne ponavljamo do besvesti istu pricu i na temi o razvoju modela. Poenta startnog posta mi je iskljucivo bila da medjusobno uporedimo nove turbo motore u Tipu MY21.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li je ta 100 ks verzija samo ustinuta u mapi (u odnosu na 'pravu' T3 sa 120 ks) ili ima i nekih mehanickih razlika? Verovatno je rano jos da se zna ovo, al mozda je neko i izgrobario nesto po stranim forumima ? :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, horvat said:

Da li je ta 100 ks verzija samo ustinuta u mapi (u odnosu na 'pravu' T3 sa 120 ks) ili ima i nekih mehanickih razlika?

A ne brini, uvek mozes tutnuti hibridni turbo :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

FCA uvodi nove FIRE motore kao da uvodi fuel cell tehnologiju...

Prestavlja Tipa FL kao da su otkrili novi segment u auto industiji. Kako to sve jadno i sporo ide, dobro su postojali do sada.

 

U Turskoj je 1.4 još u ponudi, u Evropi uz 500L još ide 1.4, tako da za tržišta van EU možemo očekivati i Tipa 1.4.

 

Edited by Ivan
Skinuti nepotrebni citati

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, Ivan said:

Da, ova verzija T3 zavrnuta na 100 KS, ide sa petostepenim menjacem. Prenosni odnos u 5. brzini je 0.76, pa uporedite sa cim vec hocete.

Nije problem u "dužini" poslednjeg stepena prenosa ( ima slučajeva da se neki savremeni turbaš sa 5MT, u petom stepenu na 120 ili 130 km/h vrti na manje obrtaja od nekog turbaša sa 6MT, a u šestom stepenu prenosa ). Problem je u "veličini koraka" ( veličini razlike prenosnig odnosa ) izmedju dva susedna stepena prenosa.

Često vozim "fobiju" TSI 95 sa 5MT. Da sada imam ( po prvi put) "18 godina", pa da stalno "potapam gas", verovatno bi mi bilo "Vauuuuuuuuu brate" što taj motor "u zelenim obrtajima" može u drugom stepenu prenosa da ide do oko 95 km/h ili u trećoj do oko 145 km/h. 

Ovako, kao mator konj, reći ću: ".ebo ih onaj ko je spario taj menjač sa tim motorom", jer ćete se zbog tog "velikog koraka" češće naći u situaciji da su pri nekoj brzini kretanja:

- u nižem stepenu prenosa obrtaji već dovoljno visoki da je motor ne samo malo bučniji, već je veoma nervozan (pa maltane "poskakuje" i na najmanje dalje dodavanje gasa), a

- u višem stepenu prenosa (za tu istu brzinu kretanja) su obrtaji odjednom suviše niski i motor se maltene guši.

Da je korak manji, te situacije bi bile redje.

A kada prvi put sednete u TSI 110 ( sa 6MT), pa vidite šta znači "mali korak" izmedju susednih prenosnih odnosa, dodatno shvatite koliko je onaj 5MT "promašen" i koliko je TSI 95, kao zaista odličan motor sam po sebi, "unazadjen" time što je sparen sa 5MT ( i blago onome ko kupi škodu sa značkom audija, tj. audi A1 sa TFSI 95, jer tada taj isti motor može da dobije i sa DSG 7, gde su "koraci" minorni).

I zato mislim da je i za Tipo "veliki greh" što je T3 sparen sa 5MT. Jer, nije sva vožnja samo auto put, pa da je jedino bitan finalni prenos u petom stepenu prenosa.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apsolutno se slazem, stednja uvek znaci kompromis. Na motorima sa nizim torque treba sa jedne strane "sabiti" prenose, koji ce na taj nacin koliko-toliko nadoknaditi slabije performanse i medjuubrzanja. A sa druge strane, taj motor ne treba da urla i crkava na normalnim putnim brzinama na AP. Parametar o finalnom prenosu sam napisao iskljucivo iz poslednjeg razloga, posto ga naravno niko od nas jos uvek nije vozio da bi izneli zapazanja kako se ponasa u medjuubrzanjima. Tu su za sada samo fabricka poredjenja.

Petobrzinac na malim motorima je uvek neki kompromis, zavisi samo kako ce ga proizvodjac konstruisati i upariti.

Tipo je em napravljen kao budget model, em je ovo buduca ulazna motorizacija. Po meni, nista sto ne rade i drugi, a ono preko masno naplacuju. Fiati su tu jos "mala maca" u odnosu na pojedine izvikane brendove.

S druge strane, imas i "originalnu" T3 verziju od 120 KS, koja je vec odavno u 500X. Tu je, treba li uopste i pominjati, uparen sa sestobrzincem vec na samom dnu ponude FireFly motora.

