Jump to content
FAS Goran
bojankov

Zasto Ford i Renault toliko gubi na cijeni?

Recommended Posts

Kod Focusa od motora valjaju samo tddi motori, ostali su krs i dizel i benzinci...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kakva tema :D

Kada se pomene Ford ja se prvo setim detinjstva i cigosa u raspalim (u to vreme) Taunusima 12m i 17m, granadama, kortinama, eskortima.... Posle u sijerčinama i naravno tranzitima svih generacija.

Fokus mk1 - ružan ko lopov unutra, po meni kvalitetnije napravljen od stila, sa krš dizel motorima.

 

 

 

:harhar::harhar::harhar:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kinder jaje plasticna tabla iz Focusa lepsa od Stilove?I onaj zeleni pijacarski sat lepsi od Stilovog bc displeja? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

U sta se ovo pretvori :)

Pa ovako, evo kao sto sam ranije vec spomenuo, ja sam za dlaku zamalo uzeo Fokusa Mk1 pre Stila, a nisam iz dva razloga, prvo nisam mogao svariti tablu (meni nesto najruznije ikad-nisam mogao zamisliti da svaki put gledam u TO). Drugo, malo me naplasili pricom o diznama...

Nego, zato mi je Fokus Mk2 unutra mnogo lepsi. Ukupno gledano izgleda mi pristojan auto, i mozda cu gledati takvog posle Stila (Ako ne kupim AR159 ili Bravo)...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cek da nadje na Googlu pa ce da odgovori :D

Pokusaj da budes duhovit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bambula, ljudi ovde dolaze da diskutuju bez vređanja, što ljudi, što automobila. Od početka ove diskusije pišeš najgore o Fordovima, ne razumem zašto. Auto je auto, zvao se Fiat, Ford, VW ili Zastava. Svako vozi ono što misli da mu odgovara. Tvojim nastupom direktno vređaš sve vozače Fordova i dižeš tenziju u ovoj temi.

 

Malo se opusti, radi tebe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gde sam to uvredio vozače Forda?Baš bih voleo da viidm,a zabranjeno je loše pistai o Fordu,jedino je validno pozitivno mišljenje?

Edited by Bambula

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne, nego problem tvog prijatelja koji nije gledao kad je kupovao auto pokušavaš da generalizuješ u celu marku i opravdaš njegovu glupost. Evo tvojh bisera na jednom mestu:

 

1,Forda hvale samo zato što je venčanica kupiš,zajebeš se ne možeš da ga uvališ nekom drugom pa ajde da udarimo brigu na veselje pa krenu da ga hvale

2,Tako što voze Citroen,a hvale Forda ta neka filozofija.

3,Pa baš zato,kakav bi ti to prodavac bio da ovde kudiš Forda,a na svom placu isti prodaješ sa opisom "Nema boljeg,to za Fordove je stereotpi" ,dakle tebi je sve dobro samo zaradu da donese,pa tako i Ford ti je super,al tvoj izbor je Citroen.

 4,Blago vama kad verujete prodavcu automobila i njegovo mišljenej uzimate kao merilo

5,A kolko je tek ljudi sledilo Hitlera,jel i u tom slučaju kvantitet merilo kvaliteta?

6,Pa to samo govori o tebi.

7,Pa sam čovek reče milioni ljudi kupili Focusa,dakle bitan je kvantitet.

8,A Ford je dobar ko hoće glavobolju?

9,Evo sad će da ispadne da su Frodaši mazohisti i da su žestok underground

10,Pa tema se pokrenula jer je čovek pomenuo i Focusa kao jednu od mogućnosti i potegao pitanje dal se zajebao.Onda su dežurni branioci Forda što voze Citroen krenuli da brane Ford,da bi na kraju ispalo da je kupovina Focusa umesto Stila iracionalno i ekonsomski  nepovoljnije,ali Ford je bolji,tj lepši je

11,A jel Ford proizvodi samo Focusa,šta npr sa Escortom koji truli od servisa do servisa,šta sa "čuvenim" 1.8D Agregatom,koji produva na 120 000 i njegova čuvena Lucas pumpa.

