Jump to content
FAS Goran
acikota

Fiat 500L 1.4 - čudan zvuk iz motora

Recommended Posts

bilo bi dobro kad bi jos neko okacio snimak rada motora -  radi poredjenja

 

Primecujem da nema nekih ljudi koji bi mozda bili od pomoci!? Evo npr, vec dugo nema na forumu druga kubure.

On mozda ne moze da okaci snimak, ali ima mozda neka saznanja

Share this post


Link to post
Share on other sites

vozikaju se ljudi...ne bleje po forumu

 

elem, jutros hladan nista od tog klaparanja metalnog zvuka da se cuje.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imaj u vidu da je jutros barem 5 stepeni toplije nego prethodnih dana. Moglo bi da ima neke veze sa tim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene nisam primetio baš tako izražen zvuk klaparanja, ali rekao bih da se pomalo čuje. Mada meni to zvuči normalno, ali ovo sa snimka je ipak glasnije...
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ljudi za novu godinu sam bio u sloveniji.bilo je minus 12.kad sam upalio auto klopotao je,lupao.......mislim da ima veze sa spoljnom temperaturom

Share this post


Link to post
Share on other sites

kod mene nema pravila. Kad sam ga jutros upalio nije se cuo taj zvuk - imao je lep rad. Presao 260 km i pre gasenja proverio - culo se jako sitno skoro neprimetno.

Kad sam posle 20 minuta upalio auto klaparanje se pojavilo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo i mog snimka.

 

 

Meni sve zvuči prilično normalno... isto tako ne nešto drugačije nego na prethodnim snimcima od kolega.

Share this post


Link to post
Share on other sites

warm engine

 

cold engine

 

... u realnosti se motor cuje tise i kulturnije.
Edited by tratra

Share this post


Link to post
Share on other sites

zvuk motora na ovim snimcima je ok - bez onog klaparajuceg zvuka... iz cega proizilazi da motori sa tim klaparajucim zvukom imaju fabricku gresku

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probao sam da snimim opet, sa daljine, ali je zvuk na telefonu negde izmedju motokultivatora i jarca na izdisaju...

P. S.

Meni je na twingu zimi motor uvek cukao, mali motor, osetljiviji na temperature i skupljanje materijala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako vam je za utehu vozim stila 2005. s tim motorom vec 440000km...na malo manje od 300000km izgoreo je jedan izduvni ventil, ostalo se moze podvesti pod redovno odrzavanje (termostat, senzor temperature, jedna bobima...). Auto se koristi kao radni konj i samo se redovno servisira.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zvuk motora na ovim snimcima je ok - bez onog klaparajuceg zvuka... iz cega proizilazi da motori sa tim klaparajucim zvukom imaju fabricku gresku

 

:D

Naravno. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bih rekao da svi zajedno i ispravni i "neispravni" imaju dosta slican zvuk, mada ne bas karakteristican za benzinca, vise kao neki slabiji dizelas, i da nam je taj "dizelaski" zvuk uneo pometnju, a da nema mesta zabrinutosti. Jedino sto me buni  je to sto su koligi darkosub kao menjali bregastu, a da li je za tom intervencijom bilo potrebe?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Darkosub !

 

Čitao sam temu od početka. Ne znam kako su i šta radili ovi u servisu ali sam hteo da pomognem sa svojim iskustvom i znanjem na ovom postu . I dalje stojim iza toga i tvrdim da nisu ništa uspeli uraditi iako su znali ili znaju u čemu je problem. Uveren sam da se radi o tome da nisu u stanju da opravdaju zamenu bregasete i nosaca bregaste jer fabrika od servisera traži tačne i vidljive promene i oštećenja radi zamene delova po garanciji. A ovo se ne moze utvrditi bez prisustva ovlascenog lica - inspektora kojeg fiat treba da postavi za sporne reklamacije.

 

Tako je jedno vreme u fabrici DMB prilikom cementacije bregastih vratilia-osovina dolazilo do toga da su vrata peci za cementiranje bila neispravna i cementacija na bregastim osovinama nije uredjena kvalitetno pa je cela serija od nekoliko stotina komada bila neispravna . Naravno DMB to nikada nije priznao zbog gubitaka koje bi ta fabrika pretrpela prilikom reklamacije pomenutih bregastih pa je to pusteno u daljnu proizvodnju. Naravno tada su profitirali oni gastarbajteri iz Marinkove Bare u beogradu jer su doneli iuz Italije nekoliko stotina komada tih bregastih pa su otisle kao alva...

Elem preporucujem vam da budete uporni i dosadni i pokušajte da dodjete na sve načine do korektnog motora . Mozete se javiti i cuvenom Alviroviću pa probajte da dodjete do resenja.

