Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Lada Vesta / Lada X-Ray / Lada X-Cross 5

Recommended Posts

Najskuplja Lada: Počela prodaja Lade Vesta Exclusive

 

169815-lada%20v%2011.jpg

 

AvtoVAZ je objavio početak prodaje najskuplje opremljenog sedana Lada Vesta Exclusive, prenosi Kommersant.

 

169814-lada%20v%201.jpg

 

Početna cena automobila je 763,4 hiljade rubalja. Sa petostepenim mehaničkim menjačem cena će iznositi 763,4 hiljade rubalja, a sa automatskim 788,4 hiljade rubalja. Automobil je opremljen samo jednim 1.8 litarskim motorom koji razvija 122 konjske snage.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Počela proizvodnja Lade Veste SW

 

167438-lada%20v%201.jpg

 

Najveći ruski proizvođač putničkih automobila Avtovaz je u ponedeljak, 11. septembra, saopštio da počinje serijsku proizvodnju dve nove verzije modela Lada -Vesta SW i Vesta SW Cross. „Prvi automobili izašli su sa proizvodne trake fabrike Lada-Iževsk”, navodi se u saopštenju za novinare na sajtu Avtovaza.

 

167440-lada%20v%20111.jpg

 

Novi automobili proizvodne linije Vesta spadaju među najtraženije na ruskom tržištu, saopštio je koncern za proizvodnju automobila. Očekuje se da će se nova vozila u prodaji naći već ove jeseni.

 

lada%20v%202222222.jpg

 

Dve nove modifikacije deo su proizvodne linije Vesta koja je na trećem mestu po popularnosti u Rusiji. Testirano je preko sto prototipova Vesta SW i Lada Vesta SW Cross. Automobili su uspešno prošli sva ispitivanja, kao i testiranja bezbednosti putnika prilikom sudara ne samo u laboratoriji, nego i u realnim uslovima na putu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poznate cene karavana Lada Vesta

 

167439-lada%20v%2011.jpg

 

AvtoVAZ je objavio cene novog karavana Lada Vesta SW i krosover verziju Lada Vesta SW Cross. Serijska proizvodnja ovog modela počela je 11. septembra u fabrici u Iževsku (Ižavto u sastavu AvtoVAZa). Lada Vesta SW i SW Cross su kompletirali liniju modela Lada Vesta, navodi se u saopštenju kompanije. Cena karavana Lada Vesta SW kreće se od 640 hiljada (oko 9.200 evra) do 745 hiljada rubalja (oko 10.700 evra). Minimalna cena krosover verzije je 756 hiljada rubalja (oko 10.800 evra), dok će sa punom opremom auto koštati oko 830 hiljada rubalja (oko 11.900 evra).

 

167441-lada%20v%201111.jpg

 

U Lada Vesta SW ugrađuju se motori od 106 ili 122 konjskih snaga koji zadovoljavaju ekološki standard Euro 5. Oba modela karavana imaju različite sisteme aktivne i pasivne bezbednosti, uključujući vazdušne jastuke, sistem električne kontrole stabilnosti sa funkcijama protiv proklizavanja, navigacioni sistem i alarm. U procesu pripreme serijske proizvodnje testirano je preko 100 prototipova Lada Vesta SW i Lada Vesta SW Cross u laboratoriji i u uslovima na putu. Vozila su uspešno prošla simulaciju sudara i ispitivanja pouzdanosti pod punim opterećenjem na različitim tipovima podloge. Nikola Mor, predsednik AvtoVAZ ranije je saopštio da će se Lada Vesta SW Cross u prodaji verovatno naći na jesen, u oktobru-novembru. Model Lada Vesta projektovali su inženjeri AvtoVAZ uz učešće stručnjaka Renault-Nissan. Proizvodnja sedana Lada Vesta počela je u Iževskom zavodu za proizvodnju automobila u septembru 2015. godine. Godinu dana kasnije proizvedena je 50.000. Lada Vesta. Od decembra 2016. godine Lada Vesta proizvodi se u fabrici Aziя Avto u Kazahstanu. Za osam meseci 2017. godine Lada Vesta je treći automobil po prodaji u Rusiji. U tom periodu u Rusiji je prodato oko 48.000 ovog modela.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lada Largus: Veća snaga za iste pare

 

171471-lada%20largus.jpg

 

U Rusiji su se u oktobru pojavila vozila u furgon verziji sa motorima boljih performansi od onih koje imaju Lada XRay i Vesta. Iz pres-službe Avtovaza saopšteno je da su svi automobili iz porodice Largus dobili 16-ventilne motore zapremine 1.6 litara, sa 106 konjskih snaga (četiri više) i obrtnim momentom od 148 Nm. Ova vozila opremljena su modernizovanim menjačem Renault. Proizvođač naglašava da su cene vozila ostale iste, karavan košta od 620.400 rubalja (9.200 evra), furgon verzija od 594.800 rubalja (8.800 evra), a Largus Cross od 674.900 rubalja (10.000 evra). Ranije je najavljeno da će iz proizvodnje izaći Lada Largus na benzin i gas. Takav karavan bio bi drugi model ove marke automobila posle Lada Vesta sa fabrički ugrađenim rezervoarom na gas.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemačkim ekspertima se nije dopala Lada Vesta

 

