Jump to content
FAS Goran
acikota

Fiat 500L 1.4 - čudan zvuk iz motora

Recommended Posts

Hvala na snimku.

U nekim momentima mi zvuci kao da su slicni ,a u nekim ne....

Da li znas koliko je auto presao i da li se ovako cuje od samog pocetka?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto je presao oko 15000km, a kaze da se cuje ovako od jeseni. Ovaj moj snimak i nije bas najbolji, uzivo se to mnogo jace cuje. Mozda se to i ranije culo, a pitanje da li bi on obratio paznju da mu ja nisam rekao za tvoj problem

Edited by Jaric T Zivadin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taj jak zvuk se pojavio na 4000 km... auto je presao 13300km.. 9 meseci star.


Gledam sada ovaj klip 2014 Fiat 500L 1.4L i4 engine:

Kako ti se Darko ovo čini?

 

da li mozes da postavis link?

Edited by darkosub

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo je kad je zagrejan motor, kad je hladan zvuk je jos intezivniji


Dobro je sto je okacen ovaj turbo benzinac. Skoro da nema razlike ni kod njega. Izleda da je stvarno to normalan zvuk

Share this post


Link to post
Share on other sites

kod mene na snimcima je zvuk kad je motor zagrejan...  kad je motor hladan tog zvuka nema 

 

 

 

 

Edited by darkosub

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isto bih rekao za tvoj auto ali i za klip koji je okačio Jare.
Definitvno su bučni motori.
Bilo bi dobro da neko od kolega koji voze 500 L okači kako zvuči njihov motor.

Ne smem da se usudim da tvrdim da je ovo okej, jer sam kažeš da na početku nije bio ovoliko bučan.
Ne bih da te demotivišem.
Realno kilometraža koju si prešao, da si ga stalno vozio u crvenom, ne bi mogao da ga mnogo zezneš.

 

Mene sada interesuje jel išao ovaj motor u neke druge Fiate?
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

mislim da su ti motori ugradjivani u Fiat Doblo

 

kod Grande Punta na snimku je po meni zvuk motora ok

Edited by darkosub

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mene sada interesuje jel išao ovaj motor u neke druge Fiate?

 

Atmo 1.4 16v je išao i ide u milionima komada u okviru cele grupacije, još od Stila 2004. godine, Punta mk.2b, pa dalje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isto bih rekao za tvoj auto ali i za klip koji je okačio Jare.

Definitvno su bučni motori.

Bilo bi dobro da neko od kolega koji voze 500 L okači kako zvuči njihov motor.

Ne smem da se usudim da tvrdim da je ovo okej, jer sam kažeš da na početku nije bio ovoliko bučan.

Ne bih da te demotivišem.

Realno kilometraža koju si prešao, da si ga stalno vozio u crvenom, ne bi mogao da ga mnogo zezneš.

 

Mene sada interesuje jel išao ovaj motor u neke druge Fiate?

 

u pocetku se taj zvuk samo ponekad cuo i to jako slabo... sad nema pravila nekad je bucan kao na snimcima, a nekad se zvuk potpuno izgubi.

slazem se da taj zvuk nikako nije u redu.

slusao sam komsijin 500l sa istim motorom - cuje se samo rad dizni. Pri jutarnjem paljenu i njegov auto ima slican zvuk dok se malo ne zagreje motor.

Edited by darkosub

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne bih se upustao u online dijagnostiku jer sve ovo zvuci i ovako i onako. Prvo bih hteo da kazem da su ovi motori od 1,2 i od 1,4 sa 16 ventila strašno osetljivi na pritisak ulja koji dobijaju iz korita motora. A to znaci da ako potrose ulje ispod MIN prvo stradaju hidropodizaci. Obicno sam do sad imao slucajeve da ljudi relativno brzo ovo primete i odmah reaguju dolivanjem ulja. Na taj način se ovaj zvuk i najbezbolnije otkloni. ALI to ne znaci i da smo svi slucajevi baš kod svih isti. 

Desava se doduse u manjem br slucajeva i da tom prilikom strada i neki od hidropodizaca. Nije baš često ali ima i toga . 

Po mom misljenju u ovom slucaju konkretno rekao bih da ima neki problem sa bregastom ili sa kucistem bregaste. Naime svaka bregasta u svim motorima mora da ima nesto zazora po aksijalnom optrerecenju . A to znaci da njena duzina kada se namontira u samo kuciste ne sme da bude knap sa samim kucistem. Mora postojati i neki zazor a taj zazor je obicno oko 0,20mm  do 0,30 mm .

E sad ovo je bitno kod nekih slucajeva kada se menja sama bregasta ili se menja kućište , u tom slucaju jako je vazno isprobati taj zazor jer ako je premali moze doći do toga da sama bregasta , kada se motor zagreje blokira u kućistu i tada preskače ilipuca zupčaszi kais i lomi ventile , podizace , vodjice ventila , kuciste bregaste , klipove itd. Ovo se ranije desavalo sa YUGO automobilima i to skoro iskljucivo sa motorima 1,1 i 1,3 ili Fiat Tipo , Uno itd .

Ali ako je aksijalni zazor preveliki to onda zna da proizvodi skoro isti ovakav zvuk . To ipak ne utice previse ili skoro ništa na performanse ili rad motora ali stvara neprijatan zvuk koji je rekao bih ovako na daljinski skoro identićan ovome.

Ipak ovi motori umaju dve bregaste koje su u samom kucistu uzubljene i koje treba detaljno proveriti, pa treba biti obazriv u dijagnostikovanju jer svaka anomalija delova u kucistu bregaste moze biti uzrok ove lupe u motoru.

Proverite obavezno, iako je to za nekog glupo i pominjati, koliko ima ulja u koritu motora. Kad je menjano ulje i koje je sipano. ( za ove motore Fiat je napomenuo da ide retko ulje i to synthetic 05w-30 odnosno synt 05w-40. I to zbog osetljivih hidropodizaca i lezajeva na delovima koji se okreću)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Po mom misljenju u ovom slucaju konkretno rekao bih da ima neki problem sa bregastom ili sa kucistem bregaste. Naime svaka bregasta u svim motorima mora da ima nesto zazora po aksijalnom optrerecenju . A to znaci da njena duzina kada se namontira u samo kuciste ne sme da bude knap sa samim kucistem. Mora postojati i neki zazor a taj zazor je obicno oko 0,20mm  do 0,30 mm .

 

 

ako ispratis temu od pocetka meni su iz tog razloga menjali  kuciste bregaste sa bregastim osovinama, ali se zvuk nije promenio.

Nikad nije ostao bez ulja. Nekidan sam prvi put  dosuo 0,4 l ulja jer je nivo bio nesto manji od polovine na meracu, a sad ima 13300 km.

ponovo postavljam zvuk vruceg motora koji sam danas snimio - u svakom slucaju je mnogo manjeg inteziteta nego na snimcima koje sam postavio ranije.

 

Edited by darkosub

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zhorz, kad poslusam snimak koji si okacio kao da slusam moj auto...

FAS me ubedjuje da to nije negativna karakteristika rada motora i da ne utice na zivotni vek motora. Mada sam nesto skeptican posto mislim da ni oni sami ne znaju sta je izvor tog zvuka.

Koliko je auto presao do sada?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...