Upornost pre svega u ovim situacijama je moja preporuka.

Edited by Jastrebov

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neke stvari spadaju u standardne procedure kojih se drže sve fabrike bilo gde na svetu.

Zbog retke mogućnosti da se u SRB poseduje nov automobil, naši ljudi u principu nisu upoznati sa tim procedurama jer nažalost finansijski nismo u mogućnosti da tokom svog života promenimo 10-15 novih automobila (da na svake 2, 3, 4 godine kupimo nov auto), pa da onda upoznamo iz prve ruke sva ta pravila, da nam ona postanu uobičajena.

 

Zbog toga se dešavaju ''greške u koracima''.

Npr. greška u koracima je da se očekuje intervencija iz Torina o bilo čemu što se tiče Fiata u Srbiji, ili Poljskoj, ili Turskoj, ili Brazilu, ili bilo gde na svetu gde Fiat ima svoju fabriku ili svog ovlašćenog uvoznika.

UVEK će vas uputiti na lokalni Fiat. Oni su obučili lokalni Fiat, oni su upoznali lokalni Fiat sa svim svojim procedurama, i oni su nadležni od tog momenta.

 

Npr. greška u koracima je i traženje dela nazad (koji je zamenjen u okviru prava na reklamaciju), a onda nedobijanje tog dela odmah kvalifikovati sa ''ko zna da li su uopšte i promenili kad neće da mi daju nazad moj stari deo''.

Svaki deo koji se reklamira, i kome bude odobrena zamena, se šalje u Fiat na ekspertizu. Serviser od Fiata dobije ambalažu, ma i kanap kojim treba da veže deo...ma, sve do detalja, plus propratna papirologija koja ide uz deo koja treba da se popuni. Nema dobijanja nazad dela koji je zamenjen u okviru prava na reklamaciju. Tako je ne samo kod Fiata, nego kod svih proizvođača.

 

Očigledno je čoveku zamenjen deo da bi se eto izašlo u susret. Reklamirano više puta i zamenjeno da bi se čoveku pokazalo da je sve isto i sa drugom bregastom i kućištem, jer kako i sam kaže ista stvar se dešava i nakon zamene dela.

Evo, šta bi ste vi menjali, šta bi vi uradili kada dijagnostka ne pokazuje nikakav problem, kada motor nema problem sa snagom, vučom, paljenjem, potrošnjom goriva, potrošnjom ulja...kada jedino što imaš je zvuk, koji se nekada javi manje, nekada više, zvuk koji zavisi i od spoljne temperature?

Motor 1.4 16v je imao takve ''promenljive zvukove'' i ranije. Pošto je ugrađen u mnogo modela pre 500L, i ugrađuje se i dan danas u druge modele. Očigledno da od serije do serije ima različite tolerancije o kojima je pisano na temi, u kojim već beše...stotim delovima milimetra kada je pomenuti luft u pitanju, što onda uzrokuje da se, naročito pri hladnom vremenu (gusto ulje), ili u prvim minutima posle starta motora, pojavi pojačani zvuk.

 

Može da se to prijavi u servisu kao što je urađeno, i kao što vidimo i posle zamene je opet manje-više isto.

Može i da se plati veštak, on proveri, uradi ispitivanje, izmeri sve što treba, sve to stavi na papir u svoj izveštaj, i onda sa tim papirom (ako bude pisalo ono što stranka želi), se ode kod proizvođača i traži ispravljanje nepravilnosti. Naravno, ako je veštak utvrdi, izmeri. Ako proizvođač neće da je ispravi, onda na Sud.

A, može i da se proda auto sa kojim se nije zadovoljno.

 

Sve to može i doneće neke rezultate.

Ono što sigurno neće doneti bilo kakav rezultat je gledanje 5, 10, ili 110 video klipova na internetu i na osnovu toga zaključiti bilo šta, a kamoli da postoji, ili ne postoji fabrička greška...još na motoru koji se ugrađuje 10 godina, nije nikakva nova tehnologija pa i da se očekuje da tek treba da preleži neke ''dečije bolesti''.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elektronska , kompjuterska dijagnostika ovde nema sta da pokaze ako je admin na to mislio. Drugo Greske u koracima u auto industriji ne postoje . Jer ili je deo ili neispravan ili je ispravan, i ne moze da bude nesto izmedju, pa cak i ako je potrosen do neke mere zna se koliko je ta mera dozvoljena .

 

Deo koji je pod garancijom zamenjen naravno da ne mozete da dobijete nazad jer prvo mora da se zavede kad je zamenjen na kom automobilu i td sa svim podacima se pravda ili cak salje dalje fabrici. Bilo da je fiat mercedes opel...a niti je to vaše vlasništvo da ga mozete dobiti nazad sve do je garancija prisutna.