Ruski sedan već nekoliko meseci dostupan je na nemačkom tržištu i dobro se prodaje, alu su ga eksperti kluba ADAC, ipak, negativno ocenili. Nemački automobilski stručnjaci nisu zadovoljni kvalitetom sklapanja modela Lada Vesta, kao ni kvalitetom kabine ovog vozila. Imali su primedbe i na mali broj sistema za bezbednost ugrađenih u automobil. Prema rezultatima sprovedenih testova vozilo je dobilo svega 3.4 boda. Ovaj model ruske proizvodnje prodaje se na nemačkom tržištu po ceni od 12.740 do 13.740 evra, što je negde u rangu sa novim Volkswagen Polo koji košta 12.975 evra. Kada se Lada Vesta pojavila u Nemačkoj brojni eksperti požurili su da je testiraju, a automobil je u celini dobio veliki broj dobrih ocena.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vlasnici Lade Vesta upravljaće automobilom preko mobilnog

 

lada%20vesta%20smart.jpg

 

U doglednoj budućnosti fabrika ''Avtovaz'' će serijski početi da ugrađuje sistem Lada Connect u automobile Lada Vesta. To je platforma pomoću koje će moći daljinski da se upravlja funkcijama u automobilu. Aplikacija je dostupna na Google Play, ali se još uvek ne može preuzeti, s obzirom da se još uvek vrši zatvoreno testiranje. Pomoću sistema Lada Connect moći će da se otključa i zaključa automobil, da se isključe farovi, proveri količina goriva, temperatura u automobilu i akumulator, a takođe da se aktivira sistem automatskog paljenja ili prethodnog zagrevanja, ukoliko su ti sistemi prisutni. Očekuje se da će ovaj sistem najpre biti ugrađen u model Lada Vesta, zatim se Lada Connect može pojaviti na modelima Granta i Kalina. Pojedini zvanični distributeri automobila fabrike „Avtovaz“ imaće mogućnost da sami ugrade ovaj sistem u automobile. Cena takve usluge iznosiće od 11 do 25 hiljada rubalja (160-370 evra).

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lada Vesta SW Cross: trijumf ili fijasko?

 

lada%20vesta%20sw.jpg

 

Novinar portala Autonews.ru Ivan Ananjev testirao je novi automobil „AvtoVAZ-a” Lada Vesta SW Cross sa atmosferskim motorom od 1800 kubika i privlačnom cenom. Sedan Lada Vesta je bio revolucionaran model za „AvtoVAZ”, ali novo vozilo je najavilo i nove vrednosti. Radi se o karavanu koji se dobro snalazi po neravnom terenu, a pritom je udoban i elegantan. Novi dizajner „AvtoVAZ-a” Britanac Stiv Matin kreirao je novi izgled automobila koji ga izdvaja čak i od sedana. Zadnji deo vozila izgleda veoma harmonično, na bočnim stranama su zadržana ispupčenja u iks-obliku karakteristična za model Lada Vesta. Ako pitate samog dizajnera da li to sedan ili hečbek, on će odgovoriti: „nešto između”. Na tržište su istovremeno puštena dva vozila: karavan Vesta SW i njegova modifikacija Vesta SW Cross. Krosover vozilo ima veći klirens (rastojanje od podloge do najnižeg dela karoserije), dodatne zaštitne elemente i, uopšte uzev, izgleda privlačnije.

 

Prtljažnik automobila je organizovan kao kod najboljih predstavnika ove klase. Kao i kod sedana, njegova zapremina je 480 litara, ali prostor je veoma praktično uređen: tu se nalaze razne kukice i niše za stvari, komplet mreža za pričvršćivanje i dvostruko dno, ispod kojeg je kutija za raspoređivanje stvari, koja zaklanja nišu rezervnog točka, a u njoj je još jedna kutija. Dodajmo da ovi delovi prtljažnika mogu zameniti mesta, kao i kutije. SW Cross ima medijski sistem sa zadnjom kamerom i navigacijom, ali i još jednu novinu: kutiju ispod naslona za ruke, koja će se, međutim, uskoro pojaviti i kod sedana. Tu je i grejač zadnjih sedišta, a na naslonu za ruke ulaz za punjenje mobilnih telefona. Što se tiče unutrašnjeg prostora, SW Cross je komotniji od sedana zbog višeg krova. Ne bi se moglo reći da je motor od 1800 kubika sa 122 konjske snage neko posebno dostignuće.

 

Međutim, ako ga uporedimo sa motorom od 106 snaga i 1600 kubika u osnovnom modelu, možemo reći da je vuča stabilnija i da se u gradskim uslovima motor ponaša dosta pouzdano. Najbolje se pokazao pri vožnji na srednjim i visokim obrtajima, dobro se ponaša na usponu, a kada se pravovremeno prebaci na nižu brzinu, može da održava aktivan tempo vožnje. Osim toga, tu su i francuski menjač i kvalitetno kvačilo, tako da u procesu paljenja i promene brzine nema greške.  Na putu se SW Cross ponaša dosta stabilno, uprkos velikoj visini i točkovima od 17 inča. Uopšte uzev, to vozilu daje evropski karakter: i pored donekle nervozne reakcije na neravnine, ono ostaje fleksibilno i na krivinama se dobro ponaša. SW Cross ima potpuno drugačiji volan: dok je standardni karavan Vesta SW neosetljiv na manja odstupanja od pravolinijske vožnje, kod krosover modifikacije sve je znatno preciznije, tako da je vožnja ovog automobila prijatnija. Zahvaljujući nečujnom motoru i tihom menjaču automobil ima dobru zvučnu izolaciju, tako da je čak i u slučaju snažnog vetra pri velikim brzinama doživljaj u unutrašnjosti vozila prijatan.