 

Ti definitvno imaš nešto protiv Forda, ali nećeš da kažeš šta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Činjenica je da živimo u zemlji paradoksa,predrasuda i zabluda. Paradoks je da bez obzira na proizvođača, za isto godište , stanje i novac možete kod istog proizvođača birati između najjeftinijeg i mnogo skupljeg modela (Clio2-Megane1-Laguna2, Punto ili Stilo, Fiesta ili Focus, itd) . Kod Citroena je situcija da je C3 1.4 benzinac skuplji od C5 2.0Hdi.(tast je kupio C5 za 500E manje nego što sam ja prodao C3). Ili da Pežo 206 košta u proseku više od 406-ce ili gotovo isto kao 307. Ili od AR147 koja je put u visoko društvo za P206.

 

Razlog za navedeno mislim da su prvo predrasude jer na žalost veliki deo ovdašnjeg stanovništva još uvek u svojim glavama živi u SFRJ. Pogledajte u oglasima cene Golfa2 ili Pasata B3 ili Audija80 "jaje" i razumećete o čemu govorim. Pomenuta 3 modela pre 12 godina kada sam boravio u Nemačkoj već nisam viđao na ulicama ili su se prodavali za smešne pare, neki čak i poklanjali.  Ako nekome ko na primer vozi Pežo 206 dizel 1.4HDi kažete "Ford" ili "Mazda", predrasuda je da je skup za održavanje , kvari se, mnogo troši i slično. Ako tom istom kažete da je identičan PSA motor u tim drugim modelima -gledaće vas kao som na suvom.  Kada prosečnom kupcu kažete "plivajući zamajac", "navigacija" , "tempomat", "ASR", "ESP" i slično, videćete oblačić iznad njegove glave u kojem piše: "U, jbt, skupo, beži...". Zaboravlja se činjenica da u Srbiju sa zapada u gotovo svim cenovnim rangovima dostupnim prosečnim građanima dolaze izraubovani krševi sa vraćenom km i ušminkani za prodaju, i onda se nakon kupovine kada krene eksploatacija vrišti kada rikne turbina, VP pumpa, dizne, plivajući itd. 

 

Primer Renault (serija 2 i motor 1.5dCi sa Delphi ubrizgavanjem): u vreme kada su se prodavali , garancija je bila 2 godine bez ograničenja km, na nekim tržištima i 3 godine. Da je bilo problema sa tim sistemom u garantnom roku, sigurno bi bio opoziv dobavljača. Problem je uočen tek kasnije u vangarantnom roku na km preko 200.000 i na tržištima sa lošim dizel-gorivom. To su automobili koje sada voze prosečni građani ovde i normalno je da imaju kvarove. Samo je čudno to što im na satovima piše mnogo manje km. Isto važi i za druge.  

 

Sledeće zablude su dizel motori koji ništa ne troše i ne kvare se. Bilo nekad, kad je dizel motor od elektrike imao alternator i anlaser i kad je dizel-gorivo koštalo 60% cene benzina. Činjenica je da današnji dizeli za istu radnu zapreminu imaju istu ili čak veću snagu, mnogo veći obrtni moment i osećaj u vožnji da je moto jači nego što zaista jeste. I troše oko 25% manje goriva od benzinca iste snage. Zatim da mali motori troše mnogo manje od velikih : npr. sestrin Stilo 1.2 16V 80ks i moj 1.6 16V u karavan verziji u gotovo istim uslovima troše identično. Ili , moji prethodni Renault Scenic1 1.6 16V i Citroen C3 1.4 benzinac: isti vozač, iste relacije, isti uslovi, oba na plin - C3 je trošio između 0,5 i 1.0L plina manje od Scenic-a, pritom je lakši 250kg i ima 32ks manje od Scenica. 

