Jump to content
FAS Goran
sale nacionale

Kalkulacija amortizacije privatnog vozila u službene svrhe

Recommended Posts

Postoji mogućnost da ću moj auto morati da koristim i u poslovne svrhe, pa me zanima kako se obično obračunava amortizacija? Kontam da bih prelazio oko 2-5000 km mesečno.

Ne bi bilo loše da ukoliko je neko imao slično iskustvo, napiše kako je u njegovom slučaju kalkulisano.

Hvala unapred.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uobičajeno je bilo 30% od cene litre goriva po prevezenom kilometru. Samo, ranije je na svim pumpama bila ista cena.

I još nešto, postojalo je ograničenje u isplati, tj. firma je mogla da isplati, valjda, 1.500 din. a za sve preko toga je plaćala porez kao na platu pa je bilo neisplativo za firmu, odnosno bilo je komplikacija sa isplatom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U principu kako se dogovoriš sa gazdom, ali je otprilike nešto podrazumevano 30% od nasutog goriva. Ti generalno možeš da dogovoriš i neku fiksnu cifru mesečno da ti isplaćuje. 

 

Takođe, dobro razmisli da li želiš to da radiš. neka je u proseku 3000km mesečno to je 36000 godišnje + tvoja kilometraža = ~50 000km godišnje. ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U principu kako se dogovoriš sa gazdom, ali je otprilike nešto podrazumevano 30% od nasutog goriva. Ti generalno možeš da dogovoriš i neku fiksnu cifru mesečno da ti isplaćuje. 

 

Takođe, dobro razmisli da li želiš to da radiš. neka je u proseku 3000km mesečno to je 36000 godišnje + tvoja kilometraža = ~50 000km godišnje. ;)

Sad će fićko i 12 l da troši.  :scooter:

Računica 36 000 km * 8 l * 153 din=440 640 din i 30% dođe 132 192 i manje 20-30 e da vrati kilometražu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 30% od cene litre goriva po prevezenom kilometru.

 

45 din po kilometru?

 

Ako je cena litre goriva 150 din.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izgleda da je bežao sa mate.

U svakom slučaju hvala na savetima. Baš zato što mi se ne haba generalno nov auto, sam mislio da se posavetujem. Svestan sam da nije isto posle par godina prodati polovnjak od 100k i 300k bez obzira na održavanje. Ispašće da sam ga uzeo da bi koristio u službene svrhe, a ne prevashodno za porodicu, kao bezbedan auto i 5-10 god manje više, bezbrižnog korišćenja. Ali ponuda unapređenja koje mi je ponuđena, povlači i korišćenje sopstvenog auta, pa samim tim tu nemam puno izbora.

Verovatno će biti dogovoreno da mi se isplaćuje mesečna fiksna cifra.

Zato sam i pitao na koji način se kalkuliše. Ik. Po toj računici dođe mu na nekih 400e, a ja sam po nekom mom proračunu mislio da predložim 600e ukoliko budem bio u poziciji.

E sad da li se to isplati firmi ili ne, videćemo. Možda im je povoljnije da uzmu nekog polovnjaka ili novog na lizing...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bolje im trazi nekog punta 1.3mjet i da te boli cose. Em nece habas svoje em je puntic odlican. Jeste da ces da uzmes solidnu kintu za tu amortizaciju ali kad krenu kvarovi... jos i po kakvom terenu ces da ga vozis i bice nekad daj povezi ovo na tamo i ima da ostecujes svoje vozilo... ja iskreno nisam za tu soluciju sa novim vozilom... kako god, cestitam na unapredjenju ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Što se tiče ovih iznosa, 45rsd po litru, a ne po kilometru. Za 45rsd po km možeš taksijem da ideš :D 

 

 

@sale

Samo staviš na papir sve kalkulacije i razmisliš. Isto to i oni rade ;) Što kaže Buca, ako ti daju tu mesečnu rentu, ti onda idi uzmi još jednog 500L-a na kredit (ili neki drugi auto), a ovog (ili tog novog) cepaj u službene svrhe :) 

 

