Transporter131 138 Posted July 30, 2014 Ove godine navršilo se 20 godina od kako se Alfa Romeo 155 okitila titulom šampiona u DTM-u (njemački šampionat turističkih automobila) te cemo se s’ toga podsjetiti jedne od zlatnih godina italijanskog automobilizma. Ohrabreni titulom šampiona u CIVTU-u (italijanski touring šampionat) 1992, gdje su sa modelom 155 GTA pobjedili u 17 od 20 trka, čelnici Alfinog trkačkog odjeljenja Alfa Corse, odlučuju se za učešće u DTM-u koji je tada po gledanosti, tehnologiji i budžetima timova bio samo na korak iza Formule 1. U skladu sa pravilima šampionata, konstruišu Alfa Romeo 155 sa pogonom na sva 4 točka (Q4), školjkom čiji su poklopac motora, krila, vrata i elementi unutrašnjosti bili napravljeni od karbona i kompozitnih materijala a izbor motora pao je na legendarni Alfin atmosferski 2.5 V6 sa cilindrima pod uglom od 60 stepeni, koji je dobio novu 24-ventilsku glavu. Nakon “tretmana” Alfinih inženjera, motor je oslobađao oko 450 konja pri 11.500 obrtaja, što će reći da je imao specifičnu snagu jednaku pojedinim F1 motorima tog doba. Kao rezultat, dobili su automobil koji je u poređenju sa konkurencijom izgledao kao da je sa druge planete…nešto teži od 1000 kg, sa ubrzanjem 0-100 za oko 3 sekunde, uz maksimalnu brzinu veću od 300 km/h, dok je vozačka postava predstavljala sami “krem” tadašnjeg evropskog i svjetskog automobilizma. Automobil dobija zvanični naziv 155 V6 Ti, pod kojim ostavlja iza sebe konkurente u vidu Mercedesa 190, BMW-a M3, Opela Calibre i Forda Mustanga osvojivši 12 od ukupno 20 trka, a šampion postaje Nikola Larini koji je trijumfovao u 10 trka, sa 60 bodova više od prvog pratioca iz Mercedes AMG-a čiji menadžment je teško podnio poraz od (po njima) inferiorne Alfe. Alfa i nakon osvajanja titule, sa modelom 155 nastavlja takmičenje u DTM-u, gdje postize jos neoboreni rekord od 38 pobjeda (+3 koje se nisu bodovale za šampionat), da bi se povukla nakon ‘96-te godine iz komercijalnih razloga (čitaj nema para). Nemački šampionat pravi pauzu do 2000-te godine kada se vraća sa drugačijim nazivom, ali istom skraćenicom i novim pravilom da u istom mogu nastupati samo nemački proizvođaci – pogađate zašto? Osim po tituli i rekordu, Alfa 155 Ti ostaće upamćena i kao prvi moderni DTM automobil sa karbonskom školjkom, titanijumskim spojlerom, vozačevim sjedištem pomjerenim ka sredini i sekvencijalnim mjenjačem sa polugama na volanu – čije smjernice prate i dan-danas takmičarski automobili u DTM-u. preuzeto sa - dvijebregaste.me Quote Share this post Link to post Share on other sites
beli_Punto 123 Posted July 30, 2014 Lepo je procitati da je Alfa drala nemce na njihovom terenu Vagenovci kad zapnu kako su bolji, samo im treba proslediti link Quote Share this post Link to post Share on other sites
Transporter131 138 Posted July 30, 2014 Zao mi je ,ali ko zeli da procita istoriju automobilizma i auto sporta,mora biti objeltivan.Uvek su Italijani postavljali standarde i inovacje.Samo jedan mali primer da navedem Ferari spider vignale sa fabrickom oznakom 166MM,iz 1953,1995ccm 160 ks na 7000 rpm.Tada je to bilo za konkurenciju..... Da ne pisem o Maseratiju ,Alfi,Lanci,Abart..P.S. Nije mi namera da otvaram bilo kakvu diskusiju Quote Share this post Link to post Share on other sites
