Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Fiat Novi Tipo / Novi Fiat C segmenta

Recommended Posts

Generalno, to što su razvili, ne postoji na cestama niti salonima, izuzev Goirgo platforme (samo 2 modela na istoj, pitanje je da li će se ona isplatiti), GSE i GME motora. GME motori opet zbog slabe prodaje nisu zastupljeni masovno. GSE motori dostupni trenutno u 2 modela (500X i Renegade) i možda nešto u Brazilu, ali nas to ne zanima.

U Evropi ne vidim da su primijenili te hibridne tehnologije koje su predstavili, a dobro bi bilo da se zna koliko su hibridnih modela prodali.

 

Katastrofalan rezultat za jednog proizvođača, uz konstantno lutanje sa planovima proizvodnje i realizacijom. Maserati modeli će dobiti 3. redizajn po redu i tu očigledno nešto ne funkcioniše. Ta linija je očigledan promašaj i pametnije im je bilo da predstave potpuno nove modele i ugrade taj novi ITC sistem.

 

Sve u svemu kompletan diletantni menadžment FCA treba šutnuti i dovesti nekog poput Dieter Zetsche, npr. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da je FCA jako specificna kompanija, sa daleko vecim diverzitetom problema nego sto je to kod nemackih konkurenata, tako da je tesko iz ove perspektive reci sta je zbog cega uradjeno ili nije uradjeno. No, da su mogli bolje, pogotovo na EU tlu - mogli su. 

 

Poslovni rezultati su im i dalje uspesni, firma zaradjuje, tako da sigurno nisu bas toliki diletanti, ali ono sto je za nas deprimirajuce, je sto se nekako nazire iz svega da sve vise izbacuju Evropu iz fokusa. Valjda im je tu potrebno najvise ulaganja, a najmanja je zarada, pa zato bas nisu toliko voljni da se bore, ili je nesto drugo, ne znam, ali sudeci po svemu, tako deluje. E sad, sto kaze N.N. stvarno se puno prica o novim modelima, novim tehnologijama... 

 

Definitivno su spori sa razvojem, i generalno malo kasne, ali eto, ostaje nam samo da se nadamo da ce u tom 'talasu' koji dolazi za ~2 godine, uspeti da se vrate u kolosek sa ostalim evropljanima, i da nadalje nece biti ovakvih rupa u predstavljanju i osvezavanju modela... :) 

 

P.S. Giuliette nema ni u spekulacijama :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Elra

 

Maserati ide na 2. MCA kod 2 modela dok je kod Levantea 1. MCA. Nema govora o 3. MCA. Ne znam zašto ljudi tako misle.

Ovaj MCA će donijeti mnogo noviteta uključujući potpuno novu električnu arhitekturu koja će omogućiti napredniji ADAS, MHEV, PHEV...

 

GSE se proizvodi i ugrađuje na 3 različita kontinenta, GME na 2.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, horvat said:

 

Definitivno su spori sa razvojem, i generalno malo kasne, ali eto, ostaje nam samo da se nadamo da ce u tom 'talasu' koji dolazi za ~2 godine, uspeti da se vrate u kolosek sa ostalim evropljanima, i da nadalje nece biti ovakvih rupa u predstavljanju i osvezavanju modela... :) 

 

P.S. Giuliette nema ni u spekulacijama :blink:

 

Od tog "talasa" novih redizajna za Fiat nema ništa (ide 500e ali za nas to nije bitno), niti će Fiat dobiti nove modele. E tu vidim kanibalizam, da su žrtvovali dijelom Fiat na račun malih Jeep modela. 

Alfa Romeo je 3 godine bez novog modela i sa samo 2 modela u ponudi, ako uspiju da vrate brend na stazu uspješnih biće čudo. Mislim da govora o E SUVu i E limuzini pod značkom Alfe više nema u planovima. Njima trebaju skoro 3 godine da na platformi Compasa, koja je opet već u upotrebi 10ak godine nakaleme Tonale. Smiješno i žalosno :( 

 

ITA proizvođači su i u ITA na najnižim tržišnim udjelima, Fiat je na 11. mjestu po pradaju u Evropi tokom 2019 H1, a Alfa Rome:

 

https://europe.autonews.com/blogs/alfas-slide-worsens-europe 

 

Kompletna Maserati linija modela je promašena i tu ni 5 novih redizajna i upgrade neće pomoći. Kako se uspijeva, mogu da vide na primjeru Porschea.

