Jump to content
FAS Goran
bokaco7

Fiat Punto mk.2 - neispravno očitavanje brzine, senzor brzine (VSS)

Recommended Posts

Pozdrav kolege,

 

Vec dugo vreme sam aktivan citalac foruma, ali moje skromno znanje kaze da se ne mesam gde ne treba, tako da me i nema u diskkusijama gotovo uopste.

 

Ja sam iz obrenovca, te mi je auto plivao samo tako, ali je odradjeno gotovo sve, nove instalacije, menjani racunari, instrument tabla i ablenderi, prekidaci, servo, senzor pozicije, ciscen step motor, menjana uljna pumpa, ciscene dizne, mali i veliki servis, alternator i alnaser radjeni, brdo stvari jos da vas ne davim....

 

Elem, sve lepo radi, da kazemo zasad, na tabli nije upaljena ni jedna lampica koja ne treba ali!

 

Imam problem sa ocitavanjem brzine! Npr, ako idemo od 0-100kmh, on ocitava kao od 0-20, a samim tim pogresno ocitava i potrosnju, predjen put, ali jos ozbiljnije ne gasi servo pri vecim brzinama sto nije bas prijatno. :(

 

Dok ne sakupim novac da odem kod majstora, moze li mi neko reci sta bi moglo biti u pitanju? Znam da body comp cita brzinu sa ABS-a ali ne znam kako to konretno radi? Ima li senzor na svakom tocku, kako to funkcionise? Menjao sam prednje diskove i plocice, mozda je i za to vezano? Znam samo da je izbacivao abs gresku nakon poplave ali je to covek sredio, samo ga ne mogu pitati sta je radjeno jer je na letovanju. Ja sam probao abs, jako nagazio kocnicu, ali je bilo suvo vreme, te se ocekivano nije ni upalio. Mogu probati da li radi uopste, veceras, dok je jos vlazno....

 

Prelistao sam vec forum, ali kod svih se pojavljuje greska abs-a, a kod mene ne, dijganostika nista nije rekla, ali cu je nakaciti ponovo za par dana da vidimo sta i kako.

 

Ubih se nervirajuci se, stvarno nigde ne nadjoh slican problem.

 

Hvala vam unapred!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koji auto? Na svakom tocku ima citac, ali ako je neki neispravan trebalo bi da upali ABS lampicu, makar ja tako pretpostavljam, abs mora da se aktivira i na bas suvom kada se naglo zakoci da proklize auto, probaj pa vidi, mozda je nesto sa abs centralom, a servo ti se ne gasi zato sto komp misli da ides polako, tako da je i jedna i druga stvar prouzrokovana istim problemom.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala na brzom odgovoru. :)

 

Zaboravio sam reci, auto je punto mk2a, 2002 godiste.

 

Racunar abs-a, tj svi racunari, elektroinstalacije i kutije osiguraca, kao i ostale stvari su prenesene sa drugog auta, a plus ne izbacuje nikakvu gresku, te mi se ne cini da je u pitanju racunar abs-a, ali mozda gresim. Znam da se servo ne gasi jer komp misli da idem do 20 na sat, koliko i ocitava taj senzor. E sad, mene zanima, da li ima 4 senzora, pa svi salju informacije o brzini ili ne? U stvari ne znam ni najblize receno sta bi moglo biti, a ko sto ti kazes, logicnije je da brljavi abs racunar nego da su senzori, valjda oni ili rade ili ne rade, nema izmedju?

 

Probacu da naglo zakocim, jace nego prosli put, ali otkad imam auto, jedino se abs palio po vlaznom, i cini mi se kada sam ga ja testirao na suvom, gde sam patosirao kocnicu. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ABS mogu da nateram u bilo kom uslovu da se aktivira, tako da mozes i ti, nadji gde nije rizicno i prometno i sa 40 na sat nabodi naglo do kraja kocnicu i vidi ako se nije aktivirao a proklizali tockovi onda je nesto do njega, a sada se setih jos necega, postoji neki senzor brzine mislim da je VSS, i mislim da bas na forumu ima da je neko o tome nesto pisao, pa probaj da pronadjes, ja sam na poslu preko fona pa ne mogu sada da trazim nikako, probaj u search ili preko gugla naci ces pa videti gde je, koji su simptomi i sta dalje pa ces utvrditi, a mozda se ovde javi jos neko ko je imao sa njim problem. Nadam se da ces uspeti da resis ubrzo.

