Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Fiat Novi Tipo / Novi Fiat C segmenta

Recommended Posts

@silenci Golf 8 izlazi cini mi se ove godine, Focus je vec izasao, tako da ce se oni tu mozda i naci u plusu. U Italiji se prodalo 1.9miliona novih automobila na 60mil stanovnika, a kod nas 28 000 na 7.5 miliona. Daleko su oni od nas.

Tipa bi mogao da pogura neki redizajn ove godine, ali ne znam da li je u planu? Mislim da mu je sad tacno i vreme za redizajn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merkam sedana već neko vreme da bude zamena za mog Punta Classic i baš bi me obradovao neki restyle pa da mu ubace neki noviji benzinski motor (daj Bože i verziju sa fabričkim TNG ili metan uređajem) i malo promene onaj displej i ubace makar isti kao hatchu. Momentalno bih ga pazario jer realno pruža najviše lima i opreme trenutno na tržištu.

 

TT

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pazi Tipo sedan je solidan auto. Dizajn mi se svidja. Cena je vrh ali za 1.4 95. E sad s obzirom da ga imam u mom 500l ne bih ga ponovo kupio. Dobra strana je sto mozes da ugradis plin po nekoj razimnoj ceni, ne trosi puno, a sve ostali je minus. Ali Tipo sa bilo kojim drugim motorom nije vise best buy jer ima jaku cenu. Bar je tako na sajtu. Onda bih gledao pre neku drugu konkurenciju. 

Madaaaa  , negde sam procitao da ce ubaciti ove nove motore krajem godine u njega. Ali ako i dakje ostane u ponudi ovaj 1.4 nece se nista znacajno promeniti. Tj taj ce da bude bas povoljan a ovi jaci ce da budu skuplji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

haa zato je i toliki pad prodaje

ma mi smo smesni,al ni u Italiji nije sve na svom mestu.

Fiat mora da se namece sa prodajom Tipa ,pa cak i kod nas najvise,da rade staro za novo da ubiju konkurenciju,da prodaju i fizickim licima,kao i firmama.Pa gledam onu pandursku skodu rapid,sva je bezlicna,pa mogao je Fiat da odradi posao,pa Tipa da su prodali policiji u tolikom broju.

Nemoze Tipo da se poredi sa golfom il fokusom po prodaji,al moze da bude barem iza njih,al sto rekoste da barem ubace nove motore

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za te skode sto je kupio MUP valjda je svima jasno da tu najmanju vezu ima karakteristika auta i ostali tehnicki detalji... Prosto, vreme je da se uradi restajling. 

Inace kad je u pitanju 1.33 GSE motor moram priznati da sam se bas neprijatno iznenadio potrosnjom. Naime u 500x je ostvario prosek od 9l/100km :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa taj trosi ko da ima 300 konja,mnogo bre.Pa trebalo bi malo osveziti i da stalno imaju akcije pri prodaji

evo sad gledam u auto kuci Auto Garant,imaju akciju za 1.4 Family,redovna cena je 14600 eura,a akcija je na 10500 eura,a mesecna rata je 102 eura

http://www.autogarant.rs/sr/fiat/Modeli/fiat-tipo?gclid=EAIaIQobChMIj8S84oq84AIViPhRCh36RQIsEAAYASAAEgKVGvD_BwE

Edited by silenci

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da Lounge paket vredi doplate od tih 2000eur vise. I mojima se svideo tipo. Ja sad trenutno vise naginjem ka Suzukiju ( Vitara ili Sx4 s cross). 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doooobrooo pogledaj cene održavanja! :rtfm:

Klepaju po ušima! Ja sam se raspitivao za Scross!

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, VladaG9 said:

Inace kad je u pitanju 1.33 GSE motor moram priznati da sam se bas neprijatno iznenadio potrosnjom. Naime u 500x je ostvario prosek od 9l/100km :huh:

Pitanje je i kako se sada izvode ova nova fabricka merenja potrosnje, svi proizvodjaci sada imaju "problem" sa tim... Poredeci MultiAir 1. generacije od 140 KS koji vozim, sa FireFly koji mu je pandan po kubikazi i snazi (150 KS, MultiAir 3. generacije), u vozilu slicne tezine i veceg koeficijenta otpora - malo mi nelogicno deluju svi podaci.