 

Ključno je da ni Maserati ni Alfa Romeo nisu uspjeli da privuku nove kupce, te nakon što je potrošena baza ljubitelja marke, prodaja pada. A tu se vraćamo na povjerenja u brend, gdje se Alfa Romeo pusti da više od 3 godine bude bez predstavljanja novog modela i sa samo 2 modela u ponudi. 

Vremena na Nurburgringu i sl gluposti, danas apsolutno nikog ne zanimaju.

 

Jedam sasvim logičan modela koji se morao pojaviti u ponudi, ali nije.

 

Fiat-Tipo-Estate-Cross-front-rendering.j 

 

Edited by Elra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Platforma je Compasova, koju će doraditi. Sve u svemu i Lada brze razvija nove modele, bilo tebi smiješno ili ne.

Biće identična Compasu, koliko je Q3 identičan Tiguanu, da budemo grubi. 

 

Sve to ne mijenja krajnji rezultat, a to je da je Alfa Romeo u ćorsokaku.

Edited by Elra

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Elra

 

Platforma će biti evolucijski iskorak naspram Small Wide. Tako da ti analogija sa Audi i VW modelima ne stoji koji u tvojoj usporedbi oba koriste MQB A2 platformu.

 

5d4d55a266bef_razvojmodela.thumb.png.d7b045cf613f33a3dbb36125afe40dc7.png

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve u svemu presporo to sve ide i nikuda ne vodi. 

Konkurencija ono sto FCA radi 2-3 godine, uradi za godinu dana. 

Sto kolega forumas napisa, u FCA je princio "kako cemo? Ma hajmo ovako mozda upali"

Tako su pogodili sa Tipom, ranije sa 500.

Edited by Elra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sveza roba :) - poredjenje prodaje u Compact segmentu za H1 2019. Pisali smo o prvoj polovini godine za Tipo pojedinacno, ali da vidimo kako stoji u poredjenju sa konkurencijom.

Poredeci sa proslom godinom, ceo segment je u daljem padu (sa 14.1%, na 13.1% trzista). Tako da su Compacte sada pretekli i Small Crossoveri sa 14.2% trzista i na taj nacin nekada najprodavaniji segment gubi jos jednu poziciju i pada na 3. mesto u Evropi.

Sto se modela tice, Golf je uprkos padu od 14% i dalje neprikosnoven sa 221.500 prodatih jedinica. Izmedju njega i Octavie se na drugo mesto sa novim modelom uglavio Focus, jedini sa prodajom u plusu, gledajuci prvih 7 na listi (+9%). Pug 308 i dalje drzi 4. mesto, dok je na lepo 5. mesto iskocio Leon, ispred Astre i Megana.

Polako dolazimo i do Tipa, koji je sa ranije pomenutih -24% pao na 10 mesto sa oko 48.000 komada. Pretekli su ga i Kia Ceed i Toyota Corolla sa oko 54.000 komada za svaki.

Ako pogledamo grafikon i tabelarni prikaz prodaje u Compact klasi za H1 2019., to bi izgledalo ovako:

 

Untitled1.thumb.png.cabd629be8a8ebc0b0ce10ee71e3435f.png Untitled2.thumb.png.338abf751aeeee177146b87e32607801.png

 

U klasi ce biti interesantan kraj godine i pocetak iduce, kada se ocekuje 8. verzija Golfa, a ubrzo ce ga slediti i bratski Leon i Octavia. Isto vazi i za 308, a pominje se mogucnost da se ozivi C4, ali ovog puta nazalost na manjoj low-cost B platformi - princip slican kao sto je Fiat uradio sa Tipom, Skoda sa Scalom i sl... Megane i Astra ocekuju update.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Citam i mislim se...jel skala za merenje temperature motora ukinuta (smaknuta) ili izmestena u ovoj LPG verziji ? Ako jeste smaknuta - potez vredan ludosti u najmanju ruku, a ako je izmestena - krajnje opravdano.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skinuta je,  al ima sigurno neki pokazivac kad postigne radnu temp il kad se pregreje. Ovaj tipo sve vise mi se svidja.  Jedino bih ga uzeo sa ovim motorom 1.4 120. Ali se tad postavlja pitanje isplativosti, jer za te pare i konkurencija nudi dosta. Razmisljam za neke dve godine da vidim da dam moj 500l u zamenu a da razliku doplatim, mislim da ne bi trebalo da bude puno. Koliko sam shvatio sledece godine izlazi restyle verzija. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Momci administratori neka uklone formatiranje (ne mogu vise naci tu opciju)

