Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Početak 80-tih, Porsche je hteo da napravi model za Group B...i nastade 959 sa pogonom na svim točkovima:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
120133-porsche%20959%201.jpg

 

Pre skoro tri decenije fabrika iz Štutgarta je predstavila model koji je postavio nove standarde u klasi supersportskih automobila.

 

Po tehničkim rešenjima i performansama Porsche 959 je bio daleko ispred svog vremena i konkurencije. Da bi se razumela filozofija iza ovog automobila, prvo treba shvatiti filozofiju rada matične kuće Porsche. Za razliku od nekih drugih proizvođača, Porscheu primarni cilj pri kreiranju modela 959 nisu bile suve performanse. Upotrebljivosti, pouzdanosti i sigurnosti u eksploataciji su u Porscheu generalno poklanjali više pažnje nego brojkama kao što su ubrzanje i maksimalna brzina. Porsche 959 je zamišljen kao probni poligon za nove tehnologije – pogona na svim točkovima, motora, materijala, aerodinamike i nije nastao kao konvencionalni novi model, već kao probni poligon za budućnost. Finansijska sredstva nisu predstavljala problem i konstruktori su praktično imali odrešene ruke, sa idejom da će u budućnosti rešenja koja su razvijena na modelu 959 biti implementirana na dolazeće modele iz game. Osnova šasije 959-ke je nastala modifikacijom modela 911, ali je trag točkova proširen. Motor je poreklom sa takmičarskog modela 962, a pogon na svim točkovima je razvijen posebno za ovaj model. Prvi prototip je predstavljen 1983. i nazvan Gruppe B po čuvenoj klasi reli automobila. Porsche je konstruisao ovaj model sa namerom da ispunjava standarde koje su propisivali pravilnici za ovu klasu. Konačna verzija je predstavljena 1985. godine.

 

120134-porsche%20959%2011.jpg

 

Nakon godinu dana su razrešeni i poslednji problemi oko sistema pogona na sva četiri točka i 1986. je predstavljena konačna verzija, a sledeće godine je isporučen i prvi primerak i to najmlađem sinu Ferdinanda Porschea, osnivača marke Porsche. Zanimljiv je podatak da je zbog kompleksnosti celog vozila razvoj bio prilično finansijski zahtevan, pa je 959 bio veoma skup i cena je iznosila oko 420,000 DM (dok se Lamborghini Countach prodavao za grubo rečeno dvostruko manju cenu), ali još je interesantniji podatak da je Porsche svaki automobil koštao više nego duplo od cene po kojoj se prodavao! Dakle, Porsche je svakim od prodatih oko 230 (po nekim procenama 288) primeraka gubio pozamašnu sumu, ali to nije bilo od presudnog značaja, jer ovaj model nije imao za cilj komercijalni uspeh, već je korišćen kao pokazatelj tehnološke nadmoći. Ovakav primer u skorijoj prošlosti je bio Bugatti Veyron. Porsche 959 ima samonoseću karoseriju čija se osnova oslanja na sestrinski 911. Čelični monokok je u suštini vrlo sličan kod oba modela (sa razlikom u tunelu za transmisiju). Ovo rešenje nije pratilo trend postavljen kod drugih egzotičnih automobila tog vremena, kao što su Lamborghini Countach, mnogi modeli Ferrarija čak do devedesetih godina i ostali proizvođači koji su koristili cevasti prostorni ram kao osnovu strukture vozila. Naime, Porsche je želeo da razvijena rešenja na 959 budu upotrebljiva u budućnosti na ostalim svojim modelima, a cevasti ram nije bio na agendi.

 

120135-porsche%20959%20111.jpg

 