Pise i na zidu *** :) , po tome ispade da je noviji motor koji je jaci 10 KS, sa 40 Nm vecim obrtnim (doduse u 500X):

- sporiji do stotke;

- ima manju maksimalnu brzinu;

- ima vecu potrosnju (koja je kod mene u praksi do sada oko 0.9 l preko fabricke kombinovane);

 

Tako da cisto sumnjam da je moderniji motor slabiji po bilo kojim karakteristikama, a evo i pomenutog poredjenja, izvukao sam najinteresantnije parametre:

 

Untitledx.thumb.jpg.025f8717e9a02c82dda90b2882bdaf3e.jpg

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bane1321 To mi je u planu tek za neke dve godine. Ali vec sam sad poceo da pravim izbor. Veliki sam ljubitelj kola pa mi nije problem. Znam da si rekao da klepaju po usima. Ali bih npr odradio 2 servisa kod njih i ako je sve ok onda bih presao na nezvanicni. Ono sto me brine je dostupnost delova? Mada obzirom da se prave u Madjarskoj mislim da nije problem. Nisam ni seo u njih, sve sto sam video je preko neta. Planiram da odem sad na ovaj sajam pa da pogledam malo blize...
@Ivan Pa znas kako nekako sam ocekivao da prosek potrosnje bude oko 7 ili cak i ispod. Ipak je motor nove generacije, a 500x nije toliko tezak auto. Evo podataka o potrosnji. Ono sto moram da napomenem je da jeu pitanju 6stepeni automatski menjac Grad> 13km/h prosek brzine>16.2l/100km,  autoput> prosecna brzina 118km/h>9.2l/100km, prosecna potrosnja na kraju testa je bila tu oko 9l. Malo mi deluje previse. 

Ako bih opet kupovao Fiata 500X bi mi bio izbor, ali mi je malo poljuljano poverenje posle mog 500L-a.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem je što verujete, tačnije želite da verujete u bajke proizvođača o potrošnji, već je 100 puta pisano o tome. Pre 20 godina barem Fiat grupacija nije lagala, a gde smo sada? Naročito se smejem deklarasanoj potrošnji novih benzinaca. Doduše, ima i vlasnika koji ne mogu da podnesu što im auto troši 2 puta više od onoga što su oni u svom mozgu zamislili, pa uporno lažu druge i sebe...

 

 

Edited by neshaoct
skinut višak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nazalost dok sam vozio samo na benzin  nisam imao cesto prilike da sipam do vrha, ali po bordu mi se potrosnja kretala oko 6.3, Na autoputu u grcku autoput mi je bila 6.7 ( to je cep metoda), sad sa plinom imam prilike da preracunam i najgora potrosnja cisto gradske voznje i to sad u januaru mi je bila 8,9kg. Dok mi je uglavnom prosek tu oko 7,5kg plina. Kombinovano grad i otvoreno bez autoputa. Voljan sam i da slikam racune i predjenu kilometrazu ako mi neko ne veruje. Prosto to je prevelika potrosnja bez obzira na sve, pogotovo za motor nove generacije i u kolima te velicine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa naravno da niko nece verovati u fabricke podatke, jedino magistralom i penzos voznjom mogu da se ostvare priblizne vrednosti na otvorenom. Grad i kombinovano naravno da nema teoretske sanse - pitanje je samo od slucaja do slucaja koliko ce to biti u plusu, zavisno od nacina voznje, uslova, kvaliteta goriva...

24 minutes ago, VladaG9 said:

Grad> 13km/h prosek brzine>16.2l/100km,  autoput> prosecna brzina 118km/h>9.2l/100km, prosecna potrosnja na kraju testa je bila tu oko 9l.

Ovo je em u rezimima u kojima najvise trosi, em ubijanje u tim rezimima :), to mi vec ima logike... Tesko da ce prosek vecini biti priblizan u praksi. Pisao sam na temi o potrosnji, npr. zadnjih zimskih 1000km (60% grad+magistrala+AP) - 31km/h i 7.52l. Ukupan prosek u vlasnistvu 6.67l, tj skoro litar na deklarisanu kombinovanu. Sve po cepu. Cisto sumnjam da bi moderniji motor isao preko toga u identicnoj eksploataciji.