 

Fiat Tipo SW – Dodaj gas

 

Fiat Tipo SW â Dodaj gas

 

Ugradnjom tečnog naftnog gasa u Tipo, Fiat je ponudio veoma interesantnu alternativu hibridima i električnim automobilima, male autonomije i previsoke cene

Poslednja generacija Fiata Tipo uložila je mnogo napora ne bi li se dopala kupcima. U ponudi sa tri oblika karoserije, sedan, hedžbek i karavan, napaja se dizel i benzinskim gorivom, ali i tečnim naftnim gasom TNG, kojeg su se mnogi konkurenti odavno odrekli. Jeftino i provereno gorivo, koje ne zahteva veća ulaganja, za razliku od električnih i hibridnih vozila.

 

IMG_2039.jpg

 

Cena u prvom planu
Šlag na tortu, Tipo je ponuđen s ekstremno niskom cenom, na nivou inferiornijeg segmenta, zbog čega je u startu privukao veliku pažnju. Krenimo redom. Nakon što se čitavu deceniju koncentrisao na razvoj “nuovo 500”, u brojnim varijantama (500, 500C, 500L, 500X, 595, 595 C i 695 Biposto), Fiat je najzad odlučio da se pozabavi Tipom. Za mlađe čitaoce, kojima Tipo s kraja 80-tih godina ne govori mnogo, recimo da se radilo o gotovo revolucionarnom modelu, po mnogo čemu ispred svog vremena. Počevši od stila, pa do koncepcije s vratima koja su se mogla otvoriti pod uglom od 90°, prostranosti i opremi (ABS je u to doba bio prava retkost).

 

IMG_2024.jpg

 

Specijalizovani mediji odmah su ga proglasili evropskim automobilom 1989. godine, a kupci su pohrlili u prodajne salone (preko 2 miliona prodatih primeraka). Nažalost, nakon njega Fiat nije uspeo ostvariti sličan komercijalni uspeh, naslednici Bravo/Brava, Stilo i opet Bravo iz 2007. godine, više-manje neslavno su završili karijeru. Verovatno su iz tog razloga odgovorni u Fiatu oklevali su sa zamenom, te je tako prošlo 3 godine bez predstavnika u segmentu.

Strategija koju su na kraju primenili, ukratko bi se mogla nazvati “luksuzni low cost”, drugim rečima Tipo je u neku ruku narodski predstavnik u “Golf” klasi. Ništa dakle od visokosofisticiranog vozila, kao što su pojedini konkurenti (Golf, Renault Megan, Ford Focus, Peugeot 308, Hyundai i30…), ovoga puta Fiat se dobrovoljno svrstao u drugu ligu.

 

IMG_2057.jpg

 

Po rečima proizvođača Tipo je “racionalno jeftino” vozilo, i kao takvo nije deo “game za zadovoljstvo”, odnosno svrstan je u isti koš s malom Pandom i kvazi minivanom Doblo. Modeli u ovoj grupi imaju za cilj da kupcima ponude osnovne vrednosti, po najnižoj mogućoj ceni. Znači, pored svih sigurnosnih sistema i nešto neophodne opreme (klima uređaj, auto radio, električni podizači prozora…), ubačeni su agregati skromne snage, izmedu 95 i 120 ks. Samim tim, jasno je da Tipo ne može da računa na primenu skupe hibridne ili neke druge tehnologije, a sve u cilju smanjenja štetnih izduvnih gasova. Sve što mu je ostalo je da, po ugledu na Pandu i Punto, posegne za “čistim” gorivom, u svetu poznatom pod imenom LPG (Liquefied Petroleum Gas).

