Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Fiat Novi Tipo / Novi Fiat C segmenta

Recommended Posts

Zainteresovalo me, pa upravo malo razgledam - Aegea (Tipo) sedan je 4 godine uzastopno bio najprodavaniji model u Turskoj.

Dakle, poklapa se sa onim utiskom koji sam i licno doziveo - maltene iskljucivo sedani i maltene iskljucivo dizeli na njihovim ulicama. Verujem da ce jos nekog zanimati - evo par podataka za 2017. i 2018., iz Tofas publikacije.

Produkcija u 2017.: 76.000 sedana i 102.500 HB/SW - ukupno nesto manje od 180.000 jedinica.

Produkcija u 2018.: 56.000 sedana i 92.000 HB/SW - ukupno 148.000 jedinica:

 

Untitledxx.thumb.png.f4f4d43c0c4250136d3a285277a3eaa4.png

 

Sto se prodaje na turskom trzistu tice, kao sto rekoh, dominantno Aegea sedan, desetostruko (i vise) u odnosu na HB/SW koji su uglavnom bili namenjeni za Evropu. Neobicno trziste, jednostavno ta sedan vozila (ili npr. originalno HB, pa sa "nakalemljenim" gepekom) imaju izuzetnu prodju tamo. Ranije su to od Fiata bili Albea, Linea, vidjao sam po Istanbulu dosta Huyndai Elantri, Renaulta Megane sedana, Renault Symbol (Thalia u Evropi) i drugih vozila te koncepcije. Za razliku od Evrope gde su to uglavnom klasicni HB/SW Compacti - tamo se to retko vidja. Evo brojki prodaje za Fiatove modele u Turskoj, za tu 2017. i 2018. (steta sto nema neke statistike i po motorizaciji, cisto da se potvrdi ono sto sam pominjao oko dominacije dizelasa tamo):

 

Untitledzz.thumb.png.f9cb40a35ba6acd8e33c71ce0ba993e0.png

 

Iduce 2019. godine, iako je ukupno tursko trziste zabelezilo pad od oko 20% - Tipo je ostvario rast od 50.8% i prodaju od 55.500 jedinica u Turskoj. Sto ga je 4. godinu za redom, dovelo na prvo mesto po prodaji u toj zemlji. Prvi pratilac je bio Clio sa 29.000, a treci Megane sa 23.000 prodatih jedinica.

A 500.000-ti Tipo, sisao je sa proizvodne trake pre godinu i po, krajem februara 2019. U pitanju je bio HB Sport, sa Mopar dzidzama :) :

 

500000th-fiat-tipo-rolls-off-the-production-line-132636_1.thumb.jpg.bfc5d520f877f7bf6e46dbd9730436a4.jpg

 

I jos jedan interesantan podatak. Zahvaljujuci svemu navedenom iznad - Tipo je sa 70% prodaje van Italije, procentualno 2. Fiatov model po tom pitanju (iza sjajnog i "neunistivog" :)  malog 500).

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Turskoj sva 3 najprodavanija modela se i proizvode tamo. Malo me iznenadio Clio. Inače taj tip vozila nema prođu u Turskoj.

 

Turci se od vremena Thalie i Linee ipak okrenuli ozbiljnom vozilima što su Megane i Tipo.

 

Što se tiče dimenzija Tipa tu je identičan Jeep Compassu. Međuosovinski razmak i tag kotača.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa da, to su "domaca" vozila. Pored Fiata i Renaulta, u Turskoj se prave i Huyndai (Elantri takodje mozes videti gomilu), Ford, Toyota...

58 minutes ago, N.N. said:

Inače taj tip vozila nema prođu u Turskoj.

Mislim na koncepciju sedana i "klasicnog" gepeka. Po tome su stvarno specificni i to se vuce od ko zna koliko unazad. Pogledaj npr. odnos prodaje Tipo sedana i HB/SW kod njih (desetostruko i vise sedana), o tome pricam.