Održavanje: kada u istom cenovnom rangu i klasi evropskih vozila uporedite cene redovnog održavanja i potrošnog materijala - gotovo da nema razlike između Francuza, Nemaca ili Italijana. Svaki model ima svoje specifičnosti i kod svakog postoji neki sklop  koji je slabiji i koji na polovnjaku može da "rikne" i koji je skup. C3: manuelni menjač, stub upravljača ili ventilator hladnjaka. Renault  Scenic 1,6 16V ili Laguna sa istim motorom : španer PK, ili bezobrazno skupi zadnji diskovi sa ležajevima (traju pri normalnoj upotrebi oko 150kkm) ili homokinetički koji se menjaju u sklopu sa poluosovinama. Nemce ne poznajem, a vi koji ih poznajete navedite prema modelima cene do 2500EUR slabe tačke i učestale probleme. Samo nemojte navoditi da nema kvarova na "klot-opremi" bez elektropodizača, board-kompa, MF volana, navigacije, automatske klime i slično jer u tim čamcima nema šta da se pokvari te nisu za upoređenje. 

 

Zašto nekim polovnjacima cena manje pada od drugih? Mislim da je prvenstveni razlog imidž brenda na određenom tržištu a ne (ne)kvalitet modela.  Otidite do Slovenije i videćete da je više od 60% vozila Renault . U Italiji mi je uvek u oči upadao BMV (3 i 5), i sami Italijani sa kojima sam razgovarao smatraju  taj model najpoželjnijim na svom tržištu. Francuzi i Beneluks opet preferiraju svoje proizvođače, itd, itd, itd. 

 

Ja sam nedavno kupio Stila.Sasvim slučajno i bez namere. Prodao sam odličan C3 1,4 sa plinom jer su nam se potrebe promenile i treba nam veliki auto. Lično volim Renault i odlično poznajem ta vozila. Cilj mi je bio pristojna Laguna2 ili Megane 2 , isključivo benzinac, bezuslovno motor K4M (1,6 16V) i po mogućnosti karavan. Godište mlađe od 2002, znači još uvek faza 1. U okviru budžeta nije bilo šanse da se nađe išta iole pristojno.

Podigli smo budžet računajući da kupimo nešto skuplje, mlađe i samim tim u boljem stanju ali ispostavilo se nakon gledanja više automobila da se cena formira na osnovu godišta i brenda , za iste krševe kao i one za manje novca. A ja ne kupujem godište nego automobil. Znam i da ne kupujem nov ali znam kako treba da izgleda normalno korišćen i normalno održavan automobil. 

 

Fiat kao brend ili Stilo kao model mi nije bio ni na kraj pameti jer ne poznajem taj auto uopšte, niti sam ga vozio niti ga je iko u bližem okruženju imao. Da sam se vodio srpskim predrasudama i zabludama ne bih ni otišao da ga pogledam, ali sam stisnuo petlju i otišao. Ispostavilo se da je primerak iz 2004-te ekstra očuvan i da ono što sam video na slikama odgovara stanju vozila. Prodavac i ja smo odmah završili posao. Neke sitne gluposti su već otklonjene, neke će biti otklonjene u narednom periodu i to će biti potpuno ispravan i pouzdan automobil. Nedelju dana nakon mene, od istog prodavca, za par stotina eura više, rođak  se odvažio i kupio identičnog Stila karavana 1.9jtd isto godište i oprema kao moj. Toliko su identični da smo se zezali da vozimo "par-nepar" na jedne tablice :) . Suviše je rano reći da li smo ili nismo zadovoljni kupljenim, pokazaće vreme. 

