neshaoct 9590 Posted July 11, 2016 Novi Dodge Neon: Fiat Tipo sedan za Meksiko Nedugo nakon što je početkom marta na sajmu automobila u Ženevi Fiat predstavio hatchback i karavan verzije novog Tipa, kompanija Fiat-Chrysler Automobiles je i zvanično potvrdila da će se Tipo sedan na meksičkom tržištu prodavati pod znakom marke Dodge. Tačnije, u Meksiku ovaj automobil nosi oznaku Dodge Neon, pri čemu je njegova prodaja tamo upravo startovala. Ako vas interesuje, bazna verzija Dodge Neona u Meksiku košta 217.900 pezosa, što je 10.655 evra. Ako je suditi po ovim slikama, Dodge Neon se od originala sa Fiatovim znakom vizuelno pre svega razlikuje po prednjem grilu, karakterističnom za Dodge. Automobil će se za potrebe meksičkog tržišta proizvoditi u Turskoj, a za to će se tamo brinuti kompanija Tofas. Ostaje da se vidi da li će se Dodge Neon kasnije možda nuditi i u novim hatchback i karavan verzijama. Dodge Neon se u Meksiku nudi u SE i SXT verzijama, i to sa dva benzinska motora. U pitanju su Fire 1.4 16V sa 95KS i brazilski E.torQ 1.6 sa 108KS. Standardno se dobija manuelni menjač, a uz 1.6 agregat se kao opcija nudi i automatik. Ovde treba podsetiti da je ovaj sedan dugačak 454 cm, širok 179 cm, visok 149 cm, međuosovinsko rastojanje mu iznosi 264 cm, a ima zapreminu prtljažnika od 520 litara. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
N.N. 553 Posted July 18, 2016 Talijanski 4R testirao Tipo 5porte 1.3 JTD 95 KS. Izmjerena težina je 1404 kg sa full opremom. To je recimo 60 kg više od Corse sa istim motorom no Corsa je jedna od najtežih u klasi ispod. Zadnja 5. brzina je dosta kratka pa je pri 130 km/ već na 3000 o/min i po 4R mjerenju na autocesti troši kao model sa 1.6 JTD 120 KS motorom. Čini mi se da je 12.4 s do 100 km/h, Vmax je 180 km/h. Potrošnja od 5.26 litara na 100 km za grad i 4.44 litre na 100 km van grada. Oboje vrhunski rezultat. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Elra 204 Posted July 20, 2016 FCA bi trebalo da napusti proizodnju u TUR, jer tesko da nece biti rata u TUR. Svakako nisu nesto posebno novca ulozili tako da proizvodnju mogu preseliti u POL ili KG. Quote Share this post Link to post Share on other sites
N.N. 553 Posted July 20, 2016 Veže ih ugovor da to ne mogu tek tako premještati, a pogotovo je problem premještati u Poljsku jer onda im treba i novi body shop. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Elra 204 Posted July 20, 2016 Bojim se da ce proizvodnja Tipa brzo onda prestati. A nisam siguran ni da će Turci kvalitetno odraditi posao na traci u ovim vremenima. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted July 20, 2016 Taman im krenula prodaja novog Tipa u svim varijantama, kad ono proizvodnja može da bude u problemu. Za sada nije... Ono što će se sigurno osetiti je prodaja Tipa u samoj Turskoj, kao uopšte prodaja svih automobila kod njih. U neizvesnim životnim okolnostima narod nigde ne odvaja novac za kupovinu novog auta, a Tursko tržište je igralo u opštim kalkulacijama oko broja prodatih godišnje... Quote Share this post Link to post Share on other sites
N.N. 553 Posted July 21, 2016 (edited) Mislim da nema puno opasnosti u Turskoj trenutno što se proizvodnje tiče osim ako nisu krenuli ka putu radikalnog islamizma. Edited July 21, 2016 by N.N. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Woodoo 22911 Posted July 21, 2016 U prvih 6 meseci je prijavljena prodaja 235 Tipa kod nas, 135 dizela i 100 benzinaca. Ovo se odnosi na sedane. Prodato je i po 3 dizela i benzinca hatcha. Koliko se odnosi na reexport ne znam jer Fiat i reexport u druge države prijavljuje kao prodaju na našem tržištu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