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minutes ago, VladaG9 said:

Nazalost dok sam vozio samo na benzin  nisam imao cesto prilike da sipam do vrha, ali po bordu mi se potrosnja kretala oko 6.3, Na autoputu u grcku autoput mi je bila 6.7 ( to je cep metoda), sad sa plinom imam prilike da preracunam i najgora potrosnja cisto gradske voznje i to sad u januaru mi je bila 8,9kg. Dok mi je uglavnom prosek tu oko 7,5kg plina. Kombinovano grad i otvoreno bez autoputa. Voljan sam i da slikam racune i predjenu kilometrazu ako mi neko ne veruje. Prosto to je prevelika potrosnja bez obzira na sve, pogotovo za motor nove generacije i u kolima te velicine.

Pišeš to za 500L 1.4 16v 95ks? Ako imaš te potrošnje treba da si srećan. 

Vidim da si iz Obrenovca, koja ti je prosečna brzina i kakve su ti relacije?

Inače taj 1.4 16v motor je sve samo ne nov, imaš ga još u Puntu 2, od 2000 i neke, ne znam tačno, u Fiat Idea itd. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@marko.jovanovic Da da, 1.4 95ks. Svestan sam da sd ovaj motor ugradjuje vec dosta godina, pa nisam ni mislio na njega. Jeste iz Obrenovca sam, ali zivim i radim u Beogradu. Zivim na Banovom brdu a radim na Dedinju. To mi je svakodnevna relacija , plus nesto po gradu tipa trzni centar, kupovina... I odem do mojih uglavnom jednom nedeljno. Od nekih 400km napravim otprilike 150 po gradu. Za prosecnu nisam tacno siguran ali je oko 30km/h otprilike.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cifre za potrošnju koje fabrike danas navode su dosta približnije realnim jer se metodologija promenila.

Od 01.09.2018. novi automobili nisu mogli da se prodaju bez sertifikata po WLTP-u (taj novi test). Godinu dana ranije, tj. od 01.09.2017. godine svi potpuno novi modeli automobila koji se prvi put pojavljuju na tržištu EU, podatke o potrošnji goriva i CO2 emisiji dobijaju po WLTP ciklusu, dok za ostale nove automobile, koji su se prodavali i pre septembra 2017. ova obaveza je stupila na snagu prošlog Septembra. 

 

Bilo je dosta modela koji nisu mogli da prođu merenje po novom, odnosno po novom više nisu ispunjavali eko norme, pa su ili povlačeni sa nekih, ili sa svih tržišta, a u nekim slučajevima su fabrike (ako novi model ne stiže uskoro), morale dosta da se potrude da dovedu auto ponovo u eko norme. Kao rezultat toga, auti su uglavnom bivali deklarisani na manje KS nego po staroj metodi jer su morali biti ''uštrojeni'' kako bi se uklopili.

Novi test vremenski traje duže, broj kilometara koji se pređe je više nego duplo veći u odnosu na stari test, tokom testa auto se sada izlaže većim opterećenjima, veće su brzine...

Npr. po starom testu Audi A6 40 TDI je imao prosečnu potrošnju 4.2, sada ima 5.8. Audi A6 50 TDI je imao prosek 5.4 litre, sada ga Audi deklariše na 7.2 litre prosečne potrošnje, itd, itd...ima gomila primera.

Detaljnije o novoj test metodi

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upravo to sam i ja naveo, kada sam iznad postavio poredjenje slicnih masina 2010-2014 i 2018+ (MA vs FireFly). I naveo tacnu razliku koju sam primetio u praksi, po cepu, za prvi.

Uopste ne sumnjam u to da je moderniji motor u svakom pogledu efikasniji, samim tim i u pogledu potrosnje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan Izvini, bio sam sinoc malo umoran pa nisam bas najbolje skapirao sta si mislio :D Ovo su podaci koji su dobijeni sa testa vozila. Testirao ga je Perica Rajkovic, u realnom uslovima. Evo i linka https://autorepublika.com/2018/12/25/fiat-500x-1-3-gse-zatezanje-bora/. Na jednoj slici malo dalje slikano ako se zumira vidi se prosecna brzina od 25km/h i prosek isto od 9l/100km. Ja nisam ni navodio koliko je fabrika navela kao prosecnu ( ona iznosi 6.1 ). Ovo je potrosnja u nekim realnim uslovima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan

Ti poredis 500X koji je SUV sa Bravom koji je HB sto nije realno jer SUV uvek ima losije karakteristike.