Zbog čelične osnove uštede u masi su morale da se nađu na drugom mestu, pa su zato karoserijski paneli izrađeni od lakih materijala. Prema informacijama iz fabrike, oko polovinu suve mase vozila je činio čelik. Vrata i prednja hauba su napravljeni od aluminijuma, prednji odbojnik od poliuretana, a ostatak karoserije od staklenim vlaknima ojačanog kevlara (kevlar je materijal koji se koristi za izradu neprobojnih prsluka i rezervoara goriva za Formulu 1). Pod vozila je bio ravan zahvaljujući oplatama. Na poklopcu motora je bio veliki lučni spojler. Karoserija 959 je bila slična po obliku modelu 911, sa brojnim poboljšanjima koja su doprinela aerodinamičkoj efikasnosti sa koeficijentom otpora vazduha od svega 0,31 što je bila velika pomoć pri postizanju maksimalne brzine, ali zato sila aerodinamičkog pritiska nije bila dovoljnog intenziteta da pomogne pri prijanjanju tokom brzih prolazaka kroz krivine. Međuosovinski razmak je bio identičan kao kod 911, širina je bila nešto veća da bi mogla da primi šire točkove, a neki elementi karoserije su bili identični kao kod 911. Magnezijumski naplaci sa šupljim paocima, i sa centralnim fiksiranjem pomoću jednog zavrtnja su bili prečnika 17 inča. Pneumatici su (umesto prvobitno planiranih Dunlop) Bridgestone RE71, posebno razvijeni za ovaj model, dimenzija 235/45 napred i 255/40 nazad. Interesantno je da je 959 bio opremljen sistemom za praćenje pritiska u pneumaticima, a pneumatici su bili sposobni da prevale više od 50 km bez pritiska u njima. Motor 959 je bio zapremine 2,849 cm3 i razvijen je iz motora koji je pokretao takmičarske modele 956 i 962.

 

120136-porsche%20959%201111.jpg

 

Glava motora je bila hlađena tečnošću zbog povećanog termičkog opterećenja uzrokovanog natpunjenjem, a ostatak motora je bio vazduhom hlađen, slično ostalim bokser motorima Porschea iz tog vremena. Glave i blok motora su izrađeni od aluminijuma, klipovi su od kovanog aluminijuma, klipnjače od titanijuma. Glave motore su bile sa četiri ventila po cilindru, sa dva bregasta vratila u svakoj glavi, podmazivanje sa suvim karterom. Motor je bio natpunjen pomoću dva turbokompresora i opremljen međuhladnjakom vazduha. Zanimljivo je da su turbopunjači bili sekvencijalno vezani. To znači da je do brzine od 4,000 o/min kolenastog vratila bio aktivan samo jedan turbopunjač, što je doprinosilo boljem odzivu na komandu gasa. Na većim brzinama obrtanja aktivirao se i drugi turbopunjač, tako snabdevajući motor sa dovoljnim količinama svežeg vazduha. Pritisak natpunjenja je bio do 0,9 bara. Maksimalna snaga motora je bila 450 ks na 6,500 o/min, maksimalni obrtni moment od 500 Nm je bio dostupan na 5,500 o/min. Zbog sekvencijalnog turbopunjenja, 400 Nm obrtnog momenta je bilo dostupno već na 2,500 o/min. Menjač je imao šest stepeni, za razliku od petostepenog na 911, ali je šesti stepen prenosa zapravo bio vrlo kratak (terenski), kraći od prve brzine. Porsche 959 je bio naročito napredan što se tiče integralnog pogona. Pogon na prednju osovinu se ostvarivao pomoću višelamelaste mokre spojnice. Pomoću pritiska ulja se ostvarivao različit pritisak na elemente spojnice i tako dobijao različit moment na prednjim točkovima u zavisnosti od potrebe, a takođe je izbegnuta potreba za konvencionalnim centralnim diferencijalom.

 

120137-porsche%20959%2011111.jpg

 

U režimu za blato i sneg prednja višelamelasta spojnica i zadnja blokada diferencijala su podešeni da rade bez proklizavanja dajući maksimalnu trakciju. U modu za led je moment deljen u odnosu 50:50 između prednje i zadnje osovine, dok je u režimu za vlažnu podlogu moment deljen u odnosu 40:60. Posebnost ovog sistema prenosa, poznatijeg pod skraćenicom PSK (Porsche-Steuer Kupplung) je mogućnost kontinualne promene odnosa obrtnog momenta po osovinama tokom vremena, ali ne samo u uslovima kada dođe do proklizavanja nekog od točkova (kako su radili ostali sistemi). U normalnim uslovima je raspodela momenta bila 40:60 u korist zadnje osovine, a isti je bio i raspored masa po osovinama. Prilikom oštrog ubrzanja do 80% obrtnog momenta je preuzimala zadnja osovina zbog transfera mase. Upravljanje sistemom je vršio računar pomoću različitih parametara kao što su: brzina točkova, položaj papučice gasa, ugao zakretanja upravljača, ubrzanje, pritisak natpunjenja... Oslanjanje je bilo nezavisno na svim točkovima, sa dvostrukim trouglastim ramenima i sa po dva amortizera na svakom točku. Jedan amortizer je služio za podešavanje odstojanja od tla, dok je drugi pomoću elektromotora imao mogućnost kontrolisanja krutosti. Porsche 959 nije imao stabilizatore, već su njihovu ulogu preuzeli amortizeri. Amortizeri su bili kompjuterski kontrolisani sa tri moda amortizacije: tvrdo, meko i automatski. Odstojanje od tla je takođe moglo da se reguliše na tri nivoa, a na određenim pragovima brzina se automatski smanjivalo odstojanje od tla.