Imao sam priliku da učestvujem na jednom seminaru koji se bavio baš tom tematikom. Na kraju seminara je bila kao neka "debata" gde je jedna grupa bila kao menadžment firme, a druga grupa je bila grupa radnikakoji treba da daju privatna vozila u službene svrhe i onda su se kao natezali pojedinačno oko načina isplate itd. U suštini ideja je da firma bude spremna da plati DO iznosa koliko bi njih koštao da imaju svoja auto, ali da nemaju cimanje oko održavanja, registracije i tako to... u fazonu - bolje platiti nego se mlatiti :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jes... Mislim da i oni razmišljaju tom logikom, ali ne znam koliko se meni to isplati. Postoji tu još jedan džoker koji ću videti da li ću moći koliko da ga iskoristima, a to je puntić 1.2 koji trenutno ćale tera. Videćemo... šta će oni ponuditi i koliko, a to ću saznati posle odmora tj pred kraj avgusta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam kuda ćeš da voziš i koliko ljudi / stvari ali ako budeš full opterećen onda od one cifre oduzmi i gume. Pošto je auto u garanciji onda si u povoljnijem položaju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drugarica radi u Alca trgovini, skoro godinu dana je koristila privatnog stila 1.9 mjet sa 17 gumama u sluzbene svrhe. Imala je gorivo neograniceno i nisu pitali za potrosnju i mesecnu amortizaciju od 12.000 rsd. Za tih god dana je presla ~40.000 km zalosno kakav je auto posle toga bio ulozola je bar trecinu jos preko ukupne amortizacije... nikad ne bih pristao svojim autom za tako malu paru. A da i trazi im i godisnju registraciju da plate... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verovatno je zbog male kilometraže koju sam prešao sa Stilom(manje od 20 000 kod mene), ali ja sam daleko više od tih 30% cene goriva uložio u auto.

E sad 12 000din mesečno mi iz iste ove perspektive deluje ok ako bih se sam vozio i po dobrom putu, a ne po nekim proplancima i rupama.

Sale preračunaj sve dobro. Uzmi i obzir koliko ti auto gubi na vrednosti ako ga ne voziš(npr to niko nije spomenuo, a ja bih i to uračunao), koliko ti to unapređenje omogućuje da kupiš novog Fićka ili bolji auto i tako dalje. Uostalom uzmi i u obzir da sa 3000km terba da ti bude udobna i prijatna vožnja.

Drugarov ćale svakih ~5 godina kupuje novu Škodu, pređe sa njom 300 000km i proda je za neke smešne pare i kaže da mu je to ok jer je kroz amortizaciju i gorivo koje mu plaćaju otplati i još zaradi za 3/4 nove.

Edited by igor0511

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za put se slazem. Ali s obzirom kakvi su kod nas i da se zalimo kakvi su putevi u vecim gradovima a kamoli u manjim mestima, krater do kratera... dovoljno da gumu izbusim iscepas na krater jednom u 3 meseca pa vidi gde si... ma debela racunica tu treba...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Igore, amortizacija moze da se racuna jedino na novom vozilu, za polovno nema racunice, ne izvodljiva je, nego eto, procenis nesto na pamet, raspitas se malo.i tako, kako te posluzi sreca posle...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zato i kažem. Jedna bušna guma 17'' i to joj je skoro mesečna amortizacija.

A i verovatno bi i trapovi daleko manje stradali da imamo normalne puteve.

 

Ovaj sa Škodama koga sam spomenuo preko 90% vožnje je na autoputu i kaže da gume menja češće od jednom godišnje, pločice na 100 000 ili jače, a trapove još ređe,


Igore, amortizacija moze da se racuna jedino na novom vozilu, za polovno nema racunice, ne izvodljiva je, nego eto, procenis nesto na pamet, raspitas se malo.i tako, kako te posluzi sreca posle...

 

U pravu si. Nije ni realno porediti amortizaciju na automoiblu koji se plati nešto preko 3000e i 11000e.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kakvi su putevi na jugu (ni BG nije puno bolji) tu i karoseriju treba da amortizuješ. Dodaš trapove, amorizere, ležajeve i ko zna šta još pa da računica bude nepovoljna.Tu je i registracija. Registrovao bi ga za sebe ali ako ga arčiš za nekoga cele godine i to treba da se ubaci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...