Naravno da su to sve manje zastarela vozila ili "grdobe" sa nakalemljenim gepekom. Naravno da napreduju i modernizuju se, sve je manje Linea, Albea, Symbola, Logana i slicnih bisera dizajna... Mada nije da ih jos nema po ulicama, kacio sam i svoje fotke ovde u Putopisima, evo bukvalno slike i prilike sta se npr. najcesce vidja u obicnoj taxi floti:

 

010520196538.jpg.7cfe188f4afe9204de71d0fe91e809f6.thumb.jpg.03d33c2dfc6d186fe45f9880acead3df.jpg ece.thumb.jpg.ab52677e4abb61fc29ab68bfc9de69b9.jpg 41622.thumb.jpg.0f8f0cb57d041688826acdd5a9623679.jpg

 

I generalno, na ulicama ima primetno manje klasicnih evropskih HB Compacta. Mada i toga ima dosta vise od koriscenja sirena :D - da kompletan saobracaj funkcionise bez ikakve nervoze, a u onakvom "uredjenom haosu" i gradu sa skoro 10 puta vise stanovnika od BG, iskreno sam ostao bez teksta.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 9/18/2020 at 10:22 AM, N.N. said:
U Turskoj sva 3 najprodavanija modela se i proizvode tamo. Malo me iznenadio Clio. Inače taj tip vozila nema prođu u Turskoj.
 
Turci se od vremena Thalie i Linee ipak okrenuli ozbiljnom vozilima što su Megane i Tipo.
 
Što se tiče dimenzija Tipa tu je identičan Jeep Compassu. Međuosovinski razmak i tag kotača.

Hvala N.N. to me je i zanimalo
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa varijacija Small LWB platforme je u pitanju, WB je bese 2.636m kod oba (ako se dobro secam po Tipu)...

Ni to ti nije nista, Doblo Maxi na njoj ima jos oko pola metra WB-a :D .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Video...kod mene sada svi prodaju kangue,partnere i sl i menjaju Doblom....lokalni roštiljdžija menjao VW caddy za Doblo Long,ogroman je

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 9/18/2020 at 2:27 PM, Ivan said:

Pa varijacija Small LWB platforme je u pitanju, WB je bese 2.636m kod oba (ako se dobro secam po Tipu)...

Ni to ti nije nista, Doblo Maxi na njoj ima jos oko pola metra WB-a :D .

 

Ovdje je ključno ono Wide, Small Wide. Mislim da je Doblo još uvijek na Small.

 

Najveći automobil na Small Wide je Fiat Toro. 

 

Inače, vidio sam neke interne dokumente, a tiče se i Dobla. O dijelu sam pisao ovdje: 

 

 

Po tom dokumentu FCA je odobrila i već potrošila dio para za elektrifikaciju LCV vozila što će reći i (novog) Dobla. BEV je u pitanju. Tako da su planovi da Doblo ostane na na FCA, u ovom slučaju Small Wide, platformi još u toku. Ništa još u vezi sa PSA.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stizu i rezultati za avgust - 3937 prodata Tipa u Evropi.

Za 2/3 ove 2020. godine, ukupno 33.260 komada, realno je ocekivati oko 50.000 prodatih u Evropi na kraju godine:

 

Untitledz.thumb.png.c9ad0811b54084a36e1862c1dac16273.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa dobro, cekamo MY21/Cross, ova verzija je na trzistu usla vec uveliko u 6. godinu od kada je predstavljena.

Tu je naravno i uticaj Corone, sigurno sa nekih -30% na ovogodisnju prodaju u Evropi, bar koliko ja cenim.

S obzirom na pozicioniranje, solidno je za ovih 5 godina prosao u Evropi (pogotovo kako sam licno ocekivao, gledajuci slicne prethodne koncepte drugih proizvodjaca). A kao model generalno, zahvaljujuci prodaji sedana na "maticnom" turskom trzistu - cak i odlicno.

Videcemo kolike ce promene u svakom smislu doneti restilizacija.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Treba da preuzmem novog Tipa. Da li postoji nešto specifično za Tipa na šta treba da obratim pažnju prilikom preuzimanja ili ne?
Pročitao sam temu od početka i nije mi prvi novi auto, ali rekoh bolje da pitam jer posle .... nema kajanja.

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, srdjos said:

 

dakle, minimalističke promene izvana

iznutra čekamo

Realno da, al šta mogu i da promene, branik maska, farovi, led... verovanto na nivuu 500la šta je urađneo, pozadi ver isto, e sad kao što reče kako će biti unutra... i kako ćemo da mu stoji ako bude cross, to bi radikalnije drugačiijje izgledalo ako bude na nivou 500l cross

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čestitke na novom autu. Pošto i ja za petnaestak dana treba da preuzmem jednog, interesuje me da li si uzeo kasko i kod koga?