 

porsche%20959%20111111.jpg

 

Vozila su fabrički bila opremljena unapred probušenim rupama za montažu oslanjanja na različite visine u slučaju potrebe za većim odstojanjem od tla. Kočnice su bile disk konstrukcije na sva četiri točka, samoventilirajući, a u Sport verziji su bili i perforirani. Kočioni sistem je bio opremljen četvorokanalnim ABS-om, sa četvoroklipnim čeljustima. Porsche 959 je ponuđen u dve verzije: Sport i Komfort. Komfort verzija je bila maksimalno opremljena, dok je Sport bila olakšana, spartanska verzija bez oslanjanja sa podešavanjem odstojanja od tla i tvrdoće, klima uređaja, električnih podizača prozora, centralnog zaključavanja, zadnjih sedišta, pa čak i suvozačkog spoljnog retrovizora. Čak i sa ovakvim rigoroznim uštedama je masa bila više nego 1,500 kg, što je za oko 200 kg premašilo fabričke podatke koji su govorili o 1,350 kg za Sport verziju. Sport verzija nije bila popularna i napravljena je u daleko manjem broju primeraka nego Komfort. Kao reper bi mogao poslužiti Lamborghini Countach koji je sa znatno većim V12 motorom težio 1,450 kg. Tehnologija ipak uzima danak u masi. Performanse su bile izvanredne za to vreme, a ni danas nisu za potcenjivanje: ubrzanje 0-100 km/h za 3.7 sekundi, a do 200 km/h za 13. Maksimalna izmerena brzina je 317 km/h. Ove performanse su u to vreme osiguravale svetske rekorde u klasi serijskih automobila. Porsche 959 je bio i uspešan takmičarski automobil, a praktično je i razvijen i izrađen za homologaciju za čuvenu Grupu B reli šampionata na kojoj praktično i nije učestvovao zbog velike mase koja bi bila hendikep u odnosu na ostale proizvođače u toj klasi. Međutim Porsche se obreo na čuvenom Pariz-Dakar reliju, gde je procenjeno da je konkurencija mnogo manje moćna.

 

Učestvovali su 1984. kada je osvojeno prvo mesto sa modelom 911 koji je imao pogon na sva četiri točka sa modela 959 uz neke izmene. Sledeće godine na istom takmičenju su startovale tri 959-ke, i sve tri su odustale zbog tehničkih problema. Sledeće, 1986. godine je 959 osvojio prvo mesto sa automobilom skoro identičnom serijskom modelu u Sport verziji. Na Le Manu je 959 u takmičarskoj 961 verziji završio na sedmom mestu u generalnom plasmanu i kao prvi u svojoj grupi. Porsche 959 nije bio automobil za svakog, fabrika je proučavala listu potencijalnih klijenata, pa je recimo sa liste otpao poznati teniser Boris Becker. Kupci u SAD nikad nisu dočekali model koji je odgovarao lokalnim propisima. Porsche 959 je svojom kompleksnom i inteligentnom tehnologijom pokazao u jednom vozilu svu količinu znanja koje se akumuliralo tokom nekoliko decenija postojanja legendarne marke. I sa današnje vremenske distance je lepo setiti se tog tehnološkog dragulja, revolucionarnog vozila, i velike količine inovacija na četiri točka. Ovakvi poduhvati u automobilskoj industriji se ne dešavaju često.

