Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Fiat Novi Tipo / Novi Fiat C segmenta

Recommended Posts

@Ivan

U delu gde poredis 500X si napisao da je sve losije... Pogresan primer si naveo za sve ono sto tvrdis, tu je nesporazum!

Uostalom, sto nisi poredio stari i novi motor u ISTOM modelu a to je 500X 1.4 muliair i 1.3 turbo ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovako, za potrosnju mi je merodavna iskljucivo cep-cep metoda, ovo po fabrici i boardu mozemo da okacimo macku o rep i moze da bude cisto orijentaciono. A ne vozim 500X MultiAir da bih mogao da napisem.

Poenta celog mog pisanja je bila da sumnjam da novi T4 motor moze da trosi 50% vise od specificiranog (ili 9l) u kombinovanoj, normalnoj voznji u praksi. U praksi .

I kao primer naveo da mi starija verzija motora, u relativno slicnom vozilu, trosi do sada skoro litar vise od fabricke specifikacije i da je to 6.67l. Opet u praksi .

Ako podrazumevamo da ce u Tipu (ako se i kada ugradi) trositi par deci manje nego u 500X, zakljucak je logican - ne ocekujem da kombinovani prosek ni u ludilu moze da dostigne onakve vrednosti, tipa 8-9l.

A kao dodatak sam naveo tabele za to sto poredim, gde sam opet naveo da sumnjam da +10KS i +40 Nm vise sa novim motorom moze da bude manje u performansama. To je ono sto sam naveo, "pise i na zidu ***":

On 2/14/2019 at 10:53 PM, Ivan said:

malo mi nelogicno deluju svi podaci.

Pise i na zidu *** :) , po tome ispade da je noviji motor koji je jaci 10 KS, sa 40 Nm vecim obrtnim (doduse u 500X):

- sporiji do stotke;

- ima manju maksimalnu brzinu;

- ima vecu potrosnju (koja je kod mene u praksi do sada oko 0.9 l preko fabricke kombinovane);

 

Tako da cisto sumnjam da je moderniji motor slabiji po bilo kojim karakteristikama

Stvarno nigde nema ni naznake misli da je novi motor gori od starog. Poenta celog mog pisanja je da niti verujem fabrickim tabelama potrosnje, ali ni u to da prosek modernijeg motora moze da bude 9l ni u 500X, a jos manje u Tipu. Slazem se sa tobom da poredimo donekle razlicito, ali to je ono sto sam ja mogao da izmerim u praksi. Izvinjavam se ostalima za 2 duza posta.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Perica je testirao i prethodni 1.4 MA u 500X dok je radio testove za VG. Mislim da ti testovi vise nisu dostupni od kako se promenio sajt. Ali evo sta kaze za novi motor u odnosu na prethodni 

"...

Quote

 

...sa kojim sam se pre par godina sreo prilikom test vožnje 1.4 T MultiAir/140 ks.

 

Moderniji i snažniji, novi 1.3 nije nažalost i ekonomičniji, kako bi se dalo pomisliti. Ovo je možda i njegova najslabija strana, ko uspe da siđe ispod 7,5 litara ili je poreklom iz jugoistočne Srbije, ili u rezervoaru ima samo još par litara goriva, bez benzinske pumpe na vidiku. Naš ukupni prosek stabilizovao se na visokih 9,4 litra (ukoliko je za utehu i bivši 1.4 T/140 troši toliko)..."

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja i dalje ćutim, da ne dobijem packe :D

Eo, slikovito objašnjeno kako neki ljudi dolaze do nezamislivo male potrošnje:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 16. 02. 2019. at 10:15 AM, Ivan said:

Prica je isla iskljucivo u tom smeru i opet kazem da cisto sumnjam da u istim uslovima moderniji motor moze da bude losiji u smislu performansi i potrosnje. To je bila poenta.

Kod 500X je 1.3 donio pomak naprijed i po pitanju performansi i po pitanju potrošnje. Potrošnja je prije svega manja za one koji voze na autoputu. Mislim da bi za Tipo to trebalo biti samo bolje.