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://autozurnal.com/modernizovany-fiat-tipo-2021-tipo-cross

 

Facelift model 

 

image.png image.thumb.png.ef3e49282541ac8a7f32bd9700b58d40.png image.thumb.png.f120449b2ae48cabecae1d2c81160c97.png

 

Dizeli ostaju, benzinac je 1.0 turbo. Materijale enterijera rekao bih da nisu dirali. 

 

=====

 

Restajling Fiat Tipo & Tipo Cross

 

fiat tipo restajling012.jpg

 

Proteklih meseci smo videli brojne špijunske slike restilizovanog Tipa, a sada je italijanski proizvođač i zvanično predstavio obnovljenu gamu ovog modela koji se inače proizvodi u Turskoj.

 

fiat tipo restajling011.jpg

 

Obnovljeni Tipo se vizuelno najviše razlikuje na prednjem delu gde se nalaze nova maska sa velikim Fiat natpisom, drugačiji branik, nova LED svetla i hromirani detalji.

 

fiat tipo restajling010.jpg

 

Treba pomenuti i LED zadnja svetla i nove alu točkove od 16 i 17 inča.

 

fiat tipo restajling09.jpg

fiat tipo restajling08.jpg

 

Izmena ima i u unutrašnjosti, a ističu se nova 7.0-inčna digitalna instrument tabla, UConnect 5-multimedia sistem sa 10.25-inčnim ekranom, kao i doterani volan i ručica menjača.

 

208219-fiat tipo restajling07.jpg

 

Tipo porodica modelske godine 2021 pored standardnih verzija sedan, HB i SW sada uključuje i novu verziju, i to (pro)terenski Tipo Cross.

 

208214-fiat tipo restajling05.jpg 208216-fiat tipo restajling04.jpg

 

Tipo Cross se bazira na Tipu HB, a dolazi sa dodatnim zaštitnim elementima na karoseriji, robusnijim branicima, srebrnim elementima, većim alu točkovima i novim gumama, povišenim klirensom (+ 40 mm) i modifikovanim oslanjanjem.

 

208215-fiat tipo restajling03.jpg 208217-fiat tipo restajling02.jpg

 

Novosti ima i u gami motora. Tu je novi 1.0 trocilindrični benzinac sa 100KS i 190 Nm obrtnog momenta (aktuelni 1.4 raspolaže sa 95KS i 127 Nm), a unapređen je i 1.6 MultiJet dizelaš koji sada razvija do 130KS (povećanje od 10KS). Takođe, u paleti će biti i slabiji dizelaš sa 95KS.

 

208218-fiat tipo restajling01.jpg

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

 

Edited by neshaoct
dopunjeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znači, 1,6 Mj sada ima 130 ks? Bravo za Fiat.

 

Vezano za Tipo sa 1,0T i 3.200 rpm pri 130 km/h u šestoj, čitah nekih dan na AR test za mazdu 2, motor 1,5 sa 90 ks, ona se pri 130 km/h navodno vrti samo na 2.200 rpm.

A, rekao bih da se čak i "fobija" TSI 95 sa 5MT u petoj pri 130 km/h vrti na samo oko 3.000 rpm (pa čak i sitno ispod toga).

Hoću da kažem, bojim se da će taj Tipo 1,0T, zbog možda ipak malo većih obrtaja (i produženog finalnog prenosa), da eventualno bude "malo žedan" na auto putu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni su lepi. Mislim da će sada ići u cenovno viši rang. Ciao 1.4 atmo 

Nisam još pohvatao koji cajgeri su iz kojeg, izgleda  su ovi sa centralnim brzinomerom iz crossa. Dobre felne 

 

fiat-tipo-5-porte-restyling cajgeri.jpg fiat-tipo-station-wagon-restyling.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, moron said:

Vezano za Tipo sa 1,0T i 3.200 rpm pri 130 km/h u šestoj

Generaciju stariji 1.4 MultiAir Turbo 140 kod mene je pri 130 km/h na okruglo 2700 rpm.

Pogledacu sta kazu za 1.3 T4 FireFly u drugim modelima...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za 500X sa T4 motorom Perica Rajković je u svom testu u vezi obrtaja pri 130 km/h napisao:

Quote

Na auto-putu, što zbog “kratkog” menjača (pri 130 km/h vrti se na visokih 3.000 o/min)...

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...