 

Autor: Vrele Gume

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Specijalni gloss black Porsche 959 na aukciji u avgustu

 

porsche%20959%20b.jpg

 
Specijalni gloss black Porsche 959 će se u avgustu naći na aukciji Gooding & Company u Pebble Beachu. Ovaj Porsche 959 je samo jedan od tri primerka u crnoj boji, a ima i gloss black točkove. Treba podsetiti da je 959 proizveden u samo 337 primeraka, dok se za pogon brine 2.8 litarski šestocilindraš sa 444KS. Automobil ima šestostepeni manuelni menjač i pogon na sva četiri točka, a ubrzanje do 100 km/h mu iznosi 3.6 sekundi. Očekuje se da će ovaj primerak biti prodat za sumu od 1.6 do 1.8 miliona dolara.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju Porsche 959 Cabrio

 

147781-porsche%20959%201.jpg

 

Na sajtu classic-trader.com se pojavio oglas u kome se na prodaju nudi jedinstveni Porsche 959 Cabrio.

 

147782-porsche%20959%2011.jpg

 

Cena se u oglasu ne navodi, a radi se o automobilu koji je prvi put registrovan 1987. godine i koji je do sada prešao samo 8.100 km.

 

147783-porsche%20959%20111.jpg

 

Za pogon ovog belog kabrioleta se brine šestocilindrični motor od 2.849 kubika sa 450KS, u paru sa manuelnim menjačem, dok je pogon na sva četiri točka.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na aukciju ide Porsche 959 Sport

 

160292-porsche%20959%20111.jpg

 

Koliko je ovaj automobil redak možda najbolje potvrđuje podatak da je Porsche napravio 292 drumska primerka modela 959, a samo 29 od njih je u nazivu nosilo dodatak Sport.

 

160290-porsche%20959%201.jpg

 

Jedan od 29 napravljenih Porschea 959 Sport će 8. februara biti ponuđen na aukciji koju će u Parizu održati kuća RM Sotheby’s.

 

160291-porsche%20959%2011.jpg

 

Automobil je proizveden 1988. godine i u izvanrednom je stanju, o čemu najbolje svedoče fotografije. Prešao je manje od 12.000 kilometara, a prema prvim procenama novi vlasnik će za njega morati da izdvoji blizu dva miliona evra.

 

160293-porsche%20959%201111.jpg

 

Porsche 959 Sport je 100 kilograma lakši od standardnog modela 959 koji je tih godina predstavljao apsolutni vrh inženjeringa kada se radi o supersportskim automobilima. Pokreće ga 2.8 litarski 6-cilindarski biturbo motor boxer konfiguracije koji raspolaže sa nešto više od 520 konjskih snaga, a prenos snage na obe osovine obavlja se preko ručnog menjača sa 6 stepeni prenosa.

 

160294-porsche%20959%20111111.jpg

 

Automobil od 0 do 100 km/h stiže nakon malo više od 3 sekunde i razvija 339 km/h, što je svojevremeno pošlo za rukom novinarima nemačkog magazina Auto Motor und Sport na italijanskoj test stazi Nardo. Onda je jasno zašto skoro 30 godina kasnije nema mnogo automobila koji Porsche 959 Sport mogu držati iza sebe.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche 959 Sport koji je prodat za dva miliona

 

porsche%20sport%20959%201.jpg

 

Modeli Porsche automobila retko dostižu devetocifrene cene na aukcijama, kao neki Ferrari primerci, ali neki od njih i dalje mogu da odu za čitava bogatstva. Jedan od najistaknutijih primeraka, sa poslednje prodaje koja je održana u aukcijskoj kući RM Sotheby, smeštenoj u Parizu, jeste Porsche 959 Sport iz 1988. godine koji je postavio novi rekord za svoju vrstu, a on iznosi 1.96 miliona evra.

 

porsche%20sport%20959%20111.jpg

 

Ovo je više nego duplo od 935.000 za koliko je otišao prošli 959, 87 Komfort model, koji je prodat u Arizoni prošlog meseca. Ovo je svakako značajno više novca od 1.21 milion koliko je RM dobio 2015. godine za još jedan isti model, ili 1.32 miliona za koliko je jedan primerak prodat godinu dana nakon toga.

 

porsche%20sport%20959%2011.jpg

 

Sada vam možemo predstaviti jedan od najboljih primera kako Porsche funkcioniše - 911 model je bio tehnološki vučni konj i jedan od nadmoćnih superautomobila osamdesetih godina. Zufenhausen je proizveo svega 284 jedinice ovog modela, od koji je samo 29 bilo Sport verzije sa rolbarovima umesto luksuza koji su krasili Komfort seriju, od koje su takođe bili i dosta lakši.