 

 

SW Cross ima odličan spoj karakteristika. To je evropski automobil koji se dobro snalazi na ruskim putevima, a nije preskup. Cena novog vozila sa standarnom opremom je 11.200 evra (755.900 rubalja).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

photo.jpg Emisija SAT: Test Lada Vesta

 

Sa dužinom od četiri metra i 41 centimetar Lada Vesta je, za jednu limuzinu, prilično kompaktna što se oseća i u vožnji. Savim je lepo okretna i stabilna. Deo opreme je sada i elektronska kontrola stabilnosti, pa uobičajeni testovi ne predstavljaju neki naročit napor. Do stotke Vesta stiže za 12 sekundi i 2 desetinke. Za nijansu sporije od fabričkih podataka. Preticanje u trećem stepenu prenosa od 60 do 80 traje nešto više od tri i po sekunde. Maksimum je 178 kilometara na čas. Kočenje sa 100 na sat zahteva između 39 i 40 metara što na samoj granici odličnog rezultata, čak i za najskuplje automobile. Dakle, solidne brojke, osim elastičnosti u petom stepenu prenosa koji je suviše dugačak.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koji je automobil bolji - Lada Vesta ili Hyundai Solaris?

 

lada%20hyundai.jpg

 

Ruski video-bloger je testirao i uporedio dva automobila, prenosi portal Speedme.ru. Video-bloger Anton Vorotnjikov poredi dva popularna automobila iste klase - cenu, opremu i dinamiku. Navodimo neke od njegovih zaključaka. Solaris ima bolji motor i menjač. Manje troši i brži je. Lakše se prebacuje u brzine. Povoljniji je za gradsku vožnju i za dobre puteve. Njime se bolje manevriše na većim brzinama. Vesta je pogodnija za neravan put. Stiče se osećaj da je veća od Solarisa. Vesta je bolja za regione sa lošim putevima, za veću porodicu i više prtljaga.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die Welt: „Lada vesta“ glavni konkurent „Dačiji daster“ u Evropi

 

lada vesta

 

Nemački novinari lista Die Welt ocenili su po zasluzi ruski sedan nazvavši ga top modelom. Po oceni nemačkih novinara vrhunski model „lade“ prodaje se u Evropi jednako dobro kao i terenac „4x4“ i hečbek „granta“. Za glavnu vrlinu automobila proglašena je njegova dobra preglednost. Teško se može naći još neki automobil kod kojeg se prilikom skretanja pogledom preko ramena može uočiti toliko biciklista i pešaka koji se približavaju, naglašava list. Među pozitivnim osobinama automobila istaknuta je prostrana unutrašnjost, udobna sedišta, veliki prtljažnik i kaseta za odlaganje stvari ispred suvozača. Međutim, nije prošlo bez zamerki, kao što su nelagodnost pri brzini preko 180 kilometara na sat, ali i primetne pauze automatskog menjača prilikom prebacivanja brzina.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sportske verzije Lade Veste nosiće oznaku S-Line i R

 

lada vesta sport

 

AvtoVAZ, najveći ruski automobilski proizvođač registrovao je oznake Lada Vesta R i Lada Vesta S-Line. To je nedvosmislena najava dve sportske verzije limuzine koje bi svetlo dana trebalo da ugledaju 2018. godine. Sportske verzije priprema sportsko odeljenje Lade i mislilo se da će novi model dobiti Sport u sufiksu, slično modelima Lada Granta Sport i Lada Kalina Sport.

 

Lada Vesta R i Lada Vesta S-Line

 

Sada se najavljuje da će Vesta imati dve sportske verzije. Slabiji S-Line dobiće 1.6 litarski motor (140KS), dok će Vestu R pokretati 1.8 litarski benzinac snage 150 ili 180 konja. Nema sumnje da će Lada Vesta R biti najjači serijski model u istoriji kompanije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Glupo je malo, zar bas nista ne mogu da izmisle sami, cak ni oznaku :mellow:

 

Ne znam da li sam kacio ovde slike jedne crne Nive, ima dosta dodatne opreme, pa izgleda mnogo lepse od standardne, a pozadi pise “Bronto”, a Ford je davno imao model Bronco :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lada XRAY Cross u drugoj polovini godine

 

lada x cross 1.jpg

 

Iako još nije krenula u izvoz na evropska tržišta, Lada XRAY je za kratko vreme postigla dobre prodajne rezultate u Rusiji. Ovo uprkos činjenici da automobil postavljen na platformu Dacia Sandero Stepwaya, barem u standardnim verzijama, nema agresivnu off-road optiku.

 

lada x cross 1111.jpg

 

Sada su u AvtoVAZ-u odlučili da kompletiraju ponudu i najavljuju Cross verziju XRAY-a koja je već predstavljena kao studija. Ruski mediji objavljuju da će proizvodnja crossovera početi u drugoj polovini ove godine. Najverovatnije će automobil biti prikazan javnosti na Međunarodnom sajmu automobila u Moskvi krajem avgusta. Dva meseca ranije će početi predserijska proizvodnja oko 400 automobila.