 

No hoće li 1.3 doći u Tipo? Ja ne znam. Za 1.0 je to planirano do starta. I mislim da je taj 1.0 kud i kamo bolji za Tipo nego li za visoki auto kakav je 500X. 1.0 sa 120 KS i 6 brzina je ili će biti dobar izbor za veliku većinu vozača pa i u tom C/kompaktnom segmentu.

 

Ali zanimljiva priča 1.4 vs 1.3. I ovdje bi bila usporedba 1.4 MA II protiv 1.3 MA III. Kod 1.3 bi veća razlika za 1.3 trebala biti kod snažnijih verzija, one 180 protiv 170 KS. 1.3 je optimiziran za tu snagu. 270 ili čak kako deklariraju na "američkom" 500X 285 Nm na samo 1850 o/min. Usporedi to sa 1.4 koji ima 250 Nm ali tek na 2500 o/min. I uz to 140 i 170 KS verzije 1.4 imaju različitu turbinu. Koliko sam upoznat kod 1.3 to nije slučaj. Nameće se i pitanje. Nije li onda novi 1.3 savršen za tuniranje? Samo staviti mapu od 180 KS verzije.

 

Problem modernih motora zna biti u Euro 6d TEMP normi i postizanju što manje flotne emisije CO2. Dosta motora ima znatno lošije performanse kod međuubrzanja u usporedbi sa Euro 6b verzijama. 

No za to provjeriti samo noga do poda i štoperica. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tražio sam sada podatke jer znam da to imam negdje spremljeno. Pričam o mjerenim podatcima. Nažalost 1.4 je manualac, a 1.3 je sa DCT-om.

 

1.3 ima maksimalnu brzinu od 203.2 km/h, ubrzanje od 0 do 100 km/h za 9.4 sekunde, a potrošnja pri 130 km/h je 7.8 litara na 100 km gdje se vrti na 2950 o/min.

 

1.4 ima maksimalnu brzinu od 188.2 km/h, ubrzanje od 0 do 100 km/h za 10.1 sekundu, a potrošnja pri 130 km/h je 9.1 litru na 100 km gdje se vrti na 2900 o/min.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zastava je samo radila ono što ih je Fiat naučio. I FCA dan danas reciklira modele, platforme stare po 15+ godina. 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, silenci said:

https://www.b92.net/automobili/komentari.php?nav_id=1506732

bas odlicne vesti,ovaj Fiat umesto da gura napred,on ide dva koraka u nazad,ovi zajebali i zastavu,sto su jugu menjali imena,a godinama bio isti

na kojim su drogama

Bravo Siniša, lepo ljudi koji su ga kupili novog kažu da je smeće koje ne ide, da je loš kvalitet enterijera i da u gradu troši 9-11.5l. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.4 turaju jer je cenovno prihvatljiv za one koji nisu zahtevni vozaci i to je im je ciljna grupa.

 

Ostali mogu da se naviknu na to ili da izdvoje 2k + eura vise za neku jacu masinu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2/18/2019 at 8:29 AM, marko.jovanovic said:

i da u gradu troši 9-11.5l

Pa kad nemate pojma. Evo jednog od tvojih ljubimaca, covek je u komentarima clanka lepo objasnio kako se vozi ta masina. I kako se postize gradska potrosnja na nivou kombinovane, a 2l ispod fabricki deklarisane gradske:

 

Quote

Vidim da cenjenim citaocima najvise smeta slab i trom motor od 95 ks, 1400 kubika. Vozim Fiat 500 l sa tim motorom i nakon 40000 km evo mojih rezultata: gradska voznja 6,5l/100 km, magistrala 4,5/100 km, auto put 6l/100km tempomat zakucan na 120 km/h. Mora mnogo da se salta, prebacivanje u visu brzinu nesto ranije - na manjem broju obrtaja, kocenje motorom, lagani start i predvidjanje ponasanja ostalih vozila u saobracaju. I niko mi ne veruje. Auto mi ne treba za trke, vec da vozim porodicu i idem na posao svaki dan. I da, idem preko brda, ne vozim po ravnom samo.