 

Šta je TNG?
Tečni naftni gas TNG, predstavlja smešu propana C3H8 i butana C4H10, koja je uskladišten pod visokim pritiskom, pri čemu se obe, pri normalnim uslovima gasovite komponente, nalaze u tečnom stanju. Udeo pojedinih komponenata u TNG-u je različit od zemlje do zemlje. Pored propana i butana, u smeši se, u malim količinama, nalaze i neke druge komponente (propilen C3H6, butilen C4H8 i dr.), čiji je sadržaj regulisan odgovarajućim standardom.

 

IMG_2001.jpg

 

TNG ima široku primenu, kao gorivo za automobile, gorivo u industriji i za domaćinstva, kao i u poljoprivredi. Ukoliko se koristi kao pogonsko gorivo, poznat je pod nazivom auto-gas, a ako se koristi u domaćinstvu naziva se plin, butan, gas, propan – butan. Jedna od najznačajnijih karakteristika tečnog naftnog gasa je visoka otpornost ka samopaljenju, što znači da TNG ima visok oktanski broj. Ovo ga čini posebno pogodnim za primenu u Oto motorima, posebno s ekološkog aspekta. S obzirom da lako obrazuje smešu sa vazduhom, TNG skoro potpuno sagoreva, pa u produktima sagorevanja dominira vodena para, H2O, a ne CO2.

U pogledu kvaliteta izduvne emisije, motori sa pogonom na TNG nadmašuju i najmodernije dizel motore s naknadnim tretmanom (filteri) izduvnih gasova. Razvijene zemlje već dugo vremena rade na omasovljenju upotrebe TNG-a za pogon motornih vozila. Koristi se u javnom prevozu, a posebnim poreskim olakšicama podstiče se i upotreba TNG-a i u putničkim vozilima. Među evropskim zemljama, pogodili ste, prednjači Italija (preko 1.200.000 automobila s pogonom na gas), te se iz tog ugla gledano ni ne treba čuditi da su ga u Fiatu ponovo aktuelizovali.

 

20180511_113817.jpg

 

Motor na koji se vrši nadogradnja TNG sistema je konstruisan za rad na benzinu kao pogonskom gorivu. Sve potrebne adaptacije su jednostavne, ali se one odnose na dopremanje gasa do motora i njegovo skladištenje u vozilu, dok konstrukcija samog motora ostaje gotovo neizmenjena. Pitanje koje se uvek provlači kod ove teme jeste upravo da li novo pogonsko gorivo u gasovitom obliku šteti motoru, i ako je to slučaj, u kojoj meri? Odgovor je negativan, barem kada se radi o novoj generaciji agregata i fabričkoj ugradnji, za koju Fiat daje garanciju kao i za ostale agregate. O naknadnoj ugradnji u polovna vozila i problemima koje može da prouzrukuje vožnja na gas, nećemo ovoga puta…

 

Bez greške
TNG, odnosno GPL, kako ga nazivaju Francuzi (gas petrol liquid), pojavio se na benzinskim pumpama 80-ih godina, bez da je postigao veći uspeh. Nakon toga bilo je uspona i padova, a sve u zavisnosti od fiskalne politike, kao i nekoliko problema, kao što je eksplozija rezervoara (od 2.000 godine obavezna je ugradnja sigurnosnog ventila). U pokušaju da smanji zagađenje u velikim gradovima, 2008. godine francuska vlada odobrava bonus od 2.000 evra za automobile opremeljene gasom, zahvaljujući kojem prodaja je sa nepunih 3.000, za godinu dana porasla na čitavih 75.000 vozila.

No par godina kasnije, verovatno pod pritiskom naftnog lobija, država ukida sve privilegije, zbog čega je prodaja vozila na gas opet u slobodnom padu. Ruku na srce, krivi su i sami proizvođači, izuzmemo li Fiat, malo ih je koji nude fabrički ugraden TNG. OK, kada smo i to rešili, hajde da vidimo kako funkcioniše u našem Tipu.