Dok sam ja radio u ovlašćenom servisu za Yugo tada je situacija bila jos gora. Bilo je slučajeva da je pucao zupcasti kais i da je dolazilo do strasnih lomova motora pa garancija nije priznata jer nije moglo da se utvrdi da je deo neispravan vec se sve svodilo na svaljivanje krivice na vlasnika  :da je gurao auto da pali ... pa čak se islo i do toga da je miš ušao u razvodni mehanizam i izazvao kvar. Doj je recimo Mercedes na novom BGD imao ovlašćenog inspektora za pitanja garancije koji je završio mašinski fakultet i bio u nemačkoj na obuci i on je donosio krajnje odluke i štitio interese fabrike u ovakvim slucajevima. A ako nije stranka bila zadovoljna uvek je mogla da presavije tabak i angazuje advokata ili sud.

 

Mislim da ovde nije pitanje strucnosti ili znanja servisa gde je popravka radjena vec je u pitanju administrativna i poslovna politika servisa gde je kvar dijagnostikovan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elektronska , kompjuterska dijagnostika ovde nema sta da pokaze ako je admin na to mislio. Drugo Greske u koracima u auto industriji ne postoje

 

Nisam mislio na konkretni slučaj, nego sam dijagnostiku nabrojao samo uz još ostale stvari, probleme u radu koje motor može pokazati, a ovaj ih ne pokazuje.

''Greške u koracima'' sam mislio na postupke koje rade vlasnici, npr. čovek je rekao da je imao komunikaicju sa italijanima, i da su ga oni uputili na FAS, odnosno na lokalni Fiat. Na to sam mislio da je greška u koracima jer će uvek biti upućeni na lokalni Fiat, samim tim se samo gubi vreme njihovim kontaktiranjem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nešto bih dopunio još.

Ovde se pokušava od strane servisa nametnuti slucaj na temu . NIJE DO NAS , MI SMO SVE URADILI ALI FABRIKA NE DA . 

Mislim da se sad administracija pokacila sa tehnickim stvarima i stvar je u novcu. Ko ce to da plati ako mi raskupusamo motor i dodjemo do necega sto je problem a to ne mozemo da prikazemo fabrici. 

Moj savet je pokrenite sudski spor ali prvo ispratite sve procedure reklamcije . 


Razumeo sam ADMINOV komentar ali ova komunikacija je spora jer mora da se pise . Da je razgovor u 4 oka razumeli bi smo se odmah i vrlo dobro na ovu temu tako da nije nikakav problem u KORACIMA :smoke:  itd ali je spor ovaj internet :horse:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da ovde nije pitanje strucnosti ili znanja servisa gde je popravka radjena vec je u pitanju administrativna i poslovna politika servisa gde je kvar dijagnostikovan.

 

Čovek je napisao da je, nakon traženja, dobio papir od FAS-a šta je urađeno. Zamene u okviru reklamacije odobrava FAS, tako da ovde servis ništa nije mogao na svoju ruku da uradi.

Koliko se sećam sa teme, napisao si u svojim prethodnim postovima da sumnjaš na luft bregastih. Izgleda su i u servisu isto mislili, tako da nema razlike između onoga što si napisao da sumnjaš i onoga što su u servisu sumnjali.

Napisali FAS-u, ovi im odobrili da ih zamene sa sve kućištem. Zamenili ih, i onda manje-više opet je isto po pitanju zvuka. Nakon toga su zaključili da je to tako kod tih motora, da taj povremeni zvuk nije negativna karakteristika motora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije negativna karakteristika motora, jer kolateralna steta u tehnici ne postoji, već je neispravnost motora. Ako kod opela ili tojote moze motor da radi bez neprijatnih zvukova moze i mora i kod Fiata. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, ako stranka smatra da je neispravnost, a proizvođač to ne smatra, onda stranka može:

 

- da proda auto sa kojim nije zadovoljna, ili

- da krene u spor.

 

Prva stvar je da angažuje veštaka odgovarajuće struke, plati to debelo...i da dobije papir od njega. Ali, mora da bude svesna da je moguće da veštak napiše isto, odnosno da to nije negativna karakteristika motora.

Ako pak napiše da smatra da je u pitanju neispravnost motora, onda sa tim papirom opet kod proizvođača. Ili, može se sa tim papirom odmah podneti tužba. Ali, onda i auto mora stajati jer ako se bude vozio i prelazio hiljade i hiljade kilometara, onda više nema najvažnijeg dokaza da li je nešto neispravnost ili nije, jer se stanje tog dokaza menja daljom eksploatacijom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...