 

lada x cross 111.jpg

 

AvtoVAZ želi da do kraja godine napravi oko 10.000 vozila, odnosno tri puta manje od ranijih planova. Već sada je jasno da će Lada XRAY Cross imati pogon samo na prednje točkove, a špekuliše se da će klirens biti identičan standardnim verzijama - oko 195 mm.

 

lada x cross 11.jpg

 

Umesto tehnički, Cross verzija razlikovatće se od standardnih XRAY-a po izmenjenim branicima, zaštiti podvozja napred i nazad kao i plastičnim dodacima na bokovima. Drugim rečima, biće skoro identična konceptu predstavljenom 2016. godine. Navodno će unutrašnjost automobila biti dvobojna, opremljena modernim infotainment sistemima. Lada XRAY Cross će biti dostupna isključivo sa 1.8 litarskim Nissanovim benzincem (122KS) u kombinaciji s 5-stepenim manuelnim ili automatskim menjačem. Cena će biti nešto viša od standardnog XRAY-a koji u baznoj verziji, pokretan 1.6 litarskim motorom (106KS), u Rusiji košta 614.000 rubalja, odnosno 8.860 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rusija / Mladi političar poručio kolegama: Uvozne automobile zamenite VIP verzijom Lade Veste

 

149793-lada v 1111111.jpg

 

Vasilij Vlasov je zamenik predsednika ruske Dume. Iako ima nepune 23 godine, Vlasov je na živopisnoj političkoj sceni Rusije ostvario zavidnu karijeru kao član Liberalno-demokratske partije kontroverznog Vladimira Žirinovskog.

 

149792-lada v 111111.jpg

 

Ovih dana je Vlasov ponovo došao na naslovne strane zahtevom Ministarstvu industrije i trgovine Rusije da naloži svim državnim institucijama da za službeni automobil odaberu Ladu Vestu Signature.

 

149790-lada v 1111.jpg

 

To je limuzina koja se od standardne Veste razlikuje po 25 cm dužem međuosvinskom rastojanju, a višak prostora je potrošen na raskošnim zadnjim sedištima, uređenim po uzoru na luksuzne VIP limuzine.

 

lada v 1111111111.jpg

 

Ladu Vestu Signature pokreće 1.6 litarski benzinac (122KS), uparen s automatskim 5-stepenim menjačem, a iz fabrike AvtoVAZ su saopštili da je učinjen i dodatni napor na smanjenju vibracija i buke.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Avtovaz testirao novi krosover Lada Xray Cross

 

176555-lada xray 1.jpg

 

Najveći ruski proizvođač automobila Avtovaz se priprema za montažu noviteta Lada Xray Cross. O tome svedoče i fotografije vozila koje se trenutno testira na putevima u Toljatiju, a koje su osvanule na internetu. Uočljivo je da primerak namenjen za testiranje nije u celini prevučen maskirnim filmom, već samo na pojedinim ''osetljivim'' mestima koja kriju novine, prenosi RCI News.

 

176556-lada xray 11.jpg

 

Da je reč upravo o krosoveru govore plastični elementi koji se pomaljaju kroz maskirni film, povećan klirens i točkovi prečnika 17 inča. Među specifičnostima spoljašnjeg izgleda izdvaja se antena u obliku ''peraja'', krovni nosači tereta, dupli izduv, zadnji kočioni diskovi, kao i točkovi od 17 inča iz ranije predstavljenog koncepta. Unutrašnjost treba da odlikuje povećani komfor i brojna poboljšanja. U kabini se nalaze dodaci od kože i plastike u boji, drugačija instrument tabla, nove presvlake sedišta, kao i konzola koja je ujedno naslon za ruku i služi za odlaganje stvari. Pogon na sva četiri točka neće postojati. Sudeći po ceni Vesta Cross, Xray Cross će koštati od 40 do 45 hiljada rubalja (550-650 evra) više od ''običnog'' visokog hečbeka. Prema preliminarnim informacijama serijska proizvodnja Lada Xray Cross počeće u junu ove godine, dok je zvaničan početak prodaje Avtovazovog noviteta predviđen za jul. Kada je Avtovaz u pitanju u najskorije vreme trebalo bi da startuje i prodaja vozila Lada Vesta Cross. Osim toga fabrika je dobila pravo za proizvodnju Lada Xray Sport. Ove godine kreće i proizvodnja sportskih modifikacija Vesta - Sport.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lada Vesta nagrađena u Austriji za ekonomičnost

 

137899-lada v 11111.jpg

 

Žiri je u razmatranje uzeo parametre kao što su cena automobila, troškovi održavanja, potrošnja goriva i gubitak vrednosti. Austrijsko auto-moto i turističko društvo ''Markus'' dodelilo je svoju šestu po redu godišnju nagradu u kategoriji Najekonomičniji noviteti u segmentu kompaktnih vozila ruskoj Ladi Vesti. Automobilski eksperti koji su radili u žiriju birali su najbolje automobile među 49 modela koji su prodavani u Austriji prošle godine. Laureati proglašeni u sedištu austrijskog kluba u Beču nagrađeni su u dve kategorije, ''Najekonimičniji noviteti'' i ''Pouzdani noviteti'', u svim segmentima automobilske industrije. Dodeljuje se i specijalna nagrada za inovativni proizvod, odnosno za najbolji koncept automobila.

