neshaoct 9590 Posted March 16, 2016 VW Golf. Izlazi nov, četvrta generacija 1998. godine i op...prodaja ''eksplodira'' na oko 700.000 komada: 1998. >>> 672.465 1999. >>> 703.932 2000. >>> 685.029 Onda izlazi peta generacija, ali šipak...nema više oko 700k komada, nego: 2004. >>> 585.356 2005. >>> 487.210 2006. >>> 416.507 Šesta generacija 2008. godine i prodaja: 2009. >>> 579.246 2010. >>> 497.051 2011. >>> 493.899 2012. >>> 430.088 I, aktuelna, sedma generacija od 2013. godine: 2013. >>> 462.527 2014. >>> 523.729 2015. >>> 534.535 Gore sa tabele koju si postavio, ona počinje od poslednje godine matore trojke kada joj je bila najmanja prodaja, i najbolje pokazuje ono o čemu sam pričao. Ono gde je nekada VW sa svojim Golfom bio kada ga najmanje prodaje, kada mu je već spremio naslednika (1997. godina i 500k Golfova mk.3), sada VW toliko proda Golfova nakon što lansira najnoviji model (a, maksimumi prodaje su obično u prve dve godine). Ono što je nekada bio najgori godišnji rezultat prodaje nakon kojeg se menjao model, sada im dođe najbolji rezultat u prvim godinama nakon što predstave najnoviji model Golfa. Quote Share this post Link to post Share on other sites
N.N. 553 Posted March 16, 2016 U Europi svatko tko prodaje preko 200 tisuća svojih kompakata godišnje je super zadovoljan. Jedino VW može razmišljato o pola milijuna ili više godišnje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted March 16, 2016 Nešo dodaj i derivate Golfa , Golf Plus i Golf Sportsvan i Eos i eto cifre preko 600 000 kom. A ovo što N.N. piše tačno. Neverovatno koliko Vagen šiba u C segmentu. A one gore tabele pokazuju različite filozofije tj rezultate istih. Quote Share this post Link to post Share on other sites
N.N. 553 Posted March 16, 2016 A gdje im je još A3, Octavia, Leon. Pa direktni derivati be puno izmjena ala novog Tiguana, ove Atece, čak je i Q2 ovaj na toj istoj platformi, istog traga kotača, istog ovjesa. Tek se oni veći ala Passata ili Superba više razlikuje. Zapravo koliko auta na istoj platformi je taj VAG u Europi u biti jako neprofitabilan. Doduše znaju ići ispod cijene i davati ogromne popuste. Plus su oni jaki u flotnoj prodaji, a to je uvijek rizik. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17583 Posted March 16, 2016 (edited) 2 hours ago, neshaoct said: Od 2005. godine? Izašao Grande, novi Bravo, Nuova Croma, nova Panda, 500L, 500X. Sa N.N. sam pricao za period OD 2005. god. Te godine su lansirani GP i Croma, ako se dobro secam. Iza toga jedino Nuova Bravo, 500 i njegova 2 nova clana familije, kao sto sam i rekao. Ako to vazi i za Pandu, OK. Jeste SEKA dosta uticala, ali taman i imenjak utrca sa tabelama - lepo se vidi koliko je Vagen relativno konstantan sa prodajom, a koliko je FIAT varirao. To je poenta, a ne da li Vagen vise prodaje sto je neosporno. I tacno se broj prodatih primeraka poklapa sa periodima odredjenih modela koje sam pomenuo. Od buma sa starim Tipom 90-e oko 1.3 miliona, pa onda sa Puntom 95., sa Bravo/Brava raste opet do 1.3 miliona. Sa Stilom se drzi na oko 900 000, izlaze GP i Croma 2005, sa Nuova Bravo i 500 opet raste do preko miliona. I onda zadnje 4 godine srozavanje na oko 600 000 jedinica (toliko Vagen proda maltene samo jednog modela). Najbolje prodajne rezultate i dalje drze Panda i mali 500, kao sto rekoh. I posle "kuknjava" za nedostatkom modela ne moze da se poveze sa ovakvom prodajom. Edited March 16, 2016 by Ivan Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted March 16, 2016 N.N. gde smem i to da pomenem. Vagen na nazovi Golf platformi Tuče preko 1 300 000. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted March 16, 2016 23 minutes ago, Ivan said: Jeste SEKA dosta uticala, ali taman i imenjak utrca sa tabelama - lepo se vidi koliko je Vagen relativno konstantan sa prodajom, a koliko je FIAT varirao. To je poenta, a ne da li Vagen vise prodaje sto je neosporno. Konstantan je sa tim da više ne može da proda onoliko Golfova koliko je nekada prodavao (pre 15 godina), iako ih sada štancuje na još kraće vremenske periode, tj. češće izbacuje nove generacije. Isto tako je konstantan da Fiat na jednom 500L zaradi nekoliko puta više nego VW na jednom Golfu...o tome (koliko su slabo profitabilni iako prodaju dosta vozila) su pominjali i iz samog VW-a, pričali smo o tome ranije na forumu. http://www.reuters.com/article/us-volkswagen-costs-idUSKBN0FK1JL20140715 Quote ''Let's be honest: We have a lot of catching up to do with our core competitors," Chief Executive Martin Winterkorn wrote in a letter to VW managers... VW za celu 2013. 2.9%. FCA Dec. 31, 2012 >>> 14.87%. March 31, 2013 >>> 13.98%. Da bi istu količinu evra zaradili na kraju godine, jasno je koliko VW mora da proda više automobila nego FCA, ili Toyota, ili Hyundai... I iz samog VW su najavili šta će sve da seku kako bi podigli profitabilnost, ali onda ih sačekala dizel afera, pa će im biti još teže. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted March 16, 2016 35 minutes ago, Ivan said: Najbolje prodajne rezultate i dalje drze Panda i mali 500, kao sto rekoh. Evo, direktor si kompanije i donesu ti na sto rezultate prodaje za Fiat 500 za celu 2015. godinu (u zagradi je 2014. godina): 1. Fiat 500 >>> 180.005 (180.403) >>> 0% 2. Fiat Panda >>> 171.377 (152.045) >>> +13% 3. Volkswagen Up! >>> 105.348 (124.845) >>> -16% 4. Renault Twingo >>> 95.808 (81.574) >>> +17% 5. Toyota Aygo >>> 86.085 (68.874) >>> +25% 6. Hyundai i10 >>> 86.004 (80.819) >>> +6% 7. Peugeot 108 >>> 68.522 (31.087) >>> +120% 8. Citroën C1 >>> 63.695 (53.518) >>> +19% 9. Lancia/Chrysler Ypsilon >>> 59.501 (62.807) >>> -5% 10. Smart Fortwo >>> 57.056 (52.059) >>> +10% Pravio bi novu generaciju Fiata 500 samo zato što ti je postojeći model iz 2007. godine? To bi bila ludost kada vidiš ove rezultate, kada vidiš gde ti je konkurencija. Imaš model koji je odavno isplatio svoj razvoj, istraživanje, marketing...i sada donosi čiste pare...doooosta para. Zato bi i ti sigurno rekao ''promenite mu malo branike i svetla, nazovite to ristajling i terajte dalje još 2-3 godine, pa ćemo onda videti.'' Nema pravljenja novih modela samo zato što su eto godine prošle...nego kad te konkurencija natera na to. Npr. u A segmentu ne tera, iako je eto Fiat 500 izašao u isto vreme kad i Fiat Nuova Bravo, ali zato u C segmentu je konkurencija odavno naterala FCA da izbaci nov model, pa su još i svesno zakasnili u tome. Dva modela izašla u isto vreme, jedan i dalje šije sve, drugi je još pre par godina trebao da dobije zamenu, a dobija je tek poslednjih meseci. Kao da se misli da novi model treba da izađe po automatizmu samo zato što je eto prošao neki određeni broj godina koliko se već prodaje. Izlazi onda kada te tržište natera na to, kada te konkurencija natera, broj godina nije odlučujući faktor. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17583 Posted March 16, 2016 Ja nigde nisam rekao da modele treba izbacivati iskljucivo po automatizmu. Mali 500 je meni i dan danas vrhunski gradski auto, sjajno ozivljena legenda. Veruj mi da se i dan danas okrenem za nekim lepo skockanim 500, isto kao kada sam ga u salonu u Italiji prvi put video uzivo 2008. (a uz njega srebrna 159 karavan i bordo Nuova Bravo Sport, nisam znao gde pre da pogledam). Ocigledno identicno razmislja i trziste, tako da me uopste ne cudi da se 500 toliko prodaje i jos uvek ima prodju. Za mene je pravi primer italijanskog smeka i dizajna, kakav vizuelni utisak treba da ostavi italijanski auto - da te natera da ga gledas jos i jos. Identicno su mi, svaki u svoje vreme, tako delovali i Punto Mk1, Bravo/Brava, 3 porte Stilo, Nuova Bravo... O tom utisku, prepoznatljivom dizajnu (koga ruku na srce u savremenoj auto industriji sve manje ima), o doskorasnjem nedostatku noviteta uporno pricam, a manje bih da se zamaram procentima i ciframa. A da sve ovo ocigledno utice i na broj prodatih primeraka je ocigledno. Za mene je pravi zabarski auto nesto lepo oku, a ne da vecina komentara bude "onako", "moze da prodje", "nista posebno" i sl... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dante Bg 4 Posted March 16, 2016 4 hours ago, N.N. said: Tipo hatch nije neatraktivan, čak bi rekao da je više od jednog Golfa 7. Jedino ga malo ta stražnja svjetla koče. On je meni primjer čiste Golfizacije. Nemam nista protiv Golficazije ovog modela Fiata.Bitno je da drugi modeli zadrze italijanski smek i stil,a ostale modele iz grupacije je sada sasvim izvesno da ce tako i biti...A Fiat u ovom segmentu i treba da ide na ono sto trziste zeli i da uz promisljene poteze izvuce neki profit. Hatch bih opisao bas kao i ti,jedino ta zadnja svetlosna grupa koja iz nekog ugla podseca pomalo na azijske karakoncule Wagon mi deluje bas skladno i prilicno dopadljivo,i tu je u potpunosti opravdao moja ocekivanja kada sam video prve kamuflazne slike... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dante Bg 4 Posted March 17, 2016 3 hours ago, ivan.ik said: A one gore tabele pokazuju različite filozofije tj rezultate istih. Hmm... Meni zapravo pokazuju nesto drugo. Vidi se kako su 1990 VW i Fiat bili izjednaceni po prodaji a od tad krece uspon VW-a a pad Fiata. I neko bi pogresno zakljucio da je za to zasluzna iskljucivo uspesna poslovna politika jedne kompanije nasuprot drugoj.U smislu vidi kako su jedni pametni pa napravili dobar auto a drugi prave lose aute koji se vise ne kupuju.... Ali posmatrajmo stvari u sirem kontekstu. 1990 pada Berlinski Zid i gvozdena zavesa u Evropi. Nemacka se 1) ujedinila i postala duplo vece trziste 2) velikim ulaganjima i podsticajima dizala standard i kupovnu moc svog istocnog dela 3) izasla na trzista na kojima usled politickih prilika ranije nije imala pristup 4) u nekim zemljama gde je bila bojkotovana postala pozeljan ekonomski partner....Pa smo imali situaciju da se njihovi proizvodi kupuju ne samo i iskljucivo zato sto su najbolji,najkvalitetniji nego da bi se u novoj politickoj preraspodeli uticaja osigurala podrska zemlje koja u tom trenutku postaje relevantan svetski politicki subjekt. Vec sam ranije na drugoj temi ovo pomijao,u konteksu price o Audiju koji je do tog perioda bio beznacajan u odnosu na poziciju koju sada ima. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted March 17, 2016 1 hour ago, Ivan said: Veruj mi da se i dan danas okrenem za nekim lepo skockanim 500, isto kao kada sam ga u salonu u Italiji prvi put video uzivo 2008. (a uz njega srebrna 159 karavan i bordo Nuova Bravo Sport, nisam znao gde pre da pogledam). Ocigledno identicno razmislja i trziste, tako da me uopste ne cudi da se 500 toliko prodaje i jos uvek ima prodju. Za mene je pravi primer italijanskog smeka i dizajna, kakav vizuelni utisak treba da ostavi italijanski auto Tržište jeste identično razmišljalo, ali samo za Fiat 500 od tih automobila gde nisi znao u koji prvo da pogledaš. Ostala dva, iako su nesumnjivo lepi automobili, nisu se proslavili ni približno kao Fiat 500. Čak bi se moglo reći da su prošli ispod očekivanja i samog Fiata. Fiat 500 se odlično prodavao i prodaje, ali ostala dva i ne baš...a, isto su lepi. Sva tri auta su ostavljala italijanski šmek, ali je samo jedan tržišno prošao kako treba, pa i preko očekivanja (Fiat 500). Nije Fiat 500 uspešan zato što je dizajniran kao tipičan ITA auto (pa, hajde sada svaki tako da dizajniramo da bi nam auti bili uspešni), nego zato što je nudio (nudi) najviše u odnosu na konkurenciju u svom segmentu. Imali smo klasične italijanske automobile Bravo/a. Onda dolazi ''germanizovani'' Stilo kada je dizajn u pitanju. A, posle Stila nam stiže novi Bravo koji se opet vraća ITA klasičnom dizajnu, tj. zadnji deo unapređena verzija starog Brava, a prednji deo resize verzija par godina pre toga dokazanog dizajna Grande Punta, nema više oštrih germanizovanih linija. Tržišni rezultat? Nije bio sjajan. Naslednik Fiat Nuova Bravo ima svedeniji dizajn, moglo bi se reći više konzervativan. Da, ne ostavlja Tipo neki poseban dizajnerski utisak. Ali, to (WOW dizajnerski efekat) uopšte neće biti presudno za njegov (ne)uspeh na tržištu. Da je to jedino važno, Alfa 159 bi razvalila Audi A4 sa prodajom...ali nije. Da je to najvažnije, Nuova Bravo bi se prodao u većem broju komada nego germanizovani Stilo...ali nije. Pominjali smo ranije na temi o dizajnu automobila. Nažalost, Nemci su od Evrope napravili (preko ponude svojih proizvođača), dosadno tržište, kakvi su i sami Nemci. Toliko automobila naprave sveke godine da mogu da diktiraju trendove (modu). Svedeno, konzervativno po pitanju dizajna. Tržište na kojem je dovoljno da promeniš branike, svetla...dodaš ili oduzmeš negde par mm i kažeš...evo je nova generacija. I, to se najviše prodaje. Kad bi se najlepši automobili najbolje i prodavali, kada bi ih najviše bilo na ulicama, Evropa bi bila super mesto. Puna Alfi 159, Nuova Bravo, Lancia Delta, Citroena DS, ponekog Peugeot modela, novijih Renault modela,...ali šipak. Nije. Puna je crnih, sivih i plavih nemačkih, i germanizovanih automobila... 1 horvat reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Elra 204 Posted March 17, 2016 Koji modeli su nosioci porasta prodaje? Pretpostavljam 500X, 500 i Panda. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17583 Posted March 17, 2016 (edited) Napisah iznad da su najprodavaniji 500 i Panda, sa vise nego duplo vecom prodajom i odnosu na 500 derivate. Sto se njih tice, 500L je i dalje prodavaniji u odnosu na 500X. Detaljnije to izgleda ovako, evropsko trziste je u pitanju: 1. 