Evo na brzinu sam nasao ovo
http://www.fiatforum.com/members-motors/316642-speedometer-fiat-punto-mk2-2001-not-working.html
Kucaj vss fiat punto mk2 u guglu izbacice jos tema. Javi sta si uradio.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upravo je taj VSS ili senzor brzine i meni pravio problem nakon zamene seta kvacila (moj je bez ABS-a). Majstor ga nije lepo vratio na mesto i desavalo se prvih 100 km isto sto i tebi, ugasi servo, volan kao kamen,  brzina ide npr. na 80 pa padne na 0 pa opet ode na 30 pa 0 i onda sam otiso da mi to sredi. Skinuo ga je, ocistio, vratio, lepo zateg'o i nikad se problem vise nije javio. Evo vec 12.000 km od tada pokazuje brzinu kako treba i sve radi normalno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da njemu NE gasi servo na većim brzinama (obrnuto od tvog slučaja), tj. da nema funkciju progresivnosti, tako da mu je volan prelagan na velikim brzinama  :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tek sad videh da je čovek napisao da NE gasi. :geek:  U svakom slučaju nek pogleda ovo što smo napisali za senzor brzine za početak pa ako nije do njega nek traži dalje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nesto slicno se i meni desava, neko mi je rekao da gubi struju negde, to mi je rekao i drugar, a ja nikako da odem do elektricara i na dijagnostiku
 

Edited by beli_Punto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala ljudi na brzim odgovorima!

 

@Kuvalja

 

Sad me ovaj link iz tvog posta bacio na muke! :) Taman saznam da na punticima sa abs-om vss senzor nije na menjacu vec u sklopu abs-a, kad ono, to vazi za starije puntice, mk2b. Onda se i covek kod koga sam se raspitivao zeznuo malo :) Moram onda proveriti da li se vss senzor nalazi na menjacu ili ne kod mog auta.

 

Ima veceras da ga nagazim da vidim radi li abs :)

 

@Axic

ako je ako kao sto pises, da se samo skine i ocisti, super, imate svi pivu od mene :) cenim da nije crkao jer onda nista valjda ne bi bilo prikazivano na cajgerima

 

Edit:

Dok sam kucao, vidim da je dodato jos opservacija :) Samo glavobolja ljudi :(

Edited by Bokaco

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa da njemu ne gasi zato sto auto misli da ne ide preko 20, a Axicu je brljavio pa je cas isao sporo pa cas prebrzo pa je njemu zato gasio kad ne treba i nije gasio kad treba, bas sarenoliko brljavio, a ovde konstantno ista stvar, mislim da je u VSS problem.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da je najbolje da tako nesto kupis novo, drugar je kupovao senzor radilice polovan je bio 500 dinara jeftiniji od novog, ali prodavac na oglasu nije garantovao da li je ispravan ili nije

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upravo probah ABS, i ne radi nazalost! Cenim da sam dovoljno zakucao kocnicu, cim sam cuo jedan tocak kako je poceo da skripi :/

Sad sta mene buni, kad dam kontakt ne upali se lampica za abs, ne secam se, mozda i ne treba? U svakom slucaju, od ABS ni traga :/