 

Pri tome je na autoputu na tempomatu potrebna izuzetna tehnika i umece voznje da se uz onoliku ceonu povrsinu i atmosferac ostvari navedeni rezultat. A tek gradska voznja, pravi virtuoz za volanom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan

kao sto rekosmo u ne znam koliko postova pre, za potrosnju svako postavlja ono sto njemu odgovara u glavi :D

 

ajmo dalje

Edited by srdjos

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Ivan said:

Pa kad nemate pojma. Evo jednog od tvojih ljubimaca, covek je u komentarima clanka lepo objasnio kako se vozi ta masina. I kako se postize gradska potrosnja na nivou kombinovane, a 2l ispod fabricki deklarisane gradske:

 

Vidim da cenjenim citaocima najvise smeta slab i trom motor od 95 ks, 1400 kubika. Vozim Fiat 500 l sa tim motorom i nakon 40000 km evo mojih rezultata: gradska voznja 6,5l/100 km, magistrala 4,5/100 km, auto put 6l/100km tempomat zakucan na 120 km/h. Mora mnogo da se salta, prebacivanje u visu brzinu nesto ranije - na manjem broju obrtaja, kocenje motorom, lagani start i predvidjanje ponasanja ostalih vozila u saobracaju. I niko mi ne veruje. Auto mi ne treba za trke, vec da vozim porodicu i idem na posao svaki dan. I da, idem preko brda, ne vozim po ravnom samo.

 

Pri tome je na autoputu na tempomatu potrebna izuzetna tehnika i umece voznje da se uz onoliku ceonu povrsinu i atmosferac ostvari navedeni rezultat. A tek gradska voznja, pravi virtuoz za volanom.

Laže, tj znam kako ostvaruje 6.5l u gradu, vozi na primer od centra Stare Pazove do centra Batajnice, napravi kolonu, pipa gas, tako možda i izvuče 6.5l. 

Al neka, treba ložiti budale da troši kao tom liku, pa se onda novopečeni vlasnici "obraduju", naročito oni feminizirani milenijalci, koji ne umeju ekser da zakucaju, i veruju samo onom što nađu preko gugla. Ako, i treba tako da dožive buđenje iz Matrixa. 

Edited by marko.jovanovic

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, srdjos said:

1.4 turaju jer je cenovno prihvatljiv za one koji nisu zahtevni vozaci i to je im je ciljna grupa.

 

Ostali mogu da se naviknu na to ili da izdvoje 2k + eura vise za neku jacu masinu.

1.4 je uglavnom na popustu, i treba izdvojiti znacajno vise od 2k eur za jaci motor . Nisam jos video da su dosad stavili not T-jet na akciju.

Edited by VladaG9

Share this post


Link to post
Share on other sites

@VladaG9

ako odes ili nazoves, saznaces

prosle nedelje sam bio u Stojanovu, samo Tipo 1.4 HB t-jet je otvoren za narucivanje, ceka se 90 dana

 

U Lounge paketu opreme i beloj boji kosta 14 430e, doplata za druge boje 400e.

Moze da se porucuje i u nizim paketima opreme

Edited by srdjos

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa i ovaj paket Street sigurno nije najjeftiniji paket,kosta sigurno vise nego osnovni paket sa 1.4 benzincem,a i vec kad su napravili Steet paket,mogli su i za malo nesto vise pare,nego sto kosta benzinac da ubace 1.3mjet od 90 konja

meni se svidja Tipo,al kad bi uzimao,samo dizel il taj 1.4 turbo,jest skuplji al isplati se sigurno,a 2 hiljade vise,pa neka se strpi barem godinu dana il nek ostavi cigarete:D i ustedece

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat Tipo dostigao jubilarni broj od 500.000 primeraka
 