 

U kategoriji ''Najekonimičniji noviteti'' stručnjaci su procenjivali parametre kao što su cena automobila, troškovi održavanja, potrošnja goriva i gubitak vrednosti. Na kraju su odlučili da u segmentu malolitražnih gradskih automobila nagrade vozilo Kia Picanto 1.0 MPI Neon, dok je Lada Vesta u karoseriji sedan i sa motorom zapremine od 1,6 litara  odnela pobedu u segmentu kompaktnih automobila. Kada je reč o ostalim segmentima, u S klasi nagrađeni su Renault Grand Scnic Energy dCi 110 Zen, u klasi kompaktnih krosovera Kia Stonic 1.25 MPI ISG Titan i Seat Arona 1.0 EcoTSI Reference, velikih krosovera Peugeot 5008 1.6 BlueHDI 100 S&S Access, i u luks klasi Range Rover Velar 2.0 Diesel. Oliver Šmerold, direktor kluba ''Markus'', koji nosi ime čuvenog bečkog pronalazača, istakao je da se nagrade smatraju objektivnim i utemeljenim, ističući da se članovi kluba prilikom kupovine automobila rukovode pre svega kriterijumima ekonomičnosti i bezbednosti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lada Vesta Cross: Crossover limuzina

 

178883-lada v 2.jpg

 

AvtoVAZ, najveći ruski automobilski proizvođač, predstavio je dugo najavljivanu Ladu Vestu Cross. To je prvi off-road sedan u istoriji ruske automobilske industrije, prilično raritetan koncept čak i u svetskim okvirima! Kvazi off-road limuzina, da li možete da se setite nečeg sličnog osim modela Volvo S60 Cross Country.

 

178884-lada v 22.jpg

 

Lada Vesta Cross je tehnički identična karavanskoj verziji modela koja je predstavljena prošle godine.

 

178886-lada v 2222.jpg

 

Ono najvažnije: Vesta Cross ima klirens od 203 mm. Velika udaljenost od tla, prilazni i ugao udaljavanja od solidnih 18.1 i 17.7 stepeni, sve to treba da kompenzuje nedostatak pogona na sva četiri točka jer platforma Veste ne dozvoljava 4x4 verziju.

 

lada v 22222.jpg

 

Dužina vozila iznosi 4410 mm, širina 1785 mm, visina 1526 mm, a međuosovinsko rastojanje 2635 mm. U odnosu na klasičnu Vestu, Cross verzija je dobila i 14 plastičnih dodataka, kao i zadnje disk-kočnice. Jedina razlika u odnosu na studiju predstavljenu na Moskovskom sajmu automobila 2016. godine je klasična umesto ''ajkula'' antene.

 

178885-lada v 222.jpg

 

AvtoVAZ je saopštio da je automobil prešao dva miliona testnih kilometara, tokom kojih je ispitana mehanika - provereni benzinski zapremine 1.6 (106 KS) i 1.8 litara (122 KS), upareni sa 5-stepenim ručnim ili automatskim menjačima. Prodaja Lade Veste Cross počinje na leto, a osnovna verzija biće nešto jeftinija od karavana i koštaće oko 740.000 rubalja, odnosno 9.640 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova Lada Vesta SW Cross pod lupom novinara nemačkog ''Auto bilda''

 

lada sw.jpg

 

Nemački automobilski stručnjaci procenili ruski novitet koji se upravo pojavio na tamošnjem tržištu. Ovlašćeni nemački dileri počeli su sa prodajom ruskih vozila Lada Vesta SW Cross pre samo nekoliko dana, a automobilski novinari su ih već stavili pod lupu. Novinari su pre svega obratili pažnju na spoljašnji izgled vozila koji im se baš dopao. Sedišta su ocenjena po zasluzi, mada je izrečena i jedna zamerka, upućena naslonima za glavu na zadnjim sedištima, koja po njihovoj proceni ne mogu da se podignu dovoljno visoko. Nemcima se nisu dopali ni držači za čaše i flaše jer su suviše plitki da bi mogli da drže neki predmet. Eksperte je razočarao i mali broj sistema bezbednosti, dok su osnovnu opremu pohvalili. Kad se sve sabere i oduzme naročito su istakli razumne cene i opremu, i izrazili nadu da će upravo novitet doprineti da se Lada oslobodi negativnog imidža koji je na ovom tržištu prati.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vrele Gume test: Lada Vesta 1.6 16v

 

lada vesta vg.jpg

 

Od Žigulija do Veste put je bio baš dugačak. U godinama to je gotovo pola veka a u društvenim promenama čitava jedna epoha. Lada, sinonim industrijskog napretka nekadašnjeg SSSR-a se izdigla iz pepela tranzicije. Ovog puta ruska nepokolebljivost je pod istančanim uticajem Renault-Nissan-Mitsubishi alijanse. Dakle, ako ćemo potpuno iskreno, pred nama je brend kojeg nismo imali prilike da testiramo, ali istovremeno i automobil koji mnogi dugo očekuju sve u nadi što masovnije motorizacije novim vozilima umesto polovnjacima. Jer kako reče jedan od YT komenatatora, ''konačno ste testitirali automobil za narod''.