beli_Punto 123 Posted July 30, 2014 Upravo si otvorio pandorinu kutiju Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13151 Posted July 30, 2014 Otvorio, otvorio... Beli, istraži Ford GT 40 i nađi zašto je uopšte napravljen Tako prolaze oni koji razbesne Forda In the spring of 1963, Ford reportedly received word through a European intermediary that Enzo Ferrari was interested in selling to Ford Motor Company. Ford reportedly spent several million dollars in an audit of Ferrari factory assets and in legal negotiations, only to have Ferrari unilaterally cut off talks at a late stage due to disputes about the ability to direct open wheel racing. Ferrari, who wanted to remain the sole operator of his company's motor sports division, was angered when he was told that he would not be allowed to race at the Indianapolis 500 if the deal went through since Ford fielded Indy cars using the company's engine, and didn't want competition from Ferrari. Enzo cut the deal off out of spite and Henry Ford II, enraged, directed his racing division to find a company that could build a Ferrari-beater on the world endurance-racing circuit. A kad su ih razbesneli, Ferrari više nije mogao da se sastavi od '66 http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_24_Hours_of_Le_Mans_winners Quote Share this post Link to post Share on other sites
beli_Punto 123 Posted July 30, 2014 Americka vozila ne racunamo Slab mi je engleski, nego jel lamborghini nastao tako sto je neki kupac bio nezadovoljan ferrarijem ili obrnuto ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13151 Posted July 30, 2014 Vlasniku Lamba se na njegovom Ferrariju pokvarilo kvačilo i kad je otvorio menjač video je da je isto kao na njihovim traktorima. Otišao da se žali u Ferrari, ovi ga naduvali u stilu "šta ti znaš šabane, idi pravi traktore" i on reši da počne da pravi sporCke automobile. Quote Share this post Link to post Share on other sites
beli_Punto 123 Posted July 30, 2014 (edited) Zato su posle lambo prodali vagenu ... a prave automobile ostavili sebi Inace gledao sam jednom emisiju wheeler dealers, set kvacila na lambu je bio marke sachs ili kako se vec pise Edited July 30, 2014 by beli_Punto Quote Share this post Link to post Share on other sites
Transporter131 138 Posted July 31, 2014 Hehehe,,mogli bi te mitske(citaj pro nemacke) price do sutra,a posebno o ''pravolinijiskim''(mogu bezbedno da se voze samo pravo) americkim automobilima.Ameri sami kazu za svoje automobile,imamo izgled danasnjice,motore jucerasnje,a donji postroj iz 1920g.Dok nemce gledam cesto u servisu( 911 skoro sve modele,kajena,audi q7 itd),pa cak iz austrije stizu,na kamionu naravno,sa umrlim motorima od 90 hkm do180hkm.A italijani,ferari,maserati,dolaze zbog tradicionalnih decijih bolesti,tipa zaglavio termosat (na 599),izgoreli kablovi na vent. hladnjaka(skaljeti).Zanimljivo je to sto termostat odgovara od jedne alfe... itd itd A vagen dok nije kupio NSU pravio je hitlermobil u raznim varijantama,ali to je vec istorija a mrzi me da pisem toliko. Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13151 Posted July 31, 2014 izgoreli kablovi na vent. hladnjaka(skaljeti). Ili izgoreo ceo Ferrari a posebno o ''pravolinijiskim''(mogu bezbedno da se voze samo pravo) americkim automobilima.Ameri sami kazu za svoje automobile,imamo izgled danasnjice,motore jucerasnje,a donji postroj iz 1920g Ne bih se mogao više složiti Mislim da su tek prošle godine izbacili gibnjeve iz upotrebe Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dante Bg 4 Posted July 31, 2014 Kakvi su to turisticki automobili? Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted July 31, 2014 Fu turistički ili turistički ?Touring wagen. Quote Share this post Link to post Share on other sites
fiat128s 3 Posted July 31, 2014 (edited) A kakvi su to DTM ako je to tema? Jel Alfa imala samo 155-icu na DTM-u ili....? Edited July 31, 2014 by fiat128s Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13151 Posted July 31, 2014 Za DTM me vežu sećanja na Klausa Ludwiga i na čuvene izduve savijene na gore Quote Share this post Link to post Share on other sites