 

porsche%20sport%20959%201111.jpg

 

Što je još interesatnije, ovaj 959 nije čak bio ni u vrhu ukupnih prodaja. RM je prodao model Alfa Romeo Tipo B P3 trkačkog autmobila iz 1939. godine za 3.9 miliona, kao i veoma retki Ferrari Daytona Spider za 2.15 miliona, ali je njih ipak zasenio Dino, prototip kompanije Ferrari, koji je prodat od strane Artcural kompanije za 4.4 miliona na njihovoj ličnoj aukciji u okviru istog događaja.

 

porsche%20sport%20959%20111111.jpg

 

959 je vrhunski model proširenog opsega koji je kompanija Porsche prodala, a u nju su takođe uključeni i 911 Turbo kabriolet iz 95. godine, 911 Turbo S koji je nastao godinu dana ranije i jedinstveni 901 kabrio. Tu se našao i zadivljujući model 911 R, koji je pokazao pravu vrednost sportskih automobila kompanije Porsche koji su više fokusirani ka vozaču od svih sportskih automobila ovog brenda i postojali su u jako kratkom vremenskom intervalu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche 959 Prototype iz 1985. godine ide na aukciju, očekivana cena 1.4 miliona evra

 

185409-porsche 959 1.jpg

 

Ovog vikenda aukcijska kuća ''RM Sotheby's'' će ponuditi izuzetno redak Porsche za istinske ljubitelje marke. Reč je o modelu 959 Prototype iz 1985. godine. Pomenuti prototip F7 je napravljen za testiranje električnih sistema i rada u uslovima visokih temperatura. Iako je većina od 12 proizvedenih prototipa nakon testiranja uništena, F7 je imao sreću pa je izbegao takvu sudbinu, što ga činim jednim od samo 3 koja su preživela.

 

185411-porsche 959 111.jpg

 

Nakon testiranja, automobil je vraćen u Štutgart gde ga je kupio zastupnik Porschea i kolekcionar Vasek Polak. Iako je Porsche prvo imao u planu da napravi konverziju i da pretvori F7 u serijski automobil, Polak je to odbio pa je insistirao na kupovini modela u stanju kakvom je i bio, dakle kao prototip. To mu je odobreno ali pod uslovom da se sa automobilom nikad ne trka, da ga nikada ne registruje za drumsku upotrebu ili proda pre nego što fabrika odradi potrebne dorade i restauraciju. Pod tim dogovorom, F7 je uvezen u SAD kako bi ga izložili u Polakovom salonu gde je ostao do 1990. godine, nakon čega odlazi u Japan gde je takođe bio izložen kao muzejski primerak. Nakon Polakove smrti 1997. godine, automobil se vraća u Evropu gde menja nekoliko vlasnika, a takođe dobija registraciju za drumsku upotrebu.

 

185410-porsche 959 11.jpg

 

Bogata istorija i činjenica da je jedan od samo tri komada značajno su mu podigli cenu, pa se tako procenjuje da će svi oni koji žele ovaj model u kolekciji morati da iskeširaju između 1.1 i 1.4 miliona evra!

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pariz-Dakar Porsche 959 prodat za skoro 6 miliona dolara

 

Porsche-959 1.jpg

 

Porsche 959 u Rothmans kombinaciji boja, koji se takmičio na Pariz-Dakaru 1985. godine je prodat za 5.945.000 dolara. Ovaj 959 iz 1985. je bio napravljen za trostrukog šampiona Dakara, Renea Metgea, i jedan je od samo tri automobila koje je Porsche pripremio za Pariz-Dakar reli te godine. Međutim, taj reli 1985. godine nije se srećno završio za Porsche, s obzirom da su se dva automobila slupala, dok je 959 odustao zbog kvara sa uljnom instalacijom.