Ne igra ulogu samo masa vec i otpor vazduha, prenosni odnosi u menjacu itd,

Trebalo bi uporediti Bravo sa Tipom HB ako uopste dobije nove motore...

Pozdrav

@VladaG9

Svako ko vozi benzinca, i to pretezno u gradu, sa potrosnjom od 7litara i manje,  svako jutro treba da pocinje molitvom zahvalnosti Bogu! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
39 minutes ago, italiano said:

Ti poredis 500X koji je SUV sa Bravom koji je HB sto nije realno jer SUV uvek ima losije karakteristike.

Ne igra ulogu samo masa vec i otpor vazduha, prenosni odnosi u menjacu itd,

Ako si pazljivo procitao - bas jasno sam i naglasio da poredim pomalo "babe i zabe" - vozila slicne mase, ali razlicite klase, namene, razlicitog koeficijenta otpora,...

Iskljucivo iz razloga jer taj motor jos ne postoji ni u cemu iole slicnijem od 500X, ako neko zna slobodno neka dopise. Posto je cela prica krenula od prevelike potrosnje za T4, a ja je uporedio sa prethodnikom tog motora i koliko za njega fabrika laze iz moje prakse.

Prica je isla iskljucivo u tom smeru i opet kazem da cisto sumnjam da u istim uslovima moderniji motor moze da bude losiji u smislu performansi i potrosnje. To je bila poenta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan

Da, to si napisao u poslednjoj recenici, a ceo post ide u pravcu da je noviji motor u svemu GORI!

Procitaj ponovo svokje izlaganje, ili sam ja lud...:santa:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zavisi u koje vreme ides na posao,ako je u špicu tu je glupo i meriti potrošnju. Ja krećem posle 9 h,u to vreme retko kada je gužva . Žarkovo-N.Beograd 20 min. A od 7-9 h. verovatno bi bilo minimum 45 min.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, italiano said:

Da, to si napisao u poslednjoj recenici, a ceo post ide u pravcu da je noviji motor u svemu GORI!

Procitaj ponovo svokje izlaganje, ili sam ja lud...:santa:

Mozda citamo razlicite teme, ne znam ;) . Okacio sam ono sto trenutno moze priblizno da se uporedi - kombinovana potrosnja po fabrici za 500X od 6.1-6.5l i podatak koji je cenjeni kolega naveo od 50% vise na testu. I uporedio sa starijom generacijom motora, bas da bih naglasio da sumnjam da je tako. A moj stav je svo vreme isti :

On 2/14/2019 at 10:53 PM, Ivan said:

Tako da cisto sumnjam da je moderniji motor slabiji po bilo kojim karakteristikama

On 2/14/2019 at 11:47 PM, Ivan said:

Ukupan prosek u vlasnistvu 6.67l, tj skoro litar na deklarisanu kombinovanu. Sve po cepu. Cisto sumnjam da bi moderniji motor isao preko toga u identicnoj eksploataciji.

3 hours ago, Ivan said:

Prica je isla iskljucivo u tom smeru i opet kazem da cisto sumnjam da u istim uslovima moderniji motor moze da bude losiji u smislu performansi i potrosnje. To je bila poenta.

Kada nadjes da sam napisao da je T4 motor gori od starog (sto ne bih ni u ludilu), slobodno citiraj konkretno to. Par puta sam i pominjao da jedva cekam da probam mali benzinski turbak, a sa 270Nm torque. Slobodno okacite poredjenja, kada naletite na bilo sta slicnije od ovoga sto trenutno skrto postoji od podataka. A dok sacekamo da uporedimo sa Tipom, nacekacemo se... Ne treba ocekivati da ce razlika u potrosnji biti drasticna izmedju Tipa i 500X, verovatno 4-5dl kombinovane manje, kao i sa dosadasnjim benc turbacima. Sto naravno samo dodatno ide u prilog onome sto pricam.

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...