 

IMG_2305.jpg

 

Kontakt ključ u bravu (Tipo se ne može startovati na dugme) i motor se diskretno pokrene, uvek napajan benzinom. Obavezno je znači imati u rezervoaru barem koji litar, jer dok je hladan, izmerili smo da funkcioniše i do 2 minute isključivo na benzin. Ukoliko je prethodno zagrejan, već za 10-15 sekundi automatski će preći na gas, što signalizira jedna lampica na komandoj tabli. Podrazumeva se da vozač u vožnji može izabrati gorivo koje mu odgovara, a za stanje u rezervoaru zadužena su dva pokazivača. Tamo gde je kod čisto benzinskog Tipa instrument za temperaturu motora, sada je za TNG.

 

IMG_2092.jpg

 

Što se tiče agregata, gas je uparen iskuljučivo sa 1.4 Turbo od 120 ks, sa kojim smo se već imali priliku sresti u hedžbeku. Moderan i diskretan blok, čak i kada se pogura u visok režim rada. Za tako nešto realno ni nema veće potrebe, zahvaljujući turbo punjaču, kao i maksimalnom obrtnom momentu od 215 Nm (206 Nm kada se napaja gasom) i dobro odmerenom šestostepenom ručnom menjaču, pokazao se dovoljno elastičnim i u nižim obrtajima.

 

IMG_2255.jpg

 

Ruku na srce, razlike između vožnje na gas ili na benzin nema, barem dok vozilo nije maksimalno opterećeno. Možda se i oseti sa pet putnika i punim prtljagom na nekoj jačoj uzbrdici, ali u svakodnevnoj vožnji performanse su sačuvane. A kad smo već kod performansi, recimo da uopšte nisu za potcenjivanje, ovaj Tipo pogura do 200 km/h i ubrzava do stotke za desetak sekundi.

Bez ikakve opasnosti, jer Tipo je siguran i savremen automobil, postavljen na platformi modela 500X. Ujedno je i veoma udoban, rekao bih po meri naših puteva. Jedina realna mana ovog agregata je visoka potrošnja, prilikom prve vožnje hečbeka 1.4 T zabeležili smo prosek od dobrih 9 litara. Sada nismo bili u situaciji da je precizno izmerimo, iz prostog razloga što uz TNG putni računar nema ovu funkciju!? Verovatno zato jer bi bio zbunjen prelaskom s jednog na drugo gorivo, tako da su ovde navedeni podaci izmereni “po starinski”, do ispražnjenog  rezervoara za gas.

 

IMG_2106.jpg

 

Uzgred budi rečeno, ovaj je savršeno integrisan u dno prtljažnika, na mestu predviđenom za rezervni točak. Njegova zapremina, od 53 litra, na prvi pogled deluje velika, ali tu ima jedna “caka” koja značajno smanjuje autonomiju. Vozači koji imaju iskustva s plinom verovatno znaju da iz sigurnosnih razloga u rezervoaru uvek ostaje oko 20% istog, pre nego li automatski pređe na benzin.  Znači u njega realno staje oko 40 litara tečnog gasa, a kako je potrošnja viša za još 15-20 %, u najoptimalnijim uslovima moguće je na gas prevaliti do 400 kilometara.

To se potvrdilo i u praksi, nakon 300-350 kilometara upalila bi se signalna lampica za rezervu, da bi pedesetak kilometara kasnije motor počeo da radi na benzin. Šteta, posebno jer TNG nije dostupan na svim pumpama, pa sam zato bio prinuđen voziti i po stotinak kilometara na dvostruko skuplji benzin. Naime, u Francuskoj se prodaje po ceni od oko 0,85 evra (u Srbiji sam zapazio da se kreće oko 80 dinara), dok je cena benzina porasla na nekih 1,6 evra u proseku. A kada se i pronađe pumpa koja ga poseduje, kako bi se sipao gas mora se zavrnuti metalni adapter, odmah pored grla za sipanje benzina.

 

IMG_2011.jpg

 

Dakle pored maksimalno 400 kilometara autonomije na gas, Tipo može da računa na još oko 500 kilometara kada se napaja benzinom. Lepo, jedini problem je što se za ugradnju TNG mora doplatiti 1.500 evra, no i tada je za 1.000 evra jeftiniji od dizela 1.6 Multijet/120 ks. Cene se odnose na francusko tržište, gde je i obavljen test, jer Tipo 1.4 TNG, nije ponuđen na našem tržištu. Bez njega, dakle samo na benzin 1.4 T/120 SW košta najmanje 17.640 evra.