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, horvat said:

Da li je ta 100 ks verzija samo ustinuta u mapi (u odnosu na 'pravu' T3 sa 120 ks) ili ima i nekih mehanickih razlika?

Npr., ono sto sam video - u 500X je T3 motorizacija takodje na 190 Nm (u verziji sa 120 KS). Tako da mi deluje da su verziju na Tipu samo softverski "zavrnuli" za tih 20 KS, posto takodje ima tih 190 Njutna. Verujem namerno distanciranje za start ponude, uz pomenuti petobrzinac.

Ono sto odlikuje FireFly je upravo modularnost i solidan broj novih tehnologija. Baza je 333 ccm, provrt 70 x 86.5 mm (long stroke) varijacije na T3 idu od 100-120 KS, a na T4 150-180 KS. Blok i glava su aluminijumski, sredisnji razmak izmedju cilindara je samo 77 mm, tako da je T3 tezak 93 kg. Kompresioni odnos je 10.5 : 1. Verzije T4 trenutno idu do 180 KS i 285 Njutna, sto znaci da je izvuceno 136 KS/l zapremine. Ispod je verzija T3 u Tipu, o kojoj pricamo:

 

 35884134_1679769018739492_1796058750847549440_o.thumb.jpg.e485d822ea90c95c81437bf5205da467.jpg 35970865_1679769065406154_5230165926141231104_o.thumb.jpg.940fb4eed52ef3d15c39c957cc309c18.jpg 35925244_1679769265406134_7902450713211437056_o.thumb.jpg.33424d1d3cd35cc9a6a7baefa265d499.jpg 35949065_1679769048739489_3808336304383459328_o.thumb.jpg.4badb0c74b1fa42a619b2c341f32203f.jpg

 

35923012_1679769085406152_2121273996623216640_o.thumb.jpg.afb2e9719ab1ca1c46dae3a6adc7b3f5.jpg 35973639_1679769308739463_3742044210019172352_o.thumb.jpg.4aa2508c66cb5a62cf6344a5330b3f62.jpg 35850827_1679769578739436_1881951164690333696_o.thumb.jpg.33b0a48e74ec5d1969884b204e22367b.jpg

  

MultiAir varijabilni sistem usisa je 3. generacije, sa nekoliko modova rada. Na visim obrtajima implementirano je kasno zatvaranje usisnih ventila, koje redukuje kompresiju sa 10.5 na 9:1. Na manjim obrtajima se koristi kompletan opseg i ranije otvaranje, sto dovodi do bolje termodinamicke efikasnosti i smanjenja potrosnje goriva. Starije generacije MultiAir su, npr. u poredjenju sa T-Jet imale oko 15% i veci obrtni i za toliko manju potrosnju.

 

21-1.thumb.jpg.f5971650f87c62b9f5f6bdf8fdf0a99f.jpg 35870708_1679769748739419_7015428215833362432_o.thumb.jpg.a52938b5935f94e680a22a19ccf42af5.jpg

 

Ubrizgavanje je direktno, preko injektora sa 6 rupa, navodno pod pritiskom od 200 Bar.

 

35829013_1679769648739429_3339703965926293504_o.thumb.jpg.43c357b99d8669396f30d9ee655b655c.jpg

 

Turbo je mono scroll, za ovako mali motor naravno sa manjim i laganijim krilcima, sto omogucava da se lakse zavrti za bolju responzivnost na malim obrtajima. Westgate ventil je elektromehanicki:

 

07-T3.thumb.jpg.37b373cf3d990df68328fb704cac902d.jpg

 

Ono sto je meni interesantno je na samom motoru "integrisani" intercooler hladjen vodom (naravno u delu usisa iza turba), mada ga oni zovu "heater exchange". Kod mene je na prethodnom MultiAir naravno IC, klasicno za 1368 ccm, izdvojen iza hladnjaka motora.

Levo je verzija na T3, identican princip koristi T4 samo je malo drugacije realizovan (desno):

 

05-T3.thumb.jpg.1fcbeeb7f6a8762336b25096adc6e343.jpg 06-T4.thumb.jpg.415842a8b0515c3d9def6797f9b1a0e5.jpg

 

Evo i oba motora uzivo, u prvom planu je T3:

 

2019-05-22-motoressote.thumb.jpg.4b9a407823c92722f5a89071b4ddd0a1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Ivan said:

Westgate ventil je elektromehanicki

Ovo je jedna od novotarija koje mi se cine jako zanimljivim, bas bih voleo da provozam neki auto sa takvim wastegate-om:) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

175897730_tipo.thumb.jpg.a4c0c15be8f4ff9035540759ce0b77e5.jpg

 

Ja se iskreno nadam da je samo ugao slikanja malo pogrešan inače će biti VEOMA zanimljivo bilo šta tipkati na levoj strani od ručice brisača i volana. 