 

vesta_501.jpg

 

Iako je ''za narod'' ili možda bolje reći evropsku sirotinju, čak i u ovoj kategoriji modela konkurencija itekako pokazuje zube. Na taj takozvani narodni ''automobilski kazan'' se tokom proteklih godina naslonio takođe jedan polufrancuski proizvod kod nas a i šire poznat kao Dacia. Imajući u vidu golem potencijal tržišta Rusije u kojoj Dacia nema posebno dobru prođu, stratezi gore pomenute alijanse su odlučili da donacijom organa i vrlo zanimljivim dizajnom podignu Ladu u kategoriji sedan limuzina. Kako su danas tržišta globalizovana, niko nije ni očekivao da Vesta bude samo regionalni igrač u Rusiji. Globalne ambicije sa Vestom, Lada ni ne skriva, kao ni pokušaj da cenovno dampira i potopi sve ono što u ovoj kategoriji vozila ne pripada vlasničkoj strukturi Renault-Nissan-Mitsubishi.

 

vesta_502.jpg

 

Naravno, za dobar tržišini nastup osim kvalitetnih i modernih organa presudan faktor uspeha je svakako spoljašnji dizajn. Na tom polju, konstruktori najnovijeg ruskog modela su položili ispit. Lada Vesta deluje elegantno, zanimljivo pa i što da ne kažem intrigantno. Lada Vesta ni po jednom osnovu bar što se izgleda tiče ne zaostaje iza današnjih modernih automobila zapadne provenijencije. Skladan prednji deo, interesantni bokovi i sasvim prosečan već viđen izgled od nazad, suštinski ovom modelu daju solidnu prosečnu ocenu u kategoriji dizajn spoljašnjosti. Opštim izgledom i dužinom od 4.41 metra ostaje u zadatoj klasi limuzina, što podržava i sama zapremina prtljažnika od 480 litara. Što se spoljašnjosti tiče, sasvim je jasno iz gornjih redova da je operacija uspela uz konstataciju da je recimo zaštita motora odole umesto plastikom izvedena masivnim čeličnim limom što se danas može sresti samo u premijum krosoverima.

 

vesta_2.jpg

 

Unutrašnjost je mesto gde se uz svo iskustvo Renault-Nissan grupacije, kod Veste oseća dah starih komunističkih vremena. Doduše, enterijer je moderno dizajniran, skladno komponovan, udoban i dobro organizovan. Ono što mi je najpre zasmetalo to je miris. To je taj nadražaj na čula koji sam ostavio još u adolescentskom dobu i u porodičnoj Ladi VAZ 2001. Već i bez dodira ''vidim'' tačnije naslućujem da kvalitet plastike nije nešto na čemu će konkurencije pozavideti Vesti. Ima tu svega i svačega, ali u zaista u vrlo jednostavnom izdanju. Međutim, iako ti materijali pod prstima i pred očima deluju savršeno jeftino, u dugovečnost istih ni najmanje ne sumnjam. Sve je to sasvim solidno završno izvedeno, čvrsto i bez naznake bilo kakvih parazitskih šumova, tako tipičnih za pojedine jeftine izdanke buržujske automobilske škole poput recimo Citroena Ulyse. 

 

vesta_rs15.jpgvesta_rs16.jpg

vesta_rs17.jpgvesta_rs20.jpgvesta_rs19.jpg

 

Nedostaje centralni naslon između vozač i suvozača a posebno spremište za sitnice koje takva postavka nudi. Vesta u tom pogledu zaostaje za konkurencijom, jer osim prostora u vratima i standardnog ''pretinca'' kod suvozača drugih mesta za odlaganje stvari gotovo da nema. Kopče sigurnosnih pojaseva su problematično pozicionirane i od neubedljivog pokretnog naslona za ruke su gotovo potpuno izvan lakog i spontanog domašaja. Već sam rekao, organizacija vozačke pozicije je odlična. Upravljač je sada serijski podesiv i po visini i po dubini što uz prostrana i sasvim udobna sedišta ostavlja dovoljno manevarskog prostora da vozač bez obzira na konstituciju lako nađe svoju idealnu poziciju. Suvozač na određen način deli ovu veselu sudbinu sa vozačem, dok putnici na zadnjoj klupi dobijaju na raspolaganje mnogo korisnog prostora za noge i telo ali ne i za glave viših osoba.

 

vesta_5.jpg

 

Prilaz svim sedištima je za pohvalu jer se vrata otvaraju široko pod uglom od bezmalo 90 stepeni. Za razliku od svega onoga što vozimo i testiramo poslednjih godina, u Lada Vesti me glava nije zabolela od upoznavanja sa ''mušicama'' multifunkcionalnog displeja i lutanja po njegovom softveru. Razlog je jednostavan, do najvišeg paketa opreme ovakva modernizacija u Vesti ne postoji. Umesto nje je prisutan ''sirotinjski'' radio aparat i mali informacioni displej. Ispod ovog uređaja je postavljen omaleni panel za regulaciju klimatizacije, skroman ali praktičan. Važno je i naglasiti, uprkos tradicionalnom tehnološkom pristupu Vesta poseduje sve najvažnije bezbednosne sisteme poput onih koji se kriju iza skraćenice EPS i ABS. Naravno i upravljač je koliko-toliko multifunkcionalan, sa takođe jednostavnim regulacijama ozvučenja i tempomata.