500: cela 2015 - 180 005 komada; januar 2016 - 14 012 komada; 2. Panda: cela 2015 - 171 377 komada; januar 2016 - 16 848 komada; 3. 500L: cela 2015 - 85 357 komada; januar 2016 - 6 177 komada; 4. 500X: cela 2015 - 74 262 komada; januar 2016 - 7 782 komada; Edited March 17, 2016 by Ivan Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17583 Posted March 17, 2016 (edited) Posto je ovo ipak tema o Fiatovom C segmentu, da je vratim iz off-a interesantnim podacima. Najbolju prodaju Fiatov adut u ovoj klasi pre 2 generacije (Stilo) imao je, normalno, godinu dana po lansiranju 2002. i iznosila je 175 626 jedinica. Ukupno 623 574 jedinica za 7 godina Njegov naslednik, tj. prethodna generacija Nuova Bravo najbolji rezultat je imao takodje godinu dana po lansiranju - 93 371 jedinica Ukupno 349 745 jedinica za 9 godina. Ako se poredi sa npr. neprikosnovenim u ovoj klasi - Golf zadnjih godina prodaje od 520 000 do 535 000 jedinica godisnje, a u zlatno doba 1999-2000 imali su pikove i preko 700 000. Ostaje nam da vidimo kako ce se Tipo pokazati i na kakav ce prijem na trzistu naici... Edited March 17, 2016 by Ivan Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted March 17, 2016 Niko više ne može da proda onoliko automobila koliko je prodavao početkom ovog veka u tom segmentu u Evropi. Ne može jer se konkurencija u tom segmentu dodatno pojačala. Te su cifre bile, i nikada se nijednom proizvođaču neće vratiti ti brojevi u C segmentu u Evropi. Neće ni Fiatu. Zato poređenja sa Stilom (njegove brojke) u kontekstu novog Tipa nisu optimalna. Primeri sa onim najpopularnijim modelima: - Ford Focus 2000. >>> 513.347 2001. >>> 543.378 2002. >>> 519.451 2013. >>> 225.102 2014. >>> 222.297 2015. >>> 232.160 - Opel Astra 1999. >>> 670.547 2000. >>> 560.226 2001. >>> 517.519 2002. >>> 432.198 2013. >>> 198.449 2014. >>> 179.547 2015. >>> 192.973 - Renault Megane 1999. >>> 313.220 2000. >>> 321.177 2001. >>> 272.228 2002. >>> 260.228 2013. >>> 149.435 2014. >>> 135.206 2015. >>> 123.114 Tako je i VW Golf sa prodajom od oko 700k došao na 450-500k. Poslednje dve godine je uspeo ponovo da proda malo preko 500k po prvi put od 2009. godine...ali, već ove godine će se opet vratiti na ispod 500k jer više to nije nov, nov model. Ne može se Fiatov predstavnik u tom segmentu porediti sa Golfom (volumeni prodaje). Ako neko čeka dan kada će FCA auto biti najprodavaniji u A, B, C, D, i svim ostalim segmentima, taj dan mi nećemo dočekati. Kao što VW nema šta da traži kada su u pitanju liderska mesta u A segmentu u Evropi, ili u nekim drugim. Postoje segmenti u kojima su neki proizvođači tradicionalno jaki. Kao što je Fiat u kategoriji malih automobila, tako je VW kada je u pitanju C segment u Evropi. Kad se pogleda ukupna prodaja (worldwide), Ford Focus je prodavaniji model od VW Golfa. Ustvari, to je bio 2012. i 2013. godine, mrzi me sada da guglam za 2014. i 2015. Nije ni Golf klasa više Golf klasa...postaje tako pomalo i Focus klasa. 2 hours ago, Elra said: Koji modeli su nosioci porasta prodaje? Pretpostavljam 500X, 500 i Panda. Klik na: https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/54802-fiat-chrysler-statistika-prodajnih-rezultata/&do=findComment&comment=1320727 Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13160 Posted March 17, 2016 Nego šta nego je postala Quote Share this post Link to post Share on other sites