+ Brt.....vertikalna rezolucija je krajnje smešna... podseća me na mobili telefon (da, da) Acer Iconia Smart koji je izgledao tako....užasno horizontalno položen.

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 minutes ago, horvat said:

Ovo je jedna od novotarija koje mi se cine jako zanimljivim, bas bih voleo da provozam neki auto sa takvim wastegate-om:) 

A, kakav je on inače? Npr, onaj na "lančanom" 1,2 TSI , koji je bio "opozvan" da mu se ( radi fine?) regulacije rada Westgate ventila naknadno stavi "odgovarajuća" podloška ( 0,5, 1 ili 1,5 mm, kako kome ). Moj drug "dobio" od 1 mm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

  

45 minutes ago, moron said:

A, kakav je on inače?

Klasicno je vakuumski. Da bi se sprecilo da se pogotovo ove manje turbine prevrte, kada se dostigne maksimalni pritisak, vakuum poteze polugu, tj. otvara bypass ventil, tako da visak gasova zaobilazi turbinu i ide direktno u izduv. Opet, taj sistem moze da bude direktan ili da ga kontrolise ECU.

Elektro WG ima mogucnost preciznijeg kontrolisanja poluge ventila preko elektromotra. Dodatna pogodnost je sto ne postoje "crevca" :) kao kod vakuumskog. Koja kasnije u eksploataciji znaju da prave problemcice sa gubitkom snage.

Kada vec pomenu Skodilaka - na koliko je obrtnog taj TSI 95 koji teras?

@horvat

A jesi li video sipku za WG? Trocilindras je uzak, pa deluje preko pola motora :D .

Zaboravio sam da dopisem da je turbina (kao i IC) hladjena vodom.

 

07-T3.jpg.192c33cac4b10889a35903c2301fd1a7.thumb.jpg.e15247a27a2cb7805f5b4b08e7bf88d4.jpg

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, Ivan said:

Kada vec pomenu Skodilaka - na koliko je obrtnog taj TSI 95 koji teras?

Pojma nemam, zato jer za taj motor na raznim mestima piše različito. Negde piše 160, negde 170 Nm, negde "pri ovim obrtajima", negde "pri onim obrtajima". Neverovatan "cirkus".

Moj je neki utisak da je on totalno mrtav ispod oko 1.600, počne da se budi na oko 1.800, a na 2.000 eksplodira ( počne u drugoj maltene da proklizava i da ti čupa volan iz ruku ) i kao da ima nekonstrolisani rast snage negde do oko 4.000 rm, a kada se izduva kao bušna lopta  :)

A pošto ima 5MT, prva mu je dosta dugačka (ide do 50 km/h "u zelenom"), pa, izmedju ostalog, imaš problem kada se u javnoj garažu penješ izmedju etaža. Jer, zbog bezbednosti, moraš polako, a to onda znači na veoma malim obrtajima u prvoj, a on (motor) pri toj brzini i obrtajima totalno mrtav (i još uzbrdo). I nekada ti se maltene ugasi ... Ili ga "kližeš" pod kvačilom. Debilizam.

Sve zbog 5MT.

Share this post


Link to post
Share on other sites
43 minutes ago, Ivan said:

A jesi li video sipku za WG? Trocilindras je uzak, pa deluje preko pola motora :D .

Jest, zanimljivo je i sto ima onaj navoj da se steluje lepo, mislim da na mom T-Jet nema navoj... Takav WG sam prvi put video na BMW B58 cini mi se kao sto Cane ima, a eto docekali smo da se ta tehnologija spustila i u nize klase :) Sigurno ce biti mnogo bolja i preciznija kontrola turbine. To cak omogucava da se i sama turbina malo drugacije dimenzionise, samim tim sto ju je moguce mnogo preciznije drzati na limitu :) 

 

Sto se tice cena - da li je 1.4 T-Jet bio iste cene kao 1.3 multijet? Ne mogu da se setim... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renegade sa t3 1.0 sa 120ks i 6 brzina, vlasništvo mog bliskog drugara...
Ide kao zmaj,on prezadovoljan

 

received_263937148516187.jpg
 

Edited by Ivan
Sredjena slika, skinut TT potpis

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, horvat said:

Jest, zanimljivo je i sto ima onaj navoj da se steluje lepo, mislim da na mom T-Jet nema navoj...

Interesantno, kod mene je Garrett turbo, ima mogucnost stelovanja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...