 

Porsche-959 11.jpg

 

Već naredne godine, Porsche je uzeo prvo, drugo i šesto mesto na legendarnom reliju. Porsche je napravio samo sedam primeraka ove reli rakete. Pet primeraka je ostalo i veruje se da su dva ili tri u privatnim kolekcijama, među kojima je i ovaj. 1985., reli verziju 959 je pokretao atmosferski 3.2 litarski šestocilindarski bokser motor postavljen pozadi. Nakon što je penzionisan, ovaj automobil je živeo drugačiji život. Bivši vlasnik, Jacky Ickx, ga je vozio na Goodwood festivalu brzine, pojavljivao se i u Royal Automobile klubu u Londonu, a zaradio je i nagradu najbolje u klasi na Quail događaju u Montereyu. Porsche 959 u Rothmans kombinaciji boja je prodat na 70. godišnjoj aukciji Porsche automobila koju održava RM Sotheby’s u Porsche Experience centru u Atlanti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche 911 GT2RS i Porsche 959

 

GT2RS i 959 predstavljaju vrh Porsche ponude automobila....koje međusobno deli 30 godina. Danas je na vrhu ponude GT2RS, nekada je to bio 959, pa da vidimo kako izgleda 30 godina razvoja u praksi:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naručio je sedam istih Porschea, upoznajte zlatni

 

196654-porsche 959 002.jpg

 

Predimenzionisana dokolica u kombinaciji sa nedostatkom ukusa i prekomernim finansijama najčešće ne završi dobro. Ova kombinacija je na pola puta. A kad je Porsche 959 u pitanju sve je oprošteno. Čak i zlatna boja koja je na ovom primerku dominantna. Individualizacija ide toliko daleko da su i cevi izduvnog sistema presvučene zlatnom bojom, dok je enterijer bliži Rolls Royce ili Bentleyu.

 

196655-porsche 959 001.jpg

 

A govorimo o 1989. godini kada je sa Bliskog istoka stigla narudžbina jednog očigledno vrlo bogatog šeika. Naručio je sedam primeraka modela 959, i to svaki sa naglaskom na jednu boju. Zlatni je samo jedan deo onoga što je ''Porsche Exclusive Manufaktur'' morao da pripremi. Inače, drumska verzija trkačkog Porschea je polovinom 1980-ih mogla preko 300 km/h.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche 959 na Autobanu

 

Pre skoro četiri decenije fabrika iz Štutgarta je predstavila model koji je postavio nove standarde u klasi supersportskih automobila.
Po tehničkim rešenjima i performansama Porsche 959 je bio daleko ispred svog vremena i konkurencije. Da bi se razumela filozofija iza ovog automobila, prvo treba shvatiti filozofiju rada matične kuće Porsche. Za razliku od nekih drugih proizvođača, Porscheu primarni cilj pri kreiranju modela 959 nisu bile suve performanse. Upotrebljivosti, pouzdanosti i sigurnosti u eksploataciji su u Porscheu generalno poklanjali više pažnje nego brojkama kao što su ubrzanje i maksimalna brzina. Porsche 959 je zamišljen kao probni poligon za nove tehnologije - pogona na svim točkovima, motora, materijala, aerodinamike i nije nastao kao konvencionalni novi model, već kao probni poligon za budućnost.

 

Finansijska sredstva nisu predstavljala problem i konstruktori su praktično imali odrešene ruke, sa idejom da će u budućnosti rešenja koja su razvijena na modelu 959 biti implementirana na dolazeće modele iz game. Osnova šasije 959-ke je nastala modifikacijom modela 911, ali je trag točkova proširen. Motor je poreklom sa takmičarskog modela 962, a pogon na svim točkovima je razvijen posebno za ovaj model. Prvi prototip je predstavljen 1983. i nazvan Gruppe B po čuvenoj klasi reli automobila. Porsche je konstruisao ovaj model sa namerom da ispunjava standarde koje su propisivali pravilnici za ovu klasu. Konačna verzija je predstavljena 1985. godine. Više o ovom automobilu možete pročitati u postovima koji su napisani iznad...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju jedan od 12 prototipova Porschea 959

 

porsche 959 03.jpg

 

Jedan od svega 12 prototipova Porschea 959 prodaje se u Nemačkoj sa svega 26.520 pređenih kilometara.

Razvoj svakog novog modela zahteva mnogo vremena i ogromne investicije, posebno ako je reč o automobilima visokih performansi kakve proizvodi Porsche. Kada je model 959 bio u fazi razvoja, Porsche je proizveo 12 test pototipova koji su poznati kao F-Series prototipovi, a pojavili su se pre preprodukcijskih i pilot produkcijskih primeraka. Ovi automobili se lako razlikuju jedan od drugog, a jedan od postojećih primeraka se trenutno prodaje na aukciji.