 

 

Uglavnom, obojici nam trebaju baš takvi automobili kakve smo i kupili. a brend je apsolutno nebitan. Mogli su to biti i Laguna2, i C5, i Focus i Lybra, Fusion...  Ali nisu mogli biti ni približno istog godišta i stanja na primer Passat, Octavia, A4 itd - suviše su skupi a mislim da ničim osim imidžom kuća iz kojih potiču ne opravdavaju svoju cenu. Razumem da košta dobar BMW5 ili 7, Mečka C ili E ili Audi 6 ili 8, Škoda Superb - i treba da koštaju. To je već neka druga klasa i zna se ša ti modeli predstavljaju. A ovi "proseci" istih proizvođača na koji balave većina prosečnih  - njihova cena prema stanju je bezobrazno visoka. Ali, dok je ovaca i vuk će jesti mesa. 

 

Vidim u temi rasprave tipa "koji je lepši unutra", "ovaj mi je bljak" , "onaj ima kvalitetniju plastiku" "onaj ima lepo d*pe" i slično. Lepo je uživati u automobilu. Ako nekada, daće Bog , to budem mogao da priuštim, uživaću u nekom Maseratiju, Porsche-u, BMW-u, novom Espace-u i slično. Do tada: samo neka šljaka i da košta što manje nerava i novca. 

:cheers:

Edited by ForrestGump

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam dovde stigao:

 

Zatim da mali motori troše mnogo manje od velikih : npr. sestrin Stilo 1.2 16V 80ks i moj 1.6 16V u karavan verziji u gotovo istim uslovima troše identično

 

3 litre tvoj karavan vise trosi od Stila 1.2 po gradu :D

Doduse kad su oba ispravna,a do identicne potrosnje je moguce doci na razlicite nacine i iz raznih razloga ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

I meni to pored onih čudnih cena upalo u oko pa rekoh sebi (i u sebi) , sad će Dante to lepo da obrazloži.  :smoke:

Kad ono cvrc dva reda i ništa više.  :thumbdown:

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Prodajem sve osim Varburga i Trabanta, tako da sam veoma merodavan.

Pa baš zato,kakav bi ti to prodavac bio da ovde kudiš Forda,a na svom placu isti prodaješ sa opisom "Nema boljeg,to za Fordove je stereotpi" ,dakle tebi je sve dobro samo zaradu da donese,pa tako i Ford ti je super,al tvoj izbor je Citroen.

 

Blago vama kad verujete prodavcu automobila i njegovo mišljenej uzimate kao merilo  :laughing:

 

 

Što se tiče ovog prodavca jako dugo je na ovom forumu i mnogima je pomogao i davao savete. Tako da pored gomile zajebancija sa Tottijem uvek bi njega pitao za savet i polušao (kao što sam i ranije činio).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam dovde stigao:

 

Zatim da mali motori troše mnogo manje od velikih : npr. sestrin Stilo 1.2 16V 80ks i moj 1.6 16V u karavan verziji u gotovo istim uslovima troše identično

 

3 litre tvoj karavan vise trosi od Stila 1.2 po gradu :D

Doduse kad su oba ispravna,a do identicne potrosnje je moguce doci na razlicite nacine i iz raznih razloga ;)

 

To je po ECE normativu. Pokušaću da uzmem njen auto na par dana, baš da testiram potrošnju pa ću napisati rezulate tamo u temi o potrošnji goriva. Da bar isključimo faktor vozača i uslove vožnje. I način merenja potrošnje. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford će zaraditi milijardu dolara u Evropi

 

150958-ford%20st%201.jpg

 

Biće bonusa za šefove Forda na Starom kontinentu. Ove godine ugledni proizvođač automobila će prihodovati više od milijardu dolara, što je mnogo više od 259 miliona dolara koliko se našlo na računu krajem 2015. Plan je bio da se ove godine zaradi 600 miliona dolara, ali tu brojku je Ford premašio već nakon pola godine. Da Velika Britanija nije odlučila da napusti Evropsku Uniju, zarada Forda bila bi još veća. Zbog Brexita je potražnja za Fordovim automobilima u Britaniji dosta pala.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...