 

IMG_2175.jpg

 

I ukoliko u Srbiji količina štetnih izduvnih gasova i dalje ne igra značajnu ulogu, u Francuskoj je presudna kada je njihov nivo iznad propisanih vrednosti. Za neupućene, od početka godine sva motorna vozila ovde poseduju vinjete, različitih boja i sa oznakama od 0 do 5. Najčistija, odnosno električna vozila nose oznaku 0, a hibridna i ona pokretana na gas broj 1, zbog čega im je dozvoljena da se kreću po gradovima i kada je ostalima zabranjeno. A zabranjeno im je bilo više puta ove godine, sa tendencijom da se kriterijumi pooštre. Već sada, automobilima s vinjetom broj 4 zabranjeno je da cirkulišu po Parizu, radnim danom od 8 do 20 h, a dogodine isto čeka i one koji nose oznaku 3. Vozila s vinjetom broj 5 više ne smeju da cirkulišu po velikim gradovima. A kad smo se već dodakli cene, tek informacija da se trenutno kod nas najjeftiniji Tipo 1.4/95 SW prodaje za bagatelnih 11.690 evra (akcija), umesto 16.300 evra. To se zove popust, ukoliko je istina…

 

IMG_2102.jpg

 

Tipo za familiju
Dobro, kada smo razjasnili šta je TNG, kao i njegove prednosti i mane, da vidimo šta nam to nudi Tipo, posebno u karavan izdanju? Što se tiče dizajna, iskreno rečeno nema razloga da se postidi u poređenju s konkurentima, iako u njegovim formama nema ništa posebno “uzbuđujuće”. Sa trovolumenskom karoserijom i hedžbekom imao sam priliku družiti se odmah po pojavljivanju, kada sam konstatovao da se prednji deo razlikuje u nekoliko detalja, dok je zadnji svojstven svakoj karoseriji. Hedžbek je kraći od sedana za 18 centimetara (4,36 metra), dok je voženi SW duži od njega za 21 centimetar. Sve u svemu izgled više-manje prolazi, po ugledu na enterijer.

 

IMG_2288.jpg

 

IMG_2291.jpg

 

 

Naravno da se ovde ne srećemo sa originalnošću jednog 308, još manje kvalitetom Golfa, komandna tabla dizajnirana je u nekom prošlom vremenu, bez obzira na “bećarski” nakačen tablet od 7 inča. Integriše sistem za navigaciju TomTom 3D, s kartografijom Evrope, kao i CarPlay i Android Auto, ali su podaci na njemu previše sitni. Za pojedine su neophodne naočare i oko sokolovo, a da bi se pogodila slova kojima se ukucava željena adresa na GPS-u, poželjno je zaustaviti se.

Mnogi drugi elementi su već viđeni kod ostalih modela proizvođača, što ne znači da ne zaslužuju pohvalu. Točkići za podešavanje klima uređaja i pregledni analogni instrumenti, svakako se ubrajaju u njih. Upravljač je lep naoko i još prijatniji u rukama (isti kao kod 500X), bez obzira što je na njemu previše raznih dugmića.

 

Tipo-5p-80.jpg

 

Smešten u relativno tvrdo sedište, sa dovoljno snažnim osloncima i električnim podešavanjem lumbalnog dela, vozač lako pronalazi željenu poziciju. Amplituda podešavanja sedišta po visini je impresivna, Tipo se savršeno adaptira različitim gabaritima. Ergonomiji se dakle malo toga može prebaciti, sve komande postavljene su kako treba, računajući i one za električne podizače prozora (često smeštene preterano unazad).

 

IMG_2273.jpg

 

Slično je i sa udubljenjima i boksovima za odlaganje sitnica, pored standardnih, navedimo i jedan poveći u naslonu za laktove (podešava se po horizontali). U B molu je izbor plastike, posebno one na vratima i donjem delu centralne armature, računajući i konzolu koja deli vozača od suvozača. Na gornjem delu armature ipak je sunđerasta, no i dalje smo daleko od standarda koje su nametnuli tenori u segmentu. Uprkos tome, izbegnut je “efekat Logana”, enterijer ne deluje preterano jeftino.