N.N. 553 Posted July 21, 2016 Ako se ne varam po EU zakonima, a ne znam koliko ste ih vi u Srbiji usvojili ili niste, svaka prva registracija nekog vozila starijeg manje od 6 mjeseci u nekoj državi se tretira kao prva registracija. I re-export nije stran niti jednom europskom proizvođaču automobila. Ne postoji prijava prodaje, svi oni prodajni rezultati se gledaju isključivo po prvoj registraciji. Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13160 Posted July 21, 2016 Razvališe se od prodaje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Woodoo 22911 Posted July 21, 2016 Kod nas prodaju prijavljuju uvoznici, ne dobijaju se podaci iz MUP-a o broju prvih registracija. Tek kad udruzenje uvoznika dobije te podatke napravi se paralela izmedju stvarne i "prijavljene" prodaje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dukadin 11 Posted July 22, 2016 On 7/18/2016 at 8:49 PM, N.N. said: Talijanski 4R testirao Tipo 5porte 1.3 JTD 95 KS. Izmjerena težina je 1404 kg sa full opremom. To je recimo 60 kg više od Corse sa istim motorom no Corsa je jedna od najtežih u klasi ispod. Zadnja 5. brzina je dosta kratka pa je pri 130 km/ već na 3000 o/min i po 4R mjerenju na autocesti troši kao model sa 1.6 JTD 120 KS motorom. Čini mi se da je 12.4 s do 100 km/h, Vmax je 180 km/h. Potrošnja od 5.26 litara na 100 km za grad i 4.44 litre na 100 km van grada. Oboje vrhunski rezultat. 1230kg je teska Corsa D sa istim motorom. Ova nova bi trebalo da je malo manja i laksa. Zar nisu mogli neki 6-brzinski menjac da upare sa tim motorom? Bas me zanima kako ide posto ocigledno taj menjac ima krace brzine nego ovaj na Corsi. Quote Share this post Link to post Share on other sites
N.N. 553 Posted July 22, 2016 @Dukadin To po prometnoj ili mjereno na vagi sa vozačem, punim tankom i testnom opremom? Činjenica je da najnovija Corsa 1.3 JTD ima oko 1350 kg mjereno. Ne znam koja je točno oprema al to je pokazala vaga. Clio novi 1.5 dCi 1310 kg. Polo 1.4 TDI i 208 1.6 HDI preko 1280 kg. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dukadin 11 Posted July 22, 2016 Po user manual-u za taj motor/opremu. A po osecaju je preteska u svakom slucaju Verovatno je to ta tezina (60kg manje ot Tipa) ako racunas vozaca, gorivo itd... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Laserb 0 Posted July 24, 2016 http://www.vrelegume.rs/test/fiat-tipo-mjtd/ Quote Share this post Link to post Share on other sites
N.N. 553 Posted August 1, 2016 U talijanskom 4R testirali Tipo 1.6 MJT S&S Lounge. Da krenemo od najlošije stvari. Kočnice pod punim opterećenjem kod kočenja sa 100 km/h i nisu najbolje nakon 10 uzastopnih pokušaja. No nisu ništa lošije od npr. novoga A4, a bolje su od C-klase. Svakako po njima je to nešto lošiji rezultat nego Octavia 1.6 TDI karavan. Kako je Octavia 1.6 TDI u nas jako popularno vozilo tako ću i dalje uspoređivati sa njom plus što je po marketing odjelu Octavia na nenadmašnoj MQB platformi. Ovaj 1.6 MJT/JTD je daleko potentniji motor od TDI-a, pogotovo kod međuubrzanja. Test potrošnja, a imaju točno normiranu proceduru, je kod Tipa manja nego kod Octavie bilo za grad, otvorenu cestu ili autocestu. Dobre stvar je i izmjerena težina manje od 1500 kg sa ovim bogatim paketom opreme za karavana. Isto ako je na prednjim sjedalima i tiši i udobniji od Octavie. Straga je to slično, ipak je kod oba straga jeftina i jednostavna polukruta. Prtljažnik MJERENO ima preko 500 litara. Quote Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4533 Posted August 1, 2016 Steta sto nisu ubacili 2.0mjet, kao i jace pa da moze da parira i srednjim, a kamoli jacim verzijama oktavije, a ne samo najjeftinijima i najslabijima. Takodje su mogli gurnuti 1.4tjet od makar 150ks sto je odavno standard, a znamo da moze i do 180-190ks u abarth izvedbama. Razumem diferencijaciju izmedju motora kada imas veci/jaci u ponudi, ovako su makar mogli ispratiti dci koji gura 160ks iz 1.6 otkako je odustao od 2.0 zbog slabe potraznje, slicno i opel. Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13160 Posted August 1, 2016 Ma koliko god se tešili i poredili, Octavia je, realno, nenad*jebiva u klasi i ubedljivo najbolji izbor za porodičan auto, ako se sagleda odnos cena/kvalitet/opreme/motori. A o prostoru u njoj, koji je posebna priča, i da ne govorimo... Quote Share this post Link to post Share on other sites
N.N. 553 Posted August 1, 2016 @vagenovac T-JET je tu prije svega radi LPG-a. MultiAir verzije motora nikada tvornički ne dolaze sa LPG-om. Dogodine će sigurno doći 1.0 GSE turbak, bar mi je tako rečeno, sa oko 120 KS. Hoće li doći i 1.3 GSE ne bih znao reći. Pisao sam vjerojatno ranije o mogućnosti za blizanku iz Lancie imena Deltina. Vidjet ćemo što će biti od toga. Mogli bi jer sve su veća šuškanja o još jednom blizancu, budućem Chrysleru 100. Vjerujem da će tu FCA, a kako je u Turskoj JV, pokušati od Turaka dobiti ulaganja za nove modele. Tipo se ionako proizvodi već u 3 smjene svih 7 dana u tjednu jer su narudžbe barem za sada iznimno velike(planirana godišnja proizvodnja sve 3 inačice kombinirano je bilo oko 170 000). A ovo za FCA i motore. Meni tu i kod drugih proizvoda ima nelogičnosti. Evo npr. 2.2 JTD sa 200 KS kao u Cherokeeu. Zašto ga ne ponuditi u Renegadeu mjesto 2.0 JTD 170 KS kada taj 2.2 bolje ide, tiši je i manje vibrira, a i manje troši. 2.2 JTD u novoj Alfi Giuliji je opet jedan treći motor u priči. Moguće da neke stvari ne forsiraju jer kroz godinu dana će FCA ponuditi na tržištu razne do sada neviđene motore. I novi 1.6 JTD, i gore spomenute male GSE turbake, a GME 2.0 turbak je već doživio premijeru u Giuliji.@totti Ne bih se složio. Na većini tržišta je Octavia dosta skuplja nego je došla. Više sada jašu na auri VAG grupacije, barem na tržištima gdje se Škoda može "prikačiti" na istu jer tamo di ne može im i ne ide bajno. Evo baš primjer iz Hrvatske. Sve Octavie su početno 2 do 3 tisuće eura skuplje nego kada je ista izašla. Sreća im je što ima tu VAG auru. Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13160 Posted August 1, 2016 Ja ne znam da l' im ide bajno ili ne, ali npr. Mađarska, Austrija, Slovenija... su ih prepune. Quote Share this post Link to post Share on other sites
N.N. 553 Posted August 2, 2016 Ako sam dobro vidio Tipo je napokon prošli mjesec nadmašio Golfa prodajom u Italiji. Vjerujem da je dio zasluge u većem dolasku petovratne izvedbe. Quote Share this post Link to post Share on other sites
silenci 2333 Posted August 2, 2016 pa to je sjajna vest,svaka cast za fiat i novi Tipo,samo ja ga nevidjam nesto puno po bg Quote Share this post Link to post Share on other sites
N.N. 553 Posted August 2, 2016 U Turskoj se Egea/Tipo prodala u 5 672 primjerka prošle godine. U prvoj polovici ove godine još 16 725 primjerka. U njih je obično bum krajem godine. Quote Share this post Link to post Share on other sites
N.N. 553 Posted August 2, 2016 5 hours ago, silenci said: pa to je sjajna vest,svaka cast za fiat i novi Tipo,samo ja ga nevidjam nesto puno po bg Ima li u vas carine iz Turske? Ako ima to bi neke stvari objasnilo. Quote Share this post Link to post Share on other sites
bane1321 5956 Posted August 2, 2016 Ja sam do sada dva video, ako ne računamo test primerke. Jedan na Pančevačkom putu i jedan na Mokroj gori... Što je duplo više u odnosu na 500x! Quote Share this post Link to post Share on other sites