Jel mogao ovaj moj nazovi majstor da iscupa dzek od abs-a ili da nekako uradi da ne javlja gresku? Sustina je, da ako abs ne radi, onda je verovatno i on kriv za lose ocitavanje brzine. Muka :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naravno da nije moguce, sta mislis sto sam onda nagario kocnicu do patosa malopre :) Jako me samo interesuje kakva je tu muljaza radjena! Bas sam se iznervirao :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otvori haubu i vidi da li imaš ABS. Kao alu kockica iz koje idu kočione cevi. Moguće da su sva četiri točka zabola i tada ABS ne radi. Samo pojedinačne točkove razblokirava ne sva četiri. Naiđi točkovima na različitu podlogu i onda probaj da li će neki od točkova da blokira i da aktivira ABS.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ispod zadnjeg desnog sjedišta imaš džek od senzora ABS-a zadnjeg desnog točka. Otpoji ga i vidi da li će ti prijaviti grešku na tabli tj. upaliti lampicu ABS-a.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znam gde su pod haubom nalazi abs, prva stvar koju sam mozda nauci kad sam uzeo auto :)
 

Probao sam nekoliko puta, nece, dzabe!

 

Ono sto me sad buni obzirom da abs ne radi, a ne pali se lampica je sledece:

 

1) da li je mozda moguce da je raskacio zicicu koja ide do cajgera za abs da ne svetli

2) da li je mozda lampicu fizicki ugasio, iscupao i slicno

 

Nije mi uspelo povezivanje sa dijagnostikom juce, imam mini elm327, ali nakon konektovanje, ne moze da pristupi ecu, moram oterati negde da vidim sta ce da kaze! Ovako stvarno nisam pametan! :/ Ali bih se utesio da znam bar priblizno sta je tu zeznuto!

Edited by Bokaco

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvo ti vidi sa njim sta je on tu radio, mozda ti objasni, ako ne uspes sa njim, onda menjaj majstora

 

lampicu da ugasi, iscupa i slicno ne moze, jer u tom slucaju mora da otvara celu tablu, vadi kazaljke, skida one brojeve, a to bi se primetilo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najgore je sto je lik otisao na odmor mesec dana, islkjucio mobilni, a kad sam ga zvao za ovo loe ocitavanje brzine, bio je vrlo neljubazan, kao u guzvi sam, dodji za koji dan... Mislim da me je lik nalagao samo tako za dosta stvari, i isfuserili su sklapanje auta.... Ali mu dugujem jos kintu, dogovorismo se za to, jer je lik radio auto dva meseca, strasno... I sad cu ja biti covek, dacu mu novac, a on ce da me vuce za nos i dalje... hm..

 

A nekoliko dana pre nego je bio gotov auto, rekao je da mu javlja gresku za abs, i da ce videti sta da radi... I na kraju kaze sredio sam, sve radi! ahaha :(

 

Nekako mislim da je otvarao tablu, sad nesto gledam, kao malo prasnjava iznutra u jednom delu. Plus, radna temperatura mi nije bas na sredini gde treba nego milimetar dva iznad... Postacu paranoican.

 

Trebalo bi da oteram auto kod nekog majstora, ali muka je sad u obrenovcu, moj majstor poplavljen i ne radi jos, a ovi ostali, pune ruke posla i bole ih uvo kad dodjes. Kad bi nasao ovde nekog pouzdanog, ne bih se cimao...

Edited by Bokaco

Share this post


Link to post
Share on other sites

Abs nema direktan spoj sa tablom, nego sve ide preko body ecu a to je upravo taj gde ubadas dijagnostiku, nadji ti krstenog elektronicara da ti resi problem, ja tipujem na abs centralu ili na body, mada moze biti svasta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bodi kompi i abs centrala su uzeti sa drugog auta, jedino ako i tamo nisu radili. Jbg. mora se videti sta je to, ali je sigurno povezano i sa losim ocitavanjem brzine!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moguce da nisu radili a moguce i da nisu upareni, a mozda je moguce da je to tipa stariji ili noviji tip od tvog auta pa i tu moze da ima problem, ako imas staru centralu kod sebe ndji na njoj broj pa uporedi sa novom, isto to vazi i za body, body kad se menja sve je bitno i da je isti motor i da je ista oprema.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...