Ovo se odnosi i na kvalitet izrade, greše oni koji s podsmehom spominju tursku fabriku u Bursi, koja spada među najmodernije. Ni raspoloživ prostor u našem Tipu nije za potcenjivanje, štaviše, može se reći da je među izdašnijim. Na zadnjem sedištu, dve odrasle osobe putuju posve komotno, čak se i treća može smestiti u sredinu, bez da mora neprijatno raširiri noge (nizak tunel).

 

IMG_2261.jpg

 

Zadnja stakla silaze kompletno u vrata, dok su za sve putnike, računajući i vozača, predviđene ručice na plafonu. Pristup im je olakšan širokim otvaranjem vrata, pod maksimalnim uglom od 80°. Verujte mi na reč, da bi se zatvorila nije neophodno zalupiti ih kao manijak, uz to, zvuk je pun i prijatan.

 

IMG_2297.jpg

 

Sam prtljažnik je logično veće zapremine nego li kod sedana (520 litara) i hežbeka (440 litara), raspolaže s veoma solidnih 550 litara. Sa rezervoarom za TNG izgubio je samo 20 litara, za razliku od hedžbeka, gde je smanjen na 360 litara. Pravilnih je formi i veoma praktičan, a obaranjem zadnjih naslona dobija se potpuno ravna površina. Nažalost, ništa od rezervnog točka, u prtljažniku smo pronašli samo kit za opravku guma s kompresorom.

 

IMG_2278.jpg

 

IMG_1991-1024x682.jpg

 

IMG_2067-1024x682.jpg

 

IMG_2094-1024x682.jpg

 

IMG_2250-1-1024x682.jpg

 

Tipo-5p-87-1024x682.jpg

 

Tipo-5p-89-1024x682.jpg

 

IMG_2248-1024x682.jpg

 

Zasluženo priznanje
Sve u svemu, Tipo je veoma interesantan automobil, što samo dokazuje da mu titula AutoBest, od pre par godina, nije dodeljena na lepe oči. Za neupućene, žiri od 26 specijalizovanih evropskih novinara, dodeljuje svake godine ovu titulu, na osnovu 13 kriterijuma, kao što su koncepcija, udobnost, odnos kvalitet/cena, vozna dinamika, cena rezervnih delova, polivalentnost, preprodajna vrednost…Dobar ili vrlo dobar na svim poljima, Tipo se vratio osnovnim vrednostima proizvođača, na opšte zadovoljstvo kupaca.

 

IMG_2031.jpg

 

 

Preuzeto sa: autorepublika.com

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
53 minutes ago, srdjos said:

Momci administratori neka uklone formatiranje

Sredjen tekst ;) , a apropo momaka hvala, bilo bi lepo da smo mladi kao nekad :lol: ...

Neko od kolega je okacio isti link i par postova ranije, vrlo lep clanak. Korektno opisano vozilo, njegov razvoj i pozicioniranje, izbor motora, kvalitet izrade, dizajn eksterijera i enterijera, kao i sve to u poredjenju sa modernom konkurencijom u Compact klasi... Po mom skromnom misljenju vrlo realan tekst, sa pogodjenom sustinom (ako neko do sada nije seo i provozao isti).

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minutes ago, Ivan said:

a apropo momaka hvala, bilo bi lepo da smo mladi kao nekad :lol: ...

Možda te i šijem u godinama, ko zna ;)

 

elem, u Stojanovu su mi rekli da ne uvoze Tipo i 500L sa fabričkim plinom jer je bilo gomila reklamacija koje fabrika nije priznala pošto su okrivili kvalitet plina kod bas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izbacen i jul 2019., poslednji rezultati prodaje za Tipo u Evropi:

 

Untitled1.thumb.png.60442bf08ac34831f088408c840031ae.png

 

Za prvih 7 meseci je na 54.870 komada. Kako pocinje deo godine sa slabijom prodajom, cini mi se da ce biti blizu cifre koju sam prognozirao krajem prosle godine.