 

vesta_6.jpg

 

Vesta se nikako ne može pohvaliti preciznim upravljanjem. Upravljač je servo prepojačan, što mu oduzima onu potrebnu čvrstinu za precizno vođenje kroz krivine uz povratnu informaciju vozaču koja je ravna nuli. U tom standardu je i sama dinamika vožnje. Četvorocilindarski benzinski agregat od 1.6 litara radne zapremine u ovoj najslabijoj verziji Veste nudi 106 KS i nadasve skromnih 148 Nm obrtnog momenta na čak 4.200 obrtaja. Kada tome dodamo i činjenicu da se naša testirana Vesta pokreće i na altertnativni TNG, sasvim je izvesno da dinamika vožnje nije atribut koji će privući agresivne vozače željne performasi. U ovom proseku pa malo i ispod njega je manuelni petostepeni menjač dugog hoda ručice i prilično neobičnih odnosa prenosa. Najkraće, prve četiri brzine su kraće od očekivanog dok je peta prilično dugačka, ali i dalje nedovoljna za tihu vožnju pri brzinama od recimo 130 km/h. Vesta u uslovima vožnje po auto putu preklinje za šesti stepen koji bi kretanje učinilo tišim i ekonomičnijim.

 

vesta_rs12.jpgvesta_rs13.jpgvesta_rs14.jpg

 

Rad vozača na menjaču je imperativ kako bi se iz motora izvukla adekvatna snaga ali i time i neminovno povećala potrošnja. Naravno da nema ništa od fabrički deklarisanih 6,9 litara potrošnje jer smo mi na testu izmerili nešto ispod 9 litara benzina ili oko 10 litara TNG. Možemo reći, na testu je Vesta 1.6 trošila prosečno oko 9 litara goriva. Osim ove naše motorizacije, Vesta se nudi još u opciji agregata od 1.774 kubika radne zapremine i 122 KS što bi mogla biti dobitna kombinacija. Sama stabilnost vozila je dobra a posebno udobnost zahvaljujući dugom radu amortizera ali i ''balon'' pneumaticima od 15 cola. Zadnji deo u brzim krivinama zbog svega ovog zna biti nestašan i teže kontrolisan preko polu-krute osovine, pa to treba imati na umu ukoliko se preteruje u zahtevima.

 

vesta_8.jpg

 

Jedna od boljih komponenti Lade Veste su kočnice. Odmerene a silovite. Baš one uz udobnost najviše i odaju francusku genetiku modela. I na kraju da ne ostanem dužan opšteg utiska. Ukoliko u ovu jednačinu zvanu Lada Vesta stavimo i cenu testiranog modela od 9.990 evra (+600 evra TNG) od Veste sam dobio mnogo više nego što sam očekivao. Savršeno jasno i decidno tvrdim, Vesta je bolji i moderniji automobil od Dacie Logan, više mi se dopala i od Citroena Elyse dok bih je najpre svrstao u rang Škode Rapid. Pa ko šta voli - neka izvoli. Ruska robusna tradicija ili sumnjivi šarm aristokratije!

 

vesta_509.jpg

 

Test-ekipa Vrele Gume
Tekst: Miodrag Piroški
Foto: Igor Pejović
Organizacija: Branko Avramović
Kamera i režija: Miroslav Šosberger
Montaža: Igor Pejović
WEB: Zoltan Balzam

 

preuzeto sa - vrelegume.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lada Vesta Sport

 

181938-lada sport 1111.jpg

 

Lada je Vestu Sport u koncept izdanju predstavila pre skoro dve godine na sajmu automobila u Moskvi, a sada je konačno pred nama i njena serijska verzija.

 

181936-lada sport 11.jpg

 

Pre svega, pod haubom je 1.8 litarski motor pojačan sa 122KS i 170 Nm na 145KS i 187 Nm (i dalje u paru sa 5-stepenim manuelnim menjačem), pa ubrzanje od 0 do 100 km/h sada iznosi 9.6 sekundi, dok je najveća brzina povećana na 198 km/h.

 

181937-lada sport 111.jpg

 

Zahvaljujući aero body paketu (uključuje doterane branike, pragove, spojler na prtljažniku...), automobil je sada duži i širi za 10 mm (dužina 4420 mm, širina 1774 mm), visina je smanjena sa 1497 mm na 1478 mm, a klirens na 162 mm.

 

181935-lada sport 1.jpg

 

Takođe, Vesta Sport je sa svojih 1211 kg nešto lakša u odnosu na standardnu Vestu 1.8 koja ima 1230 kg, a širi je i trag točkova (napred sada 1545 mm, pozadi 1525 mm).

 

lada sport 11111.jpg

 

U paketu su i modifikovano oslanjanje, natpis Sport, crveni detalji, set novih alu točkova od 17 inča (opciono i od 18 inča), jače kočnice, direktnije upravljanje, sportski izduvni sistem, kao i modifikovani enterijer sa sportskim sedištima i kožnim volanom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lada Vesta na testu ''Novosti''

 

lada vesta vn.jpg

 

Rečenica koju je drug Čvorović (Danilo Bata Stojković izgovorio u ''Balkanskom špijunu'') - Koji je to auto bolji od Moskviča, ne samo da je jedna od najčuvenijih i najomiljenijih replika naše kinematografije, već u neku ruku odslikava i posebne veze nekadašnjih srpskih vozača sa ruskim vozilima. Na prvoj vožnji u jednom ruskom automobilu posle puno vremena, naša test ekipa se naravno prisetila i ''repera''. Da li je Vesta bolja?