 

porsche 959 02.jpg

 

Automobil je lakiran u Ruby crvenu boju po čemu je unikatan, a njegova karoserija je gotovo identična kao kod produkcijskog modela 959. Ovaj primerak je napravljen za testiranje elektrčnih sistema, kao i za testiranje u uslovima visokih temperatura. Koristio se na američkoj Zapadnoj obali i Evropi, a u tom periodu je dobio nekoliko različitih unutrašnjosti uključujući jednu sa drugačijim sedištima.

 

porsche 959 01.jpg

 

Ovaj prototip je jedan od svega nekoliko preživelih F-Series primeraka, jer je Porsche uništio većinu od 12 test automobila nakon što je počela proizvodnja. Automobil je uvezen u Ameriku u drugoj polovini osamdesetih godina prošlog veka gde je bio izložen u sedištu uvoznika Porsche vozila. Nakon toga je transportovan u Japan zbog promotivnih aktivnosti, a zatim prodat prvo u Belgiju, a onda opet u Ameriku. Kada je reč o razlikama između prototipa i standardnog modela 959, prototip nema servo upravljač, poklopac rezervoara goriva, sistem kontrole visine vožnje, naslone zadnjih sedišta, retrovizor na strani suvozača, alarm i drugo. Porsche se trenutno nalazi u Nemačkoj, prešao je 26.520 km, a cena se dobija na upit.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inovativni i pristupačniji V8 koji je trebalo da zameni 959 generaciju

 

220556-porsche v8.jpg

 

Porsche 959 predstavlja jedan od najpopularnijih modela nemačkog brenda, ali gotovo niko nije znao da je on uporedo razvija i njegovog naslednika koji je trebalo da ponese oznaku 965. Porsche je sa ovim 965 modelom ciljao ka stvaranju automobila koji nudi performanse smeštene između 930 Turbo i 959 linija. Ova mašina trebalo je da poseduje pojedine prednosti tehnologija iz 959 modela, ali je takođe trebalo da bude i dosta jeftinija, kako bi postala pristupačnija većoj grupi kupaca i stvorila veću Porsche klijentelu. Proizvođač je takođe planirao da krene sa proizvodnjom nove serije 1990. godine.

 

Kao što ovaj veoma informativni youtube video 9werks TV kanala otkriva, nemačka kompanija kreirala je 16 prototipova 965 generacije tokom svog razvojnog projekta i od njih je samo jedan preživeo do današnjeg dana. On se nalazi u Porsche muzeju i deli brojne panele karoserije sa 959 modelima i poseduje određene karakteristike kao ova serija takođe, uključujući pogon na svim točkovima i samopodešavajući sistem vešanja.

 

Ono što ovaj prototip čini još interesantnijim jeste činjenica da ne poseduje mali motor hlađen vazduhom, kao što bi se moglo očekivati. Umesto njega, ispod haube se nalazi V8 hlađen vodom, koju je posebno kreirao Audi. Ovaj motor korišćen je za ovaj prototip i testiranje hladnjaka, dok je primarni plan kompanije Porsche bio da opremi sve 965 modele sa V8 jedinicma ovog tipa, koje bi napravila u svojim pogonima. Ovo je mogla da bude prekretnica u istoriji jer bi 965 predstavljao prvi model baziran na 911 koji poseduje motor sa vodenim hlađenjem. Nažalost, ovaj projekat je ugašen 1988. godine od strane tadašnjeg izvršnog direktora kompanije Porsche, Urliha Beza, koji je zaključio da su troškovi proizvodnje preveliki i da bi jednostavno postali neodrživi.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Canepa Motors Porsche 959 restomod

 

canepa 03.jpg

 

Legendarni Porsche 959 je doživeo restomod izdanje, i to u režiji američke kompanije Canepa Motors.

 

canepa 02.jpg

 

Automobil je sada opremljen twin-turbo motorom koji raspolaže sa više od 800KS i 880 Nm obrtnog momenta, dok ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) iznosi oko 2.8 sekundi.

 

canepa 01.jpg

 

Osim toga, ovaj 959 restomod je dobio posebnu Emerald Green boju, točkove od 18 inča, gume Michelin Pilot Sport 4S (napred 245/40R-18 i pozadi 275/35R-18), novi izduvni sistem, unapređeni kočioni sistem, enterijer doteran po željama klijenta. Cena restomod modifikacija iznosi 950.000 evra (plus Porsche 959).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...