  • Nakon manje od tri godine od početka proizvodnje, model Tipo Sport sa petoro vrata postao je 500.000 proiveden primerak automobila Tipo porodice.
  • Fiat Tipo Sport, dizajniran u saradnji sa kompanijom Mopar, karakterišu posebni detalji koji naglašavaju njegov dinamičniji karakter: posebni prednji branik, bočni usisnici, krovni spojler i zadnji branik sa difuzerom. 
  • Sa paketima opreme Street, Mirror, S-Design i Sport, nova gama modela Tipo nedavno je predstavljena novom TV reklamom koja iznosi tvrdnju ''Nije potrebno mnogo da biste dobili puno''.
  • Fiat Tipo je vodeći u svom segmentu u Italiji, a nalazi se i među 10 najtraženijih u četiri evropske zemlje. Sa više od 70% primeraka koji se prodaju van Italije, on je drugi najrasprostranjeniji model brenda Fiat na svetu.

rsz_tipo_500000.jpg

 

Fiat Tipo broj 500.000 proizveden je u fabrici u Bursi, Turska.  Konkretno, jubilarni automobil je Tipo Sport sa petoro vrata, opremljen 1.6-litarskim Multijet DCT motorom od 120KS i odlikuje ga upečatljiva ''passion'' nijansa crvene boje, sa kontrastom crnog krova i unutrašnjosti u novoj ''Total Black'' boji. Ovaj značajan momenat potvrđuje uspešnost modela koji predvodi svoj segment u Italiji i nalazi se među 10 najtraženijih modela u četiri evropske zemlje. On je takođe i drugi najrasprostranjeniji model brenda Fiat na svetu, sa preko 70% primeraka prodatih van Italije. Ukoliko se primerci prvobitnog modela koji je pokrenut 1988. godine saberu sa primercima koji su danas na tržištu, ukupan zbir proizvodnje dostiže broj od 2.100.000 primeraka. Tokom trajanja koje se proteže više od trideset i jednu godinu, ova cifra pruža konkretan dokaz o tome koliko kupci cene prirodnu sposobnost brenda Fiat da uvek pruži najviši nivo komfora i prostora po ceni bez premca u svom segmentu. A, kako nedavna reklama kaže ''Nije potrebno mnogo da biste dobili puno''.

 

Novi modeli Tipo linije dolaze u tri karoserijske verzije (sa četvoro i petoro vrata i kao karavan), kao i sa četiri paketa opreme (Street, Mirror i novi S-Design i Sport), sposobni da zadovolje potrebe kupaca različitih životnih doba, ukusa i zahteva u pogledu mobilnosti. ''S-Design'' i ''Sport'' namenjeni su mladim i dinamičnim kupcima koji od svog automobila traže čvrst, a sportski karakter, što su odlike koje su dovedene do posebno visokog nivoa u paketu opreme ''Sport''. ''Mirror'' je osmišljen za kupce kojima je potreban prostor i modularnost i koji želi da sve vreme budu povezani, dok je ''Street'' idealan za mlade ljude koji žele da uživaju u atraktivnom stilu, prostranosti i komforu po kojoj je porodica Tipo opravdano čuvena. Drugim rečima, ovaj model predstavlja prepoznatljive odlike brenda Fiat: praktičnost, jednostavnost i karakter. Zbog toga svaki od 500.000 Tipo modela jeste poput odeće krojene po meri, u stanju da zadovolji potrebe i ukus svakog kupca.

 

potpis.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

@neshtry to su novi paketi. Mislim da su vise estetske izmene nego besto drugo.

@dach@ Koliko znam Tipo se za Evropsko trziste pravi iskljucivo u Turskoj, sve varijante. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dach@

Fiat Tipo/Egea se u svim karoserijskim oblicima pravi iskljucivo u Bursi - Turska.

U Meksiku se pravi pod imenom Dodge Neon.

 

@neshtry

Ovo su novi paketi ali ostaju i stari, bar u Italiji.

Vise na sajtu:

 

https://www.fiat.it/tipo/configuratore-tipo-hatchback-5-porte/#/version

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...