Elra 204 Posted March 17, 2016 Cini mi se da je ukupni kapacitet fabrike u Turskoj za gamu Tipo oko 200k godisnje. Ispravite ako grijesim. Quote Share this post Link to post Share on other sites
N.N. 553 Posted March 17, 2016 Tipo je planiran za između 170 i 180 tisuća godišnje, a kapacitet se već širi. Što se tiče Golfa i uspjeha puno je tu igralo. Od plaćenih novinara i testova(samo pogledajte recimo Britance i kako se sprdaju sa skoro svime ne-njemačkim i čijih reklama ima daleko najviše, dok Nijemci ovo rade samom inercijom), stvaranja lažne fame o super pouzdanosti, širenja na istok Europe koji je radio u Njemačkoj plus mito lokalnim vladama i preuzimanje ili osnivanje lokalnih auto magazina. Uzdizanje Njemačke i V.Britanije kao 2 najveća tržišta automobila u Europi gdje ni Talijane ni Francuze ni šmekaju, sve to ukomponirano sa propadanjem engleskih proizvođača automobila gdje ih često mijenjaju Nijemci, a istodobno jako slabljenje Francuske i Italije što se tiče kupnje novih automobila. I onda kao rezultat imamo ovo što vidimo danas. Razlika je još najviše nabijena u vrijeme ekonomske krize. I neki su se kontra toga borili na razne načine ovdje u Europi. FCA je gasio proizvodnju i ratovao sa sindikatima, Ford je recimo išao sa kampanjom "One Ford" gdje po cijelom svijetu imaju iste modele, neki su prosipali novac i uzdali se u pomoć države ala PSA... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17583 Posted March 17, 2016 (edited) 1 hour ago, neshaoct said: Zato poređenja sa Stilom (njegove brojke) u kontekstu novog Tipa nisu optimalna. Nista mi nije bila namera da poredim u okviru grupacije, cak sam naglasio da ce mozda nekome biti interesantno da procita kako su se prodavali prethodnici aktuelnog modela u toj klasi. Naravno da je SEKA ostavila traga, da se javljaju novi segmenti vozila koji oduzimaju trziste postojecim... A uporedio sam jedino trenutnu prodaju aktuelnog lidera i direktnog konkurenta u klasi. Kako ce Tipo biti prihvacen videcemo kroz par meseci, meni ni iz dzepa ni u dzep , komentarisem iskljucivo kao entuzijasta i ljubitelj italijanskih vozila. Edited March 17, 2016 by Ivan Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dante Bg 4 Posted March 17, 2016 @Ivan Tako sam i shvatio tvoj post i jedan sam od onih kojima je to bilo zanimljivo procitati,a @neshaoct se samo nadovezao i dao takodje zanimljivu informaciju i vidjenje iste stvari iz svog ugla Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17583 Posted March 17, 2016 (edited) 2 hours ago, N.N. said: Tipo je planiran za između 170 i 180 tisuća godišnje, a kapacitet se već širi. Apropo prodaje za Tipo tipujem da ce se brojem jedinica pozicionirati otprilike na pola izmedju vrednosti za 500X i Pandu. Znaci maksimalno 120-130 000 vozila i to da budu srecni. Mozemo da otvorimo Poll pa da vidimo kakav je ko prognozer za par meseci. Ako ubacimo kvote i uloge, moze i neka kinta da padne Edited March 17, 2016 by Ivan Quote Share this post Link to post Share on other sites
N.N. 553 Posted March 17, 2016 Za sedan su već skoro premašili planirani izvoz za ovu godinu... Prelaze dogodine garant 200 000. U one gore borjke Turska ne ulazi. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17583 Posted March 17, 2016 (edited) Iz tvoje tastature u Bozije usi . Edited March 17, 2016 by Ivan Quote Share this post Link to post Share on other sites