 

Naravno, da se Vesta ne može porediti ni sa jednim automobilom koji je iz SSSR-a dolazio na naše tržište. Radi se ne samo o modernijem vozilu nego je i sama filozofija pravljenja prevoznog sredstva izmenjena. Lada Vesta je moderan, savremeno koncipiran automobil, savremene tehnologije. Dizajn je delo čuvenog britanskog dizajnera Stiva Martina koji je zaslužan za mnoge modele Mercedesa (čak i S klase) i Volvoa. Lepa,skladno skrojena limuzina duga je 4.410 mm, široka 1.764 mm i visoka 1.497 mm. Međuosovinsko rastojanje od 2.635 mm garantuje sasvim dosta prostora za pet odraslih putnika. Vesta ima i klirens (najniža tačka udaljena od tla) 178 mm, što je prednost na tržištima poput našeg.

 

Unutrašnjost kabine je takođe moderno odrađena. Nema jeftine plastike, a i boje enterijera govore da se radi o nečem sasvim novom što nam dolazi iz Rusije. Motor je benzinac 1.6 litarski sa 16 ventila i 106 KS. Obrtni moment mu je 148 Nm. Uparen je sa manuelnim petobrzinskim menjačem, a u ponudi je i robotizovana verzija. Od nula do sto kilometara na čas stiže za 11.2 sekunde, maksimalna brzina je 175 km na čas. Motor ispunjava najnovije evro6 eko standarde. Potrošnju na našoj kraćoj vožnji nismo uspeli da izmerimo jer je vozilo imalo ugrađen i uređaj za TNG, ali prema fabričkim podacima Vesta po gradu bi trebalo da troši 8.0 na otvorenom 5.1 i u kombinovanom režimu 6.1 litar na 100 km. Zapremina rezervoara je 55 litara, a prtljažni prostor je među najvećima u klasi i iznosi 480 litara. Vesta je bogato opremljena. Uostalom taj recept su Rusi preuzeli od Korejaca koji su već u standardnim paketima opreme za relativno malo novca nudili obilje opreme.

 

auto-02-LADA.jpg

 

Tako Vesta u najnižem paketu ima ABS, BAS, ESC sisteme, elektro-servo volan, sistem za pomoć pri kretanju na uzbrdici, vazdušne jastuke za vozača, suvozača (i bočne),elektropodizače stakala i napred i nazad, elektropodesive grejane retrovizore u boji karoserije, putni računar, manuelni klima-uređaj, centralnu bravu sa daljinskom kontrolom, imobilajzer, alarm, tonirana stakla, svetla za maglu, parking-senzore, audio-sistem, tempomat i limitator brzine i sve komande na obruču upravljača, sistem kontrole pritiska u gumama, rezervni točak u punoj dimenziji, pa čak i grejanje sedišta vozača i suvozača! Vozilo sa ovim paketom ''Norma'' košta 9.980 evra, a skuplji ''Luks'' u kom dobijate automatsku klimu, automatsko uključivanje brisača, svetala, multimedijalni tač-skrin ekran sa navigacijom, aluminijumske felne od 16 cola, košta 11.480 evra.

 

preuzeto sa - novosti.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Serijska Lada Xray Cross na sajmu u Moskvi

 

183554-lada x 1.jpg

 

Rusi su nakon standardne verzije Lade Xray pripremili i njeno (pro)terensko Cross izdanje, a čija premijera se održava na ovogodišnjem sajmu automobila u Moskvi (kao koncept se inače pojavila pre dve godine, takođe na sajmu u Moskvi). Prva razlika u odnosu na standaradni Xray se ogleda u dodatnim zaštitnim elementima na eksterijeru, zatim u gumama (sada 215/50 R17), zadnjim disk kočnicama i naravno većem klirensu (215 mm umesto 195 mm kod regularnog modela). 

 

183555-lada x 11.jpg

 

I dimenzije vozila se razlikuju pa je tako Xray Cross dugačak 4171 mm (+ 6 mm u poređenju sa regularnim modelom), širok je 1810 mm (+ 46 mm), visok 1645 mm (+ 75 mm, zbog više klirensa i standardnih krovnih nosača), međuosovinsko rastojanje i dalje iznosi 2592 mm, dok je težina veća za 50 kg (1300 kg umesto 1250 kg).

 

183557-lada x 1111.jpg

 

Takođe, trag točkova napred je proširen sa 1492 na 1503 mm, a pozadi sa 1532 na 1546 mm.

 

183556-lada x 111.jpg

 

Što se unutrašnjosti tiče, ističu se redizajnirana prednja sedišta (sa grejanjem), više mesta za noge putnika pozadi (+ 25 mm), kao i selektor za biranje jednog od pet režima vožnje nazvan Lada Ride Select (ESC On, Sport, Snow, Sand i ESC Off).

 

183558-lada x 11111.jpg

 

Za pogon je izabran 1.8 litarski benzinski moror sa 122KS, u paru sa 5-stepenim manuelnim ili automatskim menjačem. Pogon je u oba slučaja samo na prednje točkove, a verzija sa manuelnim menjačem do 100 km/h ubrzava za 10.9 sekundi i postiže maksimalnih 180 km/h (sa automatikom 12.7 sekundi i 176 km/h).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...