Tj. na cca 80.000 komada u 2019. (pad od 20.000 komada po sezoni, u odnosu na pik prodaje u 2017.). Restyle needed :) (doduse, videsmo da je za 2020. u planu upravo MCA model, kao MY21). Mozda cak i razmisljanje o novom modelu, ako uopste planiraju Compact klasu ubuduce, Tipo je vec usao u 5. godinu od predstavljanja u maju 2015.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Avgust 2019:

 

Untitled3.thumb.png.febf4eda9efebb0b8761af701a650ede.png

 

Za prvih 8 meseci 2019. u Evropi - okruglo 59.873 vozila.

Kako stvari stoje, za ocekivati je po par hiljada komada mesecno u preostala 4 meseca. Tako da ce se izgleda tesko dobaciti cak i do moje proslogodisnje prognoze od 80.000 komada (verovatnija je cifra od cca 75.000). Sa tendencijom daljeg pada, do pojave MY21.

Ukupna produkcija u Evropi ce mu na kraju 2019. biti na oko 360-365.000 komada.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, Ivan said:

Ukupna produkcija u Evropi ce mu na kraju 2019. biti na oko 360-365.000 komada.

I Turska je Evropa :D:D, a 500.000 proizvedenih Fiata Tipo još u februaru 2019. godine je 500.000 :D 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ukupna cifra modela je: Tipo (za Evropu)+Aegea (za Tursku)+Dart (za Meksiko i mislim Srednji Istok). Cisto da se ogradim - otkad forum postoji, o prodaji u Evropi za sve modele pisem i poredim na osnovu zvanicnih podataka za evropske zemlje. U tim podacima nikada nije bila Turska, koja je i geografski sa 3% u Evropi, a 97% u Aziji (tako mi rekose lokalci kada sam bio tamo :)). Takodje, u svakom postu eksplicitno naglasim da je u pitanju Evropa - probajte da u evropskoj statistici pronadjete prodaju modela Aegea ili prodaju Tipa za Tursku - nema je.

Mene ne, ali koga zanima prodaja Darta u Meksiku - neka doda i to, svakako ce podaci biti jos kompletniji. Ovde sa ostalima podelim ono sto me licno zanima i sto pratim - kako je model u klasi koju volim prakticno pogodjen za nas (evropski) ukus, koliko je trenutno aktuelan, kakva mu je perspektiva... Kao lanjski sneg me je zanimala i prodaja Linee u Turskoj ili Stila/Brava po Juznoj Americi :). Gde je filozofija automobila totalno drugacija od nase, o motorizaciji tek da ne pricamo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rezultati za septembar, Evropa.

Za 9 meseci 2019., Tipo je na tacno 65.876 kom:

 

t.thumb.png.170473971d0fc114e1f94dcf54544b8d.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svezi rezultati, Evropa, oktobar 2019. Za 10 meseci ove godine, Tipo je na 70.854 prodatih jedinica:

 

Untitled.thumb.png.87993ea60155188ad73f793732912d5c.png

 

Nedavno su izbaceni i uporedni rezultati za Compact klasu za Q3 2019. Suvereni vladar je naravno Golf, prilicno iza njega Focus i Octavia. U borbi za 4., 5. i 6. mesto maltene poravnati 308, Astra i Leon. Tipo je u daljem konstantnom padu, trenutno na 10. mestu, presli su ga Ceed i Corolla, a za vrat mu dise I30. Ujedno, od postojecih modela u Top 10, Tipo ima i najveci pad od -25%, a najveci porast Ceed sa +37%.

 

Untitled1.thumb.png.7a9078ee03e62ec8b97a4361ae1c106f.png

 

Ono sto je meni najinteresantnije u ovogodisnjim rezultatima su dve stvari:

- Toyota sa odlazecim Aurisom i novom Corollom opusteno izlazi na sjajno 4. mesto;

- Vagen grupacija ima cak 3 predstavnika u Top 10, a 4 predstavnika u Top 13 (Golf, Octavia, Leon, Rapid). Kao i 615.000 svojih vozila, od ukupno oko 1.5 miliona prodatih u ovoj klasi. Ili preko 40% ukupne prodaje Compacta - rezultati za respekt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...